🌻 آیتالله جوادی آملی سلّمه الله :
🎄افراد زیادی تحت ولایت شیطانند، ولی خود را مخلص می پندارند!
🌾مثلا، ما گاهی کارهای خوبی میکنیم، ولی هنگامیکه آن کار را از ما میگیرند و به دیگری میدهند، نگران میشویم!
🎄معلوم میشود ما کار خوبی را میخواهیم که به ما ارتباط داشته باشد و از ما صادر شود، نه اصل کار خوب را !
🌾و این، خطر بزرگی است و در این صورت ما خودخواهیم، نه خیرخواه !
📚 تفسیر_موضوعی، ج۱۱ (مراحل اخلاق در قرآن)، ص۲۵۸ .📍توزیع اقلام ورزشی بین مساجد و مدارس آرمانی
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
🔰گزارش تصویری برگزاری بیستمین اجلاس روز جهانی مسجد
📍بیستمین اجلاس روز جهانی مسجد امروز، ۳۰ مردادماه با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران وحجتالاسلام حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز امور رسیدگی به امور مساجد در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.
در پایان مراسم از دکتر زاکانی شهردار تهران بابت خدمت رسانی به مساجد در دوره جدید مدیریت شهری تقدیر بعمل آمد.
#مسجد_آرمانی
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
💐 سوره نور ، آیه ۴۶💐
🎄لَقَدْ أَنزَلْنَا آيَاتٍ مُّبَيِّنَاتٍ وَ اللَّهُ يَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَي صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ؛
🌾به راستى كه آياتى روشنگر نازل كرديم و خداوند هركس را بخواهد، به راه مستقيم هدايت میكند.
🌳 پیامهای مهم آیه 🌳
🌾۱ - خداوند با فرستادن آيات روشنگر، به همه انسانها اتمام حجّت كرده است.
🌴۲ - آيات الهى، وسيله هدايت هستند؛ ولى اصل هدايت كار اوست.
🌾۳ - انسانها بخاطر سبقت احساساتشان نسبت به عقل، دچار گمراهی میشوند، مگر اینکه خود را فقیر درگاه خالق خود بدانند.
🔹تبیین : در فرق ميان كلماتِ «سَبيل» و «طريق» با «صراط»، گفته اند كه صراط، به راهى میگويند كه پيمودن آن هموار باشد و هيچ پيچيدگى و دشوارى نداشته باشد.(فروق اللغة).
🔸چون اوضاع جهان، شرائط و مشکلات مختلف زندگی و نظرات متفاوت افراد و...، زندگی را بر انسان، پیچیده میکند،
🔻فقط با توجه به خالق هستی و دستورات او میتوان به صراط مستقیمی که برای انسان تدارک دیده، دست یافت و از حیرت و سرگردانی رها شد.
🔹خدای متعال با ارسال پیامبران و کتب مقدسی که دستورات زندگی در آن است،
🔸به کلیه انسانها اتمام حجت نموده، تا روز قیامت، بهانه ای برایشان بخاطر تمرد و گناهانشان، نداشته باشند؛
🔻ولی متأسفانه اغلب انسانها به اتمام حجتها و آیات الهی توجه نکرده و زرق و برق دنیا آنان را دچار غفلت مینماید!🔻🔹🔻
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
🎄قال الامام الكاظم عليه السلام :
🌷لايَدخُلُ الفَقرُ بَيتا فيهِ اسمُ مُحَمَّدٍ أو أحمَدَ أو عَلِيٍّ أوِ الحَسَنِ أوِ الحُسَينِ أو جَعفَرٍ أو طالِبٍ أو عَبدِاللّهِ أو فاطِمَةَ مِنَ النِّساءِ ؛
🌾فقر وارد خانه اى نمیشود كه در آن خانه، نام محمّد ، احمد ، على ، حسن ، حسين ، جعفر، طالب ، عبداللّه يا فاطمه ، از نامهاى زنان ، باشد .
📚 وسائل الشيعه ، ج ۲۱ ، ص ۳۹۶ .
🌻علامه ملا احمد نراقی رضوان الله علیه :
🎄غبطه، حکم حسد را ندارد.
🌾غبطه، آن است که کسی نعمتی را که در اختیار دیگری می بیند، برای خود بخواهد، بی آنکه خواهان سلب آن از وی باشد.
🎄امام صادق علیهالسلام فرموده اند:
🌷مؤمن غبطه میخورد، اما حسد نمیورزد؛
🌾و منافق - بر عکس - حسد میورزد و غبطه نمی خورد!
📚 نردبان سعادت، ص ۳۸۲ .
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 به مناسبت روز جهانی مسجد؛
📢 مسجدالاقصی؛ نماد عزت مسلمانان
🔹️سیام مردادماه مصادف است با سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیستها در سال ۱۹۶۹ میلادی که این روز با ابتکار جمهوری اسلامی ایران به نام «روز جهانی مسجد» در سازمان کنفرانس اسلامی نامگذاری شد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این مسئله تاکید کردهاند که «فراموش نکنیم که «روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است؛ یعنی تشکیل این روز و تعیین این روز که به خواست و مطالبهی جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی بهعنوان «روز مسجد» تصویب شد، بهمناسبت آتش زدن مسجدالاقصی است؛ بهمناسبت مقابلهی با دشمن صهیونیست است؛ اساس این روز یک چنین اساسی است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید.»
#مسجد_آرمانی
#روابط_عمومی_مرکز_فعالیتهای_دینی_شهرداری_تهران
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
🔸️ میدونی چرا به قیامت میگویند روز حسرت؟!
🔻امام صادق علیهالسلام:
🔹روز قیامت احدی نیست مگر اینکه آرزو میکند از زائران امام حسین علیه السلام باشد؛
زیرا میبینند با زائران امام حسین علیهالسلام، به خاطر احترامی که در پیش خدا دارند، چطور برخورد میشود.
🔸مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ عليه السلام مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى
📚کامل الزیارات ص ۱۳۵.
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت_کربلا_به_نیت_فرج
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
💐 سوره نور ، آیه ۴۷💐
🎄وَ يَقُولُونَ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالرَّسُولِ وَ أَطَعْنَا ثُمَّ يَتَوَلَّي فَرِيقٌ مِّنْهُم مِّن بَعْدِ ذَلِكَ وَ مَا أُوْلَئِكَ بِالْمُؤْمِنِينَ؛
🌾و میگويند: ما به خدا و رسول ايمان آورديم و پيروى نموديم؛ امّا گروهى از آنان بعد از اين اقرار، پشت مینمايند و آنان مؤمن واقعى نيستند!
🌳 پیامهای مهم آیه 🌳
🌾۱ - به شعارهاى زيبا و فريبنده، تكيه نكنيم؛ ايمان و ثبات قدم در دین و رفتار مؤمن، لازم است.
🌴۲ - منافقان ادّعاى ايمان خود را هم تكرار میكردند، هم با تأكيد میگفتند!كلمه «يقولون»، فعل مضارع و نشانه تكرار است و تكرار حرف (باء) در «باللّه و بالرّسول»، نشانه تأكيد است.
🌾۳ - در فرهنگ اسلامی، پيمان شكن، دين ندارد و مؤمن نیست!
🌴۴ - ايمان از عمل، جدا نيست؛ حتّى منافقان در كنار كلمه «آمنّا»، كلمه «أطَعنا» را مى آوردند، ولى در عمل، بى اعتنا بودند و اطاعت نمیکردند!
🔹تبیین : آيه فوق و آيات بعد، درباره منافقان مدينه است كه ادّعاى يارىِ پيامبر را داشتند، ولى در عمل، مخالف بودند!
🔸اسلام، پیامبر و ائمه مسلمین، بیش از همه، از منافقان، صدمه خورده اند!
🔻مخالفان علی علیه السلام که با حضرت در جنگ جمل و صفین و خوارج، جنگیدند، همه مسلمان بودند!
🔹همانها خون به جگر امام حسن علیه السلام کردند و باعث صلح با معاویه شدند!
🔸همانها به امام حسین علیه السلام، نامه نوشتند و سپس با ایشان جنگیدند و حادثه کربلا را به وجود آوردند!
🔻در این زمان هم نظام اسلامی، هرچه ضربه خورده، بیشتر از منافقان در داخل و خارج بوده و خواهد بود!🔻🔹🔻
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
🎄قال الإمامُ الرِّضا عليه السلام:
🌷مَن جَلسَ مَجلسا يُحيا فيهِ أمرُنا لَم يَمُتْ قلبُهُ يَومَ تَموتُ القلوبُ ؛
🌾هر كس در مجلسى كه ياد و نام ما در آن زنده نگه داشته میشود بنشيند، در آن روزى كه دلها میميرند، دل او نمیميرد .
📚 أمالي شیخ صدوق : ص ۱۳۱ .
🌷إذا سَمِعْتَ الرّجُلَ يَجحَدُ الحقَّ و يُكذّبُ بهِ و يَقعُ في أهلِهِ ، فقُمْ مِن عندِهِ و لا تُقاعِدْهُ ؛
🌾هرگاه شنيدى كسى حق را انكار و تكذيب میكند و زبان به بدگويى از اهل حق گشوده است، از پيش او برخيز و با وى همنشينى مكن .
📚بحار الأنوار : ج ۱۰۰ ،ص ۹۶ .
🌻حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🎄این نکته، از معلومات واضح و آشکار و از مسلّمات شرع است که:
🌾چنانچه مسلمانی دید مسلمانی گرفتار است و با اندک همت، گرفتاری او رفع میشود، در این صورت اگر همت نکند، معاقَب(مورد عقاب) خواهد بود.
📚 در محضر بهجت، ج۳، ص٢٨ .
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون ؛ عمود هزار طریق الحسین(ع) ، زیر آفتاب سوزان با دمای ۴۶ درجه_ این جمعیت عظیم به کجا می روند ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو کلیپ؛
💠گزارشی از همایش روز جهانی مسجد و تقدیر ائمه جماعات از عملکرد شهردار تهران در حمایت بیسابقه از مساجد
📌در این همایش، رییس امور مساجد تهران به نمایندگی از ائمه جماعات، از جناب آقای دکتر زاکانی، شهردار تهران، به پاس حمایت بینظیر از مساجد در دو بخش سختافزاری[ساخت و تجهیز مساجد] و نرم افزاری[اجرای طرح شهید آرمان]، تقدیر و تشکر کردند.
🔰با ما همراه باشید...
🔅ستاد طرح شهید آرمان
eitaa.com/joinchat/3436446211Cc13f95b799
🔴 امام زمان را با چه عنوانی خطاب کنیم؟
مردی از امام صادق علیه السلام پرسید كه: میشود به قائم علیه السلام گفت: السلام علیك یا امیرالمؤمنین؟امام پاسخ داد: نه! چرا كه این عنوان، ویژه امیرالمومنین علی علیه السلام است و قبل و بعد از او كسی جز كافر، به این عنوان خوانده نمیشود. پرسید: فدایت شوم! پس چگونه بر امام مهدی علیه السلام میتوان سلام گفت؟ فرمود: هرگاه خواستی بر او درود فرستی میتوانی بگویی: السلام علیك یا بقیة الله! و آنگاه این آیه شریفه را خواند: «بقیت اللّٰه خیر لكم ان كنتم مؤمنین»(هود/۸۶)
عَنْ عُمر بنِ زَاهرٍ عَنْ أبِي عَبد اَللّه عَليه السّلامُ قالَ سَأله رَجلٌ عَنِ اَلقائِم يُسَلَّم عَليهِ بِإِمرَةِ اَلمُؤمِنينَ قَالَ لاَ ذَاكَ اِسمٌ سَمَّى اَللّهُ بِه أمِيرَ اَلْمؤمِنِين عَلَيهِ السّلامُ لَمْ يُسمَّ بِه أحدٌ قَبلهُ وَ لاَ يَتَسَمَّى بِهِ بَعدَهُ إلاَّ كَافِرٌ قُلْتُ جُعِلتُ فِدَاكَ كَيفَ يُسلّمُ عَلَيهِ قَالَ يَقُولونَ اَلسَّلاَمُ عَلَيكَ يَا بَقيَّةَ اَللَّهِ ثُمَّ قَرَأَ بَقِيَّتُ اَللّٰهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ.
📚الکافي،ج۱،ص۴۱۱
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
💐 سوره نور ، آیات ۴۸ و ۴۹💐
🎄وَ إِذَا دُعُوا إِلَي اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُم مُّعْرِضُونَ ؛ وَ إِن يَكُن لَّهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ؛
🌾و هرگاه به سوى خدا و رسولش خوانده شوند، تا پيامبر ميانشان داورى كند، آنگاه است كه گروهى از آنان، رویگردان میشوند؛ ولى اگر حقّ با آنان باشد، با رضايت و تسليم به سوى پيامبر مى آيند.
🌳 پیامهای مهم آیات 🌳
🌾۱ - نشانه ايمان واقعى، پذيرفتن حكم پيامبر و نشانه نفاق، رویگردانى از آن است.
🌴۲ - داورى و قضاوت، از شئون انبيا میباشد و حكم پيامبر، همان حكم خداوند است.
🌾۳ - در انتقاد، انصاف داشته باشيم و همه را نكوبيم؛ هرچند میدانیم انتقاد و قضاوت عادلانه، خوشايند گروهى از مردم نيست!
🌴۴ - به هر گرويدن و اظهار علاقه اى نباید تكيه کرد؛ آنها به سراغ پيامبر مى آمدند، ولی فقط در صورتى كه سخن پيامبر، به نفع آنها میبود!
🌾۵ - منافق، فرصت طلب است و نان را به نرخ روز مى خورد؛ در عین حال پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله، در جایی كه حقّ با منافقان بود، به نفع آنان حكم میكردند.
🔹تبیین : قضاوت و داورى رسول خداصلى الله عليه وآله بر اساس حكم خدا بود؛
🔸چنانكه در آيه ۱۰۵ سوره نساء آمده:
🔻تا ميان مردم به آنچه خدا به تو آموخته، داورى كنى.
🔹قضاوت در فرهنگ اسلامی، براساس حق و عدل است؛
🔸حتی اگر یکطرف دعوا، کافر یا منافق باشد، ولی حق با وی باشد،
🔻عدل اسلامی ایجاب میکند که به نفع آن کافر و منافق، قضاوت شود.🔻🔹🔻
┈┉┅━❀▪️▪️▪️❀━┅┉┈
🆔 https://ble.ir/dinitehran
🆔 https://eitaa.ir/dinitehran
🎄قال الإمامُ الجوادُ عليه السلام :
🌷أهلُ المَعـروفِ إلَى اصطِناعِه أحوَجُ مِن أهلِ الحاجَةِ إلَيهِ ؛ لأِنَّ لَهُم أجرَهُ و فَخرَهُ و ذِكرَهُ ، فمَهما اصطَنَعَ الرَّجُلُ مِن مَعروفٍ فإنَّما يَبدأ فيهِ بِنَفسِهِ ، فلا يَطلُبَنَّ شُكرَ ما صَنَعَ إلى نَفسِهِ مِن غَيرِهِ ؛
🌾نيكوكاران به نيكى كردن ، نيازمندترند تا كسانیكه به آن نيازمندند؛ زيرا پاداش و افتخار و نيك ناميش از آنِ آنهاست. بنابراين، آدمى هر خوبى كه كند، نخست به خود كرده است. پس، نبايد به خاطر خوبيى كه به خود كرده ، از ديگران سپاسگزارى بخواهد !
📚 كشف الغمّة : ج ۳ ، ص ۱۳۷ .