eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *بخل در دید عرفا* 🔷🔹 *در اصطلاح عرفا، بخل، ترک ایثار* است که خود بر دو قسم است: 🔹۱. *ترک ایثار مال در وقت نیاز،* چنانکه ابوحفص حداد گفته است. عرفا همچنین گفته‌اند: از پیامبر منقول است که ولیّ خداوند جز بر سخاوت سرشته نشده است. 🔹 ۲. *ترک ایثار جان:* چنانکه گفته‌اند: «بخیل ان است که جان خود حق را ندهد.» چون هدف نهایی عارف و سالک فانی شدن در حق است، این ایثار بر وی واجب است. 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
۱۳۴ 🔆 *«عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَلَا تُرىٰ، وَلَا أَسْمَعَ‌ُ لَكَ حَسِيساً وَلَا نَجْوىٰ»* 🔆 *«بر من سخت است که مردم را می‌بینم، ولی تو دیده نمی‌شوی و از تو نمی‌شنوم صدای محسوسی و نه رازونیازی!»* 🔰 از این فراز، پس از اینکه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف را با القاب متعدد مخاطب قرار دادیم، ❇️ *درددل‌هایمان آغاز می‌شود* و به امام عرض می‌کنیم: 🔹 *بر من سخت است همه را ببینم، اما تو برای من دیده نشوی.* 💢 در واقع دردمندی خود را که به‌جهت کوردلی بر ما غالب شده، اظهار می‌کنیم. چشم سرمان باز است؛ اما چشم دل، بسته! همۀ مخلوقات را می‌بینم، اما امام را نه! 🔰 از این فراز، این نکته را دریافت می‌کنیم که قانوناً باید امام در میان خلق دیده شود، نه در کوه و دره و جایی که مردم نیستند! *او در میان خلق است؛* در همین اجتماعی که ما در آن رفت‌وآمد می‌کنیم! 💢 آری، بر ما دردناک و سنگین است که امام؛ این قطب عالم امکان، گل‌سرسبد خلقت، جلوۀ تامّ خدا در زمین، در میان ماست و ما با کوردلی از دیدار رویش محروم مانده‌ایم! 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوه محاسبه سهم امام و سادات* 💢 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیه الله سیستانی - حضرت آیه الله خامنه ای - حضرت آیه الله صافی گلپایگانی - حضرت آیه الله مکارم شیرازی را دریافت می نماید 🌸 باتشکر 💢موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🖊️ نام مبارک ⚜الرَضیّ⚜ ✨اَلسَّلاَمُ عَلَى اِسْمِ اَللَّهِ *اَلرَّضِيِّ*... (زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام) ✨اَللَّهُمَّ فَإِنّا نَشْهَدُ... وَأَنَّهُ الْهادِی الْمُهْتَدِی الطّاهِرُ، التَّقِی النَّقِی، الرَّضِی الزَّکِی... (بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۳۳۳) 🧷نام مبارک "الرضی" به معنای خرسند و راضی است و در لغت نامه آمده است که به معنای مرد خشنود می باشد. ✍و به حق *رضوان و رضایت خداوند در رضایت امام حی زمان*، حضرت حجه ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دارد... ✨ در زیارت جامعه ی کبیره آمده است: السَّلَامُ عَلَى الْأَدِلَّاءِ عَلَى مَرْضَاةِ اللَّه... سلام بر حضرات معصومین که دلیل و راهنمای بر رضایت خداوند سبحان هستند... 🧭 اللهم عجل لولیک الفرج🧭
☝️آیا دعا مسیر زندگی را تغییر می‌دهد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود زیبای این دختر بچه در مدح شهید سلیمانی با ریتم آهنگ مختار نامه در حال جهانی شدن است
۱۲۱ 🔆 *«خافض و رافع»* 💠 *عنایت امام؛ موجب رفعت مقام ما* ❇️ خداي سبحان «خافض» است و پايين آورنده، و از سوی دیگر، «رافع» است و بالابرنده. ❇️ خداوند بندگان را در مقابل خود پايين می‌آورد و آنها را ياری می‌كند تا در برابر خداي سبحان سر تسليم فرود آورند. *پس از اینکه بنده به ذلّ عبوديت رسيد، خدای سبحان به او رفعت عطا مي‌كند:^ 🔆 «يَرْفَعُ‏ اللَّهُ‏ الَّذِينَ‏ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَات‏» 🔆 «خدای سبحان درجات صاحبان علم را بالا می‌برد.» 📗 سوره مجادله، آیه ۱۱ به ميزاني كه اهل ايمان و علم، در برابر خداي سبحان و قوانين شرع سرسپرده شوند، به همان ميزان به درجات بالاتر نائل مي‌شوند، و از عالم خاك فاصله می‌گيرند. قانون خداي سبحان اين است که انسان را درجه به درجه بالا می‌برد. 🟨 مولوی میگوید: ✨ *از جمادی مُردم و نامی شدم* *وز نما مُردم به حیوان سرزدم* مُردم از حیوانی و آدم شدم پس چه ترسم کی ز مُردن کم شدم حمله دیگر بمیرم از بشر تا بر آرم از ملایک پر و سر وز ملک هم بایدم جستن ز جو کل شیء هالک الا وجهه بار دیگر از ملک قربان شوم آنچه اندر وهم ناید آن شوم پس عدم گردم عدم چون ارغنون گویدم انّا الیه راجعون ❇️ خداوند انسان را از خاك تا گياه، از گياه تا نطفه، و از حيوانيت تا انسانيت بالا مي‌برد. *خداي متعال بر بندگان نمی‌پسندد بندگانش ناتوان بمانند،* بلكه اراده مي‌كند تا از خاكدان دنيا فاصله بگيرند و از فرش تا عرش را طي كنند. 🔆 *«مَن تَواضَعَ للّه ِِ دَرجَةً يَرفَعْهُ اللّه»* 🔆 «هر كه يك درجه براى خدا فروتنى كند، خداوند يك درجه او را بالا برد.» 📕 الترغيب و الترهيب، ج ۶، ص ۳۶۰ ❇️ خدا رافع‌الدرجات است و به *هر بنده‌ای كه در برابر او تواضع كند، رفعت می‌بخشد.* 🔶 دو نام «خافض» و «رافع» حضرت حق به واسطه وجود مقدس امام زمان (عج) كه جلوه تامه اسماء‌ الله ‌مي‌باشد در زندگی ما جلوه‌گر مي‌شود. 🔶 وساطت حضرت بقية‌ الله (عج) سبب مي‌شود تا اعمال ما در دنيا وزين و قيمتي ‌شود و صلاحيت ارتقاء به عوالم بالاتر را پیدا كند. ◀️ از آنجا که عمل از عامل جدا نيست، انسان، همراه حسناتش بالا می‌رود و رفعت مقام می‌يابد. امام عصر(عج) باطل را خفض می‌كنند و حق را بالا می‌برد. بنابراين اگر دنیا را پست و پایین می‌بینیم و معنویات در نظرمان متعالی جلوه می‌کند، *به جهت عنایات امام (عج) نسبت به ماست.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 آیا دین باید از ☝️سیاست جدا باشه؟ 🔘 دین در سیاست باشد مردم به دین بدبین میشوند ، چون عده‌ای ظلم می‌کنند و مردم از چشم دین می‌بینند.
⭕️⭕️ با سلام و احترام ✳️ به اطلاع کاربران گرامی که در مهلت تمدید ثبت نام ، نام‌ نویسی کرده اند،می رساند: 💢کلاس‌های شنبه هفته اول در روز شنبه هفته دوم برابر با ۸/بهمن به ترتیب ساعت ۸تا ۱۰ باز پخش می شود. و 💢کلاس های دوشنبه هفته اول در روز دوشنبه هفته دوم برابر با ۱۰/ بهمن به ترتیب ساعت ۸ تا ۱۰ بازپخش می‌ شود. ✅جهت استفاده از كلاس‌ها به آدرس زير مراجعه فرمایید: https://emamraoof.com/?p=19995 لغو11
۱۱۰ 🔆 *«شاكِرةً لِفَواضِلِ نَعمائِک»* ✍🏼 فردی خدمت امام سجاد علیه‌السلام رسید و تقاضای نصیحتی کرد. 🍃 امام فرمود: 🔆 «رأيتُ الخَيرَ كُلَّهُ قَدِ اجتَمَعَ في قَطعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيدي النّاسِ» 🔆 «همه خوبى‌ها را در بريدن طمع از آنچه در دست مردم است ، ديدم.» 📕 بحارالانوار، ج ۷۳، ص ۱۷۱ 🍃🔷 انسان شاکر هیچ توقعی از دیگران ندارد؛ زیرا خود را صاحب نعمت می‌داند و با شکر خود را از آفت توقع مصون می‌دارد. بی‌تردید در این فراز طلب شاکر شدن حکایت از این امر دارد که خداوند شاکر بودن را از بندۀ خود خواسته است. ◀️ مؤید این مطلب 📗 در آیه ۶۶ سوره زمر بیان شده است: 🔆 «بَلِ اللَّهَ فَاعْبُدْ وَ كُنْ مِنَ الشَّاكِرِين» 🔆 «بلكه تنها خدا را پرستش كن و از سپاس‌گزاران باش.» 🔷🔹 زائر در این فراز از خداوند تقاضا دارد که: 🔹۱. نفس او را شاکر قرار دهد؛ 🔹۲. دیدگانش پُربین باشد و الطاف الهی را کامل ببیند؛ 🔹۳. از بهره‌مندی نعمات، شاد و مسرور باشد؛ 🔹۴. استفادۀ بهینه از نعمات داشته باشد؛ 🔹۵. الطاف و نعمات را در محضر حق ذکر کند. 🔰 زائر در این فراز اوج سلامتی و نشاط را تقاضا دارد تا از افسردگی دور باشد؛ چون *افسردگی با شکر سازگار نیست.* *شاکر بودن از ضروریات زندگی است.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
نجوایی زیبا با امام زمان س. زنده یاد.مرحوم آغاسی. شاید این جمعه بیاید شاید 🌹🌷. برای سلامتی و تعجیل در ظهور پر سرورش صلوات وعج فرجهم 🌸.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 *آثار بخل* 🔹۱. *آثار فردی* 💢 بخل و تنگ‌چشمی همۀ بدی‌ها را فراهم می‌کند و مهاری است که به سوی هر بدی می‌کشاند. 💢 *نخستین و مهم‌ترین اثر بخل بر انسان، زدودن تدریجی ایمان اوست* و در واقع بخل و ایمان با یکدیگر جمع نمی‌شوند. 🔸 در قرآن کریم *انفاق که ضد بخل است،* یکی از نشانه‌های بارز متقیان شمرده شده و همتای ایمان به غیب قرار داده شده است. ◀️ از همین جا مجانست ایمان و جود و در برابر آن مجانست کفر و بخل استنباط می‌شود. 🔹 *اثر دیگر بخل حسد است؛* شخص بخیل بر قضای الهی خشم می‌ورزد و گرفتار حسد می‌شود و در واقع او نسبت به فضل خداوند بر دیگران بخیل است. 🔸 در قرآن آمده است که بخل، نفاق را نیز در دل شخص جای می‌دهد. 🔹 *اثر دیگر بخل بر شخص بخیل، فقر و سلب آسایش دنیوی است.* 📚حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
# پیامبر_شناسی ۱۲۹ 💠 *توصيه به طيبات* 🔆 «يَسْئَلُونَكَ ما ذا أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُكَلِّبِينَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَكُمُ اللَّهُ فَكُلُوا مِمَّا أَمْسَكْنَ عَلَيْكُمْ وَ اذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسابِ» 🔆 «(اى پيامبر!) از تو مى‌پرسند: چه چيزهايى براى آنان حلال شده است؟ بگو: تمام پاكيزه‌ها براى شما حلال گشته است، و (نيز صيد) سگ‌هاىِ شكارى آموزش ديده كه در پى شكار گسيل مى‌داريد و از آنچه خداوند به شما آموخته، به آنها يادمى‌دهيد. پس، از آنچه براى شما گرفته‌اند بخوريد و نام خدا را (هنگام فرستادن حيوان شكارى) بر آن ببريد و از خدا پروا كنيد كه خداوند سريع الحساب است.» 📗 سوره مائده، آیه ۴ ✍🏼 «طيب» نعمتي است كه حلال باشد و علاوه بر آن هنگام استفاده لذت‌آفرين باشد. ◀️ *همۀ حلال‌ها نشاط‌آور نيستند.* ✅ *آن رمزي كه به توصيه پيامبر گره‌ها را می‌گشايد «اخلاص» است.* ✍🏼 طيب به معني خالص بودن است. 💢 بر توان خود حساب كردن و به چشم آمدن عمل، مؤثر ديدن خود در انجام خيرات و رها نشدن از «من»، مانع سلوك است. 💢 گاه انسان در بند منيت خود است و گاه در بند ديگران، اشتغال زياد شخص باعث مي‌شود از اصل غافل شود. ✅ *در آئينه خلقت و در مسير سعادت نه خود را بايد ديد و نه ديگران را، همه چيز اوست و هر چه هست از اوست. اين باور اصل اسلام است و راه سعادت و لذتي وصف‌ناشدني و بي‌پايان.* 🔆 «الاسلام هو التسليم» 📕 اصول کافی، ج۲ ص۴۵ ✳️ زماني كه تسليم كامل باشيم غرق در لذت خواهيم بود. آنگاه كه خود را در هر عرصه‌اي که وارد كرديم، دست به دامان ديگران شديم، امداد الهي ما را شامل نخواهد شد. عبد محض بودن و باور توحيدي و خلاصي از خود، راه لذات دائمي را مي‌گشايد. 🔶🔸 در آیه بیان می‌شود که در محضر پيامبر انسان‌ها: 🔸۱. اهل سوال مي‌شوند و درخواست. نه فقط جهت رفع نيازهاي دنيوي، بلكه سؤالهاي كليدي و هميشگي زندگي بشري. 🔸۲. اهل سلوك مي‌شوند و اهل حركت، زيرا از موانع و روش از بين بردن آنها مي‌پرسند و پاسخ اين نياز هم به سرعت از جانب حضرت داده مي‌شود. 🔸۳. طالب معرفت می‌شوند. ✳️ «طيبات» نعمات همراه با لذت است. اين معرفت است كه لذت مي‌آورد، درك حقيقت واقعي و دائمي لذتي است كه زودگذر نخواهد بود. ◀️ *معرفت و اموری كه موجب تقويت عقل و قلب می‌شود هم، به‌عنوان طيبات معرفي شده‌اند.* 📌پایان مبحث پیامبر شناسی 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
آیا پیامبر به خود سلام می‌گفتند؟☝️
۱۵۷ 🔆 *«و لا بالتَضَرُّع اِلیٰ مَن دونَك اِذا رَهِبْتُ»* ⚡️رَهبة: ترسي است كه اضطراب در اوست و انسان سعی می‌کند خود را از آن نجات دهد. ✨خدايا! من به هنگام خطر می‌ترسم! پس در چنین مواقعی در مقابل غیر تو تضرع و زاري نداشته باشم. يعني به هنگام ترس، تضرعم فقط به‌سوی تو باشد و فقط به تو پناه آورم. ✨ خدایا! اگر نگراني‌هاي ما را ديگران متوجه شوند عقوبت به‌دنبال دارد. چه عقوبتی؟ *«فَأَسْتَحِقَّ بِذَلِک خِذْلَانَک وَ مَنْعَک وَ إِعْرَاضَک»* ♦️«فأستحقَّ بذلک» به‌واسطۀ اين ميادين آزمايش، استحقاق پيدا مي‌كنم «خِذلانك و مَنْعك و اِعْراضك» 🔻۱. *«خذلانك»* تو پَستم كني؛ 🔻۲. *«و منعك»* و به من عطایی نداشته باشی؛ 🔻۳. *«و اعراضك»* و رويت را از من برگرداني. 🔰به‌طور مثال وقتی ما آبرویی در اجتماع نداریم که به هنگام اضطرار نزد دیگران گرو بگذاریم، به‌دلیل رذایلی است که امام سجاد علیه‌السلام برشمردند: به وقت گرفتاری، استعانت به غير داشتیم. در خلال فقر اعلام نياز به غير كردیم. موقع ترس، اضطرابمان را غير حق مشاهده کرده‌اند و به خداي سبحان پناهنده نشده‌ایم پس مستحق خذلان و بي آبرويي هستیم. 💢حقّ ما این است‌ که خدا به ما هبه‌ای نداشته باشد و از ما اعراض کند و موجب ظلمت و کدورت ما شود با اينكه رسم خدا بر رو گرداندن نیست. 🌿داستاني را در يكي از شرح‌هاي دعای مکارم الاخلاق آوردند: فردي به نام محمدبن‌عجلان می‌گوید: سختي بسيار زيادي به من رسيده بود و دِين عجيبي به عهده‌ام آمده بود. تصميم گرفتم به خانۀ امير در مدينه مراجعه کنم مي‌دانستم به‌واسطۀ شناختي كه او از قبل نسبت به من دارد، حتماً نيازم را برآورده مي‌كند. در راه، يكي از نوادگان امام سجاد علیه‌السلام را ملاقات کردم ايشان هم از قديم با من دوست بود. دستم را گرفت و گفت: فكر مي‌كنم سراغ كسي كه کاری از او برنمی‌آید می‌روی! «وعَلَيك بِمَنْ يَقْدِرُ عَلیٰ ذلك و هو اَجْوَدُ الاجْوَدين.» بر تو باد سراغ كسي بروي كه قدرت دارد دفع اين دين تو را بكند؛ كه من از جدم شنيدم كه پيغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: خداي سبحان به بعضي از انبياءش وحی کرد: «و عزّتي و جلالي» به عزت و جلال خودم قسم، «لَاُقَطِّعَنَّ» حتماً حتماً قطع مي‌كنم، «اَمَلَ كُلِّ مُؤَمِّل لِغَيري» آرزوي هر كسي را كه به غير من آرزو داشته باشد، «بِالْاِياس» مأيوسش مي‌كنم و «لَاَكْسِبَنَّه ثَوبَ المَذِلَّة» حتماً حتماً ذليلش مي‌كنم «و لَاُبْعِدَنَّه مِن فَرَجي و فَضلي» حتماً حتماً او را از فرج و گشايش و زياده‌اي كه برایش قرار دادم، دور مي‌كنم. خداوند می‌فرمايد: «أيُؤَمِّلُ عَبدي في الشدائد غَيري؟ و الشدائدُ بِيَدي!» عبد من است؛ اما در مشكلات آرزويي به غير من دارد؟! در حالي كه شدائد و مشكلات را من ايجاد كردم. «اَو يَرْجو سِواي و اَنا الغَنِيُّ الجَواد» یا اميد به غير من مي‌بنده در حالي كه من بي نياز و بخشنده‌ام. 📘امالی طوسی، ص۵۸۴، ح۱۲۰۸ 📌ادامه دارد... 📚 «برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس شرح صحیفۀ سجادیه ۸۱/۸/۱۱ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
💠 *مناجات الشاكين* 🍃 خدايا من حضرات معصومين را واسطه قرار مي‌دهم و درخواست‌هايم را مطرح مي‌كنم: 🔆 «أن لا تَجعَلَني لِغَيرِ جودِكَ مُتَعَرِّضا وَ لا تُصيِّرَني لَلفِتَن غَرَضاً» 🌀 وقتي مي‌گويم من در معرض جود تو قرار بگيرم، یعنی بابت درخواست‌هایم حیا و خجالت ندارم. *حیا در درخواست از خدای سبحان نشانۀ سفاهت است.* 🍃 «خدايا، مرا تحت نام «جواد»ت قرار بده، قلبم را رئوف كن و چشمم را به چشمه تبديل كن» 🌀 *وقتی تحت صفت جود خدا قرار بگیریم، احسانش را به خود مشاهده می‌کنیم.* 🔰 در دعاي بعد از زيارت امام رضا علیه‌السلام مي‌خوانيم: 🍃 «خدايا براي من هيچ چيز كم نگذاشته‌اي، همراهي تورا با خودم همه جا احساس مي‌كنم. هميشه به من عطاياي كثير داده‌اي، احسان و كرم تو بر من جريان داشته و باران جود تو باريده است،* كمكم كن كه دائم در مسجدالحرام‌ات مقیم باشم و در معرض فتنه‌ها قرار نگيرم.» ◀️ *قانون خدا آزمايش است.* از خدا مي‌خواهيم كه ما را با فتنه‌ها آزمايش نكند. ❇️ خدايا، *آبروي ما را با وسعت رزق حفظ كن،* روزي‌هايي كه به ما مي‌دهي، مانع مشاهدۀ تو نشود. ❇️ خدايا، *در مقابل بلاها سپر من باش.* ❇️ خدايا كمكم كن كه *از هيچكس شكايت نداشته باشم* و هميشه مشكل را از خود ببينم. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار با مدیران شبکه معارف صدا و سیما: ❇️ اگر به معارف قرآنی عمل شود مشکلات مرتفع می‌شود ◻️ رسانه‌ها اتاق فکر دشمن را بشناسند و رسوا کنند ◻️ قرآن کریم آمده تا به ما بگوید که ای انسان! شما مثل درخت نیستید که اول سبز شود و میوه دهد و پس از آن هیزم شود و تمام! بلکه مانند پرنده ای هستید که بعد از مرگ از قفس آزاد می شوید، بدانید مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است. ◻️ شما در رسانه باید تلاش کنید تا ثابت کنید انسان یک موجود زنده‌ی ابدی است و ما اگر این معارف قرآنی را درک کنیم دیگر اختلاس و خلاف و دروغ و نفاق و اختلافی نخواهد بود و این مشکلات داخلی را نیز نداشته و مرتفع می شود. ◻️ بعضی خیال می کنند که نیز مانند یک کتاب و روزنامه است که با آتش زدن آن می‌توانند جلوی نشر معارف آن را بگیرند، غافل از اینکه قرآن کریم دارای معارف بلندی است که با این اعمال نمی شود جلوی نشر آن را گرفت! ◻️ تمام این ۸ میلیارد انسان بر روی کره زمین را همین اداره می‌کنند که از طریق پبامبران الهی همچون حضرت ابراهیم خلیل و حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبر گرامی اسلام (علیهم السلام) بیان شده است. ◻️ وقتی امیرالمومنین فرمودند تنها این دشمنی که در مقابل تو ایستاده است را نبین، بلکه نگاهت به اتاق فکر دشمن در دور دست‌ها باشد؛ «ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَی الْقَوْمِ» این لشکر حاضر را نبین، بلکه اتاق فکر آنها در کوفه و شام را ببین! امروز نیز باید بدانیم که اتاق فکر دشمن کجاست؟! رسانه ها باید دشمن را بشناسند و رسوا کنند.