eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💐🍃💐🍃💐🍃💐 💐 در زیارت مخصوصه به حضرت عرض می‌کنیم: 🔆 *«أَشَدَّهُمْ يَقِيناً وَ أَخْوَفَهُمْ لِلَّهِ وَ أَعْظَمَهُمْ عَنَاء»* 🔆 *«یقین و خوف تو و رنجی که برای اسلام متحمل شدی از همه بیشتر است»* ❇️ با هر سلامی گدایی یقین و خوف خود را به حضرت نشان می‌دهیم. ✳️ *امیرالمؤمنین علیه‌السلام از بالاترین درجه یقین بهره‌مند و یقین‌ساز است. یقین به مرگ، قیامت، تجسم اعمال، یقین به تمام صفات خدا و یقین به حضور هر لحظۀ خدای سبحان، از طریق حضرت به‌دست می‌آید.* 💐 با سلام به حضرت با عبارت «أَعْظَمَهُمْ عَنَاء» از او می‌خواهیم ما را هم از توفیق متحمل شدن بالاترین زحمت برای اسلام بهره‌مند سازد. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
امیرالمؤمنین_ علیه‌السلام 💐🍃💐🍃💐🍃💐 ✨«زیارت امین‌الله» *«اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَمينَ‌اللَّهِ فى‏ اَرْضِهِ، وَ حُجَّتَهُ عَلى‏ عِبادِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَميرَ‌الْمُؤْمِنينَ، اَشْهَدُ اَنَّک جاهَدْتَ فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَ عَمِلْتَ بِکتابِهِ، وَ اتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِيهِ صَلَّى‌اللَّهُ‌عَلَيهِ‌وَآلِهِ، حَتّى‏ دَعاک‌اللَّهُ اِلى‏ جِوارِهِ، فَقَبَضَک اِلَيهِ بِاخْتِيارِهِ، وَ اَلْزَمَ اَعْدائَک الْحُجَّةَ مَعَ مالَک مِنَ الْحُجَجِ‏ الْبالِغَةِ عَلى‏ جَميعِ خَلْقِهِ، اَللّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسى‏ مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِک‏ راضِيةً بِقَضآئِک، مُولَعَةً بِذِکرِک وَ دُعآئِک، مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک، مَحْبُوبَةً فى‏ اَرْضِک وَ سَمآئِک، صابِرَةً عَلى‏ نُزُولِ بَلائِک، شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک، ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک، مُشْتاقَةً اِلى‏ فَرْحَةِ لِقآئِک، مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى‏ لِيوْمِ جَزآئِک، مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک، مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک، مَشْغُولَةً عَنِ‌ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَثَنآئِک،  اَللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ، وَ سُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ، وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ، وَ اَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ، وَ اَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ، وَ اَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ، وَ دَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ، وَ تَوْبَةَ مَنْ‏ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ، وَ عَبْرَةَ مَنْ بَکى‏ مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ، وَ الْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ، وَ الْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ، وَ عِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ، وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ، وَ اَعْمالَ‏ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ، وَ اَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ، وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ، وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ، وَ حَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ، وَ جَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ، وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ، وَ مَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ، وَ مَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ،  اَللّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعآئى‏، وَ اقْبَلْ ثَنآئى‏، وَ اجْمَعْ بَينى‏ وَ بَينَ‏ اَوْلِيآئى‏، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَعَلِىٍّ وَ فاطِمَةَ، وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَينِ، اِنَّک وَلِىُ‏ نَعْمآئى‏، وَ مُنْتَهى‏ مُناىَ، وَ غايةُ رَجائى‏ فى‏ مُنْقَلَبى‏ وَ مَثْواىَ اَنْتَ اِلهى‏ وَ سَيدى‏ وَ مَوْلاىَ، اِغْفِرْ لِأَوْلِيآئِنا، وَ کفَّ عَنَّا اَعْدآئَنا، وَ اشْغَلْهُمْ عَنْ اَذانا، وَ اَظْهِرْ کلِمَةَالْحَقِّ وَ اجْعَلْهَا الْعُلْيا، وَ اَدْحِضْ کلِمَةَ الْباطِلِ وَ اجْعَلْهَا السُّفْلى‏، اِنَّک عَلى‏ کلِّشَى‏ءٍ قَديرٌ»* ‏ 🌐emamraoof.com
۲ 💐🍃💐🍃💐 💠 *اثر ذکرامیرالمؤمنین بر اعضا و جوارح* ❇️ خداوند در قرآن روزی‌رسانی را به خود نسبت داده است و آن را عامل امتیاز برخی نسبت به برخی دیگر معرفی می‌کند: 🔆 «أَ هُمْ یقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ نَحْنُ قَسَمْنا بَینَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیا وَ رَحْمَتُ رَبِّكَ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ» 🔆 «آیا آنان رحمت پروردگارت را تقسیم مى‌كنند؟ ما معیشت آنها را در حیات دنیا در میانشان تقسیم كردیم و بعضى را بر بعضى برترى دادیم تا یكدیگر را مسخّر كرده و با هم تعاون نمایند و رحمت پروردگارت از تمام آنچه جمع‌آورى مى‌كنند بهتر است.» 📗 سوره زخرف،۳۲ 🔷🔹 رزق الهی تنها به مادیات اطلاق نمی‌شود، بلکه امور مادی و معنوی را با هم در بر می‌گیرد. رزق به چیزی گفته می‌شود که ما از آن بهره می‌بریم؛ بنابراین همان‌گونه که رزق هر یک از ما متفاوت است، رزق اعضا و جوارحمان نیز متفاوت است. از جمله: 🔹١. رزق زبان رزق زبان، ذکر حق است. ذکر حق ما را به عالم ملکوت سوق می‌دهد و با عالم اعلی مأنوس می‌کند. آنان که با ذکر زبانی بیگانه‌اند و اُنسی با آن ندارند ناخودآگاه متمایل به غیرحق می‌شوند و خود را از رزق طیّب محروم می‌کنند. ✳️ *ذکر امیرالمؤمنین وجود ما را از عالم ماده رها می‌کند و به عالم ملکوت پیوند می‌زند.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
📽 🇮🇷دستاوردهای انقلاب 💠قسمت دوم : عمومی شدن امکان تحصیلات ⏰ مدت زمان کلیپ: ۱ دقیقه
💠 *مناجات الخائفين* 🔆 «وَلَيْتَنِى عَلِمْتُ أَمِنْ أَهْلِ السَّعادَةِ جَعَلْتَنِى، وَبِقُرْبِكَ وَجِوارِكَ خَصَصْتَنِی فَتَقَِرَّ بِذٰلِكَ عَيْنِى، وَتَطْمَئِنَّ لَهُ نَفْسِى إِلٰهِى هَلْ تُسَوِّدُ وُجُوهاً خَرَّتْ ساجِدَةً لِعَظَمَتِكَ ؟ أَوْ تُخْرِسُ أَلْسِنَةً نَطَقَتْ بِالثَّناءِ عَلىٰ مَجْدِكَ وَجَلالَتِكَ» 🔆 «ای کاش آگاه بودم که آیا مرا از اهل سعادت قرار داده و به قرب و جوارت اختصاص داده‌ای؟ تا به این سبب چشمم روشن و جانم آرام گیرد؟ خدایا آیا چهره‌هایی که در برابر عظمتت سجده‌کنان به خاک افتاده، سیاه می‌کنی؟ یا زبان‌هایی را که برای بزرگی و شکوهت به ستایش گویا شده، ناگویا می‌کنی؟» ✳️ اي‌كاش می‌دانستم كه آیا تو مرا جزو خوشبخت‌هاي عالم قرار داده‌اي تا نزديك و در پناه تو باشم كه اگر من اين را بدانم جزو سعداء و كامياب‌ها خواهم بود. 💐🍃 خوشبخت كسي است كه نزديك به اصل خير، نزديك به حق، در پناه خدا و همسايۀ خداست. وقتي همسايۀ خوبي باشيم از فيوضاتي كه به همسايه مي‌رسد، ما هم دریافت می‌کنیم. 💐🍃 اگر ملائكه سلام را مي‌برند و پاسخ را مي‌آورند، به ما هم مي‌رسد. اگر همسايۀ امام حسين علیه‌السلام باشيم به ما هم فيوضات مي‌رسد. ❇️ خدايا، اگر چشم من مشاهداتي داشته باشد و دنبال امر سوء نرود، آرام مي‌گیرد. مثل هنگامي كه آدمي وقتی به خانۀ خدا مي‌رسد، گویا به آرامش مطلق رسيده است و سرشار از ذوق و شوق مي‌شود. ⁉️ خدايا چگونه چهره هايي را كه در مقابل عظمت تو سجده كرده است، سياهش مي‌كني؟ مگر نه اينكه روسپيدان هميشه در رحمت هستند؟ ✍🏼 «ساجد» كسي است كه در مقابل عظمت خداوند تسليم است؛ پس روسپيد است. «روسياه» كسي است كه در بعضي مواقع نافرماني كرده است. «گنگ» كسي است كه ثناگو نباشد. هرچقدر از خدا تعريف کنیم و ثناگوی حق باشبم، گنگ نمي‌شویم. ⁉️ خدايا، چگونه زبان‌هايي را كه ثناگوي تو هستند و از جلال و بزرگواري تو سخن مي‌گويند، گنگ مي‌كني؟ 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
احکام
🔘توجه ویژه امام علی(ع) به ایرانیان علامه مجلسی به نقل از الغارات می ‌نویسد: 🔻«یک روز جمعه علی(علیه السلام) بر روی منبری آجری خطبه می ‌خواند. اشعث بن قیس کندی که از سرداران معروف عرب بود، جلو آمد و به اعتراض گفت: " این سرخ رویان (ایرانیان) جلو روی تو بر ما غلبه کرده ‌اند و مانع آنها نمی ‌شوی." علی(علیه السلام) در حالی که خشمگین بود، فرمود: "لَیُبَیَّنُ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ الْعَرَبِ؛ امروز نشان خواهم داد که عرب چه کاره است." آنگاه فرمود: "مَنْ یُعْذِرُنِی مِنْ هَؤُلَاءِ الضَّیَاطِرَةِ یُقْبِلُ أَحَدُهُمْ یَتَقَلَّبُ عَلَی حَشَایَاهُ وَ یُهَجِّدُ قَوْمٌ لِذِکْرِ اللَّهِ فَیَأْمُرُنِی أَنْ أَطْرُدَهُمْ فَأَکُونَ مِنَ الظَّالِمِینَ؛ چه کسی مرا معذور می ‌دارد از این شکم گنده‌ هایی که خودشان در بستر نرم استراحت می‌ کنند و آنها (ایرانیان) در هوای گرم به خاطر خدا فعالیت می ‌کنند، آنگاه از من می ‌خواهند آنان را طرد کنم تا از ستمکاران باشم؟ 🔻 " سپس این‌ گونه ادامه داد: "وَالَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَقَدْ سَمِعْتُ مُحَمَّداً(صلی الله علیه و آله)یَقُولُ: لَیَضْرِبُنَّکُمْ وَ اللَّهِ عَلَی الدِّینِ عَوْداً کَمَا ضَرَبْتُمُوهُمْ عَلَیْهِ بَدْءاً؛[9] قسم به آن‌که دانه را شکافت و آدمی را آفرید! از محمد(صلی الله علیه و آله) شنیدم که می ‌فرمود: به خدا سوگند هر آینه ایرانیان شما را با شمشیر خواهند زد که به اسلام باز گردید؛ آن‌ گونه که شما در آغاز آنها را به اسلام دعوت کردید.".»
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🇮🇷دستاوردهای انقلاب 💠قسمت سوم : زیر ساخت مخابرات ⏰ مدت زمان کلیپ: ۱ دقیقه
❓🎧❓🎧❓🎧 💢 ⭕️ پرسش: کودکان را چگونه با خدا آشنا کنیم؟
🟥 *مزمن شدن بخل* 🔷 و اگر مرض بخل مزمن شده باشد *در مقام بی‌غم کردن نفس خود برآید* و مشهور شدن در بلاد و محبت مردم و نام نیک و ستایش دور و نزدیک را به نظر در آورد و *بسیار در این‌ها و در نام نیک سخاوتمندان تأمّل کند* تا از این راه به سخاوت علاقه‌مند شود و دست او به بذل و عطا گشوده شود. 🔷 و نفس او فی‌الجمله در بخشش مطیع گردد و اگر چه عطای به این قصد هم از صفات رذیله است و حقیقت سخاوت نیست، - 🌀 چنان که ذکر خواهد شد ولیکن این مانند آن است که: چون طفل را می‌خواهند از شیر بگیرند و پستان را از یاد او ببرند او را به گنجشک و امثال ان مشغول می‌کنند و شکی نیست که: گنجشک بازی، کمال طفل نیست و لیکن بعد از علاج، شوق او به گنجشک می‌شود. ✅ پس درباره این شخص هم ضرر ندارد که *ابتدا دل خود را به این قصدها شاد کند تا علاقۀ مال از دل او تمام شود، آن وقت در صدد تصحیح قصد و نیّت خود برآید.* ✅ *مخفی نماند که عمده در علاج این صفت، قطع سبب آن است و سبب آن دوستی مال دنیاست، پیش از دوستی امور دیگر، که بر احسان مترتب می‌شود 🔻 و سبب دوستی مال، یا محبت لذت‌ها و شهوت‌های دنیوی است که به وسیله مال به آنها می‌توان رسید.* 🔻 یا به ضمیمه طول امل (آرزو)، یا به جهت نگاهداری و ذخیره کردن از برای اولاد است. یا بدون سبب، خود مال را دوست دارد از حیثیّت انکه مال است. 🌀 همچنان که می بینیم که بعضی از پیران کار افتاده این قدر مال دارند که آنچه امید به عمر خود دارند کفایت ایشان را می‌کند و اموال بسیار زیاد می ماند و فرزندی هم ندارند که عاقبت‌اندیشی او را کند. با وجود این، شب و روز در سعی و زحمت از پی تحصیل مال و بر روی هم نهادن آن‌اند. 💢 و چه بسیار باشد که بر خود سخت گیری بسیار کنند و به مشقّت بگذرانند. بلکه از دادن خمس و زکوه خود داری نمایند و به خرج کردن دیناری در علاج بیماری خود راضی نشوند و چنین کسی عاشق درهم و دینار است و لذت او به داشتن مال است و با وجود اینکه می‌داند که به زودی می‌میرد و دشمنان او مال او را غارت می کنند، دیناری به مصرف دنیا، یا اخرت خود نمی‌رساند 💢 *و این مرضی است که معالجه ان در بسیار مشکل است، به خصوص در ایام پیری،* زیرا که این مرض در این وقت مزمن شده است و قوّت گرفته و بدن ضعیف شده است و مقاومت با مرض نمی‌کند و *چنین کسی در نهایت ضلال و گمراهی و مصداق (خَسِرَ الدُّنْیا وَ الاخِرَه) است. * ⁉️ چنین کسی باید تامل کند که تفاوت مالی که خرج نکنی و به کار تو نیاید با خاک صحرا و آب دریا و سنگ کلوخ چه چیز است؟ 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
۵۳ ✍🏼 علما می‌گویند: *«اَنعَمتَ عَلیهِم» کسانی هستند که مؤدبانه در خدمت‌اند؛ یعنی هیچ ادعایی برای خدمت ندارند.* ✅ *متنعمین به حول و قوۀ الهی کار انجام می‌دهند.* ✍🏼 در نگاهی دیگر می‌گویند: قدر مشترک همۀ صراط مستقیمی‌ها، آن است که از خدا، خدا را می‌خواهند نه نعمت را. 🔷🔹 مرحوم نخودکی می‌فرماید: «شیعیان سه دسته‌اند: 🔹١. دسته‌ای که برای رسیدن به دنیا عبادت می‌کنند. غرض‌شان از نماز، روزه، خمس، حج و... تحصیل دنیاست. که همۀ اینها «مغضوب علیهم»‌اند. 🔹٢. دنیا را نمی‌خواهند، درخواست آخرت دارند؛ اما غرض‌شان از عبادت رسیدن به حور و غلمان و جدایی از آتش آخرت است. عبادت می‌کنند تا از جهنم دور شوند! عبادت می‌کنند تا نعیم جسمانی بهشتی نصیب‌شان شود. این گروه « ضالین» اند؛ چون خدا را گم کردند. 🔹٣. کسانی که طالب خود خدا هستند. غرض‌شان از عبادت، قرب به خدا و معرفت به خداست. آن‌ها «انعمت علیهم»‌اند. ◀️ *رسیدن به این مرحله دشوار است، باید سالیان تلاش کرد تا به این مرحله از اخلاص رسید.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
۳ 💠 *اثر ذکرامیرالمؤمنین بر اعضاء و جوارح* 🔹۲. *رزق گوش* 🍃 از پیامبر‌اکرم نقل‌شده‌است: 🔆 «وَ مَنِ اسْتَمَعَ إِلَى‏ فَضِیلَةٍ مِنْ‏ فَضَائِلِهِ‏ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِی اكْتَسَبَهَا بِالاسْتِمَاع‏» 🔆 «فردی که فضیلتی از فضائل امیرالمؤمنین را بشنود، خداوند گناهانی را که او از طریق شنیدن مرتکب شده است می‌بخشد.» 📘 بحارالانوار، ج۳۸، ص۱۹۶ ✅ *رزق گوش، دریافت کلام حکیمانه است و از علائم گوش سالم، لذت بردن از اسماء و صفات الهی، کلام وحی و سخنان حضرات معصومین است.* 🍃🔹 شنیدن فضائل امیرالمؤمنین کدورت گناهانی همچون غیبت، تهمت، غِنا، لغویات و شایعات را از بین می‌برد و موجب نورانیت فرد می‌شود. وسوسه‌های نفسانی و صدای شیاطین از طریق حس شنوایی، بر قوّۀ عاقلۀ ما اثر می‌گذارد و در آن تصرف می‌کند. ما با شنیدن گفتار نامناسب، از رزق پاک و طیّب، محروم و به ورطۀ گناه و تباهی کشانده می‌شویم. ◀️ *مهم‌ترین ذکری که در برنامۀ روزانۀ ما وجود دارد، نماز است.* ✅ *اگر ما در شبانه‌روز، نگهبان گوش خود باشیم، سایر اعضا و جوارح‌مان نیز در محضر حق آماده می‌شوند و به هنگام اداء نماز، حضور قلب خواهیم داشت؛* 💢 اما اگر به شنیده‌های خویش بی‌توجه باشیم، نمازمان نیز تکلفی و از سر غفلت انجام می‌شود. ✅ *ارتباط با ولایت، موجب تطهیر ظاهر و باطن ما می‌شود* و ما را در فضایی مملو از معرفت و نورانیت قرار می‌دهد. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com