eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/j2DkTc7 لینک پرس لاین کلاس زندگی سالم👆 ---------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/fBpcaLz لینک پرس لاین کلاس امام زمان شناسی👆
🟩 *«مردانی از تبار ابراهیم»* ◻️ صدای رگبار گلوله در محوطۀ تاریک و وحشت‌آور زندان پیچید و بوی باروت، فضا را در بر گرفت. سحرگاه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴، شاهد پرواز ابدی پرندگانی بود که بال‌های سپیدشان، با گلوله‌های خشم ناجوانمردان زمان، زخم برداشت. 🔶 مسافرانی آزاده که خویشتن را به پرخطرترین جاده‌ها سپردند تا فرزندان این سرزمین، طعم آزادی را از پس سال‌ها استبداد و تیرگی بچشند. فدائیانی که اسلام را برگزیدند و در راه به بار نشستن این نخل تناور، با جان و دل، مجاهده کردند. 🔶 شهیدان سرافراز، نواب صفوی، ذوالقدر، برادران واحدی و طهماسبی، نستوه مردانی بودند که شهادت را به بندگی و اسارت طاغوت ترجیح دادند و بهار شکوهمند بهمن ۵۷ ریشه در خون پاک آنان دارد. 🔶 رفتند تا سیاهی نماند و سپیدی قانون شود تا هر صبح، خیابان‌های این شهر با صدای گلوله و بوی باروت بیدار نشوند و کودکانش را خواب شکنجه و سلول، هر شب به گریه نیندازد. 🔶 هنوز صدای گام‌هایشان موسیقی حریت و جوانمردی را در کوچه‌های این سرزمین می‌نوازد و ادامۀ راه سرخشان را مردان و زنان این دیار، به شور ایستاده‌اند. 📚 «حوزه.نت» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۷۰ 💠 *«تربیت نکردن نفس؛ واقعیتی تلخ»* 🔆 *«فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِیهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِینَ»* 🔆 «نفس سرکش، کم‌کم او را به کشتن برادرش ترغیب کرد؛ [سرانجام] او را کشت؛ و از زیانکاران شد.» 📘 سوره مائده، آیه ۳۰ ✍🏼 آیه بیانگر داستان هابیل و قابیل است. هر دو پیغمبر زاده‌اند؛ اما نفس بر یکی از آن‌ها مسلط شد و کشتن برادر را به نظر او زیبا جلوه داد! ⁉️ *چگونه ممکن است برادرکشی زیبا باشد؟* 🟥 واقعیت تلخ این است که: ◻️ ۱. وقتی نفس بر ما مسلط شود، همۀ امور نادرست مانند دروغ، غیبت، کم‌کاری، خیانت و حرام‌خوری و... را آسان جلوه می‌دهد؛ ◻️ ۲. هنگامی که نفس مسلط شود، همۀ امور ناصحیح را برای ما زیبا جلوه می‌دهد. بعضی از مفسرین می‌گویند: «اگر نفس بر ما مسلط شود با افتخار، بدی می‌کنیم! دروغ گفتن و ... را هنری می‌دانیم که دیگران از انجام آن عاجزند! ◻️ ۳. وقتی نفس بر فردی مسلط شود، به هیچ‌کس رحم نمی‌کند؛ چون وقتی نفس به میدان آید، همۀ امور زشت را موّجه جلوه می‌دهد. 💢 *واقعیت تلخ این است که با تسلط نفس، از شر او در امان نیستیم، خودی و غریبه هم نمی‌شناسد. وقتی پای منافع در میان است، هیچ چیز را نمی‌فهمد.* 💢 نفس تربیت‌نشده بسیار خطرناک است، از صد گرگ درنده بیشتر می‌دَرَد و تمام هویت و سرمایۀ ما را یکجا می‌گیرد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🟥 🟥 🔶🔸 *پایان ترم اول کلاس‌های استاد بروجردی شنبه ۳۰/دی ماه* ⭕️⭕️توجه توجه * کاربران محترم کلاس های شنبه ۳۰/دی ماه فقط در فضای مجازی (اسکای روم)برگزار می گردد.* 📚 *پشتیبانی فضای مجازی*
💠 *«شب لیلة‌الرغائب»* ✍🏼 واژه «رغائب» جمع «رغیبه» و به‌معنای چیزی است که *مورد رغبت و میل* باشد و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان است. 🔷🔹 *«وجه نامگذاری لیلةالرغائب»* 🔹 «لیلۀ الرغائب» به این دلیل بدین نام موصوف شده که آن شبی است که *میل، خواسته و رازونیاز با عبادت و بندگی خدای متعال عجین شده* و در این وقت عزیز، بندگان حق تعالی، گرد شمع وجود او در محفل دلشان گرد می‌آیند و به مناسکی معنوی و اعمالی ربانی دست می‌یازند تا عروج گیرند و به آسمان بپیوندند. ✍🏼 اما معنای دوم «لیلة‌الرغائب» همان شبی است که *بخشش خدا در آن موعود، باریدن می‌گیرد* و بر بسیاری از بندگان نازل می‌شود. 🔹 و این همه، نشانه و چراغی است برای رهایی از بند تن و آویختن به حبل‌المتین عشق الهی که در اعمال به ظهور و بروز می‌‌رسد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۵۷ 💠 *«به سخره گرفتن آیات الهی»* 🔆 *«ذلِكُمْ بِأَنَّكُمُ اتَّخَذْتُمْ آياتِ اللَّهِ هُزُواً وَ غَرَّتْكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا فَالْيَوْمَ لا يُخْرَجُونَ مِنْها وَ لا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ»* 🔆 «اين به خاطر آن است كه شما آيات خدا را مسخره گرفتيد و زندگى دنيا مغرورتان كرد. پس امروز نه از آتش دوزخ خارج مى‌شوند و نه از آنان خواسته مى‌شود كه رضايت خدا را بخواهند.» 📘 سوره جاثیه، آیه ۳۵ ‼️ *آیه از کسانی سخن می‌گوید که آیات الهی را به سخره می‌گیرند.خدای سبحان به این گروه حتی اجازۀ عذرخواهی نمی‌دهد.* 💢 وقتی بنده مورد عتاب خداوند قرارمی گیرد؛ بدین معناست که هنوز مورد توجه پروردگار خویش است؛ اما وقتی با انجام همۀ بدی‌ها دنیا هنوز به راحتی بر او می‌گذرد و مورد امتحان الهی قرار نمی گیرد؛ دچار عذاب استدراج شده است. 💢 در واقع خداوند چنین بندگانی را دیگر در نظر نمی‌آورد. آنان در جهان آخرت در آتش دوزخ جاویدان خواهند بود. عذاب استدراج ،عذابی جدی است که گاه آن را با لطف خداوند اشتباه می گیریم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): ❓ شب آرزوها یا رغبت‌ها؟! 🔰 اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو, ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت, در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 🔰 در بخش پاياني سوره مباركه«قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين (جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست. اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم و اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. 🔰 آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار مي‌يابيم چه اينكه ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمي است كه جسم را مي‌سوزاند كه در سوره مباركه «نساء» مشخص شده است كه فرمود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ كه اين پوست و جسم و بدن را مي‌سوزاند و يك عذاب معنوي است كه روح را مي‌سوزاند كه ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَي الْأَفْئِدَةِ﴾ 🔰 مستحضريد كه رسوايي, بي‌آبرويي اينها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم, عذاب بدن است اينكه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ رسوايي يك عذاب دردناك دروني است آن دو بخش مربوط به رهبت است كه ما بايد راهب و هراسان و گريزان باشيم, دو بخش اوّلي كه مربوط به جسم و جان ماست كه ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است كه ـ ان‌شاءالله ـ به اين سمت راغب باشيم. 🔰 بنابراين ليلةالرغائب مي‌تواند رغبت‌هاي گوناگون و مراحل فراواني را در پيش رو داشته باشد كه ـ ان‌شاءالله ـ در اوّلين شب جمعه ماه پربركت رجب همه شما آن توفيق را داشته باشيد هم به جنّت جسماني برسيد هم به جنّت روحاني. 🔺 بیانات معظم له در جلسه درس اخلاق آیت الله
۳۴ 💠 *«توبه، یکی از جلوه‌های عزت نفس»* 🔆 «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي دَلَّنَا عَلَى التَّوْبَةِ الَّتِي لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ فَلَوْ لَمْ نَعْتَدِدْ مِنْ فَضْلِهِ إِلَّا بِهَا لَقَدْ حَسُنَ بَلَاؤُهُ عِنْدَنَا وَ جَلَّ اِحْسانُهُ اِلَیْنا وَ جَسُمَ فَضْلُهُ عَلَیْنا» 🔆 «سپاس مخصوص خداست که ما را بر توبه راهنمایی کرد؛ همان توبه‌ای که ما به آن جز به فضل و کرمش نائل و مستفید نشدیم و اگر ما جز از راه توبه به هیچ راه دگر از اهل فضل و کرم خدا محسوب نبودیم، همانا خدا بر ما بود و فضلش بر ما عظیم و بی‌شمار بود» 📘 صحیفۀ سجادیه، دعای اول ✅ حتی اگر اشتباه و گناه ما سهوی نباشد و عمداً مرتکب خلاف شده باشیم؛ هنگامی که نادم و پشیمان به‌سوی خدا برگردیم، خدای سبحان فوراً توبۀ ما را قبول می‌کند تا عزت نفس ما مخدوش نشود و گرفتار حقارت نفس نشویم. ✅ *دین ما به ما یاد می‌دهد که اگر کسی به هر دلیلی خلاف فاحشی انجام داد؛ اما متنبّه شد و با تمام وجود عذرخواهی کرد، آن اتفاق و آن بخش از زندگی او را از ذهن‌مان حذف کنیم؛ زیرا قرار است بندۀ خدا عزیز بماند.* 💢 اگر در شرایط مختلف بارها گناهش را به او یادآوری کنیم، عزت نفس وی خدشه‌دار می‌شود. 🔷🔹 *عزت نفس، پایه و اساس تمام خوبی‌هاست.* 🔹 کسی که عزت نفس دارد، خودمراقبتی هم دارد؛ به همین دلیل نیازی به هشدار اطرافیان برای گناه نکردن ندارد. 🔹 هر چقدر به عزت نفس افراد خدشه وارد شود، نیمۀ تاریک آنها بیشتر بروز و ظهور می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🌊من هم به شما عرض میکنم انَّ مَعِی رَبّی ♡رهبر معظم‌ انقلاب♡
۶۸ 🍃 در روایتی امام رضا علیه‌السلام فرمود: 🔆 «اِدَّخِروا لِبُيوتِكُم نَصيباً مِنَ القُرآنِ فَإِنَّ البَيتَ إذا قُرِئَ فيهِ أَنَسِ عَلى أهلِهِ وَ كَثُرَ خَيرُهُ وَ كانَ سُكّانُهُ مُؤمِنِي الجِنِّ وَ إذَا لَم يُقرَأ فيهِ أوحَشَ عَلى أهلِهِ ، وَ قَلَّ خَيرُهُ ، وَ كانَ سُكّانُهُ كَفَرَةَ الجِنِّ» 🔆 «براى خانه‌هايتان بهره‌اى از قرآن بگيريد كه اگر در خانه، قرآن قرائت شود با اهل خود انس مى‌گيرد و خيرش فراوان شود. و اگر در آن قرآن خوانده نشود، با اهلش انس نمى‌يابد و خيرش اندك می‌شود و جنّيان كافر در آن سكنا مى‌گزينند. 📘 محجة‌البضاء، ج ۲ص ۲۲۰ ✳️ *در خانه‌ای که قرآن وجود دارد، همه چیز مانند مطالعه کردن، مهمان‌داری، فرزندپروری و... آسان است.* ✅ *آسانی، یک نعمت است.* 💢 بعضی‌ها همه چیز را سخت می‌‌بینند! درس خواندن، کارکردن و... در نظرشان بسیار دشوار است. 🔶🔸 *روایت به ما می‌گوید: قرائت قرآن صامت، همۀ امور را برای ما سهل و آسان می‌کند.* 🔸 وقتی قرآن ناطق هم به خانه‌ها راه یابد و ذکر حضرات معصومین فضای خانه را معطر کند، سهولت ایجاد می‌شود. 🔸 ساکنان این خانه، علم‌شان زیاد می‌‌شود، آبرویشان حفظ و روزی و توانشان افزایش می‌یابد. کاستی در آن خانه دیده نمی‌شود. 💢 به‌عکس اگر در خانه‌ای قرآن خوانده نشود، همه تحت فشارند همه در تنگنا هستند. 💢 خیر آن خانه اندک است. نقصان عقل، نقصان فهم، نقصان آبرو، نقصان رزق، نقصان توفیق، نقصان مال، نقصان لذت در این خانه نمایان است. ✅ یکی از آداب ارتباط با اباعبدلله این است که ذکر اباعبدلله را محدود به یک منطقه نکنیم، بلکه در قسمت‌های مختلف خانه، زیارت عاشورا بخوانیم و به این وسیله برکت را در خانه‌های خود جاری کنیم. ✳️ خانۀ ما از ما مطالبه می‌کند و سهم امام حسینش را می‌‌خواهد! وقتی من نام حسین علیه‌السلام را در خانه می‌آوریم، گویا سهمیه‌اش را پرداخت کرده‌ایم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
💠 *«روز غزه»* ◻️ دوباره خواب دیدم دست‌هایت را، گره کرده بر بلندای قلۀ فریاد؛ به شکستن زنجیرهای بسته بر پای فلسطین. و خواب دیدم پیراهنت را، آغشته در خون؛ رقصان بر تن هزار شقایق نوخاسته. ◻️ و خواب دیدم نگاهت را در حدقۀ هزار چشم نشسته به خشم و استواری. و خواب دیدم سلامت راکه سنگ می‌شد؛ بی‌قرار و خشمگین، در دستان هزاران جوان فلسطین و فریاد می‌شد در گلوی بغض گرفتۀ قدس. 🍃 و عشق می‌شد، جاری در قلب شکستۀ «جنین» و سرود جان‌فشانی در رگ‌های متورم «غزه». 🍃 ... *و عشق، رمز جاویدان راه تو بود* که در بستر خون، آیۀ بلند شهادت را بر لبانت مترنم می‌ساخت. 🚩 *و شهادت، پایان تو، نه؛ که آغاز دوبارۀ فریاد بی‌قراری، در حنجره‌های همیشه زندۀ فلسطینی بود که مردن، عین زندگی است* در قاموس مردمی که «شهادت»، اولین واژۀ کتاب حیاتشان و «تسلیم‌ناپذیری»، مفهوم همیشۀ تاریخشان است. ⬜️◻️ *تو جاویدانی، با فلسطین، با انتفاضه و با شهادت.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۱۶۹ 💠 *«امام؛ جویای حال ما»* 🟩 *«حفّی» کسی است که بسیار احوال‌پرسی می‌کند.* خداوند سبحان لحظه‌به‌لحظه جویای احوال بندگان خود است. وجود مقدس امام زمان نیز با جلوۀ نام حفی حضرت حق، دائماً احوال‌پرس بندگان است و آنان را مورد تفقد خویش قرار می‌دهد. ✅ این تفقد جدای از آنكه الطاف امام را بر ما جاری می‎‌کند، بهانه‌ای می‌شود تا ما با وجود مقدس امام زمان سخن گوییم و ایشان را مخاطب قرار دهیم. ✨ *نظیر دوست ندیدم اگرچه از مه و مهر نهــادم آینــه‌ها در مقابــل رخ دوست* 🔰 *زیارت «آل یاسین» نمادی از نام «حفی» حضرت است.* گویا ولی‌ّعصر با تعلیم و آموزش این زیارت، باب گفتگوی با خویش را بر ما می‌گشاید و جویای احوال ما می‌شود. ❇️ اگر می‌خوانیم «سَلامٌ عَلی آلِ یٰس» با حضرت سخن می‌گوییم و او را آقا و سرور و سید و بزرگ خویش می‌دانیم و با گفتن «السَّلامُ عَلیکَ یا داعِیَ الله» از حضرت می‌خواهیم لحظه‌ای ما را از دعوت به سوی حق فراموش نكنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🟥 🟥 🔶🔸 *پایان ترم اول کلاس‌های استاد بروجردی شنبه ۳۰/دی ماه* ⭕️⭕️توجه توجه * کاربران محترم کلاس های فردا شنبه ۳۰/دی ماه فقط در فضای مجازی (اسکای روم)برگزار می گردد.* 📚 *پشتیبانی فضای مجازی*
۳۷۵ 💠 *ضایع کردن نماز* 🔆 امیرالمؤمنین فرمود: من به دوازده آیه از تورات روزی سه بار توجه می‌کردم در یکی از آن‌ها فرموده: «یَابْنَ آدَم، اِنْ قُمْتَ بَینَ یَدَی، فَقُم کَما یَقومُ الْعَبد الّذلِیل بَینَ یَدی مَلَکٍ جَلیلٍ، وَ کُنْ کَانّکَ تَرانِی فَاِنْ لَمْ تَرانِی فَانّی اَراکَ...» 📘نشان از بي نشانها، بخش چهارم، قسمت پانزدهم 🌿ای پسر آدم اگر در مقابل من قیام کردی مانند قیام عبد ذلیل در مقابل سلطان جلیل باشد که گویا او را می‌بیند و اگر تو مرا نمی‌بینی بدان که من تو را می‌بینم. 💠 *یعنی صورت ظاهری ایستادن ما در مقابل خدای سبحان باید بمثابۀ ایستادن عبد در مقابل مولای مقتدر باشد.* 🔆 پیامبر فرمود: وقتی بنده به نماز می‌ایستد و اولین باری که حواس او پرت می‌شود خدا به او می‌گوید: مگر مهربان‌تر از من سراغ داری که به او توجه می‌کنی؟! و در حواس‌پرتی بار دوم خدا می‌فرماید: مگر بهتر از من سراغ داری که متوجه او هستی؟! و برای بار سوم که عبد با بی‌توجهی نماز خود را می‌خواند، خدای سبحان رحمتش را از او دور می‌کند و خود نماز با او تکلم می‌کند: «فَضَحَكَ اللهَ فِي الْمَلأ الْاَعْلی كَما فَضَحْتَنِي عَلَی رُووسِ الْاشْهادِ.» خدا تو را بین ملائک رسوا کند کما اینکه تو مرا نزد همه رسوا کردی! 📘اسرار نماز، فيض كاشاني 💢 *بنابراین تا دو بار بی‌توجهی مورد آمرزش حق قرار می‌گیرد؛ اما بار سوم موجب اخراج فرد از حریم عبودیت و بی‌آبرویی معنوی در بین سکنۀ عالم ملکوت می‌شود.* 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس شرح سرالصلوه ۱۳۹۴/۷/۶ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد