السلام علی المهدی و علی آبائه
السلام علی سیدتنا یا رقیه بنت الحسین علیه السلام
ای پدر! شادم که در بر آمدی
چون نبودت پا تو با سر آمدی
غم مخور، ای گل! گلابت میدهم
از سبوی دیده، آبت میدهم
گر چه داغت کرده دلخونم، پدر!
از وفای عمّه ممنونم، پدر!
سفره رقیه ریحانه های دارالمهدی
پرده خوانی
شعر خوانی دختر گلم حدیث خانم
سینه زنی
و دست بیعت با بانو رقیه جان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💐
_
🌺مرکزفرهنگی دارالمهدی(علیه السلام)🌺
حبیب آباد👇
@darolmahdi313
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علی المهدی و علی آبائه
السلام علی سیدتنا یا رقیه بنت الحسین علیه السلام
ای پدر! شادم که در بر آمدی
چون نبودت پا تو با سر آمدی
غم مخور، ای گل! گلابت میدهم
از سبوی دیده، آبت میدهم
گر چه داغت کرده دلخونم، پدر!
از وفای عمّه ممنونم، پدر!
سفره رقیه ریحانه های دارالمهدی
پرده خوانی
شعر خوانی دختر گلم حدیث خانم
سینه زنی
و دست بیعت با بانو رقیه جان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💐
_
🌺مرکزفرهنگی دارالمهدی(علیه السلام)🌺
حبیب آباد👇
@darolmahdi313
#منبرمجازۍ✨
خدانکندکسیدربارهخودشاشتباه
کند!
خداشاهداستکهآدمشکستمیخورد..
یکوقتخودمراگلسرسبدمیبینم
امامحاسبهالنفسکهکنممیبینمخیلیعیب
دارم!
محاسبهخیلیمهماست،
ببینیمروزچگونهگذشت؟دلشکستیم؟
برخوردهایمانتندبوده؟
اگربدبودهاستغفارواگرخوببوده
شکرکنیمتاخدازیادکند..!
#آیتاللهفاطمینیا 🪴
|•🌻•| @darolmahdi313
‹🌻🌤›
مکنملامتمجنونکهاختیارنداشت
بهانهبودجنـون، هرچهکردلیلیکرد
#السلامعلیكیابقیةالله💙
🌱 @darolmahdi313
وَشھیدچمرانچِزیبامیگه:
حسینجانم . .
دردمندم،دلشکستهام،
وَاحساسمیکنمكِجزتودارویۍدیگر
تسکینبخشِقلبسوزانمنیستシ!💔'
🌿@darolmahdi313
هدایت شده از ریحانه های دارالمهدی حبیب آباد
سلام
روز همه ی عزیزان همراه به خیر و برکت 😊
دخترای گلم امروز پنج شنبه ۲۵ مرداد کلاسهای دارالمهدی تعطیل می باشد.
ان شااله هفته های آتی در خدمتتان هستیم.🌷🌷🌷
#سفر نامه اربعین
مهم ترین پیوند امام مهدی(علیه السلام) با حماسۀ حسینی، مسألۀ «انتقامِ مقدس» و خون خواهی(طلب ثار) از جریان تاریخی است که واقعۀ خونین کربلا را به وجود آورد و هدفش نابودی اسلام بود. بدین جهت یکی از القاب حضرت مهدی(علیه السلام)، «منتقم» است.
در توضیح علّت برگزیده شدن این لقب بر آن حضرت، مطالب زیادی در سخنان اهل بیت: وارد شده است.
به عنوان نمونه، ابو حمزه ثُمالی گوید: از امام باقر(علیه السلام) پرسیدم: ای فرزند رسول خدا، آیا همۀ شما قائم و به پا دارندۀ حق نیستید؟ فرمود: «بلی»، عرض کردم: چرا حضرت مهدی(علیه السلام) را قائم نامیدهاند؟ فرمود: «هنگامی که جدم حسین(علیه السلام) کشته شد، فرشتگان گریستند و ضجّه زدند و به درگاه الهی نالیدند و گفتند: ای خدا و ای سرور ما، آیا از کسی که برگزیده و فرزند برگزیده و بهترین خلق تو را کشته، غافل هستی؟ خداوند بلند مرتبه به ایشان وحی فرمود: ای فرشتگان من، آرام باشید، قسم به عزت و جلال خودم، از قاتلان او انتقام خواهم گرفت اگر چه در زمان بعد باشد، سپس امامانی که از فرزندان حسین(علیه السلام) هستند را به ایشان نشان داد، آن ها خوشحال شدند، در بین فرزندان حضرت، یکی از آنان ایستاده و نماز میخواند، پس خداوند بلند مرتبه فرمود: بِذَلِکَ الْقَائِمُ أَنْتَقِمُ مِنْهُمْ؛ با این قائم از آن قاتلان انتقام خواهم گرفت».
وقتی مردم دنیا وقایعی را ببینند و آن را لمس کنند، بهتر می توانند با آن موضوع ارتباط برقرار کنند و اهل دنیا بهتر می توانند با عاشورا، اربعین و کربلا پیوند برقرار کنند.
اگر مقوله مهدویت را به عاشورا و امام حسین (ع) پیوند بزنیم، می توانیم بگوییم اگر شرط ظهور امام زمان (عج) عبارت از عدالتخواهی، ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت باشد، همه اینها در جریان عاشورا دیده شده و هر کسی که با عاشورا پیوند برقرار کند این صفات را کسب می کند و وقتی این صفات کسب شد، زمینه سازی ظهور صورت می گیرد. یعنی باید با الگوگیری از عاشورا دنیا را عدالت خواه و ظلم ستیز کنیم تا مهیای فرج شود.
به عبارت دیگر ما نماد عملی برای ظلم ستیزی، مبارزه با طاغوت و ایستادگی در مقابل جریان ظلم را بوجود آورده ایم و باید این نماد را به دنیا نشان دهیم. چون یک بار در عاشورا جواب گرفتیم و یک بار دیگر باید این اتفاق رخ دهد.
روایات وارد شده و احادیث متواتر صحیح السند به دوران طلایی پس از ظهور و حکومت جهانی با حجت ابن الحسن المهدی ارواحنا له الفداء اشاره شده است. دورانی که امت آنچنان غرق در نعمت و عدالت میشوند که خزانه بیتالمال سرشار از داراییهایی میشود که راهی برای مصرف آنها نیست، برای مصارف خمس و زکات هیچ موردی یافت نمیشود و فقر از جامعه آن روز ریشهکن خواهد شد. اینگونه نقل شده است اگر زنی زیبا روی با طبقی از طلا از شرق عالم به غرب عالم پیاده مسیر را طی کند کسی بر این طلاجات و بر حامل آن چشم طمع نخواهد انداخت.
این پدیده و اتفاق، نیازمند نظام ارزشی قوی است به گونهای که مردمان جامعه عصر ظهور آنچنان این ارزشها را در خود بعنوان شاکله فکری و عملی بپندارند که چنین مدینه فاضله توحیدی وعده داده شده الهی محقق شود. این مدینه فاضله جز با یک نظام ارزش گذاری قوی و مدیریت الهی امام و اجتماعی کردن جامعه و باز تولید فرهنگی این ارزشها در جامعه میسر نمیشود. این نظام باید بسیار قوی و کار آمد باشد و بر خلاف منکران و معاندان آرمان موعود این امر محقق خواهد شد.
دلیل و چرایی این شکل گیری؛ پیادهروی میلیونی مذاهب و ادیان و اقوام متفاوت در اربعین است. اربعین برای ما نمونه تجربی عینی و کوچکی از این مدینه فاضله است که هم اکنون برای همه قابل رویت است.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💐
#اربعین
_
🌺مرکزفرهنگی دارالمهدی(علیه السلام)🌺
حبیب آباد👇
@darolmahdi313
#سفر_نامه_اربعين
مطابق آنچه در روایات و از ترسیم آرمانشهر مهدوی در زمان ظهور حضرت حجت(عج) آمده است، در زمان ظهور همه با هم یکسان و در کنار هم زندگی میکنند.
در راهپیمایی اربعین هم که حماسهای بیبدیل در تاریخ است، حضور تمامی اقشار و راهپیمایان خالصانه و بدون هیچگونه سازماندهی دولتی و حکومتی شکل گرفته و همین امر، سبب آشنایی و قرابت و محبت بالایی بین قومیتها، مذاهب و ملیتهای گوناگون شده است که خود به همدلی بیشتر بین آنها منجر میشود. تصاویر و صحنههای بیبدیل و از خودگذشتگی میزبانان و پذیراییکنندگان در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین به گونهای است که گویا در مسیر و زمان راهپیمایی اربعین، ظهور حضرت مهدی(عج) رخ داده است. بیتردید راهپیمایی اربعین مصداق بارزی برای زمینهسازی ظهور است.
پس از کار عظیم سیدالشهدا(ع) در عاشورا و هدایت مردم، در حقیقت اربعین امتداد عاشوراست. در این حضور پُرشور میشود اقدامات اثرگذاری ایجاد کرد؛ در جبهه باطل ایجاد ترس و وحشت و در جبهه حق برای پیامرسانی عاشورا بسترسازی کرده و در نهایت برای افراد بیتفاوت، پرسشگری و بازگشت احتمالی را در وجود آنان ایجاد کرد.
جابربن عبدالله انصاری به همراه شاگردش عطیه عوفی نخستین زائران حرم امام حسین(ع) بودند و زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) یادگار او است. او حرفهای مهمی در زیارتش دارد که میتواند برای ما زمینهسازان ظهور مهم باشد. جناب جابر وقتی با جناب عطیه به زیارت رفتند با شهدای کربلا سخن میگفت و معتقد بود ما با ثواب شهدای کربلا شریک هستیم. عطیه تعجب کرد و گفت ما چگونه در جهاد و پیکار با شهیدان کربلا شراکت داریم؟ ما در فراز و نشیب همراه آنها نبودیم و شمشیر نکشیدیم ولی این شهیدان جانبازی کردند، بهگونهای که سرهایشان از بدنشان جدا شد و فرزندانشان یتیم و زنانشان بیوه شدند. جابر گفت: از پیامبر(ص) شنیدم که فرمود هر که قومی را دوست داشته باشد با آنها محشور میشود و هر که عمل قومی را دوست بدارد، در آن عمل با آنها شریک است. سوگند به خداوندی که محمد(ص) را به راستی فرستاد، نیت من و اصحابم همان نیت امام حسین(ع) و اصحاب او است.
همین حرفها را در زیارت ناحیه مقدسه هم میبینیم که امام عصر(عج) به جد غریبشان امام حسین(ع) میفرماید: ای جد غریبم اگر من در کربلا نبودم و تو را یاری نکردم و با جانم به استقبال شمشیرها نرفتم، هر صبح و شام بر تو گریه و شیون میکنم و در مصیبت تو به جای اشک، خون میگریم. این امر حکایت از این دارد که باید چنین نیتی در خود داشته باشیم. یک منتظر، توفیق نیت دارد و نیت خود را توسعه میدهد.
در مورد اربعین یکی از موضوعات مهم این است که بنا به روایت امام صادق که نقل دعای اربعین میباشد و بنا به حدیث امام حسن عسکری که زیارت اربعین را نشانه ایمان معرفی میکنند، باید اظهار کرد اربعین و زیارت آن یکی از نمادهای رفتاری شیعیان به حساب میآید آن هم از زمان معصومین تا به الآن. امام حسن عسکری میفرماید:«عَلاماتُ المُؤْمِنِ خمْس: صَلاةُ الْخَمْسِین، وَ زِیارَةُ الْأرْبِعَینِ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیمِینِ، وَ تَعفیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم؛ شانههای مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسمالله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.»این نماد و علامت امروزه با پیادهروی معروف خود تبلور پیدا کرده و حامل این است تا عاشورامحوری را فریاد کند.
فارغ از اثرات فردی و اجتماعی امر زیارت، و آنهم زیارتی چنین مؤکد و مهم؛ قرار است در این راهپیمایی عظیم افراد دست به تولید مفاهیم بزنند، مفاهیمی نظیر وحدت کلمه، اجتماع حول حضرات معصوم و... که نتیجه این تولید مفهوم رسیدن به یک امر واحد است و آن امر چیزی جز مهدویت و مقوله ظهور حضرت حجت نیست.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💐
_
🌺مرکزفرهنگی دارالمهدی(علیه السلام)🌺
حبیب آباد👇
@darolmahdi313