شبهات ولایت فقیه.mp3
15.4M
👤 پاسخ به سؤالات زیر توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
1️⃣ دلیل ولایت فقیه چیست؟
2️⃣ اگر ولایت فقیه دلیل داشت چرا اختلاف نظر در مورد آن وجود دارد؟
3️⃣ چرا ولی امر مسلمین جهان؟
4️⃣ چرا میگویید نائب امام زمان؟ مگر امامزمان گفتهاند روحالله خمینی نماینده من است؟
5️⃣ آیا ولایت فقیه ساخته جمهوری اسلامی است یا جمهوری اسلامی ساخته ولایت فقیه است؟
6️⃣ آیا ولایت مطلقه فقیه استبداد نیست؟
7️⃣ در ولایت فقیه، تکلیف ولایت مردم بر سرنوشت خودشان و جمهوریت چه میشود؟
8️⃣ آیا میتوان همه تخصصهای کشور را به دست یک فقیه سپرد؟
9️⃣ مگر مردم سفیه هستند که ولایت نیاز باشد؟
🔟 دستاورد چهل ساله ولایت فقیه برای کشور چه بوده است؟
1️⃣1️⃣ با وجود ولایت فقیه چرا مشکلات هست؟
👈کانال دکتر باقرزاده👇
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
🆔 @difqom
✳️طرح ولایت معلمین تابستان ١۴٠٢
#مشهد_مقدس
🔅 ثبت نام تا ١۵ اردیبهشت
🌐 Hamzevasl.ir
سوالات : @T_velayat
🔻#طرح_ولایت طرحی نوین برای تقویت مبانی معرفتی و پاسخگویی به جدیدترین سؤالات و چالشهای فکری و معرفتی روز
#طرح_ولایت_معلمین #یکبار_برای_همیشه
🆔 @hamzevasl
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
🆔 @difqom
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«عقلانیت»
✅ سخنان حجت الاسلام دکتر رفیعی در واکنش به اقدامات رذیلانهٔ حسن روحانی و محمدخاتمی
🆔 @difqom
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی روز معلم و بزرگداشت سالروز شهاد شهید مطهری
🗂 موضوع: نقش معلم در پيشرفت و انحطاط جامعه
👤 سخنران: حجت الاسلام دکترعلی مصباح،
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140202111830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/VOIKo
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140202111830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1430
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/49144994/
🆔 @difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
جهادی که «معلم» را به خیمه رساند
🔸مرحوم آقا سيدمحمدحسين تهرانی که با [شهید مطهریقدسسره] انس خاصی داشتند، شب شهادت آقای مطهری، خواب ديده بودند که: «با هم دارند در يک فضای وسيعی حرکت ميکنند به طرف يک تپهمانندی که بالای آن تپه، يک خيمه مجللی برپا است و اينها با عجله دارند به طرف آن خيمه میروند و تصورشان چنين بوده که آن خيمه تعلق به وجود مقدس رسول خداصلیاللهعلیهوآله دارد.
🔸میگوید همان طور که داشتيم با آقای مطهری به آن طرف سير میکرديم، يک وقت ديديم کسي اسبی آورد و آقای مطهری را سوار اسب کرد و با سرعت او را برد و من تنها ماندم. خيلي ناراحت شدم که ما خيلی رفيق بوديم، چرا من عقب ماندم از ايشان؟ چه طور برای ايشان اسب آوردند سوارش کردند با سرعت بردند من جا ماندم.» صبحش خبر شهادت ايشان را شنيد.
🔸ما بايد...يک درسی بگيريم از [این ماجرا و تمام] سیره ایشان که اگر به علم، مسائل اجتماعی، تبلیغ، تربیت، ارشاد و [مانند این امور] میپردازيم، خودمان را فراموش نکنيم [و نیتمان در این امور را اصلاح کنیم].
🔸بايد برای خودسازی تلاش کنيم و يکی از ارکان خودسازی، جهاد در راه خدا است، که به اقتضای شرایط، مصداق این جهاد متفاوت است. گاهی جهاد، جهاد نظامی است، بايد جان داد. گاهی جهاد اقتصادی است، بايد از سرمايه خرج کرد. گاهي جهاد علمی است، گاهی جهاد ارشادي است و ديگران را بايد ارشاد کرد تا راه خدا را بهتر بشناسند و بهتر عمل کنند. مرحوم آقای مطهری رضواناللهعليه از کسانی بود که شعبههای مختلفی از اين جهاد نصيبش شد.
📢 علامه محمدتقی مصباح رضوانالله علیه ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
🆔 @difqom
✅ روایت دروغ
🖌عده ای با «روايت» بزرگنمايی حمله به روحانيت می خواهند «مردم» را ضد روحانيت نشان دهند كه از «عمامه پرانی» به «معمم كشی» رسيده اند.
اين روايت از «مردم»، «دروغ» است و شاهد آن، مقايسه «دو واقعه» ديروز است: «واقعه تشييع» بسيار «پرشكوه» آيه الله سليمانی كه علاوه بر روحانيت، اقشار زيادي از مردم حضور داشتند، با «واقعه حمله» به طلبه ايستاده در ايستگاه اتوبوس توسط يك فرد قربانی جنگ شناختی و مسموم القائات رسانه ای.
در «فتنه مهسا امينی» هم اين حملات به بسيج و نيروي انتظامي و روحانيت صورت گرفت که توسط «معدود» قربانيان فضای شبكه های مجازی، به ضمیمه دریافت «پولهای هنگفت» بود اما بعد با راهپيماييهای «ميليونی» «مردم»، محكوم شد.
مردم خطاهای برخی روحانیون را به پای اسلام و خط اصیل روحانیت نمی گذارند.
https://eitaa.com/sajedi_ir
🆔 @difqom
⛔️پرداخت ساعتی سه دلار برای پیاده روی نیمه عریان خانمها
💢کارمند مجازی یک شرکت آمریکایی در تهران دستگیر شد! ساعتی ۳ دلار برای پیاده روی نیمه عریان در خیابان به خانمها می پرداخته. یکی از دستمزدهای او برای مانور بی حجابی طی یک ماه حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است. این فرد به وجود افراد اجاره ای برای گردش بدون حجاب با موتور یا ایستادن در ورودی متروها اعتراف کرده!!
دشمن، از هر ابزاری برای شیوع بی حجابی استفاده می کند.
https://eitaa.com/sajedi_ir
🆔 @difqom
🖌پاسخ: مغالطه تا کجا؟!
1️⃣ پس شرابفروشی و شرابخواری علنی و ... بايد آزاد باشد تا اهل مشروب و ... دچار نفاق نشوند!!
2️⃣ پس رعايت قواعد رانندگی در جاده ها بايد ملغی شود تا رانندگان متخلف، دچار نفاق نشوند!!
3️⃣ منع بی حجابی و عريانيهای بعدی برای مصلحت جامعه (جلوگيری از تزلزل خانواده ها، رشد طلاق و زايمانهای نامشروع، برای آرامش و امنيت زنان و ...) است نه برای فرد بی حجاب.
https://eitaa.com/sajedi_ir
🆔 @difqom
♨️📜ترجمه بندهای مهم مقاله #جنگ_شناختی
تولید مشترک دانشمندان دانشگاههای جانهاپکینز و امپریال کالج لندن؛ لینک مقاله در سایت ناتو
nato.int/docu/review/articles/2021/05/20/countering-cognitive-warfare-awareness-and-resilience/index.html
📍محورهای اصلی مطرح شده👇
📌جنگ شناختی، بُعد و عرصه ششم جنگ
📌ذهن، میدان نبرد/تغییر تفکر و عمل
📌گسیختگی و فروپاشی جامعه
📌زوال اراده برای مقاومت
📌ایجاد تردید و روایتهای متضاد
📌قطبی کردن افکار، رادیکالیزه کردن گروهها
📌شعلهوری احساسات اینفلوئنسرها
📌سازماندهی تظاهرات و حضور خیابانی
📌گوشی هوشمند، ردیابی ترجیحات و علائق
📌حبابهای راحتی و برخورد حبابها
📌سوگیری تاییدی/ تایید اجتماعی
📌واکنش سریع احساسی/ تفکر آهسته عُقلایی
📌قطعههای کوتاه خبری/روایتهای جهتدار
📌برتری در حرکت اول/ آگاهی از کارزار جنگ
✍️باید سناریو و کمپین حول #مهسا_امینی را خطبهخط با این مقاله مرور کنیم تا به عمق خطرناک جنگ شناختی پی ببریم؛ شاید اتفاقی دیگر در راه باشد...
🖌 محمد جوانی
@Cwarfare
🆔https://eitaa.com/sajedi_ir
🆔 @difqom