وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود
🍂قلبم به چشم هم زدنی سنگ می شود
آقا ببخش بس که سرم گرم زندگی است
🍂کمتر دلم برای شما تنگ می شود
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاحالاشده امام زمان(ع) تو را نگاه کند و لذت ببرد.
🎤حجتالاسلام #قرائتی
موعظه کوتاه
43.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب محکم نماینده ولی فقیه دراستان رابشنوید
امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
قلبُ الاحمَقِ فی فَمِه، و فَمُ الحَکِیمِ فی قلْبِهِ؛ دل احمق در دهان اوست، و دهان حکیم و فرزانه در قلب اوست
🍃 شرح حدیث
حکیمان و فرزانگان، همیشه توصیه کرده اند که انسان باید زبان خود را از بیهوده گویی حفظ کند و پیش از سخن گفتن، بیندیشد و حرفهایش متکی به فکر و آینده نگری باشد.
کسی که بی درنگ و بدون تأمّل سخن می گوید و به عواقب آن نمی اندیشد، «احمق» است. و کسی که پیش از گفتار، می اندیشد و درست و نادرست و خیر و شرّ سخنش را می سنجد، عاقل و حکیم است.
تشبیهی که در این حدیث به کار رفته، زیبا و عمیق است. این که دل در دهان باشد، یعنی بی فکر و تأمل حرف زدن. و اینکه دهان در قلب باشد، یعنی سنجیده و با فکر حرف زدن
اولی کار جاهلان و بی خردان است و دومی شیوه ی حکیمان و فرزانگان. هم پرحرفی ناپسند است، هم حرف دروغ و ناروا، هم فحش و ناسزا، هم کلام بی جا، هم سخن درباره ی آنچه نمی دانیم، هم حرفی که مایه ی رنجش خاطر کسی شود، یا آبرویی را ببرد، یا فتنه ای را برانگیزد، یا دو نفر را با هم دشمن سازد، یا موجب اختلاف گردد.
درمان همه ی اینها، دم فروبستن از سخن نسنجیده و بی فکر است.
وقتی حضرت علی علیه السلام می فرماید: «إذا تَمَّ العَقْلُ نقَصَ الکلامُ»
وقتی خرد کامل گردد، سخن کاسته شود
تأکید بر این نکته است که زبان در اختیار گوینده باشد و هر حرفی را نزند.
آیا همه حرفهایی که می زنیم، لازم و مفید است؟
با کاستن از سخنان بی ثمر، «لغزشهای زبانی» خود را کمتر کنیم
📚📚پی نوشت
1⃣ تحف العقول ص ۴۸۹
2⃣ بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۲۹۰
✳️ @bahjat_alabd
🔴 #تحریف| اهداف جریان تحریف از رها ماندن فضای مجازی در داخل چیست؟
🔻 اهداف جریان تحریف داخلی و خارجی از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟
1⃣ پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری بیگ دیتا، جریان سازی برای جنگ شناختی، جنگ روایت ها و جنگ اراده ها
2⃣ بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع اخبار و پیام های جعلی، شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای
3⃣ هدایت افکار عمومی: ایجاد موج های رسانه ای ساختار شکن، منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی مردم بی توجه هستند.
4⃣ ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا، حقیقی، براندازانه، زنانه در کف جامعه مانند #فتنه۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند، در فتنه های ۹۶ و ۹۸ پیام رسان تلگرام و واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام آتش بیار معرکه بودند
5⃣ جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ روایت های اعتقادی-اجتماعی با استفاده از استراتژی ایجاد نت ترول ها مانند جنبش های زنانه مانندچهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، روایت سازی با هشتگ اعدام نکنید، دختر آبادانی، نوید افکاری که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود
6⃣ فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت و مقبولیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد.
🔹 گفتنی است در این میان نباید از موضوع #نفوذ_جریانی در کشور غفلت نمود، چراکه این نوع نفوذ با شبکه سازی داخل ملت به دنبال تصمیم سازی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیر گذار در سطح کشور است.
🖌 #سید_علیرضا_آلداوود
#سیاسی_تحلیل
✅یادداشت
❌ نگاهی دوباره به مسئله استیضاح
🔻تب طرح موضوع استیضاح رئیسجمهور که از سوی برخی از نمایندگان مطرح شده بود و همراهی عدهای در خارج از مجلس را به همراه داشت فروکش کرده و این موضوع از برنامه پیگیریهای نمایندگان حامی این اقدام خارج شده است. در فضای کنونی که التهابات و هیجانات سیاسی مربوط به استیضاح رئیسجمهور تا حدودی کم رنگ شده است، شاید زمینه مناسبی برای بررسی ابعاد مختلف پیرامون این موضوع فراهم شده باشد.
🔸نکات تحلیلی: 1ـ استیضاح رئیسجمهور بخشی از قانون اساسی است و در اصل 89 به آن تصریح شده است. بنابراین لازم است در یک فضای کاملا منطقی و به دور از هیجانات و احساسات ابعاد مختلف آن از حیث سیاسی و حقوقی مورد بررسی عالمانه قرار گیرد. بالطبع این اصل قانون اساسی نه قابل انکار است و نه باید آن را دست نایافتنی معرفی کرد؛ و از آنسو استیضاح و عزل رئیسجمهور که منتخب مردم ایران و رئیس قوه مجریه است، اقدامی جزئی و کم اهمیت نیست که بتوان بدون در نظرگرفتن ضرورتهای سیاسی و اجتماعی و بدون ملحوظ داشتن منافع و مصالح ملی نسبت به اجرای آن اقدام کرد.
🔹 2ـ اساساً همه تصمیمات کلان کشوری که مسئولان اتخاذ میکنند، باید در پاسخ به این مسئله باشد که این اقدام چه نسبتی با حل مسائل مردم و منافع ملی دارد؟ انتظار منطقی از نمایندگان مجلس و یا کسانی که طرح استیضاح رئیسجمهور را مطرح میکنند باید به این سؤال پاسخ دهند که برکناری رئیسجمهور دقیقا کدام مشکل از مشکلات عمومی را برطرف خواهدساخت و نیز در فردای بدون حضور رئیسجمهور و کفالت سه ماهه معاون اول، کدام گره از معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بازخواهد شد. بالطبع نباید اینگونه باشد که استیضاح با هدف استیضاح انجام شود و حتما مقاصد نمایندگان از برکناری رئیسجمهور نبایستی منطبق با اغراض سیاسی و مطالبات هیجانی بیرون از مجلس طراحی شود. از قضا همه نگاهها و پیش بینی نمایندگان حامی استیضاح و برکناری باید معطوف به دوران بعد از عزل باشد که شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه و حتی نظام بینالمللی در این ایام در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت.
🔺نکته راهبردی: قوای سهگانه باید نقطه کانونی که منتهی به حل سریع و کم هزینه مسائل اقتصادی مردم میشود را پیدا کنند. اقدام هیئت رئیسه مجلس در خصوص تشکیل جلسات مشترک با برخی اعضای کابینه که دارای دستاوردها، نتایج و خروجی مثبت در بازار نیز بوده جایی است که بایستی بر آن متمرکز شد و مسیری است که لازم است تا انتها پی گرفته شود.
🔰نویسنده: عزیز غضنفری
#روشنگری
#استیضاح
#سیاسی_تحلیل