eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تو «حُلومُ الْأَطفال» هستی شیخ❗️ 🔹 پیامی تحت عنوان «انا النذير العريان» منتسب به آقای محمود امجد در حال دست به دست شدن است. متن پیام عبارتست از: «به حول و قوه حضرت حق، بنا دارم در تأسی به حضرت ختمی مرتبت (ص) شفاف و عریان به جهاد اکبر، "احقاق حق و ابطال باطل،" قیام کنم! علیه این حوزه فاسد و مفسد و همه عمامه به سرهای بی دین و وجدان خواهم شورید. هر چه بادا باد! زنده باد دوست مرگ بر هر چه غير "هو" است» 🖋 باتوجه به گذشت بیش از 13ساعت از صدور این پیام و شدت توجه کاربران عرب زبان بویژه جریان وهابیت به آن و عدم انتشار تکذیبیه، ظاهرا این پیام را آقای امجد صادرکرده است. 🔅 آقای امجد! امیرالمومنین خطاب به امثال شما می فرماید «يا اَشْباهَ الرِّجالِ وَلا رِجالَ، حُلُومُ الاَْطْفالِ» یعنی اى نامردان مردنما و دارندگان رؤیاهاى ! اربابان تو از جنگ با نظام شیعی ایران می‌ترسند، شمای کودک صفت را چه به جهاد. 🔻خاطرم هست که 20سال پیش وقتی آقای امجد وارد مدرسه ماشدند این شعر را می‌خواندند«من خرم خر حیدر، اگه نداری باور، می‌کنم برات عرعر، عرعرعرعرعر...» ظاهرا همان عرعرها ادامه دارد اما این‌بار برای ملکه و نه برای حیدر❗️ 🆔 @darseenghelab
🔹 این روزهای آخری حال چندان خوشی نداشت و حسابی نحیف و ناتوان شده بود. با نگاهی نگران به سمت تلفن خیز برداشت؛ شماره را که گرفت، آقا مجتبی بی‌درنگ پاسخ داد. 🔻 چه مسئله‌ای، ذهن فیلسوف بزرگ و فقیه مجاهد را در این لحظه‌های سخت به خود مشغول کرده بود؟ صدای آرام و بیمار پدر از آن سوی تلفن به گوشش رسید که می‌گفت یکی از کارمندان مؤسسه مراجعه کرده بود و گرفتاری سخت مالی داشت، مشکلش را پیگیری کردید؟ 📎تصویر مربوط به بیماری چشم استاد در سال‌های پیش است. 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec80814.mp3
205.7K
« من خاک کف پای سگ کوی هرآنم او خاک کف پای سگ کوی تو باشد » « یا حسین یا حسین » تک بیتی که علامه مصباح در این روزهای آخر مکررا با حالت بکاء زیر لب زمزمه می کرد قطعه ای از مداحی جناب در مراسم با پیکر علامه و این خضوع مقابل اهل بیت ریشه و رمز و‌راز بزرگی ایشان و شباهت ارتحال ایشان به حضرت زهرا شد و این پاسخ کسانی است که میگویند : چرا این تشبیه را بیان کردید؟ 🔥 حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 فیلمی دیده نشده از ارادت استاد مصباح به مجتهد عربستانی 🔹 محمدعلی العَمری، مجتهد شیعه، شخصیت اول شیعیان مدینه و امام مسجد شیعیان این شهر بود. وی وکیل مراجعی چون آیات عظام اصفهانی، حکیم، میلانی، خویی و سیستانی بود. 🔻 وی ۴۵ سال از عمرش را در زندان‌های سپری کرد و در بهمن ۱۳۸۹ همزمان با اربعین حسینی درگذشت. آیت الله مصباح خضوع زیادی در برابر این فقیه مجاهد داشت. 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بخشی از مناظره آیت الله مصباح با احسان طبری 🔻 احسان طبری از اصلی‌ترین ایدئولوگ‌های در ایران و جهان بود و کسی جرات مواجهه با ایشان را نداشت. 🖋 استاد مصباح عمل کننده واقعی به شعار انقلابیِ بود. ایشان قبل از انقلاب و اوایل انقلاب با کمونیست‌ها مبارزه علمی کرد و جریان ایدئولوژیک آنان را از بین بردند. از دوم خرداد به بعد هم با جریان غرب‌گرای لیبرال مبارزه کرد. 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 انتقاد ازمسؤلین در بیان استاد مصباح 🎙آیت الله مصباح یزدی: همه ما مسولیم و باید مچ خائنین را بگیریم تا فسادشان دامن نظام را نگیرد. انتقاد کردن از افراد، تضعیف انقلاب نیست تقویت نظام است. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🚨 ظلم بزرگ به آیت الله مصباح 🎙بخشی از سخنان استاد پناهیان درباره آیت الله مصباح یزدی 🔻 علامه مصباح می‌فرماید: «عرصۀ فرهنگ، جای است. جواب شبهات را نمی‌توان با گلوله داد؛ جواب فکر را باید با فکر داد.» شاید بشود عمر ایشان را در همین عبارت خلاصه کرد. 🔹 ایشان می‌فرماید: «پیشرفت علم در گرو تضارب آراء و نقد و بررسی به دور از تعصب است.» اتفاقاً فضای علمی مؤسسۀ امام‌خمینی که ایشان تأسیس کردند، همین‌گونه است. 🔻 برعکسِ تبلیغاتی که علیه ایشان می‌شود که می‌خواهند ایشان را فردی متعصّب و متصلّب نشان دهند، در مؤسسۀ ایشان آخرین حرف‌های الحادی و آخرین حرف‌های بی‌دینی در موضوعات مختلف را، از متخصّصین همان رشته‌ها می‌شنوید. 🔻 شهید مطهری آرزو داشت که مثلاً برای مباحثه دربارۀ مارکسیسم، یک فرد مارکسیست را بیاوریم تا مارکسیسم را به ما توضیح بدهد و ما نقدش کنیم، این آرزو را علامه مصباح به صورت ایده‌آل در موسسۀ خودشان محقق کردند. 🔵 خود ایشان در اوائل طلبگی زبان فرانسه یاد گرفتند و به زبان‌های دیگری هم تسلط دارند و شاگردان‌شان را به یادگیری زبان خارجی وادار می‌کنند. ♨️ ظلم بزرگ به علامه مصباح این بود که از ایشان چهره‌ای متعصب و غیرواقع‌بین به جامعه ارائه دادند، درحالی‌که واقعیت درست برعکس این است. 🔻 مثلاً دیدگاه‌ ایشان در مسائل اجتماعی زنان، این است: «سیاستمداران باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اگر کاری از زنان، بهتر برمی‌آید یا مربوط به زنان است توسط خودِ آنها انجام شود. ولی متأسفانه تصمیم صحیح و تقسیم مبتنی بر نیاز در این زمینه صورت نمی‌گیرد.» 👤علیرضا پناهیان؛ ۹۸.۱۱.۲۶ Panahian.ir/post/6619
🔹 مردی از نسل صحابه امام 🔻 آقایان جنتی، یزدی و مصباح یزدی سه صحابی امام، عمار رهبری و مبغوض استعمار و نوچه های داخلی اش بودند. این سه ابرمرد مجاهد هرگز از چیزی نترسیدند. 🔹 با ارتحال آقایان یزدی و مصباح یزدی، حالا تنها آیت الله جنتی باقی مانده که حکم الماس و دُرّ گرانبهایی را دارد. مجتهدی که ۴۰ روز روزه نذر می‌کند تا پسر مفسدش دستگیر و اعدام شود. نوه اش را برای شهادت تربیت می‌کند و شهادت آصفش را جشن می‌گیرد👌 💠 تنها آیت الله جنتی در اوج پیری و تنهائی با طیف مخوف هاشمی درگیر شده و در نمازجمعه وی را از «گردن کلفتی» علیه نظام پرهیز می‌دهد. 🔵 پرونده جنتی مانند یزدی و مصباح یزدی پاک است. او تنها به انجام وظیفه در برابر ولایت فکر میکند و هرگز از بازار شبهات و تمسخرها و جوک ها علیه خود خم به ابرو نمی آورد. 🔵 فقط آیت الله جنتی است که می‌تواند قید جایگاه علمی خود (که در حد مرجعیت است) را بزند و در شورای نگهبان مقابل لیبرال‌ها و عمله‌هایشان بایستد و فحش بخورد. تنها جنتی می تواند جلوی و بایستد. 💠 جهت طول عمر باعزت آیت الله جنتی صلواتی ختم کنیم. 🆔 @darseenghelab
📌 انتشار دو یادداشت علامه مصباح و محور مقاومت و حضور پرقدرت آیت الله مصباح یزدی در آمریکای لاتین و همچنین یک در موضوع بازنمایی آیت الله مصباح در ویژه‌نامه روزنامه 🖋متن مصاحبه در ادامه تقدیم می‌شود👇
📌 گفت‌و‌گوی روزنامه قدس با آقای حسن محمدی درباره بازنمایی رسانه ای آیت الله مصباح یزدی (با حذف مقدمات) 🎙 سوال اول این است که ما با چه کسی طرف هستیم که اکنون می خواهیم از تصویر او در رسانه‌ها حرف بزنیم. فربه بودن امر سیاسی حول تصویر رسانه ای ایشان چه مسائلی را از نظر ما دور کرده است❓ 🔹 بله در وهله اول باید به علامه مصباح توجه داشت. تعبیر آیت الله جوادی آملی که ایشان را جامعِ علوم منقول و معقول خواندند یا تعابیری چون فقیه و فیلسوف و مدیرشایسته ای که رهبرمعظم انقلاب در خصوص ایشان به کار بردند، بسیار مهم‌اند. 🔰 بحث بعدی منش دائمی آیت الله مصباح است؛ ایشان هیچ گاه دعوت به خود نمی کردند بلکه به اسلام و انقلاب و ولایت دعوت می کردند. وقتی سوال می شد که چرا از خودتان دفاع نمی کنید، می فرمودند که این شبهات اساساً مطرح می شود تا نگذارند که ما کار کنیم و از کار اصلی‌مان، ما را غافل کنند؛ ایشان جمله‌ای می فرمودند که خیلی برای من جذابیت داشت و گیرا بود. ایشان فرمودند ما اگر تمام 24 ساعت‌مان را وقت کارهای واجب کنیم باز هم بخشی از کارهای واجب‌مان فوت خواهد شد بنابراین وقت را نباید صرف دفاع از خود یا امورحاشیه‌ای کرد. 🔻 از ویژگی‌های دیگر مرحوم استاد مصباح این است که مربی‌ بسیار برجسته‌ای بود. ایشان صرفا مدرس، استاد یا علامه نبودند بلکه از بزرگ تاریخ معاصر ما هستند. جریان لیبرالیسم در تاریخ معاصر توسطِ افرادی همچون ملکم خان اما به طور ویژه با تربیت نیروی محمدعلی فروغی نضج گرفت یا آقای تقی ارانی تئوریسین مارکسیسم شاگردان زیادی را در دوران رضاشاهی تربیت کرد که جریان چپ را بوجود آوردند. 🔻 علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) دو مربی بزرگ دیگر بودند که نسلی جریان‌ساز از خود برجای گذاشتند. در ادامه همین روند، کار بزرگی که علامه مصباح انجام داد این است که نسل عظیمی از شاگردان را تربیت کرد که توانستند در نشر مبانی دینی و در بقای نظام تاثیرجدی داشته باشند. بنابراین به جامعیت استاد، دین‌محور و مربی بزرگ بودن ایشان را باید لحاظ کرد. 🌐سوال2؛ جریانات مخالف آقای مصباح درصدد القای چه تصویری از ایشان هستند؟ بویژه در فضای مجازی علیه ایشان چه وضعیتی وجود دارد❓ 🎙 سوال: درباره آیت الله مصباح در فضای رسانه ای شبهات بسیار زیادی مطرح شده است. از رسانه‌های لندنی تا جریان نفاق داخل کشور و حتی برخی از دوستان سابقی که از استاد مصباح جدا شدند، همه را باید دید. اینها صحبت هایی داشته اند که سنخ شناسی این شبهات جالب و مهم است. بخشی از شبهات مطرح شده، در نقد مبانی استاد مصباح مطرح شده‌اند و برخی دیگر در بعد قرار می گیرند. 🔹 در بعد فکری عمدتاً اندیشه سیاسی ایشان مورد حمله واقع شده و گفته‌اند که ایشان با دموکراسی مخالف بوده و یا در موضوع جایگاه رای مردم در نظام سیاسی اسلام، نظرات متفاوتی با امام دارند که واقعاً اینطور نیست و نظرات علامه مصباح، همان نظرات امام است. ایشان برای نقش رای مردم در نظام سیاسی مقبولیت قائل است و همان حرف امام و بسیاری از فقهای دیگر را باور دارند. 🔻 اینکه ایشان را به انجمن حجتیه نسبت می دهند یا اختلافات‌شان با شهید بهشتی را برجسته می کنند که هر کدام در جایگاه خودش، پاسخ مقتضی دارد. علامه مصباح بیش از 10 سال با شهید بهشتی کار کردند و به شدت یکدیگر علاقه مند بودند. استاد مصباح توصیه اکید داشتند که هیچ گاه آیت الله بهشتی را تضعیف نکنید منتهی اختلاف سلیقه‌ مدیریتی که داشتند بویژه در خصوص آقای شریعتی نمود داشت 🔹 در نهایت با حفظ احترام، از مدرسه حقانی جدا شدند و موسسه «در راه حق» را به همراه بزرگانی مانند آیت الله استادی و آیت الله خرازی تاسیس کردند که اتفاقاً همین حرکت، پیدا کرد چون موسسه در راه حق منتهی به تاسیس موسسه امام خمینی(ره) و مبدا حرکت تشکیلاتی استاد مصباح شد و بعدها در قالب های متعددی مانند طرح ولایت و.. جوشید و منشاء خیرها و برکات فراوانی شد. 🔻از دیگر مسائلی که قابل طرح است و در روزگار پس از وفات ایشان به آن دامن می زنند، سوابق مبارزاتی ایشان است که اخیراً نیز در توییتی که منتسب به آقای کروبی، نقل شده بود. ما 8 جلد کتاب داریم که شامل بیانیه های جامعه مدرسین هست که به وضوح و مستند آنجا بیان شده است که آیت الله مصباح پس از آیت الله خلخالی بیشترین تعداد امضاهای جامعه مدرسین را در دوران رژیم پهلوی داشته است. مبارزات ایشان در قالب نشریه که کمک کار حضرت آیت الله مکارم و دیگر دوستان بودند، ادامه داشته است تا اینکه ایشان به طور مستقل نشریه انتقام را منتشر می کنند. ایشان در هیئت یازده نفره موسسین جامعه مدرسین بوده اند و با آقای شهید بهشتی و دیگران هیئت تدوین حکومت اسلامی را داشته اند و در مبارزه جدی بوده اند. ادامه در👇👇
ادامه از بالا☝️ 🔹استاد مصباح حواس‌شان نسبت به برخی دیگر از مبارزان، جمع‌تر بود و تا جایی که از اسلامی بودن حرکتی مطمئن نمی‌شدند، حمایت نمی‌کردند. ایشان بعضا در مواجهه با حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی یا برخی دیگر از مبارزان به این عنایت داشته اند که مثلا حمایت از سازمان مجاهدین با اینکه آن زمان هنوز ماهیت‌شان کامل آشکار نشده بود، نباید انجام بشود. آقای مصباح چون مبانی فکری این‌ها را مورد مداقه قرار داده بود چنین چیزی را نمی‌پذیرفت. بعدها مشخص شد که مرحوم امام نیز چنین نظری داشته است و منتقد سازمان مجاهدین بودند. 🔻 بعضاً مسئله دفاع مقدس و حضور و عدم حضور ایشان و شاگردانشان مطرح می شود که پاسخ مشخص است هم خودِ آیت الله و هم پسرشان علی در دفاع مقدس حضور داشتند و شهید ردانی پور، شهید میثمی و جمعی که تعدادشان بیست نفر می شود از شاگردانشان در دفاع مقدس شهید می شوند. این در حالی است که اعضای آن موسسه در آن دوران شاید در حدود 200-300 نفر بیشتر نبوده است. 🎙سوال اساسی ما اینه که برای بازنمایی درست از آیت الله مصباح و اصلاح روند گذشته، باید چه کنیم❓ 🔻 مساله ما شخصِ آیت الله مصباح نیست چرا که خودایشان هم دنبال مطرح کردن خودش نبود. ایشان خودشان را فدایی ولایت می دانستند و چیزی برای خود نمی‌خواستند، ما پس از وفات ایشان نیز همین رویه را باید ادامه دهیم؛ یعنی از وفات ایشان نیز در همان مسیری که خودشان می خواستند یعنی ولایت مداری و دفاع از اسلام و انقلاب و تمدن سازی باید استفاده کرد. 🔹ما باید تغییرات اساسی در شیوه بازنمایی تصویر آیت الله مصباح دررسانه داشته باشیم. مسئله اصلی دو نکته است؛ اول اینکه باید در درجه اول جامعیت آیت الله مصباح را تصویرسازی کنیم تا مردم با ابعاد متنوع شخصیتی ایشان آشنا شوند. نکته دوم اینست که به ابعادی از شخصیت ایشان توجه کنیم که در ، بصیرت افزایی و موثرتر هستند. 💠 استاد مصباح در ، کار تشکیلاتی و مدیریت بسیار شاخص بودند و باید این مولفه را برای تشکیلات‌های انقلابی و ان شاءالله دولتِ جوان انقلابی بعدی تبیین کنیم و الگوی آنرا استخراج کنیم تا از این تجارب استفاده کنند. 🔻 اهتمام ایشان به مباحث زیربنایی و فکری که در طرح هایی چون طرح ولایت و موارد مشابه دنبال می شود را باید الگوسازی کرد. نباید نیروهایمان را صرفاً با مباحثی چون جریان شناسی و بحث‌های سیاسی و احزاب و جنگ رسانه‌ای سرگرم کنیم. فکر باید اصلاح و عمیق شود. بحث های مبنایی معرفت شناسی و مباحثی چون فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، فلسفه حقوق و انسان شناسی باید برای فعالین فرهنگی حل بشود. 🔹 مسئله دیگر، رویکرد بین المللی و دعوت به اسلام و انقلاب در مجامع جهانی است. ایشان سفرهای متعدد تبلیغی به کشورهای مختلف داشتند و از اسپانیا و مکزیک و شیلی گرفته تا برزیل و هند. این چهره باید برجسته شود تا یاد بگیریم که از دعوت به اسلام نباید دست برداریم. ، اصلی بود که اوایل انقلاب مطرح بود منتهی بعداً به محاق رفت. این از راه فرهنگی و ادامه دادن مسیری که آیت الله مصباح در آن قدم برداشته بود مقدور است. 💠 مسئله بعدی، مسئله مقاومت و محور مقاومت بود که علاقه شدیدی نیز ایشان به سردار سلیمانی داشت و این رابطه و علقه با شیخ حسن نصرالله، شیخ عیسی قاسم، شیخ زکزاکی و خانواده شهدای مقاومت نیز بود. 🎙 در پایان اگر نکته خاصی مدنظرتان هست بفرمایید. 💠 نکته پایانی این است که ما42سال پس از انقلاب، حالا از مرحله امام عبور کرده‌ایم از صحابه نزدیک امام و کسانی چون آیت الله یزدی و آیت الله مصباح و آیت الله جنتی که از مهم ترین صحابه حضرت امام (ره) بودند الآن فقط یک نفر مانده است. بنابراین ما تقریبا از دوران صحابه عبور کردیم و داریم وارد مرحله می‌شویم. 🔻در روند عبور از صحابه و ورود به تابعین اگر در روایت از امام و شاخص‌های خللی وارد شود و بواسطه انقطاع نسلی، مبانی انقلاب به نسل جدید یا باصطلاح به تابعین سریان پیدا نکند؛ وقایع صدر اسلام تکرار می شود؛ در اینصورت ضرر کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی خواهیم خورد. آیت الله مصباح حلقه وصل بین نسل صحابی اول انقلاب به نسل جدید بود و حالا باید مراقب باشیم این خط توسط جریان تحریف قطع نشود؛ مسیر استاد مصباح در متصل کردن امت به امام باید استمرار پیدا کند.
🔴آزمایش‎های هولناک آمریکا بر روی مردم جهان 📌 نگاهی به جنايات بيوتروريستی آمريكا که بیشتر آنها را در قالب روش‌های درمانی و برای تحقیق، روی مردم و کشورهای مختلف آزمایش کرده است. ✍️بیداری ملت @bidariymelat
🔹 از فضل پدربزرگ تو را چه حاصل❗️ و 🔹 مدت طولانی‌ای است که در محافل جریان موسوم به اصلاحات از کاندیداتوری آقای سیدحسن مصطفوی حمایت می‌شود. قرار نبود به این زودی‌ها از او رونمایی شود اما علاقه به دیده شدن، پای سید حسن را هم به مجادلات سیاسی بازخواهد کرد. 🔹دو نکته اساسی در این ماجرا وجود دارد: 🔻 سید حسن فاقد اولین شرایط ریاست جمهوری هستند و در مسؤلیت‌های قبلی خود نیز علی‌رغم دریافت بودجه‌های بسیار سنگین، خروجی در خورتوجهی نداشته‌اند. 🔻 لقب "خمینی" فقط خاص امام راحل بود و در زمان حیات ایشان، دو فرزند خلف ذکورشان هم با شایستگی ملقب به این لقب شدند اما حسن آقا با اینکه نام خانوادگی‌اش در شناسنامه مصطفوی است به چه حقی از این لقب استفاده می‌کند؟ (حتی دختر مکرمه امام، یعنی دکتر زهرا مصطفوی از عنوان خمینی استفاده نمیکند) 💠آیا استفاده از لقب «خمینی» و سوء استفاده از نام مبارک امام خمینی(ره) جرم نیست؟ چرا از امام سوء استفاده سیاسی می‌کنند❓ 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
📌 خبرگزاری #نارسا.. 🔹 اینکه خبرگزاری رسا چرا در ایام رحلت امام خمینی(ره) به سراغ مخالفان و بعضا دشم
🚨 رسا را نارسا می خواهند❗️ 🔵 عملکرد خبرگزاری رسا بویژه در ایتا مایه خوشبینی و رضایت مخاطبان شده است اما دسته گل جدیدشان حاشیه هایی ایجاد کرد. 🔵 رسا از سخنرانی مفصل آیت الله کعبی که به موضوعات مفصلی از جمله نقد جریان نفوذ پرداخته بود، یک تیتر کاملا جهت داری را انتخاب کرده و طلاب انقلابی را کوبیده است! آقایان، قرار بود خط مقدم حوزه انقلابی باشید اما تیربار را طرف طلاب انقلابی گرفته اید. 💠 چنین حرکتهای مشکوکی، بسترساز بدبینی هستند. بنظرم تقصیر نیروی سابق 19دی نیست، مقصر کسانی هستند که رسا را می خواهند. 🆔 @darseenghelab
💥رضاشاه و حقوق زنان💤 به مناسبت سالروز 1️⃣ رضاشاه حقوق اولیه زنان در انتخاب همسر را به رسمیت نمی شناخت و برای دختران خود (اشرف و شمس) ازدواج اجباری انجام داد. ازدواجی که بدلیل نفرت اشرف از شوهر تحمیلی اش، به انحراف شدید اخلاقی وی و هرزگی اش تا پایان عمر انجامید. 2️⃣ پیش از سلطنت رضاخان، انجمن‌های متعددی با هدف پیگیری حقوق زنان تأسیس شدند. انجمن هایی مانند حریت نسوان، مجمع انقلابی نسوان، جمعیت پیک سعادت نسوان، جمعیت نسوان وطنخواه و.. انجمن‌های زنان، نشریات متعددی مانند زبان زنان، دانش، شکوفه، پیک سعادت نسوان، نامه بانوان، عالم نسوان، جهان زنان، پیک سعادت نسوان، نسوان وطنخواه، دختران ایران و.. را منتشر می‌کردند که همگی توسط رضاشاه تعطیل شدند. رضاشاه نابود کننده تمام جنبش‌های طرفدار حقوق زن بود که در پی مشروطه متولد شده بودند. 3️⃣ رضاشاه برای زير سؤال‌بردن نظام ارزشهاي سنتي و اسلامي جامعه و ايجاد شباهت بين جامعه ايراني و غربي، اقداماتی مانند کشف حجاب را سامان داد که ارتباط آن با حقوق زن مشخص نیست. واقعا" اگر خود زنان تصمیم‌گیرنده بودند، اولویت را به حق رأی و حق مشارکت آزادانه سیاسی می دادند یا به کشف حجاب؟ 4️⃣ رضاشاه بیسواد، از حقوق زنان، تنها تقلید از غرب و برهنه کردن زنان را می‌فهمید؛ به همین دلیل روز را «روز آزادی بانوان» نامیدند یعنی اگر زنی بیسواد و تحت حکومت دیکتاتوری اما برهنه باشد آزاد است اما اگر باسواد و در حکومت مردمسالار باشد، آزاد نیست❗️ 5️⃣ اقدامات ظاهری رضاشاه در حوزه زنان، صرفا" از طریق وابستگان به خاندان انجام میشد و با هر سازمان و جمعيت زنانه‌ مستقلی بشدت مقابله میشد. این یعنی زنان تنها در صورتی حقوق دارند که ما بالای سرشان باشیم! 6️⃣ بسیاری از زنان ایران در دوره رضاشاه تنها به دلیل داشتن چادر و روسری، توسط ماموران رضاشاه کتک خوردند و مجبور شدند تا خروج او از کشور، از خانه خارج نشوند. رضاشاه، ایران را به زندان بزرگی برای زنان تبدیل کرد. 7️⃣ در دوران حکومت رضاشاه، زنان نیز مانند مردان از حقوق سیاسی خود در مشارکت آزادانه محروم بودند و هیچ انتخاباتی از دستکاری رضاشاه مصون نبود(اسناد رسمی ساواک) 8️⃣ رضاشاه 5 همسر داشت که برخی از آنان صیغه‌ای بودند. هرزگی‌های دوران جوانی وی هم بماند تکه پراکنان، توجیه بفرمایند! 🆔 @darseenghelab
724156.pdf
1.42M
🔺 مناظره خصوصی آیت‌الله مصباح یزدی (ره) و دکتر عبدالکریم سروش 👈 زمان مناظره: اواخر دهه ۱۳۶۰ 🔻 موضوع مناظره «ارتباط میان طبیعیات و فلسفه» دکتر سروش در مقام اثبات نظریه خویش، چندان موفق نیست و آیت الله مصباح قضاوت را به شنوندگان موکول می‌کند. 🆔 @darseenghelab
جنگ با های آمریکا ⛔️ نباید ما فراموش کنیم که در جنگ با امریکا هستیم. ما در جنگ با امریکا و تفاله‌های امریکا [هستیم‌]، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الآن هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایی کنید و به معرفی کنید. 📗 صحیفه امام خمینی، ج 15، ص 29 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شکنجه دانشجوی شیعه در همسایگی دانشگاه هاروارد 👈 سرنوشت شیعه‌ای که ۷/۵ سال زیر شکنجه امریکایی‌ها مقاومت کرد. 1⃣ علی اسکات ویتکوویچ، استاد سابق دانشگاه هاروارد و استادیار دانشکده نظامی امریکا، فقط به جرم انتخاب اسلام و تشیع، زندانی گردید و ۷ سال زیر شکنجه رژیم امریکا آزار دید. 2⃣ او می‌گوید: اگر یاد امام زمان و نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) نبود، شاید در همان زندان، مرده بودم. 3⃣ در پی تظاهرات مردم جهت آزادی بی‌گناهان، آزاد گردید و از امریکا اخراج شد؛ به کشور چک رفت و در نهایت به ایران پناهنده شد. ↕️ کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir
⛔️⚠️ تصویر دلخراش عکس یادگاری سرباز آمریکایی در حال پاره کردن شکم یک اسیر ویتنامی 🚨 آمریکاپرستان خائن، چنین آرزویی برای ایران دارند.. 🆔 @darseenghelab
کتاب روایت های ناروا اثر تاریخنگار امام، سید حمید روحانی وجمعی از نویسندگان 🔻در این کتاب موارد زیادی از تمرد هاشمی از امام و رهبری خلاف گویی های هاشمی الگوپذیری هاشمی از نهضت آزادی نقض مشهورات انقلاب بهتان به علامه مصباح خاطرات مبهم و ادعاهای بی دلیل کاشت بذرهای اشرافیت تمایل به مذاکره با آمریکا خودنمایی و خودستایی شدید نامحرم دانستن مردم پدرخواندگی تجدیدنظرطلبان اندیشه های لیبرالیستی و... توسط را می خوانید. 🔻 یادمان نمیرود که آقای هاشمی درباره علامه مصباح هم خلاف گویی کردند و گفتند ایشان اعلامیه ای درباره انقلاب آوردن پیش آقای مصباح اما او امضا نکرد و آیت الله خامنه ای هم 10 سال با استاد مصباح قهر کرد. ️بنابراین آقای مصباح نه تنها مخالف انقلاب بود بلکه با شخص رهبری هم فاصله داشت😳 🖋 واقعا این هاشمی قابل دفاع است؟ الهم انا نعلم منه کثیرا❗️
🚨ترامپ در کانال خود در تلگرام : من دستور ترور قاسم سلیمانی را ندادم ، دستور ترور را اسرائیل صادر کرد 🚀 پس چی شد اون بلدم بلدم هات؟ ان شاءالله بزودی، اسرائیل هم تو جهنم بهت ملحق میشه 🆔 @darseenghelab
🔆 نکاتی ضروری درباره مدرسه انقلاب 1. این کانال هیچ ارتباطی با مجموعه مدرسه انقلاب و نمایشگاههایی با همین عنوان ندارد. 2. آقای محمدی ادمین این کانال بر اساس دغدغه شخصی و تشویق دوستان و اساتید، کانال را تاسیس و پیش می برد بنابراین مدرسه انقلاب، شخصی و بدون هیچ وابستگی به موسسه امام یا نهادهای دیگر است. 3.مشی کانال، تمرکز بر جنگ رسانه ای در حوزه تاریخ بوده و ما بطور خاص بر مقابله با تطهیرپهلوی و پاسخ به شبهات انقلاب فعالیت میکنیم بنابراین در غالب اوقات وارد تحلیل مسائل سیاسی نمی شویم. 4. انتقادات ما از نهادهای و مانند مراکز انقلابی تاریخنگاری، سپاه، بسیج، هیات فاطمیون و خبرگزاری رسا قطعا جهت اصلاح رویه ها و قوی تر شدن این مراکز بوده است. 🔻 نکته پایانی اینکه، بنده هیچ وابستگی به احزاب و گروهها اعم از جبهه پایداری و جریانات عدالتخواه ندارم اما وقتی می بینم که ها و برخی غافل متمرکز بر تخریب جریانات انقلابی در قم و حوزه هستند، سکوت را جایز نمی بینم؛ همه موظفیم با جریان مقابله و دوستان را آگاه کنیم 🆔 @darseenghelab
💠 چرا آیت الله مصباح در اسلام را مطرح کرد❓ با علامه 🔆 کیهان: انگیزه حضرتعالی از اینکه بحث خشونت را در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه طرح کردید، چه بوده؟ آیا موضوع خاصی در جامعه مطرح بوده که شما را واداشته این بحث را مطرح کنید؟ و آیا نظر شما و بحث شما ناظر است به اعمال هر نوع خشونت یا نه؟ 🎙 علامه مصباح: اینکه چرا بنده چنین مباحثی را مطرح کردم، به خاطر همین احساس و تشخیصی است که دارم؛ البته تشخیص هر کس برای خودش حجت است. اصراری ندارم که تشخیص دیگران با تشخیص بنده منطبق باشد. بنده تشخیصم این است که یکی از سیاست‌های راهبردی استعمار در دوران بعد از انقلاب، عوض کردن فرهنگ ارزشی ماست 🚨 این‌ها بخصوص در مسائل اجتماعی بر روی مفهوم کار می‌کنند؛ از یک طرف «آزادی» را به طور مطلق به عنوان ارزش مطرح می‌کنند که هر نوع جلوگیری که بخواهد دولت اسلامی و مسلمان‌ها از فساد بکنند، بگویند این خلاف آزادی و محکوم است تا راه باز بشود برای نفوذ دیگران؛ و در مقابل آن، جنبه سلبی‌اش «خشونت» که جلوگیری می‌کند از نفوذ دیگران و اجرای برنامه‌های سلطه‌جویانه آن‌ها. 🔻 برای اینکه این مانع را از سر راهشان بردارند، خشونت را به عنوان ضد ارزش معرفی می‌کنند. این دو تا دو روی یک سکه هستند؛ مطرح کردن آزادی به عنوان ارزش مطلق و مطرح کردن خشونت به عنوان ضد ارزش مطلق. هر دوی این‌ها در جهت تحقق هدف‌های مستکبرین و سلطه‌جویان است. 🔵 تصور بنده این است و می‌بینم که آن‌ها در اجرای این برنامه شیطانی خود متاسفانه توفیقاتی به دست آورده‌اند و کسانی در داخل کشور ما به یکی از این دو دلیلی که گفتم (یا به خاطر اینکه باور کرده‌اند تبلیغات آن‌ها را، یا عامل و مزدور آن‌ها هستند) همان مشی را دارند. بنده به عنوان یک کسی که آشنایی با دین دارم وظیفه خودم می‌دانم که اگر این‌ها را نگویم مشمول لعن الهی خواهم بود. این بزرگترین گناهش است که یک عالم ممکن است مرتکب شود. حالا دیگران این تشخیص را دارند یا ندارند، هر کسی مسئول تشخیص خودش است. 🔻 انگیزه بنده این بود و به همین دلیل هم روی کلمه «آزادی» و روی کلمه «خشونت» تکیه می‌کنم. خیلی دوستان گفته‌اند که تو چه اصراری داری که لفظ خشونت را به کار ببری، به جای آن از واژه «قاطعیت» استفاده کن، چیزهای دیگری بگو. در پاسخ گفتم من تاکید به خاطر همان دو مفهومی است که دشمنان رویش کار می‌کنند. 🔵 این‌طور مطرح می‌کنند که شما دارید خشونت را در جامعه تئوریزه می‌کنید و این مساله به نوعی در جامعه مطرح می‌شود که دیگران از آن استفاده کنند❓ 🎙 علامه مصباح: بله اگر تئوریزه کردن خشونت به معنای آن است که موارد مجاز خشونت در اسلام بیان شود ما به این کار افتخار می‌کنیم. تئوریسین آن هم خداست و پیغمبر و ائمه معصومین هستند و ما مبین آن تئوری هستیم. اگر می‌گویند نه ما خشونتی را تئوریزه می‌کنیم که در اسلام مجاز نیست، این کذب محض است و نبرأ إلی الله از اینکه به خدا و پیغمبر چیزی را نیست بدهیم که آن‌ها نگفته باشند. 📜کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸ 🆔 @darseenghelab
🎖 گوشواره‌های با اندکی سیاهی 🔹 قمرالملوک وزیری خواننده مشهور دوران رضاشاه است. وی روزی در خانه امیراحمدی مشهور به که جنایات وحشتناکی علیه عشایر لر انجام داده بود، آواز خواند و امیراحمدی به او یک گوشواره طلا داد. داستان را از زبان خود قمرالملوک بخوانید: 💠« امیراحمدی آقا خان امیرلشگر غرب که از افسران رضاخان بود موقعی که لرستان را فتح کرد، من و مرتضی خان را به خانه اش دعوت کرد و تمام درباریان و بزرگان وقت را. پس از آن که خواندم و گل به سرم ریختند امیرلشگر[امیراحمدی] مرا خواند، دستم را بوسید و پیش خود نشاند و روکرد به پیشخدمت ها و گفت بروید خورجینی را که از لرستان آورده ام بیاورید. 🔻 خورجین را که آوردند دست کرد و یک جفت از آن در آورد و اولی را گوش من کرد و دومی را نتوانست و آن را در دست من گذاشت. موقعی که آمدم نشستم دیدم تکه ای و نرم به انتهای گوشواره آویزان است و فهمیدم آن را از غارت آورده اند و قسمتی از نرمه گوش به آن آویزان است. 💠 فوراً آن یکی را هم درآوردم و همان شبانه آن را بردم پیش حاج ابوالحسن لاله جواهرفروش، چهارراه استانبول، و قیمت آن را بخشیدم 📗 آوای مهر، یادواره قمرالملوک وزیری ۱۳۷۳ص۲۳۸. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab