eitaa logo
حقوق و استخدام کشوری و لشکری
11.8هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
76 فایل
کانال تخصصی اخبارِحقوق و دستمزد استخدام و معیشت کارکنان کشوری و لشکری،تامین اجتماعی،ایثارگران،بازنشستگان کارگران و... سفارش تبلیغ : @tabliqhkon جهت رشد و هزینه برای کانال،مجبوربه تبلیغ می باشیم عذر مارا پذیرا باشید
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه آیت الله رئیسی در مورد مدیریت مصرف سوخت رئیس قوه قضائیه: 🔹نسبت به پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین که با استناد به تکالیف قانونی، به منظور ایجاد هماهنگی در شورای اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب شد. 🔹دستگاه قضایی خود را موظف می داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا، به وظایف قانونی خود عمل کنند. 🔹به دادستان های محترم در سراسر کشور تاکید می گردد ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضد انقلاب و نفوذی هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند. 🔹سازمان بازرسی کل کشور موظف است ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین و ایفای وظایف دولت در جهت جلوگیری از افزایش قیمتها، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری نماید تا زمینه برای افزایش اعتماد مردم فراهم شود. @den_ita
🔸رئیس کل بانک مرکزی: برای تأمین هیچ مشکلی نداریم. 🔸قائم مقام وزير صمت: روزانه ۳۰ هزار بازرسي ميداني براي كنترل قيمت‌ها در بازار صورت می‌گیرد. 🔸۲۰ هزار تن نفت سفید فردا در دو نوبت در بورس انرژی عرضه می‌شود. 🔸رئيس سازمان غذا و دارو: داروي آنفلوانزا به مقدار كافي تأمين و در تمام مراكز بهداشتي كشور توزيع شده است. @den_ita
Ⓜ️بعد از تصمیم دولت برای بنزین مشخص شد 🔹اهرم‌های جدید تنظیم بازار 🔸دنیای اقتصاد : به دنبال اعلام افزایش قیمت بنزین، جزئیات جلسه اخیر تنظیم بازار حکایت از لغو تمام مصوبات افزایش قیمت کالاها دارد. سیاست اتخاذشده حتی کالاهایی را که براساس مصوبه دولت شامل افزایش قیمت می‌شوند نیز دربرمی‌گیرد. همچنین افزایش نظارت بر عرضه کالا و خدمات توسط سازمان‌های نظارتی نیز در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این، سیاست‌گذار از تکافوی ذخایر استراتژیک و مناسب کالاهای اساسی خبر داده و اعلام کرده است که تا ۶ ماه الی یک سال آینده، اقلام مورد نیاز مردم در انبارها موجود است. @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3594767
🔸 #یارانه نقدی آبان ماه، امشب واریز می شود. 🔹همزمان با یارانه، حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. @den_ita
♦️دستور روحانی برای آغاز پرداخت کمک‌های معیشتی از روز دوشنبه رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت: 🔹هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم‌درآمد است. 🔹به سازمان برنامه و بودجه برای آغاز پرداخت کمک‌های معیشتی از روز دوشنبه دستور دادم. 🔹اعتراض حق مردم است اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست. 🔹نباید اجازه ناامنی در جامعه بدهیم. @den_ita
دستور رئیس جمهور برای ممنوعیت تقاضای افزایش قیمت وزیر صمت: 🔹رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیئت دولت به همه وزرای دولت ابلاغ کرد که حتی نباید تقاضای افزایش قیمت شود. 🔹در صورتی که تقاضایی برای افزایش قیمت داشته باشیم حتما ستاد تنظیم بازار آن را نخواهد پذیرفت. 🔹جلوگیری از افزایش قیمت ‌ها را از خودمان شروع کردیم، براین اساس اعلام شد تا مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی حتی اگر در روزهای قبل این مجوز گرفته شده لغو شود. @den_ita
⛽️راهکار پایدار برای کنترل مصرف، مدیریت انتظارات و بازتوزیع عادلانه سوخت چیست؟ 🔹دنیای اقتصاد : در نهم آبان ۸۵ و قبل از اعمال سهمیه‌بندی اول بنزین، «دنیای‌اقتصاد» در سرمقاله‌ای با عنوان «بهترین راه‌حل ممکن برای معضل بنزین» پیشنهاد داد که دولت از فرمولی استفاده کند که در آن کشف قیمت از طریق مشارکت عمومی انجام شود و مردم به‌صورت مستقیم از مواهب آن، برخوردار شوند. در قالب این فرمول، به هر نفر سهمیه مشخصی اختصاص می‌یافت و افراد می‌توانستند داوطلبانه اقدام به دادوستد بنزین کنند. اما در آن زمان، دولت ترجیح داد به سیاست سهمیه بر اساس خودرو روی آورد و یک رقم ثابت به مردم پرداخت کند. بعد از چند سال، به دلیل روندهای تورمی، اصلاحات قیمتی خنثی و قدرت خرید یارانه نیز تا حد زیادی تضعیف شد. در دوره اخیر نیز که بحث اصلاح قیمت بنزین مطرح شد، مجددا «دنیای اقتصاد» این پیشنهاد را به سیاست‌گذار ارائه کرد. البته این بار پیشنهاد مطرح شده مورد استقبال ارگان‌های مهم پژوهشی از جمله شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی، مرکز پژوهش‌ها، اندیشکده حکمرانی شریف، موسسه پژوهش و مدیریت برنامه‌ریزی، جمعی از اقتصاددانان جوان و... قرار گرفت. به نظر می‌رسد اگر قرار باشد منابع حاصل از اصلاحات سوخت به جای پوشش کسری بودجه، بازتوزیع شود، طرح «سرانه بنزین» مزایای بیشتری نسبت به طرح ‌اجرا شده دارد. @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3595203
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کسانی که مشمول بسته حمایتی نشدند به کجا پیام دهند؟ 🔸سخنگوی دولت در پاسخ به خبرگزاری دانشجو: همه اقشار را مورد بررسی قرار دادیم اما نگرانی ما از کسانی است که هیچ نشانه ثبت شده ای ندارند. 🔸معاون وزیر صنعت در پاسخ به خبرگزاری دانشجو: کسانی که احساس می‌کنند مشمول طرح هستند ولی بسته حمایتی دریافت نکردند از طریق کددستوری 6369 اقدام کنند. @den_ita
⭕️نوبخت:هر 10 روز یکبار یک واریزی به حساب سرپرستان خانوار خواهیم داشت 🔸رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: 🔹 ۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سال آینده بین خانوار‌ها توزیع می‌شود که نسبت به امسال حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان بیشتر است. تلاش ما این است در طول ماه سه پرداخت داشته باشیم یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود دوم پرداخت یارانه معیشتی است و سوم پرداخت حقوق است. درواقع هر ۱۰ روز یکبار یک پرداخت به خانوار‌ها خواهیم داشت تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود. #دنیای_اقتصاد @den_ita
📷 دولت چرا بنزین را گران کرد؟ #دنیای_اقتصاد @den_ita
کد دستوری استعلام یارانه حمایتی اواسط هفته آینده فعال می‌شود وزارت رفاه: 🔹افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند. 🔹چنانچه درخواست این گروه از هموطنان هر زمان مورد تایید قرار گیرد، مبلغ بسته حمایت معیشتی از ابتدای اجرای طرح به حساب آنان واریز خواهد شد. 🔹افراد از هرگونه مراجعه حضوری به این وزارتخانه و ادارات استانی خودداری کنند. @den_ita
💹مردم چگونه با سیاست‌های اقتصادی همراه می‌شوند؟ 🔸دو بال مدیریت انتظارات 🔸دنیای اقتصاد : «شفافیت» و «دیپلماسی ارتباطی» دو بال مهم جریان سیاست‌گذاری‌اند؛ بال‌هایی که مردم را با سیاست‌گذار همراه می‌کنند و سیاست‌های خوب را با دقت بیشتری به هدف می‌رسانند. «شفافیت» به این معنا که سیاست‌گذار جزئیات سیاست‌های جدید را در اختیار عموم قرار دهد؛ یعنی اگر سیاست جدیدی طراحی و اجرا می‌شود، تمام سوابق و جزئیات آن به اطلاع عموم برسد تا مردم در محیطی شفاف و عاری از هرگونه ابهامی دست به انتخاب بزنند. «دیپلماسی ارتباطی» به معنای صحبت کردن با مردم و تشریح مزایا و معایب و همین‌طور خطرات احتمالی سیاست‌های جدید است. در صورتی که عموم جامعه در جریان مزایا، معایب و لایه‌های پنهان یک سیاست قرار گیرند، احتمال همراهی با سیاست و در نتیجه موفقیت آن بیشتر می‌شود. اما درصورتی که سیاست‌گذار نسبت به دو بال یادشده بی‌اعتنا باشد و سیاست‌ها را در محیطی مبهم پی‌ریزی کند، مردم نه تنها این سیاست را همراهی نمی‌کنند، بلکه احتمالا به تقابل با آن می‌پردازند. این بی‌اعتنایی در صورتی که در سیر زمان دنباله‌دار باشد، بی اعتمادی به فضای سیاست‌گذاری را به حدی افزایش می‌دهد که جامعه حاضر به پذیرش سیاست‌های خوب جدید نیز نباشد. به عبارتی دیگر، غفلت از این دو بال یا مانعی بر سر جریان اصلاحات ایجاد می‌کند یا این جریان را کند می‌کند. #دنیای_اقتصاد @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3595530v
تفاوت‌های افزایش قیمت بنزین در سال‌های ۸۹ و ۹۸ در سه پرده 🔹تفاوت نخست پرداخت مبلغ یارانه پیش از تغییر قیمت در سال ۸۹ و تعیین قیمت‌ها در حدود انتظار افکار عمومی بود. 🔹تفاوت مهم دیگر، آماده‌سازی افکار عمومی و سخن گفتن رو در روی رئیس‌جمهور با مردم و تلاش گسترده رسانه‌ای برای اقناع مردم بود که در سال ۹۸ اتفاق نیفتاد. 🔹و تفاوت سوم نیز تلاش دولت برای همراه کردن گروه‌های مرجع، نمایندگان مجلس و بخشی از کارشناسان غیردولتی بود که این موضوع هم از سوی دولت دوازدهم به کلی نادیده گرفته شد. @den_ita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین مرحله واریز یارانه حمایتی ساعت ۲۴ شب گذشته به حساب یارانه نقدی برخی مشمولان واریز شد @den_ita
💵عقبگرد دلا‌ر پس از ۸ روز 🔹دنیای اقتصاد : دلار پس از ۸ روز رشد، اولین عقبگرد را ثبت کرد. روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد تهران با افت ۲۵۰ تومانی، به سطح ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومانی بازگشت. همچنین حرکت دلار باعث شد تا سکه تمام بهار آزادی نیز از کانال ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عقب‌نشینی کند. افت دیروز، به نظر ناشی از فروکش هیجانات بنزینی در بازار ارز بوده است. البته برخی معتقدند تقاضای فصلی، هنوز می‌تواند یک نیروی افزایشی در بازار باشد. با این حال همچنان کف جدید ۱۲ هزار تومانی از سوی بازارساز به رسمیت شناخته نشده است. #دنیای_اقتصاد @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3595480
🔴 فوری جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی امشب با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند @den_its
کارت بلیت رایگان مترو و اتوبوس برای سربازان شورای شهر تهران: 🔹در فاز نخست تعداد ۲۰۰۰ کارت بلیت مترو به سربازانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده می‌کنند،‌ ارائه می‌شود. 🔹 این کارت‌ها ۳۰۰ هزار تومان اعتبار داشته و ۸۰ درصد مبلغ آن از سوی مدیریت شهری تامین خواهد شد و مابقی آن را نیز نیروهای مسلح پرداخت می‌کند. 🔸با تصویب نهایی این طرح، به زودی اعطای کارت بلیت رایگان به سربازان آغاز خواهد شد. @den_ita
🔸مرحله دوم بسته حمایتی معیشتی امشب واریز می‌شود 🔹ساعت ۲۴ امشب دومین مرحله بسته حمایتی معیشتی دولت به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از مشمولان دریافت این طرح واریز می‌شود. @den_ita
♦️جزئیاتی از درآمدهای دولت از سهمیه‌بندی بنزین نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: 🔹پیش بینی می‌شود با افزایش قیمت بنزین میزان مصرف ۳ میلیارد لیتر کاهش پیدا کرده و به ۳۲ میلیارد لیتر برسد که ۱۷ میلیارد لیتر به قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین سهمیه‌ای ۶۰ لیتر محاسبه می‌شود و ۸۵۰۰ میلیارد تومان از محل افزایش ۵۰۰ تومانی بنزین به ازای هر لیتر در این بخش درآمد حاصل می‌شود. 🔹۱۵ میلیارد لیتر بنزین به قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز از این بخش درآمد کسب می‌شود و این ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شود و باید کنترل و نظارت به طور کافی انجام شود که این منابع در جای دیگری هزینه نشود. @den_ita
☔️چتر نجات کم‌درآمدها 🔹دنیای‌اقتصاد : تصویر آماری خانوارهای کم‌درآمد به چه شکلی است؟ داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که سال گذشته حدود ۶/ ۴۲ درصد خانوارها، در ماه کمتر از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه کرده‌اند. تعداد این خانوارها به حدود ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار می‌رسد. با این اوصاف، جایگاه هزینه‌های مربوط خدمات حمل و نقل برای گروه‌های فرودست چندان هم کمرنگ نیست. مثلا در فرودست‌ترین گروه جامعه که در ماه کمتر از ۶۲۵ هزار تومان هزینه می‌کنند، خدمات حمل و نقل حدودا ۱۷ هزار تومان در ماه خرج داشته است. این عدد به ظاهر کوچک است؛ اما این خانوارهای کم درآمد، ماهانه برای تامین هزینه گوشت حدود ۴۰ هزار تومان هزینه کرده یا در ماه به‌طور میانگین ۱۷۶ هزار تومان از لوازم شخصی خود را برای پوشش هزینه‌ها فروخته است. در نتیجه برای این شدت تنگدستی، نمی‌توان تنها با اکتفا به یارانه ها، امید به حل معضل داشت. اقتصاددانان در این باره معتقدند سازوکاری که درآن، تامین رقابت در تمام سیاست‌های اقتصادی و بازارها حاکم باشد، کلید اصلی کاهش فقر است. در واقع رقابت است که می‌تواند شریان‌های اقتصاد را از خلق ثروت سیراب کند تا این منابع به طبقات پایینی جامعه نیز سرازیر شود در کنار آن، سیاست‌های ثبات زا و ضدتورمی نیز باید در دستور کار باشد، تا در خلاف رونق اقتصادی حرکت نکند. البته اگر هم قرار باشد یارانه نقدی به کار آید، حتما نقشه جغرافیایی فقر باید لحاظ شود. #دنیای_اقتصاد @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3595945
🔵تجربه زیمنس، سامسونگ و خودروسازی اروگوئه بررسی شد 🔹مسیر صعود به قله تولید 🔸دنیای اقتصاد : قله تولید در دنیا از مسیر سیاست‌های انگیزشی قابل فتح است یا سیاست‌های جبری؟ مروری بر سه داستان خودروسازی اروگوئه، سامسونگ کره جنوبی و زیمنس آلمان می‌تواند پاسخ را روشن کند. اروگوئه تصور می‌کرد با سیاست‌های جبری و اعمال تعرفه‌های سنگین بر خودروهای خارجی، باعث شکوفایی خودروسازی‌اش می‌‌‌شود. این نگاه تحمیلی موجب شده بود تا خودروسازان این کشور به نیازهای سمت تقاضا اهمیت ندهند و نوآوری و ارتقای محصولاتشان را به فراموشی بسپارند. این چک سفید امضا، در نهایت باعث روی برگرداندن کامل مردم این کشور از خودروهای وطنی شد. اما زیمنس آلمان، شرکتی در تراز بین‌المللی زمانی که وارد عرصه تولید تلفن‌های همراه شد، تصورش این بود که باید صفر تا صد قطعات در داخل مجموعه تولید شود. این مساله، افزایش هزینه تمام شده را برای زیمنس به بار آورد و توان رقابت با شرکت‌های دیگر را ربود تا زیمنس از نحوه ورود به این بازار، به عنوان یک اشتباه در تاریخش یاد کند. در کنار این دو داستان، داستان سامسونگ قرار دارد که این شرکت با تاسیس در کشوری با بازار «بیزینس دوست» از فرصت‌های تولیدی در خارج نیز بهره برد. فعالیت آزادانه سامسونگ نشان می‌دهد که مسیر فتح قله از سیستم انگیزشی توام با نگاهی به بیرون می‌گذرد. #دنیای_اقتصاد @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3596342
⭕️جزئیات واگذاری بلیت مترو رایگان به سربازان 🔸مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹شرکت بهره‌برداری مترو اجرا کننده مصوبات شورای شهر تهران است. 🔹تصمیم‌گیری درباره رایگان بودن بلیت مترو برای تمام اقشار جامعه بر اساس تأییدیه و مصوبه شورای شهر تهران انجام می‌شود. 🔹در کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران کمیته بلیت مترو و اتوبوس وجود دارد. 🔹اگر قرار باشد تصمیمی در حوزه رایگان‌سازی بلیت مترو برای سربازان گرفته شود باید در این کمیته بررسی و تصمیم گیری شود. 🔹اگر شورای شهر تهران مصوبه‌ای مبنی بر رایگان شدن بلیت مترو برای سربازان داشته باشد، این مصوبه اجرا می‌شود. #دنیای_اقتصاد @den_ita
♦️سهمیه بنزین تاکسی‌ها افزایش یافت/ تغییر در روش سهمیه‌بندی از ماه آینده مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران: 🔹سهمیه بنزین برای تاکسی‌های دوگانه سوز در ابتدا ۲۰۰ لیتر در ماه بود که ما آن را به ۲۵۰ لیتر رساندیم. 🔹در حال حاضر تاکسی‌هایی که فقط از بنزین استفاده می‌کنند ۴۰۰ لیتر سهمیه دارند. 🔹تاکسی‌های ون هم ۷۰۰ لیتر در ماه سهمیه می‌گیرند. 🔹پیشنهاد اختصاص بنزین بر اساس پیمایشی کردن سهمیه بنزین تاکسی‌ها را به وزارت نفت و وزارت کشور دادیم که آن ها با این موضوع موافقت کردند. 🔹تلاش می‌کنیم از ماه آینده این سهمیه بر اساس پیمایش اختصاص یابد. @den_ita
🔵یادگیری به جای فداکاری 🔹سخنگوی محترم دولت و برخی مقامات اجرایی از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت بنزین به‌عنوان فداکاری رئیس محترم ‌جمهور یاد کرده‌اند. به گفته آنان آقای روحانی پذیرفته محبوبیت خود را قربانی مصالح اقتصادی کند. فارغ از اینکه چقدر این تصمیم ناشی از یک انتخاب یا از سر ناچاری بوده، اما‌ ای کاش این فداکاری در دورانی انجام می‌شد که اولا محبوبیت دولت به مراتب بیشتر از این روزها بود. @den_ita https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3596369
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سهمیه بنزین آذرماه تا ساعاتی دیگر در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود 🔹فعال بودن بیش از هزار دفتر پلیس+۱۰ در روز جمعه برای ارائه خدمات برای کارت سوخت 🔹شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: ذخیره سهمیه بنزین تا ۶ ماه امکان‌پذیر است @den_ita