eitaa logo
دفاع همچنان باقیست
1.1هزار دنبال‌کننده
36.4هزار عکس
8.4هزار ویدیو
790 فایل
«لا يَسْتَأْذِنُكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ» مؤمن انقلابی، از صحنه مبارزه کناره‌گیری نمی‌كند. کسانی که از میدان مبارزه عقب‌نشینی می‌کنند، گروهى بی‌ایمان هستند. @Admin_Channel_Defa لینک ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 سالروز شهادت شهدای والامقام لشکر عاشورا (۴ بهمن) 🇮🇷محمدتقی اسدی 🌹اسماعیل قهوه‌چیان 🇮🇷رسول کرمی 🌹عبدالرضا گرنگاهی 🇮🇷محمدعلی احمدزاده 🌹مرتضی مظهری https://eitaa.com/joinchat/858849318Ca53425b437 ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
⭕️ ۲۰ مطالبه‌ی امام خامنه‌ای درباره فضای مجازی ۱. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات (مهمترین مطالبه) ۲. قوی‌شدن و اقتدار در فضای مجازی ۳. مدیریت صحیح فضای مجازی ۴. استقلال و عدم‌وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی ۵. حضور جریان‌ساز و تأثیرگذار در فضای مجازی ۶. تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی در فضای مجازی ۷. تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در فضای مجازی ۸. تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در فضای مجازی ۹. مبارزه با کفر و الحاد و نفاق در فضای مجازی ۱۰. برنامه‌ریزی برای رفع آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ۱۱. توجه به امیدآفرینی در تولید محتوا برای فضای مجازی ۱۲. مقابله با آرایش‌جنگی دشمنان در فضای مجازی ۱۳. تامین امنیت فضای مجازی ۱۴. رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری-فرهنگی در فضای مجازی ۱۵. تقویت وحدت در فضای مجازی ۱۶. اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی ۱۷. تربیت مبلغ‌های قلمی، سخنور و مبلغ حوزوی در فضای مجازی ۱۸. پاسخ‌گویی به شبهات در فضای مجازی ۱۹. تولید و ترویج بازی‌های ایرانی در فضای مجازی ۲۰. گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری اطلاعات توسط دولت متن کامل بیانات فوق در👇🏻 👉🏻 https://tn.ai/2389500 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. @hashtag_af ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
به انتظارات مهم از فضای مجازی حواسمون باشه ۱.آرایش مناسب علیه نفوذ داشته باشید ۲. داشته باشید و از حاشیه دوری کنید ۳.در فضای مجازی مردم را مأیوس نکنید ۴.در ابزار بایستی به‌روز باشید ۵.با ناامن‌کننده‌‌ها مقابله کند ۶.شبکه ملی را تقویت کنید ۷.بدنبال شدن باشید! رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. @hashtag_af ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
وقتی شبیه فاطمه لبخند میزنی بر چینی شکسته ی دل بند میزنی من غرق خوابم و تو برای ظهور خویش هر صبح جمعه رو به خداوند میزنی کِی پرچم مقدس دارالخلافه را  بر قله ی رفیع دمـاوند میزنی در دولت کریم شما حرف فقر نیست آقا تو حرفهای خوشایند میزنی بعد از زیارت نجف و توس و کربلا حتما سری به فکه و اروند میزنی با اشک دیده آب به قبر مطهر آنان که کشتگان فراقند میزنی نوكرنوشت : یاصاحب الزمان مارا میان قنوت سحر مَبر از یاد که احتیاج شدیدی بر این دعا داریم صلي الله عليک يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين💐 ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
آبشار هم با تمام زیبایی و اقتدارش برای رسیدن به "مقصود"فرو میریزد گاهی باید درخود شکستن را تجربه کرد تابه دریا رسید افتادگی آموز اگرطالب فیضی هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
هدایت شده از حق الناس
‼️معیار تشخیص حق‌الله و حق‌الناس 🔴 حکم در قرآن کلمه حکم، حداقل به دو نحو استفاده شده است: 1⃣ نخست بعنوان حکم شرعی 2⃣ و دوم به معنای حکم حاکم. هر کدام از این دو شکل استفاده، دو صورت دارند. اصطلاح اول و دوم با هم نسبت عموم و خصوص مطلق دارند و اصطلاح اول مقسم است و اصطلاح دوم یکی از اقسام آن است. از لحاظ مصادیق، اصطلاحات سوم و چهارم، دارای نسبت عموم و خصوص من‌وجه هستند. 💢 بنابر اصطلاح چهارم، قضاوت و فصل خصومت یکی از است. ✔️ با دقت در تعاریف مذکور، بین حکم شرعی و حکم حاکم چند تفاوت به دست می آید: الف) حکم حاکم از جانب غیرخدا صادر می‌شود. ب) موضوع حکم شرعی، عنوان کلی و قابل انطباق بر موارد فراوان است. در مقابل، موضوع حکم حاکم، شیء مخصوص و موردی است و خلاصه اینکه حکم حاکم عبارت است از تطبیق حکم شرعی بر مورد خاص. ج) اگر دقت بیشتری شود، واضح خواهد شد که متعلق حکم حاکم، خود حکم شرعی است. چون او فرمان اجرای حکم شرعی را در مورد خاص صادر می کند. 💢در اینجا نکته‌ای وجود دارد. 🔺حاکم دارای حکم ولایتی نیز هست؛ یعنی حاکم در مواردی خاص می‌تواند جامعه را به کاری و یا ترک کاری ملزم کند. براساس این نکته، حکم حاکم دو گونه خواهد بود: 1⃣ گاهی به شکل تطبیق حکم شرعی 2⃣ و گاهی براساس اعمال ولایت و استفاده از حق ریاست و رهبری. ⁉️فرق حق و حکم فقها در اینجا چند نظریه دارند: 🔻حق را می‌شود ساقط کرد 🔺ولی حکم قابل اسقاط نیست. بعضی گفته‌اند: براساس برخی ادلّه، حق گاهی قابل اسقاط و گاهی غیرقابل اسقاط است. اما حکم قابل اسقاط و نقل نیست. ولی نمی‌شود گفت: هرچه قابل اسقاط و نقل نباشد، حکم است، بلکه ممکن است حق باشد. آری، حق همیشه قابل اسقاط است، زیرا حق، سلطنت است و طبیعتاً قابل اسقاط است و اینکه در برخی موارد اسقاط شدنی نیست، بخاطر وجود مانع است. واژه حکم به مفهوم اصطلاحی مورد بحث و معنای اعتباری آن، هیچگاه به معنای مصدری به کار نمی‌رود و پیوسته بمعنای اسم مصدری و حاصل فعل و نتیجه انشا کاربرد دارد. از نظر ما این نکته را نمی‌توان فرق بین حق و حکم بحساب آورد. میان و یک رابطه وجود دارد و حکم این چنین است. البته در بعضی موارد، حق و حکم، هر دو صدق می‌کنند که در اینصورت، رابطه مذکور هم وجود خواهد داشت. ولی این رابطه بخاطر مصداق حق بودن است، نه به خاطر مصداق حکم بودن. درباره این اندیشه نیز می‌توان چنین گفت: بین وجود حق و وجود ملازمه نیست. زیرا گاهی و هست، ولی من‌علیه‌الحق وجود ندارد. مثلاً اگر انسان زکات مال خود را بدهد، در اینجا دیگر من‌علیه‌الحق هم وجود داشته باشد. لذا جایی که فقط حق و ذی‌حق وجود دارند، نمی‌شود اضافه بودن حق را قبول کرد چون اضافه همیشه بین دو طرف است و اضافه، مفهوم سومی، بین دو طرف می‌باشد. 💯 تفاوت حق و حکم این است که نباید مجعولات شرعی به دو قسم تقسیم شوند که یکی از آن‌ها حق و دیگری حکم باشد. زیرا همه آن‌ها حکم شرعی یا عقلایی هستند که برای مصالح خاص اعتبار شده‌اند. ادامه دارد... 🔴 کانال حق‌الناس @hagholnas
♨️ وقاحت وزارتخارجه تمامی ندارد! ▪️وزارتخارجه بیانیه داده‌است و ضمن ابراز خرسندی از آمدن دولت جدید در آمریکا از کلمه «تروریسم دولتی ترامپ» استفاده کرده. ▪️آمریکا را به ترامپ تقلیل می‌دهد و فراموش می‌کند دولت دمکرات آمریکا به لیبی حمله کردند، عراق را به خاک و خون کشیدند و داعش را بر سوریه و عراق حکمفرما کردند.. ▪️ما هم از ترامپ بیزاریم اما این تقلیل دادن آمریکا به ترامپ، آن هم از سوی وزارتخارجه ذوق زده دولت روحانی خجالت‌آور است.. ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️از بی‌سوادی زیباکلام تو مناظره با خسرو معتضدی تعجب کردید!؟ پس مناظره زیباکلام با یاسر جبرائیلی رو ببینید چی میگید برجام رو نخونده بود ولی از تاثیرش بر اقتصاد و سیاست داخلی صحبت می‌کرد! ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
♨️ آخرین نعره های یک برانداز امنیتی ⏪سعید حجاریان در گفتگو با روزنامه اعتماد: دولت نظامی باعث تحریک برخی مناطق حاشیه ای و تشدید بحران های قومی میشود.زیرا استدلال خواهد شد دولت مرکزی مسلح است،چرا ما نباشیم؟ "آقای حجاریان؛ این بار، عرصه نبرد را ما مشخص میکنیم" گویا سناریوی دوگانه سازی و ایجاد ترس از چیزی، در این انتخابات هم در دستورکارتان قرار گرفته است، روزی ترس از محدود شدن آزادیهای اجتماعی و روزی دو گانه جنگ و صلح را علم میکنید و امروز هم به تسلیح اقوام و ترس از تجزیه رسیده اید. ▪️به گمانم افکارسنجی اتاق فکر اصلاح طلبان، به ویژه پس از ارزیابی واکنش تمام عیار به سخنان اردوغان و فهم حساسیت مردم بر روی یکپارچگی و مسائل قومی، آقایان را به تدوین سناریویی جدید رسانده است؛ ترس از شورش و تسلیح اقوام به دلیل حضور نظامیان. این پیام شما پرفراژه کردن کشور، کد دادن و زمینه سازی برای اتفاقات آینده است. مراقب باشد، ایران و تحریک گسل-های قومی و مذهبی اش خط قرمز ماست. ▪️یادتان هست همان روزهایی که هنوز دل در گرو انقلاب داشتید، شاه هم انقلابیون را از ایرانستان میترساند و میگفت اگر بروم ایران، ایرانستان خواهد شد و چه آشناست سناریوی شما. امروز هم که مردم از مدیریت شما به تنگ آمده اند و قصد تغییر و ایستادگی در برابر اندیشه لیبرالی را دارند شما هم با این کلام به میدان آمده اید. در تمامی ادوار، جبهه انقلاب یک اشتباه اساسی کرده است و آن هم این که همواره شما عرصه نبرد را تعریف کرده اید؛ همیشه یک ترس موهوم و دوگانه را طرح میکنید و خرد وکلان جبهه انقلاب دراین میدان در برابر شما پدافند میکنند که شاید پاسخی هم بدهند اما مهم عرصه است که شما تعیین کردهاید. ▪️از تمامی دوستان می خواهم در این میادین موهوم و خود ساخته آقایان تقابل نکنند، وقتی کلکسیونی از عرصه های واقعی مدیریت ورشکسته اندیشه لیبرالی در کف جامعه وجود دارد و مردم ایران این سومدیریت ها را در عرصه های داخلی و خارجی با گوشت و پوستشان احساس کرده اند، چرا باید به دنبال عرصه های مجازی برویم؟ آقایان لیبرال، همیشه بخشی از انرژی مورد نیاز این بالن های توهم را از پرداختن ما به این موضوعات میگیرند. ▪️این بار عرصه این نبرد را ما تعیین میکنیم، عرصه امروز، ناکارآمدی، معیشت مردم، حیثیت ملی و دهها عرصه شکست خورده ای است که حاصل مدیریت شما است و همیشه با ایجاد غبار توهم پنهانشان کرده اید و همواره مانع شده اید درد واقعی مردم در میانه غبارهای مجازی خود ساخته تان آشکار گردد. ▪️آقایان تاریخ بخوانید و در سمت درست تاریخ بایستید. هرگاه خطر تجزیه و شکاف قومی بوده است، نظامیان مسئله را حل کرده اند. یادتان هست مذاکرات سال58 دوستان سیاسیتان را با تجزیه طللبان. یادتان هست در جریان مذاکرات هر روزبخشی از پیکره میهن جدا میشد و حتما یادتان هست که همین نظامیان با فدا کردن جان خود، آنها را باز میگرداندند. فقط کافیست به بهشت زهرا بروید و تاریخ شهادت روی مزار شهدا را بخوانید. ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
‏دوستان عزیز این آقایی که کنار قاتل حاج قاسم نشسته، مالک ‎، همین شرکتی هست که این سلبریتی های وطن فروش و احمق، دارن براش تبلیغ می کنن ! تاسفبار اینه که ‎ اکثر سهام داماک رو به ‎ فروخته و این بیچاره های نادان به خاطر چندرغاز پول تبلیغ، شدن مزدور قاتل حاج قاسم ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
⭕️ سلبریتی یعنی سرسپرده پول سیاستمدار بی خاصیت ... ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین عجیب زیباکلام به حسن روحانی آقای روحانی یه «دوستت دارم» هم به زیباکلام میگفتی که به «مرتیکه‌ی حمال» تشبیهت نکنه ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نماینده مجلس بهانه‌است، اصل مجلس نشانه است 🔺این تیتر روزنامه اصلاح طلب را ببینید؛ وقتی مردم در حال انتقاد به نماینده فحاش و بی‌قانون سراوان بودند، گفتند شما نماینده مجلس را بهانه کردید که اصل مجلس را بزنید 🔺امروز بروید مطالباشان درباره نماینده‌ای که به یک سرباز حمله کرده را بخوانید و تیترهای روزنامه‌های فردایشان را هم ببینید 🔺منتظر انتقام این جماعت به خاطر اشتباه یک نماینده، از کل مجلس شورای اسلامی باشید ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جمله وزیر روحانی که حسن روحانی باید روزی هزار بار از روی آن بنویسد... . 🎥 وزیر سابق آموزش و پرورشِ دولت روحانی : حسن روحانی ارتباطش را با مردم قطع کرد . این فقط مربوط به حسن روحانی هم نیست . همه دولت ارتباطش با مردم قطع شده است . می گویند جنگ اقتصادی ، بله قبول میکنیم که جنگ اقتصادی داریم اما این جنگ اقتصادی را باید در خیابان مولوی ببینید نه در لواسان و الهیه ... ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
دفاع همچنان باقیست
...ادامه ♦️احزاب و گروه‌های سیاسی دینی شمال آفریقا هـ) جماعت انصارالسنةالمحمدیه: جمعیتی اسلامی سلفی
♦️جنبش‌های اسلامی پیشین منشأخاستگاه فکری طالبان علیرغم این که نمی‌توان ریشه‌های فکری طالبان را متأثر از یک‌نحله فکری خاص و مشخص دانست، لیکن تأثیرپذیری ایدئولوژی طالبان از جریان‌های سیاسی و فکری معاصر اسلامی چون: دیوبندیه، وهابیت، اخوان‌المسلمین واندیشه‌های سیاسی مودودی نیز قابل‌انکار نیست. باتوجه به عملکردهای طالبان در مدت زمان حاکمیت‌شان در افغانستان می‌توان ریشه‌های فکری و خاستگاه عقیدتی و کلامی و سیاسی‌شان را در جنبش‌های پیشین اسلامی دید. هرچند رهبران طالبان در پاسخ به این سئوال که آیا آنان از فرقه‌ خاصی پیروی می‌کنند یا خیر؟جواب‌شان منفی است و آنان خود را یک مکتب فکری- سیاسی مستقل می‌دانند. بنابراین، آنچه که می‌شود گفت این است که «طالبان مجموعه‌ای‌ از و ، ، ، ، ، به خصوص در مقابل زنان، و دشمنی با فرهنگ و تمدن تکنولوژی، ابزار جدید و است.» برخلاف آنچه که بین ادیان و مذاهب رایج است، که بیش‌تر از خوبی‌ها و صفات انسانی از یکدیگر متأثرند؛ گروه طالبان تمام بدی‌ها و خشونت‌ها را در خود جای داده و با یک افراط بی‌سابقه، کارش را آغاز کردند و در مقام عمل، تمام بدی‌ها و خشونت‌ها را به اجرا گذاشتند که تمام جریان‌های افراطی و تندرو حتی وهابیت و دیوبندی‌ها را به وحشت انداختند. اکنون شباهت‌هایی را که جنبش طالبان با جریان‌های سیاسی، فکری معاصر اسلامی دارند که می‌توان به نوعی منشأ و خاستگاه فکری و عقیدتی طالبان نیز باشند ذکر می‌گردد تا از این طریق ببینیم که طالبان بیشترین تأثیر را از کدام یک از جریان‌های تندرو اسلامی پذیرفته‌اند و بیش‌ترین شباهت را به کدام یک از جریان‌های بنیادگرایی معاصر دارند: 1⃣ دیوبندیّه: پیروان مکتب شاه‌ولی‌الله‌ دهلوی(1114- 1176هـ ق) که در مسایل فقهی از مذهب حنفی و در اصول اعتقادات پیرو مذهب ابومنصور ماتریدی (مذاهب کلامی) از ابن‌تیمیه و محمدبن‌عبدالوهّاب پیروی می‌نمایند. ▪️اشتراکات مبانی عقیدتی طالبان با آموزه‌های مدرسه دیوبند: یکی از آموزه‌های مدرسه‌ دیوبند، علاوه بر آموزش‌دینی، یک مکتب تربیتی، سیاسی، نظامی نیز بود که جوانان مسلمان را با روحیه پرخاش علیه نفوذ ماجراجویانه استعماری بریتانیا در کشورهای مسلمان‌شرقی بگونه‌ی غیرمستقیم آموزش می‌داد. زیرا یکی از اهداف اساسی «دارالعلوم» تربیت و آموزش نیروهای ورزیده برای غلبه بر سلطه‌ی بیگانگان است. چرا که مدرسه‌دینی در پی شکست هندی‌ها علیه انگلیسی‌ها تأسیس شد. پس از آن که استعمارگران انگلیسی، مسلمانان و هندوان را علیه هم شوراندند و این دو قوم را از همدیگر جدا کردند، روحانیون دیوبند به این نتیجه رسیدند که تشکیل یک نحله‌ی فکری بی‌طرف با مایه‌هایی از صوفی‌گری، بهترین ابزار برای مقابله با بیگانگان است. 🔻دشمنی باشیعیان در تاریخ مکتب دیویند، سابقه دیرینه دارد! زیرا یکی از اصول بنیانگذاران مکتب دیوبند، حفاظت و اشاعه‌ی مکتب شاه‌ولی‌الله دهلوی (صوفی مشرب) بوده‌است. شاه‌ولی‌الله همانند محمدبن‌عبدالوهاب نسبت به شیعیان مواضع خصمانه داشت و دلیل بر این ادعا مواردی زیادی از جمله: 1) نوشتن کتاب «ازالة‌الخلفا» بر ضد شیعه 2) سخنان او پیرامون مذهب شیعه می‌باشد، که در یکی از سخنانش چنین می‌گوید: «از نسل علی‌(ع) 3 فرقه ضاله برآمدند، که برای برهم زدن و نابودی دین محمدی از هیچ کوششی دریغ نکردند، که از آن جمله شیعه امامیه است». علمای‌دیوبند که پیرو مکتب شاه‌‌ولی‌الله دهلوی است و تفکر دینی طالبان از این جهت شباهت‌های بسیاری با پیروان مکتب شاه‌ولی‌الله دارند که دشمنی و ضدّیت هر دو مکتب با شیعه آشکار است و خشونت در دین را جایز می‌داند و تمام حمایت‌ها و تلاش‌‌شان را از یک فرقه‌ی اهل‌سنت(پشتون‌ها) به کار بسته‌اند. به همین جهت شکاف‌های قومی ـ مذهبی هر روز بیشتر می‌شود. اما تفاوت عمده و اساسی که وجود دارد این است که دیوبندی‌ها علیرغم این که بنیادگرا و دارای مبانی اعتقادی و جزمی هستند، به هیچوجه امنیت و آرامش کشورش را تهدید نمی‌کنند و کارهای غیرعاقلانه(عرفی) انجام نمی‌دهند. اما گروه طالبان، نه تنها کسانی که ریش خود را می‌تراشند و یا کوتاه نگه می‌دارند مجازات می‌کنند! بلکه کسانی که مرده‌اند نیز مورد مجازات و مؤاخذه قرار می‌دهند، 🔹تمام شعب گروه‌های دیوبند مخالف نقش زنان و مذهب شیعه بودند، اما طالبان قشر عظیمی از جامعه را به کلی خانه‌نشین کردند و صدها مدارس دخترانه را در جای جای افغانستان، پاکستان به آتش کشیدند و شیعیان را به صراحت تمام کافر اعلان کردند و از آنان درخواست جزیه نمودند و تمام اموال، خانه و سرزمین‌هایشان را مصادره و بین پشتون‌های خود تقسیم نمودند و کشتن شیعیان را واجب اعلام کردند. (105) ادامه در پُست بعدی ‌‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist