☑ 3 قانون معجزه گر در ارتباطات:
🎯قانون اول:با علاقه گوش کنید.
با ابراز کلماتی مانند راستی، آره، عجب و تکان دادن اجزای صورت و دست، توجه خود را به طرف مقابل نشان دهید.
🎯قانون دوم: از قطع صحبت طرف مقابل بپرهیزید.
قطع کردن صحبت، برای کسی که این کار را انجام می دهد، شاید خیلی طبیعی باشد؛ ولی در طرف مقابل حس نارضایتی و افکار منفی ایجاد می کند.
🎯قانون سوم: سوالات خود را ماهرانه با طرف مقابل مطرح کنید.
سوال می تواند آغازگر صحبت و ادامه ی آن، یا اسباب توقف و ناتمام ماندن آن گردد. بعضی ها به طور طبیعی، کم حرف هستند؛ در برخورد با این اشخاص باید زمینه ی صحبت با آنها را فراهم ساخت. گاهی یک سوال دقیق و حساب شده، می تواند به گونه ای اعجاب انگیز، آنها را به صحبت کردن تشویق کند؛ اما پرسشی نابهنگام، طعنه آمیز و بی تناسب، می تواند جلوی ادامه صحبت را بگیرد.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢چند دلیل تنفر کارمندان از مدیران
43 درصد کارکنان می گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی شود.
خیلی از کارکنان ناخشنودند، چرا که بر این باورند که مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمی دهد.آنها مشتاق تشویق و بازخور مثبت هستند، اما احساس می کنند سرپرستان آنها در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می شوند زمانیکه:
تصمیمات خوبی می گیرند؛
ریسکهای تجاری معقولی را می پذیرند.؛
کمک شایان توجهی در خلال جلسات می کنند؛
ایده های نویی را مطرح می کنند.
یکی از نشانه های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان می گویند:
▫️نکته خوبی است؛
▫️از صحبت کردن با شما لذت بردم؛
▫️واقعا قابل ستایش است؛
▫️چه خوب؛
▫️چه عالی؛
▫️مرسی؛
⭕️شش دلیل عمده که مدیران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی می کنند :
1.آنها کارکنان را برای بهره کشی و سخت کوشی بدون تشکر می خواهند.
2.آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایه گذاری می نگرند.
3.آنها درک نمی کنند که تقدید و شناسایی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد.
4.آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند. برای آنها تشکر از کارکنان کاری بیزار کننده و عبث است.
5.آنها نمی دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از کارشناسانشان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید ونه ریاکارانه.
6.آنها خودشان هیچ گاه مورد تقدیر سرپرستانشان قرار نگرفتهاند.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢 عامل ایکس در مدیریت
در اواخر دهه 1940 مطالعات بسیاری توسط مشاوران مدیریتی در اروپا برای مقایسه بازده کارخانههای خودروسازی انگلستان با آلمان غربی انجام شد. نتیجه این بود که میزان تولید در کارخانههای اتومبیلسازی آلمان 4 برابر بیشتر از کارخانههای انگلستان است. در تحقیقاتی که در آن زمان انجام شد مشخص گردید که این تفاوت بهرهوریرا نمی توان با عوامل مربوط به مواد اولیه و تکنیک توضیح داد، به «عامل ایکس» معروف شد.
کشف عامل ایکس که اکنون عامل روانشناختى نامیده میشود، منجر به انقلابی در مدیریت در 60 سال اخیر شد. با بررسی عوامل روانی که تعیینکننده عملکرد و بهرهوری هستند، میتوانید تفاوت زیادی در اثربخشی خود به عنوان مدیر و تواناییتان در کسب نتایج ایجاد کنید:
▪️ خود انگاره
خود انگاره مانند مرکز فرماندهی است که در هسته شخصیت و بهرهوری قرار گرفته است. این همان چیزی است که عملکرد، رفتار و بازده فرد را هدایت میکند. همه تغییرات و پیشرفتها در عملکرد و رفتار بیرونی با بهبود خودانگاره آغاز میشود؛ به عبارت دیگر، همه تغییرات در دنیای بیرونی با تغییرات در دنیای درونی فرد آغاز میشود. خودانگاره از سه جزء تشکیل شده است:
📌فرد آرمانی: تصویری موجز از هویت ایدهآل فرد در زندگی است. این تصویر متشکل از اهداف، آرزوها، امیدها و ایدهآلهایی است که فرد درباره خودش و شخصی که شاید بتواند در آینده باشد، دارد.
📌تصویر فرد از خود: تصویری موجز از هویت ایدهآل فرد در زندگی است. این تصویر متشکل از اهداف، آرزوها، امیدها و ایدهآلهایی است که فرد درباره خودش و شخصی که شاید بتواند در آینده باشد، دارد.
📌خودباوری: خودباوری یعنی «میزان علاقه شما به خودتان»
▪️ نقش مدیر
مدیر برای ایجاد و تقویت خودباوری در هر کارمند هفت روش دارد:
1. چالش: به افراد وظایفی واگذار کنید که باعث پیشرفت آنها شود. هر چه افراد چالشهای بیشتری را در کارشان تجربه کنند، مشارکتیتر میشوند و احساس مثبتتری نسبت به خود دارند.
2. آزادی: به افراد اختیار کافی برای انجام کارها بدون نظارت دقیق بدهید. هرچه برای انجام کار به روش خودشان آزادتر باشند، احساس بهتری نسبت به خود خواهند داشت.
3. کنترل: برای بررسی کارها، گرفتن بازخورد و بحث درباره کار، زمانهای منظمی را تعیین کنید. هرچه کارمندان بازخوردهای منظمتری در مورد عملکردشان دریافت کنند، احساس بهتری خواهند داشت و کارشان را ارزشمندتر میدانند.
4. احترام: وقتی نظر افراد را جویا میشوید و با دقت به آنها گوش میدهید، بیشتر احساس ارزش و اهمیت میکنند. با گوش سپردن دقیق به نظرات دیگران و توجه به آنها – حتی اگر به عنوان مدیر بر اساس اطلاعات آنها عمل نکنید – نشان میدهید که به منحصربهفرد بودن هر شخص احترام میگذارید.
5. صمیمیت: هر چه افرادتان بیشتر ببینند که آنها را دوست دارید و علاوه بر کارمند به عنوان انسان به آنها اهمیت میدهید، عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر با افرادتان مانند دوستان خود و امتداد طبیعی «خانواده» شرکت رفتار کنید، باعث میشوید که بیشتر احساس آرامش، امنیت و اهمیت کنند.
6. تجربیات موفق: کلید ایجاد خودباوری و خودانگاره محول کردن وظایفی به افراد است که بتوانند آنها را با توجه به میزان تجربه و مهارتشان با موفقیت انجام دهند. وقتی کاری را به انجام میرسانند، موفقیت آنها را تشخیص داده و به شکل خصوصی و عمومی قدردانی کنید تا احساس «برنده» بودن داشته باشند.
7. انتظارات مثبت: شاید این نیرومندترین انگیزهساز باشد. هیچچیز بیش از اینکه افراد حس کنند رئیسشان به خوبی و شایستگی آنها و تواناییشان برای انجام درست کار اعتقاد دارد، باعث افزایش خودباوری و بهبود عملکرد نمیشود.
شرکتهای موفق محیطی ایجاد میکنند که افراد در آن احساس فوقالعادهای نسبت به خود دارند. درک نقش خودانگاره در رفتار، نقطه شروع اثربخشی در مدیریت و انگیزش است.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند جلسه دوم_ قسمت چهاردهم(۴دقیقه) نام استاد: دکتر الهی منش #ققنوس_آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند
جلسه دوم_قسمت پانزدهم (۵۷ثانیه)
نام استاد: دکتر الهیمنش
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
https://eitaa.com/diba_313
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات معرفتی و روانشناسی
نام استاد: دکتر عزیزی
(۱دقیقه و۵۵ثانیه)
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
https://eitaa.com/diba_313
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍روانشناسی_عوامل پیدایش شك و سوءظن بین زن و شوهر:
1) گاهی علاقه و عشق شدید زن و شوهر به همدیگر، عاملی می شود برای سوءظن. مثلاً چون مرد، همسرش را خیلی دوست دارد و او را تنها متعلق به خود می داند، از این که با دیگری صحبت کند، عذاب می کشد و یا مانع فعالیت های اجتماعی او می شود. در واقع، به نوعی سرکوب کردن حس اعتماد و استقلال در شخصیت زن صورت می گیرد. اینجاست که اگر زن در نوع سلیقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته شوهرش عمل نکند، بدگمانی و سوءظن میان آن دو را در پی خواهد داشت.
2) گاه کسانی وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، متوجه می گردند که طرف مقابل از لحاظ سلیقه و نگرش با ذهنیت ایده آل او متفاوت است و این، باعث ایجاد حس نفرت و بدبینی در افکار شخص مقابل می شود و با گذشت زمان به خیال پردازی و درون گرایی و سرانجام به گمان های ناروا و سوءظن می انجامد.
3) نوع تربیت خانوادگی، در تعیین مسیر زندگی مشترک نقش بسزایی دارد. اگر محیط خانوادگی پیش از ازدواج، مثبت نگری، امنیت و حس اعتماد را در طول زندگی تقویت نکرده باشد و در الگوپذیری از پدر و مادر، فقط به نکات منفی زندگی توجه شده باشد، زندگی مشترک چنین زوج هایی به بدگمانی ختم می شود. آنها پیوسته نکات منفی یکدیگر را می بینند.
4) گاهی دخالت ها و حسادت های بیجا از سوی اطرافیان و خبرها و تحلیل های دروغین آنها، در ایجاد حس بدبینی و سوءظن همسران کاملاً مؤثرند.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍روانشناسی
سوالِشما_من خیلی فکرای منفی میکنم واین فکرا خیلی اذیتم میکنه حتی روی کاغذ مینویسم ولی از ذهنم پاک نمیشه باید چیکار کنم ؟
-اول بدونید دقیقا چه افکاری هستند که مزاحم شما هستند وبه شما احساس بدی می دهند.
-دوم باید بتوانید به این افکار از زاویه ای دیگری نگاه کنید که به شما احساس بهتری بدهند.
-سوم اینکه باید بتوانید افکار مثبت را با افکار منفی جایگزین کنید.
بهتره افکار خودتان را به چالش بکشیدو فقط آنهایی را انتخاب کنید که به شما احساس بهتری می دهند. برای رهایی از افکار مزاحم اصلاو اصلا به آنها پروبال ندهید. آنها به منزله علف های هرز می باشند. به آنها بی محلی کنید.بی توجهی کنید که در ادامه راهکار میدم بهتون با ما همراه باشید.
یک راهکارعملی برای رهایی از افکارمزاحم :
یک بازه زمانی ده روزه انتخاب کنید در این ده روز,روزه ی فکری بگیرید. به این شکل که اصلا فکر منفی نداشته باشید. فقط ده روز. از موقع بیداری تا خواب.هروقت فکر منفی به سراغتان آمد با خودتان بگویید من روزه ام این فکر را به بعد موکول می کنم. اگر ناخودآگاه فکر منفی به سراغ شما آمد اشکالی ندارد.به محض اینکه متوجه شدید دیگر ادامه ندهید. ولی اگر خودآگاه و عمدی فکری منفی کردید باید روزه را از سر بگیرید. یعنی آن روز حساب نیست و از فردای آن روز باید مجددا شروع کنید.شاید این تمرین به ظاهر کوچک و ساده باشد. ولی اعجاز می کند. ذهن شما را مثبت تربیت می کند. به این شکل ذهن خودتان را طوری تربیت کنید که مثبت باشد و به دنبال آن اتفاقات مثبتی درزندگی شما رخ دهد.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍نکات روانشناسی_در تربیت فرزندان نام استاد: دهنوی (۱دقیقه و۳۸ثانیه) #ققنوس_آتشین 🔹️ما را در نرماف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات روانشناسی_در تربیت فرزندان
نام استاد: دهنوی
(۴دقیقه و۳۱ثانیه)
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
https://eitaa.com/diba_313
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ نکات معرفتی_ هنر پدر و مادر بودن ما چقدر با بچههای خود صحبت میکنیم و چگونه ؟ نام استاد: استاد پو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات معرفتی_هنر پدر و مادر بودن
ما چقدر با بچههای خود صحبت میکنیم و چگونه ؟
نام استاد: استاد پوراحمد خمینی
قسمت بیستویکم(۲دقیقه و۱۷ثانیه)
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
https://eitaa.com/diba_313
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢چند دلیل تنفر کارمندان از مدیران
43 درصد کارکنان می گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی شود.
خیلی از کارکنان ناخشنودند، چرا که بر این باورند که مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمی دهد.آنها مشتاق تشویق و بازخور مثبت هستند، اما احساس می کنند سرپرستان آنها در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می شوند زمانیکه:
تصمیمات خوبی می گیرند؛
ریسکهای تجاری معقولی را می پذیرند.؛
کمک شایان توجهی در خلال جلسات می کنند؛
ایده های نویی را مطرح می کنند.
یکی از نشانه های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان می گویند:
▫️نکته خوبی است؛
▫️از صحبت کردن با شما لذت بردم؛
▫️واقعا قابل ستایش است؛
▫️چه خوب؛
▫️چه عالی؛
▫️مرسی؛
⭕️شش دلیل عمده که مدیران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی می کنند :
1.آنها کارکنان را برای بهره کشی و سخت کوشی بدون تشکر می خواهند.
2.آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایه گذاری می نگرند.
3.آنها درک نمی کنند که تقدید و شناسایی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد.
4.آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند. برای آنها تشکر از کارکنان کاری بیزار کننده و عبث است .
5.آنها نمی دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از کارشناسانشان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید ونه ریاکارانه.
6.آنها خودشان هیچ گاه مورد تقدیر سرپرستانشان قرار نگرفته اند.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
👈اشتباهات مدیران که باعث آزردگی کارمندان میشود
نتیجه تحقیقی نشان می دهد کارمندان حتی بیشتر از حقوق ناکافی و احساس بیارزشی، از این که مدیرشان اسم آنها را نمیداند دلخور هستند. در ادامه برخی از رایجترین مسائلی که کارمندان را در محیط کار ناراحت می کند معرفی می کنیم:
📌 به مشکلات و اختلافات آنها رسیدگی نمیشود
📌کارمند زحمت میکشد، مدیر سود میبرد
📌هیچ پیشرفتی در کار وجود ندارد
📌کارفرما هیچ شور و اشتیاقی در آنها به وجود نمیآورد
📌از کارمندان به اندازهی کافی قدردانی نمیشود
📌به استراحت کارمندان اهمیت داده نمیشود
📌وظایف کارمندان نامشخص است
📌مدیران توجه کافی به کارمندان ندارند
📌مدیران نقاط ضعفی دارند
📌دریافت حقوق منصفانه نیست
📌مسائل کاری و پرداختیهای شرکت شفاف نیست
📌کارمندان بازخوردی از کارفرما دریافت نمیکنند
📌کارمندان احساس بیارزشی میکنند
منبع: Entrepreneur
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍ ترک عادتهای بد، ربطی به اراده قوی ندارد!
متفکران زیادی اعتقاد داشتهاند که انسان چیزی جز عادتهایش نیست. ارسطو فکر میکرد عادتها هستند که از ما انسانهای نیک یا بد میسازند، سیسرو عادت را طبیعت ثانی مینامید و قرنها بعد، ویلیام جیمز سخنان ارسطو را تکرار کرد و نوشت: "تمام زندگی ما تا آنجا که شکل معینی دارد، چیزی جز تودهای از عادتها نیست؛ عادتهای عملی، احساسی و فکری. آنها به شکل مقاومتناپذیری ما را به سوی سرنوشت هدایت میکنند.
🔸اما اگر انسان تودهای از عادتها باشد پس جای تصمیمگیریهای آگاهانه و قدرت اراده کجاست؟ هرچه باشد ما در طول عمرمان تصمیمهایی سرنوشتساز میگیریم که میدانیم زندگیمان را تغییر خواهند داد.
احتمالاً بهتر باشد که بگوییم زندگی ما ترکیبی از تصمیمها و عادتهاست؛ یعنی کارهایی که آگاهانه انجام میدهیم و رفتارهایی که ناخودآگاه از ما سر میزند.
🔸وندی وود، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، میخواست بداند سهم هر کدام از این دو چقدر است. او آزمایشی طراحی کرد که در آن شرکت کنندگان طی دو روز تمام تجربیات خود را در لحظه ثبت میکردند. نتایج این تحقیق نشان داد که ۴۳ درصد از کل رفتارهای ما برآمده از عادتها است.
این سهم شاید کمتر از ۹۹ درصدی باشد که ویلیام جیمز از آن حرف میزد، اما همچنان بسیار تعیینکننده است. در واقع، مهمترین دلیلِ اینکه برخلاف وعدههای کتابهای خودیاری، اراده ما بر همه چیز پیروز نمیشود، عادتهاست.
🔸دروغ بزرگی که کتابها و مرشدهای خودیاری میگویند همین است: "تصمیم بگیر تا تغییر کنی!" کافی است به سیگاریهایی که تصمیم گرفتند ترک کنند یا شبزندهدارانی که تصمیم گرفتند از این به بعد زود بخوابند، نگاه کنید تا متوجه شوید تصمیمها چقدر زود فراموش میشوند.
🔸وندی وود می گوید اگر میخواهیم تغییر کنیم، باید بر چیز دیگری متمرکز شویم: عادتها. ولی نکته مهم این است که بدانیم عادتها ساز و کار مخصوص خودشان را دارند و اراده قوی برای تغییرشان کافی نیست.
وندی وود در کتاب "عادتهای خوب، عادتهای بد" میگوید:
"عادتها با سرنخها و پاداشها برانگیخته میشوند، پس راهِ ترک عادت های بد، نه در اراده قوی، بلکه در ساخت دوباره محیطمان به شیوهای است که سرنخ ها و پاداشهای رفتار بد را کاهش دهد."
👈بنابراین قدم اول این است: "محرکها را پیدا کنید."
اگر سیگار میکشید ابتدا به دقت بررسی کنید که چه چیزهایی باعث میشود دلتان بخواهد یک نخ دیگر بکشید. زمان و مکان خاصی؟ همنشینی با آدم خاصی؟ وضعیت روحیِ ویژهای؟ وقتی محرکها را پیدا کردید، برای آنها روتینهای رفتاری جدید تعریف کنید. وقتی ناراحتید سیگار میکشید؟ سعی کنید هنگام ناراحتی یک فنجان قهوه برای خودتان دم کنید و بعد برای خودتان پاداش کوچکی در نظر بگیرید و فراموش نکنید:
"اراده؛ عادتها را تغییر نمیدهد."
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در نرمافزار ایتا دنبال کنید:
@diba_313 🤳
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─