eitaa logo
دیده بان انقلاب
6.8هزار دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
18.5هزار ویدیو
98 فایل
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی کانال تلگرام T.me/didebane_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌واله) : ✍ نماز ستون دین است و در آن ده خصلت است : ❶ زینت صورت و آبروی نمازگزار است؛ ❷ نور و روشنی دل است؛ ❸ باعث و سبب راحتی بدن است؛ ❹ سبب نزول رحمت است؛ ❺ چراغ آسمان است. جایی که نماز خوانده می شود برای آسمان ها مانند ستاره ای می درخشد. ❻ سبب سنگینی عمل در ترازوی اعمال است؛ ❼ سبب خشنودی پروردگار است؛ ❽ بهای بهشت است؛ ❾ اُنس در قبر است؛ ❿ حجاب و پرده ای از آتش جهنم است. 👌 و کسی که نماز را به پا داشت دین را بپا داشت. و کسی که نماز را ترک کند دین را نابود کرد. 📚 مواعظ العددیّه ، ص ۲۲۴
✅می‌دانید وَیل چیست؟ ✍پیامبر اسلام صلی الله علیه: وَیل، پرتگاهى در جهنّم است که کافر در آن سقوط می‌کند و چهل سال طول می‌کشد تا به تهِ آن برسد. حالا عاقبت کسی که نماز را ترک می‌کند پیامبر اسلام صلی الله علیه: «نماز، ستون دین است، پس هرکس نماز خود را عمداً ترک کند، به تحقیق دین خود را خراب کرده است و هر کس وقت‌هاى آنرا ترک کند، او را در ویل می‌اندازند و "ویل" یک وادی است در جهنم، چنانچه خداوند فرمود: فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُون 📚المستدرك علي الصحيحين ج٢ص٥٥١ 📚جامع الاخبار ص٧٣
🕋 👈ضررهای را از زبان بشنویم 👇 📖 👈قرآن می فرماید: کسانی که نماز را می کنند منتظر عواقب آن باشند:👇 👈 زندگی در دنیا وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْكاً (124 طه) 👈 محشور شدن در قیامت وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ اَلْقِیٰامَةِ أَعْمىٰ (طه 124) 👈 عامل شدن قٰالُوا لَمْ نَكُ مِنَ اَلْمُصَلِّینَ (مدثر 43) 📖 درباره انواع می فرماید👇 👈 عده ای ندارند و نماز نمی خوانند فَلاٰ صَدَّقَ وَ لاٰ صَلّٰى (قیامت31) 👈 عده ای از نمازخواندن دیگران می شوند أَ رَأَیْتَ اَلَّذِی یَنْهىٰ (علق 9) 👈 عده ای -نشاط نماز می خوانند وَ إِذٰا قٰامُوا إِلَى اَلصَّلاٰةِ قٰامُوا كُسٰالىٰ (نساء 142) 👈 عده ای-انگاری می کنند اَلَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاٰتِهِمْ سٰاهُونَ (ماعون5)" 🤲
2.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کسی که این حدیث رو بشنوه، تا آخر عمر نماز اول وقتش ترک نخواهد شد❗️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ••✾🌻🍂🌻✾•• ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🌷 رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) : ✍ من ترک الصلاة متعمدا کتب اسمه علی باب النار ممن یدخلها. 👌 کسی که نماز را عمداّ ترک کند، بر درب جهنم، نامش از نوشته می‏شود. 📚 کنزالعمال
‍ ☘ قسمتی از وصیت نامه آیت الله استاد قاضی(ره) : ...عمده ی آنها نماز است . نماز را بازاری نکنید اول وقت بجا بیاورید با خضوع و خشوع ! واگر نماز را تحفظ کردید ، همه چیزتان محفوظ می ماند و تسبیحه ی صدیقة الکبری علیها سلام ، وآیة الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود ، این اهم واجبات است . ودر مستحبات تعزیه داری و زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام را مسامحه ننمایید و روضه ی هفتگی ولو دو سه نفر باشد ، اسباب گشایش امور است ، و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمت آن بزرگوار بجا بیاورید ، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی شود و اگر هفتگی ممکن نشد ، دهه ی اول محرم ترک نشود . دیگر آنکه , اگر چه این حرفها آهن سرد کوبیدن است ، ولی بر بنده لازم است بگویم * اطاعت والدین * حسن خلق * ملازمت صدق * موافقت ظاهر با باطن * ترک خدعه و حیله * تقدم در سلام * نیکویی کردن با هر بر و فاجر اینها را عرض کردم و امثال اینها را مواظبت نمایید ! * الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید . تا توانی دلی به دست آور دل شکستن هنر نمی باشد
عذاب سخت ترک کنندگان نماز سوره مدثر، آیات 40 – 43: «یتساءلون عن المجرمین، ما سلککم فى سقر، قالوا لم نک من المصلین» «(اهل بهشت) سؤال مى کنند از مجرمان چه چیز شما را به دوزخ فرستاد، مى گویند ما از نمازگزاران نبودیم» . سوره غافر، آیه 60: »ان الذین یستکبرون عن عبادتى سیدخلون جهنم داخرین» «آنان که از عبادت کردن به خداوند تکبر مى ورزند، هرچه زودتر ذلیلانه به جهنم فرو خواهند رفت» . سوره مؤ من آیه 60: «ادعونى استجب لى ان الذین یستکبرون عن عبادتى سیدخلون جهنم داخرین» «مرابخوانید که شما رااجابت خواهم کرد، آنان که از پرستش من سرباز مى زنند، بزودى در حالى که خوار باشند وارد دوزخ خواهند شد». رسول گرامی (ص) فرمودند : نماز ستون دین است ، پس کسی که عمدا نمازش را ترک کند دینش را خراب کرده است و کسی که به اوقات نماز اهمیت ندهد داخل «ویل» خواهد شد و «ویل» محلی در جهنم است.خداوند در قرآن فرمود: سوره ماعون آیه 4: «ویل جای کسانی است که در نمازشان سهل انگاری می کنند» بحارالانوار جلد 82 صفحه 202 رسول خدا (ص): در جهنم یک وادی است که از شدت عذاب آن، جهنمیان هر روز هفتاد مرتبه از آن می نالند و در وادی، خانه ای از آتش و در آن خانه چاهی قرار دارد که در آن چاه تابوتی است و در آن تابوت ماری است که هزار سر دارد و در هر سری هزار دهان و در هر دهان هزار نیش است و این جایگاه کسانی است که نماز نمی خوانند و شراب می نوشند. لئالی الاخبار، ص 395 لجاجت کافران در مورد نماز سوره مرسلات ، آیه 48: «و اذا قیل لهم ارکعوا لایرکعون» «و هنگامى که به آنها گفته شود رکوع کنید، رکوع نمى کنند».
گناه ترک کننده نماز امام صادق(ع): در کتب پیشینیان روایت شده است که: هرکس با هفتاد دختر در خانه زنا کند، و هفتاد پیغمبر را بکشد و هفتاد کتاب آسمانی را بسوزاند، گناهش کمتر است از کسی که یک روز نمازش را عمداً نخواند. نصایح، ص 241
ترک کننده نماز کافر محسوب می شود پیامبر اکرم (ص): چیزی که مسلمان را کافر می کند، ترک عمدی نماز واجبش است. و فاصله بین ایمان و کفر، ترک نماز است. وسائل الشیعه، ج 3، ص 29
حضرت محمد (ص) فرمودند: کسی که نماز را بدون عذر بجا نیاورد تا وقتش بگذرد، اعمالش از بین می رود، سپس فرمود: فاصله بین بنده و کفر، ترک نماز است. (یعنی کسی که نماز را ترک کند کافر محسوب می شود) بحارالانوار جلد 82 صفحه 202 از حضرت صادق (ع) پرسیده شد: چرا زناکار را کافر نمی نامید در صورتیکه تارک نماز (کسی که نماز نمی خواند) را کافر می خواند ؟ برهان و دلیل این امر چیست؟ آن حضرت (ع) فرمود: برای اینکه زناکار و امثال او چنین اعمال ناروایی را فقط به خاطر شهوت انجام می دهد، زیرا شهوت بر او دست یافته و اختیارش را سست کرده است، ولی ترک کننده نماز، ترک نماز نمی کند، مگر از روی کوچک شمردن و خفیف داشتن آن و دلیل این سخن آن است که تو زناکاری را نمی یابی که با زنی نزدیکی کند، مگر اینکه از نزدیکی با آن زن قصد لذت جویی و کامیابی داشته باشد و به این منظور به او میل کرده باشد، ولی هرکس که نماز را از روی قصد ترک می کند، منظورش از ترک آن دست یابی به لذت نیست، پس وقتی لذتی نباشد به ناچار خفیف شمردن نماز واقع گردد، و چون خفیف شمردن واقع شد، کفر واقع گشته است. من لایحضرالفقیه جلد 1 صفحه 307 امام صادق (ع): مردی از رسول خدا (ص) درخواست نصیحتی کرد. حضرت فرمودند: ای مرد نماز را عمداً ترک نکن، زیرا کسی که از روی عمد نماز را ترک می کند، از ملت اسلام بیرون است. وسائل الشیعه، ج 3، ص 29 راوی گوید امام صادق (ع) درباره گفتار خدای عزوجل در سوره مائده آیه 55: «هر کس کافر شود بعد از ایمان آوردنش، به تحقیق تمام اعمالش نابود گشته و در آخرت از زیانکاران خواهد بود» فرمودند: منظور از این شخص، ترک کننده نماز است که پس از اقرار به اسلام، با ترک نمودن نماز از آن رو گردانده است. اصول وافی، ج 2، ص 73
هشدار به ترک کنندگان نماز رسول گرامی (ص): هر کس از این امت نماز را ترک کند و به ثواب آن اعتقاد نداشته و از عذابش نهراسد، باکی نیست که او یهودی یا نصرانی یا مجوسی می میرد. اصول ولفیریال ج 2، ص 69 رسول خدا (ص): از ما نیست کسی که نماز را ترک کند و به شفاعت ما نمی رسد کسی که شراب بنوشد و نماز واجب خود را ترک کند و چنین اشخاصی بر سر حوض کوثر بر من و اهل بیتم وارد نخواهند شد. فروع کافی، ج 3، ص 269 پیامبر اکرم (ص): هرگاه کسی نماز صبح را نخواند، فرشته ای از آسمان او را صدا می کند: ای زیانکار! و هرگاه نماز ظهرش را نخواند، فرشته ای به او می گوید: ای خیانتکار! و هرگاه شخص نماز عصر خود را نخواند، گوید: ای بی دین! و اگر نماز مغرب خود را نخواند، گوید: ای کافر! و اگر شخص نماز عشاء را ترک کند، گوید: وای برتو که در تو هیچ خیر و منفعتی نیست. وسائل الشیعه، ج 3، ص 31
در قیامت سگ گوید: الحمدلله که خدا مرا سگ خلق کرد و خوک خلق نکرد!!! خوک گوید: الحمدلله که خدا مرا خوک خلق کرد و کافر خلق نکرد!!! کافر گوید: الحمدلله که خدا مرا کافر خلق کرد و منافق خلق نکرد!!! منافق گوید: الحمدلله که خدا مرا منافق خلق کرد و تارک الصلاة خلق نکرد!!! (1) به پنج دسته تارک الصلاة اطلاق شده است: 1) کسانی که نماز نمی خوانند؛ 2) کسانی که نماز را باطل و غلط می خوانند؛ 3) کسانی که در نمازسهل انگارند(گاهی می خوانند، و گاهی نمی خوانند)؛ 4) کسانی که می خوانند ولی به تکلیف خود عمل نمی کنند یعنی: الف) باید وضو بگیرند تیمم می کنند؛ ب) باید تیمم کنند وضو می گیرند؛ ج) باید غسل کنند ترک می کنند و در نتیجه نماز را نیز ترک می کنند. 5) کسانی که نماز بر گردن دارند ولی نمی خوانند و وصیت هم نمی کنند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره این افراد میفرمایند: «به غیر دین من می میرند، یعنی مسلمان از دنیا نمی روند» منبع: جامع الأخبار ، صفحه ۷۴