eitaa logo
کانال دیده بان
1.3هزار دنبال‌کننده
24هزار عکس
18.1هزار ویدیو
73 فایل
📢کانال خبری، سیاسی، مذهبی و فرهنگی #دیده‌بان تحت مدیریت یک معلم با انگیزه اطاعت از فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای حفظه‌الله، جهت جهادتبیین ایجاد گردیده است. @diooib ارتباط با ادمین 🔰🔰🔰 @s_d_14_57 #اَلَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج🤲
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴امام علی (ع) فرمود : ♦️سرمايه اى از عقل سودمندتر نيست ، و هيچ تنهايى ترسناك تر از خودبينى ، و عقلى چون دورانديشى ، و هيچ بزرگوارى چون تقوى ، و همنشينى چون اخلاقى خوش ، و ميراثى چون ادب ، و رهبرى چون توفيق الهى ، ♦️و تجارتى چون عمل صالح ، و سودى چون پاداش الهى ، و هيچ پارسايى چون پرهيز از شُبهات ، و زُهدى همچون بى‌اعتنايى بدنياى‌حرام ، و دانشى چون انديشيدن ، و عبادتى چون انجام واجبات ، و ايمانى چون حياء و صبر . و خويشاوندى چون فروتنى ، و شرافتى چون دانش ، و عزّتى چون بردبارى ، و پشتيبانى مطمئن تر از مشورت كردن نيست. " 📚133 نهج البلاغه 🎋 @diooib
توصیه پیامبر اکرم به مسلمانان در دوران غیبت ... 🎋 @diooib
🔴خرج میلیاردها دلار برای عفاف آمریکایی ها! ۱میلیارد دلارفقط هزینه آموزش کردن تا به جوانان شون بگن ازدواج بهترین راه حل برای روابط جنسی هست! حالا تو ایران چه خبره؟! 🎋 @diooib
💢امام خامنه ای ♦️الان ترویج دین در میان مردم و نسل ما، با ترویج دین در صد سال پیش بکلی متفاوت است. ♦️شما اگر کتاب و استدلال صد سال پیش را جلوی جوانان امروز بگذارید، دل آنان را جذب نخواهد کرد. امروز مسائل و شبهات و افکار جدیدی مطرح است. ♦️آن کسی که میخواهد اسلام را مورد حمایت قرار دهد، باید فکر و ابتکار جدید و صلاحیت های لازم را برای برخورد با شبهات در خودش بوجود بیاورد. 🎋 @diooib
نگاه به نامحرم.دارستانی.mp3
2.52M
📲 فایل صوتے 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 نگاه به نامحرم 🔖 🎋 @diooib
4_5882196258650587710.pdf
615.7K
📗 آیا اسلام ، عقل زنان را ناقص می‌داند ؟! - نویسنده: سامی عامری - فرمت: PDF 🎋 @diooib
📍اشتباه متشابه! ( در قضیه برجام که رهبری فرمودند اشتباه کردم سید ) 🔰خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره می فرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، می توانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را آشکار سازد، اما ایشان در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. و طبیعتاً اینگونه، آنان نیز در برابر انتقادات دیگران نسبت به عدم حضور خود در میدان جنگ، از محکم ترین دلیل که همان اجازه قانونی پیامبر(ص) بود برخوردار بودند! خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمود: 🔸«خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه (تخلف از جهاد) دادى؟!» (توبه: 43) همانگونه که از ظاهر این آیه شریفه پیداست، خداوند متعال، با لحنی عتاب آمیز، پیامبر(ص) را متوجه اشتباهش می نماید. اما امام رضا(ع) در روایتی در ذیل این آیه شریفه می فرمایند: 🔸«این آیه شریفه از باب «به در می گویم که دیوار بشنود» نازل شده است. هرچند خداوند پیامبرش را مخاطب قرار داده، ولی در واقع منظورش توبیخ امتش بوده است.» (عيون أخبار الرضا عليه السلام؛ج1؛ ص202) به عبارت دیگر باید گفت، در این زمینه، پیامبر اکرم(ص) اشتباهی مرتکب نشده بود، بلکه کسانی مرتکب اشتباه شده بودند که ایشان را در محذوریت قرار داده و از پیامبر(ص) گرفتند. در واقع خداوند با این تعبیر، «سعه صدر» فوق العاده و لطف بیش از اندازه پیامبر(ص) را با لحنی عتاب آمیز تحسین می کند تا اینگونه، دیگرانی را که از پیامبر(ص) اجازه تخلّف گرفتند را مذمّت نماید. نشانه درستی کار پیامبر(ص) هم این است که خداوند در آیات بعدی، اقدام ایشان در اجازه دادن به آنان را تأیید می فرماید؛ چراکه در صورت حضور آنان در سپاه اسلام، میان مسلمانان شروع به فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه می نمودند: 🔸«اگر آنها (راست میگفتند و) مى خواستند (به سوى ميدان جهاد) خارج شوند وسيله اى براى آن فراهم مى ساختند، ولى خدا از حركت آنها كراهت داشت لذا (توفيقش را از آنان سلب كرد و) آنها را (از اين كار) باز داشت، و به آنها گفته شد با «قاعدين» (كودكان و پيران و بيماران) بنشينيد. * اگر همراه شما (به سوى ميدان جهاد) خارج مى شدند چيزى جز اضطراب و ترديد به شما نمى افزودند و به سرعت در بين شما به فتنه انگيزى (و ايجاد تفرقه و نفاق) مى پرداختند و در ميان شما افرادى (سست و ضعيف) که زود باور هستند، و خداوند از ظالمان با خبر است.» (توبه: 47-46) (برای تحلیل دقیق تر این آیه شریفه، رجوع کنید به: المیزان فی تفسیر القرآن؛ ج9، ص285؛ تفسیرتسنیم؛ ج34، ص118) 🔰نتیجه آنکه، زمانی که ولیّ خدا یا از سوی خداوند متهم به «اشتباه» می شود و یا خودش، عملکرد خودش را اشتباه می داند، باید به سیاق و قرائن منفصل و متصل و محکمات کلامی اش دقت نمود تا معنای واقعی آن کلام متشابه درک شود. گاه « » ولیّ خدا، یعنی: ! شما اشتباه کردید. ! شما اشتباه کردید. و مریض دلانی که از من اجازه تخلّف از اصول را می خواستید! شما اشتباه کردید. این رفتار ولیّ، مانند رفتار پدری است که گاه به منظور تأدیب فرزند نابابش، از لطف بیش از اندازه خود نسبت به او انتقاد می کند و آن را اشتباه می داند. رسانه باشید 🌺 🎋 @diooib
⭕️مصدق یک سیاستمدار بود که بهمین دلیل، بین مردم محبوب بود؛ اما او شکست خورد! چون به اعتماد کرده بود و امریکاییها و انگلیسی ها هر دو با هم، علیه او کودتا کردند!! 🎋 @diooib
🔺در حاشیه کمپین ؟ فرزندم شغل دولتی ندارد! یک کارگر ساده بیشتر نیست! ✍ 🎋 @diooib
این چالش رو متوقف کنید بابا، داریم یه چیزی هم بدهکار می‌شیم بیکار، خانه دار، دانشجو، شاغل در شرکت خصوصی اینا همه رو تحمل کردیم اما قاضی‌پور با گفتن اینکه "پسرم چوپانی می‌کنه" همه رو با خاک یکسان کرد♂😂 🎋 @diooib
🔴 مناقشه حقوقی ؛ نکات و ابهامات 🔹 بر مبنای یک اعتقاد عامیانه، عده‌ای مدعی هستند از آنجا که روزگاری دریای خزر محصور بین ایران و بوده پس فارغ از اینکه بعداً شوروی تجزیه شده و عدد کشورهای ساحلی به ۵ رسیده است، سهم کشور ما از منابع دریای خزر، ۵۰ درصد و سهم بقیه کشورهای ساحلی (شوروی سابق) هم ۵۰ درصد می‌باشد... 🔸البته بنظر میرسد چنین چیزی نه مبنای حقوقی داشته باشد و نه مبنای منطقی وگرنه مثلا یک کشور میتوانست به اسناد مرزهای ۵۰۰ سال پیش مدعی منافع جغرافیایی شود و بالعکس؛ هرچند که قبل از فروپاشی و تجزیه شوروی هم وضعیت بهره برداری از منابع بحرِ محصور مشخص نشده است... 🔹به تاریخ که رجوع کنیم سه اصلی بین ایران و شوروی وجود دارد که اگر در آنها اشاره‌ای به سهم مساوی از منابع یا چنین چیزی وجود داشته باشد، شاید ایران بتواند به استناد آن مدعی ۵۰ درصد از منابع خزر شود... 🔸پیمان حقوقی اول، عهدنامه است که به موجب آن کشور ایران حتی حق کشتیرانی آزاد با پرچم ایران را هم در دریای خزر از دست میدهد، چه برسد به تثبیت حق استفاده از منابع با تساوی ... 🔹پیمان حقوقی دوم، "عهدنامه منعقده دوستی بین دولتین ایران و شوروی" در سال ۱۹۲۱ است که در آن صرفا حق در دریای خزر که به موجب ترکمنچای از ما سلب شده بود، مجدداً بازگردانده میشود اما در آن اشاره‌ای به حق انتفاع از منابع نشده و حتی خزر، محسوب شده که عملا به ضرر ماست... 🔸 پیمان حقوقی سوم، "قرارداد بازرگانی و بحرپیمایی بین ایران و شوروی" در سال ۱۹۴۰ استکهلم در آن هم هیچ اشاره‌ای به طرفین از منابع خزر نشده و تنها نکته مثبت آن، استفاده از عنوان "دریای ایران_شوروی" در متن قرارداد است که آنهم از نظر حقوقی چیزی را به نفع ما تغییر نمیدهد... 🔹درحالت عادی براساس دریاها، سهم هر کشور از منابع دریا چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مایل دریایی هست (تقریبا به نفع ایران و روسیه) اما در صورت بروز مناقشه سه فرمول برای تقسیم بندی دریا وجود دارد... 🔸فرمول اول؛ تقسیم دریا بر مبنای طول خط ساحلی (به‌نفع قزاقستان با بیشترین طول و به ضرر ایران با کمترین طول ساحل) فرمول دوم؛ تقسیم براساس مساحت کف دریا (به نفع روسیه با بیشترین مساحت محصور) فرمول سوم؛ تقسیم به مساوات (بهترین حالت برای ایران با سهم ۲۰ درصدی) 🔹 تمام بحثها بر سر رژیم حقوقی دریای خزر بر سر پذیرش یکی از سه فرمول بالا در جریان است که البته جمهوری اسلامی با وجود اینکه طبق دو فرمول اول حدود ۸ تا ۱۰ درصد سهم خواهد داشت و به رغم مقاومت شدید کشورهای همسایه (بویژه ) تاکنون موفق شده تا محدوده ۱۸ درصدی مقتدرانه اعمال حاکمیت کند... سید سجاد طباطبایی رسانه باشید 🌺 . 🎋 @diooib