هدایت شده از دکتر علی سعیدی
https://ppp-calculator.com
سایت محاسبه قدرت خرید:
قدرت خرید هر ۱ دلار آمریکا تقریبا معادل ۷هزار تومان در ایران (۷۰،۹۶۸ریال) است.
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
شاید این عدد به ذهن شما خیلی عجیب بیاید. من هم در صدد آن نیستم که این عدد را تایید یا رد کنم. اما به عنوان مثال بگذارید چند کالا را مقایسه کنیم.
هر لیتر بنزین در آمریکا حدودا ۸۱ سنت است. یعنی با یک دلار در آمریکا میتوان ۱.۲ لیتر بنزین خرید. قیمت ۱.۲ لیتر بنزین در ایران، ۳۶۰۰ تومان است. یعنی اگر کالای واسطه محاسبه، بنزین باشد، هر دلار آمریکا، معادل ۳۶۰۰ تومان قدرت خرید دارد.
هر کیلو نان به طور متوسط در آمریکا ۴ دلار است. یعنی با ۱ دلار در آمریکا میتوان ۲۵۰ گرم نان خرید. قیمت ۲۵۰ گرم نان در ایران بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است. یعنی حداکثر ۲۵۰۰ تومان.
متوسط قیمت برنج در آمریکا، ۴.۵ دلار در هر کیلو است. یعنی با ۱ دلار آمریکا میتوان تقریبا ۲۲۲ گرم برنج خریداری کرد. این مقدار برنج را در ایران میتوان با حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان خریداری کرد. البته در مورد برنج ایرانی این عدد میتواند تا ۳۰ هزارتومان هم برسد.
قیمت یک ورق ۱۰ عددی قرص استامینوفن در آمریکا حداقل ۱ دلار است. قیمت این ورق قرص در ایران بدون بیمه حداکثر ۱۰ هزار تومان است.
حال این عدد را میتوان در مورد کالاهای دیگر هم بررسی کرد. طبعا در مورد کالاهای وارداتی یا کالاهایی که با نرخ دلاری قیمتگذاری میشوند بالاتر است.
زمانی که از قدرت خرید دلار در یک کشور صحبت میکنیم، باید شاخصی جمعی از کالاها را ارائه کنیم. محاسبه این عدد پیچیده است.
اما عدهای بدون محاسبه و فقط با اتکا به داشتههای ذهنیشان شروع به نقد میکنند.
در اینجاست که از مراکز آماری انتظار میرود، محاسباتی شفاف و دقیق را ارائه کنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
💡چرا یمن متوقف نمی شود؟
✍مهدی افراز
🔹توسعه نیافتگی بزرگترین امکان یمن برای عدم توقف در مسیر حمایت از مقاومت غزه بوده است. یمن تنها نیرویی است که در طول ۱۵ ماه گذشته، موفق شده به صورت پیوسته بانک متنوعی از سرمایه های اسرائیل و حامیانش را مورد هدف قرار بدهد. امریکا برای سرد کردن سرب هایی که برعلیه اش داغ می شوند، همواره از الگوهایی استفاده می کند که یمن خود را خارج از آن ها تعریف کرده است.
🔸در صنعا هیچ سفارت خانه غربی وجود ندارد، هیچ درآمدی از این کشور در فدرال رزرو بلوکه نمی شود، هیچ تفاهم نامه مشترکی برای توسعه میادین نفتی و گازی مآرب و حضرموت با توتال، بریتیش پیترولیوم و هانت منعقد نشده است، در بندر الحدیده هیچ مگاپروژه ای مبتنی بر طرح کوئیز با سرمایه گذاری آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده وجود ندارد، در یمن طبقه متوسط حقوق بگیری شکل نگرفته که پرداخت ماهیانه آن ها در گرو برنامه تسهیلات ساختاری و تسهیلات مالی تمدید شده با صندوق بین المللی پول باشد، در حجه و عمران و صنعا هیچ پیشران صنعت اروپایی راه اندازی نشده است که تحریم ها اخلالی در زنجیره تامین آن ایجاد نماید، یمن بازار مصرف فربهی ندارد که در عین منجمد بودن روند صادرات، تراز تجاری آن دچار کسری عجیب و غریبی شده باشد، هیچ طرح توسعه شهری در ساحل دریای سرخ تدوین نشده است که برای تامین منابع آن وزارت دارایی یمن، به استقراض مالی از بانک جهانی و شریک نمودن اتحادیه اروپا در آن ها مجبور باشد و ...
🔹سودای توسعه و قرارگیری در وضعیت ذهنی عقب ماندگی، مهم ترین امکان غرب برای تحمیل حکمرانی مطلوبش در کشورهای غیرغربی است. سیاست های توسعه پایدار، ابزارهای صورت بندی شده ای از ایدئولوژی آمریکایی برای کنترل رفتارها در جهان سوم است. این سیاست ها بدون توسل به نظامی گری، ضمانت های لازم را برای همراهی با سناریوهای جهانی تامین می کند. توسعه یافتگی به عنوان انتزاعی بی معنا، اهرم تمام عقلانیت ها، رفتارها و سازوکارهای کنترلی شده و جهان اسلام را با شرکت های صهیونیستی چندملیتی هم سرنوشت کرده است.
🔸امروز جهان اسلام بیمار سیاستی است که پس از جنگ دوم در پیش گرفته شد، افسانه ای که به نام توسعه برای ملت های مسلمان تصویرسازی شده، الفبای اداره را هم از دسترس دولت ها خارج کرده است. دست و پا زدن بی پایانِ مصر، اردن، لیبی، عراق و لبنان در بحران داخلی، بدهی های خارجی و انکار مطلق استقلال ملی، اطمینانی است برای این که یمن مسیر عاقلانه تر و پایدارتری برای پیشرفت و ترقّی خود در پیش گرفته است.
🔹یمن توقف ناپذیر شده چون ناخواسته از دام توسعه رهایی یافته، فقدان عقلانیت توسعه گرا در یمن ابزار بمباران های دائمی را هم بلاوجه کرده است. حوثی ها برای اجرای تصمیمات سرنوشت ساز خود، زیر فشار فریزشدن فرآیندهای توسعه نیستند... توسعه نیافتگی یمن، نه تنها موقعیتی برای امروزِ مقاومت بلکه امکانی امیدبخش برای خروج ذهنیت ها از سراب توسعه و تولّد دوران ترقّی و پیشرفت، برای فردای کل منطقه می تواند باشد.
🔸از همین جهت و مزیّت، شاید یمن امروز همان گمشده ای است که سال ها قبل چامسکی، برای خارج کردن بشرِ قرن بیستمی، از چرخه آشفته و بی معنای توسعه آن را تمّنا می کرد! ؛ "در برابر این آشفتگی بی حد وحصر جهانی که همه، چه کشورهای توسعه یافته و چه مردمان کشورهای در حال توسعه، از آن در رنج هستند و در برابر شکست مطلق توسعه در نظریه و عمل، چه می توان کرد؟ آیا باید انتظار داشت که جنگ های جهانی آن را به پایان برند؟ در این صورت چه کسی حاضر است برای سیاست مداران آبروباخته، جان خود را فدا کند؟ چه کسی حاضر است بپذیرد که ملت ها هستند که واقعا در این جهان حکومت می کنند؟ چه کسی می تواند ضمانت کند که بشریت با هزاران سال عقب ماندگی خروج خود را از چنین جنگ هایی ناممکن نکند؟ آیا باید در انتظار انقلابی جهانی بود؟ در صورت چنین انقلابی کدام آرمان شهر را هدف دارد؟ قرن بیستم چه چیز از آرزوها و چشم اندازهای دوردست و شیرین باقی گذاشته است؟"
@afrazmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ
نمیدونم این برخورد در کشور دیگهای هم پیدا میشه اما حتی اگر انحصاری خودمون نباشه باز دوست دارم به #ایران_جان و وجود این عزیزان افتخار کنم!
🆔 @dehkadeh_karyar
🔥اینروزا همه دارن درباره ناتوانی آمریکا در مهار آتش کالیفرنیا حرف میزنند ولی واقعیت اینه که اونا خودشون نمیخوان آتشو خاموش کنن و اینم چند علت داره:
۱. هوا سرده دیدن بهترین راه برای گرم شدن آمریکا همینه؛
واقعا اونا خدای اقتصادن، ببین چه راهحلهایی به ذهنشون میاد، ایول داره.
۲. خود صاحبخونهها داوطلبانه اینو خواستن؛ میخوان پولداریشونو به رخ بقیه بکشن و به همه بگن اینا براشون پول خورده؛
میگن این مناطقی که میسوزه مناطق گرانقیمتی بود. ببین خدا پولو به کیا میده...
۳.دارن یکسری آزمایشات فوق پیشرفته و هایتِک انجام میدن تا ببینن وقتی آتیش به چوب میرسه، میسوزه یا وایمیسه فقط نگاه میکنه؟
خداروشکر فهمیدن میسوزه چون اگه فقط نگاه کنه نشون میده چوب بیتفاوتیه.
۴. اون خونهها از عشق ترامپ میسوزن.
چیکار کنن اگه چوبهای شما معنی عشقو نمیفهمن.
چرا فکر میکنید آمریکا ناتوان بود؛
آمریکا ابرقدرته؛ آمریکا کدخداست...
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
🆔 @dehkadeh_karyar
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| امیرالمؤمنین علیهالسلام؛ تنها راه شناخت خدای متعال
💐 ویژهٔ ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
#کلیپ
@mirbaqeri_resane
خانه پدری (به مناسبت روز پدر):
زمان لازم برای مطالعه: ۲ تا ۳ دقیقه
یکی از واژههایی که برای همه ما ایرانیان بیانگر خاطرات دوران کودکی و نوجوانی است، واژه «خانه پدری» است. اما واقعیت انکارناپذیر این است که این واژه در برخی شهرها و به ویژه کلانشهرهای معاصر ما به تدریج در حال فراموشی است. طی دهههای اخیر (به ویژه از اواسط دوران پهلوی دوم به بعد) جابجاییهای جمعیتی در کشور ما آنقدر شدید بوده است که سبب بروز پدیدهای تحت عنوان «از جاکندگی» شده است. این پدیده که از تبعات سبک زندگی معاصر است به معنای کنده شدن روابط اجتماع از محیطهای محلیِ همکنش است.
تحولات اقتصاد سیاسی در ایران معاصر به نحوی بوده است که سبب ازجاکندگیهای شدید (هم از روستاها به سمت کلانشهرها و هم در داخل خود کلانشهرها) شده است. سه عامل اصلاحات ارضی، تزریق پول نفت به کلانشهرها و توسعه اقتصادی بدون توجه به اصول آمایش سرزمین سبب شد تا طی چند دهه، جمعیت زیادی از روستاییان با رهاکردن خانههای خود، به امید یافتن کار به شهرهای ایران هجوم آورند. به نحوی که روستاییان که تا حدود ۶۰ سال قبل، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل میشدند اکنون فقط ۲۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل میدهند.
اما این همه ماجرا نبوده است؛ زیرا در داخل خود کلانشهرها نیز به دلیل دوقطبی شدن و همچنین کالایی شدن فضا که از تبعات نظام سرمایهداری است، کلانشهرها به قطبهای مرفهنشین و فقیرنشین تقسیم شدند (برخلاف شهر سنتی که شهری یکپارچه بود و تموّل اقتصادی، در کالبد شهر و فضای شهری بروز و ظهور چندانی نداشت). شکلگیری مفاهیم بدیع و جدیدی نظیر بالاشهر و پایین شهر از شواهد این پاره پاره شدن و تجلی اختلاف طبقاتی در شهرهای معاصر ما است.
وقتی که شهر، محل بروز اختلاف طبقاتی شد چه اتفاقی میافتد؟ هر کسی که توان اقتصادی لازم را دارد دائما سعی میکند مکان خود را از جایی که هست به مناطقی تغییر دهد که بیشتر مصداق بالاشهر باشد. یعنی اگر مالک و صاحب خانه باشد خانه خود را میفروشد تا به منطقه متموّلتری نقل مکان کند و اگر هم مستاجر باشد، سعی میکند سال بعد، در منطقه برخوردارتری ساکن شود. آنهایی هم که توان اقتصادی لازم برای جابجایی به مناطق بهتر را ندارند در این نبرد فضایی، دائماً به سمت مناطق پایینتر سوق داده میشوند و نهایتا اگر وسعشان از مناطق جنوبی شهر هم خارج باشد به حاشیه و شهرکهای اقماری اطراف کلانشهرها پرتاب میشوند.
نتیجه چه میشود؟ این میشود که هم مستأجرها و هم مالکان، در جبر غیرمرئی نظام سرمایهداری، دائماً به جابجایی مکان خود ترغیب میشوند و در چنین شرایطی، دیگر خانه پدری که لازمه شکل گیری مفهوم آن در ذهن انسانها، ثبات و دوام اسکان در خانه مشخصی است معنای خود را از دست میدهد. کودک و نوجوانی که پدرش طی ده پانزده سال، شش هفت مرتبه نقل مکان میکند کدام خانه پدرش را بایستی با عنوان خانه پدری به خاطر بسپارد؟!
اما هنوز بخش دیگری از این ماجرا باقی مانده است و آن این است که خانههای امروز، اساساً کارکردهای سابق خود را نیز از دست دادهاند و از خانه به معنای محل زندگی، به سرپناه به معنای محلی برای خواب تقلیل یافته است. کما اینکه برخلاف خانههای سنتی، اکنون تولد و بزرگ شدن در خانه پدری نیز منسوخ شده است و فرزندان در زایشگاه متولد و سپس در شیرخوارگاه و مهدکودک بزرگ میشوند؛ با تبدیل خانههای تولیدی و مولد دیروز به سرپناههای مصرفی امروز، کسب دانش و مهارت نیز به کلی از این نوع خانهها حذف شده و به دانشگاه و آزمایشگاه و ... منتقل شده است فلذا مجموعهای از زایشگاه و آزمایشگاه گرفته تا دانشگاه و ... سبب تهی شدن خانه امروز از تمام کارکردهای سابقش شده است. اندک زمانی نیز که کودکان در چنین خانهای هستند، اغلب در بازیهای رایانهای سیر میکنند تا به واقع، در فضایی مجازی رشد کنند و حلقههای نابودی خانه پدری به عنوان مکانی برای انباشت خاطره تکمیل شود.
چنین سرپناهی باتوجه به مجازهای دائم التغییر از یک سو و ازجاکندگیهای مکرر از سوی دیگر، دیگر مصداق "أَصْلُهَا ثَابِتٌ" (ابراهیم/۲۴) نیست و بلکه ترجمان "مَا لَهَا مِنْ قَرَار" (ابراهیم/۲۶) است. اکنون جا دارد از خود بپرسیم که آیا این عدم قرار و از جاکندگیهای مکرر، محصول شجره خبیثه نظام سرمایهداری نیست که در سبک زندگی معاصر بروز یافته است؟ "وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ" (ابراهیم/۲۶).
🆔 @dehkadeh_karyar
"ازهرچهگفتهایمونگفتیمبرتراست
بااینکهبرلبخودشاللهاکبراست"
💐 همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علیهالسلام به اطلاع مردم شریف ایران میرساند «پایگاه خبری تحلیلی بُردار» با رسالت آگاهیبخشی عمومی و بیان روایتهای دسته اول اقتصادی از ایران و جهان در پیام رسانهای ایتا، بله و تلگرام فعالیت رسمی خود را آغاز مینماید. امید که با عنایت مولای متقیان بتوانیم گام بلندی در راستای اعتلای ایران اسلامی و پیشرفت و عدالت برداریم. 🇮🇷
🔻جهت عضویت در پایگاه خبری بُردار، میتوانید شناسه BORDARNA را در پیامرسانهای ایتا، تلگرام و بله و شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) انتخاب نمایید:
بله | ایتا
🖇 bordarna
دهکده کارآفرینی بهارستان
"ازهرچهگفتهایمونگفتیمبرتراست بااینکهبرلبخودشاللهاکبراست" 💐 همزمان با میلاد با سعادت حضرت ا
جبهه رسانهای اقتصاد انقلاب اسلامی در حال تکمیل است.
بعد از حکمران، چارسوق و خبرفوری سراسری شاهد یک شگفتانه دیگر هستیم.
منتظر باشید تا شاهد تقویت بردار قدرت رسانهای انقلاب اسلامی باشید...
اگر میخواهید از دست دنیای اقتصاد و اقتصاد آنلاین و اکوایران و رسانه های اقتصادی لیبرال راحت بشید و اطلاعات و اخبار اقتصادی روز ایران و جهان رو از یک پایگاه خبری مطمئن دریافت کنید عضو این کانال شوید و آن را برای دوستانتان ارسال کنید
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
💡 اولین دوره mini MCA کارآفرینی اجتماعی
✅ شیپا (شبکه پیشرفت) برگزار میکند:
💎 سرفصلهای دوره:
▪️مدیریت زنجیره ارزش بومی
▪️مدیریت منابع انسانی تعاونیها
▪️روشهای تأمین مالی تعاونی
▪️استراتژیهای بازاریابی و فروش
▪️مسائل حقوقی تعاونیها
⚙️ پروژهمحور؛ همراه با منتورینگ
🎓 اعطای گواهی معتبر از دانشگاه دولتی قم
✅ برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇
@mpa_shipaa
09964776154
⭕️ حضوری و مجازی
⏱ زمان: ۴ بهمن تا ۱۶ اسفند، پنجشنبهها ساعت ۸ تا ۱۲
⏳مهلت ثبتنام: تا ۴ بهمن
🔹کانال شیپا (شبکه پیشرفت):
https://eitaa.com/shipaa
آتش بس در غزه؛ شکست یا پیروزی؟/ نقشه امریکا برای فردای آتش بس چیست؟/جمهوری اسلامی چه کاری باید انجام دهد؟
بعد از شبیخون ۷ اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی، نتانیاهو تمام توانش را به کار گرفت تا حماس را از بین ببرد و بارها نیز اعلام کرد "این جنگ تا زمانی که حماس نابود شود" ادامه خواهد داشت.
اما با گذشت ۱۵ ماه از این جنگ تمام عیار، نه تنها حماس نابود نشد بلکه با شرط و شروطی که توانست بر اسرائیل تحمیل کند آتش بس شکل گرفت. همچنین هدف دوم نتانیاهو که خالی کردن غزه از فلسطینی ها بود نیز محقق نشد و علیرغم این جنگ ویرانگر و شهادت ده ها هزار کودک و زن فلسطینی، فلسطینی ها هنوز در ویرانه های غزه ساکن هستند و از امشب آماده بازسازی شهرشان برای ادامه زندگی میشوند.
البته جبهه مقاومت در این نبرد ۱۵ ماهه هزینه های زیادی داد که مهمترین آن شهادت یحیی سنوار و سید حسن نصرالله بود اما تا این لحظه روند تطبیع و عادی سازی پذیرش اسرائیل (اصلی ترین هدف عملیات طوفان الاقصی) محقق شده ولی از این لحظه به بعد امریکا تمام تمرکزش را برای احیای پیمان ابراهیم به کار خواهد بست، هرچند ضربه ۷ اکتبر و تبعاتش کار را برای دولتهای عربی جهت عادی سازی رابطه با اسرائیل بسیار دشوار کرده.
خلاصه کلام آنکه تا امروز که ۱۵ ماه از این جنگ ویرانگر گذشته اسرائیل نتوانسته به خواسته های خود (نابودی حماس و تخلیه کامل غزه) برسد و مقاومت افسانه ای حماس و حزب الله آتش بس را در نقطه ای به سرانجام رساند که معنایش جز شکست اسرائیل نیست اما از همین حالا "جنگ دیپلماتیک" وارد عرصه تازه ای میشود، جنگی که باید نتیجه آن بهم خوردن روند تطبیع و هرگونه توافق منجر به تشکیل دو دولت (اسرائیل_فلسطین) شود. نقش دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران از این لحظه وارد مرحله تازه ای میشود...
@Sabety_ir ✅
🔴موضع مرحوم آیت الله سید منیرالدین حسینی(ره) درباره انجمن ضد بهائیت (معروف به انجمن حجتیه)
🟢کد جلسه 1261 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی قم
75/1/21 📆
...بعد اینها [انجمن ضد بهائیت، بین 41 تا 44] آمدند و خیلی مبسوط شرح دادند کارشان را. ما جذب کار اینها و تشکیلات اینها نشدیم. آن وقت من غرق در شخصیت پدرم بودم؛ گفتم چرا پدر ما [وقتی زنده بود و] مسئلة بهاییت، قادیانی، وهابیت و... را مطرح می کردند، ایشان می گفت من حال برخورد با اینها را ندارم؟! کارهای دیگری دارم و وقت برخورد با اینها را ندارم؟! و فقط مسئلة بهاییت را از موضع اینکه دولت نباید علیه مذهب قراردادی را امضاء بکند، برخورد می کرد[نه بیشتر!]. لذا به انجمن پیشنهاد دادم که شما باید «نظام اجتماعی» را بشناسید، آن وقت زیر نظر یک مرجع، یک حزب نیرومند درست کنید که دولت وقت را تسلیم خودتان کنید؛ آن وقت دیگر بهاییت کاری ازش نمی آید[لذا این روش مبارزه شما غلط است].
در مقابل اینها مدام اسم بهائی های درون دستگاه شاه را قطار می کردند. من هم می گفتم که اما شاه [دولت را ] به سمت بهاییت شدن اداره نمی کنند[بلکه به سمت غربی شدن اداره می کند].
... حال بگذریم! اینها [انجمن حجتیه] آدم های به نظر خود بنده با پشت کار از نظر مذهبی و ساده، در نظر من بودند. اما اینکه میگفتند اینها خیلی تشکیلات دارند اینها، تشکیلاتشان به نظر من از همان اول هم عمیق به ذهن من نیامد. الان هم اگر کسی از من سوال کند می گویم تشکیلات [تولیدِ] علمی نیست، تشکیلات «توزیعی» است، چون تولید ندارند که! حتی چیزهایی که در حوزه هست، را نمی توانند توزیع کنند! در مبارزه با بهاییت هم، یک کار توزیعی روی تولیدات «مذهبی، سیاسی، فرهنگی» داشتند؛ آن هم در یک بخش کوچکش!
[لذا به نظر من] اصلاً لقب تشکیلات دادن به این انجمن، درست نیست؛ مگر به یک حساب، که بخواهیم خط فرهنگ متحجر را مورد حمله قرار بدهیم. البته تحجر، یک خطر جدی است و انتخاب انجمن بصورت سمبلیک انتخاب بیجایی هم نیست! ولکن اینکه خودشان مالی باشند که آدم بخواهد برخورد بکند، نه خبری نیست!
آنها را با خود بهایی ها هم مقایسه نمی کنم! اینها مسلِم هستند، طاهر هستند، شیعه هستند، احیاناً بعضی شان اهل تهجد، اهل خیرات فردی هستند. ولکن نه بهائیتش مالی هست مقابل اسلام، نه انجمن مقابلش! علتش این است که، بهائیت آن نفر اصلی میدان مبارزة با اسلام نیست! مگر بهاییت در نظام بین المللی چه حرفی برای گفتن دارد؟ در توصیف عدالت «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی»، در «تولید، توزیع مصرف» چه حرفی برای گفتن دارد؟ چیزی ندارد که!
من به خود انجمنی ها هم گفتم، گفتم شما در جنگ با یک پهلوان پنبه هستید که یک روزی دستگاه اجانب او را ایجاد کرده بود و بعد حتی نتوانسته نگه اش دارد!
اینکه بهائیت را بدون اینکه در خارج زنده باشد، مرتباً در ذهن خودتان زنده اش بکنید، او را زمین بزنید باعث نمی شود که بگوییم کشتی گیر قوی هستید! اگر مرد میدانش هستید، آن کسی که اعلام می کند که [بدون اسلام] می توانم اداره بکنم عالم را، در سینه او بایستید! الان مساله نفوذ «اقتصادی سیاسی، فرهنگی» مستکبرین جهانی مساله عینی ماست.
پس بنابراین تشکیلات اینها در نظر ما، قطعاً به مراتب بسیار زیاد ضعیف تر از تشکیلات مجاهدین خلق بود. مجاهدین خلق به یک نسبت ضعیفی تعریف از عدالت «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی» را درک می کردند. قدرت تولید و تکامل اجتماعی را و ـ به اصطلاح ـ دینامیزم و توان افزایی جامعه را به یک نسبت ضعیفی معنا می کردند لذا آنها خطر آنها در جذب جوانها مهمتر بود!
بله انجمن حجتیه، فقط به عنوان سمبل قشر متحجر و متنسک شناخته می شود.
... بعد انقلاب در موقعی که جناب آقای جنتی به انجمن حمله کرده بودند و اوج گرفته بود، آنها خودشان برای دفاع از انجمن به جامعه مدرسین رجوع کرده بودند تا جامعه مدرسین، در مقابل حمله های آقای جنتی، واسطه دفاع از انجمن بشود. جامعة مدرسین از من خواست که انجمن حجتیه را بررسی کنم و به اضافة 4 نفر، مأمور شدیم برای نوشتن متن... من شهادتی را که دادم درباره شان، این بود که اینها در مرام و اعتقادشان یک ضعف است، آن ضعف آمده در اساس نامه شان؛ این اساس نامه آمده در دستگاه نظام اداری و برنامه شان نشسته. بعدش هم آن ضعف آمده در موضع گیری های شان!
@AndisheMonir
🆔 @dehkadeh_karyar