#_حکمت
حکمت ۳۲۹نهج البلاغه
وقَالَ (علیه السلام): الِاسْتِغْنَاءُ عَنِ الْعُذْرِ، أَعَزُّ مِنَ الصِّدْقِ بِهِ.
بی نيازى از عذر خواهى (اخلاق اجتماعى):
و درود خدا بر او، فرمود: بى نيازى از عذر خواهى، گرامى تر از عذر راستين است.
صعود چهل ساله نهایی -.pdf
19.32M
📗 فایل pdf کتاب #صعود_چهل_ساله
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷👆🏻👆🏻👆🏻
✍️📝💓💐هدیه ۲۲بهمن
🔸 #صعود_چهل_ساله
🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار #آمار_بینالمللی است، دستاورد های جمهوری اسلامی #ایران را در دوران #چهل سالگی_انقلاب بیان میکند و الحمد لله مورد تحسین و عنایت بسیاری از بزرگان واقع شده است.
🌹بسم الله الرحمن الرحیم
🎋دهه فجر بر فجرآفرینان و فجردوستان مبارک باد به برکت 🌹صلوات برای ظهور امام زمان و شادی روح مطهر حضرت امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی.🌹
🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃
🖊تحلیل ماهیت انقلاب اسلامی در منظومه فکری شهید مطهری شماره5.
💢بزرگترین هدیه یك رهبر به ملت خود
🎋از جمله كارهایی كه رهبران بزرگ ما و بالخصوص رهبر بزرگ فعلی ما حضرت آیت اللّه العظمی #امام -خمینی در این سالها انجام دادند این بود كه#«خودباختگی» را از مردم ما گرفتند و مردم ما را به آن
#«خود-واقعی» و به آن «روح جمعی»مؤمن ساختند.
🎋بزرگترین هدیه ای كه یك رهبر به ملتش می تواند بدهد
#«ایمان-به-خود» است، یعنی آن ملت را #«به-خودش-مؤمن» كند.
یك رهبر ممكن است هدیه ای كه به مردمش می دهد هدیه مادی باشد، فرض كنید یكی از منابع مادی را كه دشمن می برده است بگیرد و به ملت پس بدهد. ممكن است هدیه سیاسی باشد، استقلال سیاسی به ملت خودش بدهد. ممكن است ایمان به رهبر باشد یعنی ملت معتقد شود كه رهبر ما رهبر خیلی بزرگی است. ولی اینها آنقدر مهم نیست كه هدیه ای كه یك رهبر به ملتش می دهد این باشد كه این ملت را به #«خودش-مؤمن-و -معتقد» كند كه بگوید من نباید زیر بار دشمن بروم، زیر بار استبداد بروم، زیر بار استعمار بروم، من از خودم تاریخ دارم، از خودم فرهنگ دارم، من هیچ احتیاجی ندارم كه از غرب الگو بگیرم.
💢 دو دلیل بر رد «جمهوری دموكراتیك اسلامی»
1️⃣ تفاوت مفهوم دمکراسی غربی و دمکراسی اسلامی
🎋شما دیدید كه در نامگذاری «جمهوری اسلامی» عده ای از به اصطلاح روشنفكران ما بدون آن كه كوچكترین سوء نیتی داشته باشند اصرار داشتند كه بگوییم «جمهوری دموكراتیك اسلامی» ولی ایشان زیر بار این كلمه نرفت، چرا؟ آیا با دموكراسی مخالف بود؟ نه. چند دلیل داشت. یك دلیلش این بود كه دموكراسی در مفهوم غربی با دموكراسی در مفهوم اسلامی تفاوتی دارد. دموكراسی در مفهوم غربی در #«حدود آزادیها-و -رهاییهای-حیوانی» خلاصه می شود. دموكراسی غربی همان است كه ما نتیجه اش را امروز در #پیشروترین كشورهای دموكراسی غرب مثلا انگلستان و فرانسه می بینیم. انگلستان در ده سال پیش مسئله ی همجنس بازی را روی چه اساسی قانونی كرد؟ روی اساس #دموكراسی. گفت قانون آن است كه ملت بخواهد، مردم بخواهند، اكثریت مردم ما در عمل نشان داده اند كه همجنس بازی را می خواهند ،#دموكراسی ایجاب می كند كه این كار قانونی باشد
🎋ما می گوییم خواسته بشر و این كه انسان بخواهد، ملاك نیست، انسان كه نباید تابع #شهوت-و -میلهای خودش باشد... ما می خواهیم دموكراسی را بر اساس #«آزادیهای انسانی» بنا نهیم نه بر اساس #«رهایی-حیوانیت» و امكان ندارد #«انسانیت-انسان» آزاد باشد در حالی كه «حیوانیت» او رهاست. یعنی در رابطه «انسانیت و حیوانیت» یا باید «حیوانیت تابع و مطیع انسانیت» باشد و یا «انسانیتِ انسان» #«مقهور- و-ذلیل-و-برده #حیوانیتش» باشد.
این یك دلیل كه ایشان قبول نمی كردند كه بگوییم «جمهوری دموكراتیك اسلامی »
2️⃣ عدم تقلید از غرب و الگو گرفتن از غرب
🎋دلیل دوم: به كار بردن این نام #«تقلید- از-غرب و به معنای الگو گرفتن از غرب» است. آیا در كلمه ی «اسلامی» و در متن اسلام ،حرّیت و آزادی هست یا نه؟ آیا در متن «اسلام» حاكمیت ملی، حكومت مردم بر مردم هست یا نه؟ آیا در متن اسلام مردم حق دارند با انتخاب و با آراء خود نماینده خویش را انتخاب كنند یا نه؟ آیا مردم حق دارند كه رئیس جمهوری خودشان را انتخاب كنند یا نه؟ بله، مردم حق دارند، و از اصول درست دموكراسی بیش از اینها ما چیزی نمی خواهیم.
🎋 وقتی می گوییم جمهوری اسلامی، كلمه ی «اسلامی» در محتوای خودش همه اینها را دارد، اما همین قدر كه بگوییم «جمهوری دموكراتیك اسلامی» معنایش این است كه ما چشم به #دنیای-غرب داریم. #«رهبر-ما-می-گوید» من نمی خواهم كه #«ملتم-چشم به دنیای غرب» داشته باشد و #«الگو- -از-غرب» بگیرد.
🎋 نمی خواهیم ملت خودمان را از نظر روحیه ضعیف كنیم.
🎋می خواهیم به ملت خود بگوییم این را خودت داری.
ما چرا برای آنچه كه خودمان داریم برویم سراغ دیگران؟ یا لااقل چرا ژستش را به این صورت بگیریم كه از دیگران می گیریم؟ یعنی ایشان با آن «دوراندیشی و تیزبینی »كه دارند اصلا به كار بردن این كلمه را نوعی «خیانت به روحیه مستقل» این ملت و خیانت به «بازگشتن این ملت به روحیه خود» تلقی می كردند.
🎋 ما باید كوشش كنیم تا می توانیم این ملت را به خود مؤمن معتقد كنیم كه روی پای خودش بایستد، به «منِ اسلامیِ خودش» معتقد شود.
📚#شهید-مطهری، بیداری اسلامی، بیست و سومین کتاب از سیر مطالعاتی نظام مند #بینش-مطهرص145.
مداحی آنلاین - مخالفی که مرید شد - استاد رفیعی.mp3
2.04M
🔹مخالفی که مرید شد
حجت الاسلام رفیعی
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی خداوند تشنه میشود
🔹 مکالمه زیبا و عجیب موسی بن عمران با خداوند
رمضانی طرح:
💠 با پنج گروه دوستی نکنید. 💠
🌺 امام صادق عليه السلام از پدرشان نقل ميفرمايند: پدرم علي بن الحسين عليه السلام به من فرمود: پنج نفر را در نظر داشته باش و با آنها همراه و هم صحبت و رفيق راه مشو. من گفتم پدرجان آنها چه كساني هستند؟ فرمود:
1⃣ بپرهيز از همراهي و رفاقت با دروغگو؛ زيرا او به منزله ی سرابی است كه دور را به تو نزديك و نزديك را به تو دور سازد.
2⃣ و بپرهيز از رفاقت با فاسق؛ زيرا او تو را به لقمهای بفروشد و يا كمتر از آن.
3⃣ و بپرهيز از رفاقت با بخيل؛ زيرا او دست ازكمك به تو به وسيله مالش بردارد آنگاه كه تو بينهايت بدان نيازمندی.
4⃣ و بپرهيز از رفاقت با احمق؛ زيرا او ميخواهد بتو سود برساند ولي به واسطه ی حماقتش به تو زيان ميرساند.
5⃣ و بپرهيز از رفاقت با قاطع رحم؛ زيرا من يافتم او را كه در سه جاي قرآن به او لعن شده است: « سوره محمد آيه 23 و سوره رعد آيه 24 و سوره بقره آيه 27 »
📚 اصول كافي ، ج4، ص86.
ناپايدارى و بى اعتبارى دنيا
#نهج_البلاغه
:فَلاَ تَنَافَسُوا فِي عِزِّ الدُّنْيَا وَ فَخْرِهَا، وَ لاَ تَعْجَبُوا بِزِينَتِهَا وَ نَعِيمِهَا، وَ لاَ تَجْزَعُوا مِنْ ضَرَّائِهَا وَ بُؤْسِهَافَإِنَّ عِزَّهَا وَ فَخْرَهَا إِلَى انْقِطَاع، وَ إِنَّ زِينَتَهَا وَ نَعِيمَهَا إِلَى زَوَال، وَ ضَرَّاءَهَا وَ بُؤْسَهَا إِلَى نَفَادوَ کُلُّ مُدَّة فِيهَا إِلَى انْتِهَاء، وَ کُلُّ حَيٍّ فِيهَا إِلَى فَنَاء
حال که چنين است براى به دست آوردن عزّت و افتخارات (موهوم) دنيا، سرو دست نشکنيد و به زينت و نعمتهايش فريفته نشويد و از رنج و ناراحتى هاى آن جزع و بى تابى نکنيد!».
«چرا که عزّت و افتخاراتش به زودى پايان مى گيرد، زينت و نعمتهايش زايل مى گردد، و رنج و ناراحتى هايش تمام مى شود و (در يک کلمه) دوران هر چيز، سپرى مى شود و هر موجود زنده اى به سوى فنا پيش مى رود!
خطبه_99