eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 آیا یک آمریکاپرست، عبرت می‌گیرد❓ 🔹 دکتر مصدق پس از کودتای 28 مرداد: آمریکائی‌ها به نظر من بچه‌های ریش‌داری هستند؛ آنها در سیاست خام و از مقاصد پنهانی انگلیسها بی‌خبرند؛ من با آمریکائی‌ها دشمن نبوده‌ام و نیستم[!]، زیرا می‌دانم این نفوذ سیاست انگلستان است که آنها را به راه ناصواب می‌کشاند و من با اصل شر و فساد مبارزه می‌کنم، نه با سایه آن؛ من می‌دانم که این چاه را چرچیل برای من کَنده و بنابراین یقین دارم که مسئول حقیقی این ماجرا، سیاست استعماری انگلستان است.» 📗 مجله خواندنیها؛ 10 آذر 1332 🆔 @darseenghelab
ماشین دزد❗️ 🔹 ماجرای عکس یادگاری رضاشاه با رولزرویس در صبح کودتای سوم اسفند 🎙 صدرالدین الهی در کتاب «سید ضیاء مرد اول یا دوم کودتا» از قول سید ضیاءالدین طباطبایی (همراه رضاشاه درکودتا) می‌نویسد: « پس از اینکه حکومت نظامی اعلام شد، دستور داده شد هرکس از تهران برود به قزوین، آزاد است، هرکس از قزوین می‌خواهد برود به تهران، توقیف بشود. 🔹 قزاق‌ها هم مأمور تیراندازی به کسانی که تمکین نکنند، شد. در همین موقع یک دفعه دیدیم سه تا اتومبیل آمد، یکی رولزرویس و دو اتومبیل دیگر، با چند تا راننده ی انگلیسی و دکتر فرمانفرما و چند نفر همراهان مرحوم نصرت الدوله که با این اتومبیل آمده بودند. 🔻 اینها را توقیف کردند، اینها خواستند بروند، این‌ها(قزاق‌ها) گلنگدن تفنگ را که صدا کرد که این ها را بزنند، بنده احمدآقا را فرستادم که برود جلوگیری بکند. ببیند چی هست. 🔅 بالاخره موافقت شد دو اتومبیل را به ما بدهند خود راننده ها با یک اتومبیل بروند و اینها قول بدهند آنچه دیدند به کسی نگویند. این طور شد. آنها رفتند، اتومبیل رولزرویس را من فوراً فرستادم برای رضاخان، اتومبیل دیگر را برای خودم نگه داشتم، این همان اتومبیلی بود که تا رییس الوزراء بودم و از ایران رفتم داشتم. اتومبیل هم مال مرحوم نصرت الدوله بود، مال من که نبود.» 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🚨لیبرال ها؛ خیانت و خسارت 🔻 مروری بر عبرت های خرید تانک چیفتن از انگلیس 💠 ایران در زمان رژیم پهلوی
ظاهرا در برابر پول تانک های چیفتن و سودشان تحویل انگلیس داده می شود. در واقع پول خودمان را داریم می‌گیریم. درباره تانک چیفتن که شاه از انگلیس خرید و پیش پیش پولش را داد!، این پست را ببینید👇 https://eitaa.com/darseenghelab/7920
🔹شهید باکری (اولی از چپ) 🔹 در کارون یا بالای تپه‌ها و خاکریزها نیست. موقعیت مهدی اینجاست؛ همینجا. 🔹 هر فرمانده‌ای که خود را فدایی نیروهایش کند، خستگی را خسته کند، در میدان باشد و بر مبنای عدالت رفتار کند در موقعیت مهدی است. و هر مدیر و نیرویی که از دور کارها را اداره کند، تنها به وقت اداری کفایت کند و خود را برتر از دیگران بداند در موقعیت دکتر محسن! است. 🔅 ببین در کدام موقعیتی برادر... 🆔 @darseenghelab
وضعیت‌شناسی بزک پهلوی در رسانه و نقد آن از زبان سران رژیم پهلوی.pdf
1.35M
📌 چیست و چه باید کرد❓ 🔅 نقد پروژه تطهیرپهلوی از زبان سران پهلوی 💎 با مطالعه این فایل، در جهاد تبیین مسلح می شوید👌 🔹 کاری از پژوهشگران موسسه شناخت 🆔 @darseenghelab
⭕️ یادتون هست سال پیش این موقع بجای اینکه تو شادی عید باشیم، در اوج کرونا تو صف روغن و مرغ و تخم مرغ بودیم... خدا شکر که رئیسی رو برای نجات ما از بلای روحانی فرستادی...
📌 وفاداری فرح پهلوی به همسرش 🖋 هر کس از مادر ایران و نجابت فرح و این چرندیات حرف زد، این صفحه از کتاب نوه خاله فرح(پس از سقوط، احمدعلی مسعود انصاری، ص171) را براش بخونید. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مقاوم مانند رضاشاه😳😂😂 ⭕️ دیروز تولد کسی بود که؛ مثل آب خوردن آرارات را بخشید! مثل آب خوردن دشت ناامید را بخشید! مثل آب خوردن حق کشتیرانی اروند را بخشید! مثل آب خوردن هزار نفر را در گوهرشاد و لرستان و... قتل عام کرد! و وقتی دشمن سال ۱۳۲۰ حمله کرد مثل موش تسلیم شد! 🆔 @darseenghelab
📌 روزگاری که مرغ خوردن فقط مال اعیان بود 🔹در اواخر دهه چهل برخی از مغازه ها، به مرغ آب نمیزدند و در همانجا پرهای خشک مرغ را می کندند که باوجودیکه کار سختی بود ولی طعم خوبی داشت و مشتریهای بسیاری آنرا بهمان صورت می خریدند . 🔻 اصولا در آن سالها مرغ آماده قطعه بندی شده وجود نداشت و کسی حتی بعضا طی یکسال، پلو و چلو نمی خورد. فقط محلات بالا شهر هم مرغ تر یا خشک پرکنده می خریدند. 🆔 @darseenghelab
⛪️ خاندان بی علاقه به ایران قسمت A/2 - محرمانه خانواده سلطنتی 19 ژانویه 1975 📜 متن سند: به طور کلی تصور می‌رود که اکثر اعضاء خانواده سلطنتی به درجات مختلف فاسد، غیراخلاقی و به مقدار زیادی نسبت به و ملت ایران هستند. زندگی‌های تجملاتی و گران قیمت آنان، پارتی بازی و دخالت آنان در امور تجارت های دولتی و خصوصی، باعث گسترش این نظریه در بین مردم شده که دو پسر اشرف، یعنی شهریار و شهرام، عمیقاً در سوءاستفاده های متعدد مالی در شرکت‌های تجاری دست دارند. 🔻... ولیعهد رضاپهلوی در حال حاضر به سوی قدرت مرکزی در حرکت است، اما به نظر نمی رسد آن موفقیتی را که در وجود شاه است، در او پیدا کرد. از او به عنوان محصلی در حد نام برده می شود. در مورد تحصیلاتش شایعات زیادی وجود دارد، ولی شاه اصرار دارد که او حداقل تا پایان تحصیلات دبیرستانی در ایران بماند. بجز فرح و اشرف، شاه به عضو دیگری از خانواده سلطنتی در امور سیاسی اطمینان ندارد. 🔹 تعدادی از اعضاء خانواده سلطنتی تا اندازه ای فاسد، فاقد اخلاق و بی علاقه به مردم تلقی می شوند واین بیشتر به خاطر زندگی اشرافی و مشاغلی که هم در دولت و هم در بخش خصوصی دارند ٬ می باشد. 📘 دوره 11 جلدی اسناد لانه جاسوسی، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، كتاب اول ، صفحه 276
امروز ۱/۱/۱ است آغاز قرن جدید قرن اسلام قرن ایران قوی و ان شاءالله قرن ظهور 💎 یادمان نرود که یک قرن پیش، پادشاه کشورمان طویله دار اسب های بیگانگان بود اما با قدرت ایمان مردم و رهبری ولایت فقیه، ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده و طویله های اسرائیل و آمریکا را به رسمیت نمی شناسد. 🏵سال نو مبارک🌹🌹 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنویم از دوران پهلوی سینمای مختص آقایان از تفکری که در راس آن اعلی حضرت اعلام می کرد: «زنان فقط زیبایی و جذابیت زنانه شان در زندگی اهمیت دارد» انتظاری بیش از این داشتن؛ مثل این میمونه که از یونجه بخوای زعفرون بده😏والا! . 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
✅ترجمه صحیح منشور کوروش 🔹عزیزانی سوال می پرسند ملاک شما برای ترجمه صحیح منشور کوروش چیست؟ در پاسخ باید گفت در ایران 2 ترجمه رسمی و معتبر بین المللی از منشور کوروش وجود دارد 🔻ترجمه رسمی دکتر ارفعی 🔻ترجمه رسمی دکتر رزمجو 👈ما در اینجا ترجمه رسمی دکتر رزمجو را خدمت شما قرار می دهیم (نشر فرزان روز) : 📚https://b2n.ir/y49330 📚https://b2n.ir/s19515 📚https://b2n.ir/a66089 📚https://b2n.ir/f41353 📚https://b2n.ir/e12796 📚https://b2n.ir/g14187 📚https://b2n.ir/g59583 📚https://b2n.ir/b69174 همچنین لینک فایل pdf رسمی همین ترجمه جناب رزمجو که در سایت های معتبر علمی وجود دارد 👇 📕https://b2n.ir/h34927 برای نمونه سایت معتبر زیر که این ترجمه فارسی را قرار داده است (برای دنلود باید حساب کاربری داشته باشید) https://b2n.ir/k93579 ⛔️ذکر چند نکته مهم ✴️منشور کوروش ربطی به حقوق بشر نداشته و منشور در سنت بین النهرینی بوده است که برای مطالعه بیشتر کلیک کنید سند ۱ سند ۳ سند ۵ سند۷ سند۲ سند۴ سند۶ ✴️در متن منشور ابدا ذکری از برده و لغو برده داری نیست صرفا در بند 25 و 26 آمده که مردم بابل را از یوغ و بند نبونیید رها کردم که ابدا معنی لغو برده داری نمی دهد ✴️در بند 32 عبارتی آمده است که برخی با ترجمه و تحلیل های شخصی بدنبال این هستند که کوروش مردم را از تبعید رهانیده و به سرزمین های خود فرستاده است که ابدا چنین نیست. در این بند اشاره می شود مردم خدایان (کسانی که در معابد بودند و عبارتی صحیح تر کاهنان برخی معابد تعطیل شده) رو بعد از بازسازی مجدد به مکان قبلی انتقال داده است. ✴️حدود 15 بار ذکر بت مردوک به شکل مستقیم و غیر مستقیم در منشور کوروش آمده است ✴️بت های دیگر مانند بِل و نَبو در سطر های 22 و 35 نیز ذکر شده است 👈بِل لقب دیگر مردوک است ✴️در بند 9 و 10 از واژه ای به نام انلیل استفاده می شود که این واژه نیز لقب مردوک است ✴️در بند 5 واژه اساگیل امده است که به معنای معبد مردوک می باشد ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
38.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت پنجم برنامه "حافظه تاریخی ایرانی" با موضوع مقایسه ایران ۱۳۰۱ و ایران ۱۴۰۱ ‌ ⁉️جمهوری اسلامی چه حکومتی را از پهلوی تحویل گرفت و در این ۴۴ سال چگونه عمل کرده؟ ‌‌ 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
📌 تاریخ گام دومی @darseenghelab 🔹 در طلیعه قرن جدید، بایستی اهداف تمدنی خود را در گام ها و سطوح مختلف تعریف کنیم. گام دوم انقلاب، هدف گذاری دهه های اولیه قرن جدید است و طبعا ما باید برنامه های خود را در سطح گام دوم ارائه کرده و الگوهای ذهنی خود را بر اساس گام دوم تعریف کنیم 🔹 در میان رشته های مختلف، تاریخ و تاریخ نگاران وظایف ویژه ای به عهده دارند. تاریخ نگار گام دوم، بر پایه دو ویژگی اساسی، سایر وظایف خود را دنبال میکند. دو ویژگی بنیادین عبارتند از اولا هدف قرار دادن و تمدن اسلامی و ثانیا -شناسی عمیق و تخصصی 🔸 مهم ترین دغدغه مورخ گام دومی، دریافت، فهم و به کارگیری منویات ولی امر در عرصه های آموزشی، پژوهشی، و همچنین حرکت بر خلاف ریل گذاری دشمن است. قطعا از تاریخ نگار انقلابی پذیرفته نیست که بر منویات رهبری اشراف نداشته باشد و یا دشمن را در حوزه تخصصی خود نشناسد. 🔺 با تاسف عمیق باید گفت که گزاره های تاریخی ولی امر و ماموریت های محوله وی برای اصحاب تاریخ، کمترین نقش را در شکل دهی پژوهش ها و پروژه های جبهه انقلاب داشته است همچنانکه اطلاع چندانی از عملکرد دشمنان در قالب پروژه های متعددی مانند ایرانیکا در دست نیست. دهها مرکز در آمریکا و انگلیس، اروپا و حتی غرب آسیا مشغول به نگارش تاریخ برای ما هستند و بازوان قدرتمندی نیز در داخل کشور دارند اما شناخت ما از آنها بسیار محدود است 💎 به عنوان مطالبه گری و اولین قدم جا دارد که از اساتید تاریخ خود بپرسیم: 1. رسالت تاریخ در برابر انقلاب اسلامی چیست؟ 2. منویات رهبر انقلاب برای اصحاب تاریخ چه بوده است؟ 3. شما برای عملیاتی سازی این منویات چه کرده اید؟ 4. در حوزه تاریخ، دشمنان ما و برنامه های شان چیست؟ 5. شما تاکنون کدام اقدام مشخص را در برابر نقشه دشمن انجام داده اید؟ 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
✳️ مردم در ۸ می ۱۹۴۵ که از ظلم و ستم استعمارگران فرانسوی به تنگ آمده بودند، به خیابان‌ها آمدند اما در عرض چند ساعت بیش از ۴۵۰۰۰ هزار نفرشان قتل عام شدند... 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
📌 تاریخ گام دومی #خیلی_مهم @darseenghelab 🔹 در طلیعه قرن جدید، بایستی اهداف تمدنی خود را در گام ها
یا الله این روزها دلم تنگ است روزهایی که همه مان در پیچ و خم های روزمرگی گم شده ایم. فکر کردم حالا که رهبر انقلاب از جایگاه وارد شده و از وجوب عینی جهاد تبیین سخن می گوید، قطعا در جامعه نخبگانی و علمی کشور، در حوزه علمیه، در موسسات ریز و درشت، در قم، بله در قم، ولوله ای به پا می شود اما انگار ولی شناسان خیلی وقت است که از این ولایت رفته اند و کسی حتی به واجب عینی هم اعتنا نمیکند.... جهاد تبیین شاید خیلی زودتر از گام دوم هم فراموش شد و حتی حال نداریم بخشی از امورات پژوهشی، آموزشی و زمانهای تماما مرده مان را به این مساله اختصاص بدهیم. خدا رحمت کند شهدا را که داشتند. خدا رحمت کند استاد را که سراپا غیرت ورزی بود نسبت به منویات رهبر انقلاب...
⚔ کشتار ۶۰۰۰۰ هزار نفر برای آرام سازی❗️ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت شاپور آذربرزین، جانشین و فرمانده نیروی هوایی ارتش حکومت پهلوی، از حضور مستشاران آمریکایی در ایران و فجایعی که در اصفهان رقم میزدند! آمریکاییها در اصفهان زنان را از دست شوهرشان در می‌آوردند و .... @BisimchiMedia
🔹 مستند پاسخ به تاریخ 🔻 این مستند در پاسخ به مهم ترین شایعات جریان تطهیر پهلوی ساخته شده است. ریتم مستند چندان جذاب نیست اما فکت های بسیار خوبی ارائه میکند. 🔻 شیرفشاری و جوی آب کثیف در خیابان های تهران 🔹 گول ها و 30 محله حلبی آباد بین دولت آباد و شهرری 🖋 ماجرای خودکار هویدا از زبان حمید هوشنگی گزارشگر خبرگزاری پارس 🔹 تورم وگرانی، ترافیک شهر، آلودگی و بدبختی فراگیر در دوران پهلوی را در این مستند ببینید. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔹 مردم ایران از نظر شاهنشاه: 📝 غرغرو، پفیوز و ضعیف‌النفس🤭 🖋 ما که کمپلت، شاه رو قبول نداریم اما علاقمندان به شاه بدانند که نظر اوشون درباره ایشون چی بوده😂 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ایرانی ها ۱۸۰ برابر متوسط جهان شایعات، اخبار دروغ و اخبار ناامید کننده دریافت می کنند‼️ 🖋 در این هجمه سنگین علیه تمام هستی تشیع و انقلاب اسلامی، ما همچنان مشکل مساله شناسی داریم😳 نه پژوهش هایمان به درد این هجمه میخورد و نه آموزش هایمان... 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab