💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
💠 علامه حسن زاده ٱملی حفظه الله تعالی:
☘ در سیر و سلوک، هرکسی بقدر سعه بال و شرح صدر خود کمالات کسب میکند، به ابراهیم علیه السلام ملکوت تمام سماوات و ارضین را ارائه دادند ولی این نصیب اوحدی از اولیاء الهی است
و عموم سلّاک با توجه بمقدماتی که طی کرده اند توفیق ادراک حقایق عالم بالا را پیدا میکنند
🌱شرح اشارات،نمط۴،ص۱۲۴
#علامه_حسن_زاده
@dghjkb
* معاهده در عالم ذر:
خداوند در آیه 60 سوره یس می فرماید: «أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَني آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين»
اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را نپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست.
در اين كه ما يك عالم «ذر» داريم هيچ اشكالي نيست هم قرآن و هم روايات فراواني بر آن دلالت دارد. علامه مجلسي(ره) بيش از صد روايت براي عالم ذر در بحارالانوار آورده اند.[1]
قرآن كريم نيز مي فرمايد: «وَ اِذْ اَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهورِهِمْ ذُرِيَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلي اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالوا بَلي شَهِدْنا اَنْ تَقُولوُا يَوْمَ القِيامَةِ اِنّا كُنّا عَن هذا غافِلينَ» [2]
از ذريه آدم، از اين انسان، عهد گرفتيم و به او گفتيم «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ» آيا من پروردگار شما نيستم؟ اين گرفتن پيمان در عالم ذر بوده است. حال عالم ذر كجاست؟ كي بوده؟ چيست؟ اين بحث مفصلي مي خواهد. بسياري از بزرگان مثل شيخ الرئيس قائلند كه روح قبل از بدن بوده است «الارواح جنود مجنده» ارواح تمام انسان ها قبل از ابدانشان بوده است.
منبع: کتاب "معارف اسلام در سوره يس" آیت الله العظمی مظاهری.
#عالم_ذر
@dghjkb
* عالم ذر از نظر بزرگان:
قول نخست: شيخ الرئيس در شعر "هماميه"اش روح را در بدن، به مرغي در قفس تعبير كرده و مي گويد: عالم ذر چنين است، يعني از ارواح همه انسان ها بيعت گرفته شده است. همه شان گفته اند: بله. ولي وقتي در اين دنيا آمده اند، تقليد، همه چيز را از يادشان برده است. تقليد آباء و اجدادي، حزبي، گروهي و محيطي سبب شده است كه اينها آن «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ» را فراموش كنند.
قول دوم: مرحوم صدرالمتألهين(ره) قبول ندارد كه روح قبل از بدن باشد، او مي گويد: روح «جسمانيۀ الحدوث و روحانيۀ البقاء» است و مراد از عالم ذر يعني يك مرتبه اي از علم خدا كه به آن عالم تقدير مي گويند.
مسلم است قبل از خلقت اين كره و قبل از عالم هستي، عالم هستي در علم خدا موجود بوده است. مي گويند، آنجا در مرتبه علم خدا عالم ذر معاهده شده و همه شان گفته اند: بله.
قول سوم: استاد بزرگوار ما، علامه طباطبايي(ره) عالم ذر را آن بُعد معنوي و جنبه يد ربي انسان مي دانند.
توضيح: انسان با خدا رابطه دارد. به خودش كه نظر كنيم، يك چيزي و اگر با نظر او به خالق برسيم چيز ديگري است. با اين كه خيلي اين مثال ناقص است اما براي تقريب به ذهن بد نيست.
شما يك وقت به يك چراغ برق نگاه مي كنيد، اما توجه داريد كه جريان اين برق به كارخانه وابسته است. در اين نظر، استقلالي براي اين لامپ نمي بينيد، هر چه مي بينيد از مركزي مي دانيد كه اين نيرو را ايجاد كرده، چون آن نيرو هست، آن لامپ روشن است و اگر آن نباشد، اين هيچ است.
گاهي هم اين طور نيست، شما اين لامپ را در نظر داريد كه الآن روشن است و اطاق را روشن مي كند. خوب نظرها با هم فرق مي كنند. يكي نظر به لامپ است كه معلول و وابسته است و ديگري به دنبال علت و مولد برق است.
در انسان و عالم هستي نيز چنين است، يك نظر روي جنبة يد ربي است، در اين نظر وقتي انسان نگاه كند، به قول قرآن همه چيز جز خدا فانی است و از همين جنبه هست كه عالم هستي تسبيحِ خدا را مي كند. چرا كه نظر به علت كل عالم هست و بقيه همه وابسته به او، كه هيچ استقلالي ندارند.
«لا اِلهَ اِلاّ هُوَ كُلُّ شِيٍ هالِكٌ اِلاّ وَجْهَهُ»[3]
«يُسَبِّحُ لِلّهِ ما فِي السَّمواتِ وَ ما فِي الاَرْضِ وَ هُوَ العَزيزُ الحَكِيمُ»[4]
«يُسَبِّحُ لِلّهِ ما فِي السَّمواتِ وَ ما فِي الاَرْضِ لَهُ المُلْكُ وَ لَهُ الحَمْدُ»[5]
يك نظر هم به عالم هستي است، اين ميز، عينك، كتاب و انسان، اين جنبه يد خلقي است، يعني نگاه و نظر به خويش.
استاد بزرگوار ما علامه طباطبايي (ره) ميگويند: مراد از عالم ذر آن جنبه يد ربي است كه يك دفعه هم موجود مي شود.
«وَ ما اَمْرُنا اِلاّ واحِدَهٌ كَلَمْحِ البَصَرِ»[6]
قول چهارم: البته بعضي ها هم قول دیگری را مي گويند. مثل علامه مجلسي (ره) و بسياري از محدثين كه اينها طبق روايات جلو رفته اند، مي گويند: مراد از عالم ذر همان است كه در روايات گفته شده است كه خدا آدم را خلق كرد، سپس از صلب او تمام اين انسان ها را خلق كرده و بيرون كشيد[7].
«وَ اِذ اَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهوُرِهِمْ ذُرِيَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلي اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالوا بَلي»[8]
ظاهر آيه همين است كه تنها حضرت آدم(ع) خلق نشد بلكه تمام انسان ها از ذريه و صلب او بيرون كشيده شده اند. (از اين آدم هاي كوچك و ذره هاي ناديدني، به اين معنا كه از بس كوچكند غير از خدا آنها را نمي تواند ببيند) آن وقت از آنان معاهده گرفت كه «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ» آيا من پروردگار شما نيستم؟ همه گفتند: «بلي» بله تو پروردگار ما هستي.
علي كل حال ما عالم ذر داريم، حال عالم ذر چيست؟ به قول شاعر:
بعضي نشسته خوانند، بعضي شكسته خوانند
چون نيست خواجه حافظ معذور دار، ما را
منبع: کتاب "معارف اسلام در سوره يس" آیت الله العظمی مظاهری.
#عالم_ذر
@dghjkb
بيش از اين هم برای ما معلوم نيست. اينها چيزهايي است كه انشاءالله قطب عالم امكان، محور عالم وجود واسطه بين غيب و شهود، آن كه علم هستي برايش علم شهودي است يعني حضرت بقيه الله(عج) مي آيند و به ما مي گويند: عالم ذر يعني چه. وقتي ايشان آمد، عقل ما هم چهل برابر شده، ديگر احتياج نيست كه من خواسته باشم ولي نتوانم جنبه يد ربي را براي شما معني كنم. ديگر نه احتياج به من و نه احتياج به كسي ديگري داريد. انشاءالله او مي آيد و همه چيز را برايتان مي گويد و آنچنان است كه وقتي صحبت مي كنند، كره جهان او را مي بينند و او هم كره جهان را مي بينند، همه حرف هاي ایشان را مي شنوند. و مي توانند با آن حضرت حرف بزنند و آن وقت انشاءالله معني دقيق عالم ذر معلوم مي شود.
معناي آیه 60 سوره یس: «أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَني آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين» اين مي شود كه: اي بشر! مگر در عالم ذر با هم معاهده نكرديم كه شيطان پرست نباشي؟ اي بشر مگر در دنيا فطرتت به تو نمي گفت شيطان پرست نباش، چشم و گوش بسته خودت را در اختيار كسي مثل شيطان كه دشمن سرسخت توست نگذار، چرا اعتنا كردي؟ چرا راه خدا را رها كردي و به دنبال شيطان رفتي؟ «إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين» اين كه شيطان دشمن آشكار شماست، فطرتت هم درك مي كرد و از دشمن نبايد متابعت كرد. «وَ أَنِ اعْبُدُوني» آيا با هم بيعت نكرديم كه مرا عبادت كني؟ «هذا صِراطٌ مُسْتَقيمٌ» صراط مستقيم، عبادت من است چرا راه مستقيم را كه فطرتت مي گفت، نرفتي؟
و در آیه 62 همین سوره می فرماید: وَ لَقَدْ أَضَلَّ مِنكُمْ جِبِلاً كَثيراً أَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ»
و خلق بسياري از شما نوع بشر را، اين ديو به گمراهي كشيد. آيا هنوز هم عقل و فكرتان را به كار نميبنديد (تا از فريبش در امان باشيد).
بله، شيطان بسياري از شما را گمراه كرد. چرا عقل نداريد؟! با فرض اين كه آن «عهد» بوده و با هر فرضي كه شما بپسنديد، اما مع الوصف اين شيطان خيلي هم موفق بوده است.
قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَاْغْوِيَنَّهُمْ اَجْمَعينَ، اِلاّ عِبادَكَ مِنْهُمُ المُخْلَصين[9]
شيطان گفت خدايا به عزت و جلالت همه را اغوا مي كنم، همه آنها را گول مي زنم، مگر بندگان مخلصت را.
قرآن مي فرمايد: شيطان موفق بوده. «وَ لَقَدْ أَضَلَّ مِنكُمْ جِبِلاً كَثيراً» بسياري از شما را گمراه كرد «افلم تكونوا تعقلون» اين توبيخ است. يعني اي عاقل! حيف نيست كه زير بار شيطان بروي؟ چرا عقل نداري؟!
منبع: کتاب "معارف اسلام در سوره يس" آیت الله العظمی مظاهری.
#عالم_ذر
@dghjkb
🌺 شب جمعه و یاد یاران..
شادی روح شهدای گمنام🌺
شهدای انقلاب🌺
شهدای دفاع مقدس🌺
شهدای روحانیت🌺
شهدای محراب🌺
شهدای امر به معروف🌺
شهدای هسته ای🌺
شهدای مدافع حرم🌺
شهدای مدافع امنیت🌺
شهدای مدافع سلامت🌺
و همه شهدا🌺🌺
🌺 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🌺
🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
@dghjkb
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🔸 امام صادق (ع) :
خشم، دل حكيم را تباه مى كند و كسى كه اختيار خشم خود را نداشته باشد اختيار عقل خويش را ندارد.
بحار الأنوار،ج 78،ص 255،ح 129
هیات محبین حضرت رقیه(س)
#امام_صادق علیهالسلام
@dghjkb
🍃پروردگارا،
به ما دلی پرمهر،
زبانی نرم،
و نیتی خیر عطا فرما...
تا در پناه امن تو
موجب آرامش
در زندگی خود و
دیگران باشیم...
🌱 آمین
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «شیعیانِ ما به اندازه (یک لیوان) آب خوردن، ما را نمیخواهند. اگر بخواهند و دعا کنند، فرج ما میرسد.»
#اللّهمَّ_عجِّل_لِولیَّک_الفَرَج
@dghjkb
✅رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پایه آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می گردد. »[۱]
*اعمال عمومی ماه مبارک رجب:
🔹دعایی که موجب آمرزش گناهان می گردد؛
از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل شده است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: هر که در هر شب و هر روز ماه رجب و شعبان و رمضان سه مرتبه هر یک از حمد و آیة الکرسی و قل یأیها الکافرون و قل هو الله أحد و قل أعوذ به رب الفلق و قل أعوذ به رب الناس بخواند و سه مرتبه بگوید: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکبَرُوَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ و سه مرتبه بگویداللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و سه مرتبه بگوید: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ و چهار صد مرتبه بگوید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیهِ خداوند تعالی گناهانش را بیامرزد اگر چه به عدد قطره های باران و برگ درختان و کف دریاها باشد.
🔹ثواب تهلیل در ماه رجب:
روایت شده است کسی که در ماه رجب هزار مرتبه بگوید: لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ خداوند عز و جل برای او صد هزار حسنه بنویسد و برای او صد شهر در بهشت بنا فرماید.
🔹ثواب روزه ماه رجب:
هر که در ماه رجب یک روز روزه بدارد و چهار رکعت نماز گزارد بگذارد، در رکعت اول صد مرتبه آیة الکرسی و در رکعت دوم دویست مرتبه قل هو الله أحد نمیرد تا جای خود را در بهشت ببیند یا دیده شود برای او.
🔹فضیلت نماز در ماه رجب؛
در روایت است: هر که در یک شب از شب های رجب ده رکعت نماز بجا آورد و بخواند در هر رکعتی حمد و قل یأیها الکافرون یک مرتبه و توحید سه مرتبه بیامرزد حق تعالی هر گناهی که کرده است.
🔸فضیلتی عجیب برای دو رکعت نماز در ماه رجب:
از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روایت شده است: کسی که در یک شب از ماه رجب بخواند صد مرتبه قل هو الله أحد را در دو رکعت نماز، پس گویا صد سال روزه گرفته در راه خدا و حق تعالی در بهشت صد قصر به او مرحمت فرماید هر قصری در جوار پیغمبری از پیغمبران علیهم السلام.
#ماه_رجب
@dghjkb
🍃ذکر هرروزم...
🌾در انتظار کدام جمعه بمانم آقا جان؛
🌾تا به نامه ی عملهایم مهر مقبولیتت بخورد؟
🌾پر شده از حسرت بند بند زندگیم....
🌾دانه های تسبیح به حیرت در آمدند،
وقتی ذکر هر روزه ام شده:
"العجل یا صاحب الزمان،،،،،، "
@dghjkb
🔶آیت الله مجتهدی(ره):
امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور میشود»،
❌ در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب میشود؛ زیرا گناه را میبیند و استطاعت تغییر وضع را ندارد."
#آیت_الله_مجتهدی
@dghjkb
امام زمان_عج(2).mp3
3.6M
#استادشجاعی
🔹 ما به سرعت؛
تو سراشیبی ظهور افتادیم...
@dghjkb
✨خدایا،
🌱هرچه می دهی رحمت است
🌱و هرچه نمی دهی مصلحت است
☘یاریمان کن آن کنیم
☘که تو راضی باشی
☘و آنطور شویم
☘که تو می خواهی
☘نظرت را از ما مگیر مهربانم..
🍃خدایا یک نگاه مهمانم کن...
@dghjkn
🔹ازایمان سخن نگو،
🍃بگذار از نوری که بر چهره داری ،آن را احساس کند...
🔹از عقیده برایش نگو،
🍃بگذار با پایبندی تو آنرا بپذیرد..
🔹از عبادت برایش نگو،
🍃بگذار آن را جلوی چشمش ببیند...
🔹از اخلاق برایش نگو،
🍃بگذار آنرا ازطریق مشاهده ی تو بپذیرد...
🔹از تعهد برایش نگو،
🍃بگذار مردم با اعمال تو خوب بودن را بشناسند...
#شهید_ابراهیم_هادی
@dghjkb
🔵 آیا ما هم میتوانیم از یاران امام موعود (عج) باشیم یا همه یاران حضرت از اقوام گذشته هستند؟
هنگامی که بنیانگذار حکومت واحد جهانی، حضرت مهدی موعود علیهالسلام بر اساس عدالت و آزادی واقعی، مأمور به تشکیل حکومت میشود، ۳۱۳ نفر از یاران خاص او اطراف شمع وجود مقدسش جمع میشوند و آنها در واقع فرماندهان لشگری و کشوری دولت امام موعود میباشند.
طبق روایات، دولت امام مهدی علیهالسلام از انسانهای وارسته و متقی تشکیل مییابد؛ مانند روایتی که میگوید یاران حضرت متشکل از هفت نفر از اصحاب کهف، یوشع وصی موسی، مؤمن آلفرعون، سلمان فارسی، مالک اشتر، ابودجانه انصاری و قبیله حمْدان است.
امام صادق علیهالسلام میفرماید: «هنگامی که قائم آل محمد قیام کند، هفده تن را از پشت کعبه زنده میکند که عبارتند از: پنج تن از قوم موسی که به حق قضاوت کرده، با عدالت رفتار میکنند، هفت تن از اصحاب کهف، یوشع وصی موسی، مؤمن آلفرعون، سلمان فارسی، ابودجانه انصاری و مالک اشتر».[۱]
بنابراین یاران حضرت، هم از افرادی هستند که در زمان ظهور زندهاند و هم از افرادی هستند که پیش از ظهور از دنیا رفتهاند و هنگام ظهور دوباره زنده میشوند.
البته باید توجه داشت رجعت، مخصوص یاران خاص نیست؛ زیرا در روایات به صورت مطلق از بازگشت گروهی از مؤمنان نیز سخن به میان آمده است. به عبارت دیگر، این امید را داریم که زمان ظهور را درک کرده، در رکاب حضرت باشیم.
آنچه از قرآن و روایات استفاده میشود، این است که گروهی از مؤمنان که پیش از ظهور از دنیا رفتهاند، به اذن خدا به دنیا برمیگردند و در رکاب حضرت جزو یاران او خواهند بود. یاران آن بزرگوار، هم از افرادی هستند که در زمان ظهور زندهاند و هم از کسانیاند که پیش از ظهور از دنیا رفتهاند و دوباره زنده میشوند؛ ازاینرو از ما خواسته شده است، هر روز صبح دعای عهد بخوانیم.
امام صادق علیهالسلام در روایتی فرمود: «هر کس قبل از صبح این دعا (دعای عهد) را بخواند، از یاران قائم خواهد بود و اگر پیش از ظهور بمیرد، دوباره زنده شده، از قبر خارج میگردد. [۲]
در متن این دعا نیز از خدا میخواهیم اگر قبل از ظهور از دنیا رفتیم، دوباره زنده شویم؛ «اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبَادِکَ حَتْماً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی شَاهِراً سَیْفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی؛ پروردگارا! اگر مرگ ـ که آن را برای بندگانت یک امر حتمی قرار دادهای ـ میان من و آن حضرت جدائی انداخت، مرا از قبرم بیرون آور تا در حالی که کفنم را پوشیده و شمشیرم را از غلاف درآورده و نیزهام را بدست گرفتهام، دعوتکننده آن حضرت در شهرها و بیابانها را اجابت کنم».[۳]
پینوشتها
۱. تفسیر عیاشی، عیاشی، ج۲، ص۳۲؛ اثباتالهداة، شیخ حر عاملی، ج۳، ص۵۵۰.
۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۳، ص۹۶.
۳. همان
@dghjkb
⭕️ ایرانیان زمینه سازان ظهور:
🔸بخش عمده ای از روایاتی که درباره رویدادهای پیش از ظهور ویاران حضرت مهدی (عجّل الله) آمده است، درباره ایران وایرانیان است که با تعبیرات گوناگونی مانند: اهل فارس، عجم، اهل خراسان، اهل قم، اهل طالقان، اهل ری و... بیان شده است.
🔸با بررسی مجموع این روایات، به این نتیجه می رسیم که در کشور ایران، پیش از ظهور امام زمان (عجّل الله)، نظامی الهی ومدافع ائمّه معصومین (علیهم السلام) برپا می گردد که موردنظر امام زمان (عجّل الله) است ونیز مردم ایران، نقش عمده ای در قیام آن حضرت دارند، در این جا به ذکر چند روایت بسنده می کنیم:
1⃣رسول خدا صلّی الله می فرماید:
«مردمی از مشرق زمین قیام می کنند وزمینه را برای قیام حضرت مهدی (علیه السلام) فراهم می سازند.»
2⃣در جای دیگر نیز می فرماید:
«پرچم های سیاهی از سمت مشرق خواهد آمد که دل های آنان همانند پاره های آهن است؛ پس هرکس از حرکت آنان، آگاهی یافت، به سوی آنان برود وبا آنان بیعت کند؛ هرچند لازم باشد که بر روی یخ حرکت کند.»
3⃣امام باقر (علیه السلام) می فرماید:
«یاران حضرت قائم (عجّل الله) سیصد وسیزده نفر واز فرزندان عجم هستند»
☑️هرچند عجم به غیر عرب گفته می شود، ولی به طور حتم ایرانیان را دربرمی گیرد وبا توجه به روایات دیگر، در بین نیروهای ویژه حضرت مهدی (عجّل الله) تعداد زیادی از ایرانیان حضور دارند.
4⃣امیر مؤمنان (علیه السلام) می فرماید:
«خوشا به حال طالقان؛ زیرا خداوند در آن جا گنج هایی دارد که نه از طلا ونه از نقره اند، بلکه مردان باایمانی هستند که خدا را به حق شناخته اند وآنان یاوران مهدی آل محمد (عجّل الله تعالی فرجه) در آخر الزمان خواهند بود»
5⃣رسول خدا نیز درباره خراسان می فرماید:
«در خراسان گنج هایی است؛ امّا نه از طلا ونقره؛ بلکه آنان مردانی هستند که خدا ورسولش آنان را دوست می دارند»
📚۱.بحار الأنوار، ج ۵١، ص ٨٧
۲.بحار الأنوار، ج ۵١، ص ٨۴
۳.بحار الأنوار، ج ۵٢، ص ٣۶٩
۴.کشف الغمّه، ج ٣، ص ٢٨۶
۵.کنز العمّال، ج ١۴، ص ۵٩١
@dghjkb
mirdamad-17.mp3
2.46M
برای ما شهدا بگیرید دست به دعا ، تا بریم همه به کرببلا...
#سید_مهدی_میرداماد
@dghjkb
♦️ رو خودتون جوری کار کنید
که اگر یک گناهم کردید
گریه تون بگیره!!!
#شهید_جهاد_مغنیه
@dghjkb