eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
126 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
10.6هزار ویدیو
168 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 حمایت و تقدیر معنادار رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم از طرح نور فراجا 🔹 آیت الله محمدی عراقی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور در یکی از یگان های فراجا از مجریان طرح نور تقدیر کردند. ✍ وقتی نماینده رسمی رهبر انقلاب مستقیم میاد برای حمایت و تقدیر از مجریان طرح نور فراجا برای همه واضح تر می شود که نظر حضرت آقا در این زمینه چیست لذا باید همه ما در حمایت از فراجا در میدان باشیم 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طرح نور با رسم شکل 🔻 انتشار با شما 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از صدای مردم
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پی درگذشت خانم دکتر فرزانه اکبری 🔷وبشّر الصّابرین الّذین إذا أصابتْهمْ مصیبهٌ قالوا إنّا للّه و إنّا إلیْه راجعون خبر در گذشت همکار گرانقدر شادروان دکتر فرزانه اکبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، موجب تاثر قلبی فراوان گردید. اینجانب درگذشت این همکار گرانقدر، استاد پرتلاش، انسان وارسته، فرهیخته و متواضع را به جامعه بزرگ پزشکی و خانواده محترم ایشان بخصوص همسر بزرگوارشان جناب آقای دکتر فرید شهریور، تسلیت عرض نموده، برای آن مرحومه از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواهانم. دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم 🔴 پی نوشت: مسئولان محترم، لطفا این رئیسِ دانشگاهِ غافل را که ظاهرا خیلی از مرحله پرت است عزل نمایید که شیر فهم گردد پزشک فرهیخته و وارسته در پارتیِ مختلط و با مصرف مشروبات الکلی فوت نمی‌شود! ‼️چه بد زمانه ای شده که ارتکاب منکَر، قباحت و پلیدیِ خود را از دست داده است. ❌ طلب مغفرت برای متوفی، نیکوست اما اینکه یک مقام مسئول، پیام تسلیتی اینچنین اباحه گرانه بنویسد جای شرم و تأسف دارد. ✍️ مریم اشرفی گودرزی 👆🏻
هدایت شده از صدای مردم
💣🥂بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار😐 سوژه یک گروهی از شرکت‌کنندگان در برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار زیاده روی در خوردن مشروبات الکی بود که از قضا سانسور هم نشد و به گروهی که اجرا کرده بود، دویست امتیاز داده شد. 🛑سوال اینجاست که چه مغزها و دست هایی پشت پرده است که با اینچنین اجرا کننده گانی که از اباحه گری و ترویج گناه و فسق ابایی ندارند، یادآور حکایت جور شدن در و تخته هستند🥂🍸🥂 پی نوشت: صداوسیما این هنرها رو از کجا میاری!؟ @sedaye_irani
هدایت شده از فاستقم کماامرت
بازخوانی یک تدبیر؛ نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در پی حوادث اخیر فرانسه: ⬅️اشاره: اکنون که دوباره موج بیداری جوانان در اروپا و آمریکا به خروش آمده است توصیه میکنم نامه تاریخی رهبر انقلاب در یکم بهمن 1393 و درپی حوادث فرانسه را مجددا مطالعه کنید. بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند. سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند. این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟ شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید. خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین قسمت دوم 👇 👈 کانال تحلیل وخبر فاستقم کماامرت عبدالمجید ارجمندی: https://ble.ir/fastaghem_313 https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283 قسمت دوم 👇
هدایت شده از فاستقم کماامرت
🔴 قسمت اول 👆 ✅ قسمت دوم👇 دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟ من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند. سیّدعلی خامنه‌ای ۱/بهمن/۱۳۹۳ 👈 کانال تحلیل وخبر فاستقم کماامرت دکتر ارجمندی عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت ایران https://ble.ir/fastaghem_313 https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
جلسه تربیتی (online-audio-converter.com).mp3
26.52M
▫️صوت جلسه عطر خوش زندگی در دفتر مقام معظم رهبری قم؛ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ 🎙حجت‌الاسلام تراشیون ▫️راه‌کارهای تقویت رابطه‌ی عاطفی فرزندان ۱. توجه به ویژگی‌های مثبت فرزندان 3:27 ۲. کاهش زمان‌های تنهایی در فرزندان 14:15 ۳. تقویت اعتماد به نفس در فرزندان 27:59 ۴. فعالیت‌های مشترک داشتن با فرزندان 29:23 ۵. عدم تحقیر، سرزنش و تهديد نسبت به فرزندان 37:50 ۶. حس خوب خود را به او انتقال دادن 42:18 ۷. تقویت برخی از توانایی‌ها 49:45 ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از کافه سیاسی
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رقبای قالیباف برای ریاست مجلس چه کسانی هستند؟ 🔹روح‌الامینی، نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف، نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست. 🇮🇷https://t.me/kafesiasi 🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از کافه سیاسی
نجات از تله «سایه جنگ» التهاب و نگرانی‌های برآمده از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل که برای نخستین بار، سطح منازعه دو طرف را به ساحت رویارویی مستقیم نظامی کشاند، زودتر از آنچه تصور می‌رفت فروکش کرد و این اتفاق امری غیرمعمول در صحنه سیاست ایران به شمار می‌رود. غیرمعمول از این جهت که در تاریخ 8 ساله سیاست خارجی در دولت حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین، رویکرد نظامی و تکیه به قوای «میدان» همواره از سوی دولتمردان وقت موجی از بدبینی و هراس را تصویر می‌کرد و روابط دستگاه اجرایی و دستگاه نظامی کشور را در ماراتن تنش و بدبینی قرار می‌داد و همین عامل کافی بود تا صهیونیست‌ها و دشمنان امنیت ایران، از این دوقطبی‌سازی سوءاستفاده کنند.  این دوره چند ساله، موارد بسیاری از تنش‌ها را در بزنگاه‌های مهم به خاطر دارد که گاهی تا مرحله قفل شدن حوزه‌های متعدد بویژه اقتصاد پیش رفت. به واقع، روحانی به اهمیت مؤلفه‌های قدرت در مناسبات جهانی و ضرورت گزینش یک سیاست خارجی معتبر که قادر به ایجاد بازدارندگی در صحنه «میدان» و در عین حال ایجاد اجماع جهانی یا تأثیرگذاری مثبت بر رفتار قدرت‌های بزرگ باشد، اعتقادی نداشت. ✅مسیر غلط شیوه نامتعارف تمرکز صرف دولت او به «دیپلماسی با غرب» و نگاهی که ذیل سیاست «جنگ هراسی» در پیش گرفت، سایه دوگانه مغالطه‌آمیز «موافق مذاکره» و «مخالف مذاکره» را بر فضای سیاسی ایران انداخت و روحانی فارغ از آنچه در پشت پرده بازی مناسبات قدرت در روند ضدیت با ایران رخ می‌داد، تحت تأثیر فضای غالب ذهنی و آکادمی‌های غرب، صرفاً مذاکره را راهی برای گشایش سیاسی و اقتصادی و پیوستن ایران به جهان آزاد معرفی می‌کرد و در این مسیر تا سرحد «تسلیم» به خواست بازیگران بزرگ رسید. عملکرد، موضعگیری‌ها و اظهارات او که برای سال‌ها وقوع هر تحولی درمواجهه با سیاست تحریم‌های ظالمانه غرب و همچنین به پیش راندن ظرفیت‌های اقتصادی کشور و مقابله با نوسانات ارزی را به خاتمه مناقشه هسته‌ای در زمین مذاکره گره زده بود، بیش از آنکه موجب نزدیک شدن ایران به کانون تأثیرگذاری و ارتقای میزان نفوذ تهران بر مناسبات دیپلماتیک جهان شود، به حاشیه‌ نشینی کشور و بی‌صدایی ایران در مذاکرات مهم بین‌المللی و حتی منطقه‌ای منجر شد. ✅نتایج بد حاصل این رویکرد و نگاه دولت روحانی به دینامیسم قدرت در مناسبات جهانی، اصرار بر این انگاره بود که اگر «مذاکره نکنیم جنگ می‌شود» و همین امر، الطاف کلامی و سیگنال‌های چشمگیر و یکطرفه ایران را روانه زمین مذاکرات کرد بدون آنکه کمترین تأثیری بر محاسبات تصمیم گیران در پایتخت‌های غربی برای لحاظ کردن منافع اقتصادی کشور داشته باشد. بواقع آنچه دولت وقت از سیاست نشستن با «کدخدای» اروپاییان برای حل و فصل بحران هسته‌ای حاصل کرد، دستیابی به توافق هسته‌ای 2015 بود که کمتر از دو سال بعد با خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق و افزایش دوبرابری تحریم‌ها روبه‌رو شد و این در حالی بود که طرف‌های اروپایی هم دلیلی ندیدند در برابر صبر و مماشات تمام نشدنی روحانی، کمترین دوراندیشی برای جبران منافع از دست رفته ایران به کار گیرند. این چنین بود که مفاهمه نادرست از صحنه تحولات، مذاکره را در مسیر شکست طراحی کرد و کشور را در تله دیپلماسی برای گریز از توهم جنگ انداخت. 🇮🇷https://t.me/kafesiasi 🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از روزنه
بیانات آیت‌الله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا صفحه ۱ اعوذبالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم، و صلی الله علی محمدٍ و آلِ بَیته الطبین الطّاهرین المعصومین المکرّمین، لا سِیَّما بقیه اللهِ فی الارضین، ارواحنا و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء. حضور شما خواهران بزرگوار از جامعه الزهرا در اینجا برای فراگیری معالم دین، احکام الهی، معارف قران مجید، و تعلم وظایف شرعی بسیار مغتنم و محترم است و ما هم خیلی در این قضیه به شما خیر مقدم می‌گوییم. تبلیغ و نشر دین توسط بانوان رسالت ما یعنی طلاب، فضلا، اساتید، علما، همه این‌ها نصرت دین الهی و تبلیغ رسالت نبی مکرم اسلام است و رسالت نبی مکرم اسلام که در قرآن مجید از آن به “رسالات الله” در جایی تعبیر شد.« الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ حَسِیباً »و در جایی به تعبیر « بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ » خب این رسالتی است برای نبی مکرم اسلام که تبلیغ “ما اُنزِل الله” است. همین آیه دوم که خواندم بیانگر این حقیقت است به دلالت بسیار واضح و روشن که رسالت نبی مکرم اسلام تبلیغ «ما انزل الله» است، «بلغ ما انزل الیک» دلالت دارد بر این که رسالت پیامبر بزرگوار ما تبلیغ «ما انزل الله» بود وقتی که رسول خدا اینطور است، امیر المومنین، اَبنأهُ المعصومین، ائمه طاهرین، همه همینطور هستند، تکلیف ماها هم معلوم می‌شود، همه ما. خب زنان در تبلیغ این رسالت نقش اساسی می‌تواند داشته باشند، فاطمه زهرا سلام الله علیها و قبل از او خدیجه کبری، خدیجه قرا، که اولین زنی است خدیجه قرا، که در عالم اسلام تمام اموال خود را در راه خدا انفاق کرد و مجاهده کرد مجاهده به مال قبل از مجاهد به نفس در قرآن مجید امر شده، «الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ» تمام مال خود را در اختیار رسول خدا قرار داد برای اینکه تبلیغ رسالات الله بکند. فاطمه زهرا سلام الله علیها چه خطبه‌ها که خواند و خانه به خانه می‌گشت و در می‌زد برای تثبیت و تبلیغ ولایت امیرالمومنین صلوات الله علیه، زینب کبری که خطبه‌هایی خواند در مسیر اسارت که تبلیغ از خون سیدالشهدا و قیام سیدالشهدا کرده باشد، فاطمه معصومه بنت موسی بن جعفر، بسیاری از زنان آل البیت زنانی، که روات بودند، در احوال روات آمده است که این‌ها چقدر روایت نقل می‌کردند. جایگاه مهم و والای بانوان از نظر اسلام قرآن مجید وقتی که مثال می‌خواهد بزند به بهترین بندگان خودش از میان همه مردان و زنان طول تاریخ، از همه مردان مومن و در مقابل باز می‌خواهد مثال بزند به همه کسانی که کفر و الحاد را پیشه گرفتند، هر دو را به زن مثال می‌زند «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» یعنی آسیه، آنچنان در خانه فرعون می‌دانید که فرعونی که «کَانَ عَالِیٗا مِّنَ المُسرِفین» فرعونی که کودکان و زنان را ذبح می‌کرد، مثل اسرائیل امروز که نمونه‌ اش شد او و لای دیوارها دفن می‌کرد چنین فرعونی یکزن در خانه‌ اش زندگی می‌کرد، شما تصور کنید، فکرش را کنید، چگونه این می‌ تواند ایمان خودش را حفظ بکند چگونه می‌ تواند دین خودش را حفظ بکند نه تنها دین و ایمان خودش را حفظ کرد بلکه از جهت درجه ایمان، خودش را به حدی رساند که خدای تعالی آفریدگار هستی، مسئله مهم است بسیار مهم است، یک موقع من مثال می‌زنم، یک شخص عالم معمولی مثال می‌زند، یک موقع امام معصوم مثال می‌زند، یک موقع رسول مثال می‌زند، و یک موقع خود خدا مثال می‌زند، پروردگار مثال زد اینها را گفت اینها الگو هستند «ضَرَبَ اللهُ مثلاً وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ» مریم را مثال می‌زند هر دو زن هستند، از اون طرف نمونه‌ ی فسق و کفر و الحاد را باز به زن مثال می‌ زند «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَاَتَ نُوحٍ وَ امْرَاَتَ لُوطٍ» عجیب است واقعاً این دو آیه خیلی عجیب است از چه جهت؟! از این جهت که آن را که برای الگوی مومن مثال می‌زند مثلاً آسیه را در خانه یک فرعونی بوده که ظالم‌ ترین ظالمِ روزگار بود و ادعای خدایی می‌ کرد و آن را که به کافر مثال می‌ زند مثال کفار زنانی که در طول تاریخ انبیا من العالم الی زمان الخاتم که نزول قرآن باشد مثال می‌زند. آن دو تا کسانی بودند که همسر انبیاء بودند در خانه انبیاء بودند ببینید در خانه انبیاء بودن ولی خیانت کردن جرمش بسیار بسیار شدیدتر است از کسی که در خانه انبیاء نباشد، فلذا زنان روحانی همسران روحانیت این‌ ها مثل همین همسران انبیا می‌ شوند. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیت‌الله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا صفحه ۲ توصیه‌های قرآنی به همسران پیامبر(ص) قرآن مجید نسبت به همسران پیامبر خاتم هم همینجور می‌گوید، می‌فرماید که شما بدانید که اگر گناهی از شما سر بزند عذاب شما از عذاب زنان دیگری که همسر پیامبر نیستند شدیدتر است و هر کسی که به ائمه منصوب باشد. در یک روایتی امام صادق علیه السلام به بعضی از اصحابش فرمودند که تو که منصوب من هستی و شاگرد منی شیعه من هستی اگر گناه بکنی عذاب تو از بقیه شدیدتر است: لِمَکٰانِکَ مِنا، چون تو به ما منتسب هستی و من به شما عرض می‌کنم که ما قطعاً مشمول همین آیات هستیم. آیه شریفه هم دارد نسبت به همسران پیامبر، اگر ثوابی انجام بدهید ثواب شما خیلی بیشتر است اگر گناهی انجام بدهید عذاب شما از بقیه زنان بیشتر است. ببینید اگر اینجور باشد انسان بخواهد تامل بکند که زنان در اسلام چه جایگاهی دارند جایگاهشان آنقدر بالا است و بالا است که ذات مقدس حق در قرآن مجید می‌خواهد الگوی مومنین که همه باید از آن سرمشق بگیرند مثال بزند، خود خدای تعالی به دو تا زن مثال می‌زند مردها را مثال نزده، زن را مثال زده، آن هم الگو برای که؟ نه فقط برای زنان،«وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» یعنی از زن و مرد چون «الذین آمنو» زن و مرد را شامل می‌شود خب رسالتشان رسالت انبیا است و قبل از انقلاب چقدر زنان سهم بزرگی داشتند در اینکه انقلاب پیروز بشود و قوت قلبی بودند برای مردان و حمایت می‌کردند فرزندانشان را می‌فرستادند برای مبارزه با طاغوت و دوران دفاع مقدس و الان هم همین گونه است، نقش اساسی بانوان در مسأله حجاب الان امروز به شما عرض بکنم که رسالتی را که خب رهبری معظم به شما سپردند چند روز قبل مسئله است. گفتند بانوان ما خودشون باید این قضیه را حل بکنند خب شما وظیفه دارید شرعاً بر شما واجب است این امر ولی امر است. لفظ باید بوده. حکم است، باید حل بکنید. چطوری حل بکنید؟ خب بین خودتان اساتید جامعه الزهرا و بخوانید نخبگان خودتان را جلسه تشکیل بدهید نظر بدهید که با فرماندهی انتظامی آقای رادان و یا دیگرانی که رهبری به این‌ها سپرده این مسئله را چگونه شما می‌خواهید همکاری بکنید؟ حجاب از ضروریات دین است حجاب مسئله مهمی است حجاب امروز یک حربه‌ای شد برای دشمن که علیه نظام دسیسه بکند و امروز از جانب دیگر یک نمادی شد برای انقلابی گری برای حفظ کیان نظام اسلامی. ببینید شما همسران پیامبر در خانه خودشان بودند غذا می‌دادند به اصحاب چون اموال خدیجه در یکی از جهاتی که خرج می‌شد همین بود. اطعام می‌کردند غذا می‌پختند چون در فقر بودند مردم. خب طعام می‌کردند می‌آمدند مردم عرب‌ها اصحاب مسلمین آنجا غذا صرف می‌کردند. لکن در موقع غذا خوردن یا غذا گرفتن خب رو در روی همسران پیامبر واقع می‌شدند. همسران پیامبر در منزل خودشان بودند. خوب در منزل انسان در منزل خودش یک حجاب متعارفی دارد. وقتی میخواهد بیرون برود در جمعیت باشد حجابش شدیدتر قوی‌تر است. این‌ها در منزل خودشان بودند طبعاً ممکن است قسمت‌هایی از زیر گلو یا فرض کنید که قسمت‌هایی از دست معلوم بود طبعاً مثلاً. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیت‌الله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا صفحه ۳ مردم غذا را می‌گرفتند این‌ها بعد مقداری آنجا می‌نشستند و صحبت می‌کردند رسول خدا از این قضیه رنج می‌برد که چرا این‌ها باید رو در رو بیایند بنشینند و غذا بخورند و با همسران پیامبر روبرو شوند این پیامبر را نج می‌داد. آیه نازل شد که در این آیه شریفه آمده که « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلَّا أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَیْرَ نَاظِرِینَ إِنَاهُ وَلَٰکِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِینَ لِحَدِیثٍ ۚ إِنَّ ذَٰلِکُمْ کَانَ یُؤْذِی النَّبِیَّ فَیَسْتَحْیِی مِنْکُمْ ۖ وَاللَّهُ لَا یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِّ ۚ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ۚ ذَٰلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَقُلُوبِهِنَّ ۚ وَمَا کَانَ لَکُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَنْ تَنْکِحُوا أَزْوَاجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَدًا ۚ إِنَّ ذَٰلِکُمْ کَانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمًا» دیگه حق ندارید از این به بعد شما از زنان پیامبر رو در رو غذا دریافت بکنید. یک پرده‌ای باید بین شما و بین زنان پیامبر باشد یک حائلی باید باشد برای حجاب یعنی این باشه که شما از پشت آن حائل به نحوی غذا را از این‌ها تحویل بگیرید، که رو در رو همسران پیامبر واقع نشوید خوب این چقدر سخت گرفته بر زنان و الان شما در ادارات و در بعضی از جاها کنفرانس‌ها و کذا و کذا مخصوصاً خیلی از نشست‌های رو در رو که زن و مرد با هم صحبت می‌کنند خب اگر ما بخواهیم ادب اسلامی را ببینیم این آیه شریفه را شامل حال همه این‌ها می‌شود حجاب چیزی نیست که فقیهی پیدا بشود و بگوید که حجاب زنان پیامبر غیر از حجاب زنان دیگر است. «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» یعنی هم به زنان خودت و هم به زنان مومنین بگو که چی «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ» به طور مطلق بیرون می‌خواهند بروند در دید اجانب این‌ها «جلابیب» را بر سر گیرند این آیه ظهور واضح دارد که مخصوص مقنعه نیست چون مقنعه «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ ۖ» است آنجا تعبیر «یضربن» به کار برده «علی جیوبهن» به کار برده ولی اینجا «یدنین علیهن» گفته «یضربن» نگفته. «یدنین» از ادنا میآید یعنی انداختن چیزی روی چیزی. «یدنین علیهن» با «علی» که متعدی شد یعنی اینکه بیاندازند بر خود. خب فقها گفتند مقصود ساتری است که «من ال… الی القدم» شامل باشد. اینجا صدق «یدنین علیهن»میکند. فلذا این روایت ظهور دارد در حجابی مثل چادر. عربها هم در لغت گفتند، «جلباب» را اکثر اهل لغت ما «تستر جمیع البدن من … الی القدم کسا او عبا و…» خب اون موقع چادر عربها چادر عربی بود، همان فرمایشی که رهبری دیروز گفتند که حرف بسیار زیبایی هم گفتند که چادر حجاب ملی ایرانیها است. این ریشه در اسلام دارد. خوب مسئله بی‌حجابی داریم و بدحجابی بدحجابی یعنی خب خیلی از زنان هستند که تربیت خانوادگی ایشان اینطور است که مثلاً روسری می‌گذارند مقداری از موی سرشان معلوم است و این هم حرام مسلم است یعنی به اجماع همه فقهای اسلام اعم از شیعه و سنی این از آن مسائلی است که بین شیعه و سنی اختلاف نیست همه معتقدند که اگر یک تار موی سر مشخص باشد حرام است اگر روسری به اندازه باشد که ذره‌ای از موی سر معلوم باشد این حرام است و این موضوع اختلافی هم نیست هیچکس اختلاف ندارد در این مسئله یعنی از ضروریات دین هست مسائلی که اختلافی نباشد بین شیعه و سنی و همه حکمی را اتفاق بکنند این قانون و ضابطه ضروریات دین را دارد. این را می‌گویند ضروریات دین یا اگر قرآن مجید صریحا بگوید حکم بکند آنجا می‌شود ضروریات دین این‌ها ممکن است مخالف باشند و مخالفت کنند اما افرادی می‌آیند و کشف حجاب می‌کنند یعنی کلاً بدون روسری این‌ها از یک جهت جنگ با خدا می‌کنند به خاطر اینکه قرآن مجید صریحاً آیه صریح دارد «یدنین علیهن من جلابیب» این‌ها صریح این آیات را دارند به طور علنی مخالفت می‌کنند این‌ها از جهت معنا و رده‌ بندی جزو محارب خدا و رسول حساب می‌شوند به معنای عرفیش البته. جنگ با خدا می‌کنند قرآن مجید رباخوار را گفته که او جنگ با خدا کرده کسی که همسایه خودش را اذیت می‌کند و مومنین را ایذاء می‌کند داریم که «من آذى مؤمناً فقد آذانی و من آذانی فقد آذى اللَّه» خب این از مصداق بارز است و مهمتر از آنهاست زنی که در خیابان می‌آید و کشف حجاب می‌کند و بعد اصرار می‌کند و بعد با مامور درگیر می‌شود. @rozaneebefarda