تم رفع هذه المادة بواسطة مُسلم التونسي_facebook/Islamictapemahmood shahat-Bately- summer 2007 (2).mp3
زمان:
حجم:
7.34M
mahmood shahat-Bately- summer 2007 (2).mp3
تلاوت صوتی بسیار زیبا از سوره ی [اسرا و شمس] :
این تلاوت زیبا که در کشور انگلستان و در سال 2007 ( در سن حدود 22-23 سالگی) اجرا شده است از جمله تلاوت هایی است که خود استاد محمود آن را جزو خاطره انگیز ترین تلاوت های خود می دانند و در یکی از مصاحبه هایشان نیز به این موضوع اشاره کرده اند.
*┄┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄┄*
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«قَرار»، «جَواب» و «جوابِ جواب» به چه معناست؟
سعید حاجیان؛ مدرس، قاری و حافظ کل قرآن کریم در برنامه چهاردهم از سلسلهدرسگفتارهای #آموزش_تنغیم:
🔹دو «اُکتاو» به طور معمول محدوده صوتی قاریان قرآن است. وقتی که این دو اُکتاو را با یکدیگر تصور کنیم، درجه اول، «قَرار» است و درجه هشتم، «جَواب» نام گرفته و درجه پانزدهم، یعنی بالاترین درجه این دو اُکتاو «جوابِ جواب» است.
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره شعراء ( آیات 77 تا 82 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِي إِلَّا رَبَّ الْعالَمِينَ «77»
🦋🦋البتّه اين بتها دشمن من هستند (و من دشمن آنها)، مگر پروردگار جهانيان (كه محبوب من است).
🕋الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ «78» وَ الَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَ يَسْقِينِ «79» وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ «80» وَ الَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ «81»
🦋🦋همان پروردگارى كه مرا آفريد و همو راهنماييم مىكند. او كه مرا (هنگام گرسنگى) طعام مىدهد و (هنگام تشنگى) سيرابم مىنمايد. و هر گاه بيمار شوم، همو مرا شفا مىبخشد. او كسى است كه مرا مىميراند، سپس زندهام مىكند.
🕋وَ الَّذِي أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ «82»
🦋🦋او كسى است كه اميد دارم روز جزا خطاهاى مرا ببخشد.
📚جلد 6 - صفحه 328
📝نکته ها👇
🔷جز خدايى كه ربّ العالمين است، همهى معبودها دشمن ما مىشوند، زيرا بتها در قيامت به سخن در آمده، عليه بتپرستان شكايت خواهند كرد. چنانكه قرآن مىفرمايد: «كَلَّا سَيَكْفُرُونَ بِعِبادَتِهِمْ وَ يَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدًّا» «1» روز قيامت بتها از بتپرستان تنفّر مىجويند و با آنان ضدّيت دارند و بدين وسيله عداوت آنها روشن مىشود. «2»
🔷خطاى انبيا، ترك اولى است، و گرنه خداوند حضرت ابراهيم را با صفاتى مثل برگزيده ستايش نموده است. «إِنَّا أَخْلَصْناهُمْ بِخالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ» «3»
📝پیام ها🔰
🔶1- معبودهاى خيالى و دروغين، دشمنان انديشه، سعادت وتكامل بشريّت هستند. عَدُوٌّ لِي ...
🔶2- ابتدا بايد به جهان و جهانآفرين توجّه كرد و سپس توجّه به خويشتن. «رَبَّ الْعالَمِينَ- خَلَقَنِي»
🔶3- در شيوهى تبليغ، گاهى لازم است خود را به جاى ديگران قرار دهيم. «عَدُوٌّ لِي» و نفرمود: «عَدُوٍّ لَكُمْ»
🔶4- آفرينش انسان از بزرگترين الطاف الهى است. «الَّذِي خَلَقَنِي»
🔶5- كسى حقّ هدايت دارد كه آفريده باشد. «خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ» زيرا تدبير و هدايت از آفرينش جدا نيست.
🔶6- آفريدن و هدايت كردن، نشانهى آن است كه او ما را دوست دارد، نه بتها. «عَدُوٌّ لِي إِلَّا رَبَّ الْعالَمِينَ الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ»
🔶7- هدايت، از شئون ربوبيّت است. «رَبَّ الْعالَمِينَ- فَهُوَ يَهْدِينِ»
🔶8- نعمت هدايت (بعد از خلقت)، بزرگترين نعمتهاست. «خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ»
🔶9- آفريدن يك بار است، ولى هدايت در هر لحظه و هميشه است. ( «خَلَقَنِي» بهصورت ماضى و «يَهْدِينِ» به صورت مضارع و استمرار آمده است)
🔶10- سير شدن و سيراب شدن انسان، كار خداست. آب و نان وسيله است. «يُطْعِمُنِي وَ يَسْقِينِ»
📖«1». مريم، 82.
📚«2». تفسير كبيرفخررازى.
📖«3». ص، 46.
📚جلد 6 - صفحه 329
🔶11- توجّه به نعمتهاى معنوى، بر توجّه به نعمتهاى مادّى مقدّم است. ابتدا فرمود: فَهُوَ يَهْدِينِ ...، آنگاه فرمود: يُطْعِمُنِي وَ يَسْقِينِ ...
🔶12- در پيدايش بيمارى، خود ما مقصّريم. «مَرِضْتُ» و نفرمود: «أمرضنى»
🔶13- شفا از خداست. دارو وسيله است وتأثير آن نيز به اراده اوست. «فَهُوَ يَشْفِينِ»
🔶14- شفاى روح و شفاى جسم در كنار هم لازم است. «فَهُوَ يَهْدِينِ- فَهُوَ يَشْفِينِ»
🔶15- در سخن و خطابه، آهنگين بودن كلمات يك ارزش است. «يَهْدِينِ- يَسْقِينِ- يَشْفِينِ- يُحْيِينِ»
🔶16- در جهان بينى الهى، مرگ پايان كار نيست، يكى از مراحل زندگى است. «يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ»
🔶17- همه كارهى هستى خداست. (توحيد افعالى) «يَهْدِينِ- يَسْقِينِ- يَشْفِينِ- يُحْيِينِ»
🔶18- مرگ نيز نعمت است. وَ الَّذِي يُمِيتُنِي ... مرگ در رديف نعمتها آمده است.
🔶19- هر كجا زمينه شرك وجود دارد، شركزدايى لازم است. (در نعمت هدايت، اطعام و شفا، سه بار كلمهى «هو» به كار رفته است، ولى در خلقت و مرگ و حيات، اين كلمه به كار نرفته، شايد به اين خاطر كه خلقت و مرگ را همه به خدا نسبت مىدهند و جاى شرك نيست، ولى ارشاد و اطعام و شفا به مردم، دارو، پزشك و غذا نسبت داده مىشود. لذا قرآن براى زندهنگاه داشتن روحيّه توحيد، كلمهى «هو» را بكار برد، يعنى همهى كارها بدست اوست).
🔶20- يكى از فلسفههاى عبادت، تشكّر از خداوند است. (ابراهيم به عمو و قوم خود فرمود: «ما تَعْبُدُونَ» چه چيزى را مىپرستيد؟ گفتند: بت. حضرت ابراهيم در اين آيات، فلسفهى عبادت خدا را بيان مىكند). «خَلَقَنِي- يَهْدِينِ- يُطْعِمُنِي- يَسْقِينِ- يَشْفِينِ- يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ»
🔶21- هيچ كس از الطاف الهى بى نياز نيست. أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ ... در جايى كه حضرت ابراهيم خليلاللّه خود را نيازمند مغفرت الهى بداند، تكليف ما روشن است.
🔶22- عفو الهى، فضل اوست نه استحقاق ما. «أَطْمَعُ» آرى، به اعمال خود تكيهنكنيم، زيرا ابراهيم نيز به عفو الهى چشم دوخته، نه پاداش كار خود.
📚جلد 6 - صفحه 330
🔶23- اميد و رجا، يك ارزش است. «أَطْمَعُ»
🔶24- ربوبيّت خداوند سبب دلبستگى به عفو و مغفرت اوست. رَبَّ الْعالَمِينَ ... أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي
🔶25- طلب مغفرت، شيوهى انبياست. «يَغْفِرَ لِي»
🔶26- اگر لطف خاصّ او نباشد، انسان در هر مرحلهاى باشد جايزالخطا است. «خَطِيئَتِي»
🔶27- جلوهى مبدء و معاد در كلام انبيا آشكار است. خَلَقَنِي ... يَوْمَ الدِّينِ
🔶 28- نيازهاى مادّى و معنوى انسان از آغاز تا پايان زندگى، به دست خداوند است. خَلَقَنِي ... يَوْمَ الدِّينِ
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_شعراء
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
3.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم زیبا از ترجمه فارسی سوره مبارکه
#مُلک✨
بخش دوم و پایانی✅
#فیلم_زیبا
#سورههایقرآن
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💢رهایی از حسد
📜اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ خَلِّصْنِي مِنَ الْحَسَدِ ، وَ احْصُرْنِي عَنِ الذُّنُوبِ ، وَ وَرِّعْنِي عَنِ الَْمحَارِمِ ، وَ لَا تُجَرِّئْنِي عَلَى الْمَعَاصِي ، وَ اجْعَلْ هَوَايَ عِنْدَكَ ، وَ رِضَايَ فِيما يَرِدُ عَلَيَّ مِنْكَ ، وَ بَارِكْ لِي فِيما رَزَقْتَنِي وَ فِيما خَوَّلْتَنِي وَ فِيما أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ ، وَ اجْعَلْنِي فِي كُلِّ حَالَاتِي مَحْفُوظاً مَكْلُوءاً مَسْتُوراً مَمْنُوعاً مُعَاذاً مُجَاراً .
💬خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و مرا از حسد رهایی ده و از گناهانم بازم دار و از حرامها پرهیز ده و بر گناهان دلیرم مگردان و میل و رغبتم را متوجّه خود ساز و خشنودیام را در آنچه از سوی تو به من میرسد، قرار ده؛ و مرا در آنچه روزیام کردهای و از روی بزرگواری به من بخشیدهای و احسان فرمودهای، برکت ده؛ و مرا در همۀ حالاتم، محفوظ، حراست شده، پوشیده، دست نایافتنی، پناه داده و امان یافته قرار ده.
📚{دیار عاشقان،دعای۲۲، فراز۵}
#صحیفهسجادیه #دعا
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
@naghmehaye_beheshti4_5857417316714676303.mp3
زمان:
حجم:
14.94M
🔸#آموزش_ترتیلخوانی
❇️استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه سیزدهم
⏱مدت زمان : ۳۱:۰۷
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
💠
رکن استوار اسلام🔹 حج بدون #ولایت و آهنگ کعبه بدون #امامت و حضور در عرفات بدون «معرفت امام» و قربانی بدون «فداکاری در راه امامت» و رمی جمره بدون «طرد شیطان استکبار درونی و بیرونی» و سعی بین صفا و مروه بدون «کوشش در شناخت و اطاعت امام»، بی حاصل بوده و سودی نخواهد داشت. زیرا اگرچه یکی از مبانی اسلام «حج» است: «بُنیَ الإسلامُ عَلی خَمسٍ، عَلی الصلاةِ و الزّکوةِ و الصّومِ و الحجّ و الولایة»، لیکن هیچ یک از نماز و روزه و زکات و حج، همانند ولایت، رکن استوار اسلام نیستند. 📚 سرچشمه اندیشه: جلد 2 صفحه 278 #حج #عکس_نوشت #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
22.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞| قسمت سوم کلیپ های #دولت_اسلامی استاد حاج ابولقاسم
🖇اگر دیروز این کلیپ رو ندیدید، اکنون تماشا کنید و وارد سایتمون به نشانی 👈 https://setare114.ir/8tir شده و سوال مربوط به کلیپ روز اول رو پاسخ بدید
📍همچنین کلیپ روز چهارم هم در سایت قابل مشاهده است
🏆هر روز کلیپ جدیدی بارگزاری میشه و شما میتونید با دیدن هر کلیپ وپاسخ به سوالش امتیازتون رو افزایش بدید و شانستون رو برای برنده شدن بیشتر کنید
#زندگی_با_آیه_ها
#ستاره_بشیم
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
25.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 بسته آموزشی صداسازی
🖤 ویژه محرم و صفر
💯 #قسمت_پنجم
🔻 مداحان، سخنرانان، مجریان، قاریان، خبرنگاران و... آموزش فشرده و #کاربردی برای صداسازی
🎙 استاد ایزدی
#تکنیک_رزونانس
#تکنیک_تقویت_طنین_صدا
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید
📸 #گزارش_تصویری اولین نشست ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم
🔹اولین نشست ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، صبح سهشنبه ۲۲ خرداد با حضور حجج اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس ستاد، علی تقیزاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر ستاد و جمعی از نمایندگان نهادها و دستگاه های دولتی، موسسات مردمی و اساتید و صاحب نظران حوزه تدبر در قرآن در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
#زندگی_با_آیه_ها
#ستاد_ملی_راهبری_تدبر_در_قرآن
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💠 جهت عضویت در کانال رسمی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران اینجا کلیک کنید