eitaa logo
#ققنوس_آتشین🚩🏴
456 دنبال‌کننده
286 عکس
784 ویدیو
3 فایل
فرصت توسط بسیاری از مردم از دست می‌رود، زیرا فرصت در لباس کار است.
مشاهده در ایتا
دانلود
حق طلاق .MP3
14.04M
👈 چرا خانم ها دنبال حق طلاق هستند ؟؟؟ 🌻علی_بورقانی_مدرس_دانشگاه 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قربانی کردن نقش همسری و مادری مولود تمدن غرب است که بر زخم آسیب های سنت نشست 🔶️ این همه دختر مجرد دهه شصت فدای همین فدا کردن نقش مادری و همسری به نقش اجتماعی زن شدند، هیچ کس هم از خودش نپرسید چرا باید ازدواج دختران به تحصیل و اشتغال گره بخورد، چرا باید دختران صبر کنند برای ازدواج که جای پایی در جامعه برای خود پیدا کنند ؟؟ علمی نقش مادری❤️🍃 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 نکاتی کاربردی قبل از طرح نظر مخالف با مدیر مافوق کارمندان مجموعه‌ها بی‌شک در طی دوران فعالیت خود ممکن است بارها و بارها در شرایطی قرار بگیرند که با تصمیمی در مجموعه مخالف باشند. تصور کنید در مجموعه‌ای مشغول فعالیت هستید و مدیر ارشد شما برای پروژه تصمیم گیری کرده و شما با نظر وی مخالف هستید. برای طرح نظر مخالف چه مسیری را طی می‌کنید؟ از چه کلماتی استفاده می‌کنید؟ آیا اصلا ارزش دارد نظر مخالف خود را مطرح کنید؟ 🔸کارشناسان می‌گویند طبیعی است که در محل کار با نظر دیگران مخالف باشیم و این مخالفت موضوع عجیبی نیست. آنچه اهمیت دارد نحوه مخالفت و چگونگی مطرح کردن آن است. گاهی طرح اشتباه یک نظر مخالف می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری در ارتباطات کاری ما وارد کند. قبل از طرح موضوع به این نکات توجه کنید: 1⃣ واقع بین باشید بسیاری از کارمندان به دلیل ترس از دست دادن کار، ایجاد جو متشنج یا دلایل دیگر از طرح نظر مخالف خود امتناع می‌ورزند، در حالی که عمیقا می‌دانند مسیر اشتباه  است و پروژه به سمت نامطلوبی حرکت می‌کند. در چنین شرایطی باید واقع بین باشید. اگر بتوانید موضوع را به شکل درستی مطرح کنید و مشکلاتی که در ادامه مسیر می‌بینید به درستی ترسیم کنید، نباید نگران اخراج شدن باشید. 2⃣ اهداف مشترک خود را مرور کنید اگر می‌خواهید نظر مخالفی را مطرح کنید، بار دیگر اهداف اصلی را مرور کنید و سپس برمبنای اهداف خود سناریوی صحبت کردن و طرح نظر مخالف را تنظیم کنید. در این صورت راهبرد موضوع نیز ساده‌تر خواهد شد. 3⃣ برای طرح نظر مخالف اجازه بگیرید وقتی از مدیر مافوق خودتان قبل از طرح نظرات مخالف اجازه می‌گیرید در واقع امنیت روانی برای وی ایجاد می‌کنید و کنترل امور را به صورت ناخودآگاه در دست می‌گیرید. 4⃣ آرامش خود را حفظ کنید ممکن است زمانی که می‌خواهید نظر مخالف بدهید، دچار استرس شده و تمرکز خود را از دست بدهید. این شرایط باعث می‌شود نتوانید به درستی موضوع را مطرح کنید. پس آرامش خود را حفظ کنید. 5⃣ مهم‌ترین موضوعات را مطرح کنید دست روی اصلی‌ترین موضوع بگذارید و حاشیه نروید. وقتی از مدیر مافوق خود اجازه گرفتید که در مورد موضوع با وی صحبت کنید، مهم‌ترین و اصلی ‌ترین مساله را مطرح کنید. 6⃣ قضاوت نکنید وقتی در مورد نگرانی‌ها و دلایل خود برای مخالفت صحبت می‌کنید،‌ دچار قضاوت‌های عجولانه نشوید. نه در مورد خودتان قضاوت کنید و نه در مورد طرف مقابل. 7⃣ متواضع باشید قبل از ارائه نظر خودتان در مورد موضوع، با دقت بررسی کنید، ولی این احتمال هم وجود دارد که اشتباه کنید. اگر اشتباه کرده بودید متواضع باشید و اشتباه خود را بپذیرید. 8⃣ درنهایت پذیرای نظر مدیریت باشید ممکن است نظر شما درست باشد ولی دست آخر مدیریت مجموعه تصمیم گیرنده نهایی است. پس نظر او را بپذیرید. در این صورت به مدیر مافوق خود نشان داده‌اید که جایگاه او را درک می‌کنید. 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 ویژگی‌های کارکنان برجسته 📰 منبع: Forbes کارکنان برجسته بیش از دستورالعمل‌های موردنیاز کاری در مورد کارشان شناخت دارند. آنها علت وجودی شغل خود را می‌دانند و این آگاهی به آنها اجازه می‌دهد که راه‌های جدید و نوآورانه را پیشنهاد کنند تا بتوانند کارآمدتر کار کنند. 🔹کارکنان برجسته متوجه آنچه در اطراف آنها در محل کار می گذرد، هستند و یادگیری مداوم خود را در مسیر کاری خود بکار می‌گیرند. کارکنان برجسته روابط خوبی با افراد داخل و خارج از شرکت ایجاد می.کنند. آنها می‌دانند که در کدام تیم‌ها عضو هستند و برای تقویت روابط تیم خود تلاش می‌کنند تا کارها در شرایط سخت و پر تنش قرار نگیرد. 🔹کارکنان بزرگ آینده‌نگر هستند و مشکلاتی که ممکن است در کارشان ایجاد شود را پیش‌بینی می‌کنند. آنها مشکلات بالقوه را پیش رو می‌آورند و تلاش می‌کنند تا مشکلات را قبل از اینکه بتوانند آسیبی وارد کنند، حل کنند. کارکنان فوق‌العاده حقیقت را در مورد موضوعات دشوار مانند حجم کار، تعادل کار و زندگی، مشتریان دشوار (یا تامین کنندگان، کارکنان همکار یا مدیران) و دستوالعملهای ناکارآمد می‌گویند. آنها  مسائل خود را مطرح می‌کنند حتی زمانی که کس دیگری جرأت اینکار را نداشته باشد. 🔹کارکنان برجسته، برنامه یا مسیر شغلی خود را در ذهن دارند. آنها تصور نمی‌کنند که مدیرشان باید مسیر شغلی آنها را برایشان مدیریت کنند. آنها مسیر شغلی خود را مدیریت می‌کنند! 🔹کارکنان بزرگ به جای اجتناب از تعارض، با آن روبرو می‌شوند. هنگامی که درگیر حل و فصل تعارض می‌شوند، احترام دیگران را حفظ می‌کنند. آنها دیگران را سرزنش نمی‌کنند و صرفا جهت برقراری صلح عذرخواهی می‌کنند. کارکنان فوق العاده زمانی که به کمک نیاز دارند، درخواست می‌کنند. کارکنان برجسته به مدارک تحصیلی، عنوان شغلی یا افتخاری که کسب کرده‌اند تکیه نمی‌کنند. آنها از ایده‌های جدید بدون توجه به اینکه چه کسی آنرا بیان کرده استقبال می‌کنند. آنها اندیشه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، نه خرد متعارفی را که از دیگران آموخته شده‌اند. آنها خودستایی نمی‌کنند - این نشانه‌ای از ترس است! 🔹در نهایت، کارکنان عالی، مربیان و مشاوران  افراد پیرامون خود هستند. آنها اغلب می‌شنوند: "شما خیلی سخاوت‌مند هستید که تخصص‌تان را به اشتراک می‌گذارید"! آنها این نکته را قبول ندارند که دانش قدرت است. آنها می‌دانند که دانش زمانی که با دیگران به اشتراک گذاشته شود، قدرتمند است. 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈بعضی‌ها مانند ویترین مغازه‌های بی‌شمار پاساژ هستند، از دور که میبینی هول برت میدارد و قدم‌هایت را تندتر میکنی و نفس نفس میزنی و چشمانت برق میزند، با خودت میگویی که باید برای رسیدن به آن ویترین هرکاری بکنی! اما نزدیک که میشوی میبینی نه، فقط خودت را خسته کردی و اصلا از آن خبرها نیست. کیف چرمی که از دور دلبری میکرد، از جنس پلاستیکی نامرغوب است و پیرهن آبی زیبایی که هوش از سرت پرانده بود، فقط به تن مانکن درون ویترین زیباست. اتفاقا تعداد اینجور آدمها هم به مرور درحال زیاد شدن است و به شدت ویترین‌هایشان را خوب میچینند! 👈ظاهری آراسته دارند، شیرین حرف میزنند و "از دور" فوق العاده جذاب هستند! اما کافیست کمی از اینها گذر کنی تا واقعیت امر شگفت‌زده‌ات کند! اسمشان را گذاشته‌ام "آدم‌های ویترینی"! آدم‌هایی که زیبایی باطنی را به زیبایی ظاهری فروخته‌اند و نقاب میزنند و حرفهایشان باد هواست! ✅از آدم‌های ویترینی دوری کنید، ویترینی بودن بیماری خطرناکی است و اتفاقا واگیردار! 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢بیماری خودمعشوق‌پنداری در سازمان: افراد دارای بیماری"اروتومانیا" (Erotomania) یا خودمعشوق پنداری، از کسی که دوستش دارن تصویر و چهره‌ای میسازن که از خود واقعیش خیلی پیشی میگیره و کار تا اونجا پیش میره که خود واقعی و شخصیت واقعی اون فرد باعث ناراحتی شخص بیمار میشه. شخص مبتلا به این اختلال، به طور کامل متقاعد میشه که فرد مورد علاقه‌اش هم عاشقشه، ولی در واقع  هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود نداره و گاهی اوقات اصلا اونور ماجرا کسی نیست و فقط در حد توهم هست. نتیجه این بیماری رفتارهای آزاردهنده و غیرتعقیبی شکل میگیره. به نظر میرسه سازمان‌ها هم میتونن به بیماری "ارتومانیا" مبتلا بشن. مثلا: ۱- سازمانی که تو استخدام و نگهداشت ضعف جدی داره، متخصصان زیادی شرکت رو ترک کردن و... اما کماکان اصرار داره که ما خوبیم، ما مشکلی نداریم و تلاش میکنه چشم‌انداز و اهداف قبلی رو دنبال کنه❗️ در واقع خیلی بیشتر از واقعیت توقع داره. این سازمان درگیر بیماری "ارتومانیا" شده و زمانی هم که با واقعیت و خود واقعی سازمانش روبرو میشه پذیرشش براش سخت و زجرآور میشه ۲- زمانیکه مجیزگویان، آدم‌های فاقدتخصص و مهارت، مدیران فاقد اصالت مدیریتی و تفکر سیستمی، گفتار درمانگرها و... سازمان رو بر اساس ایده‌آل‌گرایی و توهمات ذهنی در مسیری قرارمیدن که اهداف تدوین شده میره سمت فراموشی و کوچکترین دستاورد و حداقل موفقیت میشه مایه افتخار و عامل جشن گرفتن. این سازمان هم درگیر بیماری "ارتومانیا" شده و پذیرش واقعیت ساخت میشه. ۳- وقتی‌ که گزارش‌های غیرواقعی و آمارهای کاذب و غیر منطقی میشه یه قسمتی از روال مدیریتی و استراتژی یک سازمان، بسیار خطرناکه و جدای از اینکه مسیر بهبود رو به‌شدت مخدوش میکنه؛ حفظ وضع موجود و شرایط کنونی هم به سمت تضعیف و پسرفت میره. این سازمان هم درگیر بیماری "آرتومانیا" شده و آمارهای واقعی و حقیقی به شدت آزارش میده. میدونید چیه؟ انسان‌ها و سازمان‌هایی که درگیر بیماری "ارتومانیا" هستن، شرایطشون شبیه آهنگ‌های شاد و ریتمیکی هست که محتوا و شعر به‌شدت غمگینی دارن. فرض کنید زمانیکه یک نفر این آهنگ رو گوش میده چه حسی بهش دست میده؟! حال اطرافیان، مخاطبان و ذینفعان این سازمان‌ها هم دقیقاً یک چنین حال و هواییه. ✅️ نکته آخر و جمع بندی: فرد دارای بیماری "ارتومانیا" در شرایط زیر میتونه بهبود پیدا کنه: •  تشخیص زودهنگام: چون اگر عمق پیدا کنه برگشت‌پذیری؛ سخت و غیرممکن می‌شود. •  حضور روانشناس و روانپزشکی: به‌عنوان عاملی بیرونی که مشکلات را به‌صورت تخصصی بررسی میکنه. فراموش نکنیم فردی که درگیر بیماری هست درکی نسبت به شرایط خودش نداره و خیلی اوقات از این بیماری هم خشنود و راضی هست. سازمان‌هایی هم که درگیر این بیماری هستند به احتمال زیاد ناراضی که نیستن هیچ، احساس رضایت و افتخار هم میکنن (چون بدون تلاش کلی دستاورد غیرواقعی ثبت کردن) و اگر زود تشخیص داده بشه و زیرساخت‌ها و ذینفعان آسیب جدی ندیده باشن؛ قابل بهبوده. از طرف دیگه حتما باید توسط یک فرد و یا مشاور متخصص خارج از سازمان این موضوع رصد و درمان بشه و درمان داخلی قطعا راهگشا نیست. در انتها برای درک بهتر موضوع میخوام خواهش کنم به این سوال عمیقا فکر کنید: چه نشانه‌های دیگری در یک سازمان میتونه از علائم ابتلا به "آرتومانیای سازمانی" باشه؟ ✍کوشکی‌جهرمی 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢 انگیزشی _ راهکار موفقیت ⁉️شاید از آن دسته از افراد هستید که تاکنون تلاش کرده‌اید و موفق نشده‌اید. ⁉️شاید هیچ نشانه‌ای از رشد و پیشرفت در زندگی‌تان دیده نمی‌شود که شما را به موفقیت برساند. ⁉️حتماً آینده برای شما کابوسی وحشتناک و دردآوری است؛ سرنوشت خود را در دست ندارید و نمی‌دانید چه باید بکنید. ⁉️گویی کسی نیست که شما را هدایت کند، راه را برای‌تان روشن و هموار سازد تا امیدی داشته باشید و به پیش روید. 👈اگر تاکنون مأیوس بوده و احساس حقارت کرده‌اید یا خود را شکست خورده پنداشته‌اید، جای نگرانی و ناامیدی نیست؛ خود را بشناسید و از اسرار، واقعیت‌ها و شگفتی‌های دنیای درون خویش آگاهی یابید. 👈بر این باور نباشید که استعداد و توانایی ندارید و برای هیچ کاری ساخته نشده‌اید. 👈خود را انسان شایسته و توانمندی تصور کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. 👈از همین جایی که هستید شروع کنید و بدانید که امکانات و شرایط لازم را برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود در اختیار دارید. 👈اگر خود را به دقت ارزیابی کنید و از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی یابید، متوجه می‌شوید که انسان بی‌ارزش و ناتوانی نیستید، بلکه در بعضی زمینه‌ها نیازمند رشد و پیشرفت بهتری هستید. 👈شاید در مراحل اولیه‌ی شناخت، به گونه‌ای خود را انکار کنید و حقایق را نپذیرید. 👈 به این دلیل که با شناخت درست از خود، نقاط ضعف بسیاری را کشف خواهید کرد که پذیرش آن برای‌تان سخت و باور نکردنی خواهد بود. 👈اما نگران نباشید؛ زیرا با تلاش و پشتکار، همراه با آموزش و یادگیری صحیح مهارت‌های زندگی، می‌توانید به مرور زمان، عیوب خود را بر طرف کنید و به انسان موفق و شایسته تغییر یابید. 👈توجه داشته باشید، اگر نقاط ضعف خود را نشناسید و آن‌ها را برطرف نکنید، به موفقیتی نخواهید رسید؛ زیرا این نقاط ضعف بر ذهنیت، شخصیت و عملکرد شما تأثیر منفی گذاشته و شما را از رسیدن به زندگی خوب، با نشاط و موفق باز می‌دارد. 👈باید توجه داشت که انسان با شناخت و اصلاح وجود خویش، خود را در برابر بسیاری از شکست‌ها، رنج‌ها و محدودیت‌ها بیمه خواهد کرد؛ زیرا ملاک اصلی سعادت مندی و رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در گرو داشتن شخصیت رشد یافته و سالم است. 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈بچه‌هایی که در مورد موفقیت‌ها و شکست‌های والدین خود می‌دانند، راحت‌تر می‌توانند استرس و اضطراب خود را کنترل کنند و انعطاف‌پذیرتر هستند. ✔️بنابراین اگر می‌خواهید فرزندانتان کنترل اضطراب را یاد بگیرند به جای پنهان کردن همه چیز به آنان بیاموزید که وقتی مشکلی وجود دارد خانواده چطور از پس آن برمی‌آید. 🌱به آنها بیاموزید موفقیت حاصل زحمت همه اعضای خانواده است و شادی حاصل از آن به همه تعلق دارد. ‌ 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
👈عادت چیز خوبی نیست. آدم را تنبل می‌کند و زاویه دید را محدود. کاری می‌کند که به تازه‌ها مشکوک باشی و از هر چیزی خارج از چارچوب عادتت بترسی. کاری می‌کند که به اسم اُنس و عادت آدم‌هایی را تحمل کنی و حرف‌هایی را بشنوی که آزارت می‌دهد. کاری می‌کند که این امر بر تو مشتبه شود که اول و آخر داستان تو همین است که هست؛ یک رنجنامه‌ی غم‌انگیز پر از سکوت، پر از گذشت، پر از حرف‌های نزده و بغض‌های نشکسته. همه ما، نیاز به یک نفر داریم که برود. که با رفتنش نشان بدهد دنیا برای هیچکس تمام نمی‌شود. که گاهی در رفتن گشایش و سبکبالی هست که در ماندن نیست. که آدم باید جسارت قدم گذاشتن به آنطرف مرزهای عادات و سنت‌ها را داشته باشد. یک نفر که بی‌صدا فریاد می‌زند فرق نمی‌کند روی تخته سیاهِ جامعه، اسممان زیر خوب‌ها نوشته شود یا بدها، باید رفت دنبال آرزوها، دنبال رهایی، دنبال آن لحظه که بتوانی با فراغت بگویی؛ خوبم، خیلی خوب، شکر! شکر! 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢ده تصمیم مدیریتی که کارکنان را از سازمان دور می‌سازد: در اینجا ده تصمیم مدیریتی که به فرهنگ سازمانی آسیب می‌زند و موجب ترک سازمان توسط کارکنان می‌شود ، ذکر می‌گردد: 🔴  تصمیم به رتبه‌بندی و امتیازدهی کارکنان خود ، یکی در مقابل دیگری   🟠 تصمیم به اجرای بازخورد 360 درجه که کارکنان را تشویق ( یا حتی وادار) به بازخورد ناشناس به یکدیگر می کند. 🟡 درخواست از کارکنانی که می‌خواهند در داخل سازمان جابجایی شغلی داشته باشند، برای کسب اجازه از مدیر فعلی 🟢 درخواست از کارکنان برای ارائه دلیل مستند ( مانند اطلاعیه فوت) هنگام فوت یکی از اعضای خانواده شان، جهت ارائه مرخصی. 🔵 تصمیم به محاسبه هر غیبت کوچک از کار، در برابر کارکنان. 🟣  تصمیم به ثبت و یادداشت تخلفات، بجای توانمندسازی و شناخت موفقیت‌های کارکنان. 🟣 تصمیم به پر کردن پست سازمانی خالی با استخدام‌های خارج از سازمان، زمانیکه افراد مناسبی در حال حاضر در داخل سازمان وجود دارند. 🟤 تصمیم به اینکه واحد HR  بجای تیم حل مساله و فرهنگ‌ساز ، به یک تیم اجرای قانون تبدیل شود. ⚫️ تصمیم به استخدام افراد با حقوق کمتر از نرخ بازار برای پست سازمانی مربوطه ، به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها. 🔴 تصمیم به اداره سازمان بوسیله مطالعه تئوری‌ها، بجای گوش دادن به کارکنان شایسته‌ای که استخدام شده‌اند. "راهنمای منابع انسانی" 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢چگونه یک مدیر یاری دهنده باشیم، نه دستور دهنده برای تبدیل شدن به یک مدیر یاری‌دهنده به‌جای یک مدیر دستوردهنده، باید رویکردی حمایتی و تشویقی در مدیریت اتخاذ کنید. این رویکرد شامل تقویت همکاری، اعتماد و انگیزه در تیم است. در ادامه چند روش برای تبدیل شدن به یک مدیر یاری‌دهنده بیان شده است: 1. گوش دادن فعالانه: به جای اینکه تنها به کارکنان خود دستور دهید، به حرف‌های آن‌ها گوش دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر نیازها و دغدغه‌هایشان را درک کنید و بتوانید راه‌حل‌های مناسبی ارائه دهید. گوش دادن فعال باعث می‌شود کارکنان حس کنند نظراتشان اهمیت دارد و شما برای کمک به آن‌ها آماده‌اید. 2. ایجاد اعتماد و احترام: یک مدیر یاری‌دهنده با ایجاد فضایی بر پایه اعتماد و احترام می‌تواند تیمی متحدتر و با انگیزه‌تر بسازد. نشان دهید که به توانایی‌های افراد اعتماد دارید و آن‌ها را به چالش بکشید تا بهترین عملکردشان را نشان دهند. 3. راهنمایی و حمایت به جای دستور دادن: به جای اینکه به کارکنان خود بگویید چه کاری انجام دهند، به آن‌ها کمک کنید تا خودشان راه‌حل‌ها را پیدا کنند. سؤالات مناسب بپرسید، آن‌ها را راهنمایی کنید و به جای کنترل مستقیم، فضایی برای رشد و تصمیم‌گیری مستقل فراهم کنید. 4. تشویق به همکاری و کار تیمی: یک مدیر یاری‌دهنده به جای تقسیم دستورات، تیم را تشویق می‌کند تا با هم کار کنند و از توانایی‌های همدیگر بهره‌مند شوند. این رویکرد باعث ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در تیم و ارتقاء انگیزه جمعی می‌شود. 5. ارائه بازخورد سازنده: به جای انتقادهای مستقیم یا دستورات سخت‌گیرانه، بازخوردهای سازنده ارائه دهید که به کارکنان کمک کند نقاط ضعف خود را بهبود ببخشند و از نقاط قوتشان بهره‌مند شوند. بازخورد سازنده به رشد و توسعه فردی و حرفه‌ای کمک می‌کند. 6. تفویض مسئولیت‌ها و اعتماد به تیم: به کارکنان خود اعتماد کنید و مسئولیت‌های مهم را به آن‌ها بسپارید. تفویض اختیار به تیم نشان‌دهنده اعتماد شما به آن‌هاست و این کار می‌تواند به افزایش انگیزه و اعتماد به نفس آن‌ها کمک کند. 7. حمایت در شرایط سخت: وقتی که کارکنان با چالش‌ها یا مشکلات مواجه می‌شوند، به جای سرزنش، از آن‌ها حمایت کنید و به دنبال راه‌حل‌های مشترک باشید. این کار باعث ایجاد روحیه قوی‌تر و وفاداری بیشتر در تیم خواهد شد. 👈با استفاده از این رویکردها، شما می‌توانید مدیر یاری‌دهنده‌ای باشید که کارکنان به او احترام می‌گذارند و از کار با او لذت می‌برند، زیرا حس می‌کنند که شما در مسیر رشد و موفقیت آن‌ها شریک هستید. 🌐 @diba_313 ❀✾••┈┈•❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈•❀
💢۱۰ نکته مهــم بـــرای موفقیت در مدیــریت ۱- همگــام بودن با تکنولــوژی تاثیر پیشرفت سریع تکنولوژی همه ابعاد زندگی، به خوبی قابل مشاهده است؛ ولی هیچ ترسی نداشته باشید. لزومی ندارد که شما در هر رشته و زمینه‌ای متخصص باشید. فقط باید پیگیر این مسئله باشید که چه تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده است و از آن برای افزایش توانایی‌های شخصی و سازمانی خود استفاده کنید. ۲- مدیـــریت اطلاعات داشتن اطلاعات، منبع بسیار با ارزشی برای هر مدیر محسوب می‌شود. سعی کنید که اطلاعات خود را در همه زمینه‌ها گسترش دهید. حافظه خود را تقویت کنید تا اطلاعات کسب کرده را فراموش نکنید و از آن‌ها بتوانید در همه‌ جا استفاده کنید. همچنین ضروری است که اطلاعات جمع‌آوری شده را در جایی ثبت کنید تا در صورت فراموش کردن بتوانید دوباره به آن‌ها دست پیدا کنید. ۳- تعــادل احساســات تقریبا استرس در طول روز همراه انسان است؛ بنابراین، برقراری تعادل میان کارهای شخصی و شغلی به کنترل استرس کمک می‌کند. داشتن تعادل در احساسات، نشانگر دستیابی شما به چشم‌انداز مورد نظرتان است. ۴- مدیــریت بــر ارتباطات بر ارتباطات خود مدیریت کنید، نه بر کارمندانتان. نکته مهم این است که بتوانید بدون بیان مشکلات در یک محیط کاری پر تحرک از نحوه ارتباط کارمندان تمام‌وقت، پاره‌وقت، قراردادی و آموزش‌دیده به ضعف‌های موجود در سیستم پی ببرید و از توانایی‌های درونی آن‌ها برای رسیدن به اهداف سازمان سود ببرید. ۵- توانایـــی سازگــار شدن با محیط در دنیای به شدت متحول کار باید یاد بگیرید که خود را با شرایط محیطی پر تحرک تطبیق دهید. یک مدیر موفق باید بتواند در ظرف یک دقیقه نقش خود را از سیاست‌گذار به حامی یا هدایت‌کننده گروه تغییر دهد. ۶- مدیـــریت منابع همواره میزان بودجه تخصیص یافته، کم است؛ بنابراین، استفاده بهینه از منابع تحت اختیار توسط مدیر ضروری است. تجربه و دانش کارمندان اهمیت فراوانی دارد و می‌توان از آن به عنوان یک عامل پیش‌برنده برای شرکت استفاده کرد. کار مهم مدیر، آموزش کارمندان، ایجاد انگیزه همراهی در آن‌ها و همچنین ایجاد زمینه‌های پیشرفت چشمگیر در سازمان است. ۷- اخلاق خـــوب مهارت‌های رفتاری، برای سازمان، در حکم یک فیلتر است. اخلاق خوب یک مدیر به تمام کارمندان منتقل می‌شود. با اخلاق خوب می‌توانید صداقت، وفاداری و همدلی را در کارمندان خود ایجاد کنید. تقویت این عامل شخص را به سوی موفقیت‌های اقتصادی هدایت می‌کند. ۸- تنــوع امروزه مدیــران با قشرهای مختلفی از مردم کار می‌کنند. از این رو، آشنایی با رفتارها و دیدگاه‌های آنان امری کاملا ضـــروری است. ۹- هدایت نه مدیـــریت مدیر باید همانند یک رهبر، خلاق بوده، به دنبال هدف‌های بلندمدت باشد و کارکنان خود را مورد توجه قرار دهد. ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگی‌های یک رهبر موفق است. ۱۰- رویاهای شغلــی رویاهای شغلی شما نباید یک هدف مقطعی یا شخصی باشد. امروزه، مدیرانی موفق هستند که بتوانند میزان پتانسیل کاری موجود در سازمان خود را پیش‌بینی کنند و تشخیص دهند که اهداف شغلی‌شان تا چه میزان تحقق پیدا می‌کنند. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─