eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻کوروش، وسیله کاسبی و دغل‌بازی برخی شده یکی فروشگاه میزنه به اسم کوروش یکی موبایل قالب میکنه به اسمش و آخرش فرار می‌کنه یکی هم باستان گرایی الحادی راه میندازه به اسم کوروشی که میگه پیامبره!! میشه دست از سر کوروش بردارید؟ دلم سوخت براش 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
در کشتارگاه پهلوی، قصاب های زیادی کار می‌کردند از جمله: قصاب لر (سپهبد امیراحمدی قاتل لرها) البرز قصاب (سرتیپ البرز قاتل بلوچ‌ها) قصاب تهران (سپهبد اویسی قاتل تهرانی‌ها) خود رضاشاه هم که بقول چارلز آمریکایی، در مرز توحش بود. اونوقت، میگن از خدمات این کشتارگاه چرا چیزی نمیگید😳 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
گروه تاریخ و ایران شناسی دانشگاه اصفهان با همکاری موسسه رسانه ای ارزشبان و گروه مجازی ایتایی محفل تا
🔹 دیروز در سالن کنفرانس دانشگاه اصفهان نکات زیر را عرض کردم که شاید برای دوستان کانال هم مفید باشند: 1. آیا رشته تاریخ (شامل بر گروه های تاریخ، کتابخانه‌های تخصصی، مقالات و پایان نامه های علمی و..) بر رسانه تاثیر می‌گذارند یا بعکس؟ بنظر میرسد که رابطه بین فضای آکادمیک و فضای رسانه یا کاملا قطع است و یا برعکس است یعنی این رسانه است که بر اذهان دانشجویان و محیط علمی تاثیر میگذارد. این روند در دوران جنگ شناختی تشدید شده است. 2. اگر مراد از جنگ شناختی تاثیرگذاری بر عمیق ترین لایه های ذهن است، طبعا علم تاریخ یکی از بهترین بسترها برای تحقق جنگ شناختی است زیرا علاوه بر تامین علم به قواعد کلی حاکم بر گذشته و حال، با بُعدهای انگیزشی و الگوهای رفتاری نیز سروکار دارد. 3. بخش مهمی از جنگ شناختی در تاریخ با آشوب در حافظه اتفاق می افتد. آشوب در شرایطی است که انبوهی از اطلاعات تاریخی در رسانه‌ها ارائه گردد که فاقد نظام و کلیت و قاعده هستند. بنابراین ضمن توجه به به تهدیدها بایستی فرصت‌ها را بر اساس چارچوب نظری مشخصی احصاء کرد. 4. بر اساس نگاه تهدید محور به جنگ شناختی تاریخی، می توان یک مثلثی از تهدیدات ارائه کرد. باستان گرایی الحادی، غربگرایی (خودتحقیری) و بزک پهلوی سه ضلع این مثلث هستند. 5. برای عبور از نگاه تهدید محور به رویکرد فرصت محور بایستی الزامات زیر را رعایت کرد: الف: عبور از پیش فرض های پوزیتویستی مانند ارزش زدایی از تاریخ که امروزه حتی نظریات انتقادی در غرب هم به آن رسیده اند. ب: محوریت دادن به مردم در روایت های تاریخی که در متن نامه امام به استاد سید حمید روحانی نیز به این نکته تصریح شده است. ج: باور به قاعده مندی تاریخ و سیطره سنت های الهی بر آن (بخلاف نظریات برخی مکاتب انتقادی در نفی قاعده مندی تاریخ مانند نظرات ای اچ کار) د: درگیر شدن دانشگاه به پژوهش‌های مساله محور مانند فرصت‌های موجود در عمق تاریخی؛ مساله الگوهای تاثیرگذاری بر حافظه تاریخی؛ تطهیر پهلوی و ... ذ: بنظر میرسد که الگوی روایت تاریخ بر مبنای روایت قرآنی، بهترین الگوی برای روایت فرصت محور از تاریخ باشد؛ روایتی که تربیت و هدایت انسان را نشان گرفته و مبادی و روش و حتی تکنیک‌های خاصی دارد. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔹آخ آخ بی ادبی به استاااد ملکیان؟! استاد ملکیان مجسمه اخلاقه؛ چرا اهانت شده بهش❗️ 🔻 اتفاقا آقای ملکیان مجسمه بی اخلاقی و تردستی شیادانه است. ایشان دروغ‌های زیادی رو به دیگران نسبت داده اند که زشتی آن از یک واژه «خر» خیلی خیلی بیشتر است. 🔅 از جمله درباره آیت الله مصباح، دروغی را منتشر کردند که ایشان مخالف حضور شاگردان شان در جبهه بوده اند در حالیکه استاد مصباح، فرزندشان و بسیاری از شاگردان شان در جبهه حاضر شده و تعدادی از شاگردان شان هم به خیل شهدا پیوستند. ⛔️ عجیب تر آنکه، وقتی استاد مصباح برای شاگردان شان تمرینات نظامی گذاشته بودند، آقای ملکیان تمارض میکرده و میگفته این آموزش ها غیر منطقی هستند😂😂 آیا برعکس وانمود کردن تاریخ آنهم برای تخریب استاد خود، بی اخلاقی نیست؟ 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
زمون شاه صمیمیت بین مردم بیشتر بود چون تو صف‌های مختلف# باهم خوش و بش میکردن 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔴 سیلاب در ایران، کمک شهبانو به ونیز در ایتالیا‼️🙄 📌روزنامۀ «آیندگان» در صفحۀ اول خود گزارشی از سیل مرگبار در لاریجان و تبریز با تیتر «دهکدۀ لاریجان را آب برد و ۱۲ تن غرق شدند» منتشر کرده. 🔺هم‌زمان در همان صفحۀ به «هدیۀ علیاحضرت شهبانو برای نجات ونیز» از خطر غرق‌شدن اشاره شده...😐 🗞 روزنامۀ آیندگان، ۸ خرداد ۱۳۵۰ 🆔 @darseenghelab
39.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 مناظره جنجالی خضریان و زیدآبادی با موضوع مجلس 🔺مناظره با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس، میان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس و احمد زیدآبادی فعال اصلاح‌طلب بود. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
❇️ حمایت ویژه حمید رسایی از دکتر قاسم روانبخش؛ کانال دکتر روانبخش (سرلیست اصولگرایان در انتخابات مجلس) را دنبال کنید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💥 دانشگاه شنیع شریف و برجسته کردن طاهره قره العین، مادر بهائیان و فاحشگان تاریخ معاصر 🔹 برجسته سازی قره العین در حالی است که او به اباحه گری مشهور بوده و ضمن ارتباط با مردان مختلف، حتی به همخوابگی با افراد مختلفی مانند محمدعلی بارفروشی نیز رسید.(1) 🔻وی در سخنرانی تاریخی خود در بدشت، مردان را به فحشا و اشتراک گذاشتن همسرانشان توصیه کرده و می‌گوید: «زحمت بیهوده بر خویش روا ندارید و زنان خود را مضاجعت طریق مشارکت بسپارید.»(2) 💥 دانشگاه شنیع، همان جایی است که با اعزام دانشجویان مختلف به مکتب شیگاگو، فنون استثمار و نابودی مردم ایران را بنام علم اقتصاد وارد کشور کرده و نقش جدی ای در مشکلات اقتصادی مردم دارد. ⛔️ پررویی نجومی این دانشگاه به حدی رسیده است که پس از به ثمر رساندن پروژه های استعماری خود در رشته اقتصاد، حالا به حوزه‌های هویتی و تاریخی ورود کرده و لابد در نشست های بعدی به سراغ پری بلنده و حتی فاحشگان شهرنو خواهد رفت!! (1)نبیل زرندی، تاریخ، ص ۲۳۷. و میرزا جانی کاشانی، نقطه الکاف، ص ۱۵۴. (2)افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، ص ۹۵. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا جشنهای ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی باعث رونق چشمگیر صنعت گردشگری ایران شد و ده برابر هزینه جشن، در سال بعد درآمد توریستی ایجاد کرد؟ 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر شهریار زرشناس: یک افسانه ای از پیش از انقلاب نقل میکنند که سیزده سال قیمت خودکار بیک را ثابت نگه داشت! 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🎥 نگاهی نقادانه به مستند و شخصیت پرویز ثابتی 💬مستند پرویز ثابتی که چندی پیش از شبکۀ تعطیل شدۀ منوتو منتشر شد، دنبال تطهیر ساواک و شخصیت مخوف و جنایتکار ثابتی بود، در این مطلب نگاهی نقادانه به شخصیت پرویز ثابتی و مستند پرویز ثابتی خواهیم کرد. 🔗ادامه مطلب @FarajNezhad110 @darseenghelab
انقلاب در کتب 🔸 معرفی تعدادی از کتب اندیشکده راهبردی سعداء که توسط به چاپ رسیده است 🌐 جهت دریافت کتب به فروشگاه اینترنتی سعداء به آدرس زیر مراجعه فرمایید👇 Www.soada.ir/shop 🆔 @soada_ir 🆔 @darseenghelab
🛑لبیک به گلایه رهبری✋🤝 📢اولین کانال بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در ایتا🙋‍♂😍 🚷نمیخواد بری 70 جلد بخونی 😵‍💫‼️ خلاصه و مفید🤏 میخوای🔰🔰 📛 اینجا رو کلیک کن تا ببینی چه میگذشته داخل سفارت آمریکا☠😨 👇بزن رو لینک تااز دستش ندادی!👇 https://eitaa.com/joinchat/1436156174C86b84beed7
🔹جملات دقیق رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم را دقیق بخوانید: 🔅محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است: کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی. 🔻رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانشها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است 🔮 هر نامزد انتخاباتی برای ورود به مجلس گام دومی، صحبت‌هایی خلاف رهبر انقلاب داشت را کنار بگذاریم. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔆متن شبهه : بخشی از کتاب دو قرن سکوت اثر عبدالحسین زرین کوب: 🔻 پس از حمله اعراب به ایران در زمان خلفا تا دو قرن کشوری به نام ایران از روی نقشه دنیا ناپدید شد. بسیاری از بناها ، کتابخانه ها و شهرهای ایران در جریان این حمله نابود شدند. سرکوب قیام ایرانی ها تا زمان حکومت بنی امیه که حکومتی نژاد پرست و عرب برتربین بود ادامه یافت. 🔹پس از حکومت بنی امیه ، عباسیان بر سر کار آمدند. عباسیان که با حمایت گروهی از ایرانی ها (ابومسلم خراسانی) قدرت را به دست گرفته بودند بر خلاف بنی امیه فرقی میان عرب و غیر عرب نمی گذاشتند. 💠به دستور خلفای عباسی و با همت ایرانیان بسیاری از کتابهای یونانی ترجمه شد و در کنار اینها با کاهش اذیت و آزار مردم کشورهای زیر سلطه ، چرخ دانش و صنعت دوباره مثل گذشته به حرکت درآمد. 🔮پس از سقوط حکومت عباسیان به خاطر اختلافات داخلی ، ایرانی ها دوباره پس از دو قرن حاکمیت ایرانی بر ایران را شکل دادند. _____________________ 🔆پاسخ شبهه: 1⃣ مرحوم دكتر عبدالحسين زرين كوب، دو قرن سكوت را در سال 1330 براي اولين بار به چاپ رساند. اين اثر كه به بررسي سرگذشت حوادث و اوضاع تاريخي ايران در دو قرن اول اسلام مي پردازد، بر اساس ديدگاه باستانگرائي و برتري ايران قبل از اسلام تاليف شده و از نظر تاريخي، ايراداتي اساسي دارد كه مولف در مقدمه چاپ هاي بعدي كتاب آن گوشزد نموده است و خود اعتراف مي كند كه با توجه به شور جواني اي كه در دوران نگاشتن اين كتاب با او همراه بوده است، در بسياري از مسائل مغرضانه نويسندگي كرده است. لذا در چاپ دوم اين كتاب دكتر عبدالحسين زرين كوب به انجام تصحيحاتي در راستاي صحت بخشيدن هرچه بيشتر به اثرش دست زد. 2⃣ استاد مطهري در خدمات متقابل اسلام و ايران انتقادات جدي و تندي را نسبت به اين كتاب دارد و در آغاز اين كتاب از نوشته ي استاد مطهري نيز ياد شده است. اين كتاب در سال 1384 براي نوزدهمين بار توسط انتشارات سخن به چاپ رسيد. 3⃣ نويسنده در زمان و شرايط به تأليف كتاب مذكور مي پردازد كه غربزدگي ، حمله به اسلام و تقديس ايران باستان ، دو پايه سياست فرهنگي عصر پهلوي بود كه توسط روشنفكران سكولار انجام مي‌گرفت. در آن روزگار ، همسو با مذاق قدرت مسلط، صادق هدايت (نيهيليست يهودي تبار، كه جان بر سر نيست انگاري كافكايي گذاشت) كتاب «پروين دختر ساسان» را نوشت. 4⃣ مجتبي مينوي «مازيار» را همراه با نمايشنامه صادق هدايت منتشر كرد و درآن ، از ارتش اسلام كه رائد و رهنماي آن ، يك ايراني پارسا و آزاده و فرهيخته (سلمان پارسي) بود با عنوان «مشتي مارخواران اهريمن نژاد» ياد كرد. 5⃣ دكتر زرين‌كوب در مقدمه چاپ دوم مي‌نويسد: «در تجديد نظري كه در اين كتاب، براي چاپ تازه‌اي كردم، ... ترتيب و شيوة كتاب اول را بر هم زدم و كاري ديگر پيش گرفتم. از آنچه سخن شناسان و خرده‌گيران، در باب چاپ سابق گفته بودند، هر چه را وارد ديدم به منت پذيرفتم و در آن نظر كردم. 🔻در جايي كه سخن از حقيقت جويي است چه ضرورت دارد كه من بيهوده از آنچه سابق به خطا پنداشته‌ام دفاع كنم و عبث لجاج و عناد ناروا ورزم؟ از اين رو، در اين فرصتي كه براي تجديد نظر پيش آمد، قلم برداشتم و در كتاب خويش بر هر چه مشكوك و تاريك و نادرست بود،خط بطلان كشيدم. ⛔️ بسياري از اين موارد مشكوك و تاريك جاهايي بود كه من در آن روزگار گذشته، نمي‌دانم از خامي يا تعصب،نتوانسته‌ بودم به عيب و گناه و شكست ايران به درست اعتراف كنم. 🔅 در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبريز بود كه هر چه پاك و حق و مينوي بود از آن ايران مي‌دانستم و هر چه را از آن ايران– ايران باستاني را مي‌گويم- نبود زشت و پست و نادرست مي‌شمردم. 🖋پ.ن: متأسفانه هنوز هم کتاب «دو قرن سکوت» مرجع کانال‌های تاریخی است. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بچه انقلابی ای که دچار چکنم یا تنبلی شدی، حواست باشه؛ لحظه‌ تاریخیِ نقش آفرینی ِتو، همین امروزه؛ خیال هم نکن که انقلابی بودنت تضمین ابدی داره! در لحظات و امتحانات حساس هست که «وضع فعلی» افراد تغییر پیدا می‌کنه... 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
#درباره_انتخابات_قم 1. در قم، هفت هشت چهره شاخص و نسبتا مشهور در حال رقابت هستند که احتمالا سبد رای
آقای در پاسخ به عدم مشارکت شان در رای گیری های مجلس گفته‌اند: بنده عضو هیئت رئیسه مجلسم و مسئولیت های زیادی داشته ام تا نتوانم مانند نمایندگان عادی رای بدهم. اولا شما مدت کوتاهی است که نایب رئیس هستید. ثانیا با این حساب، همه هیئت رئیسه باید مانند شما آمار عدم مشارکت شان بالا باشد. به هر حال خدا به شما بدهد! 🔹‌ویراستی مدرسه انقلاب 👇👇 https://virasty.com/Tarikh
🚨شایعه: رضاشاه اولین دانشگاه ایران یعنی دانشگاه تهران را ساخت و این یعنی او خادم و به فکر پیشرفت ایران بوده است❗️ 1⃣.این دانشگاه، اولین دانشگاه کشور نیست و پیش از آن چندین دانشگاه مثل دارالفنون در این کشور بودند. دانشگاه تهران هم در واقع تاسیس دانشگاه نبود. دانشگاه تهران، با ادغام کردن دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (اولین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (تأسیس توسط کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شاخته شد.⚠️ منبع:دانشنامه ایرانیکا. 2⃣می دانید چرا امیرکبیر دارالفنون ساخت اما رضاخان، دانشگاه تهران؟ چون امیرکبیر دقیقا درست فهمید که ما به👈 تکنولوژی غرب نیاز داریم و برای به دست اوردن تکنولوژی غرب، دارالفنون (مرکز فن و صنعت) را تاسیس کرد 🔱 اما رضاشاه تکنولوژی وپیشرفت واقعی نمیخواست بلکه صرفا به تقلید از ظاهر غرب می اندیشید و می خواست 👈فرهنگ و هویت ایران را غربی کند برای همین دانشگاه تهران را به عنوان مرکزی برای آموزش علوم انسانی غرب ایجاد کرد.🚀 3⃣سوال اصلی اینست که قدرت علمی دانشگاه تهران تا پیش از انقلاب اسلامی چه مقدار بوده است❓ ایران در تمام دوره پهلوی هیچ رتبه علمی ای در منطقه و جهان کسب نکرد و تنها یک دهم درصد(یک هزارم) مقالات دنیا را متعلق به ما بود〽️ 🎓 تعداد دانشجویان دانشگاه تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۲ هزارنفر بود اما اکنون به بیش از ۲۶۰ هزار نفر رسیده است. کل مقالات داخلی و خارجی این دانشگاه حدود 770 مورد بوده است که اکنون به 60000 مورد رسیده است. 📚 پیش از انقلاب، تنها 220 عنوان کتاب در این دانشگاه تالیف یا ترجمه شده بود که اکنون به بیش از 87000 هزار کتاب رسیده است.🇮🇷 دانشگاه تهران طی فعالیت‌هاش در ۴۵ سال پیش از انقلاب تنها ۲۵ ثبت اختراع و اکتشاف داشته که پس از انقلاب اسلامی به بیش از 3000 اختراع و اکتشاف رسیده است.👌 منبع: http://www.hamshahrionline.ir/details/249411 🏠 بنابراین، ساخت یک دانشگاه معیار نیست بلکه رشد علمی کشور معیار واقعی است. پس از انقلاب اسلامی، کشور در جایگاه سیزدهم تولید علم جهان قرار گرفته و رشد علمی ١١برابری نسبت به متوسط رشد جهان دارد و رتبه اول شتاب علمی در دنیا را به خود اختصاص داده است. 💠 اکنون 14 دانشگاه ایران در میان یک درصد برترین دانشگاههای دنیا قرار دارد. رشد علمی کشور پس از انقلاب به حدی بوده است که علاوه بر کسب صدها جایزه بین المللی، بیش از صد هزار اختراع ثبت کرده است.✅ 4⃣مساله نهایی اینست که ساخت یک دانشگاه توسط یک بیسواد که توسط انگلیسی ها و با یک کودتا در ایران حاکم شده بود، چگونه می تواند نشانه خیرخواهی برای کشور تلقی شود؟ آیا ساخت دانشگاه می تواند دیکتاتوری کم نظیر و اقدامات ضدفرهنگی یک دست نشانده را توجیه کند❓ اگر مغولها در ساخت رصدخان مراغه نقش داشته باشند به معنی خادم بودن آنان است❓ 🔵 امام خمینی در این باره می فرماید: صد سال است به یک معنی دانشگاه داریم اما هنوز یک لوزتین سلطان را می خواهند عمل کنند باید از خارج طبیب بیاید! سد کرج را باید خارجی ها درست کنند! یک خط و جاده را باید خارجی ها بیایند بکشند! ..چرا ماهی صدهزار تومان به یک خارجی می دهید؟ ..وااسفا به این مملکت صد سال است فرهنگ و دانشگاه دارد ولی دکتر ندارد مهندس ندارد..☑️ 11آذر 1341 در 👇👇 @darseenghelab
🔴 عدم حضور در انتخابات در برخی مقاطع چه بسا گناهی در رأس گناهان کبیره باشد. ✔️امام خمینی (ره) ویراستی رو حتما نصب کنید👇👇 https://virasty.com/Tarikh