در کشتارگاه پهلوی، قصاب های زیادی کار میکردند از جمله:
قصاب لر (سپهبد امیراحمدی قاتل لرها)
البرز قصاب (سرتیپ البرز قاتل بلوچها)
قصاب تهران (سپهبد اویسی قاتل تهرانیها)
خود رضاشاه هم که بقول چارلز آمریکایی، در مرز توحش بود.
اونوقت، میگن از خدمات این کشتارگاه چرا چیزی نمیگید😳
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
گروه تاریخ و ایران شناسی دانشگاه اصفهان با همکاری موسسه رسانه ای ارزشبان و گروه مجازی ایتایی محفل تا
🔹 دیروز در سالن کنفرانس دانشگاه اصفهان نکات زیر را عرض کردم که شاید برای دوستان کانال هم مفید باشند:
1. آیا رشته تاریخ (شامل بر گروه های تاریخ، کتابخانههای تخصصی، مقالات و پایان نامه های علمی و..) بر رسانه تاثیر میگذارند یا بعکس؟
بنظر میرسد که رابطه بین فضای آکادمیک و فضای رسانه یا کاملا قطع است و یا برعکس است یعنی این رسانه است که بر اذهان دانشجویان و محیط علمی تاثیر میگذارد. این روند در دوران جنگ شناختی تشدید شده است.
2. اگر مراد از جنگ شناختی تاثیرگذاری بر عمیق ترین لایه های ذهن است، طبعا علم تاریخ یکی از بهترین بسترها برای تحقق جنگ شناختی است زیرا علاوه بر تامین علم به قواعد کلی حاکم بر گذشته و حال، با بُعدهای انگیزشی و الگوهای رفتاری نیز سروکار دارد.
3. بخش مهمی از جنگ شناختی در تاریخ با آشوب در حافظه اتفاق می افتد. آشوب در شرایطی است که انبوهی از اطلاعات تاریخی در رسانهها ارائه گردد که فاقد نظام و کلیت و قاعده هستند. بنابراین ضمن توجه به به تهدیدها بایستی فرصتها را بر اساس چارچوب نظری مشخصی احصاء کرد.
4. بر اساس نگاه تهدید محور به جنگ شناختی تاریخی، می توان یک مثلثی از تهدیدات ارائه کرد. باستان گرایی الحادی، غربگرایی (خودتحقیری) و بزک پهلوی سه ضلع این مثلث هستند.
5. برای عبور از نگاه تهدید محور به رویکرد فرصت محور بایستی الزامات زیر را رعایت کرد:
الف: عبور از پیش فرض های پوزیتویستی مانند ارزش زدایی از تاریخ که امروزه حتی نظریات انتقادی در غرب هم به آن رسیده اند.
ب: محوریت دادن به مردم در روایت های تاریخی که در متن نامه امام به استاد سید حمید روحانی نیز به این نکته تصریح شده است.
ج: باور به قاعده مندی تاریخ و سیطره سنت های الهی بر آن (بخلاف نظریات برخی مکاتب انتقادی در نفی قاعده مندی تاریخ مانند نظرات ای اچ کار)
د: درگیر شدن دانشگاه به پژوهشهای مساله محور مانند فرصتهای موجود در عمق تاریخی؛ مساله الگوهای تاثیرگذاری بر حافظه تاریخی؛ تطهیر پهلوی و ...
ذ: بنظر میرسد که الگوی روایت تاریخ بر مبنای روایت قرآنی، بهترین الگوی برای روایت فرصت محور از تاریخ باشد؛ روایتی که تربیت و هدایت انسان را نشان گرفته و مبادی و روش و حتی تکنیکهای خاصی دارد.
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔹آخ آخ بی ادبی به استاااد ملکیان؟! استاد ملکیان مجسمه اخلاقه؛ چرا اهانت شده بهش❗️
🔻 اتفاقا آقای ملکیان مجسمه بی اخلاقی و تردستی شیادانه است. ایشان دروغهای زیادی رو به دیگران نسبت داده اند که زشتی آن از یک واژه «خر» خیلی خیلی بیشتر است.
🔅 از جمله درباره آیت الله مصباح، دروغی را منتشر کردند که ایشان مخالف حضور شاگردان شان در جبهه بوده اند در حالیکه استاد مصباح، فرزندشان و بسیاری از شاگردان شان در جبهه حاضر شده و تعدادی از شاگردان شان هم به خیل شهدا پیوستند.
⛔️ عجیب تر آنکه، وقتی استاد مصباح برای شاگردان شان تمرینات نظامی گذاشته بودند، آقای ملکیان تمارض میکرده و میگفته این آموزش ها غیر منطقی هستند😂😂 آیا برعکس وانمود کردن تاریخ آنهم برای تخریب استاد خود، بی اخلاقی نیست؟
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
زمون شاه صمیمیت بین مردم بیشتر بود چون تو صفهای مختلف# باهم خوش و بش میکردن
#طنز #زمون_شاه
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔴 سیلاب در ایران، کمک شهبانو به ونیز در ایتالیا‼️🙄
📌روزنامۀ «آیندگان» در صفحۀ اول خود گزارشی از سیل مرگبار در لاریجان و تبریز با تیتر «دهکدۀ لاریجان را آب برد و ۱۲ تن غرق شدند» منتشر کرده.
🔺همزمان در همان صفحۀ به «هدیۀ علیاحضرت شهبانو برای نجات ونیز» از خطر غرقشدن اشاره شده...😐
🗞 روزنامۀ آیندگان، ۸ خرداد ۱۳۵۰
🆔 @darseenghelab
39.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 مناظره جنجالی خضریان و زیدآبادی با موضوع مجلس
🔺مناظره با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس، میان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس و احمد زیدآبادی فعال اصلاحطلب بود.
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
❇️ حمایت ویژه حمید رسایی
از دکتر قاسم روانبخش؛
کانال دکتر روانبخش (سرلیست اصولگرایان در انتخابات مجلس) را دنبال کنید👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💥 دانشگاه شنیع شریف و برجسته کردن طاهره قره العین، مادر بهائیان و فاحشگان تاریخ معاصر
🔹 برجسته سازی قره العین در حالی است که او به اباحه گری مشهور بوده و ضمن ارتباط با مردان مختلف، حتی به همخوابگی با افراد مختلفی مانند محمدعلی بارفروشی نیز رسید.(1)
🔻وی در سخنرانی تاریخی خود در بدشت، مردان را به فحشا و اشتراک گذاشتن همسرانشان توصیه کرده و میگوید: «زحمت بیهوده بر خویش روا ندارید و زنان خود را مضاجعت طریق مشارکت بسپارید.»(2)
💥 دانشگاه شنیع، همان جایی است که با اعزام دانشجویان مختلف به مکتب شیگاگو، فنون استثمار و نابودی مردم ایران را بنام علم اقتصاد وارد کشور کرده و نقش جدی ای در مشکلات اقتصادی مردم دارد.
⛔️ پررویی نجومی این دانشگاه به حدی رسیده است که پس از به ثمر رساندن پروژه های استعماری خود در رشته اقتصاد، حالا به حوزههای هویتی و تاریخی ورود کرده و لابد در نشست های بعدی به سراغ پری بلنده و حتی فاحشگان شهرنو خواهد رفت!!
(1)نبیل زرندی، تاریخ، ص ۲۳۷. و میرزا جانی کاشانی، نقطه الکاف، ص ۱۵۴.
(2)افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، ص ۹۵.
#بچههای_شیکاگو #نئولیبرالیسم
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا جشنهای ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی باعث رونق چشمگیر صنعت گردشگری ایران شد و ده برابر هزینه جشن، در سال بعد درآمد توریستی ایجاد کرد؟
#شایعات_پهلوی
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر شهریار زرشناس: یک افسانه ای از پیش از انقلاب نقل میکنند که #هویدا سیزده سال قیمت خودکار بیک را ثابت نگه داشت!
🏠 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🎥 نگاهی نقادانه به مستند و شخصیت پرویز ثابتی
💬مستند پرویز ثابتی که چندی پیش از شبکۀ تعطیل شدۀ منوتو منتشر شد، دنبال تطهیر ساواک و شخصیت مخوف و جنایتکار ثابتی بود، در این مطلب نگاهی نقادانه به شخصیت پرویز ثابتی و مستند پرویز ثابتی خواهیم کرد.
🔗ادامه مطلب
@FarajNezhad110
@darseenghelab
انقلاب در کتب
🔸 معرفی تعدادی از کتب اندیشکده راهبردی سعداء که توسط #نشر_معارف به چاپ رسیده است
🌐 جهت دریافت کتب به فروشگاه اینترنتی سعداء به آدرس زیر مراجعه فرمایید👇
Www.soada.ir/shop
🆔 @soada_ir
🆔 @darseenghelab