💠علامه مصباح یزدی:
استراتژی کل عالم علیه انقلاب اسلامی، تضعیف باورها و ارزشهای اسلامی است.
کسانی صریحا میگفتند که: اگر کسی گفت ما نمیخواهیم مسلمان باشیم باید چه کسی را ببینیم؟! ما اگر انقلاب اسلامی را نخواستیم باید چه کار کنیم؟! ما نمیخواهیم! پدران ما کردند برادران ما رفتند جبهه کشته شدند؛ شاید هم اشتباه کردند، شاید هم خوب بود، برای یک دورهای خوب بود الان یک دورهی دیگری است. ما نمیخواهیم ما میخواهیم آزاد باشیم لیبرال باشیم قید و بندی نداشته باشیم.
حالا اسلام چه می گوید؟؟!
مشهد ۱۸ تیر۸۵
#طرح_ولایت
ویژه معلمان و فعالان فرهنگی و رسانه ای در مرکز استان
ثبت نام در: Mabnaha.ir
#برادران و #خواهران
🌹 @mabnaha
...
🆔@difqom
💠 علامه مصباح یزدی:
وقتی میگویند حفظ نظام واجب است، واجبترین کارهاست، باید مقداری عقلمان را بکار بگیریم که نظام چیست؟ چگونه حفظ میشود؟ چه چیزی نظام را به خطر میاندازد؟ این تکلیفی که واجبترینِ تکالیف است و از نماز خواندن واجبتر است به عهدهی کیست؟ بهترین دِینی که میشود ادا کرد به شهدا، چه کاری است؟
باید گفت بهترین خدمت، خدمت در جهت فرهنگ جامعه است و آنچه اصل فرهنگ است باورها و ارزشهای انسان است.
آنچه واقعا خدمت به بعد انسانی انسان هاست چیزهائی است که مربوط به باورها و ارزشهایشان باشد.
آذر۹۰
#طرح_ولایت
ویژه معلمان و فعالان فرهنگی و رسانه ای در مرکز استان
ثبت نام در: Mabnaha.ir
#برادران و #خواهران
🌹 @mabnaha
...
🆔@difqom
🔴امام خميني (ره)
♦️در مشروطه ديدند كه يك ملا يا چند ملا درنجف و چند معمم و ملا در تهران اساس استبداد و حكومت خودكامه اي كه در آن وقت بود آن را به هم زدند و مشروطه را مستقر كردند و در اين مسائل آنهايي كه مخالف هم بودند از پا ننشستند. آنها هم فعاليت خودشان را مي كردند كه حالا بخواهيم همه را بگوييم طولاني است.
♦️ لكن راجع به همين مشروطه و اينكه مرحوم شيخ فضل الله نوري ـ رحمه الله عليهم ايستاد كه «مشروطه بايد مشروعه باشد، بايد قوانين موافق اسلام باشد.» در همان وقت كه ايشان اين امر را فرمود و متمم قانون اساسي هم از كوشش ايشان بود، مخالفين، خارجي ها كه يك همچون قدرتي را در روحانيت مي ديدند كاري كردند در ايران كه شيخ فضل الله مجاهد مجتهد داراي مقامات عاليه را، يك دادگاه درست كردند و يك نفر منحرف روحاني نما او را محاكمه كرد و در ميدان توپخانه شيخ فضل الله را در حضور جمعيت به دار كشيدند.
📚صحيفه نور، جلد 13، ص 175
🆔@difqom
#حتما_بخوانید
💢 به مناسبت شهادت #شیخ_فضل_الله_نوری
📌 مروري بر موضعگيري نابهنگام سيدين(بهبهاني و طباطبايي) در نهضت مشروطه
⭕️ مقاله خواندنی آقای اسلام افضلی منتشر شده در فصلنامه #فرهنگ_پویا 👇👇
https://b2n.ir/936389
...
🆔@difqom
📖معرفی منابع تکمیلی آموزش اندیشه اسلامی:
📕نام کتاب: حماسه غدیر
👤نویسنده: علامه محمدرضا حکیمی
موضوع کتاب حاضر، بازخوانی واقعهی غدیر خم و رویداد تاریخی خلافت امام علی (ع) است. نگارنده بعد از توضیحاتی دربارهی روشهای رسیدن به وحدت...
#اندیشه_اسلامی #امامت
#منابع_تکمیلی #محمدرضا_حکیمی
💠معرفی منابع تکمیلی با موضوع آموزش اندیشه اسلامی در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
...
🆔@difqom
#مصاحبه
💢 مصاحبه دفتر ارتباطات فرهنگی با حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالمجید اشکوری
🔰 تحلیلی بر بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان
🔖 هدف دشمن از تحریم این است که جامعه ایران با وجود تحریم ها نسبت به آینده دچار ناامیدی شود تا احساس کند که تنها راهی که میشود از این تحریمها و فشارها خلاص شد کوتاه آمدن در مقابل دشمن است و اراده دشمن را بپذیرند و مطابق میل او رفتار کند.
🔖 تحریف یک مکانیسم ذهنی است که از نوع ارادی و شناختی است و میخواهد دست ببرد در محاسبات ذهنی مردم. مکانیسمی است برای اثرگذاری بر ذهن تا جامعه هدف بر اساسی آن رفتار کند در چارچوب اهداف دشمن. بنابراین یک فعالیت است یک فعالیت ذهنی است تا جامعه هدف با میل خودش یک رفتار را انجام دهد که بر خلاف امنیت ملی، منافع ملی، قدرت ملی و اهداف ملی است.
متن کامل مصاحبه را در لینک زیر #مطالعه نمایید👇👇
https://b2n.ir/036017
...
🆔@difqom
هدایت شده از مبانی اندیشه اسلامی
❇️معرفی دوره ۶ جلدی آموزش مبانی اندیشه اسلامی دورههای طرح ولایت:
🔸انسانشناسی
🔹هر انسانی از خود می پرسد، من که هستم؟ چرا و از کجا آمده ام؟ آیا مرگ پایان راه است و اگر نه، به کجا خواهم رفت؟ آیا آمدن من به این دنیا هدف خاصی را که به زندگی معنا ببخشد، دنبال می کند؟ این هدف چیست و راه رسیدن به آن چگونه است؟ در درس انسان، راه و راهنماشناسی، به مهمترین مباحث بنیادین و اعتقادی اسلام در باب انسان(جایگاه انسان در نظام آفرینش، فلسفه آفرینش انسان و معنای زندگی)، وحی، نبوت، قرآن شناسی، خاتمیت، امامت و مهدویت و پاسخ به جدیدترین شبهات مرتبط می پردازد.
#اندیشه_اسلامی #انسان_شناسی
#طرح_ولایت #معرفی_کتاب
💠معرفی منابع آموزش اندیشه اسلامی در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
هدایت شده از مبانی اندیشه اسلامی
❇️معرفی دوره ۶ جلدی آموزش مبانی اندیشه اسلامی دورههای طرح ولایت:
🔸فلسفهی اخلاق
🔹دانش اخلاق ،دانشی است که از ارزش(خوب و بد بودن) صفات و رفتارهای اختیاری انسان و لازم بودن(باید و نباید) آن ها برای انسان سخن می گوید و می تواند در راه سعادت بشری بسیار سودمند باشد؛ اما سوالاتی وجود دارد که در دانش اخلاق پاسخ خود را نمی یابد.کلماتی نظیر خوب، بد، باید و نباید که دقیقاً چه معنایی دارند؟ آیا قوائد اخلاقی را می توان مانند قوانین فیزیکی یا هندسی اثبات کرد؟ آیا اخلاق مطلق است یا نسبی؟ و… درس فلسفه اخلاق، برای آشنایی با چهارچوب کلی مکتب اخلاقی اسلام و یافتن ملاک ارزش اخلاقی و داوری درباره دیگر مکاتب اخلاقی، ارائه می شود.
#اندیشه_اسلامی #فلسفه_اخلاق
#طرح_ولایت #معرفی_کتاب
💠معرفی منابع آموزش اندیشه اسلامی در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
هدایت شده از مبانی اندیشه اسلامی
❇️معرفی دوره ۶ جلدی آموزش مبانی اندیشه اسلامی دورههای طرح ولایت:
🔸فلسفهی حقوق
🔹وجود اختلاف ناشی از اختیار و منفعت طلبی انسان از یک سو و تعارض منافع و محدودیت امکانات و منابع از سوی دیگر، زندگی اجتماعی بشر را تهدید می کند. بنابراین وجود قواعدی حقوقی در هرجامعه به منظور تعیین حق و تکلیف هر انسان و ایجاد سازوکارهای پاداش و مجازات به منزله ضمانت اجرا و… ضروری به نظر می رسد. درس فلسفه حقوق، در راستای پاسخگویی به سوالات فوق، به بررسی اجمالی مهم ترین مکاتب حقوقی می پردازد و تبیین نظام حقوقی اسلام و پاسخ به برخی از مهم ترین شبهات درباره نظام حقوقی اسلام نظیر: فمنیسم، منزلت و حقوق زن در اسلام ، اصول و مبانی حقوق بشر و فلسفه مجازات را بر عهده دارد.
#اندیشه_اسلامی #فلسفه_حقوق
#طرح_ولایت #معرفی_کتاب
💠معرفی منابع آموزش اندیشه اسلامی در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
هدایت شده از مبانی اندیشه اسلامی
❇️معرفی دوره ۶ جلدی آموزش مبانی اندیشه اسلامی دورههای طرح ولایت:
🔸فلسفهی سیاست
🔹در جهان معاصر، حکومت ها سیطره خود را بر همه انسان ها گسترده اند. هر حکومتی خواه ناخواه بر اصولی استوار است و می کوشد به نحوی مشروعیت و حقانیت خود را توجیه و شهروندان جامعه خود را اقناع کند. دین مبین اسلام مدعی جامعیت و جاودانگی است. بر این اساس بررسی این که آیا دین حق دخالت در مسائل این جهان و بویژه مسائل مربوط به امور اجتماعی و سیاسی را دارد یا نه، امری ضروری به نظر می رسد. درس فلسفه سیاست، به منظور پاسخگویی به سوالات فوق، تبیین حکومت اسلامی(ضرورت اصول و مبادی، وظایف و ساختار)، تبیین نظریه ولایت فقیه(جایگاه، ادله، شرایط ولی فقیه، وظایف و اختیارات ولی فقیه) و بررسی برخی از مهم ترین شبهات این عرصه، ارائه می شود.
#اندیشه_اسلامی #فلسفه_سیاست
#طرح_ولایت #معرفی_کتاب
💠معرفی منابع آموزش اندیشه اسلامی در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
♨️ به مناسبت ۱۴ مرداد، سالروز صدور فرمان #مشروطیت توسط مظفرالدین شاه در سال ۱۲۸۵ شمسی.
💢 شناخت ماهیت و ابعاد مشروطیت و جریان های دخیل در آن👇
📘معرفی کتابی ارزنده دربارهی شناسایی جریان مشروطه
♦️کتاب «مشروطهشناسی»، مجموعهی مقالات، مصاحبهها و سخنرانیهای «موسی نجفی» استاد و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دربارهی نهضتهای اسلامی معاصر ایران است. نجفی در این کتاب، نهضت اسلامی در ایران را به دو دسته «دوران قبل از مشروطه» و «دوران بعد از مشروطه» تقسیم میکند. وی به دنبال ارائهی شاخصی فکری و تاریخی برای تمایز میان نهضتهای اسلامی دوران معاصر در ایران است.
🔸این پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، «کنار زده شدن اندیشهی دینی و یأس متدینین» را به عنوان عوامل انحراف مشروطیت در شرایط دهگانهای تجزیه و تحلیل میکند. به بهانهی سالروز صدور فرمان مشروطیت، خواندن این کتاب ارزنده برای علاقمندان به مباحث تاریخی توصیه میشود.
☑️ https://eitaa.com/eslamesyasi
...
🆔@difqom
🔺 انتشار کتاب "کارآمدی نظام جمهوری اسلامی"
✏️ به کوشش #محسن_مومنی
📌 با همکاری دفتر ارتباطات فرهنگی
🔹 انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
💢 چاپ اول تابستان ۱۳۹۹
🆔 https://eitaa.com/eslamesyasi
...
🆔@difqom
💢 کتاب "کارآمدی نظام جمهوری اسلامی"
♨️ به کوشش محسن مومنی
🔰 با همکاری #دفتر_ارتباطات_فرهنگی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🆔 https://eitaa.com/eslamesyasi
...
🆔@difqom
🔺 انتشار کتاب "انقلابی گری"
✏️ تالیف علی اکبر عالمیان
📌 با همکاری دفتر ارتباطات فرهنگی
🔹 انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
💢 چاپ اول تابستان ۱۳۹۹
🆔@difqom
⚖ عدالتخانه یا مشروطه؟ «قسمت۱»
🔸 پس از گسترش نفوذ منورالفکران در ارکان انقلاب مشروطه و رشد روند استحاله نهضت، رهبران دینی مواضع متفاوتی در برابر موج اصلاحات غیر دینی اتخاذ کردند که در یک نگاه کلی میتوان موضعگیریهای مزبور را در قالب دو شیوه برخورد با موج غربی کردن نهضت عدالتخانه بیان نمود.
1⃣ شیوه نخست که شیوه مخالفت صریح و مبارزه رو در رو بود، سرانجام به نفی کامل مشروطه قدیمی انجامید. این شیوه توسط شیخ فضل الله نوری و یاران مذهبی در تهران اتخاذ شد و ضربه سختی به مشروطهخواهان غربگرا وارد آورد؛ گرچه شیخ به شهادت رسید و یارانش نتوانستند افسار قدرت را به دست بگیرند و مشروطهخواهان غربگرا از مصدر قدرت کنار بزنند ولی با افشاگریها و مقابله رو در روی خویش ماهیت آنها را فاش کردند به گونهای که پس از اعدام شیخ بسیاری از مردم مسلمان فهمیدند بانیان آزادی غربی خود افراد مستبد و دینستیز و مرز نشناس و همگام با استعمار میباشند.
🔚 البته این شیوه برخورد در موقعیتی که هنوز ماهیت منورالفکران دینستیز هویدا نشده بود یک پیامد منفی داشت و آن اینکه برخی از نیروهای مردمی به دلیل ناآگاهی از نیات شوم آزادیخواهان دینستیز با این رفتار شیخ شهید و خاندان قاجار یک هم خوانی و تشابه تصور مینمودند و روحانیت را به همدستی با استبداد متهم کردند.
📝 حجتالاسلام دکتر جواد سلیمانی
#شماره_26و27
#تاریخی
#مشروطه
🆔 @farhang_puya
...
🆔@difqom
⚖ عدالتخانه یا مشروطه؟ «قسمت۲»
🔍 اگر بخواهیم ریشههای این برخورد را مورد بررسی قرار دهیم؛ باید به مبانی فکری و عملکرد شیخ شهید فضل الله نوری بانی و رهبری این شیوه برخورد مراجعه کنیم. ایشان در ابتدای نهضت با تأسیس عدالتخانه و محدود ساختن خودکامگی رژیم قاجار موافقت نمود و همراه مهاجران به قم مهاجرت کرد.
🔳 پس از پیروزی نهضت نیز بر مجلس و عملکرد آن نظارت داشت؛ ولی از همان آغاز حتی پیش از شروع انقلاب حساسیت خاصی نسبت به شعارها و اهداف از خود بروز میداد. دوستان خود را از به کارگیری واژههای آزادی و مشروطه به عنوان یک هدف و آرمان بر حذر میداشتند.
🔺 ایشان معتقد بود استفاده از واژههای دو پهلو مسیر نفوذ فرهنگ غرب را بر مسلمانان هموار میکند و منشأ فساد و لامذهبی خواهد شد و سرانجام جز رسوایی نیروهای مذهبی ندارد. از اینرو در مهاجرت کبرا در مجلس علما سخت از استعمال واژه مشروطه و آزادی به عنوان آرمان و نهضت خودداری کرد و فرمود:«سخنی نگویید و حرکتی نفرمایید که رخنه در دین اسلام وارد آید. آن وقت اجانب بر ما سخریه خواهند گرفت. اگر از من میشنوید لفظی آزادی را بردارید که عاقبت این حرف ما را مفتضح خواهد کرد.»
📝 حجتالاسلام دکتر جواد سلیمانی
#شماره_26و27
#تاریخی
#مشروطه
🆔 @farhang_puya
...
🆔@difqom
📚مرور سریع مباحث
🔹کتاب معرفت شناسی
🔸درس دوم: علم حضوری
#آموزش_اندیشه_اسلامی #معرفت_شناسی
#مرور_سریع #نمودار_آموزشی
💠مرور سریع نمودارها و خلاصه دروس کتابهای آموزش مبانی اندیشه اسلامی در کانال اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
...
🆔@difqom
01 Marefatshenasi.MP3
5.29M
📊 سلسله درسگفتارهای آموزش مبانی اندیشه اسلامی
🚩 کتاب معرفتشناسی
🔸 جلسه (۱): از ابتدای مبحث "مقدمه معرفتشناسی" تا انتهای مبحث "درباره مباحث کتاب" (از صفحه ۲۴ تا صفحه ۳۱ کتاب)
🎙 استاد: دکتر مجتبی مصباح یزدی
#اندیشه_اسلامی #معرفت_شناسی
#درسگفتار #صوت_آموزشی
💠آموزش دروس کتابهای مبانی اندیشه اسلامی بهصورت چندرسانهای در کانال آموزش اندیشه اسلامی:
🆔 @Islamlms 📲
...
🆔@difqom
🌹15مرداد سالروز بمباران اتمى هيروشيما (1224 ش)
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
...
🆔@difqom
13930605_9145_192k.mp3
4.59M
🔺دادگاه حقوق بشر | نسلکشی در هیروشیما
🌹بیانات رهبر انقلاب دربارهی نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحدهی آمریکا
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
...
🆔@difqom