eitaa logo
جامعة القرآن الکریم دزفول ٩٩ 🌿
379 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
748 ویدیو
209 فایل
کانال فرهنگی جامعة القرآن الکریم و اهل بیت علیهم السلام دزفول ارتباط با ادمین١ برای تبادل نظر، انتقاد و پیشنهاد 👈 https://eitaa.com/shnabavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شنبه ١٤٠٣/٠١/١١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴دعای روز نوزدهم ماه رمضان ◾️اللّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَی خَیرَاتِهِ وَ لاتَحْرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ یا هَادِیا إِلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ ▪️خدایا در این ماه بهره مرا از بركاتش زیاد بگردان ▪️و راه مرا به سوى خیرهایش آسان كن ▪️و مرا از پذیرفتن نیکیهایش محروم نكن ▪️اى راهنماى به سوى حـق آشكار
🏴شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ▪️ أللَّهُمَّ وَفِّرْ فیهِ حَظّی مِنْ بَرَکاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلی إلی خَیْراتِهِ وَ لاتَحْرِمْنی قَبُولَ حَسَناتِهِ یا هادِیاً إِلیَ الْحَقِّ الْمُبِین ▪️خدایا! در این روز بهرۀ مرا از برکاتش وافر گردان و به‌سوی خیراتش، مسیرم را سهل و آسان ساز و از حسنات مقبول آن، مرا محروم مساز. ای هدایت‌کننده به‌سوی حق آشکار! 🔰پیام‌های دعا 1- بهرۀ وافر از برکات ماه رمضان 2- آسان‌شدن راه خیرات 3- محروم‌نشدن از انجام حسنات 4- هدایت به‌سوی دین حق 🔰پیام منتخب ✍️در مسير بندگی خداوند و انجام واجبات و مستحبات الهی‌، كارهای زيادی است كه بايد انجام دهيم؛ ولی به دلايل زيادی‌، همچون وسوسه‌های شيطانی و نفسانی‌، تنبلی‌، سستی ايمان و... انجام اين امور برای ما مشكل می‌شود و گاه آن‌ها را انجام نمی‌دهيم. در دعای این روز، از خداوند آسان‌شدن مسير بندگی را طلب می‌كنيم تا به مدد الهی‌، سختی آن کارها برای ما از بین برود. وقتی حضرت موسی(ع) آمادۀ قيام عليه فرعون شد، از خدا آسانی اين كار بزرگ را خواست و گفت: «وَ يَسِّرْ لِی أَمْرِی؛ و كارم را بر من آسان كن.» (طه: 26) اگر اين آسانی در كارهای گوناگون، به‌ويژه در انجام اعمال عبادی شامل حال ما شود، به‌طور قطع بيشتر و بهتر خدا را عبادت خواهيم كرد. ✨رسول گرامی(ص) فرمود: «برای هر حاجتی كه داريد، حتی اگر بستن بند كفش باشد، دست خواهش به سوی خداوند ـ عزوجل ـ دراز كنيد؛ زيرا تا او آن را آسان نکند، آسان نشود.» 📚ميزان الحكمه، ج 4، ص 24
دعای روز نوزدهم - الحلواجي.mp3
320.8K
🔰دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان 👆
شرح_کوتاه_دعای_روز_نوزدهم_ماه_رمضان.mp3
2.18M
◾️شرح دعای روز نوزدهم ماه رمضان ▪️مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی @ahlolbait
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزء 19.mp3
4.03M
💠فایل صوتی: تند خوانی جزء نوزدهم قرآن کریم 🔹 با صدای استاد معتز آقایی
مسابقه ی رمضانی هر روز یک پیام، یک آیه ⏳مهلت پاسخگویی به سؤال هر روز از ساعت ٨ تا ساعت ٢٠ همان روز در پایان ماه مبارک رمضان به افرادی که بیشترین پاسخ صحیح را برای خادم کانال 👈 @shnabavi ارسال کرده باشند، به قید قرعه هدایایی 🎁 تقدیم می گردد. به کانال جامعة القرآن الکریم و اهل بیت (ع) دزفول بپیوندید. 👇 https://eitaa.com/dezfuljameatulquran99
باز نشر (در انتشار همراه باشید) هو العلی العظیم ‍ ‍ ♦️اذن دخول شب قدر شاید اگر درشب نوزدهم و شب بیست و یکم سجده ای نسبتا طولانی داشتیم و با صدیقه ی طاهره سلام الله علیها تکلمی باطنی توامان با اشک داشتیم و در این میانه وصول به باطن امیرالمومنین علی علیه السلام را طلب کنیم در شب بیست و سوم ماه مبارک از باطن امیرالمومنین سلام الله علیه ما را وارد باطن فاطمه سلام الله علیها و درک لیله القدر بنمایند. شاید که توانستیم این دوبزرگوار را در این سه شب مجاب کنیم که حقیقتا تشنه کام ورود در منظومه ی حقیقتشان هستیم. این شبها شب های نا امیدی نیست، شب امید و حرکت و باور به توان ولایت کبرای الهیه در وصول انسان غرق شده و محصور به اشارتی از ابروان صاحب این لیالی است. یا علی! تو همان تجلّیِ ایزدی ، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو ، حرکات گردش آسمان دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی   پ ن: توسل به فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را از گودال قتلگاه آغاز کنید... 🔻المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
بسم‌الله النور روز نوزدهم رمضان در خدمت تدبر سوره علق هستیم طاعات و عبادات قبول باشه ✨✨✨✨✨✨✨ ✅سوره علق در چه فضایی برپیامبر خدا نازل شد ؟ پاسخ : نیاز بشر به تعلیم وحیانی است ولی انسان از سر استغنا طغیان می کند،در همین راستا پیامبر خدا به نماز ایستاده تا دستور قرائت قرآن را انجام دهد در حال قرائت آیات سوره علق است که با مانع روبرو میشود فردی به پشتیبانی یارانش در صدد نهی او از نماز و قرائت قرآن برآمده این مسئله راه را برای ادامه مسیر تبلیغ قرآن سخت کرده است واین فضا را از کل آیات سوره دریافت می کنیم. ✨✨✨✨✨✨✨ ✅در کدام آیات خدا نیاز به تعلیم وحیانی را اشاره دارد ؟ پاسخ آیات ۱تا ۵ خطاب به پیامبر خدا با تکرار دو «إقراء» امر می کند این تکرار نیاز شدید تعلیم انسان به علوم وحیانی را می رساند، إقراء باسم ربک الذی خلق قرائت کن به اسم پروردگارت همان که خلق کرد ،منظور از این پروردگار افعال و صفات خداست ،خدایی که ربوبیت کرد و سرپرست همه انسانهاست همان کسی که خلق کرد پس« إقراء»اشار ه به آموزگاری خدا دارد ،«رب» اشار ه به پروردگاری خدا دارد و «,خلق» اشاره به آفریدگاری خدا دارد. انسان با حواسش می تواند دنیا را ارزیابی کند ولی آخرت را نمی تواند برای همین به علوم وحیانی نیاز دارد، خالقیت خدا عین ربوبیت اوست و از هم جدا نیست یعنی آن کسی که خود را محتاج تعلیم نمی داند و طغیان می کند خالقیت را جدا میداند و انکارمی کند ✨✨✨✨✨✨✨✨ ✅خدا چه خلق کرد و چگونه ؟ پاسخ : آیه ۲ خلق کرد انسان را از خون بسته،در این‌جا به کیفیت آفرینش انسان اشاره دارد،حرکت دادن مرحله به مرحله انسان همان معنای پرورش انسان است. ✨✨✨✨✨✨✨ ✅چرا خدا در آیه ۳ می فرماید پروردگارت کریم ترین است ؟ پاسخ : کریم ترین درجه ای بالا تر از کریم است زیرا امر قرائت با عنایت ویژه پرودگار است و با قلم وحی تعلیم داده میشود که از آیه ۴ می فهمیم در واقع خدا به اقتضای ربوبیت کریمانه خود اراده کرده تا بوسیله قلم وحی(یابر الواح نورانی و یا در صفحه جان شریف پیامبرنوشته شده است ) به آن چه انسان نمی‌داند تعلیم دهد « علم الانسان ما لم یعلم » یک نکته : سایر علوم اگه انسان را از بندگی خدا جدا کند مفید نیست پس بنابراین خروجی هر علمی باید به دین گرایی منتهی شود نه دین گریزی. ✨✨✨✨✨✨✨ ✅ عکس العمل انسان در برابر تعلیم وحیانی چیست ؟ پاسخ : آیه ۶ با طغیان انسان یعنی عدم بندگی خدا رو برو می شویم،«کلا»در این آیه تصوری که از جمله بعد از آن آمده را نفی می کند یعنی نفی پذیرش و استقبال انسان از تعلیم وحیانی. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ✅ریشه این طغیان چیست ؟ پاسخ: آیه ۷ این انسان اظهار بی نیازی می کندو خدا در ادامه در آیه ۸ « ان ربک الرجعی » این انسانی که خود را بی نیاز از تعلیم وحیانی می داند حتما بسوی پروردگار خود باز می گردد بسوی خدایی که اراده تعلیم کرده این آیه هم دلگرمی برای پیامبر خداست که واسطه تعلیم است هم در لایه ای پایین تر تهدیدی برای طغیان گر تعلیم از شئون ربوبیت است و او آن را باور ندارد. ✨✨✨✨✨✨✨✨ نذر ظهور مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🤲🏻 صلواتی ادامه سوره ان شاءالله فردا http://eitaa.com/khademquran_olad 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مراسم احیای شب ۲۵ رمضان (ویژه خواهران) ⏰پنج شنبه شب، ١٤٠٣/٠١/١٦ از ساعت ٢٣ جامعة القرآن الکریم و اهل بیت(ع) دزفول تحت پوشش بنیاد خیریه امام خمینی 🕌 دزفول، خ فردوسی، بین خ منتظری و حمزه، جنب صندوق قرض الحسنه ایثار، جامعة القرآن الکریم شماره کارت 💳 جهت دریافت هدایا و نذورات:
۶۰۳۷۹۹۷۵۶٧٠٢۴۵۳۵
نبوی بانک ملی روی شماره بزنید، کپی میشه. لطفا حتما بعد از واریز به @shnabavi اطلاع دهید. ☎️شماره های تماس مؤسسه ٠۶١۴٢٢٢٨١۴٩ ٠۶١۴٢٢٧٠١٠۶ ٠۶١۴٢٢۶٣۴٣۴ @dezfulJameatulQuran99
💠رمضان ماه نزول قرآن؛ 📹آيت الله العظمی جوادی آملی: «تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ‏»؛اصرار خود قرآن و اصرار اهل بيت(سلام الله عليهم اجمعين) است که قرآن، حبلِ آويخته است؛ يعنی انزال و تنزيلی که خدا درباره قرآن بيان کرده، با انزال و تنزيلِ باران و برف و تگرگ فرق‌ های دارد. باران را خدا نازل کرده، برف را و تگرگ را نازل می‌کند، به نحو انداختنِ روی زمين است و به اصطلاح، تجافی است؛ اما قرآن را در شب قدر نازل کرده است، به معنای آويختن است، نه انداختن.قرآن را به زمين نينداخت، قرآن را مثل حبل و طنابِ مستحکم به زمين آويخت که «أَحَدُ طَرَفَيهِ بِيَدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالي وَ الطَرَفُ الآخَرُ بَأَيدِيکُم».اين طناب را آويخت، فرمود يک طرف آن به دست خود خداست و طرف ديگر آن به دست شماست.دو تا فايده دارد: يکی مانع افتادنِ انسان است؛ ديگری فايده صعود انسان است که «اقْرَأْ وَ ارْقَهْ»؛بتواند بخواند و بالا برود و به «قربةً إلی الله» بار يابد...» درس اخلاق ۹۶/٩/٩ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ " ثامن " @twiita
انسان دو بار مهمان خداست، یکی در سفر مکه و دیگری در ماه مبارک رمضان؛ اما خدا هر جایی مهمان نمی‌شود... فرمود: «أنا عِندَ القُلُوبُ المُنکَسِرَةِ»، من مهمان قلب‌های شکسته‌ام؛ اگر دلی بشکند، من دعوت او را اجابت می‌کنم! | حضرت آیت‌الله جوادی آملی | "عالم" @twiita
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷 امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) : ✍️ در بسيار دعا و استغفار کنيد ؛ دعا بلا و گرفتاري را از شما دور مي‌سازد و به سبب استغفار ، گناهان شما محو مي‌شود. 📒 وسائل الشيعة ، ج۴ @twiita
🟢 حکایت اول 🟡 آگاهی امیرالمومنین از نحوه شهادت امام علی (ع) بارها از پیامبر اسلام (ص) در مورد کیفیت و چگونگی شهادتش روایت‌ها شنیده بود و رسول خدا با سخنانش خبر از آینده و رویدادهای تلخ و غم‌بار برای علی و امت اسلامی داده بود. در منتهی الامال شیخ عباس قمی آمده است که در جنگ خندق هنگامی که امام علی (ع) مقابل جنگاور کفر "عمرو" قرار گرفت، شمشیر عمرو بر فرق نازنین علی (ع) اصابت کرد و همین موضوع باعث شد تا خون سر، تمام چهره و محاسن امام را رنگین سازد. در حالی که پیامبر با دستان مبارک خود فرق سر علی (ع) را پانسمان می‌کرد و خون چهره گلگون او را پاک می‌کرد، فرمودند: «این انا یوم یضربک اشقی الاخرین علی راسک ویخضب لحیتک من دم راسک» «علی جان! آن‌گاه که شقاوت پیشه‌ترین انسان‌ها با شمشیر ستم و تجاوز فرق همایونت را هدف قرار می‌دهد و محاسن شریفت را به خون سرت رنگین می‌سازد من کجا هستم تا زخم سرت را چون امروز پانسمان کنم.» شرح ماجرای شهادت امام علی (ع) امام علی (ع) در زمان شهادت شصت و سه بهار از عمر پربرکت خویش را پشت سر گذاشته بود. در شب شهادت، امام علی (ع) همچون سال‌های گذشته در خانه یکی از فرزندان یعنی دخترش ام کلثوم میهمان بود. در آن شب همانند گذشته امام هنگام افطار بیش از سه لقمه غذا نخورد.‌ ام کلثوم دختر امیرالمومنین (ع): وقتی افطار در شب نوزدهم ماه رمضان پدرم میهمان ما بود. برای آن حضرت طبقی که در آن دو قرص نان جو و کاسه‌ای از شیر و نمک ساییده شده بود، گذاشتم. پس از آنکه امام از نماز مغرب فارغ شدند، سر سفره حاضر شدند، هنگامی که چشم ایشان به غذا افتاد و خوب آن را نگریستند، سر خود را با تأسف تکان داده و فرمودند که کاسه شیر را بردار و با اندکی قرص نان و نمک افطار کردند. پدرم پس از سپاس به بارگاه خداوند برای نماز و نیایش برخاست. حضرت پیوسته مشغول رکوع، سجود، دعا و تضرع بودند. امام (ع) تمام شب را بیدار بودند و خداوند متعال را پیوسته عبادت می‌کردند. پدر در آن شب گاه و بی‌گاه از اطاق خویش بیرون می‌رفتند و با نگاه به آسمان نیلگون می‌فرمود: «به خدا سوگند این همان شبی است که محبوبم و آموزگارم به من وعده داده است. به خداوند سوگند، هرگز دروغ نگفته‌ام و از رسول خدا دروغ نشنیده‌ام، همانا امشب آن شبی است که به من وعدۀ شهادت داده شده است.» قمی، شیخ عباس، منتهی الامال، چاپ گیتی، انتشارات کتابچی، ج ۱، ص ۱۷۲ ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
🟢 حکایت سوم 🟡 ساعات نزدیک ضربت خوردن امام علی (ع) شب نوزدهم رمضان به پایان رسید، امام علی (ع)، رفته رفته آماده رفتن به مسجد برای اقامه نماز شدند. روایت است هنگام خروج حضرت از درب منزل، مرغابی‌ها راه را بر امام بستند، تا امام به مسجد نرود. قلاب در به کمر ایشان گیر کرد؛ امام راهی مسجد شد. حضرت پس از ورود به مسجد کوفه، در تاریکی چند رکعت نماز خوانده مشغول تعقیبات نماز شدند. پس از آن به پشت بام مسجد ندای اذان سر داد و خفتگان در مسجد را بیدار نمود. سپس آرام آرام نزدیک محراب شد و با حضور قلب مشغول نماز شدند. لحظه ضربت خوردن امام علی (ع) "ابن ملجم مرادی" در نقشه خائنانه‌اش تصمیم گرفته بود تا آن حضرت را به هنگام برخاستن از رکوع و یا سر برداشتن از سجده هدف گیرد. به همین جهت پس از آغاز نماز دزدانه برخاست و به سرعت خود را کنار ستونی که امام در کنار آن به نماز ایستاده بود رساند تا در فرصت مناسب فکرش جنایتش را عملی کند. هنگامی که امام علی (ع) سر از سجده نخست برداشت، آن ملعون با شمشیر زهرآلودش که با هزار دینار آن را آغشته به زهر ساخته بود، فرق مولایمان علی (ع) را شکافت. بر طبق روایات ابن ملجم درست همان جای را هدف قرار داد که در جنگ خندق به وسیله شمشیر "عمرو" هدف قرار گرفته بود. فرق مبارک امام شکافت. خون سر و صورت امام را رنگین کرد. امیرالمومنین علی (ع) با صورت به محراب افتاد در حالی که زمزمه کنان می‌گفت: «بسم الله و بالله وعلی ملة رسول الله: فزت و رب الکعبه» به پروردگار کعبه رستگار و کامیاب شدم. امام علی (ع) در ادامه گفتند: "به پروردگار کعبه سوگند! ابن ملجم مرا کشت، آن ملعون، آن فرزند یهودیه مرا کشت، ای مردم ابن ملجم از دست شما مگریزد" بدین ترتیب امام علی (ع) با بیان نام و نشان از قاتل خود، خواست بی‌گناهی در آن شرایط بحرانی کشته یا زخمی و دستگیر نشود. ضربت ابن ملجم ملعون، فرق مبارک حضرت را تا پیشانی و محل سجده شکافته بود. قزوینی، محمد کاظم، امام علی علیه‌السّلام از ولادت تا شهادت، ترجمه و نگارش علی کرمی، ۱۳۸۰، ص ۶۲۸ ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
🟢 حکایت چهارم 🟡 محمد بن حنفیه فرزند امام علی (ع): شب بیستم ماه مبارک رمضان بر سر بالین پدرم بودم و اثر زهر به قدم‌های مبارک ایشان رسیده بود و امام نماز را نشسته به جا آورد و به ما وصیت‌های می‌کرد و ما را تسلی داده و خبر از شهادت خود می‌داد. تا آنکه صبح طلوع کرد و مردم اجازه گرفتند که به حضور ایشان برسند و آن حضرت اجازه دادند. مردم دسته دسته می‌آمدند، سلام می‌کردند و امام جواب می‌فرمودند. «ایها الناس! سلونی قبل ان تفقدونی» "ای مردم! پیش از آنکه مرا از دست بدهید، از من سوال کنید" 🔹 شعرخوانی حجربن‌عدی در محضر امام علی (ع) در این حال مردم به سختی نالیدند و نمی‌توانستند از امام سوال بپرسند. در این حال "حجربن عدی" اشعاری را در وصف امام سرود. فیا اسفی علی المولی التقی ابو الاطهار حیدرة انزلی امام علی (ع) پس از آنکه شعر حجر تمام شد از وی سوال کرد: "حال تو، چگونه خواهد بود. و چه خواهی گفت، هنگامی که از تو بخواهند از من بیزاری بجویی." حجر عرض کرد: ای امیرالمؤمنین! به خدا سوگند! اگر با شمشیر قطعه قطعه شده و با آتش سوزانده شوم، از تو بیزاری نخواهم جست. امام علی (ع) در پاسخ حجر فرمودند: "ای حجر! تو بر هر خیری توفیق یافتی، خدا، تو را از جانب اهل بیت پیامبرت، جزای خیر دهد." سال‌ها بعد حجر بن عدی به جرم عدم اعلام برائت از امیرالمومنین توسط معاویه ملعون و به بدترین شکل به شهادت رسید. قزوینی، سید محمد کاظم، امام علی از ولادت تا شهادت، قم، انتشارات دلیل ما، چاپ نگارش، ص ۶۴۵ ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
🌀دام بزرگ و از دامهای بزرگ ابلیس آن است که در ابتدا بنده را به غرور کشاند و او را به این وسیله افسار گسیخته کند و از معاصی کوچک به بزرگ و از آن به کبائر و موبقات کشد و چون مدتی بدین منوال با او بازی کرد و او را به خیال رجای به رحمت به وادی غرور کشاند در آخر کار اگر در او نورانیتی دید که احتمال و رجوع داد، او را به یأس از رحمت و قنوط کشاند و به او گوید: «از تو گذشته و کار تو اصلاح شدنی نیست» و این دام بزرگی است که بنده را از در خانه خدا رویگردان کند و دست او را از دامن رحمت الهی کوتاه نماید. 📚کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل صفحه ۱۳۹ (داستانک‌ونکات‌ناب) eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b