نماز اول وقت همراه با نماز #امام_زمان (عجل الله فرجه)😍
اللهم عجلـــ لولیڪ الفرجـ 🤲
_🍃🌷🍃______🍃🌷🍃___
‼️طرح خواندن نماز قضا ‼️
عزیز دل دوشنبه ها قراره یه
قضای نماز عصر
به جا بیاریم .
باماهمراه باش خیلی وقت نمیبره😌
#نماز_قضا
https://eitaa.com/darsayehsarahlebeyt
🍃 اذانگاهی٨🍃
#آداب_الصلوة
"مراتب ومقامات اهل سلوك"
مدارجي كه اهل سلوك مي توانند طي كنند بينهايت است ، اما اين مدارج شامل چهار مرحله كلي است:
١-مرحله علم : دراين وادي از طريق علمي و برهان و دليل، مفهوم عز ربوبيت و ذل عبوديت را درمي يابيم و مي فهميم كه معني اين كلام كه همه ي عالم و از جمله دنيا تحت تصرف مولاست ، چيست و اينكه ما در در نهايت ذلت و بندگي هستيم ، چه معنا دارد،
هر مسكيني براي رفع نياز خود محتاج يك غني است .
و اگر بدرستي جايگاه خود را در مرحله و مقام علمي يافتيم ، ناگزيرخواهيم بود كه لحظه به لحظه نياز خود را به اين غني مطلق دريابيم و در بندگي كوتاهي نكنيم .
دراين مرحله انسان مي فهمد كه نه تنها خودش بنده است ، بلكه همه ي عالم بنده ي آن غني مطلق مي باشند.
اللهم ارني الاشياء كماهي يعني خدايا حقيقت اشياء را همانطور كه هستند به من نشان بده ، و ماهيت اشياء هم فقط " بندگي " است . يعني همه موجودات عالم، بنده هستند .
نتيجه آنكه عبد به موجوداتي مثل خود نياز ندارد و بالتبع توقعي هم از كسي ندارد و با بندگان حق هم درگير نمي شود .
بايد مراقب باشيم علم براي ماحجاب نشود زيرا هدف از كسب علم رسيدن به معلوم است نه اينكه انسان در محدوده وحصار علم باقي بماند .
"دررفع حجب كوش نه درجمع كتب"
انسان باكسب علم توانمنديهايي پيدا مي كند اما نبايد درحجاب علم باقي بماند، بايد از علم گذر كرده و در اين سلوك، به معلوم برسد كه العلم نور.
٢-مقام ايمان: بايد سالك همه آنچه را كه آموخته در صفحه اي ثبت كند و اين صفحه نبايد جداي از وجود حقيقي او باشد و اگر سالك اين علم را بر لوح قلب خويش بنگارد نام آن " ايمان " مي شود.
پس حاصل علم يافتن به حقيقت عز ربوبيت و ذل عبوديت رسيدن به مقام " ايمان" است كه القلب حرم الله،
در واقع در اين مرحله دل سالك خانه ي خدا مي شود .
ادامه دارد
استادبروجردي
كلاس شرح آداب الصلوة
٧٩/٧/١٨
#نماز_اول_وقت بخوانیم همراه با #امام_زمان
https://eitaa.com/darsayehsarahlebeyt
💌 پیام تسلیت #رهبر_انقلاب در پی رحلت #استاد_فاطمی_نیا ..🖤
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجتالاسلام آقای حاج سیّد عبدالله #فاطمی_نیا رضواناللهعلیه را به خاندان گرامی و همهی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض میکنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایهی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.
سیّد علی خامنهای
۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
https://eitaa.com/darsayehsarahlebeyt
AUD-20220412-WA0005.mp3
1.87M
#زندگیبهسبکنهجالبلاغه
🍃صوت درس هجدهم🍃
#حجت الاسلام مهدوی ارفع
💠🌐💠
🌐💠
💠
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
زندگی به سبکنهج البلاغه
📝 درس هجدهم: رو که نیست سنگ پای....
⚫⚪ منافق یکی از ویژگیهاش بی حیایی و پرروییه❗
🔻🔻🔻
🔹یک روز علیه پیشنهاد مذاکره با غرب یقه پاره می کنه،
🔹یک روز هر کس مخالف مذاکره با آمریکا باشه را به جهنم حواله می ده و از " کاسبکار تحریم" تا " افراط گرا" هر تهمتی دلش میخواد بهش میبنده❗
👌این صفت همیشه ی تاریخ وجود داشته و با دودوزه بازی کردن، دل حق را سوزانده و خودش را منطقی جلوه داده.
⏪ حضرت در خطبه ۱۹ نهج البلاغه در جواب شیطنت سرکرده منافقین زمان_ اشعث بن قیس ملعون_ که خودش سردمدار پذیرش حکمیت در صفین بوده و حالا پای منبر حضرت امیر تصمیم ایشان را در پذیرش حکمیت در عین نقد آن مستمسک قرار داده و امام علیه السلام را متهم به تزلزل اندیشه و نظر می کند_ می فرماید: ⬇️
👈 " لعنت خدا و لعنت کنندگان بر تو باد ای متکبر متکبرزاده، ای منافق پسر کافر... "
🔻🔻
↩️ سپس به رسوا کردن او اقدام نموده پرده از خباثت و پستی او برمی دارد و یادآوری می کند که👈 اشعث همان نامردی است که درِ قلعه قبیله خود را بر روی ولید بازکرد تا او خاندانش را به خاک و خون بکشد و اشعث از طریق این خوش خدمتی خونبار در امان بماند و مقرب درگاه ظالم شود.❌
و می فرمایند: ⬇️
👈 " آن کس که خویشاوندان خود را به دم شمشیر بسپارد و مرگ و نابودی را بسوی آنان بکشاند، سزاوار است که بستگانش به او خشم گیرند و بیگانگان به او اطمینان کنند."👉
( خطبه ١٩، نهج البلاغه)
🔗ادامه دارد....
✍️حجةالاسلام مهدوی ارفع
💠
🌐💠
💠🌐💠
#تربیت_نسل_مهدوی
♨️ده شیوه و راهکار برای دوستی کودکان با امام زمان عجل الله (بخش اول)
✍پایه شکلگیری دوستی کودک با امام زمان (عجلالله) در دوران کودکی است لذا در این یادداشت به ۱۰ شیوه و راهکاری که به وسیله آن میتوانیم فرزندانمان را در مسیر الهی و مهدوی رشد دهیم، خواهیم پرداخت.
🔹زمانی که نقش اساسی و مهم یک زن و مادر را در خانواده درک کردیم و علیرغم تلاشهای دشمن به این وظیفه خطیر همسرداری و مادری بالیدیم، باید ببینیم چگونه و با چه راهکارهایی میتوان فرزندانمان را در مسیر الهی و مهدوی رشد دهیم؟
حائز اهمیت این است که ابتدا آموزهها را از منابع اصیل، بهدرستی فراگیریم و در گام بعدی که مهمتر است آموزشهای درست و کاربردی را فراگیریم زیرا تنها فراگیری این آموزهها پایان راه نیست بحث مهمتر چگونگی انتقال درست این مفاهیم به کودکان است که خود نیاز به آموزش دارد تا نکند که با گفتن نادرست این مطالب و استفاده از شیوههای نابجا، بهجای جاذبه دافعه ایجاد کنیم.
در اینجا سعی داریم چندین روش به ظاهر ساده اما بسیار تأثیرگذار را با هم مرور کنیم.
1⃣اولین روش قصه و داستان است؛ کودکان روحیه لطیف و تخیلی دارند بنابراین یکی از بهترین شیوهها برای آموزش مفاهیم مهدوی تحت قالب قصه و داستان است. اگر دقت کنیم خواهیم دید که پروردگار هم برای آموزش مفاهیم دینی در قرآن کریم بارها از این شیوه بهره برده است زیرا تأثیرگذاری داستان در تمامی سنین بالاخص در دوران کودکی وجود دارد.
2⃣روش دوم شعر است؛ کودکان متنهای آهنگین را بیشتر دوست دارند و این آهنگین بودن هم به حفظ زودترشان کمک میکند و هم برایشان خوشایندتر است و با اندک دقتی در قرآن کریم هم مییابیم خداوند به دلیل این خوی طبیعی و فطری بشر قرآن را آهنگین وحی کرده که این امر در ایمان آوردن بسیاری از افراد موثر بوده است.
🔰ادامه دارد...
یا #امام_زمان فرزندم را نذر ظهورت می کنم.
#دوشنبه
#نوردیده
https://eitaa.com/darsayehsarahlebeyt