هدایت شده از رحا مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 وظیفه جامعه مدرسین!
🎦 نکته ای که آیت الله سیفی مازندرانی به آیت الله یزدی گفت
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @rahamedia
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
شبنامه 1555 - @mrtahlilgar.mp3
12.49M
🚨 آقای تحلیلگر / هاآرتص: لبنان ۷۰ درصد شمال را ویران کرده / ژنرال صهیون: زمان پذیرش شکست و پایان جنگ است!
#شبنامه / تحولات فلسطین / هاآرتص: آنچه در شمال دیدیم حیرتآور است، ۷۰ درصد شهرکها توسط لبنان ویران شده است / معاریو: در یکی از شهرک ها در املاک فقط دو خانه در ماه های اخیر معامله شده و این یعنی 98 درصد کاهش معامله / ژنرال صهیون: زمان پذیرش شکست و پایان جنگ است / روزنامه صهیون: شخص نتانیاهو هم از احتمال صدور اعلان بازداشتش در سطح دنیا ترسیده / قسمت ۱۵۵۵
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی ✌️🇮🇷
@mrtahlilgar1
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
✍🏻 انتشار دستخط امام خامنهای بر تصویر #شهید_محسن_وزوایی
🕊شهیدمحسن وزوایی:
اگرنتوانستید
جنازه ام رابہ عقب بیاورید
آنرا بروی مین های دشمن بیندازید
تاجنازه من
ڪمکے به اسلام کرده باشد
🕊شهادت۱۳۶۱/۲/۱۰
عملیات بیت المقدس
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا بهائیان به دنبال حذف عاشورا از تشیعاند؟
✍ برای شناخت فرقه ضاله بهائیت احکام میرزا حسینعلی بهاء را نگاه کنید تا به حقیقت دشمنی بهائیان با اسلام و امام حسین علیه السلام پی ببرید.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
⁉️چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
♦️فیلمهایی با صحنههای جنسی و محتواهای مبتذل موضوعی است که این روزها بهشدت خانوادهها را نسبت به محتوای منتشرشده در برخی سامانههای اشتراکگذاریِ ویدئو نگران کرده.
♦️سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدئوی ایرانی است که بهلطف فیلترشدن چندسالهٔ یوتیوب توانسته موفقیتهای زیادی کسب کند.
♦️در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات درجنکردن محتوای حساس بهعنوان یکی از شروط استفادهٔ کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»،پیداکردن یک فیلم با محتوای مستهجن کار سختی نیست.
♦️در تمامی سکوهای توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتمهای هوشمند، محتوای منتشرشده بررسی میشود؛ از طرفی در صورت کارایینداشتن شیوههای نظارتی، سایتهای متخلف از دسترس خارج میشوند.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چه کسی فکرش را میکرد مهدی نصیری از کانادا در مصاحبه با BBC برای موفقیت براندازان جمهوری اسلامی طرح «ترمیم شکاف بین تاجزاده تا شاهزاده» را ارائه کند!
#زوال_عقل
جعفر یوسفی
👆 سقوط در آغوش پهلوی!
♦️در حالی که مجری بیبیسی به شکاف و اختلاف میان اپوزیسیون و ناتوانی در اتحاد با یکدیگر اذعان دارد، مهدی نصیری برای موفقیت براندازان جمهوری اسلامی طرح «ترمیم شکاف بین تاجزاده تا شاهزاده» را ارائه میکند!
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از حجره انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖ مهدی نصیری در این مصاحبه از فائزه هاشمی یاد میکند!
📽 حالا ببینید ببینید فائزه هاشمی چه نجاست مُتعفّنی است..
معاذالله
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 حمایت و تقدیر معنادار رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم از طرح نور فراجا
🔹 آیت الله محمدی عراقی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور در یکی از یگان های فراجا از مجریان طرح نور تقدیر کردند.
✍ وقتی نماینده رسمی رهبر انقلاب مستقیم میاد برای حمایت و تقدیر از مجریان طرح نور فراجا برای همه واضح تر می شود که نظر حضرت آقا در این زمینه چیست لذا باید همه ما در حمایت از فراجا در میدان باشیم
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طرح نور با رسم شکل
🔻 انتشار با شما
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از صدای مردم
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پی درگذشت خانم دکتر فرزانه اکبری
🔷وبشّر الصّابرین الّذین إذا أصابتْهمْ مصیبهٌ قالوا إنّا للّه و إنّا إلیْه راجعون
خبر در گذشت همکار گرانقدر شادروان دکتر فرزانه اکبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، موجب تاثر قلبی فراوان گردید. اینجانب درگذشت این همکار گرانقدر، استاد پرتلاش، انسان وارسته، فرهیخته و متواضع را به جامعه بزرگ پزشکی و خانواده محترم ایشان بخصوص همسر بزرگوارشان جناب آقای دکتر فرید شهریور، تسلیت عرض نموده، برای آن مرحومه از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواهانم.
دکتر محمد رحمانیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم
🔴 پی نوشت:
مسئولان محترم، لطفا این رئیسِ دانشگاهِ غافل را که ظاهرا خیلی از مرحله پرت است عزل نمایید که شیر فهم گردد پزشک فرهیخته و وارسته در پارتیِ مختلط و با مصرف مشروبات الکلی فوت نمیشود!
‼️چه بد زمانه ای شده که ارتکاب منکَر، قباحت و پلیدیِ خود را از دست داده است.
❌ طلب مغفرت برای متوفی، نیکوست اما اینکه یک مقام مسئول، پیام تسلیتی اینچنین اباحه گرانه بنویسد جای شرم و تأسف دارد.
✍️ مریم اشرفی گودرزی
👆🏻
هدایت شده از صدای مردم
💣🥂بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار😐
سوژه یک گروهی از شرکتکنندگان در برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار زیاده روی در خوردن مشروبات الکی بود که از قضا سانسور هم نشد و به گروهی که اجرا کرده بود، دویست امتیاز داده شد.
🛑سوال اینجاست که چه مغزها و دست هایی پشت پرده است که با اینچنین اجرا کننده گانی که از اباحه گری و ترویج گناه و فسق ابایی ندارند، یادآور حکایت جور شدن در و تخته هستند🥂🍸🥂
پی نوشت: صداوسیما این هنرها رو از کجا میاری!؟
@sedaye_irani
هدایت شده از فاستقم کماامرت
✅ بازخوانی یک تدبیر؛ نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در پی حوادث اخیر فرانسه:
⬅️اشاره: اکنون که دوباره موج بیداری جوانان در اروپا و آمریکا به خروش آمده است توصیه میکنم نامه تاریخی رهبر انقلاب در یکم بهمن 1393 و درپی حوادث فرانسه را مجددا مطالعه کنید.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که دربارهی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده میانگارم، بلکه به این سبب که آیندهی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقتجویی را در قلبهای شما زندهتر و هوشیارتر مییابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند.
سخن من با شما دربارهی اسلام است و بهطور خاص، دربارهی تصویر و چهرهای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهرهگیری از آن، متأسّفانه سابقهای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراسهای» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، میبینید که در تاریخنگاریهای جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانهی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از بردهداری شرمسار است، از دورهی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگینپوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزیهایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.
این بهخودیخود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشتههای دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوهی برخورد با فرهنگ و اندیشهی اسلامی، از شکلگیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟
شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینهی مشترک تمام آن سودجوییهای ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراسافکنی و نفرتپراکنی، اینبار با شدّتی بیسابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامهی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایهی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواستهی اوّل من این است که دربارهی انگیزههای این سیاهنمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
خواستهی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوریها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بیواسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کردهاید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) و آموزههای انسانی و اخلاقی او را مطالعه کردهاید؟ آیا تاکنون به جز رسانهها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کردهاید؟ آیا هرگز از خود پرسیدهاید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین
قسمت دوم 👇
👈 کانال تحلیل وخبر فاستقم کماامرت
عبدالمجید ارجمندی:
https://ble.ir/fastaghem_313
https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
قسمت دوم 👇
هدایت شده از فاستقم کماامرت
🔴 قسمت اول 👆
✅ قسمت دوم👇
دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟
من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهرهپردازیهای موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس بهصورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسشهای جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسشها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقتهای نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّتپذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسودهتر به نگارش درآورند.
سیّدعلی خامنهای
۱/بهمن/۱۳۹۳
#ارجمندی
👈 کانال تحلیل وخبر فاستقم کماامرت دکتر ارجمندی عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت ایران
https://ble.ir/fastaghem_313
https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
جلسه تربیتی (online-audio-converter.com).mp3
26.52M
▫️صوت جلسه عطر خوش زندگی در دفتر مقام معظم رهبری قم؛ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
🎙حجتالاسلام تراشیون
▫️راهکارهای تقویت رابطهی عاطفی فرزندان
۱. توجه به ویژگیهای مثبت فرزندان 3:27
۲. کاهش زمانهای تنهایی در فرزندان 14:15
۳. تقویت اعتماد به نفس در فرزندان 27:59
۴. فعالیتهای مشترک داشتن با فرزندان 29:23
۵. عدم تحقیر، سرزنش و تهديد نسبت به فرزندان 37:50
۶. حس خوب خود را به او انتقال دادن 42:18
۷. تقویت برخی از تواناییها 49:45
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از کافه سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رقبای قالیباف برای ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
🔹روحالامینی، نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف، نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست.
#انتخابات
#مجلس
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از کافه سیاسی
✅نجات از تله «سایه جنگ»
التهاب و نگرانیهای برآمده از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل که برای نخستین بار، سطح منازعه دو طرف را به ساحت رویارویی مستقیم نظامی کشاند، زودتر از آنچه تصور میرفت فروکش کرد و این اتفاق امری غیرمعمول در صحنه سیاست ایران به شمار میرود. غیرمعمول از این جهت که در تاریخ 8 ساله سیاست خارجی در دولت حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین، رویکرد نظامی و تکیه به قوای «میدان» همواره از سوی دولتمردان وقت موجی از بدبینی و هراس را تصویر میکرد و روابط دستگاه اجرایی و دستگاه نظامی کشور را در ماراتن تنش و بدبینی قرار میداد و همین عامل کافی بود تا صهیونیستها و دشمنان امنیت ایران، از این دوقطبیسازی سوءاستفاده کنند.
این دوره چند ساله، موارد بسیاری از تنشها را در بزنگاههای مهم به خاطر دارد که گاهی تا مرحله قفل شدن حوزههای متعدد بویژه اقتصاد پیش رفت.
به واقع، روحانی به اهمیت مؤلفههای قدرت در مناسبات جهانی و ضرورت گزینش یک سیاست خارجی معتبر که قادر به ایجاد بازدارندگی در صحنه «میدان» و در عین حال ایجاد اجماع جهانی یا تأثیرگذاری مثبت بر رفتار قدرتهای بزرگ باشد، اعتقادی نداشت.
✅مسیر غلط
شیوه نامتعارف تمرکز صرف دولت او به «دیپلماسی با غرب» و نگاهی که ذیل سیاست «جنگ هراسی» در پیش گرفت، سایه دوگانه مغالطهآمیز «موافق مذاکره» و «مخالف مذاکره» را بر فضای سیاسی ایران انداخت و روحانی فارغ از آنچه در پشت پرده بازی مناسبات قدرت در روند ضدیت با ایران رخ میداد، تحت تأثیر فضای غالب ذهنی و آکادمیهای غرب، صرفاً مذاکره را راهی برای گشایش سیاسی و اقتصادی و پیوستن ایران به جهان آزاد معرفی میکرد و در این مسیر تا سرحد «تسلیم» به خواست بازیگران بزرگ رسید. عملکرد، موضعگیریها و اظهارات او که برای سالها وقوع هر تحولی درمواجهه با سیاست تحریمهای ظالمانه غرب و همچنین به پیش راندن ظرفیتهای اقتصادی کشور و مقابله با نوسانات ارزی را به خاتمه مناقشه هستهای در زمین مذاکره گره زده بود، بیش از آنکه موجب نزدیک شدن ایران به کانون تأثیرگذاری و ارتقای میزان نفوذ تهران بر مناسبات دیپلماتیک جهان شود، به حاشیه نشینی کشور و بیصدایی ایران در مذاکرات مهم بینالمللی و حتی منطقهای منجر شد.
✅نتایج بد
حاصل این رویکرد و نگاه دولت روحانی به دینامیسم قدرت در مناسبات جهانی، اصرار بر این انگاره بود که اگر «مذاکره نکنیم جنگ میشود» و همین امر، الطاف کلامی و سیگنالهای چشمگیر و یکطرفه ایران را روانه زمین مذاکرات کرد بدون آنکه کمترین تأثیری بر محاسبات تصمیم گیران در پایتختهای غربی برای لحاظ کردن منافع اقتصادی کشور داشته باشد. بواقع آنچه دولت وقت از سیاست نشستن با «کدخدای» اروپاییان برای حل و فصل بحران هستهای حاصل کرد، دستیابی به توافق هستهای 2015 بود که کمتر از دو سال بعد با خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق و افزایش دوبرابری تحریمها روبهرو شد و این در حالی بود که طرفهای اروپایی هم دلیلی ندیدند در برابر صبر و مماشات تمام نشدنی روحانی، کمترین دوراندیشی برای جبران منافع از دست رفته ایران به کار گیرند. این چنین بود که مفاهمه نادرست از صحنه تحولات، مذاکره را در مسیر شکست طراحی کرد و کشور را در تله دیپلماسی برای گریز از توهم جنگ انداخت.
#تحلیل_بین_المللی
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۱
اعوذبالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم، و صلی الله علی محمدٍ و آلِ بَیته الطبین الطّاهرین المعصومین المکرّمین، لا سِیَّما بقیه اللهِ فی الارضین، ارواحنا و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.
حضور شما خواهران بزرگوار از جامعه الزهرا در اینجا برای فراگیری معالم دین، احکام الهی، معارف قران مجید، و تعلم وظایف شرعی بسیار مغتنم و محترم است و ما هم خیلی در این قضیه به شما خیر مقدم میگوییم.
تبلیغ و نشر دین توسط بانوان
رسالت ما یعنی طلاب، فضلا، اساتید، علما، همه اینها نصرت دین الهی و تبلیغ رسالت نبی مکرم اسلام است و رسالت نبی مکرم اسلام که در قرآن مجید از آن به “رسالات الله” در جایی تعبیر شد.« الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفى بِاللَّهِ حَسِیباً »و در جایی به تعبیر « بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ » خب این رسالتی است برای نبی مکرم اسلام که تبلیغ “ما اُنزِل الله” است. همین آیه دوم که خواندم بیانگر این حقیقت است به دلالت بسیار واضح و روشن که رسالت نبی مکرم اسلام تبلیغ «ما انزل الله» است، «بلغ ما انزل الیک» دلالت دارد بر این که رسالت پیامبر بزرگوار ما تبلیغ «ما انزل الله» بود وقتی که رسول خدا اینطور است، امیر المومنین، اَبنأهُ المعصومین، ائمه طاهرین، همه همینطور هستند، تکلیف ماها هم معلوم میشود، همه ما. خب زنان در تبلیغ این رسالت نقش اساسی میتواند داشته باشند، فاطمه زهرا سلام الله علیها و قبل از او خدیجه کبری، خدیجه قرا، که اولین زنی است خدیجه قرا، که در عالم اسلام تمام اموال خود را در راه خدا انفاق کرد و مجاهده کرد مجاهده به مال قبل از مجاهد به نفس در قرآن مجید امر شده، «الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ» تمام مال خود را در اختیار رسول خدا قرار داد برای اینکه تبلیغ رسالات الله بکند. فاطمه زهرا سلام الله علیها چه خطبهها که خواند و خانه به خانه میگشت و در میزد برای تثبیت و تبلیغ ولایت امیرالمومنین صلوات الله علیه، زینب کبری که خطبههایی خواند در مسیر اسارت که تبلیغ از خون سیدالشهدا و قیام سیدالشهدا کرده باشد، فاطمه معصومه بنت موسی بن جعفر، بسیاری از زنان آل البیت زنانی، که روات بودند، در احوال روات آمده است که اینها چقدر روایت نقل میکردند.
جایگاه مهم و والای بانوان از نظر اسلام
قرآن مجید وقتی که مثال میخواهد بزند به بهترین بندگان خودش از میان همه مردان و زنان طول تاریخ، از همه مردان مومن و در مقابل باز میخواهد مثال بزند به همه کسانی که کفر و الحاد را پیشه گرفتند، هر دو را به زن مثال میزند «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» یعنی آسیه، آنچنان در خانه فرعون میدانید که فرعونی که «کَانَ عَالِیٗا مِّنَ المُسرِفین» فرعونی که کودکان و زنان را ذبح میکرد، مثل اسرائیل امروز که نمونه اش شد او و لای دیوارها دفن میکرد چنین فرعونی یکزن در خانه اش زندگی میکرد، شما تصور کنید، فکرش را کنید، چگونه این می تواند ایمان خودش را حفظ بکند چگونه می تواند دین خودش را حفظ بکند نه تنها دین و ایمان خودش را حفظ کرد بلکه از جهت درجه ایمان، خودش را به حدی رساند که خدای تعالی آفریدگار هستی، مسئله مهم است بسیار مهم است، یک موقع من مثال میزنم، یک شخص عالم معمولی مثال میزند، یک موقع امام معصوم مثال میزند، یک موقع رسول مثال میزند، و یک موقع خود خدا مثال میزند، پروردگار مثال زد اینها را گفت اینها الگو هستند «ضَرَبَ اللهُ مثلاً وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ» مریم را مثال میزند هر دو زن هستند، از اون طرف نمونه ی فسق و کفر و الحاد را باز به زن مثال می زند «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَاَتَ نُوحٍ وَ امْرَاَتَ لُوطٍ» عجیب است واقعاً این دو آیه خیلی عجیب است از چه جهت؟! از این جهت که آن را که برای الگوی مومن مثال میزند مثلاً آسیه را در خانه یک فرعونی بوده که ظالم ترین ظالمِ روزگار بود و ادعای خدایی می کرد و آن را که به کافر مثال می زند مثال کفار زنانی که در طول تاریخ انبیا من العالم الی زمان الخاتم که نزول قرآن باشد مثال میزند.
آن دو تا کسانی بودند که همسر انبیاء بودند در خانه انبیاء بودند ببینید در خانه انبیاء بودن ولی خیانت کردن جرمش بسیار بسیار شدیدتر است از کسی که در خانه انبیاء نباشد، فلذا زنان روحانی همسران روحانیت این ها مثل همین همسران انبیا می شوند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۲
توصیههای قرآنی به همسران پیامبر(ص)
قرآن مجید نسبت به همسران پیامبر خاتم هم همینجور میگوید، میفرماید که شما بدانید که اگر گناهی از شما سر بزند عذاب شما از عذاب زنان دیگری که همسر پیامبر نیستند شدیدتر است و هر کسی که به ائمه منصوب باشد. در یک روایتی امام صادق علیه السلام به بعضی از اصحابش فرمودند که تو که منصوب من هستی و شاگرد منی شیعه من هستی اگر گناه بکنی عذاب تو از بقیه شدیدتر است: لِمَکٰانِکَ مِنا، چون تو به ما منتسب هستی و من به شما عرض میکنم که ما قطعاً مشمول همین آیات هستیم. آیه شریفه هم دارد نسبت به همسران پیامبر، اگر ثوابی انجام بدهید ثواب شما خیلی بیشتر است اگر گناهی انجام بدهید عذاب شما از بقیه زنان بیشتر است. ببینید اگر اینجور باشد انسان بخواهد تامل بکند که زنان در اسلام چه جایگاهی دارند جایگاهشان آنقدر بالا است و بالا است که ذات مقدس حق در قرآن مجید میخواهد الگوی مومنین که همه باید از آن سرمشق بگیرند مثال بزند، خود خدای تعالی به دو تا زن مثال میزند مردها را مثال نزده، زن را مثال زده، آن هم الگو برای که؟ نه فقط برای زنان،«وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» یعنی از زن و مرد چون «الذین آمنو» زن و مرد را شامل میشود خب رسالتشان رسالت انبیا است و قبل از انقلاب چقدر زنان سهم بزرگی داشتند در اینکه انقلاب پیروز بشود و قوت قلبی بودند برای مردان و حمایت میکردند فرزندانشان را میفرستادند برای مبارزه با طاغوت و دوران دفاع مقدس و الان هم همین گونه است،
نقش اساسی بانوان در مسأله حجاب
الان امروز به شما عرض بکنم که رسالتی را که خب رهبری معظم به شما سپردند چند روز قبل مسئله #حجاب است. گفتند بانوان ما خودشون باید این قضیه را حل بکنند خب شما وظیفه دارید شرعاً بر شما واجب است این امر ولی امر است. لفظ باید بوده. حکم است، باید حل بکنید. چطوری حل بکنید؟ خب بین خودتان اساتید جامعه الزهرا و بخوانید نخبگان خودتان را جلسه تشکیل بدهید نظر بدهید که با فرماندهی انتظامی آقای رادان و یا دیگرانی که رهبری به اینها سپرده این مسئله را چگونه شما میخواهید همکاری بکنید؟
حجاب از ضروریات دین است
حجاب مسئله مهمی است حجاب امروز یک حربهای شد برای دشمن که علیه نظام دسیسه بکند و امروز از جانب دیگر یک نمادی شد برای انقلابی گری برای حفظ کیان نظام اسلامی. ببینید شما همسران پیامبر در خانه خودشان بودند غذا میدادند به اصحاب چون اموال خدیجه در یکی از جهاتی که خرج میشد همین بود. اطعام میکردند غذا میپختند چون در فقر بودند مردم. خب طعام میکردند میآمدند مردم عربها اصحاب مسلمین آنجا غذا صرف میکردند. لکن در موقع غذا خوردن یا غذا گرفتن خب رو در روی همسران پیامبر واقع میشدند. همسران پیامبر در منزل خودشان بودند. خوب در منزل انسان در منزل خودش یک حجاب متعارفی دارد. وقتی میخواهد بیرون برود در جمعیت باشد حجابش شدیدتر قویتر است. اینها در منزل خودشان بودند طبعاً ممکن است قسمتهایی از زیر گلو یا فرض کنید که قسمتهایی از دست معلوم بود طبعاً مثلاً.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۳
مردم غذا را میگرفتند اینها بعد مقداری آنجا مینشستند و صحبت میکردند رسول خدا از این قضیه رنج میبرد که چرا اینها باید رو در رو بیایند بنشینند و غذا بخورند و با همسران پیامبر روبرو شوند این پیامبر را نج میداد. آیه نازل شد که در این آیه شریفه آمده که « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلَّا أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَیْرَ نَاظِرِینَ إِنَاهُ وَلَٰکِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِینَ لِحَدِیثٍ ۚ إِنَّ ذَٰلِکُمْ کَانَ یُؤْذِی النَّبِیَّ فَیَسْتَحْیِی مِنْکُمْ ۖ وَاللَّهُ لَا یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِّ ۚ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ۚ ذَٰلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَقُلُوبِهِنَّ ۚ وَمَا کَانَ لَکُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَنْ تَنْکِحُوا أَزْوَاجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَدًا ۚ إِنَّ ذَٰلِکُمْ کَانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمًا» دیگه حق ندارید از این به بعد شما از زنان پیامبر رو در رو غذا دریافت بکنید.
یک پردهای باید بین شما و بین زنان پیامبر باشد یک حائلی باید باشد برای حجاب یعنی این باشه که شما از پشت آن حائل به نحوی غذا را از اینها تحویل بگیرید، که رو در رو همسران پیامبر واقع نشوید خوب این چقدر سخت گرفته بر زنان و الان شما در ادارات و در بعضی از جاها کنفرانسها و کذا و کذا مخصوصاً خیلی از نشستهای رو در رو که زن و مرد با هم صحبت میکنند خب اگر ما بخواهیم ادب اسلامی را ببینیم این آیه شریفه را شامل حال همه اینها میشود حجاب چیزی نیست که فقیهی پیدا بشود و بگوید که حجاب زنان پیامبر غیر از حجاب زنان دیگر است. «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» یعنی هم به زنان خودت و هم به زنان مومنین بگو که چی «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ»
به طور مطلق بیرون میخواهند بروند در دید اجانب اینها «جلابیب» را بر سر گیرند این آیه ظهور واضح دارد که مخصوص مقنعه نیست چون مقنعه «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ ۖ» است آنجا تعبیر «یضربن» به کار برده «علی جیوبهن» به کار برده ولی اینجا «یدنین علیهن» گفته «یضربن» نگفته. «یدنین» از ادنا میآید یعنی انداختن چیزی روی چیزی. «یدنین علیهن» با «علی» که متعدی شد یعنی اینکه بیاندازند بر خود.
خب فقها گفتند مقصود ساتری است که «من ال… الی القدم» شامل باشد. اینجا صدق «یدنین علیهن»میکند. فلذا این روایت ظهور دارد در حجابی مثل چادر. عربها هم در لغت گفتند، «جلباب» را اکثر اهل لغت ما «تستر جمیع البدن من … الی القدم کسا او عبا و…»
خب اون موقع چادر عربها چادر عربی بود، همان فرمایشی که رهبری دیروز گفتند که حرف بسیار زیبایی هم گفتند که چادر حجاب ملی ایرانیها است. این ریشه در اسلام دارد.
خوب مسئله بیحجابی داریم و بدحجابی بدحجابی یعنی خب خیلی از زنان هستند که تربیت خانوادگی ایشان اینطور است که مثلاً روسری میگذارند مقداری از موی سرشان معلوم است و این هم حرام مسلم است یعنی به اجماع همه فقهای اسلام اعم از شیعه و سنی این از آن مسائلی است که بین شیعه و سنی اختلاف نیست همه معتقدند که اگر یک تار موی سر مشخص باشد حرام است اگر روسری به اندازه باشد که ذرهای از موی سر معلوم باشد این حرام است و این موضوع اختلافی هم نیست هیچکس اختلاف ندارد در این مسئله یعنی از ضروریات دین هست مسائلی که اختلافی نباشد بین شیعه و سنی و همه حکمی را اتفاق بکنند این قانون و ضابطه ضروریات دین را دارد. این را میگویند ضروریات دین یا اگر قرآن مجید صریحا بگوید حکم بکند آنجا میشود ضروریات دین اینها ممکن است مخالف باشند و مخالفت کنند اما افرادی میآیند و کشف حجاب میکنند یعنی کلاً بدون روسری اینها از یک جهت جنگ با خدا میکنند به خاطر اینکه قرآن مجید صریحاً آیه صریح دارد «یدنین علیهن من جلابیب» اینها صریح این آیات را دارند به طور علنی مخالفت میکنند اینها از جهت معنا و رده بندی جزو محارب خدا و رسول حساب میشوند به معنای عرفیش البته. جنگ با خدا میکنند قرآن مجید رباخوار را گفته که او جنگ با خدا کرده کسی که همسایه خودش را اذیت میکند و مومنین را ایذاء میکند داریم که «من آذى مؤمناً فقد آذانی و من آذانی فقد آذى اللَّه» خب این از مصداق بارز است و مهمتر از آنهاست زنی که در خیابان میآید و کشف حجاب میکند و بعد اصرار میکند و بعد با مامور درگیر میشود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۴
متجاهرین به فسق
اولاً اینها متجاهر به فسق هستند و احترامی ندارند، چون کسی که برای خدا احترام قائل نشده، هیچ احترامی ندارد، از نظر ما مشرکین احترام ندارند، مگر اینکه بیایند در ذمه بلاد اسلامی، فلذا اینها احترام ندارند، چون دارند علنی مخالفت میکنند با خدا و حکم الهی و آنهم با لجاجت، خب وظیفه شما میشود در درجه اول، ببینید اگر مردی بیاید و به اینها تذکر بدهد اینها سروصدا بلند میکنند، خب مرد هم خجالت میکشد و خیلی هم اتفاق افتاده، و مرد نمیتواند با اینها مقابله کند، ولی شما باید خودتان را آماده بکنید.
لزوم برنامه ریزی و هماهنگی با نیروی انتظامی برای نهی از منکر بی حجابی
امروز روزی است که این معرکه و میدان جهاد شماست، اما با نظم و با آن درایتی که رهبری فرمودند، و اینکه باید با همکاری نیروی انتظامی باشد، طبعا اینها نشستن میخواهد، مشورت میخواهد، برنامه ریزی میخواهد، طرح میخواهد. بنشینید، نخبگانتان را بخوانید، بنده به شما میگوییم، این یک واجب فوری است، و تاخیر هم نباید بشود، الآن در بحبوحه قضیه هستیم، امروز اگر تاخیر بشود، خدای ناکرده اینها فتنه ای بپا بکنند، این وزر و وبال شما و همه ما میشود، باید بنشینید باهم و حتما برنامه بنویسید، آن کسانی که از میان شما اهل تجربه هستند، آن بزرگواری که معاون رئیس جمهور است، خانوم خزعلی، از او بخواهید، باهم بنشینید، نخبگان شما، طرح و برنامه بدهید. خب که چه؟ که چطور میتوانید، به چه نحو موثرتری با نیروی انتظامی هماهنگی بکنید، همکاری بکنید، خب مثلا فرض کنید در این قم ده تا اکیپ پنج نفره، زنان مساله دان که خوب بتواند حرف بزند بقول حضرت موسی که گفت:
قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی.
در روایات داریم که هارون افصح بود از حضرت موسی، وَأَخِی هَٰرُونُ هُوَ أَفۡصَحُ مِنِّی لِسَانٗا
روش های موثر برای نهی از منکر از طریق گفتگو و خوش رفتاری بر اساس آیات قرآن
بعضی از شماها خوب بیان دارید، مساله هم بلدید، در میان همین شماها از بستگان ما هستند و بودند، به من میگفتند که من هیچ زنی را از بدحجاب و بی حجاب نهی از منکر نکردم، مگر اینکه موثر واقع شده، در کیفیت بیان، خیلی هم دیدم تاثیر کرده و در جا هم تاثیر کرده. این است که قرآن مجید میفرماید که ٱدۡفَعۡ بِٱلَّتِی هِیَ أَحۡسَنُ فَإِذَا ٱلَّذِی بَیۡنَکَ وَبَیۡنَهُۥ عَدَٰوَهٞ کَأَنَّهُۥ وَلِیٌّ حَمِیمٞ.
این آیه قرآن است دارد به ما خبر میدهد، مگر میشود خدا خبری بدهد و آن خبر خلاف واقع بشود امکان ندارد. منتهای مراتب ما بلد نیستیم چگونه «ادفع بالتی هی احسن» بکنیم.
قرآن میگوید ای کسی که داری بحث میکنی، مباحثه میکنی و نهی از منکر میکنی، ارشاد میکنی، تبلیغ میکنی، خطاب به اینهاست این آیه، یعنی اگر طرف در مقابل تو برگشت و به تو توهین کرد، تو در مقابل توهینش را به او بر نگردان، و با روی خوش به او مطلبی بگو و احترامی بکن.
عین همین موضوع برای رسول خدا اتفاق افتاد. در روایت داریم یکی از اشخاصی که خبب قبول نداشت اصلاً دین رسول خدا را یک مطالبی گفت به رسول خدا، رو در رو، اصحاب رسول خدا هم بودند که از اصحاب دیدند او دارد جسارت میکند و توهین میکند به رسول خدا، شمشیر کشیدند که گردن او را بزنند، حضرت جلوی آنها را گرفت، در همین حال حضرت رو به زمین با شمشیرش و یا با چوبی که دستش بود میزد، که در همین حال وحی نازل شد گ، جبرئیل نازل شد که ای پیامبر این شخص را که میبینید به شما توهین میکند، صفات خوبی دارد با او مدارا کن، حضرت در آن حال بعد از آنکه وحی نازل شد، سرشان را بالا گرفتند و با گشاده رویی و تبسم به طرف نگاه کرد و آن مرد بهت زده شد، در مقابل این رفتار توهین آمیز، این چهره گشاده و منبسط را وقتی از حضرت دید، بعد حضرت به ایشان فرمود که جبرئیل بر من نازل شد و نسبت به شما به من سفارش کرد، تا مدارا کنم چون مرد کریمی هستی سفره داری، انفاق میکنی از مال خود، او برگشت گفت که آیا در مکتب شما و مذهب شما اشخاص کریم انقدر احترام دارند؟! همان جا شهادتین را گفت.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۵
در خود آیه، «ادفع بالتی احسن» یعنی اگر در مقام تبلیغ و بیان و گفتار و بحث و گفتگو دیدید طرف مقابل جسارتی کرد به شما و توهین کرد، شما با او خوش رفتاری کنید و خوشرویی کنید معجزهاش را میبینید، خداوند این را میفرماید: «اذا» «اذایِ» مفاجات است، یعنی ناگهان میبینید در همین وسط بحث آن شخصی که با شما از قبل دشمن بود، ببینید یه موقع یک شخصی هست که با انسان همین الان دشمن میشود در اثنای بحث که میشود طرف پرخاشگری میکند، و این وسط یک کینهای ایجاد میشود اما موقعی یک شخصی از قدیم با آدم دشمنی دارد، میآید میخواهد عقده خالی کند این آیه شریفه لفظ «کان» دارد «فاذن الذی ینک و بینه» جمله اسمیه است «عداوه»، نه اینکه «الذی یخالفک او یعاندک»، این تعبیر را نیاورد، جمله فعلیه نیاورد، فرق بین جمله فعلیه و اسمیه این است که در ادبیات جمله اسمیه دلالت بر ثبوت میکند اما جمله فعلیه دلالت بر حدث میکند، این در جمله اسمیه آمد.
«فَإِذَا ٱلَّذِی بَیۡنَکَ وَبَیۡنَهُۥ عَدَٰوَهٞ کَأَنَّهُۥ وَلِیٌّ حَمِیمٞ » یعنی اونی که بین شما و او عداوت به نحوه ثابت بود و عداوت ثبات داشت نه اینکه همین الان وسط جلسه دشمن تو شد، نه، آنی که از قبل بین تو و بین او عداوت و دشمنی وجود داشت آن هم به واسطه این برخورد تو ناگهان در اثنای کلام در وسط کلام تبدیل میشود. «کانه» را چرا گفته؟ یعنی که تو باورت نمیشود که «ولی حمیم» شد. کانه یعنی این. ولی خدا که میداند «کانه» را بلحاظ مخاطب گفته، یعنی «کانه» یعنی تو میگویی: عجب! دیدی حالش برگشته خود انسان تعجب میکند. که چجوری کسی که تا دو دقیقه قبل با تو دشمن بود، الآن برگشت و اظهار ارادت میکند و علاقه میکند،و انسان چون باورش نیست،او مثل اینکه کلا اون حالت قبلی اش رفت،یعنی برای خوده انسان باور نمی شود،«کانه» یعنی همین، این را خدا دارد خبر میدهد، این آیه قران هست، بنابراین یک ضابطه کلی است،ضابطه قراردادی نیست،ضابطه شرعی نیست،حکم نیست،اخبار از تکوینیات است، خدای تعالی دارد خبر از چی میدهد آقا؟ از تکوینیات میدهد،یعنی در خارج اینجور میشود،و چنین اتفاقی می افتد،وعده الهی و تکوینیات یعنی واقعا اتفاق می افتد، پس باید همه ما، باید بدانیم همانطور که فقها گفتند اولین مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر بیان است لسانی است و دفع بحث بشود به این کیفیت این قطعاً اثر میگذارد.
مرحله اجبار در نهی از منکر توسط حکومت، در مرتبه بعد از مرحله زبانی
این یک تذکری بود راجع به کیفیت امر به معروف و نهی از منکر، که لازم نیست که خدای ناکرده به اجبار بکشد اگر انسان بتواند به این کیفیت امر به معروف و نهی از منکر کند و طرف را هدایت بکند هزاران هزار بار از ضَرب بهتر است، ولو اینکه آن ضرب هم احیاناً مایه حیات است.امیرالمومنین(ع) به حسنین(ع) سفارش کردند در نهج البلاغه هست «ولا تکونا کالبَهائِم»مثل بهائم نباشید، «التی لا تَتَّعظُ اِلا بِالضَّرب». یعنی به فرزندان خود گفت، یعنی که به همه مومنین گفت با اینکه معصوم بودند حضرات، این از باب به قول فقها «ایاک اعنی و اسمعی یا جاره» در واقع به بقیه مومنین دارد میگوید،یعنی میشود انسان مسلمان به حدی گستاخ بشود که او مثل حیوانات بشود، که نه اصلاً حرف حق را میشود به او فرو کرد و فهماند در مغزش و در جانش، مگر با الزام.
این است که اسلام الزام قرار داده و مرتبه سوم امر بمعروف و نهی از منکر ضرب است به اجماع همه فقها ما یعنی از فقهای ما از زمان شیخ مفید و قبل از شیخ مفید که، اقدم الفقها تا الان یک نفر پیدا نشده که مخالف باشد که حاکم اسلامی وظیفه اوست و واجب است بر او که مرتبه سوم امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند. یعنی چی یعنی اگر گفتار تاثیر نکرد،سخن تاثیر نکرد به ضرب و اجبار متوسل بشود.حتی اگر به قتل منجر شود باز بر او واجب است تا این اندازه. یعنی مسئلهای است اجماعی، اتفاقی، روایات ما هم دارد.
اهمیت احیای معنوی افراد از طریق دعوت و ارشاد
بنابر این شما الان میخواهید مرحله لسانی را انجام بدهید فرقش را میدانید که چیست. آن هم ممکن است «متعظ» بکند ولی اگر با خوشرویی و بیان او متحول شود،شما در او حیات ایجاد کردید،«وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا».او از مرگ معنوی نجات دادید وَمَا یَسْتَوِی الْأَحْیَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚکه ما را از مرگ معنوی احیا کردید. احیای معنوی کردید او را، مومن کردید، این تا فردای قیامت برای شما خیلی مهم است،افتخار میکنید.رسول خدا فرمود: قُلۡ مَآ أَسۡـَٔلُکُمۡ عَلَیۡهِ مِنۡ أَجۡرٍ إِلَّا مَن شَآءَ أَن یَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِیلٗا
ای مردم یعنی خدای تعالی به رسولش امر میکند،که تو به مردم،«قل» ای پیامبر بگو من از این رسالتی که دارم این همه زحمت میکشم برای رسالت تبلیغ میکنم.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانات آیتالله سیفی مازندرانی در دیدار با طلاب جامعه الزهرا
صفحه ۶
قرآن مجید فرمود:
مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ
این زحمات همه هیچ اجری توقع ندارم، مگر یک چیز، چه چیز؟ یک نفر را احیا بکنم. یک نفر را تربیت بکنم. یک نفر را به اندازهای معرفتش را آگاهیش را ایمانش را بالا ببرم، که او خودش دیگر نیازی به ضرب نداشته باشد، نیازی به زدن نداشته باشد نیازی به اجبار نداشته باشد، نیازی به قهر و الزام نداشته باشد، خودش با دست خودش و با اختیار خودش شَآءَ أَن یَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِیلٗا
به واسطه تربیت من رسول، معرفت او را بالا بردم آدمش کردم انسان کردم او را که او خودش با عقل و درایت و فکر و اختیار خود راه رب خودش را در پیش گرفته و چقدر ارزش دارد این کار. چقدر مهم است این کار.
لزوم برنامه ریزی و هماهنگی با نیروی انتظامی برای نهی از منکر بی حجابی
بنابراین شما که با مسئولین انتظامی میخواهید طرح و برنامهریزی داشته باشید این را باید اصل قرار دهید یعنی راهها و شگردهایی را که از آن زنانی که موفق بودند در نهی از منکر که تا به حال با هر زن غیر محجبه ای برخورد کردند یعنی گفتاری سخن گفتند او را برگرداندند. موثر بوده، با این اشخاص بنشینید با هم، با اهل تجربه، و برنامه بنویسید و بعد نوبت بگیرید بروید و بگویید ما به فرمان رهبری آمدیم چون ایشان دستور دادند بانوان خودشان باید این قضیه را جمع بکنند، این پیام رهبری را که آقا همین چند روز پیش تاکید کردند،ما میخواهیم جمع بکنیم ما اساتید و دانشجویان و طلاب و فضلای جامعه الزهرا و یا غیر جامعه الزهرا طلاب هستیم، عالم هستیم، به مسائل امر به معروف هم آگاه هستیم خوب میخواهیم همکاری بکنیم با زنان غیر محجبه که ریشه این فساد هستند و اصل این مسئله پیام اخیر برای مسئله حجاب است و ما هم مامور و موظف هستیم ما مخاطب اصلی رهبری هستیم میخواهیم همکاری بکنیم، شما دعوت بکنید، شک نداشته باشید هیچ برو برگرد ندارد قطعاً اینها اجابت میکنند قطعاً با شما همکاری میکنند اینها از خدا میخواهند و افتخار میکنند وظیفه اینهاست امر رهبری به اینهاست و اگر با مشکلی برخورد کردید در این قضیه ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم و نمیگذاریم.
سفارش برای قیام جمعی و هماهنگ در امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات قرآن
این قیام شما قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّهٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ
این یک قیام است به مَثنی باید انجام شود، به فُرادی انجام نمیشود قیام امر به معروف مثنی است، مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ
این را «امت» فرموده «تقوموا لله مثنی»
اول مَثنی را مقدم کرد بعد اگر نتوانستید هر کسی در حد خودش نهی از منکر بکند این از آن فریضههای مثنایی است و جمعی است با هم انجام بدهید انشالله و اقدام بکنید و این را شوخی نگیرید، دین شوخی نیست، دین بازیچه نیست، دین چیزی است که باید تمام هستی و تار و پود وجود خودمان را برایش بدهیم هزاران هزار بار اگر تکه تکه بکنند ما را تمام سلول ما جز دین، ندای دین، چیزی نمیگوید.
والسلام علیکم و الرحمه الله
▫️مشاهده متن بیانات و سایر مواضع مرتبط با #مسئلهحجاب، در پایگاه اطلاعرسانی آیتالله سیفی
@rozaneebefarda
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ برای بار چندم!
در فضای مجازی اصل بر دروغ و غیر واقعی بودن محتوایی است که به شما ارائه میشود، مگر اینکه اطلاعات دریافتی را از منبع دست اول، مطمئن و شناخته شده دریافت کنید. اخباری که ریشه خبر از منبع اول قطع شده مثلا فقط لینک یک کانال را دارد ولی به آن کانال متصل نیست یا اخباری که به نقل از شخصیتها در گروهها و کانالهای غیر مرتبط با خودشان ارائه میشود و ... قابل استناد و اعتماد نیست. گاهی وقتی یک خبر را در کانالها و گروههای متعدد میبینید، باور میکنید. بنابراین عضویت در گروهها و کانالهای متعدد خودش میتواند آسیبزا باشد.
بدون سواد رسانه در فضای مجازی پرسه زدن خطاست.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
🔰تصویر زن مسلمان در رسانههای اروپا:
‼️خانهنشین، بیسواد، منزوی و بازیگر نقش قربانی!
📌 تحقیقات نشان می دهد نگاه اغلب رسانههای اروپایی به زنان مسلمان با پیشداوری و تعصب همراه است.
در بررسی محتوایی از این رسانهها، زنان مسلمان هیچگاه براساس تواناییها و ویژگیهای مثبت خود معرفی نمیشوند و تصاویر و عبارتهای کلیشهای درباره زنان مسلمان، صفحات مطبوعات و رسانههای آلمانیزبان و انگلیسیزبان در اروپا را پر کرده است؛
‼️واژه هایی همچون؛ زنان محروم، مسلمانان خطرناک و ... تنها بخشی از عبارتهای کلیشهای است که رسانههای مختلف درباره زنان مسلمان به کار میبرند...
🔺در اغلب رسانههای اروپایی، خانوادههای مسلمان شامل مردانی شاغل و زنانی است که مسئول تربیت فرزندان خود هستند.
به گواه رسانهها، مردان مسلمان در مراقبت از فرزندان سهم چندانی ندارند و زنان کمتر به فکر فعالیتی در خارج از خانه هستند.
🔹اکثر رسانههای جمعی، چنین نقشهایی را برای زنان و مردان ترسیم میکنند و به تولید و گسترش کلیشهها علیه مسلمانان دامن میزنند.
رسانههای جمعی همچنین تصویری غلط از فرهنگ اسلامی ارائه میدهند و این در حالی است که بسیاری از مسلمانان معتقدند که این تصاویر کلیشهای بازگوکننده واقعیت زندگی آن ها نیست و بسیاری از آن ها فرصت ارتباط مستقیم با سایر شهروندان و توضیح واقعیت دین و زندگی خود را ندارند...
🔺در رسانههای تصویری نیز همواره تصویری منفی از زنان مسلمان ارائه میشود. در اکثر برنامههای تلویزیونی، حجاب زنان به عنوان سمبل ظلم به آنها معرفی میشود.
در این برنامه ها اغلب به تحصیلات پایین زنان مسلمان، نگاه سنتی خانوادهها و خطراتی که زنان مسلمان را تهدید میکند، اشاره شده است.
از سوی دیگر، همواره در رسانهها، زنان مسلمان به عنوان زیردستان مردان خانواده دیده میشوند و اسلام عامل تبعیض جنسیتی در جامعه معرفی میشود.
همچنین زنان مسلمان در اغلب گزارشها، نقش قربانی و یا نقش عاملی خطرناک را دارند...
💢 در مجموع، بررسی محتوای این رسانهها نشان میدهد که آنها واقعیت موجود را نمایش نمیدهند.
✅زنان مسلمان هیچگاه در رسانهها براساس تواناییها و ویژگیهای مثبت خود معرفی نمیشوند، آنها حتی فرصت کافی ندارند تا خود را به شکلی درست در جامعه معرفی کنند و در اکثر مواقع زنان مسلمان مجبورند که بهخاطر باورها و عقایدشان از فعالیتهایی که دارند، دست بکشند...
📌🔺 رسانههای فارسیزبان معاند نیز دقیقاً به همین منوال، چنین تصویری را از زن مسلمان در ذهن زنان و دختران ایرانی مخاطب خود ساخته و آن ها را وادار به طغیان می کنند...
(بر اساس نتایج تحقیقات لیلا هاساکویچ دانشجوی رشته روزنامهنگاری و ارتباطات در دانشگاه وین منتشر شده در نشریه اسلامی تسایتونگ آلمان)
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴آیت الله نوری همدانی: «طرح نور» امری مبارک و مورد حمایت است
♦️آیت الله نوری همدانی طرح نیروی انتظامی را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامهای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش