eitaa logo
مهندسی فرهنگی شهرستان آمل
373 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
665 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی مهندسی فرهنگی شهرستان آمل #مطالبه_اثر_دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
قوانین بالا دستی در خصوص حجاب و عفاف بر اساس مصوبه جلسه ۴۲۷ مورخ ۱۳۸۴/۱۰/۱۳ شورای فرهنگ عمومی ۲۶ نهاد و دستگاه اجرایی کشور برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور دخیل هستند که عبارتند از: ۱ . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۱ وظیفه ۲ . وزارت بازرگانی ۱۳ وظیفه ۳ . سازمان صدا و سیما ۳۱ وظیفه ۴ . نیروی انتظامی ۲۱ وظیفه ۵ . سازمان ملی جوانان ۱۴ وظیفه ۶ . سازمان تبلیغات اسلامی ۱۲ وظیفه ۷ . اداره آموزش و پرورش ۲۱ وظیفه ۸ . وزارت امور اقتصادی ۵ وظیفه ۹ . وزارت علوم ۱۷ وظیفه ۱۰ . مرکز امور زنان و خانواده ۶ وظیفه ۱۱ . وزارت ارتباطات ۸ وظیفه ۱۲ . سازمان تربیت بدنی ۱۸ وظیفه ۱۳ . شهرداری ۱۰ وظیفه ۱۴ . وزارت بهداشت ۱۷ وظیفه ۱۵ . ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۱۱ وظیفه ۱۶ . سازمان بهزیستی ۵ وظیفه ۱۷ . وزارت امورخارجه ۱۰ وظیفه ۱۸ . وزارت کار و امور اجتماعی ۵ وظیفه ۱۹ . مجلس شورای اسلامی ۷ وظیفه ۲۰. وزارت کشور ۱۱ وظیفه ۲۱ . سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۹ وظیفه ۲۲. قوه قضاییه ۵ وظیفه ۲۳. وزارت مسکن و شهر سازی ۹ وظیفه‌ ۲۴ . سازمان میراث فرهنگی ۱۱ وظیفه ۲۵ . نیروی مقاومت بسیج ۶ وظیفه ۲۶ . وزارت راه و ترابری ۷ وظیفه Https://eitaa.com/darolmomeninamol
وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه حجاب و عفاف بر اساس مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی 1ـ هماهنگی و نظارت بر رسانه‌های ارتباط جمعی همانند: روزنامه‌ها، مجلات، محصولات سمعی و بصری، نمایش‌ها و ... برای توجه به فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت آن. 2ـ حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی‌ـ هنری همانند تسریع در صدور مجوز، ارایه یارانه و تشویق تولید‌کنندگان آثار فرهنگی و هنرمندانی که راهکارهای تازه و جذاب در راستای توسعه فرهنگ عفاف ارایه می‌نمایند. 3ـ جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهای فرهنگی که با فرهنگ عفاف و حجاب مغایرت داشته باشد مانند (کتاب، فیلم ، نشریات، تأترو...) 4ـ ترویج الگوهای مناسب برای عفاف و حجاب و ممانعت از ترویج فرهنگ مدگرایی منفی در محصولات و کالاهای فرهنگی. 5ـ هماهنگی و همکاری با رسانه‌های جمعی جهت ایجاد حساسیت لازم در خانواده‌ها نسبت به اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف. 6ـ تولید سمفونی و آثار موسیقیایی متناسب با موضوع عفاف وحجاب. 7ـ برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برای رواج فرهنگ عفاف وحجاب. 8ـ استفاده از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی غیردولتی و خصوصی جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب. 9ـ نظارت فرهنگی بر اینترنت و ایجاد سیاست‌های حمایتی و هدایتی به منظور تعمیق فرهنگ عفاف وحجاب و جلوگیری از ورود و گسترش مظاهر تهاجم فرهنگی. 10ـ تبیین و تحلیل ریشه‌های دینی و اعتقادی فرهنگ عفاف و حجاب ـ به ویژه برای نسل جوان ـ از طریق تولیدات ملی، نشست‌های فکری ـ فرهنگی، ایجاد باشگاه اندیشه و مانند آن. 11ـ نظارت بر تشکل‌های هنری ـ مردمی، نمایشگاه‌های هنری و محافل هنری عمومی مانند: کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها در جهت رعایت فرهنگ عفاف وحجاب. 12ـ اهتمام لازم برای اجرای قانون «منع استفاده ابزاری از تصاویر زنان در مطبوعات». 13‑ به عضویت پذیرفتن خانم‌های متعهد و مطلع از مسائل عفاف و حجاب در هیأت‌های نظارت بر بازبینی فیلم، کتاب و... 14ـ تهیه فیلم‌های سینمایی در مورد تاریخچه‌ی کشف حجاب در ایران و بررسی علل و عوامل آن. 15ـ استفاده مناسب از لباس‌های اسلامی ـ ملی (حجاب و حجاب برتر) در فیلم‌های سینمایی و استفاده نکردن از این پوشش توسط شخصیت‌های منفی و منفور در فیلم‌ها . 16ـ ارزیابی مستمر وضعیت حضور زنان در فیلم‌های سینمایی و مطبوعات. 17ـ نظارت دقیق و اصولی بر وضعیت فرهنگی ـ اخلاقی سالن‌های سینما و مراکز مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. 18ـ حمایت از انتشار نشریات تخصصی و پوشاک اسلامی و سعی در جهانی نمودن این نشریات از طریق اینترنت. 19ـ ارتباط مستمر و تبلیغ در جهت گسترش فرهنگ و سنن ایرانی ـ اسلامی در بین ایرانیان مقیم خارج از کشور بوسیله رایزنی‌‌های فرهنگی در سفارتخانه‌های ج.ا.ا در سراسر دنیا (با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی). 20ـ همکاری و هماهنگی در جهت اعزام گروه‌های فرهنگی جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ و آداب اسلامی ـ ملی برای سایر ملل ـ خصوصاً ایرانیان مقیم خارج از کشور ـ (با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی). 21ـ توسعه و گسترش ارتباط فرهنگی‌ـ اسلامی و ملی بین سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی در ایران (‌با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی). Https://eitaa.com/darolmomeninamol
مازندران - اماکن آمل ، پلمب واحد صنفی سوپر مارکت هزارسنگر واقع در میدان هزارسنگر به علت کشف ۳ لیتر مشروبات الکلی دست ساز ، ۱۵ دست پاسور و ۲۹۷ قرص ترامادول و جنسی و دستگیری ۲ نفر از متصدیان و تشکیل پرونده قضایی در مورخه ۱۴۰۲/۲/۲۸ https://eitaa.com/darolmomeninamol
مازندران - اماکن آمل ، پلمب واحد صنفی کبابی جون کباب واقع در میدان هزار سنگر به علت کشف ۷ ظرف ۱ لیتری مشروبات الکلی دست ساز ، دستگیری متصدی و تشکیل پرونده قضایی در مورخه ۱۴۰۲/۲/۲۸ https://eitaa.com/darolmomeninamol
وظایف نیروی انتظامی در عرصه حجاب و عفاف بر اساس مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی 1ـ اعلام حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در جامعه به منظور تشخیص مصادیق آن. 2ـ اهتمام بیشتر به برخورد قانونی و محترمانه. 3ـ همکاری با سازمان‌های ذیربط در فضاسازی تبلیغی و فرهنگی در کلیه مسیرهای منتهی به کوهستان‌ها و تفرج‌گاه‌های کوهستانی و سایر اماکن عمومی و تفریحی. 4ـ الزام اتحادیه‌ها، سندیکاها و صنوف در مقابله با بدحجابی. 5ـ تذکر به افراد بدحجاب و برخورد با آنها طبق ضوابط قانونی در اماکن عمومی شهر. 6ـ پیشنهاد لایحه قانونی به مراجع قانونگذار در خصوص رعایت پوشش مناسب در هنگام رانندگی. 7ـ برخورد قانونی با افراد خیابانی، افراد بدحجاب و باندهای اصلی فساد، فحشا و ... . 8ـ نظارت و کنترل قانونی و اصولی بر وضعیت اماکن تفریحی و عمومی نظیر پارک‌ها، سالن‌های سینما، سالن‌ها و اماکن ورزشی، کوهستان‌ها، سواحل دریایی، جزایر، مناطق آزاد تجاری، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و ... (با مشارکت نهادها و دستگاه‌های ذیربط). 9ـ اهتمام بیشتر به آگاه‌سازی جامعه از آثار مثبت اجتماعی و اخلاقی حجاب و عفاف و نتایج منفی عدم رعایت آن از طریق خلق آثار فرهنگی، هنری و تبلیغی (با مشارکت دستگاه‌های ذیربط). 10ـ ممانعت از تولید، توزیع و نمایش محصولات سمعی و بصری غیرمجاز و نمایش لباس‌هایی که موجب بی‌عفتی و بدحجابی می‌شوند. 11ـ کنترل و نظارت جدی بر رعایت حدود و ضوابط قانونی عفاف در مجتمع‌های مسکونی، برج‌ها و شهرک‌ها از طریق مدیریت بر این گونه اماکن. 12ـ توجه و نظارت بر مراکز خطرناک، ویژه و آلوده و اولویت دادن به این برنامه‌ها و مراکز حساس و سلب ابتکار عمل از آنان در نفی امنیت اجتماعی زنان. 13ـ اولویت در بکارگیری زنان مجرب در دستگیری زنان متخلف و تحویل دادن آنان به مراکز امنیتی و جلوگیری از بازتاب منفی آن در بین مردم. 14ـ الزام برگزار‌کنندگان جشن‌ها و مراسم عروسی به رعایت شئونات اسلامی و کنترل افراد شرکت‌کننده در آن و برخورد جدی با مراکز غیرقانونی و فاقد مجوز. 15ـ الزام آرایشگاه‌ها به رعایت ضوابط شرعی و قانونی عفاف و کنترل نحوه ورود و خروج عروس و همراهان وی. 16ـ نظارت مستمر بر اماکن تجاری عمومی شامل: فرودگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی، نمایشگاه‌ها و... بر نحوه پوشش و بازرسی از این اماکن در رفع بدحجابی (با همکاری دستگاه‌های ذیربط). 17ـ آموزش، ساماندهی و بکارگیری نیروهای آگاه زنان جهت نظارت بر رعایت حجاب و پوشش در اجتماع، با رعایت حریم و حرمت شخصی افراد. 18ـ کسب اعلام نظر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی درخصوص برگزاری هرگونه کنسرت و یا جنگ شادی قبل از صدور مجوز. 19ـ توقیف خودروهای دولتی‌ای که سرنشینان آن شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند. 20ـ اعلام نظر درخصوص فعالیت یا عدم فعالیت بخش‌هایی که می‌توانند موجب ترویج فساد شوند. 21ـ جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی متخلّف که باعث مخدوش کردن عفت عمومی می‌شوند. https://eitaa.com/darolmomeninamol
میز خدمت عفاف و حجاب در مصلی میر بزرگ آمل برگزار شد به گزارش هراز نیوز : با حضور اعضاء شورای تامین شهرستان آمل ، امام جمعه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل میز خدمت با موضوع عفاف و حجاب بعد از خطبه های نماز جمعه در مصلی میر بزرگ آمل برگزار شده و مسئولین ذیربط به سؤالات حاضرین در موضوعات مختلف حجاب و عفاف و پیگیری وضعیت بد حجابی در شهر و … پاسخ های لازم را دادند. https://eitaa.com/darolmomeninamol
◀️ محمدی دبیر ستاد امر به معروف مازندران عنوان کرد 📌منویات رهبری در حوزه حکمرانی عادلانه فلسفه راه اندازی تشکل های احیاگر مردمی امر به معروف 🔖 مهرداد محمدی مبنای تشکیل تشکل های احیاگر مردمی امر به معروف و نهی از منکر تخصصی را تحقق منویات رهبری در حوزه حکمرانی عادلانه و بحث حلقات میانی عنوان و تصریح کرد: ستاد تلاش دارد با تشکیل کارگروه های مسئله محور و ارائه راهکار علمی توسط تشکل های مردمی نسبت به ترویج نیکی ها و مقابله با منکرات در جامعه مثمر ثمر واقع شود. ‎ https://eitaa.com/darolmomeninamol
سازمان تبلیغات اسلامی وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه حجاب و عفاف بر اساس مصوبه ۴۲۷سوراب فرهنگ عمومی 1ـ تقویت نظام تبلیغ دینی در دو عرصة سنتی و مدرن در تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب. 2ـ آسیب‌شناسی و مطالعة توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در نظام تبلیغی دینی و ایجاد نوآوری در این زمینه. 3ـ تبیین و تبلیغ جاذبه‌ها و دافعه‌های برخی مسائل در مورد نحوه پوشش و حجاب و گسترش حیا و عفت در خانواده‌ها. 4ـ تأکید بر اقدامات فرهنگی ـ تبلیغی ـ به ویژه با بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای و نیروی انسانی مبلغ ـ با هدف فرهنگ سازی مثبت در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب. 5ـ تولید محصولات فرهنگی، هنری ـ سینمایی، نمایش، تجسمی، کتاب، رمان و ... ـ برای کودکان و بزرگسالان در زمینه بسط فرهنگ عفاف و حجاب (توسط حوزه هنری). 6ـ توسعه فضای پرسش و پاسخ مانند برگزاری میزگرد و انجام مناظره در زمینه فرهنگ عفاف و ضوابط شرعی حجاب با بکارگیری ابزارهای مختلف تبلیغی. 7ـ برگزاری مسابقات فرهنگی ـ هنری و علمی با هدف جهت‌دهی به افکار نسل جوان با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از شرکت کنندگان در تهیه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب در این زمینه. 8ـ تأسیس پژوهشکدة توسعة فرهنگ عفاف و حجاب (با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری). 9ـ توزیع کتب تألیف شده در زمینه بسط فرهنگ عفاف در فروشگاه‌های کتاب شهر سازمان تبلیغات اسلامی. 10ـ نشان دادن اثرات منفی فرهنگ مبتذل و غیراخلاقی غرب در زندگی اجتماعی و فردی نوجوانان. 11ـ بیان مناسب آیات و روایات دینی در مورد رعایت نگاه، رفتار و گفتار با در نظر گرفتن مختصات جنسی زن و مرد. 12 ـ ارائه مطالب ارزشی، فرهنگی و جذاب در سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها، راه‌آهن، پایانه‌های زمینی، تابلوهای الکترونیکی، میادین و چهارراه‌ها. https://eitaa.com/darolmomeninamol
هدایت شده از ️کانال دکتر واعظی
ناترینگ ۲۵ زن کالای اقتصادی نظام سرمایه داری در غرب قبل از آنکه در گرو تولید باشد در گرو مصرف می باشد ، به ویژه بعد از انقلاب صنعتی ، زن هم به عنوان نیروی کار ارزان و هم دارای خصلت مصرف کنندگی ، مورد توجه تام سرمایه داری قرار گرفت و از سه عامل ماشین ، محیط کار صنعتی ، نظریه فروید برای انقلاب جنسی در غرب مورد استفاده قرار گرفت و زن غربی از عصر ملکه ویکتوریا که دوران پوشیدگی زن بود وارد دوران برهنگی شد و از گروههای هیپی ، پانک و رپ برای رواج برهنگی کامل استفاده نمودند تا با ترویج برهنگی و بی بندوباری جنسی زن را به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد نظام سرمایه داری تبدیل نمایند و زنان نیز نادانسته به این قواعد شهوت سالار تن دادند. لذا نظام سرمایه داری بقای خود را در گسترش بازارهای مصرف و تولید کاذب و القای احساس نیاز در مصرف کنندگان می دید پس مدیریت بدن به معنای دستکاری در نمای ظاهری بدن در دستور سرمایه داری قرار گرفت به تعبیر گیدنز نمای ظاهری بدن مشتمل بر همه ویژگی های سطحی پیکر ماست از جمله پوشش و آرایش که برای خود و دیگران قابل دیدن است. امروزه لباس فقط وسیله پوشش نیست بلکه ابزاری برای آرایش تبدیل شده است امروزه صنعت آرایش و زیبایی فقط تزیینی نیست بلکه به نیاز اصلی زنان تبدیل شده است تا در بازار و محل کار به رقابت با دیگران بپردازند. امروزه استفاده از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی، بهره کشی از زنان در قالب منشی ، مدگرایی ، جراحیهای زیبایی ،صنعت آرایشی و صنعت پوریسم همه در جهت اهداف اقتصادی نظام سرمایه داری مدیریت می شود و از طریق رسانه های متنوع ،اینترنت ، ماهواره و هالیود جهت اشاعه اباحه گری ، لذت گرایی،مصرف گرایی به خدمت گرفته می شودد و از زن به ابزاری جنسی برای کسب منافع بیشتر شرکت های نساجی ، لوازم آرایشی ، صنعت فیلم ....بهره جویی می شود و میلیارد ها دلار در بخشهای مد ، آرایش ، پوشاک ، کوپ مو ، سالن های لاغری ، سالن زیبایی ، جواهرات اصلی و بدلی در دستور کار ماشین تبلیغاتی سرمایه داری قرار دارد و در این راستا زنان شرقی نیز برای پیروی از این سیاست ها مورد تهییج قرار می گیرند . لذا مفاهیم اخلاقی مانند غیرت ، حجاب ، حیا ، قناعت و عفاف به عنوان دشمن اصلی سرمایه داری قلمداد شده و آنان با تمام قوا در جهت از بین بردن این ارزشها و حذف این مفاهیم از قاموس واژگان بشری قدم برداشته اند و این همه فلسفه زن ، زندگی ، آزادی و راز حجاب زدایی از فرهنگ کشور ما در ماههای اخیر می باشد . @vaezi_vazna
بسمه تعالی قابل توجه دغدغه مندان آسیب های فرهنگی جامعه ، تجمع توجیهی تذکرات لسانی در خصوص حجاب و عفاف فردا یکشنبه ساعت ۵ بعد از ظهر حسینیه سپاه منتظر حضور همه فعالان فرهنگی می باشیم ستاد امر به معروف و نهی ازمنکرشهرستان آمل https://eitaa.com/darolmomeninamol
بسیج ورزشکاران آمل: ⭕️ برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی تذکرات لسانی در خصوص حجاب و عفاف در آمل کارگاه آموزشی و توجیهی تذکرات لسانی در خصوص حجاب و عفاف با حضور آمران امر به معروف و نهی از منکر و فعالان فرهنگی در شهرستان آمل برگزار شد. به گزارش خبرنگار افتخاری بسیج آمل این کارگاه آموزشی در حسینیه ثارالله سپاه آمل به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل برگزار گردید. https://eitaa.com/darolmomeninamol