eitaa logo
جامعة القرآن الکریم دزفول ٩٩
432 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
897 ویدیو
256 فایل
کانال فرهنگی جامعة القرآن الکریم و اهل بیت علیهم السلام دزفول ارتباط با ادمین١ برای تبادل نظر، انتقاد و پیشنهاد 👈 https://eitaa.com/shnabavi
مشاهده در ایتا
دانلود
👆تصاویری از سخنرانی مراسم سخنران: جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور «امام جمعه شهرستان دزفول» 🥀روضه خوانی پایان ماه صفر 🕌جامعة القرآن الکریم و اهل بیت «علیهم السلام» دزفول تحت پوشش بنیاد خیریه امام خمینی«ره» سه شنبه ١٤٠٣/٠۶/١٣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: @dezfulJameatulQuran99
👆تصاویری از مداحی مراسم مداح: جناب آقای حاج رسالتی «ذاکر و مداح اهل بیت علیهم السلام» 🥀روضه خوانی پایان ماه صفر 🕌جامعة القرآن الکریم و اهل بیت «علیهم السلام» دزفول تحت پوشش بنیاد خیریه امام خمینی«ره» سه شنبه ١٤٠٣/٠۶/١٣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: @dezfulJameatulQuran99
👆تصاویری از آماده سازی چلوخورشت قیمه برای تقسیم در ظروف و پذیرایی از حاضران 🥀روضه خوانی پایان ماه صفر 🕌جامعة القرآن الکریم و اهل بیت «علیهم السلام» دزفول تحت پوشش بنیاد خیریه امام خمینی«ره» سه شنبه ١٤٠٣/٠۶/١٣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: @dezfulJameatulQuran99
👆تصاویری از پذیرایی مراسم شامل: رطب، حلوا، بامیه، چلوخورشت قیمه 🥀روضه خوانی پایان ماه صفر 🕌جامعة القرآن الکریم و اهل بیت «علیهم السلام» دزفول تحت پوشش بنیاد خیریه امام خمینی«ره» سه شنبه ١٤٠٣/٠۶/١٣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: @dezfulJameatulQuran99
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥یکی از زنانی که در زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رجعت می کند به این دنیا ... 💥تماشای این فیلم رو از دست ندید.👆 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری... @kolbeh_bolour
. ♻️ موعظه قابل تأمل آیت‌الله حائری شیرازی در تفاوت جهاد مرد و زن ابلیس شش هزار سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند بر آدم سجده کن، نکرد. اگر بر آدم سجده کرده بود، این شش هزار سالش هم مقبول واقع می‌شد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت شش هزار ساله» و «عبادت سجده بر آدم». شما مردها می‌دانید اطاعتی که خانم‌ها از شما می‌کنند از نوع چه عبادتی است و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام می‌دهید از نوع چه عبادتی است؟ شما می‌گویید ما طبق آیه «الرجال قوامون علی النساء» قوّام هستیم و او تحت قیمومیت ماست. اما می‌دانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟ انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت شش هزار ساله است! چرا؟ چون همراه با آقایی است، همراه با عزت است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش پاگذاشتن روی عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخی‌اش مثل تیرباران شدن در جهاد است، مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثواب‌هایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن در جهاد می‌برد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمی‌شود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه می‌شود که سجده بر آدم را پذیرفتند. زن‌ها خیال می‌کنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه می‌کنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن‌ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این نظر، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» بدهکارند. با نماز و روزه و حج و این‌ها نمی‌شود، باید به میدان جنگ بروند تا معلوم شود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس کنید تا از نوع سجده بر آدم شود. سجده بر آدمِ زن‌ها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلو گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان برای دفاع از حق فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است. آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را داده‌اند به زن‌ها و آن را داده‌اند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است. چه جور شده است که خدا چنین کاری با زن‌ها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنه‌های آن‌ها می‌پذیرند. خداوند می‌دانسته این‌ها جهت عاطفی دارند. این‌ها وقتی حساب می‌کنند که خدا گفته، اطاعت می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه ١۴٠٣/٠۶/١۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 امام خامنه‌ای در خصوص شهدا می‌گوید: «با این ستاره‌ها می‌توان راه را پیدا کرد!» ♦️بله، در دلِ شب‌های تیره و تار و برای کسانی که راه را گم کرده‌اند، نگاه به ستاره‌ها می‌تواند شرق و غرب و مسیر و مقصد را برایشان نمایان کند. حال که ما هم در زرق و برق دنیا بعضاً راهمان را گم می‌کنیم، بهتر است به سیره شهدا نگاه کنیم تا راه درست را به ما نشان دهند. ♦️خدا می‌داند که دیگر بس است! دیگر خسته شدیم از بس که شیطان زمینمان زده و زانوهایمان را زخم کرده است! همه راه درست و حق را بلدند اما همه نمی‌توانند در راه درست و حق استقامت به خرج دهند و زره تقوا و دینداری را بر تن کرده و در برابر مصائب دنیا خود را بیمه کنند. ای کاش این مطلب را نقطه عطفی قرار دهیم و از امروز نگاه خود نسبت به پدیده‌ها را خدایی کنیم تا کمتر از دیگران برنجیم و بیشتر بر روی خود کار کنیم. 🔸یکی از ستاره‌های بی‌نهایت آسمان جبهه حق و خداوند بزرگ، شهید ناصرالدین باغانی است. امروز قسمتی از وصیتنامه تأمل برانگیز این بزرگوار را برایتان بازنشر می‌کنیم. همان شهیدی که رهبر معظم انقلاب علاقه زیادی به خواندن این وصیت نامه ایشان از خود نشان داد.👇 🔸اینجانب ناصرالدین باغانی، بنده حقیر درگاه خداوندی ام. چند جمله ای را به رسم وصیت می نگارم. سخنم را درباره عشق آغاز می کنم. ما را به جرم عشق مواخذه می کنند. گویا نمی دانند که عشق گناه ما نیست! اما کدام عشق؟ خداوندا! معبودا! عاشقا! مرا که آفریدی عشق پستان مادر را به من یاد دادی اما بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضا نمی کرد. 🔸پس عشق به پدر و مادر را به من ودیعت نهادی. مدتی گذشت دیگر عشق را آموخته بودم اما به چه چیز عشق ورزیدن را؟ به دنیا عشق ورزیدم. به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم. اما همه این ها بعد از مدتی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. یعنی فهمیدم که «لا یَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنون!» فهمیدم وقتی شرایط عوض شود «یَفِرُّ الْمَرءُ مِن اخیهِ وَ اُمِّهِ وَ اَبیهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنیهِ!» 🔸پس به عشق تو دل بستم. بعد از مدتی که با تو معاشقه کردم یک باره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آنم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آنی که معشوق من قرار بگیری. فهمیدم که در این مدت که فکر می کردم عاشق تو هستم اشتباه می کردم. این تو بودی که عاشق من بوده ای و مرا می کِشاندی. آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوقت می نشستی. اما من بدبخت ناز می کردم و شب خلوت را از دست می دادم و می خوابیدم! 🔸اما تو دست برنداشتی و این قدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره گریز پای مرا به چنگ آوردی و من فکر می کردم که با پای خودم آمده ام! و چه خیال باطلی! اما شهادت چیست؟ شهادت خلوت عاشق و معشوق است. شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنان که در زندان تن اسیرید به تفسیر شهادت نیندیشید که از درک قصه شهادت عاجزید. 🔸فقط شهید می تواند شهادت را درک کند. شهید کسی نیست که ناگهان در خون بغلتد و نام شهید را بر خود بگیرد. شهید در آن دنیا قبل از این که در خون بتپد شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی توانید بشناسید و بفهمید بعد از وصلشان نیز هرگز نمی توانید درکشان کنید. شهید را شهید درک می کند. 🔸اگر شهید باشید شهید را می شناسید وگرنه آینه زنگار گرفته چیزی را منعکس نمی کند که نمی کند. برخیزید و فکری به حال خود کنید... 👇 @ravayatefathavini
🍁 آیا شما به بچه‌ای که تکلیف ندارد، اجازه می‌دهید سیگار بکشد؟ ⭐️ 💫 می‌گویید: نه! عادت می‌کند و بزرگ که شد، سیگاری می‌شود. 🍀 ⚠️ پس معلوم می‌شود که در همان دوره هم ممنوعیت‌هایی وجود دارد. ⁉️ اجازه می‌دهید هروئین بکشد؟ 👗 بعضی‌ها بچه‌هایشان را با یک پیراهن رکابی بیرون می‌آورند. 👗 وقتی هم که به آنها تذکر می‌دهی، می‌گویند: 👗 هنوز مکلف نشده! ⚡️ آقا! ‼️ آیا اگر به برهنه بودن عادت کرد، ‼️ بعد از اینکه مکلّف شد، ‼️ حیا یک‌دفعه وارد وجودش می‌شود؟ 📛 نه! انسان همان‌طور که شهوت دارد، 📛 ضدشهوت هم دارد؛ 📛 شهوت را با حیا مهار می‌کنند. 📛 هر صفتی یک مکمل و یک نگهبان دارد؛ 📛 اما ما چون نمی‌فهمیم، 📛 اهمیت نمی‌دهیم. ⚠️ بی‌ایمانی از همین سهل‌انگاری‌ها شروع می‌شود؛ ⚠️ از همین اهمیت ندادن‌ها آغاز می‌شود. ⚠️ ایمان هم از همین اهتمام‌ها شروع می‌شود. 📚 آیت الله حائری شیرازی، راه رشد، ج ۴، ص ٨١