فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
با بزرگترین هکهای تاریخ آشنا بشید!
✋
بازسازی انقلابی صداوسیما
🔺آوردگاه مبارزه با تحریف و قرارگاه امید پراکنی در جامعه دو واژهٔ کلیدی بودند که رهبر انقلاب در حکم انتصاب رئیس جدید صداوسیما به کار بردند.
🔹حضرت آقا در این حکم بیان داشتند:
«رسانهٔ ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانهٔ تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهرهمندی چشم و دل همگان از جلوههای زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.»
🔹 بهعنوان توصیهای به رئیس جدید صداوسیما باید گفت: برای عملی شدن کامل این دو خواست رهبری، رویکرد صداوسیما باید از حالت سلبریتی محور به برنامههای نخبگانی تغییر پیدا کند. متأسفانه در سالهای گذشته شاهد این بودیم که اغلب برنامههای پرمخاطب تلویزیون ملی، برنامههای سلبریتی محور بودند.
🔹 همان سلبریتی هایی که افکار عمومی جامعه را بهوسیله همین دیده شدن در فضای رسانه ملی و بهتبع آن در فضای مجازی به دست میگرفتند. و بهجای اینکه با جریان تحریف مبارزه کرده و موجب رشد امید در جامعه شوند و باری از دوش نظام بردارند، خودشان بیشتر از سایرین، فضای کشور را سیاه نشان میدادند و بعضاً به پیادهنظام دشمن در زمینه تحریف واقعیت ها تبدیل میشدند.
🔻اگر رئیس جدید رسانه ملی قصد تحول در صدا و سیما را دارد، بهطور جد، چنین رویکرد غلط و آسیبزنندهای باید تغییر پیدا کند و حضور افراد نخبه و باسواد جای آن را در رسانه ملی پر کند!
✍️سید امیر حسینی
✋
آمریکا: دیپلماسی بهترین راه در مقابل ایران است
🔺جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای صهیونیست خود در واشنگتن:
🔹آمریکا معتقد است بهترین راه در قبال ایران رویکرد دیپلماسی است.
🔹پیشتر رسانههای خبری اعلام کرده بودند قرار است جیک سالیوان امروز (سه شنبه) برای مذاکراتی در خصوص برنامه هستهای ایران، میزبان همتای صهیونیستی خود در کاخ سفید باشد.
این حاصل دیپلماسی وزبان مقاومت است
✋
جزئیاتپیشنهاد اتوبانمشهد - مکه
🔸این اتوبان با عبور از کربلا در مذاکرات اخیر ایران و سعودی مطرح شده و دو طرف از آن استقبال کردند.
🔺این خبر را سایت خبری "عربی پست" مستقر در ترکیه به نقل از منابع آگاه در عراق منتشر کرده است.
🔹به گفته این منابع، پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا از سوی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در مذاکرات اخیر ایران و سعودی در بغداد ارائه شد و دو طرف از آن استقبال کردند.
🔹براساس اطلاعات موجود در گوگل مپ، مسیر مشهد در شمال شرق ایران تا شهر مکه در غرب عربستان سعودی بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر فاصله دارند که طی این مسیر حدود ۳۸ ساعت زمان می برد.
🔹هم اکنون حجاج عراقی علاوه بر مسیر هوایی، از طریق زمینی به مکه می روند. همین روند درباره حجاج دیگر کشورها از جمله اردن و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز برقرار است.
🔹 شمار زیادی از شهروندان عراقی و شیعیان سعودی برای زیارت به مشهد سفر می کنند گرچه از زمان قطع روابط تهران - ریاض، سفر شیعیان سعودی متوقف شده است. حجاج ایرانی هم احتمالا می توانند از مسیر زمینی به مکه و مدینه بروند.
🔹سایت خبری "عربی پست" به نقل از منابع آگاه، برخی جزئیات توافقات مذاکرات ایران و عربستان سعودی به میزبانی عراق را منتشر کرد.
در این گزارش از منابع مختلف آگاه در این مذاکرات از جمله یکی از مقامات حاضری حاضر در مذاکرات استفاده شده است.
🔻 برخی جزئیات این گزارش این گونه است:
🔸- توافق ایران و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های خود در دو کشور (تهران و مشهد - ریاض و جده)
🔸- هیات های امنیتی از طرف عربستان سعودی برای بررسی وضعیت سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد و برآورد حجم آسیب ها و خسارت ها به ایران سفر کرده اند. همچنین هیات هایی از طرف ایران برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارت و کنسولگری ایران در ریاض و جده به سعودی سفر داشته اند.
🔸- مرحله قبلی مذاکرات ایران و سعودی با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و عادل الجبیر وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در فرودگاه بغداد انجام شد و مثبت بود.
🔸- دولت عراق به عنوان میانجی و میزبان مذاکرات، نگران موضع دولت جدید ایران بود، اما در اولین دور مذاکرات بعد از شکل گیری دولت جدید ایران، این نگرانی برطرف شد.
🔸- مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به دو طرف ایران و سعودی پیشنهاد کرده است جاده بین المللی از مشهد تا مکه با عبور از کربلا ساخته شود. این پیشنهاد با استقبال طرف های ایرانی و سعودی روبه رو شد.
🔸- از جمله توافقات، درخواست ایران از عربستان سعودی برای توقف حمایت مالی، رسانه ای و تسلیحاتی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی از جمله جیش العدل است.
🔸 - مقامات رسمی ایران و عربستان سعودی برگزاری این مذاکرات را تایید کرده اند و نسبت به آن موضع گیری مثبتی داشته اند. این مذاکرات ابتدا به صورت غیرعلنی آغاز و اولین بار توسط خبرنگاران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال افشا شد.
🔸- پرونده مذاکرات با سعودی از وزارت خارجه ایران به شورای عالی امنیت ملی منتقل شده است.
🔸- هیات های سعودی تجهیزات امنیتی و فنی جدیدی در سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد نصب کرده اند.
🔸- ایران گفته است که در ابتدا سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شوند و سپس دو طرف درباره موضوعات مختلف از جمله سوریه، یمن، عراق به توافق برسند. با این حال ایران شرط کرده قبل از بازگشایی سفارتخانه ها، ریاض باید حمایت های خود از مخالفان جمهوری اسلامی را متوقف کند.
🔸 - هیات ایرانی از طرف سعودی خواسته است مقامات ریاض درباره اقلیت شیعه در عربستان سعودی سختگیری نکنند و به آنها اجازه دهند بدون محدودیت های امنیتی، برای زیارت به مشهد سفر کنند.
🔸- ایران از ریاض خواسته است فعالیت شبکه ها و سایت های خبری به زبان فارسی که سعودی ها از آنها حمایت مالی می کنند را متوقف کند. در راس این خواسته، شبکه ایران اینترنشنال است.
🔸- ایران و سعودی در مذاکرات خود درباره این موضوعات به توافق های اولیه دست یافته اند: سرمایه گذاری سعودی در عراق، پایان جنگ و بحران یمن و از سرگیری ارتباط رسمی دولت سعودی با بشار اسد و سرمایه گذاری این کشور در سوریه.
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
تخریب خانه پیامبر در مکه
🔹ساخت سرویس بهداشتی در محل خانه پیامبر (ص) بدست آل سعود!
🔶🔹مویز خوری
🔹بر مبنای طب اسلامی
✅ مویز شناسی برمبنای طب اسلامی
💠 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
کسی که مداومت کند برخوردن ۲۱عدد مویز قرمز در ناشتا، هیچ بیماری نمی گیرد مگر بیماری مرگ.
(امالی شیخ طوسی ص۳۶۰)
🔶🔹نکته:
🔹زبیب به معنی انگور خشک شده هست
بنابراین کشمش قرمز و مویز قرمز یک خاصیت دارند و هر دو انگور خشک شده هستند و به جای مویز، از کشمش قرمز هم میتوان استفاده کرد.
دراحوالات #آیت_الله_ملکی_تبریزی آمده :
روزی از جایی می گذشت، دو نفر با هم راجع به شخصی صحبت می کردند. خود می فرمود : صحبت های آنها به گوشم خورد و چهل روز عقب افتادم.
📚 افلاکیان خاک نشین،ص ۹۵
عربستان سعودی یکی از اهالی «قطیف» را اعدام کرد
🔹ریاض، «مسلم بن محمد المحسن» از اهالی منطقه شیعهنشین قطیف را که از سال ۲۰۱۵ در زندانهای سعودی به سر میبرد، اعدام کرد.
🔹وزارت کشور سعودی مدعی شده مسلم در گروهی تروریستی مشارکت داشته و علیه مقامات ارشد سعودی دست به شورش مسلحانه زده است.
🔹خانواده او اما تأکید کردهاند پسرشان در هیچ عملیاتی علیه نیروهای امنیتی سعودی مشارکت نداشته است.
*پاسخ به شبهه وهابیت*
*پاسخ
*چرا امام علی ع در حمله به خانه حضرت زهراء ع و غصب خلافت سکوت کردند و از همسر خود دفاع نکردند؟!!! چرا امام علی علیه السلام خودشان بجای حضرت زهراء سلام الله علیها در برابر مهاجمان ایستادگی نکردند؟!*
*پاسخ👇⬇️*
یکی از حقائقی که باید انرا بدانیم و در فهم ان تامل کنیم ، ان است که رسول الله ص وامام علی ع واهل بیت طاهرین ، مسئولیت حفظ دین واسلام بر عهده انان است و جان و مال خود را در این راه فدا کردند ، بنابراین هر جا که نیاز است برای حفظ دین ،سکوت و صبر ميكنند ، و جان و فرزندان خود را در صورت نیاز فدا میکنند، و........
لذا زمانی که به خانه حضرت زهراء سلام الله علیها حمله کردند و... امام علی ع نگاه مبارکشان به اسلام ودین بود ، وتشخیص دادن که دفاع از حضرت زهراء سلام الله علیها به ضرر دین است لذا صبر وسکوت کردند وحضرت فاطمه صدیقه را فدای دین واسلام کردند ، و در بیانی آکنده از حزن و درد یکی از علل سکوت را در نهج البلاغه (خطبه سوم) معروف به خطبه شقشقیه اینگونه بیان کردند :
*وَطَفِقْتُ أَرْتَئِي بَيْنَ أَنْ أَصُولَ بِيَدٍ جَذَّاءَ أَوْ أَصْبِرَ عَلَي طَخْيَةٍ عَمْيَاءَ. يَهْرَمُ فِيهَا الْكَبِيرُ وَيَشِيبُ فِيهَا الصَّغِيرُ وَيَكْدَحُ فِيهَا مُؤْمِنٌ حَتَّي يَلْقَي رَبَّهُ. فَرَأَيْتُ أَنَّ الصَّبْرَ عَلَي هَاتَا أَحْجَي. فَصَبَرْتُ وَفِي الْعَيْنِ قَذًي وَفِي الْحَلْقِ شَجًا. أَرَي تُرَاثِي نَهْباً*
«در این اندیشه بودم که آیا با دست تنها به پا خیزم (و حق خود و مردم را بگیرم) و یا در این محیط پرخفقان و ظلمانی که پدید آمده صبر کنم؟ محیطی که پیران را فرسوده و جوانان را پیر و مردان با ایمان را تا واپسین دم زندگی به رنج وا میدارد، سرانجام دیدم صبر کردن به عقل و خرد نزدیکتر است؛ لذا صبر پیشه کردم ولی به کسی میماندم که خاشاک چشمش را پر کرده و استخوان راه گلویش را گرفته، با چشم خود میدیدم، میراثم را به غارت میبرند».
واین صبر و سکوت نیز به دستور پیامبر ص بوده است ، همان طور که احمد ابن حنبل در مسند خود ج ۱ ص ۴۶۹ از امام علی ع روایت کردند که فرمودند پیامبر ص به من گفتند : *سیکون بعدي إختلاف أو أمر فإن استطعت أن تکون السلم فافعل*
پس از من اختلاف وامری اتفاق می افتد واگر توانستی صبر و مسالمت کنی پس انجام بده..
بنابراین اگر امام علی ع صبر نمی کردند وبا قیام مسلحانه در صدد قبضه حکومت وخلافت میشدند بسیاری از یاران او از دست می رفتند و حکومت نیز در دست غاصبان می ماند و دین اسلام از بین می رفت وخیلیها به جاهلیت بر میگشتند ، وبسياري از گروه ها و قبائلی که در سالهای آخر عمر پیامبر ص مسلمان شده بودند ، و هنوز از تعالیم اسلامی دور بودند ،پرچم ارتداد به بت پرستی را بر می افراشتند و با حکومت اسلامی مخالفت میکردند ، لذا امام علی ع در نهج البلاغه خطبه ۱۶ به این فتنه وانحراف اشاره کردند و فرمودند:
*أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلی الله علیه وآله)*
بدانيد كه بار ديگر همانند روزگارى كه خداوند، پيامبرتان را مبعوث داشت، در معرض آزمايش واقع شده ايد.
علاوه بر خطر مرتدین ، خطر احتمالی رومیان نیز وجود داشت زیرا مسلمانان چند بار با آنها در گیر شدند، و آنها مسلمانان را خطر جدی تلقی میکردند و منتطر فرصتی بودند تا به مرکز اسلام حمله کنند،
از طرفی دیگر مدعیان دروغین نبوت مانند (مسیلمه کذاب و طلیحه و سجاح ) نیز در صحنه ظاهر شده و هر کدام طرفداران و نیروهایی دور خود گرد آورده بودند و قصد حمله به مدينه را داشتند ،که با همکاری واتحاد مسلمانان شکست خوردند .
*در چنین شرائطی امیرالمومنین علیه السلام به جز حفظ دین و وحدت اسلامی به چیز دیگری فکر نمیکرد*
لذا در خطبه ۶۲ نهج البلاغه فرمودند :
*فَوَاللَّهِ مَا كَانَ يُلْقَى فِي رُوعِي وَ لَا يَخْطُرُ بِبَالِي أَنَّ الْعَرَبَ تُزْعِجُ هَذَا الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ ( صلى الله عليه وآله ) عَنْ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ لَا أَنَّهُمْ مُنَحُّوهُ عَنِّي مِنْ بَعْدِهِ فَمَا رَاعَنِي إِلَّا انْثِيَالُ النَّاسِ عَلَى فُلَانٍ يُبَايِعُونَهُ فَأَمْسَكْتُ يَدِي حَتَّى رَأَيْتُ رَاجِعَةَ النَّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْإِسْلَامِ يَدْعُونَ إِلَى مَحْقِ دَيْنِ مُحَمَّدٍ ( صلى الله عليه وآله ) فَخَشِيتُ إِنْ لَمْ أَنْصُرِ الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ أَنْ أَرَى فِيهِ ثَلْماً أَوْ هَدْماً تَكُونُ الْمُصِيبَةُ بِهِ عَلَيَّ أَعْظَمَ مِنْ فَوْتِ وِلَايَتِكُمُ الَّتِي إِنَّمَا هِيَ مَتَاعُ أَيَّامٍ قَلَائِلَ يَزُولُ مِنْهَا مَا كَانَ كَمَا يَزُولُ السَّرَابُ أَوْ كَمَا يَتَقَشَّعُ السَّحَابُ فَنَهَضْتُ فِي تِلْكَ الْأَحْدَاثِ حَتَّى زَاحَ الْبَاطِلُ وَ زَهَقَ وَ اطْمَأَنَّ الدِّينُ وَ
تَنَهْنَهَ*
به خدا قسم در قلبم نمىافتاد، و بر خاطرم نمىگذشت كه عرب پس از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله خلافت را از خاندانش بيرون برند، يا آن را بعد از او از من دور دارند. چيزى مرا شگفت زده نكرد مگر شتافتن مردم به جانب فلان كه با او بيعت مىكردند. از مداخله در كار دست نگاه داشتم تا آنكه مشاهده نمودم گروهى از اسلام باز گشته، و مردم را به نابود كردن دين محمّد صلّى اللّه عليه و آله دعوت مىكنند، ترسيدم اگر به يارى اسلام و اهلش برنخيزم رخنهاى در دين ببينم يا شاهد نابودى آن باشم كه مصيبت آن بر من بزرگتر از فوت شدن حكومت بر شماست، حكومتى كه متاع دوران كوتاه زندگى است، و همچون سراب از بين مىرود، يا همچون ابر از هم مىپاشد. بنا بر اين در ميان آن فتنهها قيام كردم تا باطل از بين رفت و نابود شد و دین به استواری واستحکام رسید.
بنا براین امام علی ع در غصب خلافت وحمله به خانه وحی هرگز سکوت نکردند وسکوت ایشان بمعنای عدم جنگ است ،
البته در بعضی روايات ما، با آنها برخورد کرد و آنها را زمین زد و فرمود اگر وصیت پیامبر ص نبود !!! شما جرآت نزدیک شدن به خانه من را نداشتید(کتاب سلیم بن قیس ص ۱۵۰) وهمچنین علامه الوسی سنی به نقل از منابع شیعه در تفسیر روح المعانی ج۳ ص۱۲۴
*پاسخ نقضی👇*
*چرا رسول خدا (ص) از سميه و ديگر زنان مسلمان دفاع نكرد؟*
اميرمؤمنان عليه السلام، به همان دليل از خود واكنش نشان نداد كه رسول خدا صلي الله عليه وآله در هنگام كشته شدن سميه، مادر عمار ياسر توسط مشركان و تعرض آن ها به وي، از خود واكنشي نشان نداد.
ابن حجر عسقلاني در الإصابة مي نويسد:
*سمية بنت خباط... والدة عمار بن ياسر كانت سابعة سبعة في الاسلام عذبها أبو جهل وطعنها في قبلها فماتت فكانت أول شهيدة في الاسلام... عذبها آل بني المغيرة علي الاسلام وهي تأبي غيره حتي قتلوها وكان رسول الله صلي الله عليه وسلم يمر بعمار وأمه وأبيه وهم يُعذّبون بالأبطح في رمضاء مكة فيقول صبرا يا آل ياسر موعدكم الجنة.*
سميه دختر خباط... مادر عمار ياسر هفتمين كسي است كه اسلام آورد، ابوجهل او را اذيت مي كرد و آن قدر نيزه بر پايين شكمش زد تا به شهادت رسيد، و او نخستين زن شهيد در اسلام است. آل بنومغيره، چون مسلمان شده بود و دست بردارد نبود او را آزار و اذيت كردند؛ تا كشته شد. رسول خدا (ص)، منظره شكنجه شدن عمار و مادر و پدرش را در مكه مي ديد و مي فرمود: اي خاندان ياسر! صبور باشيد كه وعده گاه شما بهشت است.
العسقلاني، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل الشافعي، الإصابة في تمييز الصحابة، ج 7، ص 712،
با اين كه رسول خدا صلي الله عليه وآله مي ديد كافري همچون ابوجهل متعرض ناموس مسلمانان مي شود؛ ولي در عين حال هيچ واكنشي از خود نشان نمي داد و به آنان نيز فرمان مي داد كه صبر نمايند.
*مگر نه اين كه رسول خدا صلي الله عليه وآله غيورترين و شجاع ترين فرد عالم است، پس چرا از ناموس مسلمانان دفاع نكرد؟ چرا شمشيرش را برنداشت تا گردن ابوجهل را از تنش جدا كند؟*
*و همچنین طبری* در تاریخ خود ج ۲ ص۶۷۶ نقل میکند که سودان بن حمران ، همسر عثمان را زدند ، *(سوال: چرا عثمان هیچ واکنشی نشان نداد؟! چرا از زن خود دفاع نکرد؟)*
*تذکر👇*
*بنده معتقدم که باید حضرت زهراء سلام الله علیها درب را باز میکرد و جلوی غاصبان و مهاجمان می ایستادند ، و در آن لحظه و زمان حساس با تمام وجود مبارک خود از دین و اسلام دفاع کنند، در واقع این مسئولیت سنگین بعد از شهادت پیامبر ص بر عهده حضرت زهراء سلام الله علیها بود،*
پیامبر اسلام نیز تمام مقدمات این حرکت عظیم را در زمان حیات خود برنامه ریزی کرده بودند و حضرت زهراء سلام الله علیها را *معیار ومیزان بین حق وباطل معرفی کردند*
و فرمودند :
1- *«انَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیَغضِبُ لِغَضِبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها»*(کنزالعمال ج12/ ص111.)؛
خداوند عزوجل به خاطر خشم فاطمه، خشمگین؛ و برای خشنودی و رضایت فاطمه راضی میشود. (مستدرک حاکم ج ۳ ص ۱۶۷ و گفته سند روايت صحيح است .) وبسیاری دیگر روايت را تصحیح کردند
2- *«حدثنا ابو الْوَلِیدِ حدثنا بن عُیَیْنَةَ عن عَمْرِو بن دِینَارٍ عن بن ابی مُلَیْکَةَ عن الْمِسْوَرِ بن مَخْرَمَةَ اَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم قال فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ اَغْضَبَهَا اَغْضَبَنِی*؛ صحيح بخاري ج٥ ص٢١
.. فاطمه پاره وجود من است. هر کس او را خشمگین کند، مرا خشمگین کرده است.»
مسلم به سند خودش از مسور بن مخرمه نقل میکند: (ج٤ص١٩٠١)
*قال رسول اللّه (صلیاللهعلیهوسلم):«اِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤذِینِی مَا آذَاهَا*
.. همانا فاطمه پاره وجود من است؛ هر چه او را بیازارد مرا میآزارد.
3- عائشه میگوید: *مَا رَأَيْتُ أَحَدًا كَانَ أَصْدَقَ لَهْجَةً مِنْهَا إِلا أَنْ يَكُونَ الَّذِي وَلَدَهَا*( مستدرک حاکم ج ۳ص۱۷۵ ، سند صحیح)
هيچ كسي را راس