فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پویش #عمامه_بوسی در حرم امام رضا سلام الله علیه
@darsvareh
💢برخی از تفاوتهای فتاوای امام خمینی(ره) و حضرت آیتالله خامنهای
✔️گزارش حاضر، برخی از تفاوتهای فتاوای بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب آیتالله خامنهای را در مسائل «عبادات، معاملات، مسائل پزشکی و متفرقه» نشان میدهد. فتاوای حضرت امام از کتابهای «تحریر الوسیله»، «العروه الوثقی»، «توضیح المسائل و استفتائات» است و فتاوای آیتالله خامنهای از کتاب «اجوبه الاستفتائات، «مناسک حج» و برخی استفتائات موجود در دفتر معظمله و درس خارج فقه ایشان میباشد.
👉 https://b2n.ir/e56620
@darsvareh
#واکنش جمعی از اساتید حوزه به یک اطلاعیه؛
جمعی از #مطرودین_حوزه، جای جلّاد و شهید را عوض کردهاند
اخیراً همصدا با منافقین و شبکههای معاند اطلاعیهای منسوب به جمعی از مطرودین از حوزه با عنوان جعلی مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در فضای مجازی در حال انتشار است که روشن نیست روی هم چند نفرند و چرا این رویکرد را در اعلام مواضع انتخاب کرده اند.
جمعی از اساتید و مدیران مدارس علمیه و مؤسسات سطوح عالی حوزه علمیه قم در بیانیه ای به اطلاعیه ای که در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان دادند که متن آن بدین شرح است:👇
https://hawzahnews.com/xbXyJ
@darsvareh
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چند نفر به یک نفر
جزئیاتی از نحوه شهادت آرمان علیوردی به روایت تعدادی از اغتشاشگرانی که اخیرا دستگیر شدند.
🔸از پشت سر او را زمین زدم و بقیه دورهاش کردند؛ هرکسی از راه میرسید یک ضربه به آرمان میزد.
@darsvareh
درسواره
🎥 چند نفر به یک نفر جزئیاتی از نحوه شهادت آرمان علیوردی به روایت تعدادی از اغتشاشگرانی که اخیرا د
#واکنش جمعی از اساتید حوزه به یک اطلاعیه؛
جمعی از #مطرودین_حوزه، جای جلّاد و شهید را عوض کردهاند
اخیراً همصدا با منافقین و شبکههای معاند اطلاعیهای منسوب به جمعی از مطرودین از حوزه با عنوان جعلی مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در فضای مجازی در حال انتشار است که روشن نیست روی هم چند نفرند و چرا این رویکرد را در اعلام مواضع انتخاب کرده اند.
جمعی از اساتید و مدیران مدارس علمیه و مؤسسات سطوح عالی حوزه علمیه قم در بیانیه ای به اطلاعیه ای که در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان دادند که متن آن بدین شرح است:👇
https://hawzahnews.com/xbXyJ
@darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #برش_دیدار | رهبر انقلاب در دیدار اخیر: عزیزان من! مطمئن باشید اگر من وظیفهی خودم را انجام بدهم، شما وظیفهی خودتان را انجام بدهید، دستگاههای مختلف وظایف خودشان را انجام بدهند، هر کدام هر جا هستیم، هر جا ایستادهایم، وظیفهی خودمان را بشناسیم و انجام بدهیم، تمام مشکلات کشور برطرف خواهد شد و کشور به آن آرزوی نهایی خودش خواهد رسید.
@darsvareh
🔻تجربه تاریخی
🔸 تجربه عمامهپرانی در ایران، به صد و اندی سال پیش برمی گردد.
روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب، میدان توپخانه تهران، جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند. فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند. نادر ترین حادثه سیاسی اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود. علامه شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان و با پای مجروح خود با صلابت و پرهیبت، راهی چوبه دار شد.
کنار چهارپایه که رسید با خدا و مردم و روحانیت خواب آلوده، سخن گفت:
«خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من برای اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطی سيگارش! بود...
در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند:
«خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم ميگويم که مؤسسين اين اساس، لامذهبين هستند که مردم را فريب دادهاند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبرخدا، محمدبن عبدالله...»
🔹هنوز صحبت شیخ شهید، تمام نشده بود که يوسفخان ارمنی به طرز خفت باری عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد. این اولین تجربه عمامه پرانی در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه، عمامه شیخ فضل الله نبود و عمامه پرانی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضلالله و ملت ایران گذاشتند.
🔹حاج شيخ با همان صدای بلند و پر طنين خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت».
درست یک سال بعد از شهادت شیخ، سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد[توسط همانانی که سنگشان را به سینه میزد!]، سه سال بعد ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دیماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها[ی تزاری] بهدار کشیده شدند.
🔶 این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد. (فاعتبروا یا اولی الابصار)
🔶 آخرين جمله شيخ که حکايت از بیوفایی و در عين حال جهالت مردم زمانه خود داشت و در حقيقت گونهای پيشبينی تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود عبارت « هذه کوفه الصغيره» بود. پس از آن يپرم ارمنی، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم بر گردن مرجع اول تهران افکند.
شیخ فضلالله مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود. این مسأله از نگاه بیگانگان نیز دور نمانده است. ادوارد براون انگلیسی [مأمور سرویس جاسوسی انگلیس در ایران] نیز شیخ فضلالله را در اجتهاد «برتر از دیگران» میداند و در مورد مقام علمی وی مینویسد: «شیخ فضلالله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ... مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود».
[زنده یاد جلال] آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد:
«من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غربزدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانهایم»
🔻 اکنون نیز عمامه پرانی با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر بر سر مردم است و مقدمه ای برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است. همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم.
🌐نویسندگان حوزوی
✍سید عبدالله هاشمی
@darsvareh
❓«چرا کتابى در غیبت نمى نویسى تا تو را از این غم برهاند؟»
📌سبب تالیف کتاب "کمال الدین و تمام النعمة"
🔸شیخ صدوق خود در مورد سبب تالیف این کتاب مى گوید:
«آنچه که مرا به نگاشتن این کتاب واداشت این بود که هنگامى که سفر زیارت حضرت على بن موسى الرضا(علیه السلام) را به انجام رساندم، به نیشابور بازگشتم و در آن شهر اقامت نمودم. اکثر شیعیانى را که با من رفت و آمد داشتند در موضوع غیبت امام عصر متحیر یافتم. در مورد قائم آل محمد بر ایشان شبهه رخنه کرده بود . آنها از راه تسلیم، به راه قیاس و راى عدول کرده بودند. پس تمام سعى خویش را در ارشاد آنها با اخبار رسیده از پیامبر و ائمه اطهار، به سوى راه حق و صواب مصروف داشتم.»
🔹سپس وى جریان برخوردش با محمد بن صلت قمى نقل مى کند و مى گوید:
«وى روزى با من گفتگو مى کرد که کلام مردى از بزرگان فلسفه و منطق در مورد حدیث قائم (عجل الله تعالی فرجه) به میان آمد. این امر موجب حیرت و شک وى در این موضوع شده بود. پس بحثهایى در اثبات وجود امام و روایات غیبت ایشان از پیامبر و ائمه نقل نمودم، که موجب اطمینان نفس وى گردید. شک و شبهه اى که در او رخنه کرده بود از قلب وى ناپدید گشت. اخبار صحیحى را که بر او خواندم به گوش شنید و آنها را به اطاعت و قبول و تسلیم ، پذیرفت .
همو از من خواست که در این باره کتابى تصنیف کنم . پس درخواست او را اجابت نمودم و وعده کردم هر زمان که توانستم به وطنم، رى بازگردم این کار را خواهم کرد.
شبى خواب بر من غلبه کرد و چنین در خواب دیدم که در مکه در حال طواف خانه خدا و در دور هفتم طواف کعبه در کنار حجرالاسود بودم بر آن دست مى مالیدم و آن را مى بوسیدم و مى گفتم: «امانتم را رساندم و پیمانم را وفا کردم ، تو شاهد بر وفاى من باش.»
🔸ناگهان آقا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) را ایستاده بر درگاه کعبه یافتم. با فکرى مشغول و خاطرى پریشان به ایشان نزدیک شدم. او از حالت چهره ام ، نهان جانم را دانست. بر وى سلام کردم ، پس جواب فرمود. سپس به من فرمود: «چرا کتابى در غیبت نمى نویسى تا تو را از این غم برهاند؟» «پس گفتم: اى فرزند رسول خدا! مطالبى در غیبت نوشته ام. پس فرمود: آنها بر روش منظور نیستند. تو را امر مى کنم که الان کتابى در موضوع غیبت تصنیف کنى و غیبتهاى انبیاء خدا را در آن ذکر کنى. پس از آن حضرت گذشت و رفت . از خواب بیدار شدم و به دعا و گریه و زارى آن شب را به فجر رساندم ، صبح همان روز به قصد اطاعت امر ولى خدا و حجت وى ، شروع به تالیف این کتاب نمودم.»
📙 کمال الدین و تمام النعمة; ص ۲-۳
#امام_زمان
#جمعه
@darsvareh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
15.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | #آرمان_عزیز
🔻 رهبر انقلاب: آرمان عزیز چه گناهی کرده بود؟ اینکه او را شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان.
❓ اینها چه کسانیاند؟ اینها بچّههای ما که نیستند، اینها جوانهای ما که نیستند؛ از کجا دستور میگیرند؟ چرا این کسانی که مدّعیِ حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟
📢 ما یقهی اینها را رها نخواهیم کرد. نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایتکارها خواهد رسید. هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، انشاءالله مجازات خواهد شد؛ بدون تردید.
💻 Farsi.Khamenei.ir