eitaa logo
#ققنوس_آتشین🚩🏴
460 دنبال‌کننده
281 عکس
722 ویدیو
3 فایل
فرصت توسط بسیاری از مردم از دست می‌رود، زیرا فرصت در لباس کار است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روابط متقابل زوجین در خانواده 🎙استاد:پناهیان ‌‌ 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وظایف شوهر نسبت به همسرش چی هستش⁉️ حق الناس فقط پولی و مالی نیست⁉️ 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
رفتار مناسب در بی پولی همسر 👈 اگر همسرتان به یکباره شغلش را از دست داده: برای مدتی به همسرتان فشار نیاورده و به او برای یافتن یک کار مناسب، فرصت دهید. 👈 در مورد بیکاری همسرتان حتی المقدور با نزدیکانتان صحبت نکنید. 👈 او را به کسب توانایی ها و مهارت های جدید تشویق کنید. 👈 از همسرتان حمایت کنید و او را تحت فشار مالی قرار ندهید. 👈 با کلام و رفتارتان احساس رضایت خود از زندگی زناشویی تان را نشان دهید. 👈 اگر تغییرات خلقی مانند افسردگی، غمگینی، اختلال در خواب و خوراک و ... را در وضعیت عمومی همسرتان مشاهده می کنید، حتما از متخصص کمک بگیرید. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
46.mp3
26M
💢خانواده موفق 💠قسمت چهل و پنج 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
enheraf-tarashion.mp3
16.51M
🍂 دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه اول(انحراف جنسی) مدرس: استاد_تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
👈روانشناسی 🌱 •کم‌محلی چجور رفتاریه؟باید در مقابل چیکار کنیم؟ کم محلی تکنیکیه که سعی داره مارو کنترل کنه شخصی که کم محلی میکنه ، تلاش می‌کنه به ما از این طریق درسی بده مثلاً می‌خواد بگه که حد و حدود رو رعایت نکردیم یا خلاف سلیقه او رفتار کردیم. قصدش هرچیزی که باشه؛ کم‌محلی رفتار سالمی نیست و به سلامت ذهن ما آسیب میزنه و باعث از بین رفتن اعتماد در رابطه میشه. اگر سعی کرد در برابر شما از این راه استفاده کنه ، می‌تونید به اون اعتراض کنید و بگید اگر مشکلی هست راجع بهش حرف بزنه. اجازه ندید کم‌محلی به یک الگوی رفتاری در برابر شما تبدیل بشه ، چون بسیار آسیب زننده‌ست... 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
👈رفتار همسران در دوران قاعدگی خانم‌ها چگونه باید باشد⁉️ گاهی اوقات برای آقایان سخت است که درک کنند خانم‌ها در طول عادت ماهیانه چه احساسی دارند و به همین دلیل نمی دانند برای کمک به وی باید چه کنند. - جروبحث نکنید - شنونده خوبی باشید - در مقابل بدخلقی‌هایش صبور باشید - کاری کنید احساس کند دوستش دارید - طوری رفتار نکنید گویی چندش‌تان میشود - همسرتان به غذای سالم و استراحت کافی نیاز دارد - بعضی مسئولیت‌های او در کارهای منزل را برعهده بگیرید - برای یک پیاده‌روی لذتبخش همراهی‌اش کنید تا اندروفین مورد نیاز بدنش آزاد شود. (اندورفین ماده‌ای ارامش بخش است که سبب بهبود خلق می شود.) 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢مدیریت سطحی و راهکارهای بهبود آن ✍️ ویکتور لیپمن مدیریت سطحی واژه‌ای است که من به مجموعه‌ای از رفتارها اطلاق کرده‌ام که طی ۲۴ سال مدیریتم شاهد رخ دادن آنها بوده‌ام: مدیریت ضعیف در عملکرد، تمایل به اجتناب از تعارض‌ها با کارمندان و به‌طور کلی مسوولیت‌پذیری اندک. همان طور که این اسم نشان می‌دهد، در مدیریت سطحی، مدیریت کافی وجود ندارد و نتایج کار اغلب متحمل ضرر خواهد بود. اما در اغلب موارد، ممکن است مدیریت سطحی شناسایی نشود؛ چرا که مدیرانی که چنین ویژگی‌ای دارند ضرورتا مدیرانی نالایق نیستند. برعکس، آنها اغلب کسب‌و‌کارشان را به خوبی می‌شناسند، همکارانی خوب هستند و افرادی محبوب به شمار می‌روند. یکی از مدیران منابع انسانی که با او در مورد این مشکل وارد گفت‌وگو شدم تخمین زده است که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مدیران شرکت او دچار مدیریت سطحی هستند و من به خوبی به یاد دارم که یکی از نایب‌رئیسان منابع انسانی شرکتم با عصبانیت فریاد می‌زد که «مشکل اصلی مدیران ما این است که آنها در اغلب موارد مدیریت نمی‌کنند.» جیمی، یک مدیر توسعه محصول را در نظر بگیرید؛ او جزئیات تکنیکی محصولات تیمش را به خوبی می‌شناسد و با روسای سایر بخش‌ها در بخش مربوط به خود همکاری بسیار خوبی دارد. او در ارتباطات نیز بسیار خوب عمل می‌کرد- برخلاف چند نفر از دیگر مدیران توسعه محصول در آن بخش، که در بخش تکنیکی در مقایسه با تعامل با انسان‌ها قوی‌تر بودند- و تیم جیمی کار کردن با او را دوست داشتند. آنها برخلاف بسیاری از تیم‌ها در شرکت، روحیه بالاتر از حد متوسط را گزارش دادند. اما تیم او برای ارسال نتایج در تلاش و کشمکش بود. به‌عنوان مثال، آنها در پروژه‌های بزرگ دچار مشکل همیشگی در مواجهه با ضرب‌الاجل‌ها بودند. وقتی این مشکل در مورد رئیس جیمی و همتایان او طی جلسات مدیریتی تیم رخ داد، او مدعی بود که تیمش نمی‌تواند از این سخت‌تر کار کند؛ گرچه سایر مدیران با او موافق نبودند. زمانی که رئیس جیمی او را در مورد اعضای تیمش- که ممکن بود عضو‌های ضعیف‌تری باشند- تحت فشار گذاشت، جیمی قویا از آنها دفاع کرد. «تیم من ضعیف نیست.» عوامل متعددی پشت این پدیده وجود دارند. یکی از این دلایل بسیار قوی، «میل شدید به دوست داشته شدن» است که می‌تواند از مدیریت کاملا بهره‌ور جلوگیری کند؛ چرا که این ویژگی می‌تواند شما را نسبت به انجام کارهایی که نیاز به انجام آنها دارید بی‌میل کند. اجتناب از منازعه (Conflict avoidance) یک المان مرتبط با این معادله است؛ درگیری به‌طور ذاتی امری استرس‌زا و ناخوشایند است و آسان است که فکر کنیم اگر کسی در معرض منازعه کمتری باشد، در شرایط بهتری است. فشار به افرادتان و مسوول نگه داشتن آنها برای عملکرد قوی برای شما محبوبیت ایجاد نمی‌کند و نیاز به مقداری راحتی و انعطاف در برابر درگیری‌ها و منازعات دارد. اما گرچه حفظ روابط مثبت با کارمندان‌تان امری بسیار خوب و پسندیده است اما در بلندمدت اولویت شما ایجاد نتایج است. اگر فکر می‌کنید دچار مدیریت ناکارآمد هستید، در اینجا سه گام محسوس برای رفع آن ارائه می‌کنیم. خبر خوب این است که بهبود عملکرد یک فرد در این نقاط ممکن است اما به‌خاطر داشته باشید که اینها عمدتا مربوط به «خواست و اراده» شما هستند تا توانایی‌‌تان: ▪️از منازعه‌ها اجتناب نکنید ▪️ایجاد هدف را به‌عنوان یک ماموریت کلیدی ببینید ▪️«آیا این عملکرد بهترین کاری است که شما می‌توانید انجام دهید؟» منبع: HBR 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
✍کسانی که میگن تنظیم هیجانی به چه درد میخوره بدونند تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که وقتی انسان هیجان‌ زده می‌شود، (چه مثبت و چه منفی، چه عاشق و چه عصبانی، پر از خشم و نفرت و يا محبت افراطی و ... ) عقل و خِرد او «به یک‌ سوم، افت پیدا می‌کند» ! ! ! این يعني اگر ما ۱۸۰ درجه IQ (ضریب هوشی) داشته باشیم و جزو نوابغ باشیم، وقتی هیجان‌زده شویم، ضریب هوشی‌ مان به ۶۰ می‌رسد (نُرمالِ ضریب هوشی، ۱۰۰ است)، یعنی مثل یک آدم عقب‌مانده تصمیم‌ می‌گیریم ! خونسردی، آرامش و متانت و تصميم نگرفتن در لحظه های خشم و عصبانيت و يا عشق زياد ، راهِ درست زندگی کردن و موفق و خوشبخت شدن است. لطفا وقتی هیجانی میشی چه وقتایی که خیلی ذوق زده ای و چه زمانهایی که عصبانی هستی هیچ تصمیمی نگیر که قطعا بعدش پشیمون میشی 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 فرار کنید از این.... این متن رو مطالعه کردم، نویسنده‌اش ذکر نشده بود، ولی چون حرف دل من بود آن را بازگو می‌کنم؛ بلاگرهای "عشق و پارتنر" که از رابطه‌‌ی عاشقانه‌شان "محتوای روزمره" تولید می‌کنند بلای جان مردم‌اند. توصیه‌ام این است که هرجا این جماعت "شاد، خوشبخت، عاشق‌پیشه و شیک" را دیدید، فرار کنید. ‌‌‌ حواسشان هست که دست روی حسرت‌ها و نداشته‌ها بگذارند. فرمول ثابت است. اصلا وجه مشترک اکثر بلاگرها همین است: تمرکز روی محرومیت‌ها، رویاها و فقدان‌های مخاطب. به این صورت که "ببین من حتی غذا پختنم هم شیک، رویایی و زیباست. زیر سایه‌ی معشوقِ امن و همیشگی خودم هستم. این پرتو آفتاب رو ببین که چطور روی میز و قابلمه افتاده. ببین ما چقدر همدیگه‌ رو دوست داریم. حین آشپزی می‌خندیم و می‌رقصیم و..." ‌‌‌‌‌ مخاطب این تصویرِ طراحی‌شده، قلابی و فریبکارانه را می‌بيند و باور می‌کند، فوراً با تبر سراغ واقعیتِ زندگی خودش می‌رود: "پس چرا غذا پختن من شیک نیست. چرا پرتو نور نمیاد و چرا پارتنرم موقع آشپزی منو بغل نکرد و نرقصید و چرا جلوی دوربین نمیاد و‌ چرا..." ‌‌‌ 👈شما قاتلِ زندگی‌تان را لایک می‌کنید. مدام برای مقایسه تحریک می‌شوید و تقریبا همیشه در این مقایسه شکست می‌خورید‌ و چیزهایی در شما فرو می‌ریزد. به‌قول کامو: "منشأ تمام رنج‌های بشر قیاس است". گمان نمی‌کنم حتی آگاهی از "ساختگی بودن و گزینشی بودن محتوا" بتواند جلوی تاثیرش را بگیرد. تا وقتی در فضای این پیج‌ها نفس می‌کشید، آلوده‌اش خواهید شد. چنین بلاگری [که البته مانع آزادی‌اش نیستم] فعالیتی مضر و بیمارکننده دارد، که با منجنیقش هر روز مشغول سنگ‌پرانی به زندگی و روان شماست. ‌‌ 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
pishgiri-tarashion1.mp3
11.13M
🍂 دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه دوم(راه های پیشگیری) 🌹مدرس: 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
mokhalef-tarashion.mp3
5.28M
🍂دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه سوم(جنس مخالف) 🌹مدرس: 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 در یک متقاضی کار به دنبال چه خصوصیاتی بگردیم؟ ◽️به دنبال کسی باشید که نسبت به وقایع پیرامونش آگاه باشد. شاید این موضوعِ پیش پاافتاده‌ای به نظر برسد اما یک مساله اساسی است. ◽️به دنبال کسی باشید که داستانی برای روایت داشته باشد. بسیاری از مردم هیچ داستانی ندارند. آنها وقتی درباره حرفه خود صحبت می‌کنند، می‌گویند: «من در شرکت A استخدام شدم. ابتدا همه چیز به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه عذرم را خواستند. خواهرم پیشنهاد کرد به شرکت B بروم اما آن شرکت نیز پس از مدتی تعطیل شد.» به دنبال کسی باشید که خودش برای خودش تصمیم بگیرد. ◽️به دنبال کسی باشید که دارای عقیده باشد و پای آن عقیده بایستد و دنبال این نباشد که شما حرف او را تایید کنید. اینکه شما چه عقیده‌ای دارید، چه اهمیتی دارد؟ ◽️کسی را استخدام کنید که میان شغل سابقش و شغل پیشنهادی شما، یک وجه اشتراک یا شباهت پیدا کند. ممکن است او در یک حوزه متفاوت فعالیت کرده باشد. اینکه او در چه زمینه‌ای سابقه کار دارد، مهم است اما از همه مهم‌تر این است که بتواند خودش را جای مدیر استخدام بگذارد و بگوید: «من فرمایش شما را متوجه شدم. ظاهرا شما با مشکل X مواجه هستید. من در گذشته با مشکل مشابهی روبه‌رو بودم و آن مشکل را این‌گونه حل کردم.» ◽️به دنبال کسی باشید که شوخ‌طبع باشد. ما بخش اعظمی از زمان خودمان را در محل کار و با جدیت می‌گذرانیم. اگر کار خشک و رسمی باشد، دیگر جذابیتی نخواهد داشت. ◽️افرادی را استخدام کنید که توانایی‌های خود را باور دارند. کسی را که از اظهارنظر می‌هراسد استخدام نکنید. یک انسان ترسو چطور می‌تواند به شما در حل مشکلات بزرگ کمک کند؟ به دنبال یک کارمند بله قربان‌گو یا مطیع نباشید. ◽️به دنبال کسی باشید که برای زندگی‌ شخصی‌اش ارزش قائل باشد. ◽️کسی را استخدام کنید که بداند از حرفه‌اش چه می‌خواهد. وقتی یک متقاضی می‌گوید: «من قصد دارم برای شرکت‌ها کار کنم و سپس، کسب‌وکار خودم را راه بیندازم»، واقعا هیجان‌ آور است. این روزها، همه ما باید روحیه کارآفرینی داشته باشیم، چه کارمند باشیم، چه صاحب کسب‌وکار خودمان. ◽️کسی را استخدام کنید که انتظارش از یک شغل، فراتر از حقوق و مزایاست. با کسانی کار کنید که ایده دارند و دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند. ◽️در نهایت، به دنبال کسی باشید که مسوولیت تصمیماتش را بر عهده بگیرد. 📌 همه ما با موانع و سختی‌ها روبه‌رو می‌شویم. این جزئی از زندگی است. آنچه مهم است، نحوه برخورد ما با مشکلات است. کسی را استخدام کنید که با مشقت‌ها مواجه شده و بر آنها غلبه کرده است. باید به دنبال کسی باشیم که باهوش، توانمند و فوق‌العاده باشد. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
47.mp3
27.15M
💢خانواده موفق 💠قسمت چهل و شش 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
♥️🍃آقایان بدانند 👈چند توصیه اساسی برای مردها: ١. وقتی گمان می کنید همسرتان ناراحت است، منتظر نمانید او حرف زدن را آغاز کند. وقتی شما باب گفتگو را آغاز می کنید 50 درصد از بار ناراحتی ومسائل او می کاهید. ٢. وقتی شما مجال حرف زدن را به همسرتان می دهید، بدانید ناراحت شدن از دلیل ناراحتی او هیچ کمکی به حل مسائل نمی کند. ٣. هر وقت احساس می کنید که می خواهید صحبتهای او را قطع کنید و یا آنها را اصلاح کنید، فورا خود را از این کار منع کنید. ۴. وقتی نمی دانید چه باید بگویید، به هیچ وجه حرف  نزنید. اگر نمی توانید مثبت و یا محترمانه حرف بزنید لطفا ساکت بمانید. ۵. اگر او نمی خواهد صحبت کند، با طرح سوالات بیشتر اورا به حرف زدن ترغیب کنید. ۶. در مورد احساسات همسرتان نکنید و یا آنها را اصلاح نکنید. ٧. تا جایی که امکان دارد آرام و متمرکز باشید و جلوی واکنش های منفی خود را بگیرید. اگر کنترلتان را از دست دهید اوضاع بدتر می شود و شما بازنده می شوید. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢چگونه در قلب همسر نفوذ کنیم؟؟؟ ♨️ رازهای او را هیچ گاه به کسی نگویید ، آن رازها تنها برای گوشهای شما هستند. ♨️زوج های ازدواج کرده ای که به یکدیگر عشق می ورزند، هزاران پیام به یکدیگر می دهند، بدون اینکه حرف بزنند، گاهی سکوت بیانگر خیلی حرفهاست. ♨️گاهی به او بگویید که عاشقش هستید و بدون او کامل نبودید. ♨️به او کمک کنید آن چه را که مورد علاقه شماست بیاموزد. ♨️وقتی راجع به او صحبت می کنید، وی را بالا ببرید )به او شخصیت دهید( و هرگز او را کوچک نکنید. ♨️برای او هدیه ای بخرید و آن را در جایی بگذارید که او بتواند آن را پیدا کند. ♨️تنها بیان کردن مسئله ای درست در مکانی درست هنر نیست، بلکه خودداری از بیان مطالب مسئله ساز در موقعیت های نادرست هنر است. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 سندروم مدیران همه‌کاره یکی از سندروم‌های مدیریتی جدید که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، "سندروم مدیران همه‌کاره" یا "Superhero Manager Syndrome" است. در این سندروم، مدیران تمایل دارند خود را به عنوان فردی که می‌تواند تمام وظایف و مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد، ببینند. آن‌ها به‌جای واگذاری وظایف به تیم و اعتماد به توانمندی‌های دیگران، سعی می‌کنند تمامی جنبه‌های کار را به تنهایی مدیریت کنند. #️⃣ویژگی‌های سندروم مدیران همه‌کاره: 🔸خودمحوری در انجام وظایف: مدیران مبتلا به این سندروم احساس می‌کنند که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند کار را به خوبی آن‌ها انجام دهد، و در نتیجه تمایل دارند بیشتر وظایف را شخصاً بر عهده بگیرند. 🔸عدم اعتماد به تیم: این مدیران اغلب اعتماد کافی به اعضای تیم ندارند و باور دارند که نتایج مطلوب تنها از طریق کنترل کامل توسط خودشان حاصل می‌شود. 🔸فرسودگی شغلی: از آنجا که این مدیران سعی می‌کنند همه کارها را به تنهایی انجام دهند، احتمال زیادی برای فرسودگی شغلی و خستگی مفرط وجود دارد. 🔸کند شدن پیشرفت تیم: عدم واگذاری وظایف به تیم باعث می‌شود که اعضای تیم فرصت یادگیری و رشد پیدا نکنند و همچنین سرعت کلی پیشرفت پروژه کاهش یابد. #️⃣پیامدها: این سندروم منجر به کاهش بهره‌وری تیمی و ایجاد فشار کاری زیاد بر مدیران می‌شود. همچنین، باعث کاهش انگیزه و اعتماد به نفس اعضای تیم می‌شود، زیرا آن‌ها فرصت انجام کارهای چالش‌برانگیز و رشد حرفه‌ای را از دست می‌دهند. #️⃣راهکارهای مقابله: 🔸تقویت فرهنگ واگذاری وظایف و اعتماد به تیم. 🔸توسعه مهارت‌های رهبری و کوچینگ برای تشویق به مشارکت فعال تیم. 🔸تمرکز بر مدیریت زمان و اولویت‌بندی کارها به جای انجام همه‌چیز به‌تنهایی. سندروم مدیران همه‌کاره یک چالش مدیریتی مهم است که برای حفظ سلامت روانی مدیران و افزایش بهره‌وری تیمی باید به آن توجه ویژه داشت. ✏️بازنشر این مطلب همراه با ذکر منبع توصیه می شود. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
24.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌾کاشت و برداشت 🎙استاد: مجتبی تمسکی 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 در مقابل لجبازی کودکان اینجوری رفتار کنید! 👈اولین چیزی که در تربیت بچه‌های ۲ تا ۶ سال خود را نشان می‌دهد، تقابل یا لجبازی است. دکتر سعید عزیزی 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢چند راهکار مفید برای کم شدن دعواهای زناشویی  همه چیز رو به خودتون ربط ندید 💔 هر حرف و رفتارهمسرتون رو به این ربط ندید که با هدف آزار شما انجام میده. از نگاه دیگری ببینید 💔 تو مشکلات از دید فرد مقابل موضوع رو بررسی کنین تا بتونین درک بهتری از احساس، افکار و رفتارش پیدا کنین و سر هر موضوعی دعوا نکنید.  شما هم اشتباه می‌کنید 💔اگه مسئولیت اشتباه‌تون رو بر عهده گرفتین و بدونین شما هم اشتباه می‌کنین، دائماً وارد درگیری نمی‌شید.  ببخشید و فراموش کنید 💔 بعد از جر و بحث با همسر مسئله رو حل و فراموش کنین و از کش دادن دعوا بپرهیزید. نبخشیدن و ادامه دادن بحث، دعوای جدیدی به راه میندازه. از واکنش‌های شدید دست‌ بردارید 💔 قبل از بحث و درگیری، مسأله رو درک کنین و به هم فرصت بدید تا دعوا کمتر بشه. همدیگرو سرزنش نکنید چرا که سرزنش طرف مقابل، باعث تشدید اختلاف می‌شه.  صحبت از طلاق ممنوع 💔 صحبت از طلاق تو دعوا باعث کاهش اعتماد طرف مقابل به شما و تعهدتون نسبت به رابطه میشه و مشکلات رو بزرگ‌تر از چیزی که هست، نشون... 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 چگونه از کارمندان مشاوره بگیریم؟ برای گرفتن مشاوره مؤثر از کارمندان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 🔴ایجاد فضای باز و صمیمی: ابتدا فضایی ایجاد کنید که در آن کارمندان احساس راحتی کنند و بتوانند نظرات خود را بدون ترس از قضاوت یا انتقاد بیان کنند. نشان دهید که به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید و آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار هستند. 🔴سوالات مشخص و شفاف بپرسید: سوالات هدفمند و مشخص بپرسید تا کارمندان بتوانند روی موضوعات خاصی تمرکز کنند. به‌جای سوالات کلی، سوالاتی را مطرح کنید که به شما کمک کند راهکارها و ایده‌های دقیق‌تری دریافت کنید. 🔴گوش دادن فعال: به حرف‌های کارمندان با دقت گوش دهید و توجه کنید. تماس چشمی برقرار کنید و با سر تأیید کنید تا نشان دهید که شنونده خوبی هستید. این کار باعث می‌شود کارمندان احساس کنند که واقعاً به نظرشان اهمیت داده می‌شود. 🔴استفاده از جلسات گروهی و طوفان فکری: جلسات گروهی یا جلسات طوفان فکری برگزار کنید تا کارمندان بتوانند به‌طور دسته‌جمعی ایده‌پردازی کنند. این جلسات کمک می‌کند تا نظرات متنوع‌تری به دست آورید و مشارکت بیشتری ایجاد شود. 🔴استفاده از نظرسنجی‌ها و فرم‌های بازخورد: برای جمع‌آوری نظرات کارمندان می‌توانید از نظرسنجی‌ها و فرم‌های بازخورد استفاده کنید. این روش به‌ویژه برای کارمندانی که در بیان حضوری نظرات خود خجالتی هستند، مفید است. 🔴تشویق و قدردانی از ایده‌ها: بعد از دریافت نظرات و مشاوره‌ها، از کارمندان به خاطر ایده‌ها و کمک‌هایشان تشکر کنید. اگر ایده‌ای از سوی آن‌ها عملی شد، نتیجه را به اطلاعشان برسانید. این کار انگیزه آن‌ها را برای مشارکت‌های آینده افزایش می‌دهد. 🔴اجرای ایده‌ها و ارائه بازخورد: سعی کنید نظرات و پیشنهادات کارمندان را، در صورت امکان، به اجرا بگذارید. همچنین، به آن‌ها بازخورد بدهید که چگونه ایده‌هایشان در تصمیم‌گیری‌ها تأثیر گذاشته است. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا از کارمندان خود به‌طور مؤثر مشاوره بگیرید و فضایی برای مشارکت فعال و سازنده ایجاد کنید. ✏️بازنشر این مطلب همراه با ذکر منبع توصیه می شود. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 سکوت ‌‌ 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه چهار:قسمت دوم (مسائل و مشکلات جنسی نوجوان) مدرس: 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه چهار: قسمت سوم(مسائل و مشکلات جنسی نوجوان) مدرس: 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔محبت های قلابی 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢ناگفته‌هایی که گفت می‌شوند! قدیم‌ها اگر کسی در عصبانیت، چشمش رو می‌بست و دهانش را باز و هر آنچه که از فحش، طعنه، کنایه، بی‌احترامی، شکایت، مقایسه، و... به ذهنش می‌آمد و می‌گفت، اگر طرف مقابل ناراحت و آزرده و دلشکسته می‌شد و به رفیقی، بزرگی، مشاوری دسترسی پیدا می‌کرد و بغضش می‌شکست و سفره دلش را باز می‌کرد، معمولا آن مشاور یا رفیق چنین می‌گفت: «حالا خودت را ناراحت نکن! عصبانی بوده، نفهمیده یه چیزی گفته... تأکید می‌کنم: عصبانی بوده یه چیزی گفته...»! امروزه یافته‌های روانشناسی نشان می‌دهد، اتفاقاً ناگفته‌های هر انسانی که در حالت عادی با افسار عقل و آینده‌نگری هرگز به زبان رانده نمی‌شوند، در موقع عصبانیت افسار پاره می‌کنند و این ناگفته‌ها جمله می‌شوند و پرتاب می‌گردند! رفقا ! ما آدم‌ها باید برای مواقع عصبانی تربیت شویم. اگر بنا بر هر مصلحتی نباید حرفی را بزنیم و گفتن آن حرف تبعات دارد، تمرین کنیم، تمرین کنیم و تمرین کنیم که در مواقع عصبانیت آن را به زبان نیاوریم چرا که متاسفانه درونی‌ترین و راست‌ترین حرف‌ها همان‌هایی هستند که در مواقع عصبانیت ادا می‌شوند، و شوربختانه همان جملات، بدترین جملات و خانمان‌سوزترین جملات هستند! 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 دوره انحراف جنسی نوجوان و راه های پیشگیری 🔹جلسه چهار:قسمت چهارم(مسائل و مشکلات جنسی نوجوان) (جلسه آخر) مدرس: 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
✍طرحواره چیه؟ چون در پاسخ به سئوالات بعضا از کلمه طرحواره استفاده میکنم خیلی از دوستان پیام دادن در موردش توضیح بدم که با احترام به عزیزان روانشناس یکبار کامل توضیح میدم با مثال و مصادیق اون 👈طرحواره به عنوان هسته اصلی باورهای انسانه که مدت زيادی هست که مورد بررسی روان شناسان قرار گرفته. 👈در واقع تجربيات دوران کودکی و زندگی باعث شکل گيری طرحواره در ذهن افراد می شه؛ يعنی همان قالب فکری ما و آن چه به وسيله آن دنيا رو می بينيم و مسائل را حلاجی می کنيم، رفتار ديگران را معنا می کنيم و به اتفاقاتی که پيرامون ما رخ میدهد، بار معنايی می‌ديم. جفری یانگ و همکارانش تاکنون 18 طرحواره را معرفی کرده‌اند که عبارتند از طرحواره‌های: ۱-رهاشدگی/ بی ثباتی ۲-بی اعتمادی/ بدرفتاری ۳-محرومیت هیجانی ۴-نقص/ شرم ۵-انزوای اجتماعی ۶-دلبستگی /بی کفایتی ۷-آسیب پذیری نسبت به ضرر یا بیماری ۸-خود تحول نیافته / گرفتار ۹-شکست ۱۰-استحقاق/ بزرگ منشی ۱۱-خویشتن داری و خود انضباطی ناکامی ۱۲-اطاعت ۱۳-ایثار ۱۴-پذیرش جویی/ جلب توجه‌ ۱۵-منفی گرایی، بدبینی ۱۶-بازداری هیجانی ۱۷-معیارهای سرسختانه / عیب جویی افراطی ۱۸-تنبیه 👈هر کدام از ما ممکنه یک یا چندتا از این طرحواره ها را در خودمون داشته باشیم. که باعث بوجود آمدن اضطراب حاکم بر ما می شن. 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─