eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
158 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
از دیدگاه قرآن ۴۶ 💠 *«استفادۀ ناصحیح از نعمت، مصداق ناشکری»* 🟥 *گاهی انسان‌ها آگاهانه و یا ناخودآگاه موجب تفرقه می‌شوند. حتی ممکن است، فردِ متدین و متشرع، با استفادۀ ناصحیح از علم خویش موجب تفرقه شود.* 💢 همچنین گاهی اوقات کاربرد آموزش‌ها صحیح نیست. *ظاهرأ انسان یک موضوع صحیح یاد می‌گیرد؛ اما در عرصۀ اجرا، از آن استفادۀ نادرست می‌کند.* 💢 به تعبیر واضح‌تر، همان‌گونه که استفادۀ صحیح از نعمت، شکر است، استفاده ناصحیح از نعمت، ناشکری است. ‼️ مثلاً بعضی از افراد قرآن می‌آموزند؛ اما با کم و زیاد کردن آیات، قرآن را به چیز دیگری تبدیل می‌کنند. حتی گاهی ادعا می‌کنند کلاس قرآن چنین آموزش ناصوابی را تعلیم داد! یا قرآنی که خواندیم این مطلب را گفته است! 🌀 غافل از این که *وقتی خدای سبحان قدرت استفاده از کلامش را در اختیار انسان قرار داد، نباید آن را ناتمام رها کرد، بلکه ضروری است به طور کامل و جامع قبول شود.* 🌀 این مثال در مورد سخنان افراد تأثیرگذار نیز مشاهده می‌شود، مثلأ در فرمایشات مقام رهبری، گاهی آنچه در صفحۀ رسمی مقام رهبری درج شده است با ادعاهای بعضی از افراد ناهماهنگ است؛ زیرا بخشی را اضافه و بخشی را کم کرده‌اند. 🟥 استفادۀ ناصحیح از استادِ خوب و دخل‌ و‌ تصرف در آموزش‌های او، مصداق ناشکری است. به تعبیر دیگر، *انتخاب گزینشی آموزش‌ها برای حظ نفس و سلیقة شخصی و نه به دلیل حقیقتی که باعث نزول نعمت شده است، ناشکری است.* 💢 قانوناً، باید علم برای انسان تواضع به همراه بیاورد؛ اما اگر او را از تواضع جدا کرد و باعث فخرفروشی به دیگران شد، از نعمت تَعَلُّم استفادۀ مطلوب که بندگی خداوند است به عمل نیامده و ناشکری است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📰سرنوشت محتوم بنی اسرائیل در قرآن
💠 *«استقامت در مسیر حق، نماد توانمندی»* 🔆 *«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلَا هُمْ یحْزَنُونَ»* 🔆 *«همانا کسانی که گفتند: «پروردگار ما الله است» و سپس استقامت ورزیدند؛ نه ترسی بر آنان است و نه غمگین می‌شوند.»* 📗 سوره احقاف، آیه ۱۳ ✅ خدای سبحان در توصیف مؤمنین و موحّدان، ویژگی استقامت آنان را مورد تمجید قرار می‌دهد. 🔷🔹 *استقامت در مسیر حق و انجام کار خیر نماد توانمندی است.* ✅ *فرد توانمند* علی‌رغم ملامت‌ها، تهدیدها و وساوس شیاطین درونی و بیرونی –که همگی تلاش دارند او را از مسیر حق منحرف کنند-؛ *بر انجام عمل حقانی و صحیح پافشاری و استقامت دارد و ذره‌ای تردید و تزلزل به خود راه نمی‌دهد.* 💢 در مقابل، *فرد ناتوان، به سرعت تحت تأثیر محیط یا افراد ناسالم قرار می‌گیرد و از اعتقادات سالم و مسیر حق جدا می‌شود با وجود آن که به حقانیت آن آگاهی دارد. ◀️ نکتۀ قابل توجه آن که «استقامت» از باب استفعال است که در آن معنای طلب نهفته است؛ بدان معنا که *مقاومت امری تصادفی نیست بلکه فرد خود باید خواستار پایداری و مقاومت و باقی ماندن در مسیر حق باشد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️✊ چرا میگوییم مرگ بر اسرائیل؟ 🤔 چه شد که یهودی ها به فلسطین آمدند و آنجا را اشغال کردند؟
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 *دوشنبه ۱۷مهر* ‎⏱ *ساعت ۸ -۱۰* ‎بازپخش جلسه اول مدیریت بحران و اسرار و آداب نماز. ‎⏱ *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ‎بازپخش جلسه دوم. ___________ ‎💠 سه‌شنبه ۱۸مهر/ ‎⏱ ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵ بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 چهارشنبه ١٩مهر ‎⏱ ساعت ٨_ ١٠ بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ ساعت ١٣_ ١٥ بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
۲۰۴ 🔆 *«وَ دَعوَةَ مَن ناجاکَ مُستَجابَة»* 🔆 *«خدایا! دعای هر کسی که با تو نجوا دارد، اجابت شده است.»* ❇️ «نجوا« نوعی دعاست که حاکی از انقطاع کامل از خلق است و انسان درخواست خود را به‌صورت رازی بین خود و خدا مطرح می‌کند؛ گویا در این نوع دعا خلق را نمی‌بیند و قادر بر پاسخگویی نمی‌داند. 🔰 در مناجات شعبانیه از لسان امیرالمؤمنین می‌خوانیم: 🔆 «الهی هَب لِی کَمالَ الانقطاعِ اِلَیک» 🔆«خدایا! کمال جدایى از مخلوقات را، براى رسیدن کامل به خودت به من ارزانى کن» 🔷🔹 *خدایا! کمال انقطاع از همه را نصیبم کن. زیرا در عالم هیچ‌کس قادر بر هیچ کاری نیست.* 🔹 کمال انقطاع هدیۀ توحیدی است. 🔹 در کمال انقطاع فقط با خداوند راز دل گفته می‌شود و درخواست خود را به دیگری عرضه نمی‌کنیم؛ چون هر کسی غیرخدا، ضعیف و فقیر و عاجز و ناتوان است. ✅ این فراز یکّه‌شناسی و توحید محض را آموزش می‌دهد. ◀️ دلیل اینکه بسیاری ازدعاها به اجابت نمی‌رسد، غفلت از بینش توحیدی است. درخواست‌های خود را به دیگری عرضه می‌کنیم، به این معنا که در عالم غیر خدا را نظاره گریم. 💢 *درخواست از دیگران مانع اجابت دعا می‌شود؛ چون شرک رقیق وجود ما را فرا گرفته است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
انقلاب اسلامی) 🔸 کارنامه (تقویم تاریخ دستاوردهای انقلاب اسلامی) محصول پایگاه اطلاع‌رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به همّت مبلّغان فعّال اداره کل تبلیغ تخصّصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است. 🔹 کارنامه به صورت تخصّصی به معرفی خدمات و توفیقات نظام اسلامی پرداخته و تلاش دارد تا کامیابی‌های ادوار مختلف آن را در دسترس افکار عمومی قرار دهد تا شناخت بیشتری نسبت به راه طی شده حاصل شود. 📥 علاقه‌مندان می‌توانند جهت نصب این برنامه کاربردی به تارنمای کافه بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app/com.hamrayan.karname_pro
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی بن الحسین علیه‌السلام»*۱۲ 🔶🔸 *نکات کلیدی رسالةالحقوق* ۳ 🔸٣. در فضای سنت حقوق، محدود به طرفداران خود می‌شود؛ اما در مکتب اهل بیت مخالف و دشمن نیز خالی از حق انسانی نمی‌باشد. ✍🏼 امیرالمؤمنین در نامه ٥٣ نهج‌البلاغه به مالک اشتر می‌نویسد: 🍃 «*مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش.* مبادا هرگز، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی؛ زیرا مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تو، و دستۀ دیگر همانند تو در آفرینش می‌باشند. اگر گناهی از آنان سر می‌زند، یا علت‌هایی بر آنان عارض می‌شود، یا خواسته و ناخواسته، اشتباهی مرتکب می‌شوند، آنان را ببخشای و بر آنان آسان گیر، آنگونه که دوست داری خدا تو را ببخشاید و بر تو آسان گیرد.» 🍃 حضرت سجاد علیه‌السلام در رسالةالحقوق نیز برای دشمنان و اهل ذمه و مذاهب دیگر اسلامی نیز حقوقی را تعیین فرموده‌ است. 🔹 اساسا رسالةالحقوق رنگ و بوی مذهب خاصی ندارد، بلکه برای هم‌کیشان یا به تعبیر حضرت *«اهل ملتک العامه»* مطالب بسیار زیبایی دارد. حضرت در همین فقره می‌فرماید: 🍃 «در مقایسۀ با خود برای یکایک آن‌ها موقعیتی را مد نظر دار، کهنسال آنان را به‌جای پدر و خردسالشان را به‌جای فرزند و میانسالشان را به‌جای برادر خود در نظردار و هر کدام نزد تو آمدند با لطف و محبت به دلجویی آنان پرداز و به کارشان رسیدگی وحقوق برادری را به خوبی رعایت کن. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com