8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظر علامه در مورد علم آموزی و مسجد
ملائکه در قیامت میپرسند چرا اینطور شما محشور شدید؟.. مگر مسجد نداشتید؟.. ملا...مربی...عالم... ؟..
📚علامه حسن زاده آملی
#جمعه
#مسجد_موفق
@davat_namaz
👈🏻 نماز یک امر تکوینی در خلقت است.
نماز یک امر تکوینی در خلقت است. یعنی اگر فرزندی به درستی رشد کند،میل و نماز در او شکوفا میشود.
🧐 یعنی باز تصور نکنیم که ما یک نمازی داریم که خارج از وجود فرد است و فرد نسبت به آن مثلاً بیگانه است،حسی ندارد. نه!
👈🏻 فطرت، لوح سفید که نیست،فطرت انسان،فطرت خداجو و خدا گرا است.
یعنی بهطور طبیعی میل به عبادت دارد و عبادت جدای از ساختار انسان نیست و اگر این ساختار انسان تعادلش حفظ بشود،میل به عبادت چه میشود؟ باقی میماند.
مسأله ای که امروزه اتفاق میافتد این است که 😳خیلی از اوقات در طی رشد ابعاد مختلفی که انسان دارد، یکی دوتایش خیلی به آنان پرداخته میشود و ابعاد دیگر پرداخته نمیشود.
وقتی در سیر رشد ما برای معنویت درصدد تربیتمان جا باز نمیکنیم و ابعاد مختلف رشد به آن بها داده میشود،اتفاقی که میافتد این است که بچه اصلا دیگر نیازی پیدا نمیکند👌. انگار دچار قساوت قلب میشویم.
بچهای را در سنین نوجوانی دیدم ،که به دوستانش میگفت وقتی پدر و مادرم میگویند نماز و ...چرا تقولق میخوانی و اینها، بهشون میگویم ،ببین فلانی که دوستم است، این خانواده اش خیلی پولدارند. همه چیزش هم به راه است. اصلا هیچ نیازی هم در زندگی ندارد. خیلی زندگی اش خوب است. نماز هم نمیخواند.
برای چه من بخوانم؟
یعنی به نماز همچین معاملهای داشت. چرا؟ 🧐
چون این مادیات برایش خیلی پررنگ شده است. یعنی به نیاز معنویتش پرداخته نشده است.
انقدر ما درگیر زندگی عادی میشویم که اصلا یادمان میرود که این معنویت لازم است
👈 یکی از چیزهایی که دل را زنده میکند. مثلاً قرار گرفتن یا شرکت در مجلس وعظ است.
حدیث داریم که موعظه درواقع دل را زنده می کند.👌 آبیاری میکند. دل با تذکر است که روشن میشود موتورش.
فرض کنید این موعظه که باید در قلب بنشیند،خب جایش را چیزهای دیگر میگیرد. حب دنیا میگیرد،حب مقام میگیرد و...
👈 پس نماز یک امر تکوینی در خلقت است. یعنی اگر آن بعد فطری انسان به واسطهی امور مختلف پوشانده نشود، به صورت طبیعی انسان میل به عبادت دارد و نسبت به نماز گارد نمیگیرد و علاقه دارد نسبت به نماز و یک کشش طبیعی و فطری به سمت این دارد.
#شنبه
#دعوت_به_نماز
@davat_namaz
*﷽* ... بل لا تکرمون الیتیم...
در بستر سورههای مبارکه فجر و قریش
و برای خدمت به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و فرزندانشان
شروع طرح *آموزش و نشاط* برای
ایتام، توسط توانمندان اهل قرآن و مساجد و محلات را اعلام میکنیم.
جهت اطلاع از پایگاههای
بازی و فعالیت و نشاط در نقاط مختلف شهر، لطفا به خانوادههای مرتبط با *ایتام حاصل از کرونا* ، فرم عضویت زیر را ارسال فرمایید:
فرم ثبتنام:
https://formafzar.com/form/qz1ie
کانال آمارگیری و اطلاع رسانی برنامه ها
ble.ir/join/YjI5ZTI2Nz
#کارگروه.کودک
#کارگروه.مسجد
🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران*
🌐 www.QuranEtratSchool.ir
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا غافر
السلام علیک یا رسول الله
* انتشار تلخیص شده نسخه صوتی و پادکست کتاب مصطفی؛ خواستنیترین پیامآور برخواستن
توسط مجموعه ایران صدا*
📶 نشانی اینترنتی کتاب صوتی در سایت ایران صدا:
yun.ir/tou394
🌐 نشانی تهیه یا هدیه نسخه چاپی یا الکترونیک کتاب؛
yun.ir/w7xjm2
8.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 چجوری نماز بخونیم؟
خوشا آنان که دائم در نمازند...
▫️آیت الله جوادی آملی
به رنگ خدا باشیم...
#پیام_رسان_فرهنگ_نماز_باشیم
🕋 @namaz_ir
🗞 *مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در تجربانه ایتات* 🔻
امروز، دوشنبه، سوم آبان، در ساعت ۱۶ الی ۱۸، مجموعه ایتات (ایدهها و تجربیات آموزشی و تربیتی) نهمین نشست تجرانه خود را برگزار میکند. تجربانه، مجموعه جلساتی با محوریت تعلیم و تربیت است که در هر جلسه، افراد یا مجموعههایی که در این حوزه کار کردهاند، از نظریات و تجربیات خود میگویند. تاکنون هشت جلسه با این محور برگزار شده و امروز نیز در نهمین نشست، دیدگاه مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در حوزه تعلیم و تربیت توسط آقای ضیایی فر ارائه میشود.
برای شرکت در این نشست، راس ساعت ۱۶، از طریق پیوند زیر اقدام نمایید.👇🏻
http://live.24on.ir/?eitaafly
#خبرنامه_الکترونیکی_اثر
#مدرسه_دانشجویی_تزکیه_تعلیم
#تعلیم_تربیت
#ایتات #تجربانه
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به چه شک هایی نباید اعتنا کرد؟ 🤔
🌀 مناسب جهت پخش در کلاس ، برای پایه های چهارم به بعد
#نماهنگ
#آموزش_نماز
#دعوت_به_نماز
@davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویژگی زنان پرورش یافته در مکتب پیامبر(ص)
🔻 پیامبر اکرم (ص) یک بار برای مردها خطبه میخواندند، یکبار برای زنها و همانطور که به مردها میگفتند زکات بدهید به زنها هم میگفتند حتی اگر درآمد ندارید از زینتآلاتتان زکات دهید یعنی مشارکت داشته باشید.
🔆 چون آدمی ابتدا باید بداند که به چه کسی زکات دهد، یعنی مسئلهها را بداند و همچنین بحث عدالت برایش مهم باشد. حتی مقید بودند زنها را از همسران و حضرت صدیقه به جنگ ببرند و برای پشت صحنه جنگ از آنها استفاده کنند. این مهم است که بدانیم زن موجود اثرگذار است. 👌
📚 در کتاب (الوافدات علی معاویه) سرگذشت ۱۲ زن نوشته که هر کدام به طریقی مسیرشان به معاویه افتاد. این زنان بسیار آگاه، با درایت، حافظ قرآن و قدرت بحث و مباحثه بودند، به طوری که وقتی یکی از آنان از دنیا رفت، معاویه از شدت خوشحالی که از زبان او خلاص شده، در شهر نقل پخش کرد! اینها در مکتب اهل بیت تربیت شدهاند و زنانی بسیار حریص در فهم راه و راهبر بودند. یکی از مشخصات زنانی که رجعت میکنند همین است که بسیار جوینده راه و راهبر بودهاند.
👈خانم دکتر علاسوند. دوره کرامت۲
#تربیت_دخترانه
#استاد_علاسوند
@davat_namaz
24.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #باهم_ببینیم
✔️توصیه ای از رهبرمون به جوانها!
* در محضر پروردگار از دل و با دل❤️ حرف بزنید وقتی کسی نماز📿 را از جوانی اینگونه شروع کرد آن وقت سجیه او میشود..... *
#نماز_راهی_به_سوی_خدا
#پایه_دهم
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━┓
https://ble.im/masomiye2
┗━━─━━━⊰✾✿✾⊱┛
📍دبیرستان دخترانه معصومیه(دوره دوم)
📌مجری طرح جامع آموزشی وتربیتی