eitaa logo
دیده بان انقلاب
590 دنبال‌کننده
14.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
191 فایل
آخرین تحلیل های جهان، ایران اسلامی و استان همدان را تقدیم می کنیم . نحن ابنا الدلیل ، مصون از خطا و اشتباه نیستیم . @rabiee_hr
مشاهده در ایتا
دانلود
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صفر تا صد ۳۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه 🔹در این ویدیو با مقایسه جز به جز طرح وام قرض‌الحسنه «بانک ملی ایران»، «بانک کشاورزی»، «بانک گردشگری» و «بانک قرض‌الحسنه مهر»، به این سوال که از کدام بانک، ‌ با حداقل گردش‌حساب و با بیشترین ماه‌های بازپرداخت میتوان وام گرفت پاسخ داده شده است
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در صف اول چه گذشت؟ 🔹روایتی از نماز جمعه‌ای خاص زیر آسمان امن
سه نکته دانشی در تحلیل متنی خطبه‌های امروز رهبر انقلاب علیرضا معاف بی شک فرامتنیت و بینامتنیت سخنان امروز رهبر انقلاب از متن آن مهمتر بود ولی رهبری نکات جالبی در خطبه اول راجع به حقوق مردم فلسطین در طوفان الاقصی و نکات جدیدی در خطبه دوم راجع به تاریخ باشکوه تمدنی و علمی لبنان گفتند که مناسب است اولی مورد پردازش اهالی دانش حقوق و دومی مورد خوانش اهالی فلسفه علم قرار گیرد. هرچند این «نمازجمعه» صرف‌نظر از «قدرت‌نمایی و به رخ کشیدن اقتدار»، محفل میلیونی نکوداشت و پاسداشت و بزرگ‌داشت شهید مجاهد سید حسن نصرالله و هم‌دردی عمیق با مردم مظلوم لبنان بود اما مباحث مهم دیگری نیز مورد عنایت رهبری بود: اول: درباره‌ی «طوفان الاقصی» دو نکته موازی باید اثبات شود: ۱. این‌که مردم مظلوم و صبور «فلسطین/غزه» از همه‌نظر و از هرجهت، «حق» (محض/مطلق/قابل اثبات /کامل) دارند که از خود «دفاع» کنند و باید از این حق قانونی/ مشروع/ معتبر نیز دفاع کرد و هیچ تردیدی نیست که طوفان الاقصی مصداق اتم این حق است. ۲. این‌که آیا طوفان الاقصی با همه‌ی ابعادش (بصورت پیشینی) عملیاتی حساب‌شده/ آینده‌نگرانه/حازمانه و بمصلحت/منفعت فلسطین (بلکه «محور مقاومت») و «بهترین» انتخاب بود، هنوز جای بررسی موشکافانه دارد و امروز رهبری حکیم، این اقدام را منطقی و درست و به جا خواندند. پس، ایشان هم بر وجه عقلی/عقلایی/عقلانی طوفان الاقصی صحه گذاشتند و هم بر وجه مشروع/حقوقی. تفاوت این دو مقوله چیست؟ هرکس با میراث علمی «جهان اسلام» آشناست، می‌داند که در بحث مهم «رئوس ثمانیه» که بمثابه‌ی فلسفه و تاریخ علم در آن روزگار بود، درکنار «غرض/هدف/غایت»، دو عنوان «منفعت» و «فائده» هست که گویا تفاوت‌شان در این است که اولی پیش از «تدوین/تألیف علم» ملاحظه شده و توقع می‌رفته و مترقب بوده است؛ ولی دومی پسینی است. تا امروز، ادبیات تبلیغی و رسانه‌ای ما درباره‌ی طوفان الاقصی، بیش‌تر تحلیل‌های پسینی است و از فواید آن شنیدیم که صرفا نمیتواند توجیه‌گر خصوصیات و دلایل پیشینی آن باشد. رهبری بر هر دو لایه تاکید ایجابی کردند و لازم است هر دو لایه را شرح دهیم. دوم: رهبر انقلاب، در چنین مواقعی از حیث متنی، شاذگویی و حماسه‌سرایی بی‌مبنا نمیکند و این درس بزرگی برای ماست. سال ۹۸ بعد از حمله به پایگاه عین الاسد و سقوط اسف‌آلود هواپیمای اوکراینی، یک توقع! از بسیاری دوستان شنیده می‌شد که رهبری، جملاتی شاذ و خاص از جنس حماسه و هیجان و جنگ بگویند! جالب است که بعد از ۴۵ سال، همچنان، عده ای منتظر حرف‌های جدیدی هستند که متفاوت و یا حتی متهافت با قبل باشد! اکنون بجاست که با سبک شناسی سخنان رهبری، توجه کنیم که ایشان در خلال بحثهای ظاهرا عادی، از بسیاری از غامضات، رمزگشایی میکند و با وجود توانمندی درخطابه و تولید ادبیات، اصراری به متفاوت گویی ندارند. هرچند موضع‌گیری امروز ایشان بسیار راهبردی بود، اما الزاما ایدئولوژیک و و با ادبیات دینی غلیظ نبود و کاملا ملی و با ادبیات اقناعی برای توده های مردم و با سویه های انسانی و منطبق بر قوانین بین‌الملل بود. و خوب است در برابر چنین سخنرانیهای آرام و آرامش بخش، پرسش‌مند باشیم که این چه تفکری است که بدون حرف های شاذ و خاص، این‌چنین موثر و کارآمد است؟ سوم: دلیل یادآوریهای تمدنی رهبری از تاریخ لبنان و فلسطین و شامات چه بود؟ منطقه‌ی «شام/لوانت» حتی پیش از اسلام از نظر اقتصادی-تجاری بمثابه‌ی یک منطقه «واسط» پراهمیت بوده است؛ چنان‌که از سوره‌ی «قریش» و پدیدار «إیلاف» می‌توان دریافت و این‌که «غزه» نامش «غزة هاشم» است که هاشم، جد پیامبر خاتم صلوات‌الله‌علیه‌وآله، در یکی از سفرهای تجاری‌شان در آن‌جا وفات می‌کنند و به خاک سپرده می‌شوند و این منطقه، در همه قرون بعدی هم نقطه‌ی اتصال «مستعمرات شرقی» و «جهان اروپایی/بریتانیا» بوده که جلوه‌اش بیش‌ازهمه در «کانال سوئز» است! افزون بر این، اشاره رهبری به رابطه ایران و جبل عامل در قالب تاریخ تشیع، اشاره به سربداران و صفویه و نام بردن از علمای جبل عامل نظیر شهید اول و شهید ثانی و کرکی و پدر شیخ بهائی و خود شیخ بهائی در این سخنرانی و اشاره به عمق این رابطه شیعی آن هم در این خطبه حساس واقعا قابل تامل بود. بهره‌مندی دولت‌های سربداران و صفوی از ظرفیت لبنان چگونه بوده است؟ البته این سوال هم مطرح است که چرا منطقه‌ای که زمانی «مهد» عالمان شیعه بوده (أمل الآمل فی علماء جبل عامل/شیخ حر عاملی!) و تشیع ایران بنحوی «مرهون/مدیون/ممنون» آن است، از «مرجعیت علمی و دینی» بومی خالی‌ست و مدارس علمیه‌ی آن کم‌رونق و درس‌های دینی آن، «متوسط» رو به پایین است؟
چرا بعد از علامه فضل الله، شخصیت ممتاز علمی در آنجا سر بر نیاورده و اگر فردی چون امام موسی صدر مجددا ظهور کند، چه برکاتی خواهد داشت؟ ظهور عالمان نواندیش و انقلابی که در میان مسیحیان مارونی نیز محبوب باشند طرح ریزی جدید و جذابی برای آینده است. ...
💢 پویش جهانی درخواست توقف نسل کشی در فلسطین و لبنان هم زمان با سالروز طوفان الاقصی 💢 کاربران شبکه های اجتماعی جهان اسلام در آستانه سالروز عملیات ضد اشغالگری طوفان الاقصی، و همزمان با کشتار وحشیانه مردم فلسطین و لبنان با هشتگ های: و ضمن بازخوانی جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و فلسطین، خواستار توقف نسل کشی هستند. 🇮🇷 کاربران ایرانی نیز هم صدا با جامعه جهانی و ملتهای مسلمان در آستانه ۷ اوکتبر (۱۶ مهر) با این پویش همراه خواهند شد. 🐦▶️🌐🌐🌐🌐🌐 💻در این راستا شما نیز می توانید با تولید محتوا ذیل این هشتگ ها در همه سکوهای شبکه های اجتماعی، محورهای زیر را مطالبه و منتشر کنید: 1⃣دفاع مردم فِلسطین و لبنان در برابر تجاوز و غصب خاک و خانه خود و کشتار مردم بی دفاع، قانونی و حق مسلم آنهاست. 2⃣حمایت از دفاع مشروع مردم فلسطین و لبنان بر هر فرد، گروه، ملت یا دولتی فرض است و قانونی و مشروع است 3⃣اگر نسل کشی در لبنان و فلسطین متوقف نشود و رژیم اشغالگر مجبور به پذیرش شکست نشود، تجاوزگری و خوی آدم کشی آنها دامن سایر کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری خواهد گرفت 4⃣طوفان الاقصی یک پاسخ و واکنش در برابر نسل کشی ۷۰ ساله صهیونیستها بود و نشان داد راهی جز مقاومت برای توقف آن وجود ندارد 5⃣قطع شریانهای اقتصادی رژیم اشغالگر وظیفه همه دولتهای منطقه و جهان برای توقف نسل کشی و اشغال است. 6⃣تنها راه پایان همیشگی رژیم اشغال و آپارتاید، نزدیک شدن دلها و وحدت همه ملتها و دولتهای اسلامی و تشکیل امت واحده است. 7⃣دشمن ملت فلسطین و لبنان، همان دشمن ایران و مصر و عراق و یمن و عربستان و ترکیه و پاکستان و... است و شرایط فعلی مردم فلسطین، آینده مردم سایر کشورهای مسلمان در صورت عدم وحدت و یکپارچگی در برابر نسل کشی توسط اسرائیل است.
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ‌های قاطع تحلیلگر ایرانی به 27 ثانیه لفاظی مجری بی‌بی‌سی علیه رهبر انقلاب! «یوسف عزیزی» پژوهشگر سیاست‌گذاری عمومی از آمریکا: قدرت ایران در طول این چهار دهه اخیر رو به رشد بوده و عملا اتحاد اسرائیل با کشورهای عربی و ناتوی عربی نتوانسته‌ جلوی مقاومت منطقه‌ای ایران را بگیرد. 🗣 🇮🇷IranicTV @twtenghelabi
✍توییت نویسنده عراقی: «آیا به ما نگفته بودند که شیعه‌ها نماز جمعه نمی‌خوانند؟ آیا به ما نگفته بودند که ایرانی‌ها مجوس هستند و آتش را می‌پرستند؟ آیا به ما نگفته بودند که ایرانی‌ها از صهیونیست‌ها می‌ترسند، همان‌طور که عرب از یهودی می‌ترسد؟ آیا به ما نگفته بودند که علمای شیعه حتی یک آیه از قرآن را حفظ نیستند؟ آیا به ما نگفته بودند که ایرانی‌ها عربی صحبت نمی‌کنند و آن را نمی‌فهمند؟ پس امروز در تهران چه اتفاقی افتاد؟
💢خطوط عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن در برابر اقدام موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی
آقا سوره جمعه را خواند 😊
🔰پیام های نماز نصر 🔹عجیب نمازجمعه تهران باشکوه و باهیبت بود و چه عنوانی دقیقتر و پرمعناتر از نماز نصر. حقیقتا هرگوشه اش زبان گویای فتح و فریاد ظفر و گشایش داشت. نمازی حیرت افزا که چشم های دنیا را پر کرد و امیدها بر جان ها نشاند. این نماز تاریخی شد. رسانه های دنیا نتوانستند از این خروش شورآور بسادگی عبور و یا سانسور کنند. حتی رسانه های ضدانقلاب فرصت نکردند از این نمایش انسجام و مبارزه قلب واقع بسازند. انگشت به دهان مقابل مردم ایران زبان به کام گرفتند. از این نماز باید گفت؛ از حقایق پرروزنه به روزها و امیدها که نباید از کنار آن گذشت... 1⃣یکم. غوغای تصاویر پرشکوه نمازجمعه، آنهم بعد از عملیات موشکی درخشان، یک پیام روشن داشت و آن اینکه سوخت این موشک ها گرمای ولایت است. ولایت به همان معنایی که رهبرانقلاب در خطبه ها فرمودند. ولایت یعنی وحدت و انسجام مردم با هم. چه آنکه اتصال مردم به ولی نیز از همین جنس و معناست. خلاصه اینکه پرتاب این موشک ها پیش از آنکه به ضرب شست سرداران نظامی باشد به اراده مقتدر مردمی است. 2⃣دوم. نمازجمعه تهران پیام هیبت و اقتدار داشت. هم برای دیوان و ددان خون آشام و هم برای دوستان جان در جبهه مقاومت. بعد از ترور بیشرمانه سیدالشهدای لبنان این مانور مردمی ضرورت داشت. تا چشم کار می کرد، نور بود که پاشیده اند. صفوف به هم پیوسته و یک پارچه از مردم مومن که آمدند و بگویند اهل ایستادگی و مبارزه ایم. نه از آوای وحش اهریمن هراس داریم و نه در نصرت مجاهدین عالم کم و کسر خواهیم گذاشت. 3⃣سوم. پیام های نهفته در متن خطبه ها نیز چشمه جوشان امیدواری بود. مصائب و تلخی ها و رنج ها و غم های یک سال گذشته نیاز به این طنین تکان دهنده پدرانه و نفس قرآنی داشت که بدانید و به خاطر بسپارید که اگر در این راه مصمم و منسجم باشید، رحمت الهی شما را فرا خواهد گرفت و تمام خلقت یارای شما خواهد بود. مظلوم را نصرت دادید و خدا را نصرت بخشیده اید و قطعا و یقینا رحمت و نصرت حق باشماست. عزیز شمائید نه آن گرگ صفت ها در سرای جباران. 4⃣چهارم. برای عموم مردم نیز پیام داشت. برای آنها که فرصت نکردند و شرایط حضور را به هر دلیل در نماز تهران نداشتند. حتی برای آنها که دل شان با دوست نیست؛ هرچند با دشمن هم نیست. خیلی ساده فرمود: دشمن ملت ایران همین دشمن فلسطین است. برای هر ملت یک نسخه پیچیده اند. اگر آنجا موفق شوند، به اینجا می رسند. پس باید پشت هم باشیم. 5⃣پنجم. برای گذرگاه تاریخ نیز پیام داشت. تاریخ بداند این مردم چهل و اندی سال قیام کرده و مقابل همه سختی ها مقاومت کرده است. قیام این مردم برای دفاع از مظلوم در اقصی نقاط دنیاست. فرقی هم بین مسلمان و غیر آن نیست. این مردم هستند تا درس بزرگی را به تاریخ دهند و انهم نمایش روشن از سمت و سوی درست و غلط تاریخ است. با فروغستان جمهوری اسلامی، هرکس در هرجای این عالم نمی تواند خنثی و بی تفاوت باشد. زیر روشنایی این تیغه آفتاب دوراه بیشتر پیش رو نیست؛ یا برحق هستید یا باحق. این نماز نصر را فراموش نخواهیم کرد. ✍🏼