سازمان مالیاتی :
هر دندانپزشک بطور متوسط هر سال فقط 16 میلیون مالیات می دهد
هر پزشک 21 میلیون
هر واحد طلافروشی در سال فقط 6 میلیون مالیات میدهد.
کل اصناف ایران فقط 5 درصد مالیات کشور را میدهند ، یعنی عملا مالیات نمیدهند .
چرا قرارگاه اوقاتفراغت نداریم؟
🔹تابستان هنوز شروع نشده بود که همه حواس مان به مسجد محل می رفت تا از قافله جا نمانیم. ما از مسجد کلی خاطره های خوب بازی ها و استخر ها و اردوها را داشتیم. این حجم خاطرات خوب و با هم بودن مان ، ترش کردن و دعواهای پیرمردهای مسجد را از یادمان برده بود. راستش را بخواهید یواش یواش با پیرمردها به تفاهم های راهبردی رسیدیم و قرار شد در عوض مسئولیت کفش ها و تکبیر گفتن و سر و صدا نکردن ، از شکلات هایشان بهره ببریم و این تفاهم پر برکت نشاط مسجد را بیشتر کرد.
🔹یادم هست کوچک که بودم به خادم مسجد حسودی ام میشد. چون خانه اش داخل مسجد بود و همیشه می توانست در مسجد باشد. دلمان می خواست بودن هایمان در مسجد تمام نشود. شش ساله که بودم در برف و سرما با اینکه مسجد تا منزل مان حدود یک کیلومتر راه داشت ، در کلاس های قرآن و برنامهها های جذاب مسجد شرکت میکردم.
🔹حالا که پدر دو فرزند هم هستم، حواسم به مسجد محل است. هنوز که هنوزه پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مسجد محل ما فعال است و نسل های انقلاب اسلامی را تربیت میکند. مسجد محل ما بیش از بیست شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تا توانسته کارخانه تربیت انسان های انقلاب اسلامی بوده است. اگر همه مساجد به خانه خدا بودن شان توجه می کردند و برای خانه ی کودک و نوجوان شان فکر میکردند، ما نسل موبایل زده ، بیکار و دچار آسیب را کمتر می دیدیم.
🔹 من اگر جای آقای آموزش و پرورش بودم، قرارگاه اوقات فراغت می زدم. نه از این قرارگاه های پر اسم و بی عمل و ساختار زده. قرارگاهی که تمام قد پای اوقات فراغت بچه ها ایستاده باشد. بعد می آمدم و همه توان را به کمک مساجد می آوردم و مجموعه های مرتبط با اوقات فراغت بچه ها مثل کانون پرورش فکری ، شهرداری ها، بسیج ، سازمان فرهنگی و هنری و... را التماس میکردم، جلسه میگذاشتم که با همه قوا وارد این جنگ نابرابر شوند و به وظیفه پرورشم عمل میکردم.
🔹برادر و خواهر من ، این اوقات فراغت برای همه سنین نیست. کودک شما بزرگتر که میشود، همه اوقاتش میشود، اوقات آسیب و بحران.اینقدر که حواس تان به پوشاک و غذای فرزندانتان هست، به فکر مسجد محل تان و فعالیت های اوقات فراغت فرزندانتان هم باشد.چرا که هرچه فرزند بزرگ تر شود ، کمتر می توانید روی او اثر بگذارید. برای فعال شدن کانون مسجد محلتان هزینه کنید، کمک کنید و همت کنید تا خداوند به اهل و عیال تان برکت دهد.
🔹این را که می نویسم، خودم می دانم فتح یک مسجد برای فعالیت تربیتی چقدر سخت است.
اما شما ناامید نشوید وبا همت زیاد، تلاش کنید سنگر مساجد را فتح کنید که انقلاب اسلامی هرچه دارد از مساجد است.
📣رایزنى امیرعبداللهیان و همتاى عراقى درباره اربعین حسینى
امیرعبداللهیان در گفتوگوی تلفنی با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق:
🔸از تلاشهای عراق برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان سعودی جهت انجام فریضه حج تمتع قدردانی میکنیم.
🔸امیدواریم مقدمات و تسهیلات لازم برای از سرگیری عمره متناسب با شرایط کرونا فراهم شود.
فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق:
🔹دولت عراق برای فراهم کردن زمینههای لازم جهت برگزاری مناسب زیارت اربعین آماده است.
🔹دولت عراق حداکثر تلاش خود را برای تسهیل سفر زائرین حسینی و برگزاری هر چه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.
🔴 برخورد با بدحجابی چگونه باید باشد!
🔹برخی دوستان مذهبی و انقلابی، مقابله پلیس با بدحجابی و بدحجاب ها را همانند مقابله آن با دیگر جرائم یا منکرات حساب میکنند، درحالیکه پیچیدگیها و ریزه کاریهای این مسئله بسیار بیشتر از آن است که سازمانی که وظیفه مقابله با قاتلان، دزدان و اشرار را برعهده دارد، متکفل مشکل بدحجابی هم بشود.
🔹بدحجابی حتی با شرابخواری و روزه خواری و... هم بسیار متفاوت است. خیلی مهم هست که بدانیم چند درصد از جامعه ما بدحجابی را یک جرم یا حتی یک منکر یا ناهنجاری تلقی میکند؟؟
بدحجابیها خودشان هم با یکدیگر متفاوتند و توجه به این تفاوت ها بسیار مهم است. بین آنهایی که به دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند با آن دختر دانش آموز و دانشجویی که بدون هیچ منظور اجتماعی و سیاسی خاصی، تحت تاثیر خانواده و جامعه اطرافش بدحجاب هست بسیار تفاوت هست. به همین جهت برخورد با این بدحجابیها هم باید متفاوت باشد.
🔹با مورد اول حتما باید به سختی به عنوان یک جرم برخورد کرد، اما برخورد با مورد دوم دارای ظرائف بسیار است. همین تفاوت باید بین بدحجابیهای ساده با بدحجابی های سخیف هم در نظر گرفته شود. بدحجابی های سخیف، بدحجابیهایی هستند که ناهنجاریهای بزرگتری را علاوه بر بدحجابی با خود دارند همچون: بدلباسی، آرایش های زننده، استفاده از نمادها و تیپهای هنجارشکن مثل شیطان پرستی و همجنس گرایی و ...
سوال این است که آیا نیروی انتظامی به عنوان ارگانی که وظیفه برخورد با قاتلان، دزدان، متجاوزان و اشرار را برعهده دارد، میتواند از عهده شناخت ریزه کاریها و لطائف برخورد با مسئله بدحجابی بربیاید؟
🔹آیا با نگاه به همه انواع بدحجابی به عنوان جرم، درحالیکه بخش قابل توجهی از جامعه آن را جرم تلقی نمیکند، میتوان این مشکل را حل کرد؟
🔹آیا ماموری که استخدام شده تا با جنایتکاران و مجرمان برخورد کند، میتواند برخورد مناسبی با بدحجاب هم داشته باشد؟
🔹دختر تحصیلکرده، بااخلاق، با ادب، مهربان و فداکار و دارای شان کاری و اجتماعی بالا را فرض کنید که به صورت ذاتی و خانوادگی بدحجاب هست. کسی که هرگز پای خودش و خانواده و خاندانش به کلانتری باز نشده، ناگهان در خیابان به مامورانی برخورد میکند که او را مجرم میپندارند و به ظرائف برخورد با بدحجابی آگاه نیستند. چه فشار و ترسی به این دختر وارد میشود؟ طبعاً مقاومت میکند و این مقاومت، برخوردها را تندتر و تندتر میکند و ...
🔹حالا ما یک بدحجاب را به یک مجرم تبدیل کردهایم. به کسی که پرده ها بین او و حکومت دریده شده است. اگر فیلم و خبر این برخوردها در جامعه هم منتشر شود که مشکل هزاران برابر شده است.
🔹همه این هزینهها به این دلیل است که ما میخواهیم با آن تنبلی همیشگیمان، به ساده ترین شکل ممکن، یک مشکل پیچیده را حل کنیم، آن هم به روش سلبی!
پ.ن: در واقع پلیس وظیفه برخورد با نوع اول را دارد نه نوع دوم بدحجابی/کار فرهنگی به روش سلبی امکانپذیر نیست.
🔴 فوری: #خبر_خوش
اجرای طرح رتبهبندی معلمان از هفته آینده
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
🔹با همکاری دولت جدید و مجلس طرح رتبهبندی عملیاتی شد.
🔹فردا ساعت ۱۰ آخرین جلسه شیوهنامه طرح برگزار میشود و از همین هفته و هفته آینده اجرایی خواهد شد.
🔹هماهنگیهای لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شده و همه مطالبات فرهنگیان در حوزه رتبهبندی یکجا پرداخت خواهد شد.
🔆 نقش علامه امینی در پاسداشت واقعه غدیرخم
قسمت 1️⃣
علامه امینی در عصری دست به نگارش کتاب گرانسنگ« الغدیر» زد که بسیاری از نویسندگان عرب در آثار و تألیف هاى خود، اندیشه شیعه را به چالش کشانده و از هیچ تهمت و افترائی علیه مکتب تشیع دریغ نمی کردند و او در پاسخ به این هجمه های جاهلانه، با نگارش «الغدير» و نامبردن از 110 تن از صحابه و 84 نفر از تابعين پيامبر (ص) كه حديث غدير را رويات كردهاند، ولايت مطلقه ائمه معصومين را از طريق اثبات خلافت بلافصل امام علي (ع) اثبات می کند.
شعر در صدر اسلام به عنوان سریعترین و ماندگارترین رسانه محسوب می شده و در واقع اساس کار مرحوم علامه امینی (ره) در مجموعه 11 جلدی «الغدیر» راجع به همین مسئله است که وی دیدگاه شعرای بزرگ عرب را از کلمه «مولا» و قصه غدیر مورد بررسی قرار می دهد. از معجزات الهی این بود که یک شاعر پر توان به نام« حسان بن ثابت» که در واقعه غدیر حضور داشته است، پس از خطابه پیامبر(ص) در مورد ولایت حضرت علی(ع) از پیامبر اجازه می گیرد که این واقعه را به شعر بیان کند و او بلند می شود و در قصیده ای قراء این واقعه را می سراید و ماندگار می شود.
ادامه دارد...
#عید_غدیرـخُم
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است