🔴 امام علی (ع) و اشرافی گری مسئولان
ملاک ما برای تشخیص حق فقط علی(ع) است نه چپ و راست و جناح بازی ها و قبیله گرایی ها.
آنجا که #امام_علی (ع) در نامه ای به عثمان بن حنیف حاکم بصره می نویسند :
"ای پسر حنیف! به من گزارش داده اند که مردی از سرمایه داران بصره تو را به میهمانی خود دعوت کرده و تو به سرعت به سوی آن شتافتی. خوردنی های رنگارنگ برای تو آوردند و ظروف پر از غذا جلوی تو نهادند. من گمان نمی کردم میهمانی کسانی را بپذیری که بر سر سفره آن ها فقط ثروتمندان حاضر می شوند و نیازمندان مظلوم در آن جایی ندارند! ... این درد و ننگ تو را بس كه با شكم سیر بخوابی و در اطراف تو شكمهایی باشد كه پوستی را برای خوردن آرزو كنند" ...
آقایان مسئولی که زندگی اشرافی دارید اگر از مستضعفین حیا نمی کنید ، حداقل از این فرزند خلف علی(ع) که نفر اول مملکت است اما چنین زندگی زاهدانه ای دارد ، خجالت بکشید ...
#ماه_مبارک_رمضان
#شب_قدر
✍"قاسم اکبری"
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
🔻دوستانه با آقای قالیباف:
بهای «منفعت»، بهای «حقیقت»
_______________________
مهدی جمشیدی
[1]. نباید در «کمین» ضعفهای دیگران نشست و نقصهایشان را «شکار» کرد. نباید «پردهدری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغها و فریبکاریها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهیازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت».
[2]. اهل معنا اینگونه بودهاند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» میکردهاند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» میرفتهاند و تأمّل میکردهاند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصوابشان است و چه کردهاند که چنین دیدهاند. نقل است عارفی از کوچهای میگذشت که درازگوشی، بیجهت به وی لگدی نواخت. او نیز همانجا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کردهام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بیحساب» و «بیمعنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا.
[3]. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»اش مخدوش میشود و پارهای از مردم - که اسیر روایتسازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شدهاند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاینرو، «منزلت سیاسی»اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسیکارانه و عملگرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی را به خطر افکند و به اعتبار و مکانتِ فرد، گزند برساند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و بهجای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفتهاند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبهاصولگرایان محافظهکار و قدرتگُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونیاش رنج میبُرد، یعنی نه میتوانست «صدای حسینبنعلی» را بشنود و به کربلا نرود و نه میتوانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از اینکه از صدای شنیدهشده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد.
[4]. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش میسازد؛ حالآنکه آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشتهها و اندوختههایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامهنگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دستبهگریبان شد که از آن میگریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینهشدن برای «چمدانهای کالاهای ترکیهای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسیکه فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسیکارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسیشان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر.
[5]. دریغ که قالیباف در طول سالهای گذشته، اغلب، اسیر توصیههای خاماندیشانه و عملگرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دامساز و ندانمکارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاجقاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقهای خویش» مواجه بود و طعنهها و ملامتها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟!
💫نماز بسیار با فضیلت شب بیستم ماه مبارک رمضان (امشب)
🌷در روایتی از امام علی علیه السلام در مورد نماز شب بیستم ماه رمضان آمده است:
هر كه شب بيستم ماه رمضان، هشت ركعت نماز (۴تا نماز ۲رکعتی) با هر سورهاى كه خواست را بخواند، خداوند همه گناهان پيشين و پسين [او را تا اين شب] بيامرزد.
📗چهل حدیث شهید اول، حدیث چهلم
⭕️ مهم
الجزیره به نقل از یک منبع بلندپایه ایران: تهران بهواسطه یک کشور اروپایی تصاویر و نقشههای انبار تسلیحات هستهای اسرائیل را برای تلآویو ارسال کرده است/ اکثر تصاویر زمینی بودهاند.*
🔷این منبع در گفتگو با این خبرگزاری می افزاید که *ایران به صراحت به اسرائیل گفته است که در صورت شعله ور شدن جنگ اسرائیل با ایران، این انبارها و سایت ها هدف حملات ایران خواهند بود/* در این گزارش آمده است که این تصاویر، متعلق به انبارهای تسلیحاتی، و اهداف نظامی هستند که به تازگی مورد استفاده قرار گرفتهاند، زیرا *اسرائیل اخیرا اماکن استراتژیک گذشته خود را از ترس نشت اطلاعات تغییر داده است.*
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
1.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️🎥 تصاویر دلخراش از مسجد شیعیان در مزارشریف
🔻رسانههای افغانستان از وقوع انفجار در منطقه «مسجد ۳ دکان» شیعیان در شهر مزار شریف خبر دادند
🔺منابع مطلع گفتند، در هنگام ادای نماز ظهر، انفجاری در داخل «مسجد سه دکان» و در صف نمازگزاران، رخ داد.
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
3.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 واکسن اجباری=قتل عمد!!!
🔹 بر اساس اصل ۳۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲، در صورت اجبار مردم به واکسن اجباری، هرگونه عارضهای که برای افراد بوجود بیاید، قتل عمد بشمار میآید.
💢نقش جدی یهود در واقعه شهادت امام علی علیه اسلام
🔹قرآن قوم یهود را دشمن اصلی پیامبر(ص) و مسلمانان معرفی کرده است(مائده ۸۲) و توطئههای پیاپی این قوم در ستیز با اسلام و همکاری با کفار و مشرکین علیه پیامبر(ص) شاهد این دشمنی کینهتوزانه است.
🔹از مواردی که برخی روایات به آن تصریح کردهاند، نقش پررنگ یهود در ترور امیرالمومنین(ع) است که چند نمونه از این احادیث عبارتاند از:
1⃣ از امام صادق(ع) دربارهی آیه ۴ سوره اسراء پرسیدند که میفرماید بنی اسرائیل دوبار در زمین فساد خواهند کرد؛ حضرت فرمود یکی قتل علی بن ابیطالب(ع) است.
(بحارالانوار ج۵۳)
2⃣ امام علی(ع) بلافاصله بعد از ضربت خوردن فرمود:
«قَتَلَنِی ابْنُ مُلْجَمٍ قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ الْیَهُودِیَّةِ»؛
مرا ابن ملجم کشت؛ مرا ملعونی که فرزند زن یهودی بود کشت.
(شیخ مفید، الارشاد، ج۳)
3⃣ در روایتی پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) خطاب به حضرت علی علیهالسلام میفرماید:
به درستی که قاتل تو یهودی است.
(بحارالأنوار ج ۴۲)
🔴 ماستمالیزاسیون !!
🔹شنیده ام که فلان خبرگزاری اعلام کرده که سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نبوده است و بعد ادامه داده که اصلا اضافه باری هم در کار نبوده است!
آقایان فلان خبرگزاری خب که چی؟! الان مسئله حل شد؟! واقعا مردم را چه فرض کرده اید؟ یعنی حالا که سیسمونی نبوده این سفر مشکلی نداشته است؟!!
🔺می ترسم این روند ماستمالیزاسیون آن قدر ادامه پیدا کند که بگویند سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای تحکیم روابط با کشور همسایه بوده و در پایان سفر نیز به زیارت آرامگاه مولوی در قونیه مشرف شده اند!!
و معذرت خواهی آقازاده هم از جنس تعارف و تواضع و از باب سَيِّئَاتُ اَلْمُقَرَّبِين بوده است!!
تا کار به اینجاها نکشیده بنده از طرف همه مستضعفینی که دیگر واژه "سفر" حتی از نوع کوتاه برایشان مفهومی ندارد از آقای #قالیباف و خانواده محترم عذر می خواهم !! ...
🔹در ضمن ما هم می فهمیم که این خطاها در برابر حجم عظیم فساد اصلاح طلبان و برخی دولتمردان قبلی چیزی نیست ، اما تکلیف آن ها که روشن است ولی از مدعیان انقلابی انتظار همین مقدار هم نمی رود و اگر ما نیز مثل اصلاح طلبان مسامحه کنیم به زودی جریان انقلابی هم گرفتار این مسائل خواهد شد ...
✍"قاسم اکبری"
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
بر آستان تو ای جان فقیر آمده ام
مرا نگاه بکن سر به زیر آمده ام
از آن توست بزرگی و من شبیه همه
فقیر هستم و پیشت حقیر آمده ام
برای اینکه رها از مَنیَّتَم بکنی
به پیشگاه تو مثل اسیر آمده ام
غم عذاب ندارم ولی ز بیم فراق
ببین به زمزمه ی یامجیر آمده ام
شبیه زائر دلخسته ای که جامانده
به پای بوسیِ جوشن کبیر آمده ام
بگیر دست مرا و ببخش جُرمم را
دگر به روم نیاور که دیر آمده ام
صراط نوکری زهرای تو ولای علی است
همیشه سوی تو از این مسیر آمده ام
یتیم کوفه ی تنهائی ام، علی بپذیر
برای توست که با ظرف شیر آمده ام
به شوق کرب و بلا یاد ناله ی زینب
به پای سفره ی نعم الامیر آمده ام
چه کربلا چه شاهی ز صدر زین افتاد
دوباره حیدر کرار بر زمین افتاد
#نــوكــر_نـوشــت:
#یاامیرالمؤمنین...
نام زیبا کم نداری، مرتضی، حیدر، علی...
بندگانت، #حضرت_مولا صدایت میکنند
#صلي_الله_علیک_ياسيدناالمظلوم_يااباعبدالله_الحسين
سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، روزتون معطر بنام #خامس_آل_عبا
#به_یاد_شهید_مدافع_حرم_محمدتقی_سالخورده
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist