eitaa logo
davat-ammar114
184 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴‏عدالت‌خوارترین عنصر امروز اقتصادایران "بانک‌های خصوصی"اند 💢هر چه برای عدالت تلاش شود آنها خنثی می‌کنند. هر چه دوست دارند پول خلق می‌کنند، شکاف سرمایه‌دار و مردم را بیشتر و بیشتر می‌کنند. 💯💯درست گفت آن نماینده محترم که: آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌های خصوصی دولتتان را زمین نزنند. ✍️حسین زمانی میقان 🇮🇷@davat114
💢 موضوع: بادکنک آمریکایی ترکید ‼️ 🔻 شبکه خبری سی ان ان گزارش داد پرچم آمریکا در سفارت این کشور در کابل به عنوان آخرین گام برای تخلیه آن، پایین کشیده شد. 🌍 تحلیل کوتاه: 🔹 آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه واهی مبارزه با تروریسم وارد شد، حکومت را سرنگون کرد و قرار بود در افغانستان حکومتی بسازد که یک الگوی مناسب از دموکراسی آمریکایی در منطقه باشد. 🔸 قانون اساسی جدید نوشته شد، دولت و مجلس جدید روی کار آمد، ارتش ۳۰۰ هزارنفری آموزش دیده توسط آمریکایی‌ها با میلیاردها دلار هزینه ایجاد شد، دانشگاه آمریکایی کابل جهت تربیت آمریکایی نسل جوان تاسیس گردید و در میان بسیاری از مسئولین افغان، مسابقه ذلیلانه نوکری آمریکا به راه افتاد و روسای جمهور یکی آمریکایی تر از دیگری وارد ارگ (کاخ ریاست جمهوری افغانستان) شدند. 🔹 اما همه این حکومت ویترینی و بزک شده مثل یک بادکنک رنگی در مدتی کوتاه و در مضحک ترین حالت ممکن ترکید و اشرف غنی آمریکایی و ژنرال‌های پرمدعا به سادگی هرچه تمام تر گریختند و پس از ۲۰ سال حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و عدم تحقق همه وعده و وعیدها و اهداف آمریکایی، طالبان امروز دوباره به کابل و حکومت بازگشت. 🔸 دیدبان هنرمند و سیآست مدار برجسته جهان اسلام امام خامنه‌ای بارها فرموده اند آمریکائیها زیر دست کش مخملی دستهای چدنی قایم کرده‌اند و ایضا در مذاکرات فرمودند: آمریکائیها خرشون از پل بگذرد برمیگردند به ریشتون میخندند. 🔺 حال باید از حال و روز افغانستان عبرت گرفت. (فاعتبروا یا اولوالابصار ...) ✍ سیدجعفرموسوی همپا 🇮🇷@davat114
🔹طالب ها به پیروی از تصوف به قبوراولیاء اللّه احترام می گذارند و به تأسی از ابن تیمیه، استغاثه به اولیاء الهی را از مصادیق شرک می دانند. همچنین دیوبندیه در دوگانه "اجتهاد و تقلید"، روش تقلیدگرایانه احناف را انتخاب و در دوگانه "ماتریدی و اهل حدیث"، تفکر ماتریدیه را پذیرفته اند. آنان در دوگانه "تصوف و سلفی" همانند دیوبندیه، از هر دو تاثیر پذیرفته و گاه صوفی اند و زمانی سلفی. ✔️بنابراین طالبان را می توان هم صوفی، هم سلفی، هم ماتریدی، هم اهل حدیث، هم پیرو سلف،‌ هم قائل به تقلید دانست و این یعنی یک «تناقض نمای به تمام معنا». رسوم قومیتی: 🔹در کنار پذیرش مکتب فکری دیوبندیه، آداب و رسوم «قوم پشتون» نیز در افکار آنها حضور پررنگی دارد. پشتونها از نظر قومی مخالف اقوام دیگر موجود در کشور خود هستند و مخالفت افراطی با مذاهب دیگر در افغانستان از خصائص قومیتی پشتوان طالبانی است. 🔷 حضور سی ساله سلفیان جهادی و رهبران القاعده در کنار آنان و نبود امکانات لازم برای یک زندگی عادی درمناطق پشتون نشین و سوء استفاده شدید گروه های سپاه صحابه و اداره اطلاعات ارتش پاکستان از آنان،‌ همه و همه دست به دست هم داده است و از طالبان، یک گروه جنجگوی خشن و بی رحم نسبت به دیگر اقوام و مذاهب، به وجود آورده است. 🔹در کنار این مسائل،‌ نبود یک رهبر کاریزماتیک که همه گوش به فرمان او باشند و ورود جنگجویانی از کشورهای دیگر در کنار طالبان اوضاع را در افغانستان پیچیده تر کرده است. 🔴 تفاوت طالبان با وهابیت 🔹فهم‌ این موضوع را با قصه ای شروع می کنم. در سالهای پیش روزی یکی از رهبران طالبان با اسامه بن لادن جلسه ای داشت. رهبر طالب به موقع در وقت ملاقات حاضر نشد و اسامه بن لادن به او گفت: "چرا شما پشتوها سر وقت نمی آیید و برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید؟!!" آن رهبر طالب در جواب گفت: "عذر می خواهم. فرزند معلولی دارم و رفته بودم سر مزار فلان ولی خدا تا شفایش را از او بگیرم. می دانم شما این کار را شرک می دانید، اما استغاثه از دیدگاه طالبان به شرط آنکه بداند رابطه ولی با خدا چگونه است، هیچ اشکالی ندارد." در اینجا رهبر طالب به اسامه بن لادنی که وهابی بود و اکنون رهبر القاعده شده بود، این نکته را متذکر شد که استغاثه با شرط آنکه شرایطش رعایت شود، نزد ما جایز است، اگرچه نزد وهابیون شرک است. 💢 به طور خلاصه تفاوتهای وهابیت با طالبان را می توان در موارد ذیل دانست: 1⃣ وهابیت در اجتهاد و تقلید، بیشتر رویکرد اجتهادی دارند ولی طالبان مقلد ابوحنیفه هستند و رویکرد تقلیدی دارند. 2⃣ وهابیت، ماتریدیه را یک فرقه انحرافی می دانند، ولی طالبان از نظر اعتقادی ماتریدی _ اشعری هستند. 3⃣ وهابیت، صوفیان را مشرک و همه آداب و رسوم صوفیانه را بدعت و ابن عربی را ملحد، زندیق و کافر می داند، اما طالبان نگاه مثبتی به طرائق صوفیه دارند و ابن عربی را قبول دارند. 4⃣ هر دو تعریف عبادت ابن تیمیه را قبول دارند، اما در مصادیق اختلافات فراوانی دارند. به نوعی می توان گفت طالبان بسیاری از اعمالی که وهابیت از مصادیق شرک و بدعت می دانند، با شرایطی قبول دارند که در قصه بالا بیان شد. ✔️نمونه بارز آن تخریب قبور توسط وهابیت و عدم تخریب قبور توسط طالبان است. طالبان تا کنون هیچ قبری را تخریب نکرده اند و سفر برای زیارت قبور را نیز مستحب می داند. ✔️البته طالبان عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) را بدعت دانسته و نسبت به استغاثه و نذر برای اولیاء الهی حساسیت نشان می دهند و آنرا شرک می دانند، اما مسلمانان را به خاطر این اعمال تکفیر نمی کنند. 🔴 تفاوت طالبان با داعش 🔹شناخت داعش بدون فهم سلفیه جهادی امکان پذیر نیست، همچنین فهم طالبان بدون شناخت دیوبندیه میسور نیست. 🔹 تفکر داعش را می توان ترکیبی از اندیشه "توحید القصوری های مصر" با فکر "توحید القبوری های وهابی" دانست. 🔹نکته حایز اهمیت این که گروه های جهادی مصری معتقد بودند که هدف وهابیت تنها موحد کردن [متوسلین به] قبرها است، ولی ما باید به دنبال موحد کردن [حاکمان] قصرها باشیم و مهم موحد کردن حاکمان و حکومت هاست. ✔️به طور خلاصه تقدم و اولویت " توحیدالقصور "بر "توحیدالقبور ". 🔹 به نظر سلفیان جهادی، تمام حکومت هایی که حکم به غیر "ما انزل اللّه" می کنند، کافر به کفر آشکار هستند. لذا باید علیه آنان جهاد مسلحانه نمود. از طرفی چون جهاد بر هر مسلمانی حکم وجوب عینی- همانند نماز را- دارد، به همین علت تمام حکومت های جهان اسلام از مصادیق طاغوت و جهاد مسلحانه علیه آنان واجب است. 🔘 همچنین ارتش های کشورهای جهان اسلام و بقیه افرادی که موجب استحکام پایه های حکومت های کافر می شوند نیز از مصادیق کفر بوده و باید کشته شوند. 🔹 این تفکر در مصر ظهور کرد و در جنگ شوروی به افغانستان صادر شد وعنوان تفکر "افغان العرب "به خود گرفت.
✔️ این گروه بعد از جنگ افغانستان، رهبری به نام اسامه بن لادن پیدا کردند که یک وهابی ای بود که اکنون تفکر سلفیان جهادی را هم پذیرفته بود. در اینجا بود که تفکر "توحیدالقبوری وهابیت" به وسیله اسامه بن لادن به القاعده وارد شد و داعش که از دل القاعده بیرون آمد، هم توحید القصوری شدند و هم توحید القبوری!!! 🔹اما طالبان هیچ یک از این افکار بالا را قبول ندارد و فقط دشمن مشترک آنها (آمریکا) باعث شده بود تا اسامه بن لادن با ملاعمر بیعت و رهبر طالبان را به عنوان رهبر امارت اسلامی افغانستان بپذیرد. ✔️ از نظر داعشی ها، طالبانی ها به چند دلیل کافرند. 🔺اول اینکه نه افکار توحید القبوری را قبول دارند و نه توحید القصور را. 🔺دیگر اینکه چون گرایشات صوفیانه دارند و برخی افکار تصوف را قبول دارند، مشرکند. 🔺سوم اینکه چون تفکر ماتریدیه دارند، بدعتگذارند و چون کافران را کافر نمی دانند، بنابراین کافرند. ❌ بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، شاخه خراسان داعش در افغانستان فعال گردید و به جذب نیروهای طالبان پرداخت، اما عده کمی از طالبان جذب داعش افغانستان شدند و طالبان در موارد متعدد به جنگ با داعش رفت و بیشترین حمله به داعش در افغانستان توسط طالبان صورت گرفته است و داعش نیز متقابلا به طالبان حملاتی داشته است. 🔴 طالبان و شیعه 🔹 برای فهم نگاه طالبان نسبت به شیعه، باید به قرن ها قبل بازگردیم. زمانی که در ایران، صفویه رشد کرده بود و شیخ احمد سرهندی، ملقب به مجدد الف ثانی، در سال ۱۰۰۱ قمری کتابی با عنوان «رد روافض (شیعیان)» نوشت تا جلوی گسترش شیعه در هند را بگیرد. 🔹 بعد از او شاه ولی الله دهلوی، رهبر فکری و معنوی طالبان (دیوبندیان) دو کتاب در نقد شیعه نوشت. یکی «ازالة الخفاء عن خلافة الخلفاء» و دیگری «قرة العینین فی تفضیل الشیخین». 🔹 پس از او پسرش کتابی به زبان فارسی در نقد شیعه به نام «تحفه اثنی عشریه» نوشت و بیان داشت شیعه از اسلام هیچ نصیبی ندارد و کفر آنان ثابت است. این کتاب به صورت وسیع در جامعه مسلمان شبه قاره هند و کشورهای عربی تأثیرگذار بود. 🔹رویکرد نقد شیعه در میان بزرگان مورد قبول طالبان، یک رسم علمی و فرهنگی شد. ملاقاسم نانوتوی و رشید احمد گنگوهی موسسان مکتب دیوبندیه و برخی از عالمان مورد اعتماد طالبان کتبی در نقد شیعه نوشتند. اکثر این آثار در نقد شیعه بود و کمتر از کفر شیعه سخن گفته می شد، اما برخی از نویسندگان به کفر شیعه تصریح کردند. 🔹 تندروی و افراط عده کمی از دیوبندیان در تصریح به کفر شیعه، باعث شد تا در پاکستان، گروهک سپاه صحابه به وجود آید که معتقد به کفر و وجوب قتل شیعه است. 🔹در کنار این رویکرد چهارصد ساله در نقد شیعه از سوی بزرگان مورد اعتماد طالبان، اختلاف قومی پشتون ها با هزاره ها مزید بر علت شده و رویکرد طالبان به شیعه را افراطی و گاه تکفیری کرده است. البته همچنان که در میان دیوبندیان افراد بزرگی هستند که در عین انتقاد به شیعه،‌اعتقاد به کفر شیعه ندارند، همین فضا در میان طالبان وجود دارد. برخی با رویکرد غیر تکفیری و عده کثیری با رویکرد تکفیر شیعه در میان طالبان حضور دارند. 🔹بنابراین شیعیان باید در عین حفظ وحدت خود در افغانستان مواظب باشند تا در جنگ مذهبی شیعه و سنی وارد نشوند و درعین حال با اقتدار از خودشان دفاع کنند، اما مواظب باشند درگیر دعوای دولت و طالب نشوند که هم دولت پشتون است و هم طالب. 🔴 آینده افغانستان در قلمرو طالبان 🔹 آنچه در ادامه می آید، تحلیل های پژوهشگری است که سالها در زمینه فرق و مذاهب کار کرده است: 1⃣ بارها گفته ام که آینده افغانستان از آن طالبان است، خواه بپسندیم یا آن را نپسندیم. البته نویسنده این یادداشت، همانند میلیونها نفر دیگر از انسان های آزاده، اصلا دوست ندارد طالبان سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ شمسی سرکار بیاید. 2⃣ چکیده بیست سال مطالعه بنده در زمینه سلفی گری و طالبان این را نشان می دهد که طالبان در میان پشتون ها و حتی در غیر آن دارای پایگاه مردمی است و الّا نمی توانست به این زودی، این همه استان را بدون درگیری و با کمترین تلفات از آن خود کند. 3⃣ پشتون ها که بیشترین جمعیت را در افغانستان دارند، مدافعان جدی طالبان هستند و معتقدم اگر یک رأی‌گیری شود، طالبان رأی بالایی می آورند. 4⃣ به نظر می رسد طالبان از نظر ایدئولوژی و مبانی فرقی با بیست سال پیش نکرده است و تغییرات فعلی، تاکتیکی است. لذا در آینده، شیعیان، اقوام غیر پشتون، زنان و طرفداران دموکراسی لیبرال در افغانستان در سختی های بیشتری قرار خواهند گرفت. 5⃣ افغانستان هیچ تناسبی با عراق و سوریه ندارد، لذا حشد الشعبی در افغانستان نه جواب می دهد و نه به نفع شیعیان است. رویکردهای روزنامه جمهوری اسلامی در زمینه افغانستان فعلی را به نفع شیعیان نمی دانم. 6⃣ خشونت دولتی و سازمان یافته در آینده بیشتر خواهد شد، اما بایدگروه ها و احزاب مخالف طالبان...
با انسجام خود برای آزادی های مشروع و قانونی خود از هم اکنون تلاش منسجم داشته باشند. امروز دیر است چه رسد به فردا. ⚡️ناگفته هایی از طالبان 🔸قِصه طالبان، غُصه اشغال است؛ رنج ده سال اشغال خاکشان توسط شوروی و بیست سال چپاول سرزمینشان توسط ارتش آمریکا. 🔹مبارزات ده ساله با شوروی، افغان هایِ پشتون زبان را به مجاهدانی طالبانی تبدیل کرد .این نبردها آنان را به جهادگرانی سرسخت تبدیل کرد که کمتر منعطف اند. 🔹ارمغان بیست سال اشغال افغانستان توسط آمریکا تنها ناامنی، خشونت، کشتار و کشت و تولید بیشتر تریاک را در پی داشت. 🔹سالهاست که در کلاسهای درسی و نشست های علمی این جمله را تکرار کرده ام: ✔️« آینده افغانستان از آن طالبان است». این تحلیل اینجانب از روند رو به رشد طالبان در افغانستان است. در گذشته طالبان تنها در میان پشتوها طرفدارانی داشت، اما امروز در میان بقیه اقوام هم کم و بیش طرفدارانی یافته است. چرا؟ چون درد مردم افغانستان امنیت است، اما اشغالگران درد مردم افغانستان را نفهمیدند و خواستند به آنان، آزادی غربی را هدیه بدهند. ۹۹ درصد مردم افغانستان مسلمانند و اکثراً از این ولنگاری و آزادی غربی آزرده خاطرند و هم سرخورده. این آزادی به آنها هیچ چیزی نداده است. نه امنیت، نه اقتصاد، نه عزت و نه آبرو. ✅حالا گروهی خشن به نام طالبان دوباره در حال رشد است که همه می دانند در عین خشونتی که دارد، امنیت را به ارمغان می آورند. مردم افغانستان در دوراهی "امنیت" و "آزادی" گیر افتاده اند و باید یکی را انتخاب کنند. آنان دیدند که ۲۰ سال حضور آمریکا به آنان هیچ چیزی نداد؛ بلکه برخی از ارزش ها را هم از آنها گرفت. شما جای مردم افغانستان باشید، چکار می کنید؟ 🔹در آینده درباره این جمله خواهم نوشت که" چرا یک تار موی اسلامگرایان را به هیکل سکولارهای غربزده نخواهم داد". افغانستان، عراق، لیبی، مصر، سودان و یمن نمونه بارز سراب اعتماد به غرب است.. به نظرم غرب هنوز هم استعمارگر و وحشی است؛ اما با روکش مدنیت! 🔴 تکفیر و تَکَتُّف 🔹در جنگ شوروری با افغانستان،‌ عده ای از جوانان عرب اهل سنت با گرایش فقهی مالکی از شمال آفریقا برای کمک به مجاهدان افغانی آمده بودند و در میان مبارزان پشتون حضور چشمگیری داشتند. 🔹این مجاهدان عرب دوشادوش مجاهدان افغانی علیه شوروی می جنگیدند و در گرماگرم جنگ، مباحثی بین آنها مطرح می شد. 🔹یکی از موضوعات اختلافی که خط مقدم جنگ علیه شوروی را تحت تاثیر خود قرار داده بود، نوع نماز خواندن مجاهدان مالکی مذهب شمال آفریقا بود. مالکی مذهبان تَکتُّف (دست بسته نماز خواندن) را سنت، اما غیر مستحب می دانستند و لذا با دست باز نماز می خوانند و از آن سو حنفی مذهبان افغانی با اینکه تکتف را مستحب می دانستند، اما دست باز خواندن مالکی مذهبان را نمی توانستند تحمل کنند، به گونه ای که این اختلاف جبهه های نبرد را تحت تاثیر شدید خود قرار داده بود. 🔹حنفی مذهبان افغانی می گفتند که باید مجاهدان مالکی مذهب، نماز را دست بسته بخوانند و مالکی مذهبان می گفتند که هر کس باید به فقه خود عمل کند. 🔹النهایه، نزاع مذهبی بالا گرفت و مجاهدان افغان و عرب بر روی یکدیگر اسلحه کشیدند. دکتر عبداللّه عزّام که رهبر عرب - افغان ها بود، صلاح را در این دید که به مالکی مذهبان دستور دهد که نماز را به صورت دست بسته بخوانند تا شر این غائله بخوابد. از دل این مجاهدان حنفی مذهب، طالبان متولد شد. طالبانی که یک اختلاف کوچک مستحبی را در میان خودِ اهل سنت تحمل نمی کند. 🔹بنابراین نباید از طالبان توقع داشته باشیم که با اقوام و مذاهب دیگر مدارا کند و مهربان باشد. ✔️طالبان این گونه اند... 🔴 آشنایی با تفکرات مذهبی - قومیتی طالبان 🔹 طالبان (طالب ها به گویش محلی) گروهی از شبه نظامیان روحانی هستند. آنها پشتون زبان و وابستگی فکری به مدارس علمیه دیوبندیه حیاتی(1) شمال پاکستان و جنوب افغانستان دارند. 1️⃣ تفکرات مذهبی: 🔹طالب ها از نظر فقهی، حنفی مذهب و از نظر اعتقادی، ماتریدی – اشعری اند. این جنبش از نظر اخلاقی، صوفی مسلک اند؛ ولی تحت تاثیر آرای ابن تیمیه مؤسس مکتب سلفیه نیز قرار دارند. طالبان تقسیم بندی توحید و شرک و مفهوم عبادت ابن تیمیه را قبول دارند. بنابراین می توان طالبان را «حنفیانِ ماتریدی-اشعری با گرایشات صوفی» و طرفدار ابن تیمیه دانست. ✔️ نکته اینجاست که به دلیل این طیف متنوع آرای گوناگون در مدرسه دیوبندیه و به تبع آن طالبان می توان مکتب فکری آنها را "دوگانه های متناقض" نامید. 🔹از طرفی طالبان تفکرات ابن عربی - صوفی تأویل گرای معروف قرن هفتم - را قبول دارند و از سویی دیگر آرای ابن تیمیه را... ✍ مهدی فرمانیان، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب 🇮🇷@davat114
🔺 آنچه در برنامه دیشب «جهان آرا» - شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - گذشت به نقل از اکانت توئیتر برنامه: 👈 محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: 🔰 افراد طالبان هم انسان هستند و اشتباه می‌کنند، نمی‌توان گفت انسانی اشتباه نمی‌کند. ثابتی مجری جهان آرا: آیا قبول دارید اقدامات طالبان، فراتر از اشتباهات شخصی بوده؟ محمد نعیم: نه قبول ندارم! 🔰 به مردم می‌گوییم ببینید رفتار طالبان چگونه است، هر چه دیده شود بهتر است تا آنچه گفته شود. امروز در کابل، زنان به بازار و مکتب می‌روند و قوانین ما هم اسلامی است چون مردم افغانستان مسلمان هستند. معتقدیم زنان حق تحصیل و کار دارند. 🔰 آیا هدف انتخابات است یا استقرار یک کشور امن و امان؟ فعلا برای ما از همه مهمتر، آرامش و ختم جنگ و جدال است. انتخابات تنها راه مردم یک کشور نیست! ما می‌دانیم و مردم افغانستان که چگونه اداره کنیم و می‌بینیم که ۳۳ ولایت با مجاهدین همراه شدند. 🔰 ثابتی مجری جهان آرا: چرا طالبان قبلا با آمریکا می‌جنگید؟ محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: آنها قبلا کشور ما را اشغال کرده بودند. مردم فلسطین مظلوم هستند و بیت المقدس از مشترکات مسلمانان است، هر کس ظلم کند و به ارزش‌های مشترک ما تجاوز کند، هیچ کس با او جور در نخواهد آمد. 🔰 ما هیچ مشکلی با ایران نداریم، ایران همسایه ما هست و ما خواهان رابطه خوبی هستیم. 👈 محسن اسلام زاده، مستند ساز و کارشناس مسائل افغانستان: 🔰برای من کاملا بدیهی بود که آمریکا افغانستان را رها می‌کند و طالبان به سرعت این کشور را می‌گیرد. من به چشم خودم دیدم که طالبان آمریکا را شکست داده بود! ۴ رئیس جمهور آمریکا قول دادند از افغانستان خارج شوند ولی یک مافیا اجازه نمی‌داد. 🔰 آمریکایی‌ها می‌توانستند مردمی را که به چرخ‌های هواپیما چسبیده بودند در همان باند پیاده کند، ولی انقدر شرف نداشتند و قطعات بدن آنها را تا قطر بردند. معتقد نیستم که هر کس می‌خواهد از افغانستان خارج شود مزدور خارجی‌ها بوده. 👈 سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه: 🔰 رسانه‌ها نباید احمد مسعود را به سمتی هُل بدهند که به نفع افغانستان نیست. اگر شرایطی به وجود بیاید که این جوان مورد علاقه مردم، به سمتی برود که درگیری نظامی با طالبان ایجاد کند، خسران اصلی نصیب مردم می‌شود البته نتیجه چنین جنگی هم مشخص است. 👈 سید زهیر مجاهد از فعالان فرهنگی افغانستانی: 🔰 خون 2 هزار شیعه در مزار شریف و هزاران نفر دیگر در شهرهای دیگر، واقعیتی است که نیاز به جنگ رسانه‌ای برای بد نام کردن طالبان ندارد. بخش قابل توجه خبرها علیه طالبان، آن چیزی بود که در میدان دیده می‌شد. 🔰 از 1996 تا 2001 طالبان پنج سال بر افغانستان حکومت کرد، چه کاری برای مردم کردند؟ در این پنج سال سابقه طالبان در نسل‌کشی کاملا مشخص است. مردم افغانستان، جمهوریت را می‌خواهند، نه طالبان را و نه دولتمردان فاسد را... 🇮🇷@davat114
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج آقا کمال فقیه ایمانی بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت عالم فرزانه جناب حجت الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج آقا کمال فقیه ایمانی رضوان‌الله‌علیه را به علمای اعلام و جامعه‌ی روحانیت و عموم مردم عزیز اصفهان، به ویژه خاندان مکرّم و فرزندان گرامی و نیز به ارادتمندان بیشمار آن روحانی جلیل القدر تسلیت عرض میکنم. ایشان نمونه‌ی بارزی از مجاهدت فرهنگی و حضور مردمی و فعالیت اجتماعیِ علمای دینی را در آن شهر جهاد و مقاومت در منظر همگان قرار داده و در طول سالیان متمادی، خدمات ارزشمندی در نشر معارف اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ارائه نمودند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عالم بزرگوار مسألت میکنم. سید علی خامنه‌ای 30 مرداد 1400 🇮🇷@davat114
◼️ پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی ◾️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم و متفکّر برجسته محمدرضا حکیمی را تسلیت گفتند. 📝متن پیام رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم ▪️با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم و متفکّر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی قدّس‌الله‌نفسه را دریافت کردم. ▪️ایشان دانشمندی جامع، و ادیبی چیره‌دست، و اندیشه‌ورزی نوآور، و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند. ▪️ایشان عمر را فارغ از آرایه‌ها و پیرایه‌های مادی، در خدمت معارف والای قرآن و سنّت گذرانده و آثاری ارزشمند از خود به جا نهادند. ▪️بهره‌گیری از محضر پر فیض و نفس گرمِ استادان معرفت و معنویت در مشهد مقدس، ذخیره‌ئی از توکل و تعبّد و غنای نفس در دل و جان این شخصیت عزیز به جا نهاده بود که تا آخر عمر با برکتش وی را استوار میداشت. ▪️اینجانب فقدان اندوهبار این رفیق دیرین را به خاندان مکرّم حکیمی و بازماندگان بویژه برادر بزرگوار ایشان و نیز به همه‌ی دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای 1 شهریور 1400 🇮🇷@davat114
▪️استاد محمدرضا حکیمی ♦️«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، از جمله آثار این اندیشمند بود. 🇮🇷@davat114
🔳انا لله و انا الیه راجعون ➖مجاهد خستگی‌ناپذیر ،همرزم و همکار سابق مان در کمیته جستجوی مفقودین سرهنگ پاسدار رحیم آقایی پور بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت ⚫️بدینوسیله ضایعه رحلت جانگداز خادم محترم امام رضا و شهدا را به خانواده معزا و بستگان تسلیت عرض نموده ازخداوند منان همنشینی با شهدا و امام شهدا را مسئلت داریم 🕊رزمنده خستگی ناپذیر مرحوم‌آقایی پور عمر بابرکت را در راه پر برکت پاسداری از انقلاب سپری کرد 💠خدمت در دانشگاه امام حسین ع ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ،همکاری با نیروی قدس سپاه در بازسازی لبنان ، فرمانده قرارگاه مشترک ستاد مرکزی راهیان نور ،خدمت در کمیته جستجوی مفقودین و آستان قدس رضوی گوشه ای از خدمات ارزنده این مجاهد با اخلاص بود. 🇮🇷@davat114
روزپزشک روز رزمندگان خط مقدم اپیدمی ها روز خستگی ها و بیخوابی ها روز لبخند بعد به هوش اومدن بیمار و روز سخت کوش ترین ها برای ایجاد لبخند رضایت تندرستی، فرشتگان سفید پوش ناجیانی که یدالله فی الارض هستند برای شفای مردم... مبارک 🌹 🇮🇷@davat114