eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.8هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️روحانی: موارد ردصلاحیتم یکی عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام است و دیگری ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان 🔹پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود. ✍ ما منتظر پاسخ مستدل و منطقی شما هستیم نه جوابی که روز جمعه دادی! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
شبنامه 1557 - @mrtahlilgar.mp3
11.2M
🚨 آقای تحلیلگر / پیام دردناک قسام به صهیونیست‌ها / شاهکار یمن / نتانیاهو: به رفح حمله میکنیم / لاپید: دیوانه بر کشور حاکم شده / تحولات فلسطین /یمنی‌ها ناو آمریکا را مستقیم هدف قرار دادند / غافلگیری بی‌نظیر لبنانی‌ها برای صهیون / نتانیاهو: به رفح حمله میکنیم / لاپید: یک دیوانه در رأس کشور ما قرار گرفته و آن را اداره میکند / قسمت ۱۵۵۷ ✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی ✌️🇮🇷 @mrtahlilgar1
هدایت شده از تحلیلگر سیاسی
@tahlilgar_siasi ،.mp3
7.31M
روشنفکران ایرانی به خط شدن، دروغ مفتضحانه بی بی سی راجع مرحوم نیکا کانال محمد ندیمی در ایتا 🆔 @tahlilgar_siasi
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔻یک فرمول ساده در کارخانه خبر سازی درباره ایران وجود دارد که اغلب خبرنگارانی که در رسانه های فارسی زبان دولتهای غربی کار کرده‌اند با آن خوب آشنا هستند: هر وقت خبر بسیار شبهه‌انگیز و غیرقابل اثبات بود آن را باید از طریق یک رسانه غیرفارسی زبان منتشر کرد. از انتشار مصاحبه با فردی که ادعا میکرد در کهریزک مورد تجاوز قرار گرفته در سال ۸۸ در روزنامه تایمز لندن (که بعد معلوم شد منبعش علیرضا نوریزاده و فیک بوده) تا امروز این فرمول با تقریب خوبی کار کرده. اصلا از خودتان یک سوال ساده کنید: حدود صد خبرنگار در بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کنند که ایرانی هستند و فارسی زبان مادری شان و هر کدام بیست سی سال تجربه دارند و تمام زندگی‌شان اخبار ایران است. چرا خبری مثل خبر نیکا شاکرمی را نباید یکی از اینها با ذوق و شوق به عنوان تحقیق بزرگ زندگی خبریش منشتر کند و چرا بی‌بی‌سی انگلیسی با بودجه ای متفاوت باید پول بگذارد و درباره چنین خبری تحقیق کند؟ خیلی ساده‌است. به این شکل برای خبری که اسنادش هیچ‌کدام راستی‌آزمایی نشده‌اند اعتبار می‌خرند و ذهن استعمارزده هم گمان می‌کند یک رسانه بین‌المللی آن را کار کرده و راحت‌تر می‌پذیرد. علیزاده @makshufatEita
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌آیا گشت ارشاد خوبه؟ ❌چرا فقط کار فرهنگی نکنیم؟ پاسخی دقیق و مستدل به چرایی وجود گشت ارشاد😎😱👇🏻 (۳ دقیقه فوق العاده مهم) •┈┈••✾❀✾••┈┈• 🔰حسین مرادی | آنتی شبهات https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
🌸بیانات امام خامنه ای درباره روز معلم :البتّه دانشگاه‌ها، محیط جامعه و صدا و سیما مهم است، امّا هیچ‌کدام به اهمّیّت آن پایه‌ى ابتدایى، پایه‌ى دبستان، نیست. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
🔷️ تبدیل متن به گفتار با صدای جذاب با Narakeet 🔹️سرویس Narakeet.Com یک وب سایت رایگان است که به شما امکان می دهد متن خود را به گفتار با صدای جذاب تبدیل کنید. 🔹کاربرد های سرویس Narakeet : • ایجاد کتاب های صوتی • تبدیل مقالات به پادکست • ساخت فیلم های آموزشی • افزایش دسترسی به محتوای متنی 🔹نکات استفاده از Narakeet : • برای مکث در خواندن، از ویرگول استفاده کنید. • در صورت تلفظ اشتباه کلمات فارسی، می توانید آنها را به صورت انگلیسی-فارسی (مانند سلام = Salam) بنویسید. • استفاده از این ابزار کاملا رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد. • هم صداهای مردانه و زنانه را برای انتخاب شما ارائه می دهد. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
آیت الله العظمی مظاهری.mp3
2.65M
▫️درس برای خدا 🎙 آیت الله مظاهری(مد ظله) ▫️جلسه درس شما برای خدا باشد ، هیچ چیزی را در نظر نداشته باشید جز خدا، این خلوص خیلی کلمه مقدسی است، رنگ خدا چه رنگ خوبی است... ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"شما معلمان هستید که فردا را مى‌سازید. شما هستید که با تربیت درست و صحیح خودتان، انسانهاى برجسته، انسانهاى متعهد، انسانهاى با تقوا، انسانهاى با اراده، انسانهاى با ابتکار، انسانهاى خلاق را براى این کشور و براى این جامعه تربیت مى‌کنید." مقام معظم رهبری 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از ✨تبیین حقایق🍃✨
394 - پاسخی بسیار جالب به شبهه وهابی که میگه کار حضرت علی و ائمه شیعه علیهم السلام با وجود اتمام رسالت چی بود.mp3
2.97M
پاسخی بسیار جالب به شبهه وهابی که میگه کار حضرت علی و ائمه شیعه علیهم السلام با وجود اتمام رسالت چی بود 👈 کارشناس : 💠♦️تبیین حقایق_حفظ اشرف به اوهن ╭‌🌺╯@hefzeashraf❀◕ ‿ ◕❀
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
از مطهری تا مصباح 🔹شهید بزرگوار علامه مطهری، در طول دوره حیات خود همواره تلاش برای نفی اندیشه های التقاطی و انحرافی از اسلام را داشتند. به نحوی که در نهایت در همین را نیز به شهادت رسیدند. 🔸علامه شهید در مقابل اندیشه های انحرافی شریعتی ایستاد، در مقابل خرافات وارده بر دین و مذهب ایستاد، در مقابل اندیشه های کمونیستی که در آن دوران بسیاری از اندیشمندان و جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده بود ایستاد و با سخنرانی ها و قلم خود از مرزهای فکری جامعه و دین دفاع کرد. 🔹بعد از شهادت ایشان اندیشمند دیگری در جامعه ایران مورد توجه قرار گرفت، علامه مصباح یزدی. 🔸این شخصیت کم نظیر، مانند علامه شهید، عمر خود را صرف مبارزه فرهنگی و فکری با اندیشه های التقاطی و وارداتی کرد. 🔹ایشان در دوره خود با اندیشه های لیبرال و دموکراسی مبتنی بر اصالت سرمایه به مبارزه فکری پرداختذو با جریان اباحی گر فرهنگی در میان دولت های بعد انقلاب با جدیت تمام مقابله کرد. 🔸شاید بتوان گفت یکی از تفاوت های علامه شهید و مرحوم علامه مصباح یزدی این بود که علامه مصباح با یک نگاه آینده نگرانه به فکر تربیت نیرو برای انقلاب افتاد. 🔹ایشان با تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) هزاران نفر از طلاب مستعد را شناسایی و جذب کرد و در رشته های علوم انسانی به تربیت متخصص پرداختند. 🔸با این حال هر دو عزیز در راه دین و اندیشه های اصیل آن، ترور شدند یکی ترور فیزیکی و دیگری ترور شخصیتی توسط رسانه های غرب گرای داخلی. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 اتفاق عجیبی که بعد از گریه رهبرمعظم انقلاب در نماز شهید سلیمانی برای جوان مشروب خور و نامسلمان پیش میاد. 🌹 ‏به یاد حاج قاسم عزیز و حاج نادر طالب زاده منتشر کنید . 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
✅به بهانه روز معلم و پاسداشت شهید فکر و اندیشه استاد مطهری ⛔️❓ ✅رهبر فرزانه انقلاب : 👈 عزيزان من! سقف معرفت خودتان را، سايت هاى سياسى و اوراق روزنامه‌ها و پرسه زدن در سايتهاى گوناگون قرار ندهيد؛ 👉 سقف معرفت شما اينها نيست ؛ 👈با قرآن، با نوشته های مرحوم شهيد مطهرى، با نوشته های فضلاى بزرگى كه خوشبختانه امروز در حوزه‌هاى علميه حضور دارند،آشنا شويد. 👉 امروز فضلاى جوانى در حوزه‌هاى علميه هستند كه ميتوانند در اين قسمت به مجموعه‌ى جوان هاى دانشگاهى يارى بدهند." @khaketeshneh-محمد شهبازیان
💐 روز معلم را به عزیزی تبریک میگوئیم که امروز جهانیان پای درس او دنـــیا را برای ظهور آماده مـی کننــد. 🌼 اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای روحی له الفداء🤲🥀 .
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۱ 🖊 مهدی جمشیدی [یکم]. بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ» که بر تعیین‌کنندگیِ نهایی و عمدۀ فرهنگ نسبت به سایر شئون و ساحات زندگی انسان دلالت دارد، باید گشودن گره‌ها و معضله‌های «غیرفرهنگی» را نیز از فرهنگ طلب کرد و برای همۀ امور، «چشم‌انداز فرهنگی» را در نظر گرفت؛ چه رسد به خودِ فرهنگ که مسأله‌ها و امراضش، «منطق درونیِ مستقل» دارند و تابع و طفیلی نیستند. این نظر به آن معنی نیست که باید راه‌حل‌های غیرفرهنگی را رها کرد و دچار «فرهنگ‌بسندگی» و «تقلیل‌گراییِ تحلیلی» شد، بلکه دربردارندۀ این حقیقت است که دست‌کم در قلمرو فرهنگ، باید «اوّلاً» و «بالذّات» به سراغ گزینه‌های فرهنگی رفت و نسخه‌های فرهنگی پیچید. [دوّم]. زیربنایی‌ترین لایۀ فرهنگ، لایۀ «شناخت»‌ است که در بُعد گسترده و کلان می‌توان آن را «جهان‌بینی» خواند. جهان‌بینی که بر «هست‌ها و نیست‌ها» دلالت دارد، به‌طور طبیعی، به شکل‌گیری لایۀ هنجارین می‌انجامد که بر «بایدها و نبایدها» دلالت دارد. این آمیزه در صورت‌بندی نهایی، «مکتب» یا «ایدئولوژی» خوانده می‌شود. براین‌اساس، «عمیق‌ترین» و «فاخرترین» کنشگری فرهنگی، باید معطوف به چنین سطحی باشد و بکوشد د رآن تغییر ایجاد کند. چنین تغییری اگر واقعی باشد، بسیار پایدار نیز خواهد بود، برخلاف تغییرهای هیجانی و احساسی که تنیدۀ به موقعیّت هستند و به‌آسانی، زوال می‌یابند. [سوّم]. در زمینۀ چالش حجاب نیز، «نقطۀ آغازِ منطقی»، تصرّف در همین منطقۀ ذهنی و معرفتی است و باید به طور اوّلی و اصالی، این حوزه را اصلاح کرد. حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، افزون بر اینکه جنبۀ «تعبّد»ی دارد و زن مسلمان باید به سسب اعتقاد و الزام خویش به اسلام، به آن نیز پایبند باشد، اما از آن سو، محتاج «تعلیل» نیز هست و باید ریشه‌ها و دلایلش این حکم را تبیین و تحلیل کرد تا در دل و جان مخاطب بنشیند و ماندگار و تثبیت شود. این کاری است که آیت‌الله مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- در کتاب «مسألۀ حجاب» به آن همّت گمارده و کوشیده حکم حجاب را از جنبه‌های تاریخی و اجتماعی و فقهی، مطالعه و بازخوانی کند. در واقع، تلاش او معطوف به عرضۀ «تبیین عقلانی از حکم حجاب» بود و او در برابر پرسش‌ها و ابهام‌ها و چالش‌های زمانۀ خویش، مجموعه‌های از روایت‌های عقلانی را تدارک دیده و ارائه کرده است. این اثر، آنچنان توانست با ذهنیّتِ مسلمان ایرانی ارتباط برقرار کند و تصویری عقلانی و حکیمانه از حکم حجاب ارائه بدهد، که موجی از گرایش به حجاب را در دهۀ پنجاه شمسی به دنبال داشت. پس از آن نیز تاکنون، این پژوهش یکی از برجسته‌ترین و مولّدترین متن‌های محقّقانه و عالی دربارۀ حجاب بوده که در نسبت با عالَم تجدّد و مسأله‌های برآمده از مواجهۀ جامعۀ ایرانی و زن ایرانی با آن، نگاشته شده است. [چهارم]. در دهه‌های پساانقلاب تاکنون، نمی‌توان ادّعا کرد که چشم‌انداز فرهنگی به حجاب و کوشش برای روایت‌پردازی معقول و موجّه از آن، فراموش شده است، امّا می‌توان گفت که این امر، «فرعی» و «در حاشیه» بوده و اهتمام چندانی به آن نشده است. یکی از ریشه‌های این غفلت، «بدیهی‌انگاریِ حجاب» بوده است؛ به این معنی که تصوّر شده یک بار حل مسأله برای جامعه، کفایت می‌کند و نسل‌های بعدی، خودبه‌خود، پیش‌فرض‌ها و اصول موضوعۀ نسل قبلی را می‌پذیرند و همان مسیر فرهنگی را ادامه می‌دهند. این در حالی است که باید تولید و بازتولید فرهنگ در جامعه، یک «روند مستمر» باشد و دچار توقف و ایستایی نشود. اکنون پس از پشت سر نهادن اغتشاش سال ۱۴۰۱ که به‌واقع، یک چالش تحمیلی بود و می‌خواست از خلاء‌های هویّتی و نقصان‌های فرهنگی بهره بگیرد و جامعه را در برابر حاکمیّت بنشاند، باید بسیار بیش از گذشته نسبت به «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ مردم»، حسّاس و جدّی بود و تلاش کرد ذهنیّت‌های درهم‌ریخته و متلاطم را به ساحل تفکّر اسلامی و انقلابی سوق داد. یکی از سرچشمه‌هایی که می‌تواند در این راستا، الهام‌بخش و پیشبرنده باشد، اندیشه‌های استاد مطهری است که به‌درستی، مغز متفکّر انقلاب اسلامی نام گرفته است. ایشان دربارۀ «حکمت‌های حکم حجاب»، مجموعه‌ای از دلایل را صورت‌بندی کرده که بازخوانی تحلیلی و روزآمد آنها می‌تواند به تدبیرپردازی کمک کند. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۲ 🖊 مهدی جمشیدی [پنجم]. از جمله مسأله‌های ذهنی که در اثر ساخته‌وپرداخته‌شدن کج‌روایت‌ها از سوی رسانه‌های غربی و دنباله‌های دگراندیشِ داخلی آن پدید آمده، این است که روایت‌های نظام جمهوری اسلامی از حجاب، «مردانه» و «جنسیّت‌مدار» است. مردانه‌بودن روایت حجاب یعنی حجاب زن، از دریچۀ نگاه مرد، تفسیر و تحلیل شده و جنبۀ زنانه ندارد و همواره در نسبت با مرد به عنوان «دیگری»، به تعلیل حجاب پرداخته شده است. اشکال دیگر که شاید خویشاند با همین روایت باشد، این است که حجاب در چهارچوب فهم‌ جنسیّت‌مدار، محصور شده و به زن به مثابه «جنس دیگر» که دلالت‌ها و اقتضاهای متفاوتی دارد، نگریسته شده است. با مطالعۀ دلایل استاد مطهری درمی‌یابیم که ایشان، از همین دو منظر – که دیگران کوشیده‌اند آن را مسأله‌مند کنند - به حکمت‌های حکم حجاب نگریسته است؛ با این تفاوت که وی «زنجیرۀ تعلیلیِ» خویش را کامل کرده و به این واسطه، نشان داده که باید حجاب را در چهارچوبِ «فهمِ معطوف به دیگریِ جنسیّتی» و بر یک «بنیان جنسیّت‌مدار»، تفسیر و معنا کرد. [ششم]. تحلیل حکمت حجاب در سطح خُرد، مشتمل است بر «روان عاملیّت» و «هویّت عاملیّت»، و تحلیل حکمت حجاب در سطح کلان دربرگیرندۀ «ثبات ساخت خانواده» و «کارکرد ساخت جامعه» است. مقصود از روان عاملیّت این است که تحریک‌شدن مکرّرِ غریزۀ جنسی در عرصۀ عمومی، موجب تبدیل‌شدن این میل به یک عطش روحیِ اشباع‌ناپذیر می‌شود که حس محرومیّت را در فرد می‌آفریند و درونش را متلاطم و بحرانی می‌سازد. ازاین‌رو، نباید امر جنسی را از یک غریزۀ عادی و محدود به یک چالشِ تمام‌نشدنی و طوفانی تبدیل کرد و آرامش درونی را از فرد گرفت. این وضعی است که با حجاب، پیوند مستقیم دارد. هویّت عاملیّت، دلالت بر این معنا دارد که شخصیّت و کرامت و شرافت زن، وابسته به این است که به کالای جنسی در عرصۀ عمومی، تقلیل نیابد و دسترسی به او آسان نباشد، بلکه به واسطۀ حجاب، در حریم قرار بگیرد و از دست‌اندازی‌های نظری و لمسی در امان بماند. در این صورت است که هویّت زن، جنبۀ انسانی می‌یابد و نگاه کالاگونه و جنسی از او زدوده می‌شود. ثبات ساخت خانواده به این معنی است که چنانچه مناسبات جنسی به عرصۀ عمومی راه یابد، عواطف و احساسات عالی و لطیف میان زن و مردی که به یکدیگر تعهد اخلاقی و جنسی دارند، از میان خواهد رفت و اعتماد روحی از دست خواهد رفت و بنیان مناسبات خانوادگی فرو خواهد پاشید. دربارۀ کارکرد ساخت جامعه نیز باید گفت عرصۀ عمومی، سپهری برای فعالیّت و کار غیرجنسی است و اگر زن با برهنگی و تبرّج و دلربایی به آن پا بگذارد، خواه‌ناخواه به فضایی برای شکارچی‌گری و مناسبات جنسی تبدیل خواهد شد و نیروها به علایق و گرایش‌های جنسی معطوف خواهد شد. دراین‌حال، روشن است که جامعه از کارکرد خویش باز خواهد ماند. [هفتم]. منطق فرهنگیِ استاد مطهری نشان می‌دهد که جامعه از این نظر، وضع قراردادیِ محض ندارد و به طور مطلق، اعتباری نیست، بلکه واقعیّت اجتماعی، جنبۀ تکوینی نیز دارد و از حقایق ذاتی حکایت می‌کند. به تعبیر قدما، جامعه و واقعیّت‌هایش، «طبع» دارد و باید تدبیر سیاسی را به طبع جامعه ارجاع دارد و مطابق آن طراحی کرد. به‌بیان‌دیگر، در لایۀ حکمت عملی باید از ذات‌انگاری دفاع کرد و گمان نکرد که همۀ امور اجتماع، نسبی و برآمده از تجویزهای سلیقه‌ای است و جامعه، منطق درونی و مستقل ندارد. اگر جامعه، طبع دارد، منطق درونی نیز خواهد داشت و چنانچه تدبیر ما با این طبق، سر سازگاری نداشته باشد، تدبیر ما به سرانجام نخواهد رسید و جامعه دچار بحران خواهد شد. [هشتم]. در امتداد بند پیشین باید افزود حجاب، یک حکم ریشه‌دار است و می‌خواهد از تکوین حکایت کند و این تکوین، همان «عفت» است. حجاب، بی‌پشتوانه نیست و نسبت مستقیم با عفت دارد که امر اخلاقی است. عفت، فقط به معنی پاک‌دامنی نیست تا بتوان ادعا کرد که مخالفت با آن، منحصر به برقرار مناسبات جنسیِ لمسی است، بلکه نظربازی و دلربایی نیز واقعیّت‌هایی برخلاف عفت هستند. بدین‌سبب، «نقص در حجاب» را باید «نقص در عفت» دانست، نه اینکه حجاب و عفت را مستقل از یکدیگر فرض کرد. حجاب، همچون ظاهر و پوسته‌ای است که ارزش اخلاقیِ عفت را حفظ می‌کند. این در حالی است که نیروهای لیبرال می‌کوشند با جدایی افکندن میان حجاب و عفت، زمینۀ نظری برای بی‌اعتبارسازی حجاب فراهم آورند و آن را به یک حکم بی‌پشتوانه و گسستۀ از اخلاق و فضیلت فرو بکاهند. در اینجا اشارت مطهری به عفت، حاکی از آن است که حجاب، هم امر جنسیّتی است و هم برآمده از ملاحظه‌های جنسی است. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۳ 🖊مهدی جمشیدی [نهم]. منطقی که استاد مطهری برای فهم مسألۀ حجاب به کار گرفته، عقلانی است و ازاین‌رو، باید مطالعۀ او را در ذیل کوشش برای عرضۀ «تبیین عقلانی از دین» قرار دارد، اما آنچه که متعلَّق بحث اوست، تنها «شناخت» و «معرفت» و «ذهن» نیست، بلکه چون وی از «میل» نیز سخن می‌گوید، باید متعلَّق تبیین عقلانی‌اش را «معرفت» و «میل» دانست. او هم در پی «مدیریت معرفت» است و هم در پی «مدیریت میل». دربارۀ مدیریت معرفت سخن گفته شد و اشاره گردید که مدیریت معرفت، نقطۀ آغازِ منطقی است، اما باید افزود که جامعه، همواره در نقطۀ صفر قرار ندارد که بتوان در قالب‌های منطقی به تدبیر آن پرداخت، بلکه گاهی جامعه در موقعیّت‌های دست‌خورده و متلاطم قرار می‌گیرد که باید در مقام تدبیر، این اوضاع خاص را در نظر گرفت. براین‌اساس، گاهی باید مدیریت معرفت و میل را در کنار هم قرار داد و شاید نیز باید برای میل، تقدّم قائل شد. میان معرفت و میل، رابطۀ دوسویه وجود دارد و گاه برآشفته‌شدن میل، معرفت را کور و عقیم می‌کند و عقل را به زانو درمی‌آورد. ازاین‌رو، باید برای غلیان و طغیان نفسانیّت‌ها، «چارۀ اخلاقی» در نظر گرفت و به تولید شناخت و اصلاح ذهن، بسنده نکرد. [دهم]. جامعۀ کنونی ما، سخت محتاج توصیه‌ها و تدبیرهای فرهنگیِ استاد مطهری است و باید مسیری که وی طراحی کرده است برای «بازسازی انقلابیِ ساختار ذهنیِ مردم» به کار بست، اما مسألۀ مهمی نیز وجود دارد که کفایت این طرح را مخدوش می‌کند، آن مسأله، عبارت از این است که پاره‌ای جامعۀ ما در اثر تلاطم‌های رسانه‌ای و تکانه‌های روایتی، دچار «واگرایی‌های ساختارشکنانه» شده‌اند و خود را بیرون از جغرافیایی فرهنگیِ بومی و اینجایی تعریف کرده‌اند؛ چنان‌که کشف حجاب و برهنگی را حقّ خویش می‌انگارند و قیود حداقلی را زیر پا نهاده‌اند. اینان احساس کرده‌اند که عنصر «اقتدار» در حاکمیّت، رنگ باخته و بدین‌سبب، حجاب به عنوان یک حکم شرعی، کنار گذاشته شده است و می‌توان با اصرار بر تجاهر و تظاهر به فسق، این مسیر را گشوده و معتبر نگاه داشت. در اینجا، حل مسألۀ اجتماعیِ یادشده، محتاج «اقتدار» نیز هست و باید در کنار «تبیین عقلانی» و «اصلاح نفسانی»، عنصر اقتدار سیاسی را نیز به صحنه آورد و از ظرفیّت آن برای ایجاد کرنش بهره برد. باید در کوتاه‌مدّت، نما و جلوه‌ای از اقتدار را نشان داد و به این واسطه، حس انقیاد و تسلیم در کسانی که دیگر به معیارهای شرعی و اخلاقی و قانونی متعهد نیستند ایجاد کرد و آنگاه به سراغ سازوکارهای اصیل و دیربازده فرهنگی رفت. ما اکنون در مرحلۀ خونریزی فرهنگی قرار داریم و باید با فوریّت، این وضع اضطراری را علاج کنیم تا گسترش نیابد. سپس باید در قالب برنامه‌های بلندمدّتِ فرهنگی، تغییر بافت و ساخت ذهنی را در دستورکار قرار داد. ازاین‌رو، طرحی که اینک نیروی انتظامی در دست دارد، نه‌فقط نافع است، بلکه لازم و ضروری است. این طرح، اقتدار ترک‌برداشته را جبران می‌کند و زمینه‌ی اجتماعی را برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هویتی فراهم می‌نماید. درعین‌حال، نباید آن را مقدمه انگاشت؛ همواره کسانی هستند که مایل به اباحه‌گری و ولنگاری هستند و اگر مجال یابند، عرصه‌ی عمومی را آلوده می‌کنند. نباید با تجاهر به فسق، تعارف داشت. 📍 بعید‌ می‌دانم در مراکز سیاستی‌ای همچون مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک و مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و ... خبری از چنین تأملات و تدابیری باشد. بسیاری از خروجی‌ها، از سرّ ضمیر این ساختارهای پرهزینه و فربه، حکایت تلخ دارد. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
چهارم مسألۀ شريعتى‏ هاست. در نامه قبل معروض شد كه پس از مذاكره با بعضى دوستان مشترك قرار بر اين شد كه بنده ديگر درباره مسائلى كه به شخص او مربوط مى‏شد از قبيل صداقت داشتن و صداقت نداشتن و از قبيل التزامات عملى سخنى نگويم 👈ولى انحرافاتى كه در نوشته ‏هاى او هست به صورت خيرخواهانه و نه خصمانه تذكر دهم؛ 👈ولى اخيراً مى‏بينم گروهى كه عقيده و علاقه درستى به اسلام ندارند و گرايش‏هاى انحرافى دارند با دسته‏ بندى‏هاى وسيعى درصدد اين هستند كه از او بتى بسازند كه هيچ مقام روحانى جرأت اظهارنظر در گفته ‏هاى او را نداشته باشند. 👉 اين برنامه در مراسم چهلم او در مشهد ـ‏متأسفانه با حضور بعضى از دوستان خوب ما ـ و بيشتر در ماه مبارك رمضان در مسجد قبا اجرا شد، تحت عنوان اينكه بعد از سيد جمال و اقبال و بيش از آنها، اين شخص رنسانس اسلامى به ‏وجود آورده و اسلام را نو كرده و خرافات را دور ريخته و همه بايد به افكار او بچسبيم ولى خوشبختانه با عكس‏العمل شديد گروهى ديگر مواجه شد و به علاوه هوشيارى و حسن نيت امام مسجد كه متوجه شد توطئه‏اى عليه روحانيت بوده، در شب‏هاى آخر فى ‏الجمله اصلاح شد. عجبا مى‏خواهند با انديشه ‏هايى كه چكيده افكار ماسينيون مستشار وزارت مستعمرات فرانسه در شمال افريقا و سرپرست روحى مبلغان مسيحى در مصر و افكار گورويچ يهودى ماترياليست و انديشه‏هاى ژان پل سارتر اگزيستانسياليست ضد خدا و عقايد دوركهايم جامعه ‏شناس ضد مذهب است، اسلام نوين بسازند پس و على ‏الاسلام السلام. 👈به خدا قسم اگر روزى مصلحت اقتضا كند كه انديشه ‏هاى اين شخص حلاجى شود و ريشه‏هايش به دست آيد و با انديشه ‏هاى اصيل اسلامى مقايسه شود صدها مطلب به‏ دست مى‏آيد كه بر ضد اصول اسلام است و به علاوه بى‏ پايگى آنها روشن مى‏شود. من هنوز نمى‏دانم فعلاً چنين وظيفه‏ اى دارم يا ندارم ولى با اينكه مى‏ بينم چنين بت ‏سازى مى‏شود فكر مى‏كنم كه تعهدى كه دربارۀ اين شخص دارم ديگر ملغاست @khaketeshneh-محمد شهبازیان
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 ابوذر منتظرالقائم فعال فضای مجازی در حساب ویراستی خود نوشت : بسم‌الله در جریان باشید بانکی پور و آقاتهرانی برای جمع شدن طرح نور و تصویب لایحه حجاب کمر همت بسته‌اند‌. مطالبه برای ادامه طرح نور لازم است. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌صحنه بی‌نظیر استقبال لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده خود «حاج قاسم سلیمانی» 🔸امروز سالگرد آغاز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر است. 🎬 برای بیداری وجدانها👇 @Bidari_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ساعتی پیش در دانشگاه تگزاس آمریکا: 🔻استفاده پلیس از اسپری فلفل علیه دانشجویان 🎬 برای بیداری وجدانها👇 @Bidari_Media