eitaa logo
مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان
22.7هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
818 ویدیو
70 فایل
daroo100.com 🌐 مشاوره درمانی (تماس وتلگرام وایتا): 1️⃣س18_22(علیزاده):09059103308 2️⃣س14_18(اقای رحمانی):09357404545 بانوان: 1_ س12_16: 09059103306 ☘️سفارش محصولات: 10_17: 09028645641
مشاهده در ایتا
دانلود
⚜ امام صادق علیه السلام: «من أکل حبة من رمان، أمرضت شیطان الوسوسة أربعین یوما.» هر کس یک دانه از انار بخورد، آن یک دانه، شیطانِ وسوسه را تا چهل روز، بیمار (زمینگیر) می‌سازد. 📚 منبع : الکافی، ج۶، ص۳۵۳ المحاسن، ج۲، ص۳۵۶، ح۲۲۳۳ بحارالانوار، ج۶۶، ص۱۶۰، ح۲۸ _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
،،،،،،،🌷🍃🍂🍁طبابت صلواتی 🍃🍂🍁 🍂🍁 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 طبابت صلواتی طب اسلامی (در تهران شهرک شهید *محلاتی* ) 📣 توسط جناب آقای *دکتر آراسته* پزشک عمومی و طبیب اسلامی چهارشنبه ها هر هفته 📱شماره نوبت دهی: 09388243942 (پیام در واتساپ یا پیامک معمولی) 📣 زمان مشاوره این هفته روز چهارشنبه ۵. خرداد ۱۴۰۰ ❗️ لطفا نسخه قبلی و مدارک پزشکی(سونو . اسکن . آزمایش و...) خود را همراه داشته باشید . با تشکر از همکاری شما ☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
↩️ «كَانَ رَسُولُ اللّه (ص) ينْفِقُ عَلَى الطِّيبِ، أكْثَر مِمّا ينْفِقُ عَلى الطَّعامِ» رسول خدا (ص) برای بوی خوش بیش از عذا هزینه می کردند. 📚 منبع : کافی، ج۶، ص۵۱۲ لوامع صاحبقرانى، ج۲، ص۹۷ ⚜ امام صّادق علیه السلام: «العطر من سنن المرسلين» عطر زدن از سنت های پیامبران است. 📚 منبع : الكافى، ج۶، ص۵۱۱ ⚜ امام صادق علیه السلام: هرگاه مى خواهى عطر استعمال كنى، بگو: «اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ الزِّينَةَ وَ الدِّينَ- وَ أَعُوذُ بِكَ مِنَ الشَّينِ وَ الشَّنَآن» بار خدايا من از تو زينت و دين مى خواهم و از زشتى و دشمنى بر تو پناه مى برم. 📚 منبع : بحارالأنوار، ج۷۳، ص ۱۴۵ 🌸 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
هدایت شده از channel was deleted
♨️ سکته مغزی آیت الله بیات زنجانی کمتر از ۲ هفته پس از تزریق واکسن کرونا منابع : https://www.asriran.com/fa/news/783501 https://www.khabaronline.ir/amp/1518364/
♨️ اعتراف دکتر مردانی به ایجاد قارچ سیاه توسط داروهای طب هاریسون منبع : https://b2n.ir/r24304
⚜ امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «ان لم تکن حلیماً فتحلم فانه قل من تشبه بقوم الا اوشک ان یکون منهم» اگر بردبار نیستی، خود را بردبار بنمای؛ زیرا کم می شود (پیش می‌آید) کسی خود را شبیه قومی سازد و اندک اندک از آنها نشود. 🗞 منبع : نهج البلاغه، حکمت۱۹۷ ⚜ امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «من تشبه بقوم عد منهم» کسی که خود را شبیه قومی نماید، از آنها شمرده خواهد شد. 🗞 منبع : دعائم الاسلام، قاضی نعمان مغربی، ج۲، ص۵۱۳ 👖👕 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🔅 امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «الکمثری یجلوا القلب ، و یسکن أوجاع الجوف.» گلابی قلب را جلا می‌دهد و دردهای درون را تسکین می‌بخشد. 📒 منبع : خصال، ص۶۳۲ مکارم الاخلاق، ج۱، ص۳۷۹، ح۱۲۶۵ دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۴۵۰ 🔆 رسول الله صلی الله علیه و آله: «الکمثری یحیی القلب» گلابی، قلب را زنده می‌کند. 📒 منبع : مستدرک الوسائل، ج۱۶، ص۴۰۵، ح ۲۰۳۴۵ نقلا عن طب النبي ص دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۴۵۰، ح ۱۹۴۶ 🍐 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
⚜ امام صادق علیه السلام: «قال النبي (ص) : لو أغنی عن الموت شيء لأغنت التلبینة . فقیل : یا رسول الله ، و ما التلبینة ؟ فال : الحسو باللبن ، الحسو باللبن ، و کررها ثلاثا.» پیامبر (ص) فرمودند: اگر چیزی بخواهد جلوی مرگ را بگیرد آن چیز تلبینه است. گفته شد یا رسول الله (ص) تلبینه چیست؟ فرمود: سوپی که با شیر پخته بشود. و سه بار این را تکرار فرمودند. 📚 منبع : الكافي، ج‏۶، ص۳۲۱ المحاسن، ج‏۲، ص۴۰۵ بحارالانوار، ج۶۶، ص۹۶، ح۷ ⚠️ تلبینه شبیه فرنی است که با آرد جو یا گندم، شیر و عسل درست می‌شود. 🥣 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
👌خودداری اکثر مردم قم از تزریق واکسن ✍️ به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با ارائه گزارش هفتگی از وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا طی هفته آینده در استان قم عملیاتی می شود وتنها 40 درصد از گروه‌های هدف در قم تاکنون اقدام به زدن واکسن کرده‌اند استان قم درزمینهٔ اقناع‌سازی مردم با چالش روبه‌رو است. منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/03/05/2510232
⚜ امام امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: «السَّمْنُ‌ دَوَاءٌ وَ هُوَ فِي الصَّيْفِ خَيْرٌ مِنْهُ فِي الشِّتَاءِ وَ مَا دَخَلَ جَوْفاً مِثْلُهُ» 🥣 روغن زرد دارو است و در تابستان بهتر از زمستان است و چیزی مانند روغن زرد وارد بدن نشده است. 📚 منبع : الکافی، ج۶، ص۳۳۵ _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🍹 (شربت خرما) 1️⃣ 🔸مریس، خرمایی است که در آب خیس می‌کنند و نصف روز می‌ماند سپس آن را صاف می‌کنند و می‌نوشند. ممکن است آن‌را له کنند تا کاملا رقیق شود. در برخی کشورهای عربی نان را در آب خیس می‌کنند و به آن شکر اضافه می‌کنند و استفاده می‌کنند و به آن مریس می‌گویند که این مورد مطابق با روایات ما نیست و نمی‌توان آن‌را مریس گفت. «تمرسه» کنایه از خیساندن می‌باشد. 👈عدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ قَالَ أَخْبَرَنِي أَبِي قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ إِنَّ بِي جُعِلْتُ فِدَاكَ أَرْيَاحَ الْبَوَاسِيرِ وَ لَيْسَ يُوَافِقُنِي إِلَّا شُرْبُ النَّبِيذِ قَالَ فَقَالَ لَهُ مَا لَكَ وَ لِمَا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ رَسُولُهُ ص يَقُولُ لَهُ ذَلِكَ ثَلَاثاً عَلَيْكَ بِهَذَا الْمَرِيسِ‏ الَّذِي تَمْرُسُهُ‏ بِالْعَشِيِّ وَ تَشْرَبُهُ بِالْغَدَاةِ وَ تَمْرُسُهُ بِالْغَدَاةِ وَ تَشْرَبُهُ بِالْعَشِيِّ فَقَالَ لَهُ هَذَا يَنْفُخُ الْبَطْنَ قَالَ لَهُ فَأَدُلُّكَ عَلَى مَا هُوَ أَنْفَعُ لَكَ مِنْ هَذَا عَلَيْكَ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّهُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ قَالَ فَقُلْنَا لَهُ فَقَلِيلُهُ وَ كَثِيرُهُ حَرَامٌ فَقَالَ نَعَمْ قَلِيلُهُ وَ كَثِيرُهُ حَرَامٌ. اسباط‍‌ گويد: من در خدمت امام صادق عليه السّلام بودم كه شخصى به آن حضرت عرض كرد: قربانت گردم! من باد بواسير دارم و نوشيدن نبيذ(شراب) با من سازگارى دارد. حضرت سه مرتبه اين سخن را به او فرمود: تو با چيزى كه خدا و پيامبرش آن را حرام نمودند چه كار دارى‌؟! بر تو باد به اين «مريس» كه شب‌هنگام آن را خيس مى‌كنى و صبح آن را مى‌نوشى و صبح آن را خيس مى‌كنى و شب مى‌خورى. او عرض كرد: اين باعث نفخ شكم مى‌شود. فرمود: پس تو را بر چيزى كه مفيدتر از آن است راهنمايى مى‌كنم، بر تو باد به دعا؛ زيرا دعا موجب شفا از هر بيمارى است. اسباط‍‌ گويد: ما عرض كرديم: اندک و فراوان نبيذ حرام است‌؟ فرمود: آرى، اندک و فراوان آن حرام است. 📚 الكافي (ط-الإسلامية)،ج۶، ص۴۱۳ تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)،ج۹، ص۱۱۳ وسائل الشيعة،ج۲۵، ص۳۴۴ بحار الأنوار (ط - بيروت)،ج۵۹، ص۸۹ ✅ مریس به خصوص برای درد بواسیر مفید است. بواسیر نر نوعا با درد همراه است چون راه مدفوع را می‌بندد. بواسیر نر پنج الی هفت دانه است که تعدادی از آن ها از مقعد بیرون می‌آید. افرادی که مبتلا به بواسیر می‌شوند مجبورند مدت زیادی در بیت الخلاء بنشینند تا تمام بواسیر از مقعد خارج بشود و مدفوع بتواند خارج بشود. به همین جهت در روایات از آن به «اریاح البواسیر» تعبیر می‌کنند. اریاح در موارد درد استعمال می‌شود. از لحن روایت استفاده می‌شود که مریس را تا زمانی که بواسیر خوب بشود باید مصرف کرد. یا اینکه از مریس به عنوان مسکن استفاده می‌شود نه اینکه درمان باشد. البته مریس نفاخ است چون امام نفاخ بودن مریس را رد نکردند. مریس برای تسکین بواسیر نر باید روزی دو مرتبه مصرف شود. ___________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🍹 (شربت خرما) 2️⃣ 👈عدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي اَلْبِلاَدِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرِ بْنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُلْصِقَ بَطْنِي بِبَطْنِكَ فَقَالَ هَاهُنَا يَا أَبَا إِسْمَاعِيلَ وَ كَشَفَ عَنْ بَطْنِهِ وَ حَسَرْتُ عَنْ بَطْنِي وَ أَلْزَقْتُ بَطْنِي بِبَطْنِهِ ثُمَّ أَجْلَسَنِي وَ دَعَا بِطَبَقٍ فِيهِ زَبِيبٌ فَأَكَلْتُ ثُمَّ أَخَذَ فِي اَلْحَدِيثِ فَشَكَا إِلَيَّ مَعِدَتَهُ وَ عَطِشْتُ فَاسْتَقَيْتُ مَاءً فَقَالَ يَا جَارِيَةُ اِسْقِيهِ مِنْ نَبِيذِي فَجَاءَتْنِي بِنَبِيذٍ مَرِيسٍ فِي قَدَحٍ مِنْ صُفْرٍ فَشَرِبْتُهُ فَوَجَدْتُهُ أَحْلَى مِنَ اَلْعَسَلِ فَقُلْتُ لَهُ هَذَا اَلَّذِي أَفْسَدَ مَعِدَتَكَ قَالَ فَقَالَ لِي هَذَا تَمْرٌ مِنْ صَدَقَةِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يُؤْخَذُ غُدْوَةً فَيُصَبُّ عَلَيْهِ اَلْمَاءُ فَتَمْرُسُهُ اَلْجَارِيَةُ وَ أَشْرَبُهُ عَلَى أَثَرِ اَلطَّعَامِ وَ سَائِرَ نَهَارِي فَإِذَا كَانَ اَللَّيْلُ أَخَذَتْهُ اَلْجَارِيَةُ فَسَقَتْهُ أَهْلَ اَلدَّارِ فَقُلْتُ لَهُ إِنَّ أَهْلَ اَلْكُوفَةِ لاَ يَرْضَوْنَ بِهَذَا فَقَالَ وَ مَا نَبِيذُهُمْ قَالَ قُلْتُ يُؤْخَذُ اَلتَّمْرُ فَيُنَقَّى وَ يُلْقَى عَلَيْهِ اَلْقَعْوَةُ قَالَ وَ مَا اَلْقَعْوَةُ قُلْتُ اَلدَّاذِيُّ قَالَ وَ مَا اَلدَّاذِيُّ قُلْتُ حَبٌّ يُؤْتَى بِهِ مِنَ اَلْبَصْرَةِ فَيُلْقَى فِي هَذَا اَلنَّبِيذِ حَتَّى يَغْلِيَ وَ يُسْكِرَ ثُمَّ يُشْرَبُ فَقَالَ ذَاكَ حَرَامٌ . ابراهيم بن ابو بلاد گويد: به حضور امام جواد عليه السّلام شرف‌ياب شدم ... مرا در كنار خود نشاند و طَبقى(بشقابی) خواست كه در آن کشمش بود. آن طَبق را آوردند و من از آن خوردم. آن‌گاه حضرت عليه السّلام صحبت مى‌كردند. در اين هنگام از معده خود اظهار ناراحتی کرد و من نيز تشنه شدم و آب خواستم. حضرت عليه السّلام فرمود: اى كنيز! از نبيذ من به او بنوشان.كنيز در كاسه‌اى مسی، نبيذ مریس (شربت خرمای خیس شده) برايم آورد.آن را نوشيدم و شيرين‌تر از عسل يافتم. به حضرت عليه السّلام عرض كردم. اين چيزى است كه معده شما را ناراحت و بيمار كرده است. به من فرمود: اين خرمايى از موقوفات پيامبر صلّى اللّه عليه و اله است. در هنگام صبح آن را مى‌گيرند و روى آن آب مى‌ريزند. پس كنيز آن را خيس مى‌كند و من بعد از غذا و بقيه ساعات روز آن را مى‌نوشم و هنگامى كه شب گردد، كنيز آن را برمى‌دارد و به افراد منزل مى‌نوشاند. عرض كردم: مردم كوفه به اين نبيذ راضى (قانع) نمى‌شوند. فرمود: نبيذ آنان چيست‌؟ عرض كردم: خرما را برمى‌دارند و آن را مى‌كنند و روى آن «قعوه» مى‌ريزند. فرمود: قعوه چيست‌؟ عرض كردم:«دازى». فرمود: دازى چيست‌؟ عرض كردم: دانه‌اى است كه از بصره مى‌آورند و آن را در اين نبيذ مى‌ريزند تا اين‌كه بجوشد و مست‌كننده شود. سپس آن را مى‌نوشند. فرمود: اين حرام است. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)،ج۶، ص۴۱۷ وسائل الشيعة، ج۲۵، ص۳۵۴ بحار الأنوار (ط - بيروت)،ج۵۰، ص۱۰۱ 🔺البته برخی به مریس نان اضافه می‌کنند. بعید نیست از این روش هم بتوان استفاده کرد.اگر نان را در آب بگذارند و تا صبح بمانند به آن «کامِخت» می‌گویند. غذایی که حضرت یوسف در زندان مصرف می‌کرد. در زندان فقط نان داشت و از نان خوردن عاجز شد و خداوند به او این غذا را آموخت. ⚠️ خرما باید در آب سرد (نه آبجوش) خیس شود و دمای محیط به گونه ای نباشد پس از مدتی خرما درون آب تشکیل کف و حباب دهد و اصطلاحاً به جوش بیاید. ⚠️ بهتر است از خرماهایی که شیره زیادی دارند استفاده شود. ___________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🍹 (شربت خرما) 3️⃣ 🔸 خرما همراه آب هم مسهل است و رطوبت بدن را زیاد می‌کند و خوردن این دو باهم مطلوب است. 👈در روایتی آمده است: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ قَالَ كَتَبَ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ ع بَعْضُ أَصْحَابِنَا يَشْكُو الْبَخَرَ فَكَتَبَ إِلَيْهِ كُلِ التَّمْرَ الْبَرْنِيَّ وَ كَتَبَ إِلَيْهِ آخَرُ يَشْكُو يُبْساً فَكَتَبَ إِلَيْهِ كُلِ التَّمْرَ الْبَرْنِيَّ عَلَى الرِّيقِ وَ اشْرَبْ عَلَيْهِ الْمَاءَ فَفَعَلَ فَسَمِنَ وَ غَلَبَتْ عَلَيْهِ الرُّطُوبَةُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ يَشْكُو ذَلِكَ فَكَتَبَ إِلَيْهِ كُلِ التَّمْرَ الْبَرْنِيَّ عَلَى الرِّيقِ وَ لَا تَشْرَبْ عَلَيْهِ الْمَاءَ فَاعْتَدَلَ. به امام کاظم علیه‌السلام نوشتم که بعض از اصحاب از رطوبت زیاد شکایت دارند امام برای او نوشت خرمای بُرنی (نوعی خرمای خشک) بخور و شخص دیگری برای امام نوشت که از خشکی شکایت دارد امام به او نوشت: زمان ناشتا خرمای برنی بخور و روی آن آب بخور. شخص این کار را کرد و بدنش چاق و مرطوب شد. آن شخص دوباره از این حالت (چاقی و رطوبت) شکایت کرد امام فرمود خرمای برنی را ناشتا مصرف کن و بعد از آن آب نخور. 📚 المحاسن،ج۲، ص۵۳۳ وسائل الشيعة، ج۲۵، ص۱۳۸ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۶۳، ص۱۳۳ و ج۵۹، ص۲۰۳ ♦️ قانون خرما این است که خوردن خرما بدون آب باعث خشکی و خوردن خرما همراه آب موجب رطوبت می‌شود. 👈در روایتی دیگر آمده: الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَصْرِيِّ عَنْ أَبِي دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ عَمَّنْ حَدَّثَهُ‏ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَدَعَا بِتَمْرٍ فَأَكَلَ وَ أَقْبَلَ يَشْرَبُ عَلَيْهِ الْمَاءَ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَوْ أَمْسَكْتَ عَنِ الْمَاءِ فَقَالَ إِنَّمَا آكُلُ التَّمْرَ لِأَسْتَطِيبَ عَلَيْهِ الْمَاءَ. راوى گويد: نزد امام صادق عليه السّلام بودم. حضرت عليه السّلام خرما خواست، آن را ميل نمود، مى‌خواست پس از آن آب بنوشد كه من گفتم: فدايت شوم! كاش از آب خوددارى مى‌نمودى.فرمود: همانا خرما می‌خورم بخاطر اینکه آب روی آن خوش طعم می‌شود. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج۶، ص۳۸۶ وسائل الشيعة، ج۲۵، ص۲۳۷ المحاسن، ج۲، ص۵۷۱ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۶۳، ص۴۴۵ ____________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🔵 عن أبی ذرّ: اهدِیَ إلَی النَّبِیِّ (ص) طَبَقٌ عَلَیهِ تینٌ، فَقالَ لِأَصحابِهِ: کُلوا، فَلَو قُلتُ: فَاکِهَهٌ نَزَلَت مِنَ الجَنَّهِ، لَقُلتُ هذِهِ؛ لِأَنَّها فاکِهَهٌ بِلا عَجَمٍ فَکُلوها؛ فَإِنَّها تَقطَعُ البَواسیرَ، و تَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ. 🔶 به نقل از ابو ذر: سینی ای از انجیر به پیامبر (ص) هدیه شد. به اصحابش فرمود: «بخورید؛ چراکه اگر بنا بود بگویم میوه ای از بهشت است، همین میوه را می گفتم؛ زیرا میوه ای است بدون هسته. آن را بخورید؛ زیرا بواسیر را ریشه کن می سازد و برای نقرس سودمند است». 📚 مکارم الأخلاق، ج۱، ص۳۷۶، ح۱۲۵۱ بحار الأنوار، ج۶۶، ص۱۸۶، ح۴ ، ورمی است همراه با درد که در مفاصل پایین پا و انگشتان، بروز می کند( مجمع البحرین: ج۳ ص ۱۸۲۳). 🔵 قالَ رَسولُ الله (ص): کُلُوا التّینَ الرَّطبَ وَ الیابِسَ؛ فَإِنَّهُ یَزیدُ فِی الجِماعِ، و یَقطَعُ البَواسیرَ، و یَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ وَ الإِبرِدَهِ. 🔶حضرت رسول (ص) فرمود: انجیر، تازه و خشک، بخورید؛ چرا که بر قدرت همبستری می افزاید، بواسیر را ریشه کن می کند، و برای درمان نقرس و سردیِ مزاج، سودمند است. 📚 ‌مکارم الأخلاق، ج۱، ص۳۷۷، ح۱۲۵۴ بحار الأنوار، ج۶۶، ص۱۸۶، ح۶ 🔵 قالَ مَولانا الإمام علیّ (ع): أکلُ التّینِ یُلَیِّنُ السُّدَدَ و هُوَ نافِعٌ لِرِیاحِ القولَنجِ، فَأَکثِروا مِنهُ بِالنَّهارِ، و کُلوهُ بِاللَّیلِ، ولا تُکثِروا مِنهُ. 🔶 آقای ما حضرت علی (ع) فرمود: خوردن انجیر، انسدادها را نرم می‌کند و برای بادهای قولنج، سودمند است. در روز، از آن فراوان بخورید و آن را در شب هم بخورید؛ امّا فراوان، نه. 📚 طبّ الأئمّه (ع) لابنی بسطام، ص۱۳۷ بحار الأنوار، ج ۶۶، ص۱۸۶، ح۳ 🔵 قالَ الإمام الرضا (ع): التّینُ یَذهَبُ بِالبَخَرِ، و یَشُدُّ العَظمَ، و یَذهَبُ بِالدّاءِ حَتّی لا یُحتاجَ مَعَهُ إلی دَواءٍ. 🔶 امام رضا (ع) فرمود: انجیر، بوی بد دهان را می‌برد، استخوان ها را استحکام می.بخشد، درد را می.برد و با وجود آن، دیگر به دارویی نیاز نیست. 📚 مکارم الأخلاق، ج۱، ص۳۷۶، ح۱۲۵۲ 🔵 الکافی عن أحمد بن محمّد بن أبی نصر عن الإمام الرضا (ع): التّینُ یَذهَبُ بِالبَخَرِ، و یَشُدُّ الفَمَ وَ العَظمَ، و یُنبِتُ الشَّعرَ، و یَذهَبُ بِالدّاءِ ولا یُحتاجُ مَعَهُ إلی دَواءٍ. و قالَ (ع): التّینُ أشبَهُ شَی ءٍ بِنَباتِ الجَنَّهِ. 🔶 الکافی به نقل از احمد بن محمّد بن ابی نصر، از امام رضا (ع): «انجیر، بوی بد دهان را می‌برد، دهان و استخوان ها را استحکام می‌بخشد، مو برمی رویاند، درد را می‌برد و با وجود آن، دیگر به دارویی نیاز نیست». همچنین فرمود: «انجیر، همانندترین چیز به گیاهان بهشت است». 📚 الکافی، ج۶، ص۳۵۸، ح۱ المحاسن، ج۲، ص۳۷۲، ح۲۲۹۸ بحار الأنوار، ج۶۶، ص۱۸۵، ح۲ 🔵 طبّ الأئمّه (ع) عن محمّد بن عَرَفه: کُنتُ بِخُراسانَ أیّامَ الرِّضا صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ المَأمونِ، فَقُلتُ لِلرِّضا صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ: یَا ابنَ رَسولِ اللّهِ، ما تَقولُ فی أکلِ التِّینِ؟ قالَ: هُوَ جَیِّدٌ لِلقولَنجِ فَکُلوهُ. 🔶 طبّ الأئمّه (ع) به نقل از محمّد بن عَرَفه: در روزگار امام رضا صلوات الله علیه و مأمون، در خراسان بودم. [یک بار،] از امام رضا صلوات الله علیه پرسیدم: ای پسر پیامبر خدا! درباره انجیر، چه می‌گویی؟ فرمود: «برای قولنج، سودمند است. آن را بخورید». 📚طبّ الأئمّه (ع) لابنی بسطام، ص۱۳۷ بحار الأنوار، ج۶۶، ص۱۸۵، ح۳ ⚠️ برخی بیماریهایی که با انجیر قابل درمان هستند: ✅ روماتیسم: برای التهاب، دردهای مفصلی و درمان روماتیسم، انجیر همراه شنبلیله جوشانده و‌ مصرف شود. بین سه تا پنج بار یک روز در میان. ✅ پوکی استخوان و فقر کلسیم: جهت تقویت استخوان ها و رشد نوجوانان روزی ۵ عدد انجیر میل کنند. ✅ ریزش مو: برای درمان ریزش مو، تقویت مو ها روزی ۹ عدد انجیر در سرکه خیسانده و مصرف شود. ✅ بواسیر و یبوست: برای مشکلات روده ،مثل قولنج و یا بواسیر و یا چسبندگی روده و یبوست خیسانده ۷ عدد انجیر به همراه آب آن در طی روز مصرف شود. ✅ نقرس: برای بیماری نقرس تا یک هفته روزی ۷ عدد انجیر خیسانده میل شود بهتر است به همراه دو قاشق شربت رضوی باشد. ✅ زودانزالی: برای افزایش توان آمیزش و رفع زودانزالی انجیر با شیر پخته شود و چند ساعت قبل نزدیکی میل شود. ______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 تست مغناطیسی شدن محل تزریق در نمایندگی طب اسلامی مشهد 👈این قضیه یک مسأله جهانی شده است و صدها کلیپ در این مورد در فضای مجازی در حال انتشار است ...
‍ ‍ ‍ 🌿قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه: عَلَیکُم بِالحُلبَهِ و لَو بیعَ وَ زنُها ذَهَبا. 🔸حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود: بر شما باد شنبلیله ، هر چند همسنگ طلا فروخته شود. 📚 جامع الأحادیث للقمّی، ص 100 📚 بحار الأنوار، ج 62، ص 233، ح 1. 🌿قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه: تَداوَوا بِالحُلبَهِ؛ فَلَو تَعلَمُ امَّتی ما لَهُم فِی الحُلبَهِ، لَتَداوَوا بِها و لَو بِوَزنِها ذَهَبا. 🔸حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود: به شنبلیله درمان بجویید. اگر امّت من می دانستند که شنبلیله برایشان چه سودهایی دارد، با آن درمان می کردند، هر چند همسنگ آن، طلا می دادند! 📚الجعفریّات، ص 245 📚 مکارم الأخلاق، ج 1، ص 407، ح 1380، 📚دعائم الإسلام، ج 2، ص 150، ح 534، 📚بحار الأنوار، ج 62، ص 233، 🌿قالَ سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام الکاظم صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ: مِنَ الرّیحِ الشّابِکَهِ وَ الحامِّ و الإِبرِدَهِ فِی المَفاصِلِ، تَأخُذُ کَفَّ حُلبَهٍ و کَفَّ تینٍ یابِسٍ تَغمُرُهُما بِالماءِ و تَطبُخُهُما فی قِدرٍ نَظیفَهٍ، ثُمَّ تُصَفّی ثُمَّ تُبَرِّدُ، ثُمَّ تَشرَبُهُ یَوما و تَغِبُّ یَوما، حَتّی تَشرَبَ مِنهُ تَمامَ أیّامِکَ قَدرَ قَدَحٍ رَوِیٍّ. 🔸مولا و آقای ما حضرت امام کاظم صلوات الله علیه فرمود: برای درمانِ بادِ شابکه و حام و سردی ای که مفاصل را در بر می گیرد و بدانها درمی پیچد، یک مشت شنبلیله و یک مشت انجیرِ خشک برمی داری و در آب می خیسانی و در دیگی تمیز می پزی. سپس آن را از صافی می گذرانی و آن گاه سرد می کنی و یک روز در میان، از آن می خوری و این کار را تا هنگامی که یک کاسه پُر مصرف شود، ادامه می دهی. 📚الكافي( ط- الإسلامية)،ج8، ص191. 💢علّامه مجلسی در شرح این حدیث، چنین آورده است: گویا مقصود از« شابکه»، بادی است که میان پوست و گوشت، رخ می نماید و آنها را به هم پیوند می زند، یا مقصود، بادی است همانند قولنج که در پشت و جاهای دیگر، رخ می نماید و در نتیجه انسان نمی تواند حرکت کند. برای واژه« حامّ»، معنایی سراغ نداریم. گویا این واژه،« خامّ»( با حرف خ) است، به معنای بلغم خام که هنوز به پختگی نرسیده است. شاید هم مقصود از آن، بادی است که پیوسته در بدن شخص جای گرفته باشد، برگرفته شده از« حام الطیر علی الشی ء»، یعنی پرنده در جایی مسکن گرفت. درباره« ابرده»، فیروزآبادی می گوید:« سردی ای در درون است». نیز در النهایه گفته است:« ابرده( با کسره همزه و راء) بیماری ای است شناخته شده که از چیرگی برودت و رطوبت بر طبع، حاصل می آید و انسان را از آمیزش، ناتوان می سازد». در القانون آمده است:« شنبلیله در آخر فصلِ نخست، گرم و در طول فصل نخست، خشک است؛ از رطوبتی شگفت، تهی نیست؛ نضج دهنده و نرم کننده است؛ ورم های بلغمی و پشتی را از میان می برد؛ شکم کلن ها را نرم می کند و به آستانه باز شدن می رساند؛ سینه و حلق را نرم می کند و بویژه هنگامی که با عسل یا خرما و یا انجیر پخته شود، سرفه و نفَس تنگی را فرو می نشاند. بهتر، آن است که شنبلیله را با قدری خرما بیامیزند و بفشرند و عصاره آن را بگیرند و سپس با مقدار زیادی عسل درآمیزند و آن گاه بر روی حرارتی معتدل، گرم کنند و قبل از غذا( با فاصله زیاد) آن را بخورند. پخته آن در سرکه، برای ضعف معده، سودمند است و آب پزشده آن نیز برای دل پیچه و شکم رَوی، خوب است» 📚( بحار الأنوار: ج 62 ص 187 ح 3).📚 ________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
،،،،،🌷🍃🍂🍁طبابت صلواتی 🍃🍂🍁 🍂🍁 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 طبابت صلواتی طب اسلامی (در تهران) 📣 توسط جناب آقای دکتر آراسته پزشک عمومی و طبیب اسلامی شنبه ها هر هفته و توسط جناب آقای دکتر علیرضا یی پزشک عمومی و طبیب اسلامی چهارشنبه ها هر هفته 📱شماره نوبت دهی:09026017166(فقط تماس) 09124762601 تماس بگیرید یا در واتساپ ، تلگرام وایتا پیام بدهید، 📣 زمان مشاوره این هفته روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ❗️ لطفا نسخه قبلی و مدارک پزشکی(سونو . اسکن . آزمایش و...) خود را همراه داشته باشید . ❗️لطفا کارت شناسایی همراه داشته باشید. ❗️از خواهران محترم تقاضا داریم با پوشش مناسب تشریف بیاورید. ❗️هنگام اقامه نماز ۴۵ دقیقه خدمات نداریم با تشکر از همکاری شما ساعت کار نمایندگی هر روز بغیر از جمعه از ۱۰ الی الی ۲۰ بغیراز وقت نماز ☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️ 🏨 آدرس جدید تهران خ ۱۷ شهریور جنب بلوار قیام خ شهید متخاوری نبش کوچه سپهری پ ده واحد ۲۲ ( طبقه چهارم با آسانسور)نمایندگی طب الرضا سلام الله علیه
●▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬● ﷽ 📲 برنامه زنده پرسش و پاسخ اینستاگرامی 🎙 حجت الاسلام سامی(مدرس وطبیب اسلامی) ⏰ (چهارشنبه ۱۲ خرداد) ساعت 22:00 🌷از طریق صفحه مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان در اینستاگرام 🔗 https://instagram.com/daroo100 🙏لطفا در حد امکان نشر دهید🙏 🔹 مرکز طب اسلامی مشهد مقدس 💎 @daroo100 🔷🔶🔹🔸▪️🔸🔹🔶🔷
💠 امام صادق علیه السلام: «الْجُبُنُّ يَهْضِمُ‌ الطَّعَامَ‌ قَبْلَهُ‌ وَ يُشَهِّي بَعْدَه‌.»  پنیر غذای قبل را هضم می‌کند و برای غذای بعدی اشتهاء می‌آورد. 📚 منبع : المحاسن، نویسنده : البرقي، ابو جعفر  جلد ۲،  صفحه ۴۹۷ • • • • ⚠️ در حقیقت پنیر شکم را خالی می‌کند به همین جهت پنیر را نباید صبح مصرف کرد زیرا انسان برای فعالیت صبح نیرو و قوت می‌خواهد و اگر شکم خالی بشود قوتی برای فعالیت های زیاد باقی نمی‌ماند. 🧀 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
💠 در روایت آمده است: الْحِمَّصُ‌ جَيِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ وَ كَانَ يَدْعُو بِهِ قَبْلَ الطَّعَامِ وَ بَعْدَه‌. نخود برای کمر درد خوب است و امام (رضا علیه السلام) قبل و بعد از غذا نخود طلب می‌کردند. 📚 منبع : المحاسن، جلد ۲،  صفحه ۵۰۵ نویسنده : البرقي، ابو جعفر _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
❇️ رسول اكرم صلى الله علیه و آله: «تَجَنَّبِ الدَّوَاءَ مَا احْتَمَلَ بَدَنُكَ الدَّاءَ فَإِذَا لَمْ یَحْتَمِلِ الدَّاءَ فَالدَّوَاء.» ❌ تا هنگامى كه بدنت درد را تحمل مى‌كند از مصرف دارو بپرهیز، درصورتی که درد را تحمل نكردى آن گاه از دارو استفاده كن. 🗞 منبع : مکارم اخلاق، ص ۳۶۲ 🥣 🍵 _______________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🌸 حوزه علمیه باید از نظر مالی همانند قدرتمند ومستقل باشد ومتکی به پول خمس مردم و... نباشد در این صورت شاهد خواهیم بود. 🌐 @DaftareAyatollahTabrizian
↩️ در روایت آمده است: 💠 «كُنْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَلَى الْمَائِدَةِ فَنَاوَلَنِي‌ فُجْلَةً فَقَالَ لِي يَا حَنَانُ كُلِ الْفُجْلَ فَإِنَّ فِيهِ ثَلَاثَ خِصَالٍ وَرَقُهُ يَطْرُدُ الرِّيَاحَ وَ لُبُّهُ يُسَرْبِلُ الْبَوْلَ وَ أُصُولُهُ تَقْطَعُ الْبَلْغَم‌.» 💢 به همراه امام صادق سر سفره نشسته بودم و حضرت یک دانه ترب داد و فرمود ای حنان ترب بخور زیرا سه فائده دارد: برگ ترب باد را خارج می‌کند و ریشه آن کلیه را گرم و ادرار را خارج می‌کند و ساقه آن بلغم را قطع می‌کند. 📚 منبع : المحاسن ، جلد ۲، صفحه ۵۲۴ نویسنده : البرقي، ابو جعفر • • • • ⚠️ ترب سفید از همه بهتر است ولی ترب شامل همه ترب ها و تربچه می‌شود. در ایران ترب خوراکی کم است و بیشتر منظور ریشه ترب است ولی در کشورهای دیگر مانند عراق و عربستان تربی دارند که بیشتر آن ساقه است. __________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
✅ نشست حضوری‌ مطالبه گری فعالان طب اسلامی از مسئولین در حوزه طب اسلامی ایرانی 💠 با حضور: دکتر حسین حامی کاندید شورای شهر مشهد و رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی 📅دوشنبه ۱۷خرداد ⏰ساعت ۱۸ 📞 شماره تماس: 09023030935 ⏳ ساعت 9 تا 12 (صبح) 🕹برای ثبت نام تماس بگیرید. 🔹 مرکز طب اسلامی مشهد مقدس 💎 @daroo100 🔷🔶🔹🔸▪️🔸🔹🔶🔷