eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
473 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حفظ قداست روحانیت 🔸یک چیز دیگری که در باب روحانیت شرط و لازم است که ما دقیقاً و جداً به آن توجه کنیم، مسئله‌ی حفظ قداست روحانی است. 🔻روحانیت دارای قداست است. مردم به من و شما که نگاه میکنند، به خاطر لباسمان، شأنمان و شغلمان، حساب خاصی برای ما باز میکنند و یک تقدسی قائلند. 🟩 بعضی از گناهانی که خودشان میکنند، خیال میکنند ماها نمیکنیم؛ بعضی از کارهای خیری که خودشان انجام نمیدهند، خیال میکنند ما انجام میدهیم؛ خیال میکنند ماها دائم در حال ذکر الهی و توجه به پروردگار - که غالباً از آن غفلت میشود - هستیم؛ یک چنین تصوراتی درباره‌ی ما دارند. ⚠️ البته این تصورات را نباید تقویت کرد. 🗓۱۳۸۵/۸/۱۷ 📚 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
خلاصه‌ای اصول عقاید اسماعیلیه [قسمت ششم] اصول عقاید اسماعیلیه را محقق طوسی در قواعد العقائد چنین نقل می‌کند: ← آفرینش عالم امر و عالم خلق آنان بر این عقیده‌اند که خدای تعالی به واسطه حقیقتی که از آن با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، دو عالم را آفرید: ۱. عالم باطن که عالم امر و عالم غیب است و مشتمل بر عقول و نفوس و ارواح و حقایق کلی می‌باشد و نزدیک‌ترین موجود این عالم به خدا عقل اول است. ۲. عالم ظاهر که عالم خلق و شهادت است و مشتمل بر اجزای علوی و سفلی و اجسام فلکی و عنصری است و بزرگ‌ترین موجودات این عالم، به ترتیب، عرش و پس از آن کرسی و پس از آن اجسام دیگر است. این دو عالم چنان که از کمال به نقصان تنزل یافته، از نقصان به کمال باز می‌گردد تا این که به امر الهی که با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، منتهی شود و بدین ترتیب آغاز و انجام سلسله‌ی هستی خداست. ← امامت و نبوت امام مظهر عالم امر است و حجت او مظهر عقل اول (عقل کلی) است، و پیامبر مظهر نفس کل، یعنی امام است. امام حاکم بر عالم باطن و معلم دیگران است. کسی جز به واسطه‌ی او عالم بالله نمی‌گردد، و پیامبر حاکم بر عالم ظاهر است و قوام شریعت به اوست. و هرگز زمان از پیامبر یا شریعت او خالی نخواهد بود، چنان که از وجود امام و دعوت او نیز خالی نخواهد بود، و امام گاهی پنهان می‌گردد، ولی دعوت او ظاهر خواهد بود تا این که حجت از جانب خدا بربندگان تمام گردد.[۲۲] ← نبوت و مراتب امامت در روی زمین یک «ناطق» وجود دارد و او پیامبر صاحب شریعت است، و رسول ناطق نزد اسماعیلیه، آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، محمد و القائم می‌باشد که هر کدام دارای امام مقیم می‌باشد (همچنین در روی زمین یک «وصی» موجود است و او امامی است که وارث بلافصل پیامبر و کسی است که بنیاد و اساس امامت و نخستین امام هر عصر است. وظیفه‌ی مخصوص او به عنوان امین راز نبوت، تاویل است که ظاهر را به معنی مکتوم، یعنی به اصل آن می‌رساند؛ وصی، مشابه عقل دوم می‌باشد. علاوه براین یک امام وجود دارد که وارث امام اساس است و وظیفه‌ی او ایجاد تعادل میان ظاهر و باطن، که پیوستگی آنها ضروری است، می‌باشد. ادوار نبوت از هفت دور تشکیل می‌شود و هر مرحله از دوره‌ی نبوت، یعنی هر دوره‌ی غیبت، به وسیله ی یک ناطق و یکی وصی افتتاح می‌گردد، و یک یا چند دسته‌ی هفت‌گانه از امامان جانشین آنان می‌گردد. و سپس آن دوره به وسیله‌ی آخرین امام (یعنی قائم) یا امام رستاخیز که دوران پیشین را خاتمه می‌دهد پایان می‌پذیرد و او امام «مقیم» است؛ یعنی پیامبر جدید را برمی‌انگیزد.).
✅ *شما یک تماس از حاج قاسم دارین لطفا گوشی را بردارین*📞 _________________________
قسمت هفتم مراتب امامت نزد اسماعیلیه از نظر اسماعیلیان امامت دارای مراتب پنج گانه ی زیر است: ۱. امام مقیم: او کسی است که پیامبر ناطق را برمی انگیزد و این عالی‌ترین درجه‌ی امامت است و آن را «رب الوقت» نیز گویند. ۲. امام اساس: او وصی و جانشین پیامبر و امین راز و یاور او است و سلسله امامان مستقر در نسل او تداوم می‌یابد. ۳. امام مستقر: او کسی است که امام پس از خود را تعیین می‌کند. راه تعیین امام از نظر اسماعیلیان دو چیز است: یکی وراثت، و دیگری نص امام مستقر. ۴. امام متم : کسی که ادای رسالت در آخر دور به او تمام می‌شود و او هفتمین امام در هر دور است و تمام کمالات شش امام قبلی را داراست. ۵. امام مستودع: او به نیابت از امام مستقر به انجام امور امامت قیام می‌کند و حق تعیین امام پس از خود را ندارد. وی را نائب الامام نیز گویند.[۲۳] اسماعیلیه دارای عقاید گوناگون بویژه در بحث معاد هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارد که باید در جایش مورد مطالعه و نقد قرار گیرد.
منابع طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۸، ایران، قم:دفتر نشر اسلامی، ۱۳۷۸ ش، چاپ:سیزدهم.     ۲. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۴.     ۳. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۵ ۶۶.     ۴. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱، ص۱۶۹ ۲۳۵، قم، الشریف الرضی، ۱۳۶۴ش، چاپ:سوم.     ۵. ↑ مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج۱۸، ص۷۴. ۶. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱ ص۱۹۶.     ۷. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۰، ایران، مرکز انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۰ ش، چاپ دوم. ۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۸_ ۶۹، بیروت، دار الاضواء، ۱۴۰۴ ق، چاپ دوم. ۹. ↑ بغدادی، عبد القاهر بن طاهر، الفرق بین الفرق و بیان الفرقة الناجیة منهم، ص۱۶_ ۲۷۷، بیروت، دار الجیل- دار الآفاق، ۱۴۰۸. ۱۰. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹. ۱۱. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۱. ۱۲. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ص۲۱۱.     ۱۳. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹_ ۷۰. ۱۴. ↑ کشی، محمد بن عمر بن عبد العزیزکشی، رجال الکشی_ اختیار معرفة الرجال، ص۲۹۵_ ۲۹۶. ۱۵. ↑ کلینی، ابو جعفر، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۶، ص۴۱۴، تهران، دارالکتب الاسلامیة، ۱۴۰۷ ه ق، چاپ چهاوم.     ۱۶. ↑ شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۰۹، قم، کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ ق، چاپ اول.     ۱۷. ↑ خویی، سید ابو القاسم موسوی، معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرجال، ج۴، ص۴۰ ۴۳، شماره۱۳۱۶.     ۱۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۸۴_ ۸۵. ۱۹. ↑ فرمانیان، مهدی، درسنامه اسماعیلیه «تاریخ وعقاید»، ص۳۸، قم، نشر ادیان ۱۳۸۲، چاپ اول. ۲۰. ↑ لوئیس، برنارد، پیدایش اسماعیلیه، ص۴۳، تهران، انتشارات مولی ۱۳۶۳. ۲۱. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۷۱. ۲۲. ↑ طوسی، خواجه نصیر الدین، قواعد العقائد، ص۸۵_ ۸۶، مقدمه و تحقیق و تعلیق از علی حسن خازم، لبنان، دار الغربة۱۴۱۳ ق، چاپ اول. ۲۳. ↑ سبحانی، جعفر سبحانی، بحوث فی الملل و النحل، ج۸، ص۲۱۰، قم، مؤسسة النشر الاسلامی مؤسسة الامام الصادق علیه‌السّلام.    
سه برادر مردی را نزد حضرت علی علیه السلام آوردند و گفتند اين مرد پدرمان را کشته است.😵 👤امام علی (علیه السلام) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟ آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. يکی از شترهايم شروع به خوردن درختی از باغ پدر اينها کرد پدرشان شتر را با سنگ زد و شتر مرد، و من هم همان سنگ را برداشتم و با آن به پدرشان زدم و او مرد.🐫🐪🐫 ✨امام علی (علیه السلام)فرمودند: حد را بر تو اجرا مي کنم. آن مرد گفت: سه روز به من مهلت بدهيد. پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی به جا گذاشته پس اگر مرا بکشيد آن گنج تباه مي شود، و برادرم هم بعد از من تباه مي شود.🚶🏻🏃🏻🚶🏻 📝 اميرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را مي کند؟ آن مرد به مردم نگاه کرد و گفت اين مرد. اميرالمومنين (علیه السلام) فرمودند: ای ابوذر آيا ضمانت اين مرد را مي کنی؟ ابوذر عرض کرد: بله اميرالمومنين فرمود: تو او را نمي شناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا مي کنم! ابوذر عرض کرد: من ضمانتش مي کنم يا اميرالمومنين. 💭آن مرد رفت . و روز اول و دوم و سوم سپری شد...و همه مردم نگران ابوذر بودند که بر او حد اجرا نشود...سرانجام آن مرد اندکی قبل از اذان مغرب آمد و در حاليکه خيلی خسته بود، به نزد اميرالمومنين (علیه السلام) آمد وعرض کرد: گنج را به برادرم دادم و اکنون تسلیم فرمان شما هستم تا بر من حد را جاری کنی. ❓❔ امام علی (علیه السلام) فرمودند: چه چيزی باعث شد تا برگردی درحاليکه مي توانستی فرار کنی؟ ✨✨ آن مرد گفت: ترسيدم که "وفای به عهد" از بين مردم برود. ❓اميرالمومنين(علیه السلام) از ابوذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟ ✨✨ ابوذر گفت: ترسيدم که "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم برود. پسران مقتول متأثر شدند و گفتند: ما از قصاص او گذشتيم... اميرالمومنين (علیه السلام) فرمود: چرا؟ ✨✨ گفتند: مي ترسيم که "بخشش و گذشت" از بين مردم برود. 💧و اما من اين پيام را برای شما فرستادم تا "دعوت به خير" از ميان مردم نرود. 👈🏻 حالا نوبت شماست که بعد از خواندن این داستان آن را برای دیگران نقل کنید و در صورت امکان برای دوستانتان ارسال کنید تا "نشر و پخش فضایل مولای مان" از میان ما نرود. 🍀🌹🍀🌹.
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حضرت آیت الله (مدظله العالی): 🔻عاجزترین مردم چه کسی است؟ موعظه کوتاه
مسیر زندگی.mp3
4.26M
🔸علی الدوام مواظب مسیر زندگی باشیم 🔹 حجت الاسلام و المسلمین
12.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
/ 💯فقط بگو چشم‼️ ⛔️ما تنها به یک جو همت نیاز داریم نه جو بایدن
🔴 /روابط ایران وچین از نگاه نشنال‌اینترست 🔻 نشریه نشنال‌اینترست چندی پیش در یادداشتی، توافق راهبردی ایران و چین را فراتر از رفع نیازهای اقتصادی متقابل، یک ابتکار عمل ژئوپلتیک برای توسعه نفوذ منطقه‌ای طرفین قلمداد کرده است. بر این اساس، ایران با مشارکت در طرح «یک کمربند، یک جاده» در سراسر اوراسیا نفوذ می‌یابد و چین با توافق با ایران در غرب آسیا. مناطقی که از سواحل مدیترانه تا آسیای میانه و از خلیج فارس تا حوزه قفقاز وسعت دارند. 🔻 دو کشور انگیزه مشترکی برای ایستادگی در برابر هژمونی آمریکا در این مناطق دارند. در عین حال دلیل اینکه آمریکا هنوز نسبت به این توافق واکنش جدی نشان نداده این است که اولاً درگیر فضای انتخاباتی است و ثانیاً هنوز تحلیل‌گران و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، نسبت به پیاده‌سازی این توافق در بلندمدت تردید دارند. 🔻 نویسنده دو سناریو برای آینده این توافق متصور است: اول اینکه این توافق در سطح استراتژیک و بلندمدت بین ایران و چین اجرایی شود و دو کشور به شراکتی پایدار در حوزه ژئوپلتیک غرب آسیا دست یابند. دیگر اینکه این توافق به منافع اقتصادی تاکتیکی طرفین محدود شود و ظرف مدتی کوتاه به پایان برسد. 🔻 طبق این یادداشت، سیاست‌های آمریکا عامل اصلی ترغیب این دو کشور به سوی توافق بوده است: جنگ تجاری با چین از یک‌سو و خروج از برجام از سوی دیگر. به همین دلیل ایران در مواجهه با سیاست چین در قبال اقلیت‌ها سکوت می‌کند و چین نیز در شورای حکام آژانس و شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت می‌کند. 🔻 این مقاله در پایان به آمریکا توصیه دارد که با گشایش مسیر دیپلماسی نسبت به هر دو کشور ایران و چین و با بهره‌گیری از اختلافاتی که در سیاست منطقه‌ای این دو وجود دارد، از نزدیکی بیشتر آنان و تحدید منافع آمریکا در غرب آسیا جلوگیری کند. 🔹 به نظر می‌رسد با وجود اشتراک منافع، اختلافاتی نیز در سیاست منطقه‌ای ایران و چین در غرب آسیا وجود دارد. ایران خواستار خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است ولی چین چنین خواسته‌ای ندارد زیرا خروج‌شان به تقویت حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی و سواحل تایوان می‌انجامد. هم‌چنین چین، روابط بسیار خوبی با دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی دارد.