eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ 🔷«عطریانفر»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت «درباره آقای لاریجانی تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به‌عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود». او همچنین گفته بود که «درباره هم‌نشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به ‌دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند، در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند». ❇️نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم هم پیش‌تر خبر داده بود که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است. 🔻روزنامه صبح نو در شماره روز سه‌شنبه خود نوشته بود که شرط اصلی علی لاریجانی، علاوه بر حمایت اصلاح‌طلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است؛ به‌نحوی‌که فقط نامزد اصلاح‌طلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راست‌گرایان هم برخوردار باشد. 🔺لاریجانی معتقد است اجماع بر او به‌عنوان گزینه ائتلافی شامل میانه‌روهای جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست. علی لاریجانی را شاید بتوان جزء معدود چهره‌های سیاسی دانست که سابقه قرار گرفتن در لیست هر دو جناح را داشته است، برای مثال در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس، با حمایت اصولگرایان و در سال ۹۴ با حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کرد.
30.pdf
262.9K
نسخه pdf ❇️یادداشت / مطالبه گری از پائین و آتش به اختیاری برای جهش تولید
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناسان آمریکایی بررسی می‌کنند: 📍با خروج آمریکا از توافق با ایران، مکانیسم ماشه چه مقدار قابلیت اجرا دارد؟ 🔻فشارها بر ایران من را نگران می‌کند، وقتی رسانه ها را می‌بینم آن ها هنوز از انتقام سليمانی صحبت می‌کنند...!
☑️سئوال اگر ما برای شوخی دروغ بگوییم ولی ضرری برای کسی نداشته باشد حرام است یا خیر؟ ✅پاسخ گفتن حرام است هر چند به شوخى باشد، مگر این‌که در کلامش قرینه و علامتى باشد که نشان دهد در آنچه مى‌گوید قصد حکایت ندارد؛ پس در صورتى که مخاطب بفهمد قصد جدّى ندارد و شوخى مى‌کند دروغ محسوب نمى‌شود. ♦️♦️ ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
99-06-08 rafiee.mp3
9.51M
◾️ حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ▫️موضوع: شرایط حمایت از دین ▪️ 8 شهریور 99 ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
⚫️ نگذارید بر زمین بریزد مرحوم حاج که نزد مرحوم آقا نیز استفاده کرده نقل کرد در ایام قدیم در حسینیه ابوترابی منبر می رفتم و علمای مهمی مثل حاج سید ابوتراب ابوترابی،حاج شیخ رحیم سامت،حاج آقا بزرگ علوی و...حاضر میشدند و عمامه ها بر زمین گذارده و بسیار میگریستند.همیشه باخودم میگفتم این بکاءآقایان چه آثاری دارد.... سالها بعد شبی خواب دیدم در حسینیه خودم مجلس عزا برقرار است و علمای شهر همه حاضرند.ناگهان دیدم مرحوم حاج سید ابوتراب از در وارد شد ولی فقط من ایشان را میبینم.جلو رفتم و سلام کردم و گفتم حاج اقا ان طرف چگونه است.وی تسبیحش را زیر عبایش برد و استخاره کرد و گویا استخاره خوب آمده بود لذا فرمود :انجا همه کاره امام حسین است. من از حرف وی حالت گریه پیدا کردم و اشکم جاری شد که ان مرحوم فورا نهیب زد مواظب اینها باش زمین نریزد؛انجا خیلی به این اشکها اهمیت میدهند.. رحمت الله علیهم. ✳️ @bahjat_alabd
مقاومت.pdf
1.34M
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت ✅مقاومت لبنان؛ پیروزی بزرگ دیگر ✍️به قلم: سعدالله زارعی-کارشناس مسایل سیاسی
🔴 آمریکا: نمی‌خواهیم حزب‌الله در دولت لبنان باشد 🔹 مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شبکه العربیه گفت، واشنگتن نمی‌خواهد حزب‌الله جزئی از دولت جدید لبنان باشد. 🔹 اورتاگوس افزود: آمریکا نمی‌تواند در سایه "تهدیدات" حزب‌الله لبنان و بدون تعهد به انجام اصلاحات به شکل شفاف مثل روال قبل با لبنان همکاری کند.
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ رئيس پیشین سازمان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی: 📍دکترین نظامی ایران خیره کننده است/با حسادت، هوش عالی راهبردی آن‌ها را تحسین میکنم...!
✅ آیا استفراغ نجس است؟؟ 👆 ♦️ ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
15.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
کوتاه روايت كردند كه معاذ بن جبل روزى خدمت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) آمد در حالى كه گريه مى كرد. رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: چرا گريه مى كنى؟ معاذ عرض كرد: جوان خوش صورتى در خانه ايستاده مثل زن بچه مرده گريه مى كند و مى خواهد خدمت شما برسد گويا خجالت مى كشد، حضرت فرمود: برو و او را بياور. معاذ رفت و او را خدمت پيامبر آورد. جوان سلام كرد و جواب شنيد، حضرت فرمود: چرا گريه مى كنى؟ عرض ‍ كرد: گناهى كرده ام كه اگر خدا مرا به بعضى از آن مواخذه كند، البته مرا به جهنم مى برد. فرمود: آيا به خدا كافر شدى؟ عرض كرد: نه. فرمود: قتل نفس كرده اى؟ عرض كرد: نه. فرمود: خدا گناهان تو را بيامرزد اگرچه به قدر كوه هاى بسيار بلند باشد. عرض كرد: گناه من از كوه ها نيز بزرگتر است. فرمود: خدا گناهت را مى آمرزد، اگرچه به اندازه زمين ها و درياها و درخت ها باشد. عرض كرد: گناه من از همه اينها كه فرمودى بزرگتر است. فرمود: خدا گناهان تو را مى آمرزد اگرچه به قدر آسمان ها و عرش و ستاره ها باشد. عرض كرد: گناهان من بزرگتر است. فرمود: پروردگار تو بزرگتر است يا گناه تو؟ عرض كرد: پروردگار من. فرمود: گناه بزرگ را خداى عظيم مى آمرزد. پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: چه كرده اى؟ عرض كرد: من چند سال كارم اين بود كه مى رفتم و قبرهاى مردم را مى شكافتم و كفن هاى آنها را بيرون مى آوردم تا آنكه دخترى از انصار مرد. او را بردند در قبرستان دفنش كردند. شب كه شد من رفتم قبرش را شكافتم و او را از قبر بيرون آوردم و كفنش را بيرون آوردم. شيطان به من وسوسه كرد، برگشتم با او جمع شدم. همين كه خواستم بروم صدائى از عقب سر خود شنيدم كه يكى گفت: ويل لك من ديان يوم الدين واى بر تو از غضب مالك آخرت. با اين عمل گمان ندارم بوى بهشت را بشنوم. پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: دور شو اى فاسق كه مى ترسم از آتش تو من هم بسوزم. آن مرد بيرون آمد سر به صحرا گذارد و بالاى كوهى رفت. دستهايش را غل كرد، بگردنش آويخت و تا چهل روز مشغول گريه و زارى شد و دعا و تضرع و مناجات به درگاه خدا نمود. روز چهلم عرض كرد: الهى اگر توبه من را قبول كرده اى، پيغمبرت را خبر كن و الا آتشى بفرست مرا بسوزاند. جبرئيل بر حضرت رسالت نازل شد و اين آيه را آورد: والذين اذا فعلوا فاحشه و ظلموا انفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من يغفر الذنوب الا الله و لم يصروا على ما فعلوا و هم يعملون (3) ترجمه: ((و آن افرادى كه هرگاه عمل ناپسندى انجام مى دهند يا اينكه به نفس خود ظلم مى كنند يادآور خدا مى شوند و براى گناهان خود طلب مغفرت مى نمايند و غير از خدا كيست كه گناهان را بيامرزد و بر كارهايى كه انجام داده اند اصرار نمى كنند و آنان مى دانند)) جبرئيل عرض كرد: يا رسول الله خداوند مى فرمايد: اتاك عبدى تائبا فترده فاين يذهب يعنى اى رسول! بنده من پيش تو آمد توبه كند او را دورش كردى، پس ‍ بنده ام به كجا برود، برو بشارت قبولى توبه اش را به او بده. پيغمبر خوشحال شد و از خانه بيرون آمد با معاذ بن جبل و بعضى ديگر از صحابه بالاى كوه رفتند و ديدند از بس آفتاب به صورتش تابيده، سياه شده و از شدت گريه مژگانش ريخته و ديگر اينكه او به طرزى گريه و ناله مى كرد كه درندگان، و جانوران زمين و مرغ هاى هوا در اطرافش جمع شده بودند و براى حالت او گريه مى كردند. پيغمبر نزديك رفتند و دست هاى او را باز كردند و خاكها را از سر و صورت او پاك كردند و فرمودند: اى بهلول بشارت باد تو را كه خدا توبه تو را قبول كرد و از آتش نجات پيدا كردى. پس حضرت به اصحاب خود فرمود: اينطور تدارك و تهيه گناهان خود را بگيريد. ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
(٢) ❓پرسش: آیا حضرت مهدی موعود(عجل‌الله‌فرجه) در هنگان ظهور برای از بین بردن دشمنان اسلام از ابزار جنگی مدرن استفاده می‌کند؟ 🖊️ پاسخ: در روایات کمتر سخن روشنی در این باره به چشم می خورد و تنها سلاح مورد اشاره در کلام معصومان(ع) «سیف» (شمشیر) است.[١] 1. عده ای بر این باورند که استعمال کلمه «شمشیر» در معنای حقیقی و ابزار برنده جنگی خاصّ است. البته این گروه درباره غالب شدن حضرت با این سلاح بر دشمنان، توجیهات متفاوتی دارند که مهمترین آنها عبارتند از: الف) بعضی می گویند: اگر چه حضرت با شمشیر قیام می کند، ولی خداوند در آن شمشیر قدرت و اعجازی قرار داده که تمامی سلاح های موجود را مقهور نیروی خود می سازد.[٢] ب) دسته دیگر می گویند: خداوند در عصر ظهور تمامی تسلیحات پیشرفته را از کار انداخته، مردم به ناگزیر در جنگ از همان سلاح های ابتدایی (شمشیر و مانند آن) استفاده می کنند و بنابراین حضرت مهدی(ع) با همان شمشیر می جنگد. ج) به رغم آنکه تمامی تسلیحات در اختیار حضرت قرار می گیرد، ولی از آنجایی که استفاده از آنها به ناگزیر ظالمانه نیز خواهد بود، حضرت تنها از سلاح شمشیر بهره خواهد برد؛ زیرا یکی از خصوصیات مهم و اساسی قیام و حکومت حضرت «عدالت» و «دادگری» است و در بسیاری از روایات از ایشان به عنوان مظهر و تجلی کامل عدالت یاد شده است، و یکی از اهداف ادیان الهی و به خصوص اسلام و مذهب شیعه، حاکمیت بخشیدن به صلح و آرامش در جامعه جهانی است تا در سایه آن، همه افراد بشر به کمال انسانی خویش دست یابند. د) برخی دیگر گفته اند: به سبب جنگ های خونین فراوانی که در آستانه ظهور به وقوع می پیوندد، تمامی سلاح های پیشرفته از بین خواهد رفت و از آن پس، در جنگ تنها از ابزارهای ساده استفاده می شود.[٣] یکی از دلیل های این جمع، این است که روایات فراوانی می گوید: «شمشیر آن حضرت همان شمشیر پیامبر است» و وقتی چنین شد، نمادین بودن آن مشکل خواهد بود.[۴] البته هر کدام از اینها به دسته ای از روایات استشهاد می کنند و عمدتاً دلیل این گروه این است که علّت استفاده از سلاح های ساده همچون شمشیر بر خلاف بهره گیری از سلاح های پیشرفته عادلانه بودن مبارزه با آن است. 2. دسته ای دیگر بر این اعتقادند که: شمشیر در این روایات، کنایه از قدرت و نیروی نظامی است. این گروه شواهد متعددی بر این ادعا ذکر می کنند؛ همان گونه که کلمه «قلم» کنایه از علم و فرهنگ است. ولی آنچه ایشان را به این قول وادار کرده، پیشرفت روز افزون تجهیزات نظامی و فنّاوری دفاعی است. از آنجا که صاحبان این قول نتوانسته اند بین شمشیر و سلاح های فوق پیشرفته نسبتی بر قرار کنند، به چنین توجیهی دست زده اند. آنان شمشیر را نماد قدرت و جهاد مسلحانه دانسته، می گویند: هر ابزاری که قدرت حضرت را به نمایش بگذارد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.[۵] 3. با توجه به تکامل خارق العاده علم در آن زمان، ممکن است سلاح هایی فراهم آید که هرگز در تصور انسان های امروز قابل درک نباشد، بنابراین، آن به اهلش و اگذاشته شده است. ضمن اینکه قیام آن حضرت، قیامی است متکی بر قدرت الهی، و آن قدرتی است فوق حدّ تصور که فرشتگان الهی هم همه به یاری وی می پردازند. البته در برخی کتب آمده: زمان قیام، سلاح های پیشرفته از کار می افتد. آنچه متیقن است، اینکه قدرت الهی در قیام امام زمان(ع) متجلی می شود. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ١. اصول کافی، ج٨، ص۵٠. ٢. الخصال، صدوق، ج٢، ص۶۴٩. ٣. سیمای آفتاب، حبیب الله طاهری، ص٣٧١. ۴. کافی، ج١، ٢٣۴. ۵. سیمای آفتاب، دکتر حبیب الله طاهری، ص٣٧٠. منبع: hawzah.net
🍃🌹🍃 🍃🌹🍃 ⚠️ خلاصه تمامی ادعیه در چهار جمله... 🔵 روزی شخصی خدمت حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام می رود و می‌گوید: ⁉️ یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمی توانم همه دعاها را بخوانم،چه کنم؟ 🌷 حضرت امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام فرمودند: خلاصه تمام ادعیه را به تو می گویم، هر صبح که بخوانی، گویی تمام دعاها را خواندی. 1⃣ "الحمدللّه علی کل نعمة" ⬅️ خدا را سپاس و حمد می گویم برای هر نعمتی که به من داده است. 2⃣ "و اسئل اللّه من کل خیر" ⬅️ و از خداوند درخواست می کنم هر خیر و خوبی را. 3⃣ "و استغفر اللّه من کل ذنب" ⬅️ و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم. 4⃣ "و اعوذ باللّه من کل شر" ⬅️ و خدایا به تو پناه می برم از همه بدی ها. 📚 بحارالانوار، جلد ۹ ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
15.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 |داغ فرزند ▪️ گزیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی #┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
🔴🔴 فلاح السائل بإسنادنا إلى هارون بن موسى التلعكبري عن ابن عقدة عن محمد بن سالم بن جبهان عن عبد العزيز عن الحسن بن علي عن سنان عن عبد الواحد عن رجل عن معاذ بن جبل قال: قلت حدثني بحديث سمعته من رسول الله ص حفظته و ذكرته في كل يوم من دقة ما حدثك به قال نعم و بكى معاذ فقلت اسكت فسكت ثم نادى بأبي و أمي حدثني و أنا رديفه قال فبينا نسير إذ يرفع بصره إلى السماء فقال الحمد لله الذي يقضي في خلقه ما أحب قال يا معاذ قلت لبيك يا رسول الله إمام الخير و نبي الرحمة فقال أحدثك ما حدث نبي أمته إن حفظته نفعك عيشك و إن سمعته و لم تحفظه انقطعت حجتك عند الله ثم قال إن الله خلق سبعة أملاك قبل أن يخلق السماوات فجعل في كل سماء ملكا قد جللها بعظمته و جعل على كل باب منها ملكا بوابا عبد الواحد به نقل از مردى مى‏گويد: به معاذ بن جبل گفتم: يكى از احاديثى را كه از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيده‏ اى و درست حفظ نموده و هر روز با دقت متذكر مى‏شوى، براى من باز گو كن،معاذ پذيرفت و گريست، پس گفتم: خاموش شود. ومعاذ خاموش شد. و گفت: پدر و مادرم  فداي پیامبر، در حالى كه من در پشت سر پیامبر بر مركب سوار بودم و با هم راه می رفتیم، چشم به سوى آسمان بلند نمود و فرمود:«سپاس خداوندى را كه هر چه را كه دوست بدارد در باره آفريدگانش به طور حتم مقدر و جارى مى‏سازد.» آنگاه فرمود: اى معاذ، عرض كردم: «لبيك اى رسول خدا، اى پيشواى خير و پيامبر رحمت» فرمود: «آيا حديثى را به تو بگويم كه هيچ پيامبرى به امت خويش نفرموده است، و اگر آن را حفظ كنى در زندگى براى تو سودمند خواهد بود، و اگر بشنوى و حفظ نكنى حجت خداوند بر تو تمام مى‏شود.» سپس فرمود: «براستى كه خداوند پيش از آفريدن آسمانها، هفت فرشته آفريد، و در هر آسمان فرشته‏اى قرار داد، و آن آسمان را با عظمت خويش فرا گرفت، و بر در هر كدام از آسمانها فرشته‏ اى را به عنوان نگهبان قرار داد.👇👇👇👇
☑️آسمان اول فتكتب الحفظة عمل العبد من حين يصبح إلى حين يمسي ثم يرتفع الحفظة بعمله له نور كنور الشمس حتى إذا بلغ سماء الدنيا فيزكيه و يكثره فيقول له قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه أنا ملك الغيبة فمن اغتاب لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري أمرني بذلك ربي فرشتگانى كه نگاهبان عمل بنده هستند از صبح تا شب عمل او را مى‏نويسند، آنگاه آن را در حالى كه مانند آفتاب مى‏درخشد بالا مى‏برند، تا اينكه به آسمان اول (دنیا) مى‏رسند در حالى كه آن عمل در نظر آنان پاكيزه و بسيار است. ولى فرشته‏اى كه نگهبان آسمان اول است مى‏گويد: بايستيد، و اين عمل را بر صورت صاحبش بزنيد، من فرشته «غيبت» هستم، هر كس غيبت كند نمى‏گذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد، زيرا پروردگارم به من چنين دستور فرموده است. ☑️آسمان دوم قال ثم يجي‏ء من الغد و معه عمل صالح فيمر به و يزكيه و يكثره حتى يبلغ السماء الثانية فيقول الملك الذي في السماء الثانية قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه إنما أراد بهذا العمل عرض الدنيا أنا صاحب الدنيا لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري فرداى آن روز فرشته نگهبان بر عمل بنده همراه با عمل صالح مى‏آيد، و از فرشته نگهبان آسمان اول مى‏گذرد، در حالى كه در نظرش آن عمل پاكيزه و بسيار است. تا به آسمان دوم مى‏رسد، فرشته نگهبان آسمان دوم به او مى‏گويد: بايست، و اين عمل را بر روى صاحبش بزن، كه نيت او از اين عمل، متاع اندك و بى‏ارزش دنيا بود، و من فرشته ويژه «دنيا» هستم، و نمى‏گذارم كه عمل او از من به سوى ديگرى بگذرد.» ☑️ آسمان سوم  قال ثم يصعد بعمل العبد مبتهجا بصدقة و صلاة فتعجب الحفظة و يجاوزه إلى السماء الثالثة فيقول الملك قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و ظهره أنا ملك صاحب الكبر فيقول إنه عمل و تكبر فيه على الناس في مجالسهم أمرني‏ ربي أن لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري حضرت فرمود: «بار ديگر عمل بنده را در حالى كه به صدقه و نماز آن شادمان است، به بالا مى‏برد و فرشتگان نگهبان نيز از آن عمل خوششان مى‏آيد، و آن را به سوى آسمان سوم عبور مى‏دهد، تا اينكه فرشته نگهبان آسمان سوم مى‏گويد: بايست و اين عمل را به روى و پشت صاحبش بزن، من فرشته «متكبرين» هستم، صاحب اين عمل به واسطه آن در مجالس مردم بر آنان تكبر مى‏نمود، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد.» ☑️آسمان چهارم  قال و تصعد الحفظة بعمل العبد يزهر كالكوكب الدري في السماء له دوي بالتسبيح و الصوم و الحج فيمر به إلى ملك السماء الرابعة فيقول له قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و بطنه أنا ملك العجب فإنه كان يعجب بنفسه و إنه عمل و أدخل نفسه العجب أمرني ربي لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري و أضرب به وجه صاحبه حضرت فرمود: «بار ديگر فرشتگان نگهبان، عمل بنده را در حالى كه مانند ستاره در آسمان مى‏درخشد، و آهنگ و صداى تسبيح و روزه و حج از آن بلند است بالا برده و به سوى فرشته آسمان چهارم عبور مى‏دهند، ولى فرشته نگهبان آسمان چهارم مى‏گويد: بايستيد و اين عمل را بر روى و شكم صاحبش بزنيد، من فرشته عجب ( خود پسندی) هستم، و او به خود مى‏باليد و اين عمل را با حالت عجب انجام داده، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد، و آن را بر روى صاحبش بزنم .»👇👇👇👇
☑️آسمان پنجم قال و تصعد الحفظة بعمل العبد كالعروس المزفوفة إلى أهلها فيمر به إلى ملك السماء الخامسة بالجهاد و الصلاة ما بين الصلاتين و لذلك رنين كرنين الإبل عليه ضوء كضوء الشمس فيقول الملك قف أنا ملك الحسد فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و تحمله على عاتقه إنه كان يحسد من يتعلم و يعمل لله بطاعته فإذا رأى لأحد فضلا في العمل و العبادة حسده و وقع فيه فيحمله على عاتقه و يلعنه عمله  حضرت فرمود: «ديگر بار ملائكه نگهبان، عمل بنده را مانند عروسى كه به سوى شوهرش برده مى‏شود، بالا مى‏برند- در حالى كه آن عمل همراه با جهاد و نماز نافله بين دو نماز واجب مى‏باشد، و به همين خاطر صداى بلندى مانند صداى شتر، و درخششى همانند نورافشانى خورشيد دارد- و به سوى فرشته نگهبان آسمان پنجم مى‏گذرانند، تا اينكه آن فرشته مى‏گويد: بايستيد، من فرشته «حسادت» هستم، پس آن عمل را به روى صاحبش بزنيد و بر پشتش بار کنید. زيرا او نسبت به كسانى كه دانش آموخته و به طاعت خدا عمل مى‏نمودند حسادت مى‏ورزيد و نيز هر گاه مى‏ديد كه كسى در عمل و عبادت بر او برترى دارد، نسبت به او حسادت مى‏ورزيد و بر او خرده گرفته‏ و نكوهش مى‏كرد. پس وى عمل خويش را بر دوش مى‏گيرد و عملش وى را لعنت مى‏كند.» ☑️آسمان ششم قال و تصعد الحفظة فيمر بهم إلى ملك السماء السادسة فيقول الملك قف أنا صاحب الرحمة اضرب بهذا العمل وجه صاحبه و اطمس عينيه لأن صاحبه لم يرحم شيئا إذا أصاب عبدا من عباد الله ذنبا [ذنب‏] للآخرة أو ضرا [ضر] في الدنيا يشمت به أمرني ربي أن لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري  حضرت فرمود: «ديگر بار فرشتگان نگهبان بالا رفته و عمل او را به سوى آسمان ششم عبور مى‏دهند، تا اينكه فرشته نگهبان آسمان ششم مى‏گويد: بايستيد، من فرشته «مهربانى و دلسوزى» هستم، اين عمل را بر صورت صاحبش بزنيد و چشمانش را كور كنيد، زيرا صاحب اين عمل به هيچ كس مهربانى و دلسوزى نمى‏نمود، هر گاه بنده‏اى از بندگان خدا گناهى در رابطه با آخرت مى‏نمود، و يا ضررى در دنيا به او مى‏رسيد، نسبت به او شماتت مى‏كرد، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عمل وى از من به سوى ديگرى بگذرد. ☑️ آسمان هفتم و قال و تصعد الحفظة بعمل العبد أعمالا بفقه و اجتهاد و ورع له صوت كالرعد و ضوء كضوء البرق و معه ثلاثة آلاف ملك فيمر بهم إلى ملك السماء السابعة فيقول الملك قف و اضرب بهذا العمل وجه صاحبه أنا ملك الحجاب أحجب كل عمل ليس لله إنه أراد رفعة عند القواد و ذكرا في المجالس و صوتا في المدائن أمرني ربي أن لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري ما لم يكن خالصا  حضرت فرمود: «ديگر بار فرشتگان نگهبان، عمل بنده را بالا مى‏برند، اعمالى همراه با فقه و ژرفنگری و كوشش در عبادت و ورع و پرهيزگارى، كه بسان رعد و آذرخش صدا مى‏كند، و پرتوى مانند برق دارد، و سه هزار فرشته همراه آن هستند. تا اينكه آن را به سوى فرشته نگهبان آسمان هفتم مى‏برند، آن فرشته مى‏گويد: بايستيد و اين عمل را بر روى صاحبش بزنيد، من فرشته «حجاب» هستم، و از عبور هر عملى كه براى خدا نباشد جلوگيرى مى‏نمايم، زيرا صاحب اين عمل خواهان رفعت و بلندپايگى در نزد فرمانروايان و ذكر خير در مجالس، و شهرت و پيچش صدا در شهرها بود، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملى از من به سوى ديگرى بگذرد، مگر اينكه خالص باشد.»👇👇👇👇
عرش الهی قال و تصعد الحفظة بعمل العبد مبتهجا به من خلق حسن و صمت و ذكر كثير تشيعه ملائكة السماوات السبعة بجماعتهم فيطئون الحجب كلها حتى يقوموا بين يديه فيشهدوا له بعمل صالح و دعاء فيقول الله أنتم حفظة عمل عبدي و أنا رقيب على ما نفسه عليه لم يردني بهذا العمل عليه لعنتي فيقول‏ الملائكة عليه لعنتك و لعنتنا  حضرت فرمود: «بالاخره ملائكه نگهبان، با حالت سرور و شادمانى عمل بنده را كه دربردارنده خلق و خوى نيكو و سكوت و ياد فراوان خداست، و همه فرشتگان آسمانها و ملائكه هفتگانه همگى در پى آن روانند، بالا مى‏برند و تمام‏ حجابها را زير پا مى‏گذارند و مى‏گذرند، تا اينكه در پيشگاه خداوند ايستاده و به عمل صالح و دعاى او گواهى مى‏دهند، ولى خداوند مى‏فرمايد: هر چند شما نگاهبانان عمل بنده من هستيد، ولى من مراقب امورى كه در نفس او مى‏گذرد نيز هستم، مقصود وى از انجام اين عمل، من نبودم، لعنت من بر او باد! آنگاه ملائكه مى‏گويند: لعنت تو و لعنت ما بر اوباد!» قال ثم بكى معاذ و قال قلت يا رسول الله ما أعمل قال اقتد بنبيك يا معاذ في اليقين قال قلت إنك أنت رسول الله و أنا معاذ بن جبل قال و إن كان في عملك تقصير يا معاذ فاقطع لسانك عن إخوانك و عن حملة القرآن و لتكن ذنوبك عليك لا تحملها على إخوانك و لا تزك نفسك بتذميم إخوانك و لا ترفع نفسك بوضع إخوانك و لا تراء بعملك و لا تدخل من الدنيا في الآخرة و لا تفحش في مجلسك لكي يحذروك بسوء خلقك و لا تناج مع رجل و عندك آخر و لا تتعظم على الناس فيقطع عنك خيرات الدنيا و لا تمزق الناس فتمزقك كلاب أهل النار قال الله‏ و الناشطات نشطا  أ تدري ما الناشطات كلاب أهل النار تنشط اللحم و العظم قلت من يطيق هذه الخصال قال يا معاذ أما إنه يسير على من يسر الله عليه قال و ما رأيت معاذا يكثر تلاوة القرآن كما يكثر تلاوة هذا الحديث. العدة، عدة الداعي روى أبو محمد جعفر بن أحمد القمي في كتابه المنبئ عن زهد النبي ص عن عبد الواحد عمن حدثه عن معاذ بن جبل‏ مثله راوى مى‏گويد: سپس معاذ گريست و گفت: عرض كردم اى رسول خدا من چه کنم؟ فرمود: اى معاذ، در يقين و باور به پيامبرت اقتدا نما. عرض كردم: شما پيامبر خداييد و من معاذ بن جبل. فرمود: اى معاذ، اگر در عملت تقصير و كوتاهى است، پس زبان خويش را از بدگويى برادران دينى و حاملان قرآن نگاه دار. و گناهانت را گردن بگیر و بر گردن برادرانت نینداز، و خويشتن را با نكوهش و سرزنش نمودن برادرانت ستايش مكن، و با پايين آوردن مقام برادرانت خود را بالا مبر، و عمل خويش را با قصد ريا انجام مده، و از در دنيا در آخرت داخل نشو( اخرت را وسیله رسیدن به دنیا قرار مده)، و در مجلس خود فحش و ناسزا مگو، تا مبادا همنشينانت به واسطه بدخويى تو دورى كنند، و در حضور هيچ كس با ديگرى سخن در گوشى مگو، و نسبت به مردم اظهار بزرگى مكن، تا مبادا خيرات دنيا از تو قطع شود، و مردم را پاره پاره مكن تا مبادا سگهاى  جهنم تو را پاره پاره كنند، كه خداوند مى‏فرمايد: و الناشطات نشطا.(سوره نازعات). آيا مى‏دانى «ناشطات» چيست؟ آنها سگهايى هستند كه گوشت و استخوان اهل جهنم را تكه و پاره مى‏كنند. عرض كردم: چه كسى تاب و طاقت عمل به اين امور وخصلتها را دارد؟، فرمود: اى معاذ، آگاه باش كه مسلما انجام اين امور براى هر كس كه خداوند براى او آسان كند، راحت و آسان خواهد بود. راوى مى‏گويد: معاذ اين حديث را بيشتر از تلاوت قرآن، مى‏خواند.     بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏67 ؛ ص246   ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
(٣) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ❓پرسش: آیا علمای اهل سنت نیز فرزند امام عسکری(علیه‌السلام) را همان مهدی موعود یا منجی می‌دانند؟ ✔️ پاسخ: بعضی از علمای اهل سنت فقط به ولادت فرزندی به نام مهدی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرده اند و حیات او تا این زمان و منجی و موعود بودن او را به شیعه نسبت می دهند، ولی عده ای از آنان تصریح به زنده بودن او تاکنون و نیز موعود و منجی بودن او دارند. ⭕ از جمله: ١. محمّد بن یوسف گنجی شافعی می گوید: ابو محمّد حسن عسکری علیه السلام ازخود فرزندی به جای گذاشت که همان امام منتظر است؛(١) ٢. عبدالوهاب شعرانی حنفی می گوید: در آخر الزمان امید به خروج مهدی است. او از اولاد امام حسن عسکری علیه السلام است. ولادت او نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد. تا به حال زنده است تا با حضرت عیسی علیه السلام اجتماع کند. عمرش تا این زمان 706 سال است. این چنین شیخ حسن عراقی به من خبر داد؛(٢) ٣. نورالدین عبدالرحمن جامی حنفی؛ بعد از بیان تاریخ ولادت حضرت مهدی علیه السلام می گوید: او کسی است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد؛(٣) ۴. قاضی بهلول بهجت افندی می گوید: ولادت امام دوازدهم در پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجری بود و اسم مادرش نرجس است. برای او دو غیبت است: یکی صغرا و دیگری کبرا. هر گاه خداوند به او اذن دهد ظهور کرده، آن گاه زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.(۴) ✳️🔸✳️🔸✳️🔸✳️🔸✳️ ١. کفایة الطالب، ص ٣١٢. ٢. الیواقیت و الجواهر، ج ٢، ص ١٢٧. ٣. شواهد النبوه، ص ۴٠۴. ۴. المحاکمة فی تاریخ آل محّمدصلی الله علیه وآله، ص ٢۴۶.
@dars_akhlaq..mp3
1.25M
🔊‍ ♦️ مجموعه درس اخلاق ♦️ 🎙🌸آيت الله تهرانی (ره) 🍁 موضوع : راستگویی حسن و نیکو ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
اقتصاد دانش‌بنیان.doc
54.8K
نسخه word ❇️یادداشت/ روایتگری اقتصاد دانش‌بنیان جایگزینی برای اقتصاد نفتی
🔴 و حاشیه های آن‼️ 🔻 قطعا عده ای بدشان نمی‌آید تا حتی اگر شده با انتشار فیلم‌های قدیمی، تجمعات اعتراضی با شعارهای ساختارشکن را رقم بزنند و با شکل دادنِ تجمعات اعتراضی زمینه را برای یک وادادگی دیگر در مقابل غرب آماده کنند 🖌 : 1⃣ از سیاست‌گذاران کشور انتظار میرود که با ناهماهنگی بر اعتماد عمومی لطمه نزنند‌ و همچنین در مقابل واکنش های هیجانی از اتخاذ تدابیر دستوری شتابزده و غیرعالمانه که خلاف ذات بازار سرمایه میباشد بپرهیزند. 🔹 رویکرد تک بعدی مدیران و صرفاً هدایت نقدینگی به بورس بدون سنجیدن واقعیت های میدانی اقتصادی و جوانب امنیتی و فرهنگی و... قطعا پیامدهای مثبتی نخواهد داشت. 2⃣ این حقیقت برای افکار عمومی بایست تبیین شود که قرار نیست همیشه سودآور باشد، از انجام رفتارهای هیجانی باید خودداری کنند و همانطورکه در سود، کسی شریک‌شان نمی‌شود، در زمان ضرر نیز نباید انتظار دریافتِ خسارت داشته باشند!! 3⃣ کاربران حقیقی در بازار سرمایه میبایست قبل و بعد از ورود به بورس تصمیم و رفتاری غیرهیجانی و عاقلانه و واقع بینانه داشته باشند.
آژانس انرژی اتمی: به یکی از دو سایت هسته‎ای مد نظر دسترسی پیدا کردیم 🔹ایران در حال برداشتن گام‌های مقدماتی برای نصب سانتزیفیوژهای پیشرفته است. از یکی از دو سایت مورد درخواست نمونه‌برداری کردیم و از سایت دوم روزهای آینده بازدید خواهد شد. 🔹ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر مجاز در برجام رسیده. میزان ذخایر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از کاهش تعهدات، در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.
🔺چه بر سر قلب هامون اومده.....❗️ 💠 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: قلب‌ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. 😞 🔹 قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آنجا هست. 📚 در محضر بهجت، ج2، ص179 ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir