eitaa logo
#ققنوس_آتشین🚩🏴
458 دنبال‌کننده
284 عکس
761 ویدیو
3 فایل
فرصت توسط بسیاری از مردم از دست می‌رود، زیرا فرصت در لباس کار است.
مشاهده در ایتا
دانلود
27.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻دوره امید و نشاط در خانواده 🔸جلسه ششم 🍃امید در خانواده مدرس: حجت الاسلام تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
18.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈بعضیا میگن: این بی حجابی کی تموم میشه؟ آخه چقدر!؟ تا کی قراره تذکر بدیم؟؟🤔 بعدش چی؟ فوق‌العاده است ،حتما ببینید👌 ظلم چه معنایی داره؟ آیا نشون دادن برهنگی ها و جذابیت های زنانه به مردان غریبه ظلم نیست؟ ممکنه بگید خوب نگاه نکنن خوب آیا این زور گفتن و ظلم کردن نیست که دیگران را در جامعه وادار کنی که یک بار و دغدغه اضافه برای کنترل نگاه را بر خودشون تحمیل کنن؟! علاوه بر این اون مردان یا قوت نفس بالایی دارند و نگاه نمیکنن یا توان یا آگاهیش را ندارند و نگاه میکنن اون مردان که نگاه میکنن یا ازدواج کردن یا نکردن اگر ازدواج نکرده باشن ممکنه جذب اون جذابیت بشن و اگر شرایط ازدواج نداشته باشن تحت فشار قرار بگیرند و تمرکزشون برای درس و کار تحت تاثیر قرار بگیره یا به گناه خودارضایی یا ارتباط نامشروع با جنس مخالف کشیده بشن. آیا این ظلم به اون مرد نیست؟! اگر ازدواج کرده باشن ممکنه آنچه می‌بینند جذاب تر از آنچه همسرشون هست باشه و خوب ممکنه گرمی رابطشون با همسرشون به سردی مبدل بشه. آیا این ظلم به اون خانم که همسر اون مرده نیست؟ اون زن ممکنه به واسطه سردی همسرش دیگه مادر با نشاطی نباشه. آیا این ظلم به بچه هایی که دیگه خانوادشون مثل قبل گرمی و نشاط نداره نیست؟! شاید این دومینو که تکه اولش یه خودنمایی یا نیمه عریانی ساق پا یا ناف یا موی سر یا آرایش ساده باشه از چشم ما آدم ها دور باشه ولی خداوند بصیر و عادل همه را میبینه و فمن یعمل مثقال ذره شرا یره ... آه... صلح و عدالتم آرزوست! 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 توصیه های جک ولش در خصوص سیستم ارزشیابی عملکرد 🔸امروزه دیگه ارزشیابی های عملکرد کارکنان، سالی یکبار یا دوبار، کارایی خودشان را از دست داده اند. 🔸سیستم های ارزشیابی عملکرد، حتما می بایست به تفکیک کارکنان اقدام نمایند، به نحویکه افراد رتبه خودشان را در کل سازمان بدانند. 🔸سیستم ارزشیابی عملکرد و نتایج آن دیگر موضوعی محرمانه جهت بخش بخش کردن کارکنان و تسویه حساب نیست. 🔸نسل هزاره دوست دارند تا رتبه و جایگاه خود را در سطح سازمان بدانند. 🔸سیستم ارزشیابی عملکرد می بایست بطور شفاف و رک، رتبه و جایگاه افراد را در همراستایی با ماموریت و ارزش های سازمان، مشخص نماید. 🔸اگرچه سیستم ارزشیابی عملکرد می بایست بر نتایج کمی از جمله حجم فروش و غیره متمرکز باشد، اما در کنار این کار می بایست بر رفتارها و فاکتورهای کیفی نیز تمرکز داشته و کیفی گرا نیز باشد. 🔸بعضی ها این نقد را به سیستم ارزشیابی عملکرد وارد می کنند که این سیستم با بخش بندی و رتبه بندی کارکنان، روحیه کار تیمی را از بین می برد اما باید به این دسته از افراد گفت که اگر می خواهید کار تیمی را در سطح سازمان گسترش دهید، آن را بعنوان یک ارزش در سطح شرکت اعلام کنید و سپس، بر اساس آن افراد را ارزیابی کرده و پاداش دهی کنید؛ من تضمین می دهم که این کار باعث توسعه و تقویت کار تیمی می شود. 🔸و عده ای هم اینطور به سیستم را ارزشیابی عملکرد نقد می کنند که پس از اجرای ارزشیابی عملکرد، مدیران می بایست کار کنان را بخش بندی کرده و مثلا 20 درصد افراد را بعنوان ستاره ها، 70 درصد افراد را بعنوان متوسط ها و 10 درصد افراد را بعنوان ضعیف ها معرفی کنند که این کار برای مدیران سخت است؛ به این دسته از افراد باید گفت که سیستم های ارزشیابی عملکرد و مدیران در خصوص بخش بندی افراد می بایست رک و صریح باشند و جایگاه افراد را اعلام کنند و از قضا اینکه کارکنان نسل هزاره نیز بدنبال فهم جایگاه و رتبه خود در سطح شرکت می باشند.    🔸ونهایتا اینکه کوچینگ و بازخورد دهی در سیستم ارزشیابی عملکرد، بسیار مهم می باشند؛ افراد ستاره، یا همان 20 درصد، خواهند فهمید که سازمان آنها را دوست داشته، آنها را شناسایی کرده و به آنها بها داده ؛ افراد متوسط یا همان 70 درصد متوجه خواهند شد که نیازمند بهبود در عملکردند و می بایست بدنبال راهنمایی جهت ارتقاء سطح عملکردشان باشند؛ و آن بخش از افراد با عملکرد ضعیف، یعنی آن 10 درصد ، حساب کار خود را می کنند و می دانند که سازمان آنها را شناسایی کرده و چاره ای جز بهبود عملکرد و یا ترک سازمان ندارند و اگر روال به همین صورت باشد قطعا سازمان عذر آنها را خواهد خواست و باید بدنبال شغل دیگر در سازمان یا جای دیگر باشند. 👈 و خلاصه اینکه سیستم ارزشیابی عملکرد نبایست موضوعی سیاسی و وحشت انگیز باشد، بلکه باید با شفافیت و رک گویی به بهبود عملکرد افراد از طریق بخش بندی و اعلام رتبه افراد کمک نماید. ✍راهنمای منابع انسانی 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
32.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دوره امید و نشاط در خانواده 🔸جلسه هفتم 🍃امید در خانواده مدرس: حجت الاسلام تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قانون‌های حفظ کردن چه چیزی رو کی یاد بگیریم بهتر یاد میگیریم؟؟ 💠 استعداد حفظ کردن در بعضی بچه.ها بالاست. 🎙دکتر_سعید_عزیزی 📚منبع: کانال باقیات الصالحات 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
39.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دوره امید و نشاط در خانواده 🔸جلسه هشتم 🍃امید در خانواده مدرس: حجت الاسلام تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢افراد موفق و حرفه‌ای‌ها بیش از اندازه کار نمی کنند 👈شاید برای رسیدن به موفقیت، هر روز تلاش کنید زودتر از همیشه به سرکار بروید و سخت کار کنید و دیرتر هم به خانه برگردید. شاید می خواهید با این روند کارایی‌تان را افزایش یا رئیس‌تان را تحت تأثیر کوشش و ازخودگذشتگی‌تان قرار دهید اما جالب است که بدانید این کار نه‌تنها بهره‌وری‌تان را افزایش نمی‌دهد بلکه به مرور زمان سبب ایجاد فرسودگی شغلی هم می‌شود. 👈تحقیقات زیادی اثبات کرده‌اند که کار بیشتر از 40 ساعت در هفته به سلامتی و شادابی فرد آسیب می‌رساند، روابط اجتماعی او را به چالش می کشد و سبب کاهش بهره‌وری او می‌شود. 👈هنگامی که به اندازه کافی وقت آزاد ندارید عادات خوبی که تأثیرات منفی یک زندگی سخت و پرتنش را کم می‌کند مثل ورزش کردن، استراحت کردن در آرامش، مدیتیشن و تهیه وعده‌های غذایی سالم را مجبورند کنار بگذارند، به خوردن فست فود اکتفا کنند و دوباره کارشان را ادامه دهند. این روند در طولانی‌مدت فرسایشی می‌شود و قطعا روی سلامت فرد تأثیرات مخربی بجا می‌گذارد. 👈محققان و پژوهشگران تاثیر کار زیاد روی سلامتی جسم، مغز و ذهن افراد را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتایج یافته‌های آنها به شرح زیر است: ▪️فعالیت بیش از 10 ساعت در روز احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا 60 درصد افزایش می‌دهد. ▪️10 درصد افرادی که هر هفته بین 50 تا 60 ساعت کار می‌کنند، مشکلات ارتباطی دارند. این آمار برای افرادی که بیش از 60 ساعت در هفته کار می‌کنند به 30 درصد افزایش یافته است. ▪️فعالیت بیش از 40 ساعت در هفته با افزایش مصرف الکل و تنباکو و افزایش وزن غیرطبیعی در مردان و ابتلا به افسردگی در زنان ارتباط دارد. ▪️احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که بیش از 11 ساعت در روز کار می‌کنند بیشتر است. ▪️نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افزایش ساعت کاری سبب افزایش آسیب‌پذیری افراد می‌شود. میزان آسیب‌پذیری در افرادی که بیش از 60 ساعت در هفته کار می‌کنند تا 23 درصد افزایش می‌یابد. ▪️خیلی از مشکلاتی که به دنبال کار زیاد به وجود می‌آید ناشی از فشار و استرسی است که با هورمون‌ها ارتباط دارد. استرس سطح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و سبب ایجاد اختلال در خواب، اشتها، فشارخون، سیستم ایمنی بدن، حافظه و رفتار می‌شود. 👈کار زیاد فقط به سلامت جسمی فرد آسیب نمی‌زند بلکه عملکرد شناختی او راده هم مختل می‌کند. در تحقیقی که پنج سال به طول انجامید، نشان داده شد افرادی که 55 ساعت کار کرده بودند نسبت به کسانی که 40 ساعت در هفته کار کرده بودند قدرت استدلال ضعیف‌تری داشتند و در یادآوری واژگان هم ناتوان‌تر بودند. 🔸کار بیش از حد سبب کاهش بهره‌وری فرد نیز می‌شود. اضافه‌کاری‌های کوتاه وقتی دائمی می‌شوند به کارایی شما نمی‌افزایند، بلکه مانع از بهره‌وری‌تان هم می‌شوند. وقتی افراد هر هفته 40 ساعت کار می‌کنند فرصت بهبود خستگی و دستیابی به سطح بالاتری از بهره‌وری را دارند و  کار بیشتر از 40 ساعت در هفته سبب بهره‌وری بالاتر نمی‌شد. هنری فورد 40 ساعت کار در هفته را جا انداخت تا کارمندان ساعات بیشتری را با خانواده‌شان سپری کنند و بهره‌وری‌شان افزایش یابد. 🔸بعضی افراد به شغل‌شان بیش از اندازه علاقه دارند و می‌خواهند وقت آزادشان را هم به کار کردن اختصاص دهند؛ اما حتی آنهایی که عاشق کارشان هستند هم باید زمانی را برای استراحت و تجدید قوا در نظر بگیرند. جالب است بدانید که بیش از 50 درصد کارمندانی که ساعات زیادی از روز را کار می کنند هنگام برگشت به خانه نای صحبت کردن ندارند. کار زیاد همچنین سبب می‌شود رابطه‌ی زناشویی به خشونت و دعوا منجر شود. 🔸نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کسب و کارها با یک ساعت کار اضافی یا دو روز کارِ بیشتر به جایی نمی‌رسند؛ پس اگر سلامت جسمانی و روانی، شادی و ارتباط تان با دیگران ارزشمند است، بیشتر از 50 ساعت در هفته کار نکنید. منبع: inc 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 یک تکنیک مهم برای کم کردن فاصله عاطفی زوجین هر شب به مدت ده دقیقه در خلوت خود با همسرتان درددل کنید، بطور مثال روزهای زوج آقا صحبت کند و خانم گوش کند و در روزهای فرد بالعکس. در این زمان فرد گوینده می تواند در مورد دلخوریها، نگرانیها، بیم ها و امید و آرزوهای های خود با طرف مقابل صحبت کند، در طی این مدت همسر فرد بایستی شنونده خوبی باشد و فقط گوش کند؛ بدون اینکه پاسخ، دفاع یا توجیهی برای صحبتهای فرد مقابل بیاورد و این نقش در شبهای متوالی جابه جا می شود. اگر زوجین در زندگی مشترک برای این فاصله ها کاری نکنند و با هم حرف نزنند، کدورت و دلخوری مثل یک زنگار دور قلب آنها را خواهد گرفت و روزی خواهد رسید که قلب ما برای همسرمان نمی تپد و ما بایستی مراقب آن روز باشیم. ‌‌ 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 این ۹کار را بعد از ۴۰سالگی انجام ندهید وقتی که وارد ۴۰ سالگی می شوید، از لحاظ روحی روانی تغییرات زیادی را پشت سر می گذارید. بعضی از اقدامات هستند که بهتر است بعد از سن ۴۰ سالگی آن ها را انجام ندهید. 👈تمرین ندادن ذهن در هر سنی باید ذهن تان را تمرین دهید. این موضوع بعد از سن ۴۰ سالگی بیشتر اهمیت دارد، زیرا شما بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستید و در نتیجه باید یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را تقویت کنید که بسیاری از افراد انجام این کار را فراموش می‌ کنند. سعی کنید که با تمرینات ذهنی خودتان را به چالش بکشید. به عنوان مثال مسیر جدیدی را برای رفتن به خانه انتخاب کنید. مهارت جدیدی را یاد بگیرید و سعی کنید که فکر خود را فعال نگه دارید. 👈پوزیشن غلط بدن پوزیشن بدن خود را اصلاح کنید، زیرا بعد از ۴۰ سالگی بیشتر مستعد مشکلات ارتوپدی هستید و امکان کمر درد، شانه درد و دیگر درد های بدن در شما افزایش پیدا می‌ کند. پس سعی کنید که بعد از این سن، توجه بیشتری به پوزیشن بدن خود داشته باشید. 👈انجام سریع ورزش بله شما در هر سنی باید ورزش کنید تا جسم و روح سالمی داشته باشید اما بعضی از افراد بعد از سن ۴۰ سالگی فکر می‌ کنند خیلی دیر شده و باید هرچه سریع تر دست به کار شوند و در نتیجه آن ها ورزش را خیلی زود شروع می کنند و زمانی که به باشگاه می‌ روند، بدون گرم کردن کارشان را آغاز می‌ کنند و حتی بعد از پایان ورزش هم بدن خود را سرد نمی کنند. انجام این کار باعث آسیب به بدن و ماهیچه‌ ها نیز خواهد شد. پس باید مراقب باشید که ورزش را خیلی سریع شروع نکنید و اول خودتان را آماده کنید. مهم تر از همه این که باید یک برنامه ورزشی مشخص زیر نظر فرد متخصص داشته باشید و طبق آن پیش بروید. نکته مهم دیگری که باید حین ورزش کردن به آن توجه داشته باشید، این است که ورزش خود را تنوع بدهید و مدام یک عضله را به کار نگیرید تا بتوانید تناسب اندام بیشتر و جسم سالم تری داشته باشید. 👈مصرف سیگار بله هر چه سریع تر باید سیگار را ترک کنید و بدانید هر چه بیشتر آن را به تعویق بیندازید، بیشتر در معرض عوارض آن قرار می‌ گیرید. سیگار نه تنها به ریه آسیب وارد می‌ کند، بلکه برای کلیه و مثانه هم مشکلات زیادی را به بار می‌ آورد که شاید جبران ناپذیر باشد. پس بهتر است که هرچه سریع تر به فکر انجام این کار باشید. 👈بی توجهی به فشار خون اکنون بعد از سن ۴۰ سالگی زمان مناسبی است که فشار خون خود را اندازه بگیرید. اگر فشارخون مناسبی نداشته باشید، احتمال آسیب به دیگر قسمت های بدن مثل کلیه ها وجود دارد. پس نباید این مورد را نادیده بگیرید. 👈اضافه وزن حتما باید مراقب وزن خود باشید، زیرا اضافه وزن بعد از سن ۴۰ سالگی عامل ایجاد مشکلاتی از جمله سرطان های مختلف، کلیه و مثانه است. 👈مراقبت نکردن از سطح تستوسترون معمولاً مردان بعد از سن ۴۵ سالگی با کاهش شدید هورمون تستوسترون در بدن مواجه می شوند و خودشان خیلی پیگیر آن نیستند اما کمبود این هورمون در بدن مشکلات بی ‌شماری را ایجاد می‌ کند. پس باید مراقب هورمون های بدن خودتان باشید که معمولاً بعد از ۴۰ سالگی باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهید. 👈نادیده گرفتن مشکلات پروستات سرطان پروستات یکی از سرطان های رایج است که معمولاً مردان از چهل سالگی به بعد بیشتر در معرض خطر آن هستند و علائم آن را نادیده می گیرند و خیلی در مورد این موضوع اطلاعات و آگاهی ندارند. قبل از هر چیز باید اطلاعات کافی در مورد آن به دست بیاورید و مراقب این قضیه باشید. 👈به تعویق انداختن کلونوسکوپی طبق اطلاعاتِ موجود و پیشنهادات متخصصان، کلونوسکوپی می‌ تواند مهم ترین راه تشخیص زود هنگام سرطان باشد و از بسیاری از خطرات و بیماری ها جلوگیری کند و در نتیجه نباید آن را نادیده بگیرید. 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دوره امید و نشاط در خانواده 🔸جلسه نهم 🍃امید در خانواده مدرس: حجت الاسلام تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢شش راهکار کاربردی برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی کارکنان ✅ انعطاف‌پذیری در شیوه کار: با ارائه امکاناتی مانند دورکاری، برگزاری جلسات آنلاین و تنظیم ساعت کاری منعطف، به کارکنان اجازه دهید تا تعادل بهتری بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برقرار کنند. این امر به ویژه در مواقعی که کارمندان نیاز به رسیدگی به امور شخصی دارند، بسیار مفید خواهد بود. ✅ توجه به نتایج به جای ساعات کار: به جای تمرکز صرف بر ساعات کاری، بر نتایج و کیفیت کار انجام شده تمرکز کنید. این رویکرد به کارکنان انگیزه می‌دهد تا به جای صرف وقت زیاد، با بهره‌وری بیشتری کار کنند. ✅ ترویج محیطی شاداب و آرام: ایجاد فضایی برای استراحت و تفریح در محل کار، مانند اتاق استراحت یا برگزاری فعالیت‌های گروهی، به کارکنان کمک می‌کند تا انرژی از دست رفته خود را بازیابند و با روحیه‌ای بهتر به کار خود ادامه دهند. ✅ تعیین حدود مشخص برای کار: با تعیین قوانین واضح و روشن در مورد ساعت کاری و مسئولیت‌های خارج از ساعات اداری، از ایجاد فشار کاری بیش از حد بر کارکنان جلوگیری کنید. این امر به آن‌ها اطمینان می‌دهد که می‌توانند به زندگی شخصی خود نیز توجه کنند. ✅ جلب نظر و مشارکت کارکنان: با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و نظرخواهی از کارکنان، از ایده‌ها و پیشنهادات آن‌ها برای بهبود تعادل کار و زندگی استفاده کنید. این امر به آن‌ها احساس ارزشمندی می‌دهد و نشان می‌دهد که نظراتشان برای شما مهم است. ✅ ایجاد آگاهی و آموزش: با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارکنان و مدیران را در مورد اهمیت تعادل کار و زندگی، راهکارهای عملی برای دستیابی به آن و مزایای آن برای فرد و سازمان آگاه کنید. ✍راهنمای منابع انسانی 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
30.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻دوره امید و نشاط در خانواده 🔸جلسه دهم 🍃امید در خانواده مدرس: حجت الاسلام تراشیون 🔹️ما را در ایتا دنبال کنید: 🌐 @diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─