درس اخلاق در محضر بزرگان
💠 صهیونیسم؛ ویژگیها و اهداف ✍ علی ابوالحسنی 🔸 صهیون، نام کوهی در بیتالمقدس است که جایگاه هیکل س
شیوه نگرش و برخورد اسراییل با قراردادهای متعددی که در جریان صلح خاورمیانه و از زمان تأسیس این کشور تا کنون با پیمانهای بینالمللی داشته است، بیانگر عدم تعهد این کشور به این قراردادها است. بیش از 66 قطعنامه از سوی شورای امنیت، در انتقاد و محکومیت دولت اسراییل صادر شده که این کشور اعتنایی به آنها ننموده است.[67] نقض قراردادهایی مانند: قرارداد مادرید (1992م)، قرارداد اسلو و توافقنامه غزه ـ اریحا (1993م)، قرارداد طابا (1995م)، توافقنامه صلح مریلند (1998م)، قرارداد «وای ریور2» یا شرم الشیخ2 (1999م) و قرارداد کمپ دیوید (2000م)، همگی نشانه قانونگریزی و عدم پایبندی اسراییل و صهیونیستها، در مقابل پیمانهای بینالمللی است.[68]
16. تروریسم:تروریسم:
تروریسم دولتی اسراییل، با فعالیت گروه تروریستی «ایرگون» و جنایتهایی که به صورت تروریستی با قتل عام مردم بیدفاع اتفاق افتاده، بر کسی پوشیده نیست. ترور رهبران حماسی (مانند: دکتر فتحی شقاقی، رنتیسی و شیخ احمد یاسین) و فعالان حزبالله لبنان، از جمله شواهد تروریست بودن صهیونیستها است؛[69] به عنوان مثال، قتل عام «دیر یاسین» در سال 1948م از جمله فعالیتهای گروه تروریستی «ایرگون» و دسته «اشتران» بوده است.[70] در پروتکل هفدهم دانشوران صهیون آمده است: «برای کاستن شوکت و عظمت رؤسای غیر یهود، هر از گاهی، یکی از شخصیتهای برجسته آنها را ترور میکنیم.»[71]
17. جاسوسی
صهیونیسم همواره در نقاط مختلف جهان به ترویج و توسعه جاسوسی مبادرت میورزد؛[72] به عنوان مثال، شواهدی مبنی بر نصب دستگاههای جاسوسی توسط اسراییل در سفارتخانههای بلغارستان برای شنود مکالمات آنها در کشورهای مختلف به دست آمده است.[73]
18. موضعگیری خصمانه
کینه یهود از صدر اسلام تاکنون، به شکلهای مختلف ظاهر شده است؛ گاهی در قالب توهین به مقدسات و تفرقهافکنی میان مسلمانان و گاهی نیز در به وجود آوردن شاخههای دینی، مانند وهابیت و بهاییت جهت نابودی درونی دین اسلام و جنگافروزی.[74]
19. برتریجویی
آنچه را صهیونیستها پیگیری میکنند، مانند تلاش آنها برای سیطره بر رسانهها، منابع اقتصادی و سیاسی جهان، طرح اسراییل بزرگ و در نهایت تشکیل فراماسونری، همگی بیانگر برتریجویی و استکبار یهود و صهیونیسم در جهان میباشند؛[75] چنانکه در پروتکل اول دانشوران صهیون، هدف نهایی صهیونیسم حاکمیت بر جهان دانسته شده است.[76]
اهداف صهیونیسم
صهیونیسم، سالها قبل از اجرایاجرای اهداف خود، برنامههای خود را به صورت مکتوب و علنی منتشر ساختهاند؛ اما به دلیل غیر منطقی بودن این اهداف، جدی تلقی نشده و اقدامی قابل قبولی در جهت پیشگیری از آنها به عمل نیامده است.[77]
اهداف صهيونيسم، در تأسيس وطنی ملی برای يهوديان خلاصه میشود. آنها در کنفرانس بال در آغاز سال 1897م فلسطين را به بهانه اينکه در برههای از زمان در آن زيستهاند، انتخاب کردند.[78]
البته آنچه تاکنون یهودیان از فلسطین به چنگ آوردهاند، هدف نهایی آنان را تأمین نمیکند؛ زیرا اسراییل با مرزهای محدود موجود، تنها پایگاهی عملیاتی و پلی برای رسیدن به اهداف صهیونیسم و هوسها و طمعهای یهود است. این نقطه، تنها جای پایی است که یهودیان میخواهند بعدها نقاط دورتر و وسیعتری را تحت تصرف درآورند. یهود وقتی به سایر کشورهای عربی مینگرد، از پشت عینک آرزوها و آمال دور و درازی نگاه میکند که رهبران آنها تصریح کرده و کنگرههای آنها تصویب نمودهاند.[79]برخی از این آمال و اهداف عبارتاند از:
1. وحدت قوم یهود؛ خواه در نیویورک به زندگی خود ادامه دهد و خواه در حیفا؛ مهم مرکزیت اسراییل در حیات هر یهودی است.
2. جمعآوری ملت یهود در وطن تاریخیاش، یعنی سرزمین اسراییل، از راه مهاجرت از کشورهای مختلف.
3. حمایت از حکومت اسراییل که بر اساس دیدگاه انبیا در مورد عدل و صلح بنا شده است.
4. حفظ هویت ملت یهود از راه تشویق به تربیت یهودی و عبری و ارزشهای معنوی و فرهنگی یهود و دفاع از حقوق یهودیت در هر نقطه از جهان.[80]
5. توسعه ارتش انبوه و افزایش نیروی پلیس برای اتمام برنامههای خود. در پروتکل هفتم صهیونیسم آمده است: «یکی از اهداف بزرگ ما که باید نسبت به تحقق آن عنایت ویژهای داشته باشیم، این است که همه طبقات در همه کشورهای جهان از بین بروند و فقط طبقه پرولتاریا باقی بماند؛ با چندتایی میلیونر که به منافع ما و پلیس و ارتش ما خدمت کنند.»[81]
6. از بین بردن ادیان دیگر در جهان. در پروتکل چهاردهم دانشوران صهیون آمده است: «زمانی که پادشاهی خود را برپا کردیم، اجازه نخواهیم داد هیچ دینی جز دین ما که دین خداوند یکتا است، وجود داشته باشد.»[82]
7. احیای زبان عبری.[83]
8.. حاکمیت بر جهان. در پروتکل اول دانشوران صهیون آمده است: «هدف نهایی ما (صهیونیسم جهانی)، حاکمیت بر جهان است و این هدف، جز با خشونت و زور به دست نمیآید.»[84]
درس اخلاق در محضر بزرگان
💠 صهیونیسم؛ ویژگیها و اهداف ✍ علی ابوالحسنی 🔸 صهیون، نام کوهی در بیتالمقدس است که جایگاه هیکل س
[1]. خمینی، روحالله، صحیفه نور، ج 20، ص 115.
[2] . ر.ک: ره توشه راهیان نور، رمضان 1392، ص 511- 530.
[3]. Zion.
[4]. بخشی، علیآقا، فرهنگ علوم سیاسی، ص 369.
[5]. واعظی، حسن، نبرد نابرابر روند ظهور و سقوط رژیم صهیونیستی، ص 12-11.
[6]. جدید بناب، علی، عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام، ص 22.
[7]. ر.ک: احمدی، حمید، ریشههای بحران در خاورمیانه، ص 3.
[8]. رحمانی، شمسالدین، تصویر آینده، ص 43.
[9]. تعریف رسمی تلمود، عبارت است از: خلاصهای از شریعت شفاهی که پس از قرنها تلاش عالمانه دانشمندان مقیم فلسطین و بابل، در آغاز قرون وسطی (با تفسیر جدید) به بار نشسته است. (آدین اشتاین سالتز، سیری در تلمود، ترجمه باقر طالبی دارابی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، تهران، 1382، ص 9)
[10]. قرآن کریم در آیات مختلف، به تحریف تورات اشاره نموده است؛ از آن جمله: نساء، آیه 64؛ مائده، آیه 14، 15 و 41.
[11]. آجیلی، هادی، ارتباط هویتی میان یهود و صهیونیسم، ص 378.
[12]. همان، ص 379.
رامهرمزی، معصومه، یهود در قرآن، اسراییل در فلسطین، ص 156.
[14]. روژه گارودی، اسراییل و صهیونیسم سیاسی، ص 39. به نقل از: کریمینیا، محمد مهدی، ماهیت اعتقادی و دینی صهیونیسم، ص 68.
[15]. همان، ص16.
[16]. تورات، سفر پیدایش، باب 15، آیه 19.
[17]. یهود و صهیونیسم از منظر قرآن، ص 243.
[18]. بقره، آیه 79.
[19]. احمدی، محمد، پژوهه صهیونیست، ص 325.
[20]. نساء، آیه 46؛ طباطبائی، محمدحسین، ترجمة الميزان، ج 4، ص 576.
[21]. قزوینی یزدی، حاجی بابای، رسالههایی در رد یهودیت، ص 27.
[22]. فیندلی پل، فریبهای عمدی، به نقل از: یهود و صهیونیسم از منظر قرآن، ص 210.
[23]. ابا ابان، قوم من (تاریخ بنیاسراییل)، ص 47.
[24]. بقره، آیه 87؛ ترجمة الميزان، ج 1، ص 328.
[25]. اسطورههای بنیانگذار سیاست اسراییل، ص 182.
[26]. صایغ، انیس، ده فرمان جنبش صهیونیسم، ص 16.
[27]. شیرازی، محمد، دنیا بازیچه یهود، ص 122.
[28]. علم الهدی، جواد، شناخت صهیونیسم بینالملل و انقلاب اسلامی ایران، ص 43.
[29]. همان.
[30]. فواد بن سید عبدالرحمننفوذ صهیونیسم بر رسانهها، ص43.
[31]. ارتباط هویتی میان یهود و صهیونیسم، ص 223.
[32]. یهود در قرآن، اسراییل در فلسطین، ص 59.
[33]. بقره، آیه 247.
[34]. مائده، آیه 18.
[35]. بقره، آیه 111.
[36]. بقره، آیه 80.
[37]. بقره، آیه 135.
[38]. یهود در قرآن، اسراییل در فلسطین، ص 159.
[39]. آلفرد.م. لیلیانتال، ارتباط صهیونیستی، ص 121.
[40]. دنیا بازیچه یهود، ص 124.
[41]. مائده، آیه 78 و 79؛ ترجمة الميزان ج6، ص92.
[42]. عملکرد یهود در عصر نبوی، ص 122.
[43]. عجاج نویهض، پروتکلهای دانشوران صهیون، ص 250.
[44]. دنیا بازیچه یهود، ص 52.
[45]. بقره، آیه 74.
[46]. مائده، آیه 13.
[47]. اسطورههای بنیانگذار سیاست اسراییل، ص 56.
[48]. فیندلی پل، فریبهای عمدی، ص 65.
[49]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص 249.
[50]. بقره، آیه 92؛ ناصر مکارم شیرازی و دیگران، تفسير نمونه، ج 1، ص 349.
[51]. مائده، آیه 62؛ ترجمة الميزان، ج6، ص36.
[52]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص 51.
[53]. همان، ص 260.
[54]. دنیا بازیچه یهود، ص 40.
[55]. ارتباط هویتی میان یهود و صهیونیسم، ص 217-216.
[56]. نساء، آیه 160 و 161؛ ترجمة الميزان، ج 5، ص 210.
[57]. دنیا بازیچه یهود، ص 29-16.
[58]. جهان زیر سلطه صهیونیسم، ص 227.
[59]. دنیا بازیچه یهود، ص171.
[60]. عفیف عبدالفتاح طباره، چهره یهود در قران، ص 125.
[61]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص271.
[62]. دنیا بازیچه یهود، ص126.
[63]. فاتحین حقیقی جنگ، ص 57.
[64]. چهره یهود در قرآن، ص 125.
[65]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص125.
[66]. یهود در قرآن، ص 177.
[67]. فیندلی پل، فریبهای عمدی، ص 20.
[68]. نبرد نابرابر روند ظهور و سقوط رژیم صهیونیستی، ص 175.
[69]. المر برگر، خاطرات یک یهودی ضد صهیونیسم، ص 11.
[70]. چهره یهود در قران، ص 124.
[71]. عجاج نویهض، همان، ص 342.
[72]. نفوذ صهیونیسم بر رسانهها، ص 133.
[73]. ارتباط هویتی میان یهود و صهیونیسم، ص 219.
[74]. نفوذ صهیونیسم بر رسانهها، ص 75.
[75]. عملکرد یهود در عصر نبوی، ص 318.
[76]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص252.
[77]. پرونده اسراییل و صهیونیسم سیاسی، پیشگفتار.
[78]. مصطفی رجب، «درآمدی بر اهداف و سياستهای جنبش صهيونيسم».
[79]. اکرم زعیتر، سرگذشت فلسطین، ترجمه علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ص 377.
[80]. المسیری، عبدالوهاب، گفتمان صهیونیستی، ص 114-113.
[81]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص 283.
[82]. همان، ص 321.
[83]. نبرد نابرابر روند ظهور و سقوط رژیم صهیونیستی، ص 14.
[84]. پروتکلهای دانشوران صهیون، ص 248.
مهدے (عج) جان
وقتش رسیده است بیا
جهان راتکان بده
شــب را بـه یک اشــاره
سحرکن اذان بده
گـفـتـنـد مـا بــرای تــو
آماده نیـســتـیم
دلـــداده مـی شـویم
بیا یــادمـان بــده
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
🕊🕊🕊🕊
✍پیر مردی قد #خمیده
در حال عبور بود،
#جوانی به تمسخر
به او گفت :
این کمان را چند #خریدی؟
پیرمرد گفت :
گذر زمان به تو هم
#رایگان خواهد داد،
صبر داشته باش
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
✍رابطه مثل #الاکلنگ میمونه
باید نوبتی یکی کوتاه بیاد
اگه همیشه فقط یک نفر #کوتاه بیاد
هر دو نفر زده میشن
یکی از بالا موندن
و #دیگری از پایین موندن
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🟢
✍گاهی #اتفاقات ناخوشایند...
ما را در مسیر بهترین اتفاق #ممکن در زندگیمان قرار خواهد داد...
پس به خدا #اعتماد کنید و پیش بروید...
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
#انگیزشی
#مثبتاندیشی
◖🌸✨◗
دلگرمکنندهترینآیهایکهخوندم:
وَإِنْيُرِدْكَبِخَيْرٍفَلَارَادَّلِفَضْلِهِ یعنیاگرخدابرایتوخیریبخواهدهیچکس نمیتواندمانعلطفششود..
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
به همین قشنگی:) ‹ 🌸⇢#خدایمن️
༻﷽༺طلاق ناگهانی
زنی با اصرار از شوهرش میخواهد که طلاقش دهد. شوهرش می گوید: «چرا؟ ما که زندگی خوبی داریم.»
از زن اصرار و از شوهر انکار. در نهایت شوهر با سرسختی زیاد میپذیرد، به شرط و شروط ها. زن مشتاقانه انتظار میکشد شرح شروط را: «تمام ۱۳۶۴ سکه بهار آزادی مهریهات را باید ببخشی.»
زن با کمال میل میپذیرد. در دفترخانه مرد رو به زن کرده و میگوید: «حال که جدا شدیم ولی تنها به یک سوالم جواب بده.»
زن میپذیرد. مرد میپرسد: «چه چیز باعث شد اصرار بر جدایی داشته باشی و به خاطر آن حاضر شوی قید مهریهات، که با آن دشواری حین بله برون پدر و مادرت به گردنم انداختن، را بزنی.؟»
زن با لبخندی شیطنت آمیز جواب داد: «طاقت شنیدن داری؟»
مرد با آرامی گفت: «آری.»
زن با اعتماد به نفس گفت: «دو ماه پیش با مردی آشنا شدم که از هر لحاظ نسبت به تو سر بود. از اینجا یک راست میرم محضری که وعده دارم با او، تا زندگی واقعی در ناز و نعمت را تجربه کنم.»
💯البته بماند که زن باید بعد از طلاق 4 ماه عده نگه دارد و اگرنه ازدواج مجدد با فرد دیگر باطل است(1) ❌❌❌
مرد بیچاره هاج و واج رفتن همسر سابقش را به تماشا نشست. زن از محضر طلاق بیرون آمد و تاکسی گرفت. وقتی به مقصد رسید کیفش را گشود تا کرایه را بپردازد. نامهای در کیفش بود. با تعجب بازش کرد. خط همسر سابقش بود. نوشته بود: «فکر میکردم احمق باشی ولی نه اینقدر.»
نامه را با پوزخند پاره کرد و به محضر ازدواجی که با همسر جدیدش وعده کرده بود رفت. منتظر بود که تلفنش زنگ زد. برق شادی در چشمانش قابل دیدن بود. شماره همسر جدیدش بود. تماس را پاسخ گفت: «سلام، کجایی؟ پس چرا دیر کردی؟»
پاسخ آنطرف خط، تمام عالم را بر سرش ویران کرد. صدا، صدای همسر سابقش بود که میگفت: «باور نکردی؟ گفتم فکر نمیکردم اینقدر احمق باشی. این روزها میتوان با یک میلیون تومان مردی ثروتمند کرایه کرد تا مردان گرفتار، از شر زنان با مهریههای سنگینشان نجات یابند.
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
(1) نگه نداشتن عده توسط زن ، در عقد دائم و چه در عقد موقت ، عواقب حقوقی خاصی به دنبال دارد . اگر زنی عده نگه ندارد ، علاوه بر اینکه ازدواج وی باطل است ، در مواردی که مرد نسبت به عده زن و حرمت ازدواج با وی مطلع بوده و رابطه زناشویی نیز رخ داده باشد ، حرمت ابدی میان آنها از جمله عواقب نگه نداشتن عده
است
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌چگونه یک زندگی با برکت داشته باشیم؟؟
|➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
🎤#استاد_عالی
🌿🍁🍂🍁🌿
یکی جدی بودنش به دل می شینه،
یکی خوش اخلاق بودنش،
یکی سرسنگینیش،
یکی شیطونیش،
یکی کم حرفیش دوس داشتنیه،
یکی پرحرفیش،
اگه ادای کسی را دربیارید،
جذاب نمی شید،مسخره می شید.
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
🌹🌼🌹🌼🌹🌼
🛑 اگر كودک شما را معطل كرده، از رها كردنش نترسانيد...
نگویید اگه نیای میذارمت میرم
بگوييد يا با من بيا، يا دستت رو ميگيرم و با خودم ميبرم
🔹نا امنی در كودک موجب ترس میشود ⛔️⛔️⛔️⛔️.
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
1_7333290363.mp3
8.1M
🌺 #میلاد_امام_حسن_عسکری(ع)
💐نور تو با نور خدا فرقی ندارد
💐نزد خدا او با شما فرقی ندارد
🎙حاج #منصور_ارضی
👏 #مدیحه_سرایی
👌بسیار دلنشین
➺ @darseakhlaghebozorgan
♥⃢ 🍀
🌷مرجع رسمی #مولودی های روز