💢رهنمودهای مدیریتی هاروارد؛ رغبتی به کارتان ندارید ؟!
این خیلی طبیعی است که هر از گاهی در محیط کار احساس کنید از نظر ذهنی سردرگم هستید و در هپروت به سر میبرید. اما بهطورکلی و بهویژه در این دوره بیثباتی اقتصادی که امنیت شغلی میتواند به خطر بیفتد، خیلی مهم است که هوش و حواستان بهسرعت سر جایش برگردد و یکبار دیگر روی حسن شهرت حرفهای خود تمرکز کنید. این کار را با تعیین تعهدات حرفهای خود شروع کنید.
از خود بپرسید: «میخواهم در محیط کار به چه چیز شهره باشم؟» شور و اشتیاق؟ مهارت ارتباطی عالی؟ قابل اعتماد بودن؟ یا عملکرد بالا در شرایط پرفشار؟ هر کدام از اینها میتوانند مهارت تازهای باشند که میخواهید بیاموزید. یا مهارت کهنهای که قویتر کنید و بهبود ببخشید.
👈در مرحله بعد، برای تحقق بخشیدن به این مهارتها یک برنامه عملیاتی بریزید و خود را به آن متعهد کنید. لازم نیست حتما تغییرات بزرگ و فاحشی به وجود بیاورید. حتی تغییرات جزئی در زبان بدن، طرز فکر، ارتباطات، به چشم آمدن یا میزان بهرهوری هم میتواند به تاثیر چشمگیر و ماندگاری بر حسن شهرت شما منجر شود.
درنهایت، خود را به حل مشکلات ساده اما تاثیرگذار مقید کنید. میزان ارزشی را که صرفا با به اشتراکگذاری یا پیادهسازی دانشتان میتوانید به وجود بیاورید، دستکم نگیرید. برای اینکه حلال مساله تاثیرگذاری باشید لازم نیست کار شاقی بکنید. با کار کوچکی بهسادگی نشان دادن طرز استفاده از یک وسیله به همکاری که با آن آشنا نیست یا رفع مشکلی که بهرهوری تیمتان را با مشکل مواجه کرده هم میتوانید تاثیرگذار باشید.
👈فقط مراقب باشید که طی این گامها تنها سنجه میزان موفقیتتان تایید گرفتن از دیگران نباشد. ارزش سرمایهگذاری که روی حرفهتان میکنید بینهایت است و با تایید این و آن قابل سنجش نیست.
✍ آکادمی مدیریت
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 نقشهای بین فردی مدیران
نقشهای بین فردی، نقشهایی را شامل میشود که در ارتباط و تعامل با افراد درون سازمانی و برون سازمانی هستند. مشاغل مدیریتی از شغلهایی است که به افراد زیادی برای اجرا و مشارکت نیاز دارد. بر اساس تحقیقات مدیران حدود ۶۶ تا ۸۰درصد زمان خود را در شرکت دیگران میگذرانند و اغلب ۲۰درصد زمان را به تنهایی و به دور از ارتباط با دیگران به انجام کارهای مدیریتی مشغول میشوند.
بر اساس گفته لیندا هیل، بیشتر مدیران کارهای خود را به کمک نقشهای بین فردی از طریق تعامل انجام میدهند. هنری مینتزبرگ سه نوع مدیر برای نقشهای بین فردی معرفی میکند:
👈۱. مدیر پوشالی:
مدیران در هر سطح سازمانی در نقش مدیر پوشالی هستند. آنها به دیدار بازدیدکنندگان سازمان میروند، نماینده سازمان در فعالیتهای مختلف هستند، برای مردم سخنرانی میکنند و پیامرسان سازمان هستند. برای مثال رستوران فیلا برای افتتاح شعبه جدید خود، اطلاع داد که به ۱۰۰ نفر مشتری اول به رایگان غذا خواهد داد و به همین دلیل در روز افتتاحیه، جمعیت بسیاری در بیرون از رستوران منتظر بودند تا جز ۱۰۰ نفر اول باشند.
مدیر رستوران، دن کتی از شب قبل همراه با مشتریها در بیرون رستوران منتظر ماند تا با مشتریان ارتباط برقرار کند و با آنها صحبت کند. این اتفاق نشان میدهد که دن کتی هم یک مدیر پوشالی است. در سطوح پایین سازمانی، مدیران عملیاتی معمولا در نقش مدیر پوشالی قرار میگیرند.
مدیران پوشالی ورود نیروهای جدید به سازمان را تبریک میگوید، رسیدن به اهداف را جشن میگیرند، به کارمندان پاداش میدهند و سازمان را به بازدیدکنندگان معرفی میکنند.
👈۲. مدیر رهبر:
رهبری یکی از وظایف اصلی مدیریت است و یکی از اساسیترین نقش مدیران در اصول مدیریت شناخته میشود. با اینحال رهبری خیلی فراتر از وظیفه مدیریتی است. مدیران در نقش رهبر ظاهر میشوند تا کارهای سازمان را پیش ببرند، بر کارکنان تاثیر بگذارند و به آنها انگیزه دهند که بتوانند وظایف مدیریتی خود مثل کنترل، استراتژی، توسعه، برنامهریزی و سازماندهی را اجرا کنند.
اصلیترین وظیفه رهبران این است که برای سازمان هدف و مسیر مشخص کنند. آنها با بررسی چشماندازها، تدوین استراتژیها و انگیزهبخشی به کارکنان برای سازمان، هدف و مسیر مشخص میکنند. برای مثال رز ماری براوو در سازمان بربری، چشمانداز استراتژیکی را تدوین کرد و آن را به عنوان یک برند جدید سازماندهی کرد. او این کار را با مشارکت کامل کارمندان خود انجام داد.
👈۳. مدیر اجتماعی:
مدیران اجتماعی با افراد خارج از واحدهای خود یا سازمان مانند خریدارن، تامینکنندگان و شرکای استراتژیک ارتباط برقرار میکنند. مهمترین هدف مدیران اجتماعی ساختن شبکهای قدرتمند از ارتباطات و افراد است. مدیران با کمک روابط اجتماعی و همکاری با دیگران میتوانند به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کنند و به طور کلی اجازه ندهند تا کاری در سازمان انجام نشده باقی بماند.
بر اساس تحقیقات لیندا هیل، ساختن شبکهای قدرتمند از ارتباطات از مهمترین وظایف مدیران است که با آن روبهرو میشوند.
منبع: wisdomjobs
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈از گفتن دو جمله پرهیز کنید!
جملهی نخست (فرقی نمیکنه...) است.
اوقاتی که نظرمان را در مورد موضوعی جویا میشوند مگر میشود فرقی نکند؟ این جمله نشانِ منفعل بودن مخاطب یا بیتفاوتی اوست و از نظر آداب اجتماعی جمله مودبانهایی نیست.
جملهی دوم (بد نیستم...) است!
وقتی که کسی حالمان را جویا میشود، به جای «بد نیستم»، چرا نمیگوییم خوبم؟
این جمله موجب میشود گمان کنیم مخاطب در ابراز احساسات مثبتش، بخل میورزد یا انسان شاکری نیست. از همه مهمتر به خودِ ما تلقینِ احساسِ ناخوشی میکند.
لطفا حساس باشیم، نظر بدهیم، ابرازِ وجود کنیم و مثبت بیاندیشیم. نگوییم به من چه، فرقی نمیکنه، بد نیستم، من این مدلیام، حوصله ندارم، نظری ندارم!
این جملات فاقد شعور عاطفی هستند!
👈دیدهاید که در مجلس شورای اسلامی هم افرادی هستند که «رأی ممتنع» میدهند؟! و یا در پرسشنامهها یک قسمتی گذاشتهاند به نام «نظری ندارم»؟!
جسارتا با هر دوی اینها هم مشکل دارم. به نظرم آدم عاقل رأی ممتنع ندارد! این میتواند از تردید افراطی آدمها نشأت بگیره...
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
✍🏻چند راهکار ساده برای افزایش هوش کلامی کودکان
📌حتماً شما هم با کودکانی برخورد داشتید که خیلی زیبا صحبت میکنند و به قولی از دایره لغات بیشتری از همسنوسالان خود برخوردار هستند.
آنها از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده میکنند و جالب اینکه گاهی مواقع خود پدر و مادر این کودکان هم تعجب میکنند و میگویند؟
آخر این کلمات را از کجا یاد گرفتی؟
این ویژگی از هوش کلامی بالای بچهها ناشی می شود.👇👇👇
3 تمرین ساده و مؤثر برای خوب شنیدن
1⃣تمرین اول
یکی از بهترین تمرینات گوش دادن فعال این است که به کودک بگوییم یک دقیقه سکوت کند و با دقت به صدای اطراف گوش کند و بعد بگوید چه صداهایی را شنیده است؟
2⃣تمرین دوم
نام چند چیز را پشت سرهم فقط یکبار بگویید و از کودک بخواهید آنها را تکرار کند. مثلاً میتوانید به او بگویید این جملات را تکرار کند:
🔷لیره رو لوله لوله رو لیره
🔷لای رولت رندهی لیمو رفته
🔷چه ژست زشتی
🔷سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی
🔷کانال کولر تالار تونل
🔷و...
3⃣تمرین سوم
یک جمله بلند به کودک بگویید و از کودک بخواهید که جمله شما را تکرار کند.
🔴قویترین الگو
همه ما میدانیم که مقدار زیادی از مهارت داشتن هوش کلامی بالا اکتسابی است و کودکان از بدو تولد بیشترین تعامل را با والدین خود دارند. پس نیاز است که خود پدر و مادر هوش کلامی بالایی داشته باشند، چون کودکان قبل از همه از والدین یاد میگیرند که چطور از کلمات استفاده کنند.
🔴کودک ما ارزشمند است...
خیلی مهم است که پدر و مادر برای کودک ارزش قائل شوند و کودک این حس را داشته باشد که برای پدر و مادرش فردی ارزشمند و قابل احترام است. هرچقدر کودک ما احساس ارزشمندی کند و حس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد به مهارت هوش کلامی او کمک بیشتری میکند.
🔴گفتمان با کودک
قطعاً یکی از بهترین راهها برای افزایش هوش کلامی گفتگو و گپ زدن با کودک است. از هر فرصتی برای گفتگو با کودک استفاده کنید. این گفتگو میتواند حتی طول بارداری مادر صورت بگیرد. در دوران نوزادی سعی کنید هر فعالیتی که برای کودک انجام میدهید در مورد آن با کودک گفتگو کنید.
زمانی که کودک بزرگتر شد سعی کنید برای اینکه کودک را وادار به گفتگو کنید از کودکان سؤال باز بپرسید.
🔴 کتاب خواندن
کارشناسان، والدین را تشویق میکنند از بدو تولد برای فرزندان خود کتاب بخوانند و حتی زمانی که کودکان به سن گمدرسه رسیدند و خودشان میتوانند بهتنهایی کتاب بخوانند به این کار ادامه دهند.
شنیدن داستانها مهارت شنیداری کودکان را افزایش میدهد و همچنین شنیدن داستانها ریتم زبانی و کلامی را توسعه میدهند. البته کتاب خواندن خیلی ارزشمند است اما اگر والدین از کودکی خود و از خاطرات کودکی خود یا اعضای خانواده بگوید، حس نزدیکی بیشتری برای کودک ایجاد میکند. پس یکی از کارهای دیگر برای افزایش هوش کلامی کودکان خواندن کتاب داستان است.
🔴ساخت جملات
به کودک چند کلمه با معنی اما به هم ریخته بگوید و از او بخواهید یک جمله معنادار از آنها بسازند.
مثلاً از او بخواهید با سه کلمه شام، دمپایی، خودکار یک جمله بسازد.
و یا با سه واژه قندان، عکاسی و خوشحالی!
🔴گزارشگر شود
با کودک خود تمرین گزارشگری بدهید. یک مسابقه فوتبال را انتخاب کنید و صدای گوینده را قطع کنید و از کودک بخواهید به جای گزارشگر گزارش کند.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 "حجاب"
اینبار با مسئولین شهر سخنی نیست. با کسانی سخن دارم که نقش اصلی و بسزایی در پوشش بانوان شهرم دارند.
سلام بر پدران، برادران و همسران، دختران و بانوانِ شهرم کهگیلویه(دهدشت).
بدیهی است که نقش شما مردان در حفظ حریم خانواده و مصون نگه داشتن خانواده از هرگونه آسیب و گزندی ،نقشی بسیار مهم و جدی است و قطعا میدانید که یکی از مهمترین ارزشهای این حریم، نوع پوشش و حجاب دختران، خواهران و همسران شماست که باید از هر نگاه آلوده دور بماند و به آن حریم دست درازی نشود.
پس چرا اجازه میدهید این ارزش بهراحتی از بین رفته و مورد هجمه قرار گیرد و این حریم بتدریج از بین برود!!؟
مگر نه اینکه خداوند در قرآن فرموده مراقب خود و اعضای خانواده خود باشید، و خود و خانواده تان را از آتشی که هیزمِ آن انسانها و سنگهاست،نگه داريد!
ای پدران عزیز؛ مگر نه اینکه خداوند در قرآن فرموده به فرزندانتان آداب نیکو بیاموزید تا آمرزیده شوید. آیا حجاب دختر شما از آداب نیکو به شمار نمیرود ؟؟
روی سخنم با مردانی است که شاید حجاب را قانون، منطق و جزو دین ندانند، اما سوالم اینست آیا به خودتان چه می گویید ؟
چگونه اجازه میدهید که نگاههای آلوده و کثیف نامحرم مانند تیری به سمت دختران و همسران و خواهران شما پرتاب شود؟
چرا از این حریم مراقبت نمیکنید؟
به امید روزی که به امام زمان و شهدا خیانت نکنیم و گوهر عفت را به رایگان هدر ندهیم که اگر اینگونه شد میشود اطاعت از شیطان که در نهایت موجب ذلت و ننگ و عاقبت به شری انسان است.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313 🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢تفاوت قضاوت نقادانه و قضاوت ارزشی(ارزشداوری)
critical judgement vs. value judgement
■ #قضاوت_نقادانه یعنی تحلیل و ارزیابی ایدهها و ادعاها بر مبنای معیارهای عینی و مشخص. در قضاوت نقادانه هدف ما ارزیابی «اعتبار» و «درستی» یک ادعاست که در آن پیشفرضهایمان را به پرسش میگیریم و دیدگاهها و شواهد گوناگون را ارزیابی میکنیم. در واقع، قضاوت نقادانه یعنی ارزیابی نقاط ضعف و قوت اطلاعات به منظور دستیابی به یک تصمیم معقول و منطقی.
□ #قضاوت_ارزشی یا ارزشداوری یعنی اینکه بر اساس باورها، ارزشها، احساسات، آرزوها، نگرشها، تجربهها، ترجیحات و سوگیریهای شخصی نظرات و عقایدمان را دربارهی موضوع یا موقعیتی خاص بیان کنیم. قضاوت ارزشی «ذهنی» است، اما قضاوت نقادانه «عینی»؛ یعنی در قضاوت نقادانه ما بر اساس معیارهای مشخص قضاوت میکنیم، اما در قضاوت ارزشی ترجیحات و تجربههای شخصی و هیجانات و هنجارهای فرهنگیمان را دخالت میدهیم. در واقع، هدف قضاوت ارزشی بیان ترجیحات شخصی دربارهی یک موضوع یا یک موقعیت خاص است.
👈خلاصه، قضاوت نقادانه بر ارزیابی منطقی اطلاعات بر مبنای معیارهایی مشخص تاکید میکند، در حالیکه قضاوت ارزشی بر اساس ارزشها و نگرشهای شخصی شکل میگیرد. قضاوت ارزشی مستلزم آموزش و تمرین خاصی نیست، در حالیکه قضاوت نقادانه مستلزم آموزش و تمرین است. قضاوت نقادانه به این معنا نیست که ما صرفاً نظرمان را بیان کنیم. هر دو نوع قضاوت در تصمیمگیری و انتخابهای ما نقش بسزایی ایفا میکنند.
○برای مثال، اگر من فیلمی را تماشا کنم و بگویم که این فیلم خستهکننده است؛ حتی اگر فیلم خوبی باشد، هیچکس نمیتواند بگوید که قضاوت من اشتباه است و حق با «منتقدان حرفهای» است. شما نیز میتوانید با نظر من مخالفت کنید، اما این صرفاً نظر خود شماست. قضاوت نقادانه فراتر از بیان ترجیحات و سلیقههاست. اما قضاوت نقادانه مبنا و معیارهایی دارد که مستلزم داشتن «دانش» و «خبرگی» است. اینکه فقط بگوییم من «این را دوست دارم» یا «آن را دوست ندارم» کافی نیست. قضاوت نقادانه باید با معیارهایی مشخص، معقول و مرتبط صورت گیرد تا آن را «قضاوت نقادانه» بنامیم. در واقع، قضاوت نقادانه مستلزم برداشتن «گامهای فکری» است.
📙 خانوادهی خردمند: چگونه در خانواده نقادانه بیندیشیم؟
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢هشت کار مهم برای توسعه برند کارفرمایی
🔴در قلب مفهوم بازاريابي داخلی اين نكته وجود دارد كه كاركنان، بازار داخلی سازمان را شكل میدهند؛ يعنی سازمان يك بازار داخلی با مشتريان و عرضهكنندگان درونی است و تأمين نيازهای اين مشتريان درونی برای موفقيت شرکت لازم و ضروری است. شاید بتوان گفت که نقشآفرینی مؤثر یک سازمان در امر بازاریابی داخلی به توسعه شهرت برند کارفرمایی آن سازمان ختم میشود.
🟢ایده مبنایی بازاریابی داخلی آن است که با ایجاد ارتباط عاطفی قوی با برند، شور و شوق کارکنان را به دست آوریم. بازاریابی داخلی دربرگیرنده استفاده از فنون بازاریابی برای جلب اشتیاق کارکنان به برند است.
🔵برای آن که در بازایابی داخلی موفق شویم و بهدنبال آن بتوانیم برند کارفرمایی خود را تقویت کنیم لازم است هشت کار مهم زیر را انجام دهیم:
🟤یک استراتژی روشن با اهداف مشخص برای سازمان ایجاد کنید و به صورت شفاف آن را به کارکنان خود ابلاغ و در آنها نهادینه کنید.
🟡از ارتباط داخلی موثر غافل نشوید. کیفیت ارتباطات بین کارکنان و ارتباطات کارکنان با مدیران و بالعکس، در تقویت تجربه کارکنان از محیط کار بسیار حائز اهمیت است.
⚫به جامعهپذیری و آشناسازی کارکنان، به خصوص کارکنانی که تازه به استخدام سازمان در آمدهاند توجه ویژه داشته باشید. مطالعات مختلف حاکی از آن است که یکی از دلایل اصلی ترک خدمت کارکنان، بیتوجهی سازمانها به این مرحله در استخدام است.
⚪آموزش در مورد محصولات و خدمات شرکت، کارکنان را نسبت به شناخت کسب و کار حساس کرده و به هویتیابی آنها با سازمان و برندی که نماینده محصولات و خدمات تولیدی آنهاست، کمک میکند.
🟠اعتماد ایجاد کنید. با برقراری ارتباط شفاف، نسبت به توسعه اعتماد به عنوان یکی از مهمترین منابع ناملموس در سازمان و تقویتکننده سرمایه اجتماعی بها دهید.
🟣تجربه کارکنان از محیط کار شاید جوهره بازاریابی داخلی باشد. تمام کنشهای کارکنان با سازمان در تجربه ایشان خلاصه میشود. هرچه این تجربه خوب و به سوی عالی باشد، در بازاریابی داخلی موفقتر خواهید بود.
🔵تلاش کنید فرهنگ محیط کار را مثبت کنید. ارزشها و هنجارهای سازمانی مثبت که فرهنگ سازمانی را تقویت کند، حس خوبی در کارکنان به کار کردن برای یک برند ایجاد میکند.
🟢تا فرصتهای توسعه حرفهای برای بالندگی مستمر کارکنان خود ایجاد نکنید، در کارکنان افتخار به برند کارفرمایی شکل نمیگیرد.
⚪کارکنان، مشتريان سازمان هستند و محصولی كه به آنها فروخته میشود، شغل آنها و تجربه ایشان از محیط کاریشان است. هرچه در این فروش موفق باشید و رضایت کارکنان را برآورده کنید، برند کارفرمایی قدرتمند و مشهوری خواهید داشت.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خطرات انتشار عکس بچهها !
👈بههیچوجه عکس بچههاتون یا بچههایی که میشناسین و دوست دارین رو تو صفحات عمومی منتشر نکنید
🔹صفحاتی که مسابقه با عکس بچهها میذاره رو دنبال نکنید...
#قضاوت_نقادانه #زندگی_هوشمندانه
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 بهترین راه برای تبدیل شدن به یک مدیرصاحب نفوذ
نویسنده کتاب نشانههای قدرت میگوید «به دست آوردن قدرت نفوذ بر دیگران در محل کار مدرن و امروزی بسیار دشوار است. وجود حجم بسیار بالای اطلاعات در دسترس همگان و سرعت زندگی دیجیتالی (منجر به کوتاهی فاصلهها) شده است. با این حال فشار موجود در محل کسبوکار برای گرفتن نتیجه، اهمیت داشتن توانایی نفوذ بر دیگران را دو چندان میکند
1️⃣ ایجاد ارتباطات: کلارک میگوید در یک سطح اساسی یکی از دلایلی که مردم برای شما کاری انجام میدهند یا ایده شما را پشتیبانی میکنند یا با بودجه مورد نظرتان موافقت میکنند این است که شما را دوست دارند. برای رسیدن به این نقطه شما نیاز دارید که یک ارتباط کاری خوب با همکارانتان برقرار کنید.
2️⃣ قبل از تلاش برای متقاعد کردن گوش دهید: بهترین راه برای اینکه همکاران از شما و موضوعات مورد نظرتان پشتیبانی کنند این است که آنها احساس کنند شما شنونده نظرات آنها هستید. پس از همکارانتان درخواست کنید که دیدگاهها و توصیهها خود را با شما در میان بگذارند.
3️⃣ مراقبت از زبان بدن: مورگان میگوید مردم بهطور مداوم در حال ارزیابی این هستند که آیا به شما اعتماد کنند یانه ؟ ما سخت تلاش میکنیم که تا جواب این سوال را پیدا کنیم که افراد دوست ما هستند یا مخالف ما ؟ زبان بدن شما در درستی شکل انتقال پیام مدنظر شما، نقش بسیار مهمی دارد. همان اندازه که درست ایستادن، عقب دادن شانهها و با مخاطب خود با سر بالا گفتوگو کردن نشانه اعتماد به نفس، فرماندهی و احاطه شما بر موضوع مورد گفتوگو است، برعکس با سر پایین وبا چشمهای دوخته شده به پاهای خود صحبت کردن در جلسات کاری پیام متضادی را به مخاطب انتقال میدهد.
4️⃣ توسعه تخصص: کلارک میگوید، راه دیگر برای افزایش نفوذ در محل کار این است که در صنعت یا سازمان خود بهعنوان یک متخصص شناخته شوید. این توانمندی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما شما میتوانید برای توسعه تخصص و مهارتهای حیاتی کسبوکار اقداماتی انجام دهید.
5️⃣ نقشه راه استراتژیک: هنگامیکه زمان قدرت نفوذتان برای ترویج ابتکار و ایده خاصی که بهوجود آوردهاید فرا میرسد باید یک فرد استراتژیست باشید. توجه داشته باشید که اینجا جنگ بازی موقعیت است، موقعیت چه کسی ممکن است بهوسیله برنامههای شما تهدید شود و چگونه میتوانید آنها را همسو و در راستای اهداف ویژهای که طراحی کردهاید به حرکت درآورید ؟
6️⃣ به مردم آنچه میخواهند ارائه دهید: شما میتوانید بهوسیله شرح صادقانه مساله بهعنوان یک مزیت برای افرادی که میخواهید در کنار شما باشند، نفوذ خود را روی یک مساله خاص افزایش دهید. نیازها، دیدگاهها و سلیقه هر ذینفع را در نظر بگیرید. مورگان میگوید کشف کنید، افراد نیاز به شنیدن چه چیزی دارند و چه چیزی توجه آنها را جلب میکند.
#مورگان
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈مفهوم معنویت در زندگی
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢جنگ قدرت بین زن و مرد
نمیدانم شما که این متن را مطالعه می کنید تجربه جدال و کشمکش با همسرتان را داشته اید یا نه که البته بعید است پاسخ تان منفی باشد چرا که تعارض از نشانه های وجود یک رابطه است که موجب توسعه آن رابطه می شود ؛ اما زمانی که تعارضات زناشویی مدیریت نشود باید شاهد بروز صحنه هایی از جنگ و قدرت طلبی بین زوجین بود، به یک نمونه توجه کنید:
خانم: میشه این هفته خونه مادرت نریم
آقا: چرا مگه اتفاقی افتاده؟
خانم: نه چون هفته پیش رفتیم حالا گفتم این هفته اگه موافق باشی یه سر بریم اون فروشگاه.....
آقا: نه درست نیست من گفتم میریم برا فروشگاه وقت هست بعدا میریم
خانم: سکوت
در این نمونه بین زن و شوهر تعارضی به وجود آمده و فرصت برای مدیریت و حل آن توسط شوهر از بین میرود و همچنان این ناراحتی در وجود زن می ماند و این داستان برای هفته های بعد هم تکرار می شود بدون اینکه مساله پیش آمده حل شود تا اینکه پس از مدتی تبدیل به جنگ قدرت می شود👇
خانم: این هفته باز می خوای بریم خونه مادرت؟ من هماهنگ کردم با یکی از دوستام اگه اجازه بدی بریم یه سر بازار
آقا: شما نباید هماهنگ می کردی پس ما این وسط چکاره ایم؟ باشه نمی خوای بیای نیا من و بچه ها میریم ولی یادت باشه منم خونه پدرت نمیام
خانم: خب عزیزم چه ربطی داره؟
آقا: نه همینه که هس
خانم : هربار ما میریم اونجا نمیدونی چطور به من بی احترامی میکنن؟
آقا: نه کی بی احترامی کردن؟ اینجوری باشه برادرای شما هم به من خیلی بی احترامی میکنن و...
خانم: نخیر اصلا اینطور نیست خواهرات اصلا احترام حالیشون نیست
آقا: 😡باشه من باید اوضاع زندگی مو کنترل کنم اینطور نمیشه
خانم:😞 قهر و سکوت
در نمونه بالا یک تعارض بسیار ساده تبدیل به یک مشکل شد و کم کم بین این زوج جنگ قدرت شکل می گیرد و اینجاست که در مطالعه ای می خواندم بیش از ۵۰ درصد فروپاشی خانواده ها نه بخاطر زوجین بلکه به خاطر خانواده های آنان رخ داده است.
اگه اجازه بدید برگردیم به حالت اول و مثال رو با رعایت مدیریت تعارض بیان کنیم
خانم: میشه این هفته خونه مادرت نریم
آقا: چطور مگه ؟اتفاقی افتاده عزیزم؟ کسی باعث ناراحتی ات شده؟ می خوای درموردش حرف بزنیم؟
خانم: نه چیزی نشده، همینطوری گفتم
آقا: باشه اگه الان نمی خوای چیزی بگی مشکلی نیست ولی قول بده بعدا حتما در موردش صحبت کنیم.باشه؟ این هفته هم نمیریم مشکلی نیست.
خب اینجا آقا به خوبی مساله رو مدیریت کردند و با بازی بالغانه در روابط با استفاده از ظرفیت همدلانه مسیر بروز جنگ قدرت را در زندگی خود مسدود کردند.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
21.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈ماهی به آب گفتا من عاشق تو هستم....✌
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈مشاوره خانواده آری ؛ مشاوره طلاق هرگز
دکتر خویگانی: به لطف خدا بنده هرگز در مدت سالهایی که در کار مشاوره خانواده بودم به یک نفر هم پیشنهاد طلاق ندادم.
نه تنها پیشنهاد و حرفش را نزدم، بلکه همیشه هر وقت هم که خواستند درباره طلاق صحبت کنند گفتم من مشاور ازدواج و خانواده هستم ولی مشاور طلاق نیستم و قطعا ورود در این حوزه برکت زندگیام را میبرد و در زندگی خودم هم تاثیر سوء خواهد داشت
همچنین از نظر قانونی و اخلاقی ما چنین حقی را نداریم، که به کسی توصیه طلاق بکنیم. و هیچ روانشناسی نمی تواند به شما بگوید برید طلاق بگیرید.
روان شناس و مشاور فقط می تواند به شما بگوید که این پیامدهای ازدواج است و این پیامدهای ماندن در این زندگی.
این مسائلی است که تو داری، خودت توضیح بده و بفهم، انتخاب و تصمیم نهایی، از اول تا آخر با خود تو خواهد بود.
👈پس لازمه همهمون رابطههامون رو درست کنیم.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈 نمیتونم حرفم رو درست به کسی بزنم؟
✍ شما اعتماد به نفس پایینی دارید این راهکارها رو پیاده کنید اوضاع خوب میشه
۱- لیستی از نقاط مثبت و خوبیهای خود را تهیه کنید و سعی کنید هر روز مرور کنید و نادیده، بیارزش و بیاهمیت نکنید.
۲- سعی کنید خودتان را به عنوان یک انسان تحویل بگیرید و به خودتان احترام بگذارید و به هیچ وجه و در هیچ موقعیتی خودتان را سرزنش نکنید.
۳- قبل از وارد شدن به جمع سعی کنید برای عادی شدن و ایجاد جو صمیمانه شوخی کنید.
۴- قبل از شروع جلسه سعی کنید که تمامی عضلات را منقبض کرده و شل کنید و سعی کنید که این وضعیت با نفس کاملا عمیق باشه بعد تمام عضلات را شل نگه دارید.
۵- سعی کنید در مکانی دراز کشیده و خود را در کنفرانس تصور کنید و یا در جایی که معمولا از صحبت کردن هراس دارید و با چشمانی بسته یک موقعیت موفقیت آمیز را در تصورات خود ترسیم کنید و با تمرین پیاپی روزی یک بار انرژی و انگیزه مقابله با اضطراب اجتماعی را در واقعیت را پیدا خواهید کرد.
۶- قبل از شروع سعی کنید به شدت با افکار منفی مانند خراب میکنم، دیگران مسخرهام میکنند و... مبارزه کنید. و سعی کنید به جای فکر کردن به این مسایل با خودگویی مثبت، مانند من موفق میشوم و میتوانم صحبتم را به دیگران برسانم و...
۷- سعی کنید با توجه گردانی و تمرکزیابی به موضوع جلسه و صحبتهای دیگران از ورود افکار منفی و اضطراب درونی جلوگیری به عمل آورید.
۸- بعد از اجرای کنفراس و صحبت در جمع از هجوم افکار خود سرزنشی جلوگیری کنید و با خود بگویید بهترین کنفرانس را داشتهاید و به شدت خودتان را تحویل بگیرید.
۹- پرکاری و کمکاری تیروئید خود را حتما بررسی کنید.
۱۰ - ورزش و تحرکات بدنی را هر روز انجام بدهید و در صورت امکان هفتهای یک بار شنا داشته باشید.
۱۱- سعی کنید برای اینکه جرأت خود را امتحان کنید در جمعهای کوچک و خودمانی صحبت کنید و تمرین کنید.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢نتیجه تلخ مطالعات حوزه طلاق
کارشناسان اعتقاد دارند زنانی که زندگی خانوادگی آنها دچار مشکل شده است و طلاق گرفتهاند یا همسر خود را از دست دادهاند و حال به عنوان یک مادر مجرد مجبور به نگهداری از کودکان هستند با افزایش ۴۰ درصدی سکته قلبی و ۷۴ درصدی سکته مغزی به نسبت سایر زنان که با همسر خود زندگی میکنند مواجه هستند.
متخصصان علت این مسئله را فشار مضاعف روحی و جسمی به مادر برای نگهداری از کودکان عنوان کردهاند که میتواند به شدت بر سلامتی آنها اثر منفی گذاشته و سبب مرگ زودرس شود.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 استرس شما از چیه؟
👈اگر کسی ازتون بپرسه بیشتر استرسهای شما از چیه
احتمالا میگید شغلتون، یا فشارهای خانوادگی، یا نداشتن وقت یا پول کافی یا ...
احتمالا بهش نمیگید که " فکرتون " بیشترِ این استرس رو ایجاد میکنه.
👈اما در واقع "فکرهای شما" نقشی بیشتر و پر رنگتر از اون چیزی که تصور میکنید در ایجاد استرسهاتون داره.
✔️" باور کنید یا نه، بیشتر استرسهای ما خود ساخته است"
ما خطاهای فکری بسیاری مرتکب میشیم.
برای رفع اونها اول لازمه بدونیم این خطاهای فکری چی هستن و بعد ببینیم که چگونه اونها رو رفع کنیم.
👈گفتیم خطاهای فکری در ایجاد " استرس " نقش خیلی مهمی داره :
یکی از اون خطاها فاجعهآمیز کردن اتفاقات، مسائل و مشکلات یعنی از کاه کوه ساختنه
بزارید مثال براتون بزنم
" ما میتونیم با یک تلاش کوچیک، یک بگو مگوی ساده رو در ذهنمون تبدیل به یک فاجعه کنیم "
مثلا اینکه مجبورید در یک صف طولانی بایستید
حالا در مورد اهمیت این موضوع توی ذهن تون اغراق کنید و بگید : وااااای خدای من این بدترین اتفاقیه که میتونه برام بیفته، نمیتونم این بد شانسی رو باور کنم ، این وحشتناکه ، چهرهی خودتون رو هم درهم و دردناک کنید تا تاثیر این جملات افزوده بشه
واقعیت اینه که مواردی مثل گیر کردن در ترافیک، ایستادن در صف، یا پیدا نکردن یک وسیله در منزل یک سری مسائل ناراحت کننده س " که فقط باید در همین حد دیده بشه "
حتی بسیاری از مسائل بزرگتر از اینها اگر بیش از حد در ذهن به طور " اغراق آمیز " دیده بشن میتونن استرس خیلی زیادی ایجاد کنن
✔️ این دو سوال رو از خودتون بپرسید تا به شما کمک کنه که کمتر مسائل رو در ذهنتون فاجعهآمیز کنید :
۱. واقعا به طور واقعبینانه این مسئله چقدر اهمیت داره ؟؟!!
۲. آیا در مدت سه سال، سه ماه، سه هفته یا حتی سه روز آینده این رویداد رو به خاطر میارم و انقدر فاجعه آمیز هست؟؟؟!!!!
👈 پس به مسائل اغراقآمیز نگاه نکنیم و تنها به اندازهی ارزش واقعیشون بهشون اهمیت بدیم
به این ترتیب متوجه میشیم که استرس کمتری رو تجربه خواهیم کرد.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
هدایت شده از فتـــح قلّهها بسوی ظهور
💢 " قابل توجه داوطلبین محترمِ مجاز به انتخاب رشته در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی "
🏢مؤسسه آموزش عالی دانا یاسوج در رشتههای زیر جهت نیمسال مهرماه ۱۴۰۳ دانشجو میپذیرد:
🔘 رشتههای بدون آزمون در مقطع #کاردانی_پیوسته فنیوحرفهای :
۱_ كاردانی پيوسته نقشهبرداری ۳۷۸۷
۲_ كاردانی پيوسته عمران ۳۶۶۵
۳_ كاردانی پيوسته معماری ۴۰۶۸
🔘 رشتههای مقطع #کارشناسی_ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) :
۱_ مهندسی حرفهای معماری ۳۴۴۰
۲_ مهندسی اجرايی عمران ۳۷۱۰
۳_ مهندسی تكنولوژی نقشهبرداری ۳۱۳۲
۴_ حسابداری ۴۵۵۸
نکته:
✍پذیرش و تاریخ ثبتنام از 30مرداد۱۴۰۳ تا جمعه 2شهریور۱۴۰۳
👈از طریق سایت سازمان سنجش http://sanjesh.org
📲 ارتباط با مسئولین دانشگاه :
0917 342 9108
#ققنوس_آتشین
🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 خُردهبینیِ مدیریتی!
اگر شما نیز مدیری خردهبین هستید، درواقع حتی نمیدانید که چه کار دارید میکنید!
«خردهبینی مدیریتی یا Micromanagement» نشانههایی دارد که شاید چند مثال از این نشانهها بتواند نشان بدهد که مدیران خردهبین چه مدیرانی هستند:
▪️مدیران خردهبین مدیرانی هستند که هرگز از نتایج کار کارکنانشان راضی نیستند. آنها اگر نتوانند چیز متفاوتی انجام دهند، احساس درماندگی میکنند.
▪️این مدیرها عادت دارند که درگیر جزئیات شوند و از اینکه از کار کسی ایراد بگیرند و آن را تصحیح کنند، لذت میبرند.
▪️مدیران خردهبین دوست دارند که از تمام مسائل سازمان آگاه باشند و همیشه میخواهند که هر پیامی که در سازمان رد و بدل میشود، به پست الکترونیکی آنها هم ارسال شود.
🔹اگر این نشانهها در شما هم وجود دارد بهتر است بدانید شما هم دچار خردهبینیِ مدیریتی شدهاید. باید به شما بگوییم که لازمه اطمینان از انجام درست کارها آن نیست که در تمام جزئیات امور دخالت کنید و از آنها آگاه باشید. این کار صرفاً روحیه کارکنان شما را کاهش میدهد و به بهرهوری آنها صدمه میزند.
🔹برای اینکه از این سبک خارج شوید، اجازه دهید که زمان پیش برود. آنچه را که به عنوان نتیجه از کارکنان میخواهید بیان کنید اما نیازی نیست که در تمام جزئیات دخالت کنید. این کار ممکن است سخت باشد اما نیاز است که از جایی شروع شود.
سعی کنید که تمهیدات لازم برای موفقیت افراد را در شرکت فراهم کنید. برای مثال منابع را در اختیار آنها قرار دهید و از آنها حمایت کنید. این کار باعث میشود که در شرکت برای خود اعتبار کسب کنید.
🔹بنابراین اگر نشانههایی از خردهبینی مدیریتی در شما وجود دارد، پیش از آنکه این سبک منجر به تخریب روحیه و انگیزش کارکنانتان شود، به اصلاح آن اقدام کنید.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 رفتارهای مشخص غرور کاذب مدیریتی را شناسایی کنید
اینکه میبینیم مدیران ارشد اجرایی از غرور کاذب رنج میبرند، اغلب آزاردهنده است. منظور از غرور کاذب اعتماد بهنفس بیش از حد است که میتواند آنها و سازمانهایی را که آنها هدایت میکنند، نابود کند.
قدرت وسیع آنها منجر به این میشود که هم احتمالا از غرور کاذب رنج ببرند و هم احتمال بیشتری دارد که در موقعیتی باشند که صدمات بزرگی به سازمان وارد کنند.
👈 غرور کاذب یک ویژگی اکتسابی و نه یک اختلال شخصیتی ریشهدار است. این ویژگی به تدریج و با رشد بیشتر قدرت یک رهبر سازمانی ایجاد میشود و البته میتواند مدیریت شده و حتی در نطفه خفه شود.
👈 رفتارهای فردی بیشماری از سوی مدیران اجرایی میتواند نشاندهنده غرور کاذب اولیه باشد:
سرزنش دیگران یا نیروها در زمان وقوع رخدادهای اشتباه، باور به اینکه تنها آنها میتوانند کار درست را انجام دهند، شکست در جستوجوی بازخورد و مشاهده عدم توافق بهعنوان تحقیر شخصی.
آنها معتقدند که قوانین سازمان برای آنها کاربردی ندارد. آنها با افراط در خودستایی، رفتار خودبینانه با همکاران یا مشتریان، نقض ارزشهای شرکت و شکست در مدلسازی رفتار نمونه، زمینه رفتارهای نادرست را فراهم میکنند و اینها در حالی است که از سایرین انتظار رفتار درست را دارند.
👈 اینکه این رفتارها نشاندهنده غرور کاذب حقیقی هستند یا خیر، میتواند بستگی به تکرار، درجه یا تعداد داشته باشد.
«تکرار» را در نظر بگیرید: همه افراد میتوانند گاهی دچار اعتماد به نفس بیش از حد شوند یا گاهی تلاش کنند تا تقصیرها را گردن فرد دیگری بیندازند. اما فردی که بهطور مداوم این رفتارها از او سر میزند نسبت به کسی که سهوا دچار خطا میشود، بیشتر در معرض خطر غرور کاذب قرار دارد.
همین طور برای «درجه» میتوان چنین توضیح داد که بهعنوان مثال کسی که هیچ انتقادی را برنمیتابد یا بدتر از آن فردی که انتقاد کرده است را تنبیه میکند به شدت در معرض قرار گرفتن در تله غرور کاذب است.
غرور کاذب میتواند در مورد «تعداد» نیز صدق کند؛ جایی که حجم زیادی از رفتارهای گوناگون مضر وارد یک توده عظیم از سازمان میشود.
👈 اگر سازمانی تنها یک یا دو نفر داشته باشد که قدرتشان باعث ایجاد غرور و تکبر در آنها شود، این امر میتواند در افراد زیردست دلسردی ایجاد کند، استعدادهای ارزشمند را وادار به فرار از سازمان کند و با تضعیف تیمها منجر به استراتژیهای غلط و نابجا شود.
چه شما یک عضو هیاتمدیره باشید یا یک مدیر عامل، یک مدیر ارشد، یک کارمند با پتانسیل بالا یا یک مدیر منابع انسانی، باید بدانید که این غرور کاذب دقیقا چه بلایی سر سازمان میآورد و به این ترتیب میتوانید اثرات مخرب آن را بر مشاغل و شرکتتان متوقف کنید.
منبع: strategy-business
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
هدایت شده از فتـــح قلّهها بسوی ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢به بهانه روز جهانی مسجد (۲۱ آگوست یا ۳۱ مردادماه): جای بچه توی مسجد نیست؟!
👈تاکنون به دو آیه زیر در کنار هم توجه کرده بودید؟
"الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا" (کهف/۴۶)
"خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِد" (اعراف/۳۱).
پس یادمان باشد که بچهها زینت زندگی هستند و ما مامور هستیم که زینتهایمان را همراه خودمان به مساجد ببریم.
حالا لطفا این ویدئو را مشاهده بفرمایید.
#نشرحداکثری
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313 🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 پر مشغلهبودن نشانه هوش و موفقیت نیست!
یکی از اولویتهای اصلی هر مدیر تازهکاری در بدو فعالیت مدیریتیاش حول محور افزایش بهرهوری شکل میگیرد. در این میان بسیاری از بزرگان و صاحبنظران دنیای مدیریت توصیهها و رهنمونهایی در ارتباط با راههای افزایش بهرهوری در سازمانها ارائه دادهاند که حاصل سالها تجربهاندوزی و مطالعه آنهاست و در اینجا به آنها پرداخته میشود:
1⃣ خودتان وقتتان را مدیریت کنید
اگر میخواهید با اوج توانتان کار کنید حتما باید در هر روز کاری، ساعاتی را بهطور کامل برای انجام پروژههایی اختصاص دهید که نیازمند تمرکز بالا بوده و هر گونه اخلال و مزاحمتی میتواند به کاهش کیفیت اجرای آن منتهی شود. برای تحقق این هدف باید عوامل مزاحمی چون تماسهای تلفنی، رسانههای اجتماعی و مراجعهکنندگان را بهطور کامل از خود دور کرد و پس از انجام حداقل یک کار مهم برای مدتی مشخص و محدود به آنها پاسخ داد.
2⃣ فراموش نکنید که پرمشغله بودن باعث کاهش تمرکز میشود
بعضیها فکر میکنند اگر سرشان را حسابی شلوغ کنند و چندین پروژه و کار را بهطور همزمان انجام دهند به گونهای عمل کردهاند که بهرهوری بالایی را به نمایش گذاشتهاند و موفق جلوه خواهند کرد؛ در حالیکه کاملا عکس این است و پرداختن به فعالیتهای متعدد در یک زمان بهطور حتم ما را از انجام درست و با تمرکز کار اصلیمان باز میدارد.
3⃣ چیزی به نام کارمند ایدهآل وجود ندارد
برخی از مدیران بر این باورند که کارمند ایدهآل کسی است که تمام فکر و ذکرش کار برای شرکت یا سازمان خود است و فردی است که حاضر است زندگی شخصیاش را فدای کار خود کند. ولی لایقترین و قویترین کارمندان نیز نمیتوانند برای ساعات و روزهای طولانی کار کنند و دیر یا زود خستگی و دلزدگی از کار سراغ آنها خواهد آمد.
موفقترین افراد کسانی هستند که به محدودیتهای ذهنی و جسمی خود آگاه هستند و در حین کار به اندازه معقول استراحت میکنند. بهطور حتم این افراد عملکرد بهتری از خود بروز خواهند داد.
4⃣ برای به پایان رساندن پروژههای بزرگ و مهم عجله نکنید
خیلی از ما برای به پایان رساندن پروژههای حساس و خیلی مهم خود ثانیهشماری میکنیم و گاهی اوقات ترجیح میدهیم تا با عجله آن کارها را تمام کنیم و به اصطلاح از شر آن کار خلاص شویم.
آدام گرانت، روانشناس مشهور معتقد است اگر مدیران یا کارمندان در حال انجام دادن یک پروژه حساس و مهم هستند بهتر است بیش از حد به خود فشار نیاورند که آن کار را هر چه سریعتر به پایان برسانند بلکه شایسته است عمداً چند گام آخر را به روزهای بعد موکول کنند تا مراحل آخر پروژه مورد نظر را که بسیار تعیینکننده نیز هستند با تمرکز و بهرهوری بالاتری انجام دهند.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 مدیریت منابع انسانی به تفکر استراتژیک نیازمند است یا تفکر تاکتیکی؟
هر رهبر منابع انسانی ارزش تفکر استراتژیک را میداند. با این حال، ما معمولاً استراتژیک فکر نمیکنیم و فقط تعریفی از این اصطلاح میدانیم. ما تاکتیکی فکر و عمل میکنیم، زیرا تفاوت واضحی بین این دو رویکرد نمیبینیم.
اگر چه مدیریت منابع انسانی به هر دو رویکرد در عمل نیاز دارد، ( چرا که در روزانه با مسائل تاکتیکی زیادی سر و کار دارد)، اما قبل از آن به تفکر استراتژیک نیازمند است.
تفکر استراتژیک در مورد توسعه مزیت رقابتی برای سازمان است. استراتژیست تمام ورودیها را تجزیه و تحلیل می کند، ویژگیهای حیاتی را شناسایی میکند و ایدههای نوآورانهای را ارائه میدهد که امکان تغییر و رشد را فراهم میکند. این هدف استراتژی منابع انسانی است، به همین دلیل است که تفکر استراتژیک رشته اساسی است.
استراتژی منابع انسانی به بخش بزرگی از تفکر استراتژیک نیاز دارد. تفکر استراتژیک سوالات مهمی در مورد وضعیت فعلی سازمان، فرآیندها، رویهها و محصولات آن میپرسد. همه مزایا و معایب را به هم متصل میکند تا اطمینان حاصل کند که ایدههای نوآورانه جدیدی برای بهبود و توسعه همه سرمایهها و شایستگیهای سازمان ایجاد شود. همیشه بر آینده کسب و کار متمرکز است و روندها و حرکتهای استراتژیک قابل مشاهده در محیط را در خود جای میدهد.
تفکر تاکتیکی هیچ سوال استراتژیکی نمیپرسد، بر مسائل عملیاتی سازمان متمرکز است، معمولاً پیوندهای عملیاتی را بین بخشهای مختلف سازمان برقرار میکند تا تصمیم مهمی را اتخاذ کند. تفکر تاکتیکی اغلب فرهنگ و سیستمهای مورد استفاده را به چالش میکشد (با وضعیت موجود مبارزه میکند). با تجزیه و تحلیل دقیق شیوههای فعلی، تمام نقاط ضعف در سازمان را شناسایی میکند. اکثر کارمندان نقاط ضعف را میشناسند، اما در نام بردن آنها مقاومت میکنند.
تفکر استراتژیک مسائل را مطرح میکند، آنها را نام میبرد و راهحلهای استراتژیک را پیشنهاد میکند. از فرهنگ و سیستمهای موجود برای رسیدن به نتایج استفاده میکند. یک رویکرد استراتژیک مستلزم اقدام است. این تفکر تیمهای انسانی را تحریک میکند تا شروع به تغییر و بر هم زدن سیستمهای در حال استفاده کنند.
این تفاوت اساسی بین تفکر استراتژیک و تاکتیکی است.
استراتژیست منابع انسانی باید از تفکر استراتژیک استفاده کند، تا به ایدهها و افکار جدید برای مدیریت بهتر و هدفمندتر استعدادها و شایستگیهای انسانی نائل شود. اینها میتوانند سازمان را به جلو ببرند، فرهنگ سازمان را تغییر دهند و نحوه انجام فرایندها را متحول کنند.
یک استراتژیست منابع انسانی به مهارتهای تحلیلی قوی، توجه به جزئیات، مهارتهای گوش دادن نیاز دارد و باید بتواند از زوایای مختلف ، سرچشمههای جدید تحول و تغییر در منابع انسانی، مدیریت سرمایه انسانی و کسب مزیت رقابتی از منابع انسانی را ایجاد کند. و این همان تبلور تفکر استراتژیک در مدیریت منابع انسانی است.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
✍ #روز_پزشک رو به همه #منشی های آنان تبریک میگوییم
چون اغلب خودشون رو از پزشکان بالاتر میگیرن😀😎
#ققنوس_آتشین
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 #تسخیر_قلب_کودکان به روش مدرن
👈انیمیشنی کوتاه و تاثیرگذار درباره تاثیرات #فضای_مجازی بر افکار بشر.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 ۷ گروهی که بیشتر در شغل خود شکست میخورند
👈برای رسیدن به موفقیت شغلی باید مهارتهای نرم و هوش احساسی را در خود تقویت کنید. مهارت نرم، شخصیت و نحوهی تعاملات اجتماعی فرد است. افرادی که به دنبال تغییری در خود نیستند نمیتوان انتظار آینده روشنی را برای آنها داشت.
در ادامه، ۷ تیپ شخصیتی را معرفی میکنیم که چنین ویژگیای دارند و هرگز در شغل خود موفق نخواهند شد:
1⃣ کارمندانی که مدام در محل کار غیبت میکنند
افرادی که همیشه در حال غیبت هستند از وظایف کاری خود غافل میشوند و ممکن است هیچ تلاشی برای پیشرفت خود انجام ندهند، پس نمیتوان از چنین افرادی انتظار رسیدن به موفقیت را داشت.
به مرور زمان، اطرافیان آنها نیز به این نتیجه میرسند که چنین فردی لایق اعتماد نیست و ممکن است از تمام موقعیتهای ارزشمند که میتواند باعث پیشرفت شغلی آنها شود کنار گذاشته شوند.
2⃣ افرادی که همیشه مطیع دیگران هستند
این افراد همیشه هر چه مدیر و دیگران میگویند را میپذیرند و به سرعت تسلیم نظر دیگران میشوند. این شخصیت هرگز توانایی «نه» گفتن و مخالفت با ایدههای اشتباه را ندارد و هر کاری که به او پیشنهاد میشود را قبول میکند.
شاید فکر میکند با داشتن این خصیصه، مهربان و مطیع به نظر میرسد اما تنها خود را از پیشرفت بازمیدارد.
در محل کار نمیتوان روی چنین افرادی حساب باز کرد و آنها را وارد پروژههای بزرگ کرد زیرا اغلب آدمهای بیاراده و بدون ایدهای هستند که هیچ نظری ندارند و تنها از دستآوردهای دیگران استفاده میکنند.
3⃣ افرادی که خیلی محافظهکار هستند
علت محافظهکاری آنها این است که در جایگاه خود احساس راحتی میکنند و ترجیح میدهند موقعیت فعلی خود را حفظ کنند، حتی اگر به هیچ پیشرفتی نرسند.
مدیران محافظهکار نه تنها به پیشرفتی نمیرسند بلکه به تیم خود هم اجازه ایدهپردازی نمیدهند.
4⃣ افرادی که خود را قربانی میدانند
افراد قربانی بهسختی مسئولیت اشتباهات خود را به عهده میگیرند. شاید توجهی به زمانبندی پروژهها نداشته باشند، با همکاران به خوبی رفتار نکنند یا حتی مسئولیتی که به آنها واگذار شده را کامل انجام ندهند، اما هیچ وقت اشتباه خود را به گردن نمیگیرند.
پافشاری این افراد برای بیگناه بودن و قربانی دیگران بودن باعث میشود تا همکاران اعتماد خود را به چنین فردی از دست بدهند و او را وارد پروژههای مهم نکنند.
5⃣ افرادی که فکر میکنند هیچ کس به اندازهی آنها نمیفهمد
فردی که خود را «عقل کل» میداند به حرف کسی گوش نمیدهد و فکر میکند دیگران به اندازهی او نمیفهمند. این افراد وقتی مرتکب اشتباهی میشوند، هرگز تقصیر خود را به گردن نمیگیرند و فکر میکنند بقیه کارشان را خوب انجام ندادهاند که چنین اتفاقی افتاده است. اما اگر کارها خوب پیش برود، خود را مسبب این موفقیت میدانند.
افرادی با این شخصیت، در جلسات کاری با غرور و خود بزرگبینی حرف میزنند و به همین خاطر کسی به آنها اعتماد ندارد.
6⃣ افرادی که زود از کوره در میروند و بسیار عصبانی هستند
افراد عصبی و تندخو هیچ کنترلی روی خشم و عصبانیت خود ندارند. این افراد مدام در محل کار با دیگران مشاجره دارند. اگر چیزی باب میلشان نباشد دیگران را به دردسر میاندازند و رفتار نامناسبی از خود نشان میدهند.
این افراد معمولا با داد زدن، عصبانیت، فحش دادن یا حتی گریه احساسات شدید خود را نمایش میدهند.
7⃣ افرادی که با سیاست میخواهند کارشان را پیش ببرند
همهی آدمها به دنبال پیشرفت در کار هستند، اما افراد سیاستمدار و زرنگ سعی میکنند به طریق دیگری به هدفشان برسند. این افراد، دیگران را نادیده میگیرند تا پلههای ترقی را طی کنند.
این افراد هر کاری که فکر کنند آنها را به پیشرفت نزدیکتر میکند، انجام میدهند. اما همه به شخصیت این افراد پی بردهاند و کسی به آنها اعتماد نمیکند و همین مساله باعث میشود به هیچ پیشرفتی نرسند.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 "جاماندههای اربعین"
👈مراسم پیادهروی جاماندگان دیارِعشق
همگام با عاشقانِ حــــسینی
چنین دلدادگی کارِ منو این عمرِ کوته نیست
هزاران سال پیشاز بودنم دلبستهات بودم...
🔷️از میدان امام حسین علیهالسلام دهدشت
به طرف امامزاده آغامیر(ع)
🔘یکشنبه ۴شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰ عصر
فرارسیدن اربعین حسینی بر تمامی پرهیزکاران و آزادگان عالم تسلیت باد.
#نشرحداکثری
#ققنوس_آتشین
─┅═ঊঈ🏴🌹🏴ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مرز صداقت در زندگی زناشویی کجاست؟؟
👈چه چیز را باید از گذشته خود بگوییم و چه چیز را نگوییم؟؟
🎙 دکتر سعید عزیزی
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چگونه به عنوان یک رهبر اعتبار ایجاد کنیم؟
دیدگاه "هانس دیوید روکس" (مدیرکل سابق توسعه و سرمایهگذاری شرکت هایپراستار)
📱مدیریت منابع انسانی شایستگی محور
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢سوءارتباط چیست؟ چگونه شکل میگیرد؟ چه پیامدهایی دارد؟ و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟
🖊سوءارتباط یعنی ناتوانی در تبادل درست اطلاعات و ایدهها بین دو یا چند نفر که به اختلاف، دعوا و سوءتفاهم منجر میشود و پیامدهای ناخوشایندی در پی دارد. سوءارتباط به دلایل گوناگون شکل میگیرد، از تفاوت زبانی و فرهنگی گرفته تا پیامهای مبهم، هوش هیجانی پایین، ناتوانی در گوش دادن همدلانه و بازخورد نامناسب.
□لازم است بدانیم که منشا تمام انواع سوءارتباطها هوش هیجانی پایین است. بنابراین، لازمهی پیشگیری از سوءارتباط تقویت هوش هیجانی افراد در محل کار است. از اینرو، مدیران و کارفرمایان باید از طریق برگزاری دورهی پرورش هوش هیجانی سوءارتباطها را بین کارمندانشان کاهش دهند.
●سوءارتباط به دلایل گوناگون شکل میگیرد. در اینجا به ۶ مورد اشاره میکنیم:
۱. پیشفرضهای غلط
۲. زبان ایهام
۳. ناتوانی در گوش دادن همدلانه
۴. سوال نکردن
۵. بازخورد نادرست
۶. تشخیص ندادن بافت گفتوگو
○زمانی که ما نمیدانیم در چه زمانی و در چه مکانی و با چه کسانی چگونه ارتباط برقرار کنیم، سوءارتباط شکل میگیرد. بنابراین، توجه به مخاطب و شرایط و نیازهای او در ارتباط صحیح بسیار حائز اهمیت است.
■سوءارتباط پیامدهای منفی متعددی در پی دارد، از جمله:
۱. کاهش بهرهوری
۲. ضعف در تصمیمگیری
۳. سوءتفاهم
۴. اختلاف و دعوا
۵. از دست رفتن فرصتها
۶. مستهلک شدن توان و تفکر کارمندان در محل کار
□همانطور که گفته شد گوش دادن همدلانه یکی از راههای پیشگیری از سوءارتباطهاست. در گوش دادن همدلانه ما توجهمان را کاملاً به طرف مقابل متمرکز میکنیم. در واقع، در گوش دادن همدلانه نه تنها به حرفهای طرف مقابل خوب توجه میکنیم، بلکه خودمان را جای او میگذاریم؛ یعنی نه تنها خیال میکنیم که اگر جای او بودیم چه میکردیم یا چه احساسی داشتیم، بلکه سعی میکنیم از طریق «پرسشگری»، «بازخورد مناسب» و «همدلی فکری» بفهمیم منشا احساساتش کجاست.
#ققنوس_آتشین
🌐 @diba_313
❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 "و قلبهایی که از کهگیلویه تا حرم سیدالشهدا علیه السلام پرکشیدند"
🔷️پیادهروی #جاماندگان_اربعین با حضور گسترده #عاشقان_حسینی در #کهگیلویه_بزرگ (شهر دهدشت)
👈 #ققنوس_آتشین : امروز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، مراسم پیاده جاماندگان اربعین حسینی با عنوان « #شهید_القدس » با حضور عاشقان و دلدادگان ائمه اطهار علیهم السلام از مقابل میدان امام حسین علیه السلام دهدشت آغاز و تا مقبره امامزاده آقامیر علینقی علیهالسلام این شهرستان ادامه یافت.
📸| گزارش تصویری
📗|مراسم جاماندگان اربعین
🗓| یکشنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳
📍|آستان مقدّس امامزاده آقامیر علینقی علیهالسلام
#طریق_الحسین
#طریق_الاقصی
#طریق_المهدی
🌐 @diba_313 🌐 @ghoghnuos13
─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─