eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه انقلاب ۱
آقای #ظریف یک #لوس_سیاسی است. کسی که در دولت آقای روحانی پنج بار استعفا کرد و حالا هم با زودرنجی کنا
بچم آشتی کرد و برگشت سر سفره😂 ظریف‌های معمم نظری درباره لوس بازی و زودرنجی ندارند؟
🎙یک نماينده مجلس انگلستان پس از مسافرت به ايران و مطالعه احوال ايرانيان نوشت: «رضاشاه، دزدان و راهزنان را از سر راه‌هاي ايران برداشت و به افراد ملت خود فهماند كه از این پس، در سرتاسر ايران فقط يك راهزن بايد وجود داشته باشد.» 📗تاریخ بیست ساله ایران، حسین مکی، نماینده مجلس زمان رضا شاه ج6، ص163. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از قاسم روانبخش
💥چند نکته مهم با پزشکیان ۱.طبق این اعتراف، مسوولیت کابینه بر عهده ظریف است نه مقام معظم رهبری.خوب بود در مجلس صادقانه می گفتید که این کابینه را ظریف و تیم او چیده اند قبول بفرمایید با نمایندگان صادقانه برخورد نکردید! ۲.آیا برکناری صوری ظریف از معاونت راهبردی قبل از رای اعتماد مجلس به وزرا و برگرداندن وی به همین سمت بعد از رای اعتماد را می توان در راستای صداقت با نمایندگان مجلس تعریف کرد؟! ۳.جنابعالی مجری قانون هستید و قول داده اید به مر قانون عمل کنید،آیا به کارگیری ظریف به تابعیت مضاعف فرزندانش در آمریکا قانونی است ؟! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
اشکالات تلاش در بزک : ۱. دروغ بستن به رهبری با کدبازی و بلدم بلدم همیشگی ۲.استمرار تحلیل بر پایه کدبازی بجای اتکا به محکمات و بیانات روشن رهبری ۳. نمایان شدن مجدد دلدادگی ظریف معمم به ظریف ۴. اعتماد به برخی امنیتی های فاسد ۵. پررویی نجومی در عذرخواهی نکردن و حمله به حزب الله ✨ویراستی ما را دنبال کنید👇 https://virasty.com/Tarikh/1724832628383349962
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واکنش کاربران فضای مجازی به بازگشت‌های پیاپی ظریف پس از استعفا و در حالی که گفته بود در دولت پزشکیان هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند
(1400-1403) کتابچه گزارش دستاوردهای اشتغالزایی.pdf
55.17M
🔺کتابچه گزارش دستاوردهای شهید‌جمهور در حکمرانی اشتغال @mkarimibeyranvand
لحظه تاریخی ورود قوای اشغالگر بریتانیایی (پیاده نظام هندی) به بزرگترین پالایشگاه جهان (در آن زمان) آبادان سال 1320 خورشیدی سال 1941 میلادی در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژاپن سومین کشور غمگین دنیا بعد یه عده اینجا میگن مردم ژاپن و کره از خوشی زیاد میمیرن 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
✅ یازدهمین جلسه از سلسله نشست های موثرین ، اساتید و نیروهای انقلاب استان قم 🔻با موضوع: اطلاع از آخرین اخبار کشور و موضوعات مرتبط با مجلس شورای اسلامی حول محور انتخاب وزرا 🔻با حضور : 🔸️حجت الاسلام دکترروانبخش (نماینده مجلس) 🔸️حجت الاسلام دکترنبویان (نماینده مجلس) 💠زمان‌ : جمعه ۹ شهریور راس ساعت ۱۷ 💠مکان : بلوار جمهوری نبش کوچه ۶ سازمان تبلیغات اسلامی طبقه سوم سالن جلسات شهید زین الدین 🌐مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔴 رهبر انقلاب، از مجلسی که به سه وزیر پیشنهادی رای نداد هم تشکر کرده است ⏪این سخنان را رهبر انقلاب در شهریور سال ۹۲ و در اولین دیدار با دولت یازدهم (دولت اول حسن روحانی) بیان کردند: "از مجلس محترم هم من میکنم که با رأی و در مواردی با رأی بسیار بالا و برجسته‌ای وزیران را تأیید کردند و کار را در واقع دولت و مجلس آغاز کردند." ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ 👈 این تشکر از مجلس در آن سال، در حالی بود که اتفاقاً چند روز قبل از آن، نمایندگان مجلس به ۳ وزیر پیشنهادی روحانی رای نداده بودند. با این وجود، دولت تشکیل شد. بنابراین: 🔻اولاً، تشکر رهبر انقلاب از مجلس دوازدهم بابت رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، مختص به این دوره نیست و در ادوار قبلی حتی با وجود عدم رای به چند نفر هم سابقه داشته است. 🔻ثانیاً، به هیچ عنوان نفی کننده مسئولیت نمایندگان مجلس نیست. آنها در برابر هر رای موافق یا مخالف خود به وزرای پیشنهادی، باید پاسخگو باشند. 🔻ثالثاً، رهبر انقلاب، پیش از رای اعتماد مجلس به نمایندگان، در دیدار با آنها شروط چندگانه و معیارهایی را برای انتخاب وزرا به رئیس جمهور و نمایندگان بیان کردند. این یعنی اینکه ایشان از نمایندگان انتظار داشته اند که این موارد را بر افراد پیشنهادی تطبیق دهند. 👈 نمایندگانی که این شروط رهبر انقلاب را مراعات کردند، خوش به حالشان و کسانی که مراعات نکردند، اگر پاسخگو نیستند، حداقل به کارشان افتخار نکنند! 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبا کلام رو با خاک یکسان کرد👏 زیبا کلام میگه حضور ما توی سوریه هیچ دستاوردی نداشت و فقط ضرر مالی و جانی و... خوردیم قیس قریشی مختصر و مفید، استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه رو توضیح داد... قسمتی از مناظره زیبا کلام و قیس قریشی در برنامه آزاد @Enghelabema 🇮🇷👈
♨️۶۱ هزار کشته اروپایی‌ها بر اثر گرما روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گزارشی را منتشر کرده که طی تحقیقات به عمل آمده تابستان داغ اروپا ۶۱۰۰۰ کشته بر اثر عوارض گرمای بی‌سابقه روی دست کشورهای اروپایی گذاشته است. 🚨به نظر میرسد علت این تلفات بالا گزارش آژانس محیط زیست اروپا باشد که: از هر پنج خانه در اروپا فقط یک خانه مجهز به کولر است...‼️ 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخبه رتبه اول جهان؛ مذهبی و با خانواده پخمه ترم اولی: بی حجاب، طلبکار و آماده فرار مغزها😂 🖋 انتظار می‌رود که آنچه از پول و زمین به ورزشکاران المپیکی دادند به این دختر خانم و سایر بچه هایی که طلای نجوم جهانی رو کسب کردند هم بدهند چون پیشرفت واقعی در علم است. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
: دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد🤭 مسعود دانشجوی حقوق از دانشگاه تهران هستند. یکی از خوب های پزشکیانی! که ۱۷ هزار ایرانی را کشت. فتنه گران از این خوب ها زیاد دارن. 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
بدتر شدن وضع ارتش ایران با وجود مستشاران آمریکایی؛ سرلشکر ارفع: مستشاران آمریکایی را اخراج کنید. در یکی از اسناد ساواک با موضوع «سرلشکر ارفع» آمده است: 🔹سرلشکر ارفع روز جمعه گذشته به یکی از دوستانش که به دیدن وی آمده بوده اظهار داشته: من مخالف اخذ وام و دخالت مستشاران آمریکایی در ارتش ایران هستم زیرا در ۲۰ سال اخیر که مستشاران نظامی آمریکا در ارتش ما دخالت داشتند کوچکترین پیشرفتی نکردیم و حتی نسبت به سابق ارتش ایران از نظر انضباط عقب رفته است. 🔅نامبرده اضافه کرده: درست است که بیست سال قبل وضع ارتش بد بوده ولی حالا بدتر شده و من اگر دارای اختیار باشم اول کاری که می‌کنم ضمن تشکر از کمک‌های آمریکا به ایران و حفظ دوستی آن‌ها مستشاران نظامی را از ارتش ایران بیرون خواهم کرد. 📗 سند شماره: 6074 / 326 تاریخ: 6 / 10 / 43 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
: دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد [اما اساتید و دانشجویان حزب الهی خیلی بد هستند و باید اخراج شوند!] پ.ن: حذف مهندس از لیست اساتید دانشکده فارابی دانشگاه تهران 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
📍ارتش بزمی؛ نه ارتش رزمی 💠۲۱ آذر روز ارتش زیر باران بسیار شدیدی برگزار شد... در پایان رژه، شاه اصلاً از مراسم راضی نبود. گفت: «اگر مطمئن بودم که می‌توانند خوب بجنگند، بد رژه رفتن را به آن‌ها می‌بخشیدم. 🔹آنچه مرا نگران می‌کند این است که نه می‌توانند بجنگند و نه رژه بروند. در اینجا رو کرد به ارتشبد جم، رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران و گفت: اگر نظامشان بهتر نشود مجبور می‌شویم شما را بفرستیم خانه که کارهای سبکتری انجام بدهید! 📗خاطرات علم؛ 21 آذر 1349 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
📌آرزوهای بر باد رفته... 🎙مسعود رجوی: «تمام خط و ربط های استراتژیکی و تحلیلی ما نیز حاکی از ضرورت و حتمیت سرنگونی رژیم در چشم انداز محدود و خلاصه در کوتاه مدت است» 🖋پ.ن: کسی از مسعود رجوی خبری داره؟😂 📚جمع بندی یکساله مقاومت، مسعود رجوی، ص ۵۳/۵۴.
📌سوگندنامه رئیسعلی 🔴 ای کلام الله گفتار مرا شاهد باش من به تو سوگند یاد میکنم که اگر انگلیسیها بخواهند بوشهر را تصرف کنند و به خاک وطن من تجاوز کنند در مقام مدافعه برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است دست از جنگ و ستیز با آنان نکشم و اگر غیر از این رفتار کنم، در شمار منکرین و کافرین به تو باشم و خدا و رسول از من بیزار شوند. 🆔 @Bonyadtarikh
🔻انقلابی‌هایی که استحاله شدند: تحجر ما، یا تجدد آنها؟! 🖊مهدی جمشیدی ۱. برخی می‌گویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را از استاد مطهری آموخته‌ام و می‌دانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن می‌گوییم. این «مفاهیم» را نمی‌توان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسب‌ها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بی‌درنگ تعبیر برچسب را به کار می‌برند تا «سنخ‌بندی» نشوند و در «بی‌مکانی» و «بی‌موقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. می‌خواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگری‌های ثابت‌شده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژله‌ای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاین‌رو، او می‌تواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظاره‌گر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. به‌هرحال، تردیدی در میان نیست که تبیین‌های علوم انسانی، خواه‌نا‌خواه، برآمده از مفهوم‌سازی‌ها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهوم‌سازی‌هاست. ۲. من با بخش‌های دگرگون‌شدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شده‌ایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچ‌یک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمی‌تابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیل‌دادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پاره‌ای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاح‌طلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاین‌رو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکال‌ها و مناقشه‌هایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاح‌طلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. براین‌اساس، مشاهده می‌کنید که مناظره‌ها و مواجهه‌های این بخش استحاله‌شده از جریان انقلابی با جریان اصلاح‌طلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمی‌انجامد و این دو در بسیاری از زمینه‌ها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاح‌طلبی، همچنان بر بنیان‌های فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شده‌‌اند. ۳. بزرگ‌ترین مسأله‌ای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالی‌که بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحی‌شده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و می‌خواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاح‌طلبی که از مدّت‌ها قبل، تحرّکات رسانه‌ای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دین‌داری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که می‌خواهد با ذهن‌شوییِ رسانه‌ای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین می‌شود. در هر زمینه‌ای می‌توان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد می‌انگارند، تصوّری از واقعیّت‌های جنگ شناختی و روایتی و رسانه‌ای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بی‌پروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار می‌کند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
📙دکتر صفوی در خاطرات خود می نویسد: ▪️بارها به چشم خود دیدم که چطور این دهقانان را شلاق می زدند و این بیچاره ها فریادشان به آسمان می رفت . ان طرف تر همسران و پسران و دختران ،فریاد و نعره پدران خود را می شنیدند و تحقیر شده و عاجز از هر گونه دخالتی ،می گریستند. ▪️دختران و پسران ۷تا ۱۵سالگی از طلوع تا غروب آفتاب در مزارع رضا شاه مشغول بیگاری بودند. دهقانان بی چاره از این همه ظلم به کجا می توانستند پناه ببرند؟ 📚درماگادان کسی پیر نمی شود، دکتر عطا صوفی، ص ۱۵
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۱ 💠 قرآن، کتابی اجتماعی و تاریخی 💠 برخی از آفات شروع آموزش دین با بحث‌های عقلی 💠 زیبایی روش آموزشی قرآن 💠 ضرورت تحلیل تاریخی یک موضوع بسیار مهم استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) یکی از برداشت‌های رایج ما دربارۀ دین این است که دین بیشتر یک امر عقیدتی، معنوی یا اخلاقی است، درحالی‌که اگر بخواهیم دین را با قرآن بشناسیم، بیشتر آیات قرآن اجتماعی هستند و قرآن را باید بیشتر یک کتاب تاریخی تلقی کرد. قصص انبیاء قرآن حجم بسیار زیادی را از آیات قرآن را به خودشان اختصاص می‌دهند. غالب آیات قرآن مباحث تاریخی دربارۀ درگیری‌های بین انبیاء با مخالفانشان به‌ویژه پیامبر اسلام است. به همین دلیل قرآن قصه زیاد دارد. بحث عقیدتی، اخلاقی یا احکام در قرآن خیلی کم است. امیرالمؤمنین(ع) در نامۀ ۳۱ نهج‌البلاغه که اولین جزوۀ آموزش دین در تاریخ اسلام است، برای اینکه مخاطب خودش را متقاعد کند که حرف‌های امیرالمؤمنین(ع) را بپذیرد می‌فرماید حرف من را بپذیر، چون من تاریخ بسیار مطالعه کردم، اما ما می‌گوییم حرف من را به دلیل استدلال‌های عقلی بپذیر ولی روش ما، نتیجه لازم را در پی ندارد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍ارزش زن در زمان پهلوی نوش آفرین بازیگر زمان پهلوی: زن ها را بیشتر برهنه می کردند تا مردها بیشتر بیان سینما ! ما حق انتخاب نداشتیم. اگر از زن ها سواستفاده می کردند ولی هیچ قانونی از ما حمایت نمی کرد... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🏠 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab