⭕️ ورزش کردن خانمها در زمان شاه
🔹چی بودیم چی شدیم
#زنان #حقوق_زنان #تطهیر_پهلوی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ایران در ۴۰ سال گذشته با ۵۰ رتبه صعود در شاخص توسعه انسانی، سریعترین رشد را در این حوزه به خود اختصاص داده
دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب - بخش اول
@BisimchiMedia
@darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 معجزه تمدن اسلامی
🔹از دانشمندان اسلامی چه میدانید؟ این کلیپ جذاب را به نوجوانان برسانید.
🆔 @darseenghelab
اندکی #تخیل کنیم
#اختصاصی
🆔 @darseenghelab
🔅 حدود دو هفته از بیان وجوب و فوریت #جهاد_تبیین توسط رهبر معظم انقلاب گذشت. در این دو هفته، اتفاقات بسیار خوبی رخ داد:
🔻 به محض بیان وجوب و فوریت جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، مسئولین کشور، علما، دانشگاهها و حوزه های علمیه بدون بازی با الفاظ و برخورد تشریفاتی، به سمت تعریف مساله جهاد تبیین در حوزه کاری خود شدند.
🔹 رئیس جمهور، ضمن بازخواست مدیران فضای مجازی کشور، دستور دادند تا ضمن عزل مسئولین بی کفایت موجود، طی 2 هفته آتی، پیشنهادات و برنامه های نخبگان کشور برای مدیریت فضای مجازی ارائه گردد.
🔹 رئیس مجلس ضمن تسریع در تصویب طرح صیانت از فضای مجازی، کمیته ای را برای تصویب قوانین لازم در تولید محتوا درفضای مجازی تشکیل دادند.
🔻 رئیس قوه قضاییه، مسئولان فضای مجازی را بخاطر ترک فعل های مکرر و تبدیل فضای مجازی به #قتلگاه، مورد محاکمه فوری قرار داده و به سایر مسئولین درباره عمل به وظایف تبیینی شان تذکر داد.
🔹رئیس حوزه های علمیه ضمن اشاره به اینکه «جهاد تبیین، گفتمانی منطبق بر منطق است»(واقعی!)، فرمودند: حوزه علمیه اقدام به تاسیس معاونت رسانه و فضای مجازی کرده و به این معاونت دستور دادند تا طی یکماه، وظایف سایر معاونتها بویژه معاونت پژوهش و معاونت تبلیغ را در جهاد تبیین روشن کنند.
🔻مراجع عظام تقلید ضمن انتشار بیانیههای حمایت از جهادتبیین، #اشغال_سایبری کشور را خلاف اسلام دانسته و عموم روحانیون را به پیگیری منویات ولی امر دعوت کردند. ایشان شورای عالی حوزه علمیه را ملزم به ارائه گزارش در زمینه این واجب فوری کردند
🔹 انبوه موسسات حوزوی، معاونتها یا کمیتههایی را برای جهادتبیین تشکیل داده و تحت نظر ریاست موسسه، پیگیر اجرای منویات ولی امرمسلمین جهاد در بخش های مختلف #پژوهشی، #آموزشی و #رسانهای شدند.
🔻مدیران مراکز متولی فعالیت در فضای مجازی بسرعت دست به کار شده و با اختصاص بخش مهمی از نیروها و زمان خود، عمل به این واجب فوری را در دستور کار قرار دادند.
🖋 گرچه تحرکات فوق، همگی تخیلی بودند اما واکنش قاطع جامعه محترم مدرسین برای هنجارشکنی در جشنواره فجر، واقعی بود❗️
#فضای_مجازی
🆔 @darseenghelab
از ورود ایرانی و سگ ممنوع رسیدیم به
ورود ژنرال آمریکایی و سگ ممنوع
#دستاوردهای_انقلاب #عزت
🆔 @darseenghelab
زیر تمام این کلاهها
سَری بوده که به ایران
می اندیشده است ...
#قهرمانان_وطن 🇮🇷
@bidariymelat
@darseenghelab
📌 خلبان داریم تا خلبان
دو خلبان بامروّت، برای اینکه هواپیما به منطقه مسکونی برخورد نکند، ایجکت نکردند و به شهادت رسیدند
☄️ یه زمانی هم خلبان های #شاهنشاه، مردم خودشان را بمباران می کردند! باور نمیکنید؟ بخوانید👇
سرتیپ شاه بختی (فرمانده لشکر رضاخان در لرستان) نوشته است:
24آذر 1306: طیاره در منطقه رومشکان و سرطرحان لرستان پرواز کرد، مقداری بمب برای متمردین پرتاب نمود
26آذر 1306: طیاره به سمت رومشکان و پران پری رفته مواضع آنها را بمباران نمود.
📗 عملیات لرستان، سرتیپ محمد شاه بختی، ص249.
#جنایات_پهلوی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
طرح صیانت از فضای مجازی و وظیفه تاریخی روحانیت در حفظ استقلال فرهنگی کشور
🎙 امام خمینی(ره) در بخشی از منشور روحانیت نوشتهاند:
🔹 مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد احتیاطآمیز کنند. علمای راستین از بس که دروغ و فریب از جهانخواران دیده بودند، به هیچ چیزی اطمینان نمی کردند و ابزاری از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمه ورود #استعمار بود، لذا گاهی حکم به #منع استفاده از آنها را می دادند.
آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایی چون ایران وسایلی نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند❓و آیا رژیم گذشته از رادیو و تلویزیون برای بی اعتبار کردن عقاید مذهبی و نادیده گرفتن آداب و رسوم ملی استفاده نمی نمود❓
#طرح_صیانت #منشور_روحانیت
✳️ دکتر مصدق: همان کسی که رضاشاه را آورد، چون دیگر مفید نبود، او را برد.
#رضاخان با اعتراف به اینکه انگلیسیها حمایتهای بیدریغی از #کودتا کردند، در محضر کسانی مانند تقیزاده، دولتآبادی، #مصدق ، مستوفیالممالک و مشیرالدوله اظهار کرد: «مرا انگلیسیها آوردند، ولی ندانستند با چه کسی سروکار دارند». این گفته را دکتر مصدق تأیید و بیان کرده است که آنوقت نمیشد در این باب حرف زد، ولی روزگار آن را تکذیب کرد و معلوم شد همان کسی که او را آورد، چون دیگر مفید نبود، او را برد.*
📗 محمود طلوعی، مصدق در پیشگاه تاریخ، تهران، نشر علمی، 1397، صص 44-45.
#وابستگی_پهلوی #اعترافات
🆔 @darseenghelab
⭕️ هر جا خط را گم کردید، آتش دشمن را نگاه کنید ببینید کجا را می زند| شهید همت
🖋 ممکن است به شیوه طرح، رای گیری و رسانهای کردن این طرح انتقاداتی وارد باشد اما این نقدها نباید بهانه عقده گشایی نسبت به #طرح_صیانت یا طراحان آن قرار بگیرد.
🆔 @darseenghelab
📣 ضرورت دستگاه تولید محتوا
🔹 «ما در زمینه تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید؛ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم؛ افراد بهدردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛ حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهیها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.»
🎙 بیانات در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی؛ سوم بهمن 1396
🖋 بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب نه تنها صیانت از #فضای_مجازی بلکه تولید محتوا در فضای مجازی نیز امری ضروری است. شاید مخالفان #طرح_صیانت_از_فضای_مجازی، از قدمهای بعدی کشور میترسند که مبادا بازار شایعه پراکنی شان کساد نشود.
#جنگ_رسانهای #رسانه #جنگ_روانی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🎙 رهبر معظم انقلاب:
این را من از روی اطّلاع عرض میکنم که امروز #انبوهی از رسانهها -نمیشود شمرد، بخصوص با این وضع فضای مجازی- با هزاران متخصّص: متخصّص هنر، متخصّص رسانه، متخصّص علوم ارتباطات، با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیّتی انبوه در کارند؛ برای چه؟ برای اینکه در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاقها را برگردانند، ایمانها را و باورها را تضعیف کنند، تخریب کنند؛ این [جور] است.
۱۴۰۰/۱۱/۰۳
🖋آنوقت ما در برابر این انبوه رسانهها چکار میکنیم؟ همه دروازه های کشور را گشوده و از دشمن استقبال میکنیم. بعد هم تعجب میکنیم که حتی در شهرها و خانوادههای مذهبی هم بی حجابی رایج میشود! از ماست که برماست.
#جنگ_رسانهای #رسانه #جنگ_روانی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄️ جنگ های 200 سال اخیر ایران
🔹بخش هایی که در جنگ های دوران قاجار از ایران جدا شدند
🔹 بخش هایی که بدون جنگ! در دوران پهلوی جدا شدند
🔹اشغال ایران در زمان رضاشاه و تحمیل قحطی بر ایران
... و سربازان ولایت فقیه که حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند💪
#دفاع_مقدس #غیرت_رضاشاه
🆔 @darseenghelab
مروری بر فیلم های تاریخی جشنواره فجر 1400
#اختصاصی
🆔 @darseenghelab
🔹 در جشنواره فجر سال 1400، فیلم های متعددی به نمایش در آمدند که لااقل هفت مورد از آنها دارای مضامین تاریخی بودند. این موارد عبارتند از بدون قرار قبلی، ماهان، ضد، خائن کشی، 2888، موقعیت مهدی، دسته دختران. در ادامه کلیاتی از هفت فیلم تاریخی جشنواره تقدیم می گردد.
🔻 بخش مهمی از فیلم های فوق در حوزه دفاع مقدس (دسته دختران، 2888، موقعیت مهدی) و برخی دیگر مربوط به تحولات سیاسی تاریخ معاصر مانند تحولات اوایل دهه شصت و کودتای 28مرداد بودند.(ضد و خائن کشی) دو فیلم بدون قرارقبلی و ماهان نیز به مساله هویت ملی وارد شدهاند که با حاشیههایی همراه است. در ادامه کلیاتی از هفت فیلم تاریخی جشنواره تقدیم می گردد.
1️⃣ ضد
فیلم ضد از محصولات جدید حوزه هنری، به نویسندگی حسین ترابنژاد و کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که یک تریلر سیاسی از التهابات کشور در ابتدای انقلاب اسلامی است. تمایل و علاقهی ربیعی به تاریخ معاصر خصوصا اتفاقات ۵۰ سال اخیر انکار شدنی نیست، او پیشتر نیز فعالیتهای حزب توده را در اوایل دهه ۶۰ در فیلم قبلی خود «لباس شخصی» دستمایهی اثر خود قرار داده بود. قصه «ضد» به نویسندگی حسین ترابنژاد، از زمستان سال ۵۹ شروع میشود وتا تابستان ملتهب سال ۶۰ ادامه مییابد. این فیلم درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سالها دوباره شعلهور میشود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «بعضی آدمها میتوانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه میپندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» میتواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد…»
2️⃣ خائن کشی
خائن کشی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیهکنندگی علی اوجی است. قهرمان این فیلم کیمیایی همچون سایر آثارش آدمی است عبوس، جسور و آرمانگرا که به دنبال عدالت است. این فیلم در بستر روایت داستانی تراژیک و عاشقانه به مسئلهی ملی شدن صنعت نفت و تبعید شدن دکتر مصدق نیز اشاره میکند. در این فیلم «فرهاد آئیش» در نقش دکتر مصدق ظاهر شده است. پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی در این فیلم نقش اصلی داشت. داستان فیلم «خائن کشی» در مورد گروهی است که میخواهند ازبانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگرانی دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می خواهند. دکتر مصدق بر سر این مسئله اصرار میورزد که نفت ایران باید ملی شود. از سویی سرکردهی این گروه دلباخته زنی است. اما در درگیریهایی که در جلوی بانک با پلیس بالا میگیرد او تیر میخورد و باقی فرار میکنند و …
3️⃣ 2888
فیلم “۲۸۸۸” روایتگر روزهای ابتدایی جنگ های ایران و عراق تا سالهای پایانی آن است. بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف ۴ است که برای حمله و بمباران به بغداد حمله کردهاند. احتمال بازگشت هواپیماها پنج درصد پیشبینی شده و برای لو نرفتن عملیات بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند. علی محمدی، کارگردان این فیلم، بیش از این فیلمهایی چون شهر قصه، گیلدا، ارغوان، شبانهروز و شبانه در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
ادامه 👇👇
4️⃣ موقعیت مهدی
فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازیفر ابتدا بنا بود یک مینی سریال پنج قسمتی به نام « عاشورا» باشد، فیلمی دربارهی لشکر عاشورا و با روایتی از زندگی شهید مهدی باکری، که با توجه به کیفیت تولید، سازندگانش این اثر را بر آن داشت تا نسخهی سینمایی از آن را نیز برای نمایش در جشنواره تهیه کنند. این اثر اولین فیلم سینمایی هادی حجازیفر در مقام کارگردان است. این فیلم به رشادتهای لشکر ٣١ عاشورا میپردازد و ضمن نمایش رشادتهای حمید باکری، زندگی و شهادت مهدی باکری برادر وی را محور اصلی داستان خود قرار داده است. داستان فیلم «موقعیت مهدی» زندگی فرمانده لشگر عاشورا از ترک مدیریت شهرداری تا شهادت در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ را روایت میکند. مهدی باکری، شهردار ارومیه بعد از شماتتهای یک پیرزن سیلزده، خدمت را نه در شهرداری که در بازگشت به سپاه و عزیمت به جبهه میبیند. مهدی پیش از اعزام، به خواستگاری صفیه رفته و مراسم ساده ازدواجشان را هم برگزار میکند و …
5️⃣ بدون قرار قبلی
بدون قرار قبلی، ششمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراببیگی با نگاهی به یکی از داستانهای مصطفی مستور نوشته شدهاست. داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سالها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته است باعث تعجب او میشود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را میشناسند او را به درک تازهای از انسان و مفهوم مرگ میرساند.
6️⃣ ماهان
فیلم ماهان به تهیه کنندگی علی شاه حاتمی و اولین فیلم کارگردانش حمید شاه حاتمی است. داستان ماهان از یک اتفاق واقعی الهام گرفته شده است. این فیلم روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت ها می تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی می کند، او به همراه همسرش آفرین به تجویز دکتر معالجش سفر چند روزهای را آغاز نموده اما اتفاقات این سفر نگاه ماهان را نسبت به زندگی و مرگ تغییر میدهد. حمید شاه حاتمی آقازاده علی شاه حاتمی است و در فیلم خود تلاش کرده است تا هویت ایرانی را در کنار دوچرخه سواری بانوان به نمایش بگذارد.
7️⃣ دسته دختران
فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی پس از فیلم «ویلاییها» (۱۳۹۵) است. این فیلم نیز مانند ساختهی قبلی قیدی مضمونی در رابطه با جنگ و نقش #زنان ایرانی دارد و به مقاومت و تلاش زنان در طول هشت سال #دفاع_مقدس میپردازد، زنانی که در پشت خط نبرد بودند اما ایثارشان فراموش نشدنی است. تهیه کنندگی این فیلم را محمدرضا منصوری برعهده داشته و سازمان سینمایی حوزه هنری با همکاری بنیاد سینمایی فارابی آن را ساخته است. این فیلم روایتی آزاد از مقاومت دختران ایرانی در روزهای آغازین دفاع مقدس است و به جنگ ۳۴ روزه خرمشهر در شروع حمله رژیم بعث به ایران می پردازد. منیر قیدی در «دسته دختران» راویِ مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است. او با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانهبهخانه خرمشهر، اولین تصویرِ سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده است.
🖋 بررسی #فیلمهای_تاریخی #جشنواره_فجر نشان میدهد که:
1. حجم توجه به سوژههای تاریخی در حد بالایی است
2. بخش مهمی از فیلم های فوق در حوزه دفاع مقدس بودهاند (دسته دختران، 2888، موقعیت مهدی)
3. برخی دیگر مربوط به تحولات سیاسی تاریخ معاصر مانند تحولات اوایل دهه شصت و کودتای 28مرداد بودند.(ضد و خائن کشی)
4. دو فیلم بدون قرارقبلی و ماهان نیز به مساله هویت ملی وارد شدهاند که با حاشیههایی همراه بوده است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📌 کدام علم، کدام دانشگاه...؟
ایرانیها در طول سالهای متمادی - بیش از شصت، هفتاد سال - كه در اختیار انگلیسیها و غربیها بودند، این قدرت را پیدا نكردند كه مثلاً یك #مركز_تحقیقات_علمی در كشور به وجود آورند كه ظرف پنجاه سال دو تا اختراع درست كند؛ دانشمندانی را تربیت كنند كه دو، سه تا #كشف_جدید علمی بكنند؛ یعنی اینها این اندازه از غرب استفاده نكردند. آنها چه میخواستند؟ #مصرف كننده میخواستند. مصرف كنندهی اقتصادیای كه به طور طبیعی با خودش مصرف فرهنگی و تسلیم سیاسی را هم همراه دارد. آنها این را میخواستند؛ اینها هم راحت تسلیم شدند و دادند.
🎙 بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشگاهیان سمنان ۱۳۸۵/۰۸/۱۸
وخامت اوضاع اقتصادی به واسطه #راه_آهن_سراسری
♨️ ویلیام اچ. هورنی بروک، جانشین هارت در تهران، می نویسد:
«اگر چه توده های مردم با این مالیات هایی که(برای تامین مخارج ارتش) می پردازند هنوز به #دریوزگی نیفتاده اند، ولی به جرات می توان گفت که سطح معیشت شان به بخور و نمیر تنزل یافته و تا زمانی که دولت بار سنگین مخارج ساخت #راه_آهن را که اهمیت آن بیشتر سیاسی است تا اقتصادی از دوش آن ها برندارد، هیچ امیدی به بهبود سریع نخواهد بود».
📚 رضاشاه و بریتانیا بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا؛ ص 349
#اقتصاد_پهلوی #راه_آهن #فقر
🆔 @darseenghelab
🔹 منطق ضدانقلاب:
جدایی طلبی برای ایران👌
برای اوکراین 👎
🆔 @darseenghelab
🔹 حمام آفتاب توسط تعدادی از بچه های تهرانی در دوران خوشگل پهلوی😉
چی بودیم چی شدیم❗️
#بزک_پهلوی #رفاه #اقتصاد_پهلوی #فقر
🆔 @darseenghelab
پیام آیتالله خامنهای به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا:
رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیلدهندهی بخشی از همان #پیچ_تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.
نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیتهای ویژهاند.
1️⃣ شناخت جبههبندیها و صفآرائیها
2️⃣ انتخاب موضع درست
3️⃣ مسئولیت کوتهمدت
4️⃣ آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبههی حق، وظیفهی میانمدت آنان است.
20اسفند 1400
🆔 @darseenghelab
📌 آیا یک آمریکاپرست، عبرت میگیرد❓
🔹 دکتر مصدق پس از کودتای 28 مرداد:
آمریکائیها به نظر من بچههای ریشداری هستند؛ آنها در سیاست خام و از مقاصد پنهانی انگلیسها بیخبرند؛ من با آمریکائیها دشمن نبودهام و نیستم[!]، زیرا میدانم این نفوذ سیاست انگلستان است که آنها را به راه ناصواب میکشاند و من با اصل شر و فساد مبارزه میکنم، نه با سایه آن؛ من میدانم که این چاه را چرچیل برای من کَنده و بنابراین یقین دارم که مسئول حقیقی این ماجرا، سیاست استعماری انگلستان است.»
📗 مجله خواندنیها؛ 10 آذر 1332
🆔 @darseenghelab
ماشین دزد❗️
🔹 ماجرای عکس یادگاری رضاشاه با رولزرویس در صبح کودتای سوم اسفند
🎙 صدرالدین الهی در کتاب «سید ضیاء مرد اول یا دوم کودتا» از قول سید ضیاءالدین طباطبایی (همراه رضاشاه درکودتا) مینویسد: « پس از اینکه حکومت نظامی اعلام شد، دستور داده شد هرکس از تهران برود به قزوین، آزاد است، هرکس از قزوین میخواهد برود به تهران، توقیف بشود.
🔹 قزاقها هم مأمور تیراندازی به کسانی که تمکین نکنند، شد. در همین موقع یک دفعه دیدیم سه تا اتومبیل آمد، یکی رولزرویس و دو اتومبیل دیگر، با چند تا راننده ی انگلیسی و دکتر فرمانفرما و چند نفر همراهان مرحوم نصرت الدوله که با این اتومبیل آمده بودند.
🔻 اینها را توقیف کردند، اینها خواستند بروند، اینها(قزاقها) گلنگدن تفنگ را که صدا کرد که این ها را بزنند، بنده احمدآقا را فرستادم که برود جلوگیری بکند. ببیند چی هست.
🔅 بالاخره موافقت شد دو اتومبیل را به ما بدهند خود راننده ها با یک اتومبیل بروند و اینها قول بدهند آنچه دیدند به کسی نگویند. این طور شد. آنها رفتند، اتومبیل رولزرویس را من فوراً فرستادم برای رضاخان، اتومبیل دیگر را برای خودم نگه داشتم، این همان اتومبیلی بود که تا رییس الوزراء بودم و از ایران رفتم داشتم. اتومبیل هم مال مرحوم نصرت الدوله بود، مال من که نبود.»
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🚨لیبرال ها؛ خیانت و خسارت 🔻 مروری بر عبرت های خرید تانک چیفتن از انگلیس 💠 ایران در زمان رژیم پهلوی
ظاهرا #نازنین_زاغری در برابر پول تانک های چیفتن و سودشان تحویل انگلیس داده می شود. در واقع پول خودمان را داریم میگیریم.
درباره تانک چیفتن که شاه از انگلیس خرید و پیش پیش پولش را داد!، این پست را ببینید👇
https://eitaa.com/darseenghelab/7920