eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا با نمیکنیم؟ 🔹منطق عدم مذاکره 🔹پاسخی کوتاه ولی جامع 🔹پاسخی که بارها تجربه شده 🔹پاسخی منطقی فارغ از هوچیگری 🔹پاسخی برای اهل و طالبان حقیقت
💠 حفظ قداست روحانیت 🔸یک چیز دیگری که در باب روحانیت شرط و لازم است که ما دقیقاً و جداً به آن توجه کنیم، مسئله‌ی حفظ قداست روحانی است. 🔻روحانیت دارای قداست است. مردم به من و شما که نگاه میکنند، به خاطر لباسمان، شأنمان و شغلمان، حساب خاصی برای ما باز میکنند و یک تقدسی قائلند. 🟩 بعضی از گناهانی که خودشان میکنند، خیال میکنند ماها نمیکنیم؛ بعضی از کارهای خیری که خودشان انجام نمیدهند، خیال میکنند ما انجام میدهیم؛ خیال میکنند ماها دائم در حال ذکر الهی و توجه به پروردگار - که غالباً از آن غفلت میشود - هستیم؛ یک چنین تصوراتی درباره‌ی ما دارند. ⚠️ البته این تصورات را نباید تقویت کرد. 🗓۱۳۸۵/۸/۱۷ 📚 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
خلاصه‌ای اصول عقاید اسماعیلیه [قسمت ششم] اصول عقاید اسماعیلیه را محقق طوسی در قواعد العقائد چنین نقل می‌کند: ← آفرینش عالم امر و عالم خلق آنان بر این عقیده‌اند که خدای تعالی به واسطه حقیقتی که از آن با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، دو عالم را آفرید: ۱. عالم باطن که عالم امر و عالم غیب است و مشتمل بر عقول و نفوس و ارواح و حقایق کلی می‌باشد و نزدیک‌ترین موجود این عالم به خدا عقل اول است. ۲. عالم ظاهر که عالم خلق و شهادت است و مشتمل بر اجزای علوی و سفلی و اجسام فلکی و عنصری است و بزرگ‌ترین موجودات این عالم، به ترتیب، عرش و پس از آن کرسی و پس از آن اجسام دیگر است. این دو عالم چنان که از کمال به نقصان تنزل یافته، از نقصان به کمال باز می‌گردد تا این که به امر الهی که با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، منتهی شود و بدین ترتیب آغاز و انجام سلسله‌ی هستی خداست. ← امامت و نبوت امام مظهر عالم امر است و حجت او مظهر عقل اول (عقل کلی) است، و پیامبر مظهر نفس کل، یعنی امام است. امام حاکم بر عالم باطن و معلم دیگران است. کسی جز به واسطه‌ی او عالم بالله نمی‌گردد، و پیامبر حاکم بر عالم ظاهر است و قوام شریعت به اوست. و هرگز زمان از پیامبر یا شریعت او خالی نخواهد بود، چنان که از وجود امام و دعوت او نیز خالی نخواهد بود، و امام گاهی پنهان می‌گردد، ولی دعوت او ظاهر خواهد بود تا این که حجت از جانب خدا بربندگان تمام گردد.[۲۲] ← نبوت و مراتب امامت در روی زمین یک «ناطق» وجود دارد و او پیامبر صاحب شریعت است، و رسول ناطق نزد اسماعیلیه، آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، محمد و القائم می‌باشد که هر کدام دارای امام مقیم می‌باشد (همچنین در روی زمین یک «وصی» موجود است و او امامی است که وارث بلافصل پیامبر و کسی است که بنیاد و اساس امامت و نخستین امام هر عصر است. وظیفه‌ی مخصوص او به عنوان امین راز نبوت، تاویل است که ظاهر را به معنی مکتوم، یعنی به اصل آن می‌رساند؛ وصی، مشابه عقل دوم می‌باشد. علاوه براین یک امام وجود دارد که وارث امام اساس است و وظیفه‌ی او ایجاد تعادل میان ظاهر و باطن، که پیوستگی آنها ضروری است، می‌باشد. ادوار نبوت از هفت دور تشکیل می‌شود و هر مرحله از دوره‌ی نبوت، یعنی هر دوره‌ی غیبت، به وسیله ی یک ناطق و یکی وصی افتتاح می‌گردد، و یک یا چند دسته‌ی هفت‌گانه از امامان جانشین آنان می‌گردد. و سپس آن دوره به وسیله‌ی آخرین امام (یعنی قائم) یا امام رستاخیز که دوران پیشین را خاتمه می‌دهد پایان می‌پذیرد و او امام «مقیم» است؛ یعنی پیامبر جدید را برمی‌انگیزد.).
✅ *شما یک تماس از حاج قاسم دارین لطفا گوشی را بردارین*📞 _________________________
قسمت هفتم مراتب امامت نزد اسماعیلیه از نظر اسماعیلیان امامت دارای مراتب پنج گانه ی زیر است: ۱. امام مقیم: او کسی است که پیامبر ناطق را برمی انگیزد و این عالی‌ترین درجه‌ی امامت است و آن را «رب الوقت» نیز گویند. ۲. امام اساس: او وصی و جانشین پیامبر و امین راز و یاور او است و سلسله امامان مستقر در نسل او تداوم می‌یابد. ۳. امام مستقر: او کسی است که امام پس از خود را تعیین می‌کند. راه تعیین امام از نظر اسماعیلیان دو چیز است: یکی وراثت، و دیگری نص امام مستقر. ۴. امام متم : کسی که ادای رسالت در آخر دور به او تمام می‌شود و او هفتمین امام در هر دور است و تمام کمالات شش امام قبلی را داراست. ۵. امام مستودع: او به نیابت از امام مستقر به انجام امور امامت قیام می‌کند و حق تعیین امام پس از خود را ندارد. وی را نائب الامام نیز گویند.[۲۳] اسماعیلیه دارای عقاید گوناگون بویژه در بحث معاد هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارد که باید در جایش مورد مطالعه و نقد قرار گیرد.
منابع طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۸، ایران، قم:دفتر نشر اسلامی، ۱۳۷۸ ش، چاپ:سیزدهم.     ۲. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۴.     ۳. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۵ ۶۶.     ۴. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱، ص۱۶۹ ۲۳۵، قم، الشریف الرضی، ۱۳۶۴ش، چاپ:سوم.     ۵. ↑ مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج۱۸، ص۷۴. ۶. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱ ص۱۹۶.     ۷. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۰، ایران، مرکز انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۰ ش، چاپ دوم. ۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۸_ ۶۹، بیروت، دار الاضواء، ۱۴۰۴ ق، چاپ دوم. ۹. ↑ بغدادی، عبد القاهر بن طاهر، الفرق بین الفرق و بیان الفرقة الناجیة منهم، ص۱۶_ ۲۷۷، بیروت، دار الجیل- دار الآفاق، ۱۴۰۸. ۱۰. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹. ۱۱. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۱. ۱۲. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ص۲۱۱.     ۱۳. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹_ ۷۰. ۱۴. ↑ کشی، محمد بن عمر بن عبد العزیزکشی، رجال الکشی_ اختیار معرفة الرجال، ص۲۹۵_ ۲۹۶. ۱۵. ↑ کلینی، ابو جعفر، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۶، ص۴۱۴، تهران، دارالکتب الاسلامیة، ۱۴۰۷ ه ق، چاپ چهاوم.     ۱۶. ↑ شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۰۹، قم، کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ ق، چاپ اول.     ۱۷. ↑ خویی، سید ابو القاسم موسوی، معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرجال، ج۴، ص۴۰ ۴۳، شماره۱۳۱۶.     ۱۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۸۴_ ۸۵. ۱۹. ↑ فرمانیان، مهدی، درسنامه اسماعیلیه «تاریخ وعقاید»، ص۳۸، قم، نشر ادیان ۱۳۸۲، چاپ اول. ۲۰. ↑ لوئیس، برنارد، پیدایش اسماعیلیه، ص۴۳، تهران، انتشارات مولی ۱۳۶۳. ۲۱. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۷۱. ۲۲. ↑ طوسی، خواجه نصیر الدین، قواعد العقائد، ص۸۵_ ۸۶، مقدمه و تحقیق و تعلیق از علی حسن خازم، لبنان، دار الغربة۱۴۱۳ ق، چاپ اول. ۲۳. ↑ سبحانی، جعفر سبحانی، بحوث فی الملل و النحل، ج۸، ص۲۱۰، قم، مؤسسة النشر الاسلامی مؤسسة الامام الصادق علیه‌السّلام.    
سه برادر مردی را نزد حضرت علی علیه السلام آوردند و گفتند اين مرد پدرمان را کشته است.😵 👤امام علی (علیه السلام) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟ آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. يکی از شترهايم شروع به خوردن درختی از باغ پدر اينها کرد پدرشان شتر را با سنگ زد و شتر مرد، و من هم همان سنگ را برداشتم و با آن به پدرشان زدم و او مرد.🐫🐪🐫 ✨امام علی (علیه السلام)فرمودند: حد را بر تو اجرا مي کنم. آن مرد گفت: سه روز به من مهلت بدهيد. پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی به جا گذاشته پس اگر مرا بکشيد آن گنج تباه مي شود، و برادرم هم بعد از من تباه مي شود.🚶🏻🏃🏻🚶🏻 📝 اميرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را مي کند؟ آن مرد به مردم نگاه کرد و گفت اين مرد. اميرالمومنين (علیه السلام) فرمودند: ای ابوذر آيا ضمانت اين مرد را مي کنی؟ ابوذر عرض کرد: بله اميرالمومنين فرمود: تو او را نمي شناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا مي کنم! ابوذر عرض کرد: من ضمانتش مي کنم يا اميرالمومنين. 💭آن مرد رفت . و روز اول و دوم و سوم سپری شد...و همه مردم نگران ابوذر بودند که بر او حد اجرا نشود...سرانجام آن مرد اندکی قبل از اذان مغرب آمد و در حاليکه خيلی خسته بود، به نزد اميرالمومنين (علیه السلام) آمد وعرض کرد: گنج را به برادرم دادم و اکنون تسلیم فرمان شما هستم تا بر من حد را جاری کنی. ❓❔ امام علی (علیه السلام) فرمودند: چه چيزی باعث شد تا برگردی درحاليکه مي توانستی فرار کنی؟ ✨✨ آن مرد گفت: ترسيدم که "وفای به عهد" از بين مردم برود. ❓اميرالمومنين(علیه السلام) از ابوذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟ ✨✨ ابوذر گفت: ترسيدم که "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم برود. پسران مقتول متأثر شدند و گفتند: ما از قصاص او گذشتيم... اميرالمومنين (علیه السلام) فرمود: چرا؟ ✨✨ گفتند: مي ترسيم که "بخشش و گذشت" از بين مردم برود. 💧و اما من اين پيام را برای شما فرستادم تا "دعوت به خير" از ميان مردم نرود. 👈🏻 حالا نوبت شماست که بعد از خواندن این داستان آن را برای دیگران نقل کنید و در صورت امکان برای دوستانتان ارسال کنید تا "نشر و پخش فضایل مولای مان" از میان ما نرود. 🍀🌹🍀🌹.
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حضرت آیت الله (مدظله العالی): 🔻عاجزترین مردم چه کسی است؟ موعظه کوتاه
مسیر زندگی.mp3
4.26M
🔸علی الدوام مواظب مسیر زندگی باشیم 🔹 حجت الاسلام و المسلمین
🔴 /روابط ایران وچین از نگاه نشنال‌اینترست 🔻 نشریه نشنال‌اینترست چندی پیش در یادداشتی، توافق راهبردی ایران و چین را فراتر از رفع نیازهای اقتصادی متقابل، یک ابتکار عمل ژئوپلتیک برای توسعه نفوذ منطقه‌ای طرفین قلمداد کرده است. بر این اساس، ایران با مشارکت در طرح «یک کمربند، یک جاده» در سراسر اوراسیا نفوذ می‌یابد و چین با توافق با ایران در غرب آسیا. مناطقی که از سواحل مدیترانه تا آسیای میانه و از خلیج فارس تا حوزه قفقاز وسعت دارند. 🔻 دو کشور انگیزه مشترکی برای ایستادگی در برابر هژمونی آمریکا در این مناطق دارند. در عین حال دلیل اینکه آمریکا هنوز نسبت به این توافق واکنش جدی نشان نداده این است که اولاً درگیر فضای انتخاباتی است و ثانیاً هنوز تحلیل‌گران و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، نسبت به پیاده‌سازی این توافق در بلندمدت تردید دارند. 🔻 نویسنده دو سناریو برای آینده این توافق متصور است: اول اینکه این توافق در سطح استراتژیک و بلندمدت بین ایران و چین اجرایی شود و دو کشور به شراکتی پایدار در حوزه ژئوپلتیک غرب آسیا دست یابند. دیگر اینکه این توافق به منافع اقتصادی تاکتیکی طرفین محدود شود و ظرف مدتی کوتاه به پایان برسد. 🔻 طبق این یادداشت، سیاست‌های آمریکا عامل اصلی ترغیب این دو کشور به سوی توافق بوده است: جنگ تجاری با چین از یک‌سو و خروج از برجام از سوی دیگر. به همین دلیل ایران در مواجهه با سیاست چین در قبال اقلیت‌ها سکوت می‌کند و چین نیز در شورای حکام آژانس و شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت می‌کند. 🔻 این مقاله در پایان به آمریکا توصیه دارد که با گشایش مسیر دیپلماسی نسبت به هر دو کشور ایران و چین و با بهره‌گیری از اختلافاتی که در سیاست منطقه‌ای این دو وجود دارد، از نزدیکی بیشتر آنان و تحدید منافع آمریکا در غرب آسیا جلوگیری کند. 🔹 به نظر می‌رسد با وجود اشتراک منافع، اختلافاتی نیز در سیاست منطقه‌ای ایران و چین در غرب آسیا وجود دارد. ایران خواستار خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است ولی چین چنین خواسته‌ای ندارد زیرا خروج‌شان به تقویت حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی و سواحل تایوان می‌انجامد. هم‌چنین چین، روابط بسیار خوبی با دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی دارد.
⛔️ چرا ضدانقلاب خارج نشین و داخلی ها فتیله ایجاد آشوب در آبانماه را پایین کشیدند؟ ✍سعید درخشان کارشناس مسائل امنیتی: طبق شواهد و قرائن قرار بود با افزایش نارضایتی ها و گرانی ها اعم از ریزش دستوری بورس تا گروگان_گیری_معیشت مردم توسط مدیران غربگرا و احتکار سازماندهی شده کالاهای اساسی در گمرک ها فشار را بر جامعه زیاد بکنند تا در آستانه سالگرد فتنه بنزینی سال گذشته دوباره آشوبها در کشور کلید زده شود. اما به یکباره شاهد تغییر معادلات و پایین کشیدن فتیله نارضایتی تراشی در جامعه هستیم و در آستانه سالگرد فتنه بنزینی آبانماه شاهد کمترین تحرکی برای ایجاد آشوب در کشور هستیم. دو دلیل عمده برای این تغییر رفتار دشمنان داخلی و خارجی بیان شده است . 1⃣دلیل اول پیروزی بایدن در آمریکا و تغییر راهبرد جریان غربگرا از اقدامات سخت و خیابانی به اقدامات نرم و فریب افکار عمومی در بستر اجتماعی و فرهنگی و سیاسی برای تغییر معادلات نظام است. 2⃣دلیل دوم حفظ زیرساخت مدیریت افکار عمومی توسط شبکه های نفوذ: فضای مجازی کشور با مختصات فعلی کاملا در اختیار دشمنان است و به راحتی در این بستر در حال مدیریت افکار عمومی ایرانیان هستند . لذا ایجاد هرگونه شورش و آشوب در کشور باعث اقدام اساسی نظام برای کنترل و مهار مدیریت دشمنان در فضای مجازی خواهد شد خصوصا که این روزها در مجلس شورای اسلامی طرحی برای صیانت فضای مجازی کشور در دست بررسی است. شبکه نفوذ دشمن بشدت پیگیر است تا طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس به نتیجه نرسد و در چرخه بروکراسی اداری مشمول گذشت زمان بشود . لذا ایجاد هرگونه آشوب در کشور باعث تسریع در تصویب این طرح و خروج مدیریت فضای مجازی کشورمان از دست دشمنان خواهدشد . لازم است نمایندگان مجلس هوشیار باشند و فریب برخی تحلیل های غلط را نخورند و هرچه سریعتر برای آزادسازی فضای مجازی از اشغال دشمنان اقدام نمایند.
‍ ✅ تداوم فشار حداکثری با دوپینگ اجماع‌سازی؛ راهبرد دموکرات‌ها علیه ایران 🔹از آغاز فرآیند انتخابات 2020 ایالات متحده، در حالی برخی محافل این گزاره را تبلیغ کردند که بایدن در مواجهه با ایران رویکردی متفاوت از ترامپ خواهد داشت که بر اساس مستندات فراوان مشخص بود که در عمل چنین اتفاقی نخواهد افتاد. 🔹از سویی؛ تابستان امسال «مارک دوبوویتز» مدیر اجرایی اتاق فکر ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» بعنوان عقل منفصل دولت ترامپ خبر از تلاش برای ایجاد بستری دائمی و مطمئن جهت تداوم راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران حتی با فرض عدم پیروزی ترامپ داد. 🔹این خبر از سناریوی دقیقی رونمایی می‌کرد که نشان می‌داد حتی بر فرض محال تفاوت ماهوی رویکرد بایدن علیه ایران، ساز و کار چیده شده توسط تیم ترامپ عملا او را مجبور به ادامه همین مسیر خواهد کرد. 🔹از سوی دیگر؛ تحلیل محتوای مواضع دموکرات‌ها علیه ترامپ به روشنی بیان‌گر آن است که آنچه موجب انتقاد آنان در چهار سال گذشته درباره موضوع ایران شده، نه راهبرد فشار و تحریم بیشتر بلکه علنی بازی کردن ترامپ و بر هم زدن اجماع جهانی علیه تهران بوده است. 🔹این رویکرد البته در مواضع انتخاباتی بایدن نیز روشن بود، آنجا که سه هفته مانده به روز انتخابات، در یادداشت اختصاصی خود در سی‌ان‌ان از راهبرد «فشار هوشمند» علیه ایران رونمایی کرد و گرچه هویج «مذاکره» را نشان داد اما با ذکر پیش‌شرط‌هایی چون موشکی و نفوذ منطقه‌ای، چماق تداوم تحریم‌ها را هم بالا برد. 🔹او البته می‌دانست چه می‌گوید، چه، لابی‌ها و اتاق فکرهای هم‌سو با دموکرات‌ها مانند «نایاک»، «بروکینگز» و... به او این‌گونه مشورت داده بودند که اگر با نقاب مذاکره وارد شود علاوه بر اجماع‌سازی بین‌المللی، هم‌زمان می‌تواند اجماع ایرانیان علیه آمریکا را بشکند و بازوی فشاری نیز در داخل ایران برای اجبار نظام به مذاکره فراهم کند. 🔻حال با پیروزی بایدن، «وندی شرمن» دیپلمات تیم اوباما توصیه‌هایی به تیم «بایدن ـ هریس» در خصوص ایران کرده که هرگونه تردیدی درباره تداوم راهبرد «فشار حداکثری» با رویکرد «اجماع‌سازی» را از بین می‌برد: 🔸یک مسئله‌ای که در مورد مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌دانم این است که آنها مذاکره‌کنندگان بسیار سفت و سختی هستند. ما باید تلاش کنیم که تا جایی که می‌شود مسئله «اهرم فشار» را در پیش بگیریم. 🔸بیشتر تحریم‌های ترامپ در واقع مشابه تحریم‌هایی هستند که قبلا اعمال شده‌اند فقط نامشان جدید خواهند شد. 🔸تحریم‌ها نه منجر به بازگشت ایران به میز مذاکره شده و نه تغییر رفتار ایران در خاورمیانه را به دنبال داشته، پس مذاکره مجدد یک «معمای بسیار پیچیده» خواهد بود. 🔸به نظرم جو بایدن و تیمش ابتدا مذاکره با هم پیمانان اروپایی‌مان همچون فرانسه، انگلیس و آلمان را شروع کنند و سپس با روسیه و چین وارد مذاکره شوند تا ببینند بهترین راه پیش رو چیست. 🔹تکیه شرمن بر دو سیاست «تشدید فشار» و «اجماع‌سازی» علیه ایران، دقیقا همان نقطه‌ای است که برخی محافل داخلی و خارجی به دنبال وارونه‌نمایی آن هستند و البته کاملا روشن است که این قطعات به ظاهر مجزای پازل ذیل یک سناریو عمل کرده در نهایت تصویر مطلوب آمریکا را نمایان می‌کند. 🔹حاصل جمع این بازی چیزی جز یک ایران منفعل نیست که در عطش سرابی موهوم هم ظرفیت‌های توانمند داخلی و فرصت‌های طلایی اقتدارساز خود را می‌سوزاند و هم با رویگردانی از راهبرد «مقاومت فعال» دچار دور باطلی می‌شود که فرجامی جز تسلیم و وابستگی از یک سو و سقوط سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی از سوی دیگر ندارد.
🔴روزنامه نیویورک تایمز: 🔸ترامپ به دنبال حمله نظامی به ایران بود اما مشاورانش مانع شدند 🔹پس از آنکه دولت امریکا از طریق بازرسان آژانس مطلع شد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۲ برابر شده، رئیس جمهور ترامپ در جلسه ای با مشاوران و مقامات ارشد دولت، خواهان حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران شد، اما آنها او را منصرف کردند. 🔹مایک پنس معاون رئیس جمهور، مایک پمپئو وزیر خارجه، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش به ترامپ هشدار دادند که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، می تواند به یک درگیری بسیار گسترده و خطرناک منجر شود. 🔸نیویورک تایمز با وجود تاکید بر انصراف ترامپ، ادعا کرده است که هرگونه اقدام علیه ایران - چه از طریق موشک و چه از طریق حملات سایبری - تقریباً معطوف به نطنز خواهد بود/ شبکه خبر
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
/ ✅ جواب یک شبهه‼️ ☑️ چرا با این همه فعالیت مثبت و برخورد با مفسدین اقتصادی و رانت خواران توسط قوه قضاییه، اما رسانه ها به شکل پر رنگ این تحولات را در خبرها انعکاس نمی دهند؟!
🔴کیهان :شبکه چهار، از همکار ساواک و همراه منافقین ستایش کرد کیهان نوشت: 🔹شبکه چهار سیما در برنامه هنری خودش، به ستایش از شاعری پرداخت که بیش از شعرش به خاطر فعالیت‌های سیاسی ناسالمش مشهور است! 🔹برنامه دوشنبه ۲۶ آبان «شب هنر» به «محمدعلی سپانلو» اختصاص داشت. این برنامه درحالی سراسر به تمجید و ستایش از سپانلو محدود شد که این فرد، با جریان‌های بدنام و بدسابقه تاریخ معاصر کشورمان درتعامل بود. هما ناطق (پژوهشگر تاریخ) که سال ۱۳۹۴ در خارج از کشور مُرد، در گفت‌وگویی با نشریه «اندیشه پویا» از همکاری محمدعلی سپانلو با ساواک پرده برداشته و گفته بود: «کتاب اولم «از ماست که برماست» راجع به جنگ‌های ایران و روسیه را چاپ کردم. شروع کردند به فحش دادن در روزنامه‌های کیهان و اطلاعات که خانم ناطق آیا دفاع از میهن وطن‌فروشی است؟ تو میهن‌پرست نیستی؟ اینها را ساواک ننوشت،‌ «محمدعلی سپانلو» با اسم مستعار «چالود مظفر» نوشت...تمام این فحش‌ها را شاعر و مورخ نوشتند نه ساواک. 🔹سپانلو نوشت این آدم بی‌شرفی است که به عباس میرزا نایب‌السلطنه توهین کرده و چرا او را استخدام می‌کنید؟ هفت هشت مقاله پشت سر هم علیه من نوشتند و گفتند که او را از دانشگاه بیرون کنید... سپانلو مستقیما ساواک را انگولک کرد. سازمان امنیت را نسبت به من تحریک کرد.» 🔹سپانلو همچنین از اعضای کانون منحله نویسندگان بود که پس از بازداشت سعادتی، یکی از اعضای ارشد گروهک منافقین، همراه با افراد دیگری چون سیمین بهبهانی، احمدشاملو، عمران صلاحی، گلی ترقی، غلامحسین ساعدی، ناصر ایرانی و... با صدور بیانیه‌ای اتهامات سعادتی را «تهمت و افتراهای مرموز» خواندند و او را «از گروگان‌های آزادی» و «سالکی در طریق عشق» نامیدند! وی پس از آن نیز به تبلیغ نامزدهای سازمان منافقین در انتخابات مجلس پرداخت. 🔹این شاعر همچنین یکی از شرکت‌کنندگان کنفرانس برلین در سال ۱۳۷۹ بود؛ کنفرانسی که توسط حزب سبز یوشکا فیشر- که به اسلام‌ستیزی شهرت دارد- برگزار و در آن شعارهای زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی داده شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵👈 باید برای اونجا خیلی ما تلاش بکنیم. سردار شهید حاج احمد کاظمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 | یعنی دوباره تقریبا هیچ!‌ 🔻 روزنامه ایران گفت‌وگویی از وزیر امور خارجه با این عنوان که ۳۰ سال است بایدن را می‌شناسم، منتشر کرد. جناب ظریف گفته که آقای بایدن را بیش از ۳۰ سال است که می‌شناسم. بارها به نیویورک آمده و من در محل اقامتگاه سفیر ایران در نیویورک با ایشان دیدار داشتم.‌ ‌🔹 | پیش‌تر هم درباره این دست اقدامات ظریف گفته بودیم که این سیاق کنشگری وزیر امور خارجه بیشتر از هر چیزی نوعی رمانتیسم دیپلماتیک را در فضای سیاسی ایران تعمیق و تحکیم می‌کند، رمانتیسمی که به ساحت اقتصاد و سیاست و اجتماع هم رسوخ می‌کند و روند توسعه را متوقف.‌ 🔹خطر بزرگ این رمانتیسم دیپلماتیک آنجا بیشتر است که ابزار رسانه‌ای رمانتیک‌ها در داخل این روش خطرناک را به فارسی ساده ترجمه می‌کند و این یعنی دوباره شرطی‌کردن اقتصاد ایران با تکانه‌های سیاسی، یعنی دوباره حواله‌دادن مشکل آب‌خوردن به امضای کری، یعنی دوباره امضای کری تضمین است، یعنی دوباره تقریبا هیچ!‌ ‌
Sedayeenghelab 185 - صدای انقلاب - دوگانه دروغین - سردار جوانی.mp3
7.48M
💠 دوگانه دروغین هواداران و مخالفان ترامپ در ایران 🌀کارشناس سیاسی: دکتر یدالله جوانی ┄┅┅┅┅❀🌺❀┅┅┅┅┄ ✅ انتخابات آمریکا و بروز برخی دوگانگی ها در داخل کشور 🌀 همگی از سقوط ذلیلانه ترامپ خوشحال هستند 💯 یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت سرافرازانه ملت ایران در برابر تحریم ها بود
✨اگر مردم محتاج اعانه شده‌اند، نتیجه وعده رفع تحریم است 🔹جریانی که با وعده چرخش توامان چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم روی کار آمد، هم چرخش سانتریفیوژها را کند کرد و هم چرخ زندگی مردم را. امروز اما همین جریان در برابر طرح‌های کمک به معیشت مردمی که از اقتصاد برجامی آسیب دیده‌اند، می‌گوید مردم اعانه نمی‌خواهند بلکه رفع تحریم می‌خواهند! این همان جریانی است که می‌گفت از دریچه مذاکره چنان رونقی ایجاد خواهد کرد که مردم خودشان به ۴۵ هزار تومان نیازی نداشته باشند. 🔹القائات غلط را تصحیح باید کرد. جریان انقلابی به دنبال سیر کردن مردم با پرداخت اعانه نیست. این سیاست، اساسا نه ممکن است و نه مطلوب. ملتی که تولید ثروت نکند، دولتش پولی نخواهد داشت که به آنها اعانه و یارانه بدهد. دوختن چشم مردم به دست دولت جمهوری اسلامی حتما یک خطاست، اما خطای بزرگ‌تر، دوختن چشم مردم به دست دولت آمریکا و تقلیل دادن نقش دولت ایران به یک "دوزنده" در این معادله است. 🔹ایرانی با دنیا دشمنی ندارد، اما تاریخ این کشور نشان می‌دهد هر که در مقابل دشمن غارتگر کوتاه آمد و سر تسلیم فرود آورد، خاک و عزت و سرمایه وطن را به فنا داد و چیزی عاید ملت نشد. ایرانی حتما دنبال تعامل و داد و ستد با همه دنیاست، اما رنجی که می‌برد، از تفکری است که همواره دنبال "واردات" پیشرفت و رفاه است. با دنیا باید تعامل کرد، در عالی‌ترین سطح هم باید تعامل کرد، اما نتیجه این تعامل باید قدرتمند شدن ایرانی باشد، نه وابسته‌تر شدن به "رفاه وارداتی" که با امضای وحوشی چون ترامپ، رنگ ببازد. 🔹 ان‌شاءالله نیاز مردم به اعانه را قطع خواهد کرد، اما به دست ایرانی و با کار و سرمایه و تولید خود این مردم، نه با وعده توخالی سرمایه آمریکایی و اروپایی. یادتان هست به ما گفتند رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد برای جوانان ایران شغل درست کند؟ بیکاری امروز جوانان ایران و رنج معیشتی مردم محصول این توهم است. سید یاسر جبرائیلی
👈عضو مؤثر شبکه نایاک، چگونه سر از تیم مذاکره کننده ایران درآورد، و همنشین ظریف شد؟!
قال رسول الله صلی الله عليه و آله : لا تُظْهِرِ الشَّمَاتَةَ لأَخِيكَ فَيَرْحَمَهُ اللَّهُ وَيَبْتَلِيكَ ( امالی ، صفحه 297 ) شماته یعنی خوشحالی کردن . یعنی از مشکلی که برای برادرت پیش می آید ، اظهار خرسندی مکن! گاهی ممکن است در دلت خوشحال بشوی که یک رقیبی یا یک مخالفی دچار مشکلی شد ، این دست خود انسان نیست ، در دلِ انسان یک حالتی بوجود بیاید ، اختیاری نیست ، اما اظهار کردنِ آن اختیاری است. ... برادر مومنت یک گرفتاری پیدا کرده ، یا مشکل مالی یا مشکل آبروئی ، یا تنزل مقام یا ... خوشحالی نکن ! چرا ؟ 🍂فيَرْحَمَهُ اللَّهُ وَيَبْتَلِيكَ ، شما که اظهار خوشحالی کردی ، خدا به او ترحم می کند و تورا مبتلا می سازد. ... اظهار خوشحالی شما جفا در حق اوست . هرکسی که مورد جفای مردم قرار بگیرد، خدا به او رحم می کند. این یک قاعده کلی است. اما چرا تورا مبتلا می سازد؟ 🍂چون به او ظلم کردی و ظلم یک عاقبتی دارد که خدا بخاطر آن تورا مبتلا کرده است. اینها موجب استحکام پیوند های اخلاقیِ افراد در جامعه است. 🔵👈 اگر من و شما که مدعیِ اسلامیت هستیم ، این ارزش های اخلاقی که در اسلام وارد شده است را رعایت کنیم ، دنیا گلستان می شود. [ شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در مقدمه درس خارج مورخ 28/11/93 ] ❤️ ❤️ ✳️ @bahjat_alabd
۹سفارش از قران که اگر عمل کنیم خیلی از رفتارهایمان شاید شکل دیگری بخود گیرد* *👌فَتَبَيَّنُوا:* اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید. *👌فَأَصْلِحوُا* اگر بین دوستان و آشنایان شما کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید. *👌وَأَقْسِطُوا:* عادل باشید و براساس حق قضاوت کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید. *👌لَا يَسْخَر:* دیگران را مسخره نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید. *👌وَلَا تَلْمِزُوا:* به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. *👌وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب:* لقب‌های زشت و ناپسند بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید. *👌اِجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ:* از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید. *👌وَلَا تَجَسَّسُوا:* اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید. *👌وَلَا يَغْتَب:* اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن غیبت کسی می شود، ترک کنید. *🗣 🌹این سفارشات ۹گانه در سوره مبارکه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسانها را به اختصار بیان فرموده است.🌹‏ا 💐🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍁 💠 *دعاهای دوران غیبت* ▫️**دو دعایی که خواندن آنها *در دوران غیبت به شیعیان *سفارش شده است‌:* 💎 *دعای غریق* ▫️**ائمه علیهم السّلام به *شیعیان تأکید فرموده‌اند در دوران غیبت این دعا را بعد از نمازهای واجب خود ترک نکنید:* ▪️**يٰا اللّٰهُ يٰا رَحْمنُ يٰا رَحِيمُ يٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلىٰ دِينِكَ * ▫️**ای خدا‌وند، ای بخشنده‌، ای مهربان‌ و ای گردانندۀ قلب‌ها‌‌! قلب مرا بر دين خود ثابت گردان.* 💎 دعای معرفت* ▫️مداومت بر خواندن این دعا در دوران غیبت به شیعیان سفارش شده است: * ▪️**الْلّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ نَبِيّكَ،* ▪️**الْلّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَك فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ،* ▪️**الْلّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِی* ▫️**بار‌الها! خود را به من بشناسان‌؛ زيرا اگر تو خود را به من نشناسانى‌، پیامبرت را نخواهم شناخت.* ▫️**بار‌الها! رسولت را به من بشناسان‌؛ زيرا اگر رسولت را به من نشناسانى‌، حجّت تو را نخواهم شناخت.* ▫️**بار‌خدايا! حجّت خود را به من بشناسان‌؛ زيرا اگر حجّتت را به من نشناسانى‌، از دين خود گمراه می‌شوم. *