eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
(400-401) MATN TARIKH 79.pdf
17.62M
📗نشریه رشد آموزش تاریخ • وضعیت تاریخی «ما» و آموزش تاریخ / دکتر محمدحسین وفائیان • کتاب‌های درسی تاریخ؛ چالش‌ها و پیشنهادها، گفت‌وگو با دکتر محمدحسین رجبی دوانی • مستند تاریخی و آموزش تاریخ معاصر ایران و جهان/ دکتر محمد محمدی‌نیا • تاریخ انبیا (علی نبینا و آله و علیهم‌السلام)؛ سرحلقه مفقوده در آموزش تاریخ/ انوشه میرمرعشی • تاریخ اجتماعی؛ تحول در تاریخ‌پژوهی / دکتر سعید طاووسی مسرور • تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی/ گزارش یک سخنرانی و یک کتاب از دکتر یعقوب توکلی 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 سخنان استاد درباره استاد 🔻 20 سال می کشد که حوزه علمیه بتواند کسی مثل استاد فرج نژاد را تربیت کند. 🔹درس استاد فرج نژاد اینست که ببینید به شما چه می گوید و با زمان حرکت کن 🔹فیلسوفی که فیلم اینسپشن را نفهمد، دوره اش گذشته است. 🆔 @darseenghelab
کتاب رصد سازمان ‌های فرهنگی ایران.pdf
12.58M
🔹رصد سازمان های فرهنگی ایران یک کتاب خوب برای مدیران و تصمیم گیران در سطوح مختلف 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 علیزاده: پارادایم غربگرایی ازش میچکه غرب ممکنه زیر عمامه باشه! ببینید 🖋 این سطح از درک و فهم عمیق از غرب را در چند نفر از اساتیدتان سراغ دارید؟ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 آیا وضع اقتصادی مردم قبل از انقلاب بهتر بود؟ چند نما از رفاه دوران پهلوی را ببینیم 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 چند روز پیش پسر 9 ساله‌ای گفت: خارجی ها خیلی پیشرفته اند! این کلیپ را برایش گذاشتم و گفتم عزیزدلم، اگر به یک سگ وحشی، سلاح های پیشرفته بدهی، فقط توحش را بیشتر کرده ای. غرب چیزی جز ارتقای نیست. 🎥 اظهارات تکان دهنده دختر یازده ساله آمریکایی که چند روز پیش مدرسه‌اش هدف حمله‌ی یک تیرانداز قرار گرفت و ۱۹ نفر از هم مدرسه‌ای ها و معلمانش کشته شدند. 🆔 @darseenghelab
نادرترین یار انقلاب.pdf
4.58M
🌷نادرترین یار انقلاب، شرح مختصری بر زندگینامه و فعالیت های ۵۰ ساله، مجاهدفرهنگی *نادر طالب زاده* می باشد. 🔹 بامطالعه و نشر این آثار، در راه بازسازی معنوی و آشنایی با سبک و سیره ، زندگی شهدا وسربازان فرهنگی ،گامی برداریم. 🆔 @darseenghelab
📌 تقلب حرفه‌ای با امتحان سفارشی عصر دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. .. برای شرکت در انتخابات [مجلس ششم] مشورت کرد. تاکید به شرکت کردم و نیز شرکت در انتخابات خبرگان، به‌جای نماینده سمنان که مرحوم شده را صلاح دانستم؛ قرار شد کمک کنم که شورای نگهبان در امتحان سختگیری نکند. خاطرات هاشمی پنج آبان ۱۳۷۸ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه ۴۸ ساعت دفاع ۳ نفره رشادت ۳ سرباز وطن در جلفا بر روی پل آهنی 🆔 @darseenghelab
📌 اگر به حرفهای شاه گوش میکردیم الان وضع بهتری داشتیم👌 🔹 تصریح شاهنشاه به اشتباه بودن "...آن زمان که صاحب قدرت بودم تصور میکردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است شاید این اطمینان و اعتماد بود " 📗 پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه ۲۷۸ 🆔 @darseenghelab
📌 نفوذ و ما ادرئک ما نفوذ از عدالتخانه که با غوغای باغ میکده، مشروط شد از رضا قزاقِ سینه زن ارباب که سینه زنان را اربا اربا کرد از نهضت نفت که با شعار مقاومت به وابستگی مطلق ختم شد از حسینیه ارشاد که از مطهری به شریعتی رسید از بازرگان مفسر قرآن که با مشتی لیبرال، کشور را تا لبه پرتگاه برد از فقیه عالیقدر و استاد ولایت فقیه که نزدیک بود ولایت فقیه را بی اعتبار کند از مبارزی که بارها تا مرز شهادت رفت اما سرمایه سالاری را در کشور باب کرد از دولت عدالت و مهرورزی که دست برادران مهربان خود را گاز گرفت.. 🔹 از تاریخ آموختیم که در هر شرایطی داشته باشیم، ببینیم دوست و دشمن کجاست و بدانیم که سپردن کار به دست طیف مذهبی یا انقلابی، پایان کار نیست. ، بارها به شکست یک نهضت و دولت انقلابی کشیده شده است. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
نقد خاطرات فرح دیبا.pdf
340.3K
نقدى بركتاب کهن دیارا (خاطرات فرح ديبا) کاری از: دفترمطالعات وتدوين تاريخ ايران 🆔 @darseenghelab
📌 راه جذب جوانان 🔹 راه جذب جوانها تصرّف جوان است. دل جوان یک قیامتی است، اوضاعی است. گرایش جوان به یکی از آن رازهای بزرگ الهی است. یک حرف معنوی را برای امثال بنده که بگویند، خب گوش میکنم، حدّاکثر اندکی تأثّر پیدا میکنم، [امّا] همان حرف را به یک جوان بزنند، منقلب میشود، از این رو به آن رو میشود. 🔻 دل جوان حقیقت‌پذیر است، دل جوان به فطرت الهی نزدیک است؛ فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها.(۱) دل جوان با نصایح و مطالب معنوی و سلوکی و عرفانی اُنس پیدا میکند، زود اُنس پیدا میکند، زود دلباخته و دلبسته میشود؛ جاذبه‌ی جوانها اینها است. شما سخن را، حرف را، اقدام را با معنویّت، با عرفان واقعی، نه عرفانهای تخیّلی و توهّمی و صوری، یک مقداری آمیخته بکنید، خواهید دید جوان چطور مجذوب میشود و می‌آید. 🔹 جاذبه‌ی جوان در مسجد اینها است. وَالّا حالا یک وسیله‌ی هم آنجا فراهم کردیم، گذاشتیم، خب اگر بنا است برای بازی بیاید، برود در بازی کند. 🖋پ.ن: بیانات صریح رهبر انقلاب روشن میکند که توهم برخی از خستگان چقدر دور از واقعیت است. مفاهیم وارداتی مانند مخاطب خاکستری در کنار نگاه سیاسی و انتخاباتی به مردم، دو آفت مساله جذب هستند. 🎙بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ 🆔 @darseenghelab
🔴 این‌جا آواربرداری سخت‌تر است/ فساد فکری برخی مسئولان ویرانگرتر از حملات دشمن است 🔺‏در ‎ ، فساد، عدم هوشیاری مسئولین، عدم توجه به استانداردها نتیجه‌اش فروریختن ساختمان بود که هم خسارت جانی داشت و هم روانی و… اما با ‎فضای مجازی ول، یعنی بستر -ترکیبی شاهد فروریختن هویت، اعتقادات، ارزش‌ها و سرمایه اجتماعی کشور هستیم. آواربرداری هویتی-شناختی سخت خواهد بود. ✍ سید علیرضا 🎓 https://24on.ir/g/14/9 جبههٔ انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
📣 بخشی از حکم تنفیذ آقای توسط رهبر معظم انقلاب 🔹 امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و و دانا و است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه بردارد؛ سیاست 👈تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و 👈قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با 👈مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد. 📌 به هر میزان که به دولت آقای رئیسی در حرکت جهشی، مدیران جهادی و شجاع، رفع مواند تولید، تقویت پول ملی، توانمند سازی قشرمحروم و مشی فرهنگی نمره قبولی می‌دهید، همانقدر عبدالملکی نمره منفی میگیرد والا فلا فهو بالعکس! 🆔 @darseenghelab
📌 امکانات مدارس آمریکا و ایران❗️ 🖋 در مدارس آمریکا به بچه‌ها جلیقه ضدگلوله میدن اما تو ایران جشن الفبا و جشن تکلیف میگیرن. همینقدر تباه😳☹️ 🆔 @darseenghelab
🔹 ترسیم بحرین به عنوان یکی از استان های ایران در صفحه رئیس جمهور👌 بحرین واس ماست ✅ 🆔 @darseenghelab
مولفه های اقتصاد مقاومتی در سیره عالمان متاخر.pdf
327.4K
🔹مؤلفه های اقتصاد مقاومتی درسیره عالمان دینی متاخر 🖋مهدی حیدری 🔻 سیره عالمان شیعی در دو سدة اخیر، که کشور بارها آماج هجوم بیگانگان و دست خوش مداخلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنان بوده است، می تواند ما را در تعیین راهبردها و راه کارهای اجرایی کردن منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی راهنمایی کند. این تحقیق کوشیده است به روش «داده بنیاد» اندیشه و سیره اقتصادی رهبران دینی دورة قاجار و اوایل دورة پهلوی را تحلیل کند 🆔 @darseenghelab
نام سلسله: پهلوی تعداد پادشاهان: ۲ نفر تعداد فرار: ۳ بار 😂 فتوحات: تپه ها 😂😂 تخصص: شوهر دادن بحرین،آرارات،اروند،جزایر آریایی،زرکوه و.... @twtenghelabi
آقای رئیسی عزیز، این انقلاب را مستضعفین راه انداخته و پیش برده‌اند. مستکبرین و سرمایه داران حقی نسبت به انقلاب اسلامی ندارند. پس نه دنبال ادای حقشان باشید و نه بهشان امیدی ببندید. 🆔 @darseenghelab
چرا غرب در حوزه تمدنی سقوط کرد؟ (یادداشت روز کیهان) 🔹 تصاویر تکان‌دهنده‌ای از برخی مدارس آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد، اداره‌کنندگان این مدارس، به دانش‌آموزان دبستانی- بله درست شنیدید- دانش‌آموزان دبستانیِ 7 یا 8 ساله جلیقه ضدگلوله پوشانده و نحوه پناه گرفتن در شرایط تیراندازی را آموزش می‌دهند. بسیاری از آنها کوله‌پشتی‌هایشان هم ضدگلوله است تا اگر در راه مدرسه مورد تیراندازی قرار گرفتند، کشته نشوند. تیراندازی و کشتار در آمریکا آن‌قدر زیاد است که، برخی رسانه‌ها، بخش ثابتی تحت عنوان «تیراندازی‌های هفته» دارند و در این بخش میزان جنایات هفتگی را ثبت می‌کنند. داستان این تیراندازی‌ها هم تکراری است: «نوجوانی سفیدپوست مثلا 17 ساله اسلحه اتومات به دست می‌گیرد، دوربینی روی کلاهش تعبیه کرده و مردم را مثل آب خوردن می‌کشد و این جنایت را همزمان به صورت «برخط» در فضای مجازی پخش می‌کند. در این بین به کسی هم که زخمی شده، تیر خلاص می‌زند.» 🔻سؤال این است: آمریکا یا دقیق‌تر بپرسیم، «غرب» چرا در حوزه تمدنی به این نقطه سقوط کرد؟ بخوانید: گاهی برای یافتن «پاسخ یا پاسخ‌های ریشه‌ای» برخی سؤال‌های کلیدی، باید به دل تاریخ زد. پاسخ‌های ریشه‌ای، در دلِ این 17 سال نیست که با روان شناسی و جامعه شناسی پاسخ دهیم بلکه بخش مهمی از پاسخ‌ها در 600 سال گذشته است. در اواخر قرن پانزده و اوایل قرن شانزده است. 🔹فیلسوف سیاسی به نام «نیکولو ماکیاولی» در ایتالیا، تعریف جدیدی از «انسان» ارائه می‌کند. در این تعریف انسان موجودی شریر، خبیث و فزون‌طلب است. این انسان فاقد «اختیار» است و رفتار او را می‌شود پیش‌بینی کرد. مباحث مربوط به انسان در این تعریف، مثل مباحث مربوط به علوم طبیعی و تجربی است. می‌توان به راحتی رفتار او را پیش‌بینی و با استفاده از «قانون» و «زور» تحت کنترلش گرفت. این تعریف بعدها با تغییراتی در شکل و محتوا از سوی ‌اندیشمندان دیگر غرب مثل «توماس ‌هابز» و «جان لاک» و «آدام اسمیت» مورد استقبال قرار گرفت و شد، مبنای مطالعات و پژوهش‌های ‌اندیشمندان امروز غرب در حوزه‌های مهم «علوم انسانی» و «اقتصاد سیاسی» و... که امروز به آن به اصطلاح «اومانیسم» می‌گویند. به زبان ساده، در این تعریف، با انسانی تک‌بعدی و تک‌ساحتی مواجهیم که در آن، حس و عاطفه و انسانیت جایی ندارد و صرفا بُعد مادی آن مورد توجه است. 🔹افرادی مثل ماکیاول و‌ هابز و جان لاک و آدام اسمیت به عنوان ‌اندیشمندانی که، مبنای تمدنی امروز غرب به دست آنها بنا شده، مقدمه و تعریف از «انسان» را «ناقص» چیدند و طبیعی است، نتیجه پژوهش‌های بعدی که بر همین مبنا ادامه یابد، ناقص از آب در آید. با این روند، صدها سال بعد هم نوجوانی پیدا خواهد شد که، انسان‌ها را به دو قسمت تقسیم و بخشی از آنها را به گلوله ببندد. تعریفی که هیچ اعتقادی به انسانیت و معنویت و عاطفه در آن دیده نمی‌شود. 🔻 نکته مهم بعدی که می‌تواند بخش دیگری از پاسخ ما باشد این است که، غرب اصولا در حوزه تمدنی، صعودی نداشته که امروز با برشمردن معضلات تکان‌دهنده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی‌اش نتیجه بگیریم، سقوط کرده است. به این مورد تاریخی دقت کنید: ریشه‌های اولیه پیدایش مفاهیم ارزشمندی مثل «انسانِ متمدن»، «جمهور»، «حق رای و انتخاب» و «حقوق بشر» بازمی‌گردد به همان قرن 18 و کشورهای اروپایی که امروزه به آن «غرب» می‌گوییم. پیدایش این مفاهیم هم درست همزمان بوده با اوج استعمار کشورهای آفریقایی و آسیایی و قتل و کشتار وحشیانه همین بشر توسط همین غرب. 🔻 این‌جا یک «تناقض بزرگ» دیده می‌شود. انسان متمدنی که قائل به حقوق بشر است، طبیعتا نباید دست به استعمار و کشت و کشتار بشر بزند. مگر اینکه تعریفش از بشر، غلط باشد! در این تعریف، انسانِ متمدنِ دارایِ حقوق، انسان اروپایی و غربی است، و بقیه اصلا انسان نیستند! دقیقا همین تفکر نژادپرستانه‌، عامل بسیاری از جنایاتی است که امروزه در غرب رخ می‌دهد. هم آن جنایتکاری که سال 97 وارد مسجدی در نیوزیلند شد و نمازگزاران را به رگبار بست و هم آن جنایتکاری که امسال در محله سیاه‌پوستان شهرِ بوفالوی نیویورک به مردم تیر خلاص می‌زد و رد می‌شد، تعریف‌شان از انسان، همان تعریفی است که امثال ماکیاول و‌ هابز و... داشتند. این منطق را می‌شود به سایر حوزه‌ها نیز تسری داد و تبعاتش را برشمرد. مثلا در حوزه اقتصاد، وقتی محور اصلی می‌شود، «سود»- نه انسان و انسانیت- نتیجه این می‌شود که ثروت در کشوری مثل آمریکا به نسبت یک به 99 تقسیم شود. 99 درصد ثروت در دستان یک درصد و یک درصد ثروت هم در دستان 99 درصد! مسیر سکولار شدن غرب یا فاصله گرفتن آنها از دین یک «اشتباه بزرگ» بوده و بشر امروز برای نجات، راهی جز توجه به آن بُعد اخلاقی و انسانی خود و پیروی از راهبران الهی و پیامبران ندارد. جعفر بلوری 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 قایق پرنده و جنگی پیشرفته سپاه را که گوشه ای از توان نیروهای انقلابی است مجددا ببینید. 🚩 خودتحقیری نقشه‌ای علیه ما ایرانیان است تا از این طریق توانایی، ظرفیت‌ها و اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم و در مقابل با بزرگ شمردن دیگران و یا غربی‌ها به ابزاری برای مصرف دستاوردهای آن‌ها تبدیل شویم. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔹 رضاشاه: اگر انگلیس میخواست، همکاری میکردم ❗️ 🔻سر كلارمونت اسكراين، مأمور انگليسي که رضاشاه را به جزيرة موريس برد، ضمن خاطرات مأموريت خود، اظهارات رضاشاه را در اين باره نقل کرده و مي‌گويد: «رضاشاه دائماً از قصور دولت انگليس در ابراز عدم اعتماد و بي‌خبر نگه داشتنش از مسير حوادث گله مي‌كرد و به من مي‌گفت:👈 آخر چرا انگليسي‌ها نگفتند كه به كمك من احتياج دارند؟ اگر نخست‌وزير شما اهميت سوق‌الجيشي مملكت من را براي متفقين و لزوم استفاده از آن را برايم توضيح مي‌داد، من فرصت خوبي براي به شما داشتم. 🔹شما انگليسي‌ها مي‌گوييد كه من عوامل آلماني‌ها را در مملكت پناه دادم - اين گفته سراپا بي‌معنا است. درست است كه در ايران عده‌اي آلماني بودند، ولي پليس مخفي دائماً از نزديك مراقب آنها بود، تا مبادا با انجام عملياتي به بي‌طرفي ما خدشه‌وارد كنند. شما مي‌گوييد كه به ايران به عنوان يك كانال ارتباطي جهت حمل تجهيزات جنگي مثل‌تانك و توپ به شوروي احتياج داشتيد- بسيار خوب، ولي اگر به جاي انجام اين عمليات اسف‌بار در مملكت، قبلاً مرا از موضوع مطلع مي‌كرديد، من مي‌توانستم تمام سراسري ايران را در اختيارتان بگذارم. ولي شما به جاي در ميان نهادن خواسته‌هاي خود، نه‌تنها كشور مرا به جنگ كشانديد، بلكه در هجوم به آن با بدترين و مخوف‌ترين دشمنان ما- يعني روسيه- شريك شديد. در حالي كه هيچ احتياجي به چنين حمله نبود، پس چرا به آن مبادرت نموديد؟ 📗سر ريدر بولارد و سر كلارمونت اسكراين. شترها بايد بروند. ترجمه حسين ابوترابيان. تهران: نشر نو، 1363. ص 162. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
اذیت و آزار علامه طباطبائی توسط منافقان هوادار شریعتی ▫️[هواداران شریعتی] علامه را خیلی اذیت کردند. همین منافق‌ها آن وقت بودند آمدند عکس را روی درب خانه‌اش نصب کردند. ایشان هم گوش نمی‌داد کار خودش را می‌کرد ولی علامه را خیلی اذیت کردند.(مصاحبه اختصاصی بنیاد تاریخ‌پژوهی با مرحوم آیت‌الله ممدوحی 1392/3/22) 🔊 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db