eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوه محاسبه سهم امام و سادات* 💢 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیه الله سیستانی - حضرت آیه الله خامنه ای - حضرت آیه الله صافی گلپایگانی - حضرت آیه الله مکارم شیرازی را دریافت می نماید 🌸 باتشکر 💢موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🕌در محضر امام روح الله 📌 امام خمینی (ره ): رهبر همه ی شما و همه ى ما، وجود مبارك بقية اللّه عليه السّلام است و بايد ماها و شماها طورى رفتار كنيم كه رضايت آن بزرگوار را كه رضايت خداست،به دست بياوريم. 📚صحیفه نور، جلد ١۴، صفحه ٩۵
۸۵ 🔆 *«وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ وَلاَ تَتَوَلَّوْاْ مُجْرِمِينَ»* 🔆 «اى قوم من از پروردگارتان آمرزش بخواهيد سپس به درگاه او توبه كنيد [تا] از آسمان بر شما بارش فراوان فرستد و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد و تبهكارانه روى بر مگردانيد.» 📗 سوره هود، آیه ۵۳ ✅ *یکی از اکرام های خداوند به بنده این است که اگر بنده عیوبش را بشناسد و از خداوند درخواست غفران کند، خداوند فوراً برکاتی بر او جاری می‌کند.* 🔷🔹 این برکات عبارتند از: فراوانی در مال، معرفت، محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام؛ برکتی پی در پی که هر برکت، برکتی دیگر به دنبال دارد. 🍃🔹 خداوند به بندگان وعده داده است که اگر استغفار کنند و رجوع به خداوند داشته باشند، بارانی از آسمان بر آنان ببارد؛ بارانی پیاپی که هر قطرۀ آن به دنبال قطره‌ای دیگر است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *«مُتَزَوِّدَةً التَّقْوىٰ لِيَوْمِ جَزائِكَ»* 🔆 «توشه برگیرندۀ تقوا برای روز پاداشت» 🔰 در این فراز، امام زائر را از مشغولیات مادی رهایی می‌بخشد و به کسب توشۀ تقوا توجه می‌دهد. ‌ 🍃امیرالمومنین می‌فرماید: 🔆 «تَزَوّدُوا فَانَّ خَیرَ الزّادِ التَّقوی» 🔆 «توشه جمع کنید که بهترین توشه تقواست.» ✨ *برگ عیشی به گور خویش فرست* *کس نیارد ز پس تو پیش فرست* ❇️ تقوا به معنای پرهیز از مخالفت در عقیده و عمل است. مخالفت در عقیده انسان را به‌سوی شرک‌ سوق می‌دهد؛ یعنی روی غیر خدا حساب باز می‌کند. 💢 مخالفت در بایدها و نبایدها، انسان را از تقوا دور می‌سازد. 🔷 *تقوا به معنای پرهیز از خودبینی است.* ✅ انسان متقی سرچشمۀ خیرات و اعمال صالح را در خداوند می‌یابد و از امضای خود بر پروندۀ خیرات پرهیز دارد. ◀️ *آنچه در تقوا مهم است، آن است که انسان افعال مثبت را به خود نسبت ندهد؛* چرا که *خودبینی*آثار عبادات و طاعت را محو می‌کند و زمانی‌که در قیامت نامۀ اعمال به دست او داده می‌شود، اثری از اعمال خیر و صالح خود را نمی‌یابد. 💢 *حتی یک لحظه فعل مثبت را به‌خود نسبت دادن به‌معنای بی‌تقوایی است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *ادب* ⬜️ گروهی ادب را اخلاق دانسته و آن را حُسن اخلاق تعریف کرده‌اند؛ اما با تأمّل در این واژه در می‌یابیم که *ادب با اخلاق تفاوت دارد.* اخلاق از مسائل مربوط به روح انسانی بحث می‌کند؛ ولی آداب مربوط به افعال بدن است. ◽️ *مسائل اخلاقی از نظر مکان نیز ثبات دارند و در هر شهری و هر کشوری یکسان می‌باشند؛* ◽️ اما *آداب در شهرها و کشورهای مختلف تغییر می‌کند* و آداب هر منطقه مخصوص همان مکان است. ❇️ در رابطه با اهمیت ادب در قرآن می‌توان به سورۀحجرات، رجوع کرد که در این سوره رعایت ادب و نگاهداشتن حرمت افراد در روابط اجتماعی، نشانۀ خردمندی دانسته شده است. ✅ *ادب، به شگفت و عجب، دانش، معرفت، روش پسندیده معنا شده و در لغت‌نامه‌های عربی، تمرین دادن نفس و حُسن اخلاق شمرده شده است. ابن منظور ادب را راهنمای مردم به سوی کار پسندیده و بازدارندۀ آنها از کار زشت می‌داند.* 📚حوزه.نت ‏🌐 emamraoof.com
۶ 💠 *تطهیر نفس، لازمۀ محبت امیرالمؤمنین* ❇️ پیوند با کلام الهی تنها برای تطهیرشدگان امکان‌پذیر است. در این باره قرآن می‌فرماید: 🔆 *«لا یمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُون‏»* 🔆 «و جز پاكان نمى‌توانند به آن دست زنند.» 📗 سوره واقعه، آیه ۷۹ ❇️ *در رأس مطهرین عالم، وجود مقدس ائمه اطهارند که خود، قرآن ناطق‌اند.* 🍃 پیامبر اکرم، قرآن را ثقل اصغر و ائمۀ اطهار را ثقل اکبر نامیده است. ارتباط با این دو مهم، تنها با پرهیز از خبائث و رذائل اخلاقی و اعتقادی میسّر است. ✨ *آلوده‌ای تو حافظ فیضی ز شاه درخواه* *کان عنصر سماحت بهر طهارت آمد* ✨ *دریاست مجلس او دَریاب وقت و دُر یاب* *هان ای زیان‌رسیده وقت تجارت آمد* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *مناجات الراجين* 🔆 *«يَا مَنْ بَابُهُ مَفْتُوحٌ لِدَاعِيهِ وَ حِجَابُهُ مَرْفُوعٌ لِرَاجِيهِ»* 🔆 «اى آن‏كه در رحمتش به روى خوانندگان باز است، و پرده درگاهش براى اميدواران گشوده است.» ✳️ اين در، وجود مقدس حضرات معصومين و در عصر ما حضرت ولي‌ّعصر عليه‌السلام است. ◀️ بنابراين اگر مشكلي هست و ارتباط برقرار نمي‌شود، مشكل به خواهان برمي‌گردد، *اگر خواستن مداوم باشد، در، هميشه باز است.* ✅ *بين خدا و مخلوق فاصله نيست و او از رگ گردن به ما نزديكتر است.* ◀️ رجاء و اميد فاصله‌ها را كم مي‌كند. البته رجاء وقتي موضوعيت دارد كه زمين وجود را شخم بزنيم، علف هرزه‌ها را دور بريزيم و كاشت و آبياري صحيحي داشته باشيم سپس اميد به ثمره در ما جلوه مي‌كند. ✅ اگر همۀ موانع برداشته شود و سعي و تلاش كافي صورت گيرد، همۀ توفيقات تقويت و حجاب‌ها برداشته و قرب ايجاد مي‌شود. ✳️ *وقتي كمال مطلق و قدرت مطلق را به ما نشان بدهند ديگر دل ما به هرجايي مایل نمي‌شود و تنها يكي را مشاهده مي‌كند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *ادب دراصطلاح* 🔷🔹 باید دانست که به لحاظ اصطلاحی ادب در طی قرون به دو معنای عمدۀ ادبیات (علوم ادبی) و ادب دینی (اخلاقیات) به کار رفته است؛ ولی مقصود از آن در این بحث *ادب دینی* است؛ 🔹 *«حفظ حدّ و اندازه هر چیزی و تجاوز نکردن از آن را ادب گویند.»* تعاریف مشابه دیگری نیز وجود دارد. از جمله خواجه عبدالله انصاری پیرامون ادب اینگونه بیان می‌دارد: 🔹«ادب آن است که بنده در اثر شناختن ضرر و زیان تعدی [از حدود الهی]، حدّ میان غلوّ و جفا را حفظ کند.» 🔹 و نیز در کتاب ارشاد القلوب دیلمی، می‌خوانیم: «حقیقت ادب، جمع‌شدن صفت‌های نیک و دور کردن صفات زشت است.»...» ✍🏼 علامه طباطبایی (ره) در تفسیر گران‌سنگ المیزان به بیانی دیگر به تعریف ادب پرداخته و می‌فرماید: *«ادب، هیأت زیبا و پسندیده است که طبع و سلیقه چنین سزاوار می‌داند که هر عمل مشروعی چه دینی باشد، مانند دعا و امثال آن و چه مشروع عقلی باشد، مانند دیدار دوستان بر طبق آن هیأت واقع شود. به عبارت دیگر: ادب عبارت است از ظرافت عمل. »* 📚 حوزه.نت ‏🌐 emamraoof.com
📌 شماره شبهه: ۵۱۳۱ 🔘 متن شبهه: با وجود این اختلاس های چند هزار میلیاردی، چرا هنوز از جمهوری اسلامی دفاع می کنید؟ 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ ما از فساد دفاع نمی کنیم، ما از اصل حاکمیت دفاع می کنیم. اصل حاکمیت که قانون اساسی بخشی از آن است. شما نشان دهید که کدام اصل از اصول قانون اساسی سبب فساد شده، تا همان اصل را تغییر دهیم. چه لزومی دارد که با همه چیز مخالفت کنیم؟ 2⃣ اگر قوه قضائیه از این اختلاس ها خبر نمی داد و مجرمین را محاکمه نمی کرد ما هیچ وقت از وقوع چنین مفاسدی مطلع نمی شدیم. آن چند اختلاسگری هم که فرار کرده اند خوب می دانند اگر برگردند محاکمه می شوند. پس همه حاکمیت فاسد نیست و بخش های زیادی در حکومت هستند که سالم بوده و با فساد مبارزه می کنند. 3⃣ درختی که برخی شاخه هایش آفت زده را از ریشه نمی کَنَند بلکه شاخه آفت زده را قطع می کنند. اما مخالفین حکومت می گویند حالا که این درخت چند شاخه اش آفت زده، باید درخت را از ریشه درآوریم و درخت دیگری بکاریم. فرضا که این کار را با تمام هزینه هایش انجام دادیم، چه تضمینی هست که درخت بعدی آفت نزند؟ 4⃣ ما به جای عوض کردن حکومت باید به فکر راه و روشی باشیم که آفت ها را از بین ببریم. 5⃣ در حکومتی مثل حکومت پادشاهی، از آنجا که قدرت دست یک نفر است و هیچ نظارتی بر او نیست و از راه قانونی نمی توان پادشاه را کنترل کرد، اگر فساد در آن فراگیر شود و پادشاه هم فاسد شود تنها راه تغییر حکومت است. 6⃣ اما در حکومتی مثل جمهوری ها که تمام مناصب و تمام مراتب حاکمیت تحت نظارت هستند و می توان رفتار آنها را در چارچوب قانون کنترل کرد، در هنگام بروز مفاسد، تغییر حکومت راهکار درستی نیست بلکه باید با تقویت سیستم و تربیت نیروی انسانی سالم ریشه مفاسد را خشکاند.