eitaa logo
دموکراسی
51 دنبال‌کننده
28 عکس
2 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عصر حقوق بشر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷چالشهای حقوقی تبلیغات انتخاباتی در ایران 📶 یادداشت (1) مناسبتی کانال عصر حقوق بشر: ۱)، نه فقط برابری نامزدها در استفاده از اموال دولتی و عمومی (مانند صدا و سیما) را شامل می‌شود، بلکه استفاده از سایر فضاها مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز باید برابر باشد. اما متاسفانه در این روزها عمده سایتهای خبری، اجتماعی و ورزشی که با جستجوی حتی طرز پخت یک غذا، بالا می آیند درخواست حمایت از یک کاندید خاص را به کاربر نمایش می‌دهند. ( و نیز ای). ۲)گرچه قوانین انتخاباتی به دنبال تعیین قواعدی برای و تعیین «» تبلیغات هستند، ولی کسب یله و رها مانده؛ مثلا در روزهای اخیر برخی رسانه های یک کاندیدا از طریق نقض برخی چهره ها (مانند یا ) به دنبال جلب رای بوده اند یا حمایت متهمان و سران تبلیغ و اقدام عملی علیه نظام سیاسی ایران از کاندید، که حتی می تواند باعث از دست رفتن شرط شماره ۱۱(از ماده ۱) دستور العمل در خصوص معیارهای رجل سیاسی و مذهبی/بند ۶ ماده ۳۵ قانون انتخابات (ایمان و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران) در مورد آن کاندید شود (با وجود تایید صلاحیت قبلی) ۳)همچنین انتشار و تکذیب و تاییدهای پس از آن در روزهای اخیر نیز نشان از وجود یک خلأ حقوقی در خصوص نظارت بر نظرسنجی ها دارد، خصوصا که نظرسنجی ها ممکن است از طریق اعلام مغرضانه و نادرست نظرات مردم و سوءاستفاده تبلیغاتی از آن، بر نتایج انتخابات تاثیر سوء بگذارد. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld